Approval of Prospectus - Rep emi

FkL
PNOR 23.08.2021 kl 15:46 121723

Reference is made to the stock exchange announcement by PetroNor E&P Limited (OSE ticker: “PNOR”) on 12 March 2021 regarding the potential subsequent offering of up to 60,000,000 new shares (the "Subsequent Offering") to be carried out by the Company following the completion of a private placement with gross proceeds of NOK 340 million (the "Private Placement"). Reference is further made to the previous stock exchange announcement by the Company regarding the issuance of new shares in Tranche 2a and Tranche 2b of the Private Placement.

The Financial Supervisory Authority of Norway has approved a prospectus dated 23 August 2021 (the "Prospectus") prepared in connection with (i) the listing of 224,727,273 new shares in the Company issued in connection with Tranche 2a and Tranche 2b in the Private Placement; and (ii) the Subsequent Offering and listing of up to 60,000,000 offer shares.

The Prospectus and a summary of the Prospectus will be available electronically on the following websites: www.petronorep.com/investors/prospectus/, www.arctic.com/secno/en/offerings, www.paretosec.com/updates/transactions/ or www.sb1markets.no/en/transactions.

The following documents containing information incorporated by reference into the prospectus can be accessed by way of hyperlinks:
2020 annual report: https://petronorep.com/media/1886/pnor_annualreport_2020.pdf
Q1 2021 interim report: https://petronorep.com/media/1867/21q1_pnor_interim-final.pdf
*****

For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

===

Rep emi, på 60 mill aksjer er i utgangspunktet tiltenkt tidligere aksjonærer som eide aksjer 11. mars 2021 (Registreringsfrist i VPS 15. mars). Du har rett på 0.23370 av de akjer du hadde. Dersom emisjonen ikke blir fulltegnet så er det også mulighet for andre.

Bestilling gjøres primært elektronisk via VPS:
https://www.euronextvps.no/

Logg inn med BankId eller annen bruker på myVPS - VPS Investortjenester.
Velg Hendelser - Emisjoner/Tegning i menyen for å se hvor mange retter du er tildelt. Trykk så på selve selskapsnavnet for å tegne det antallet du ønsker. Husk at du kan overtegne og at det er også fritt frem for andre å gjøre et forsøk på tegning uten å ha retter. De med retter har førsteprioritet.

Hvis elektronisk kjøp ikke er mulig så kan man fylle ut en manuell bestilling og sende inn til Arctic, Pareto eller SB1M.

Prospektet og bestillingsskjema finner dere her hos Arctic:
https://www.arctic.com/secno/en/offerings/petronor-ep-limited-subsequent-offering

Eller på tilsvarebde sider hos Pareto eller SB1M:
https://paretosec.com/updates/transactions/etterflgende-reparasjonsemisjon-i-petronor-ep-limited-24-august-2021
https://www.sb1markets.no/en/transactions/2021/august/petronor-ep-limited/

Det er åpent for tegning i denne perioden:
24 august 2021 10:00 - 7 september 2021 16:30

Trolig vil vi få beskjed om tildeling 8. september og aksjene utstedes rundt 14. september.
Redigert 05.10.2021 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
FkL
15.09.2021 kl 14:39 3888

Arctic, SB1M og Pareto har jo gjort akkurat det og viser oss tydelig at det er langt opp og stort potensiale. Eller tenker du på noe annet eller andre?
tuja
15.09.2021 kl 14:40 3899

Arctic kom med ny analyse, og target 2,1 kr for kun 2 dager siden. I ettertid har olja sågar hatt ett bull-run og nærmer seg 75 usd. At PNOR ligger langt under reelle verdier, hersker ingen tvil. Reprising må bare komme.
Slettet bruker
15.09.2021 kl 14:41 3898

Fkl
Du kan mye om Pnor og alle kvalitetene som selskapet innehar. Å selge av øvrig aksjebeholdning før emi-Aksjer tildeles er helt vanlig hvis man finner at det var liten vits i å tegne slike aksjer. Aksjen har i månedsvis tapt verdi, det kan dokumenteres, på tross av alle kvalitetene som du har påpekt for selskapet. Setter du da ikke spørsmålstegn ved hvorfor markedet oppfører seg annerledes enn du til stadighet har hausset. Det han være like ille å . hausse en aksje og forlede andre til kjøp og tap, som det å påpeke at noe er galt med denne aksjen.
klaesp
15.09.2021 kl 14:43 3891

Kan anbefale Nettavisen.no hvor det har kommet et kort referat fra Pareto konferansen, hvor oljemarkedet/råvarer er fokus...
søkeren
15.09.2021 kl 14:46 3879

Jeg har ikke sans for at en må spørre "tråd starter" om lov for å komme med kritiske bemerkninger om aksjekursen og om selskapet. Ethvert børsnotert selskap må tåle kritikk, det gjelder også Pnor. Selskapet har ved emisjoner og ved bruk av nye aksjer som betalingsmiddel for å vokse glemt de mindre aksjonærene som handler på børsen daglig.
Aksjen er ingen "søppel aksje", men jeg er nok en av flere som ønsker å bli kvitt den uten å tape for meget.
FkL
15.09.2021 kl 15:03 3835

For det første så kommer jeg aldri med kursmål og det at det er stor differanse mellom faktisk verdi og kurs er ikke hausing. Det er fakta.

Jeg håper også inderlig at alle gjør sine investeringer basert på egne vurderinger av nettopp fakta og ikke basert på hva som blir skrevet på et forum.

Mine innlegg derimot står jeg alltid for med god samvittighet. Bare kjøper og selger ikke en aksje, svinger heller ikke med vinden og egen strategi.

Jeg blir derimot oppgitt over alle som har humørsvingninger på grunn av at ikke ting har gått som forventet og forsøker å finne ansvarlige.

At det har foregått rullering på bakgrunn av emi og at det har påvirket er vi derimot ikke uenige om. Jeg snakker derimot om omsatte emiaksjer utstedt nå. Ser ut til at vi har snakket forbi hverandre ut i fra ditt siste svar.

Som jeg har skrevet tidligere så har jeg rimelig god kontroll på situasjonen og hva som kommer. At andre føler de ikke har det eller ser utsiktene får jeg dessverre ikke gjort noe med.
FkL
15.09.2021 kl 15:04 3835

Legg gjerne ut linker dersom dere kommer over noen godbiter.
FkL
15.09.2021 kl 15:07 3833

Ikke jeg heller. Bra at vi er enige der. Derimot så må kritikken være sannferdig og det er det ikke alle som har forstått. Selskapet jobber for alle og rep emi viser vel tydelig at vi små også er ivaretatt.
GullogGråstei
15.09.2021 kl 15:09 3829

Det faktum at det har vært en pågående emi/repemi over tid der det hele tiden har vært mulig å øke sine posisjoner for 1.1 for eksistrende aksjonærer bør ganske innlysende ha hatt betydelig effekt på etterspørselssiden i markedet. De som allerede er inne og kjenner selskapet godt er ofte de som er potensielt interessert i å vekte seg opp. De har kunnet gjøre det uten å gå i markedet. Det hadde vært gunstig hvis den siste rep.emien hadde blitt helt fulltegnet, men det trenger ikke å bety så mye.

For øvrig har det vel en del å si hvordan markedet vurderer selskapets vekst- og skaleringsambisjoner som troverdige. Det er ikke positivt at man stadig blir påminnet hvordan et selskap i denne regionen stadig møter uforutsigbare rammebetingelser fra myndighetene i forskjellige land. Tvisten i Senegal, behovet for et forlik i Gambia og treneringen av godkjenning i Nigeria, er stadige påminnelser om at dette ikke er som å drive i vestlige land.

Samtidig bør det være veldig mulig for et selskap som PNOR å realisere vekstambisjoner akkurat her. Mye tyder på at klimaforvirrede politisk korrekte majors både er tilbøyelig til å trekke seg ut av "skitne" prosjekter generelt og av Afrika spesielt. Da bør det være mulig å skape vekst til en ganske lav kostnad. Pareto skrev i går at de forventer en oljepris på $75 fatet i 2022 og $78 fatet i 2023. Da bør det være mulig å tjene veldig gode penger når man produserer billigere enn andre slik selskapet har demonstrert at de kan gjøre.

Jeg sitter langsiktig i denne aksjen (vektet opp i det siste), men kan ikke vekte meg veldig mye mer opp enn jeg er i dag av hensyn til helhetlig risikoprofil i porteføljen. Hvis aksjen hypotetisk bryter godt under emisjonskursen (med f.eks. 5-10%) kan det kanskje tenkes at det oppstår et kortsiktig forsterket stop-loss fall i kursen, men det er vanskelig å forestille seg at det representerer annet enn en kjøpsmulighet gitt at det underliggende fremstår så solid og de positive hypotetiske triggerne er så mange. Jeg tror mye heller at kursen skal opp til mellom 1,4 og 1,5 dette halvåret enn at den skal bryte under 1,0.
Redigert 15.09.2021 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
søkeren
15.09.2021 kl 15:20 3789

Min kritikk er kun bassert på uviklingen i aksjekursen siden APCL ble "spist". Om du leser deg tilbake til det som ble lovet da og se hvor "vi" står i dag vil du bli forundret. Det har ihvertfall jeg blitt.
Om jeg skulle være skikkelig kritisk så ville jeg si : selskaper mangler kunnskap om børsens "dynamikk" eller så har de ikke sans for hva som påvirker aksjekursen
FkL
15.09.2021 kl 15:33 3756

APCL er vi helt ferdige med og selskapene er ikke sammenliknbare på noe som helst vis. Nå sa du ikke det, men jeg bare påpeker det. Man kan mene mye og det er helt greit. Det er jeg opptatt av er å drive butikk og bygge selskapet. Her scorer de veldig høyt basert på hva de har levert. Jeg forstår heller ikke bekymringen for kursen så lenge det finnes forklaringer og ikke minst at en ser hvor vi skal. Jeg kjenner vel bare til to andre som har flere aksjer enn meg her inne og jeg akkumulerer hele tiden. Det sier sitt om hva jeg tror, andre får selvfølgelig mene noe annet.
Fluefiskeren
15.09.2021 kl 15:50 3718

Olja fikk fart på seg. 75,71 nå.
FkL
15.09.2021 kl 15:56 3699

Ser arabiske oljeaksjer har steget kraftig også med bakgrunn i IEA fantastiske utsikter på etterspørsel. Blir spennende å se om ikke OPEC+ blir «tvunget» til å øke mer enn planlagt. Det hjelper jo ikke akkurat med situasjonen i USA heller.
Nybegynner2
15.09.2021 kl 16:08 3655

Kursen er ikke noe å rope hurra for, men så lenge de underliggende verdier forsvarer en verdi langt høyere en dagens mcap, så er jeg helt ubekymret. Slik jeg ser det er nedsiden minimal. Oppsiden både kortsiktig og langsiktig er fenomenal. En slik aksje er nettopp det jeg personlig ønsker å sitte i. Når sant skal sies er det ikke altfor ofte jeg jeg får slike muligheter. Kanskje vil det enda ta litt tid før kursen tar take off, men da kommer vi alle langsiktige til å «le» av dagens kurs. Uten sammenligning, men se på kurshistorikk og hva som ble sakt om NEL når den sto i lang tid på 2 kr +.
tuja
15.09.2021 kl 16:47 3558

Dæven døtte, olja over 76usd. PNOR har mye å ta igjen i forhold til annet oljerelatert.


16:34:56
TDN Direkt
Amerikanske oljelagre falt mer enn ventet

De amerikanske råoljelagrene var ned 6,4 millioner fat i forrige uke til 417,4 millioner fat, viser statistikk fra Det amerikanske energidepartementets statistikkfløy, EIA onsdag.

På forhånd var det ventet at lagrene skulle være ned 3,5 millioner fat, ifølge Trading Economics.

Tallene fra API tirsdag kveld viste en nedgang i råoljelagrene på 5,4 millioner fat forrige uke.
Redigert 15.09.2021 kl 16:49 Du må logge inn for å svare
thief
15.09.2021 kl 16:51 3542

Nettopp det vil skje,om petronor bare leverer litt av det de guider🙂Med 30k i produksjon er mcap himmelhøyt over dagens verdi, det samme gjelder om de bare skulle klare 20k. Og dit kommer de garantert. Så ikke veldig bekymret akkurat!ALT peker i retning av mye høyere kurs,selv med bare det de har i dag.Så hva skal nedsiden eventuelt være?Eneste må være oljeprisen,og at den går ned til rundt 30usd.Men det kommer ikke til å skje de neste årene🙂
Patron72
15.09.2021 kl 16:57 3526

Høres veldig bra ut. Jeg har lastet bra med aksjer på 1.11-1.12 de siste dagene. Må si jeg er klar for opptur nå etter å ha fått litt juling på børsen de siste uker.

Men det spørs om det må komme noe positive meldinger fra selskapet for å dra den godt oppover.
Fluefiskeren
15.09.2021 kl 17:50 3421

Slutter ikke å forundre meg denne mangelen på korrelasjon mellom prisen for olje og kursen på PNOR. Det er ikke så at jeg mener de skal følge hverandre slavisk, men den virker tross alt rett inn på bunnlinja til selskapet.

Har lett med lys og lykte etter oljeselskaper som ikke steg i dag, men fant kun PNOR. Som tidligere sagt gjelder det begge veier, men det har nå stort sett vært oljeoppganger i lang tid nå og det er irriterende å ikke nyte godt av de.

Men vi vet jo uansett at bunnlinja teller og at det ikke burde være mulig å se bort fra den ved verdifastsettelen selv om de har greid det lenge nå.

Tipper at Brent faller litt igjen i morgen og at PNOR stiger litt. Husk mine ord!
tuja
15.09.2021 kl 18:07 3373

https://e24.no/olje-og-energi/i/v53xdj/ser-risiko-for-dyrere-olje-og-gass-etter-massive-underinvesteringer

– Massive underinvesteringer

– Det er en risiko for at energikostnadene øker innenfor olje og gass fordi det har vært massive underinvesteringer siden oljekrisen i 2014, sier Eriksen til E24.

– Og trenden bare fortsetter - samtidig som etterspørselen etter olje og gass er tilbake på all time high, sier han.

I sitt innlegg under konferansen luftet han blant annet en bekymring for høye energikostnader.

Aker-sjefen peker også på at økt pris på CO2, inflasjon og høye investeringsbehov innenfor fornybar energi kan bidra til ytterligere press på energipriser.


Eriksen får følge av Pareto-sjef Jomaas.

– Verdens energietterspørsel øker etter corona. Det betyr at det er en stadig større del som må skifte til fornybart. Spørsmålet er hvor raskt vi klarer å gå over fra fossile energikilder til fornybare kilder, sier Pareto-sjefen.

– Nå letes det lite etter olje. Det kan føre til at vi kommer i en skvis på et tidspunkt, sier han.


Gassprisene har steget betydelig det siste året, og prisene i Europa har i det siste satt flere nye rekorder.

Paretos oljeanalytiker Nadia Wiggen anslår at oljeprisen vil holder seg på 70-tallet de tre neste årene, som følge av oppgang i oljeetterspørselen etter corona, oljekartellet Opecs grep for å styre markedet og lavere investeringer, ifølge en rapport denne uken.
FkL
15.09.2021 kl 19:50 3209

Ikke helt suksess for Biden dette. Vanskelig når realitetene slår inn.

Analysis-Biden's lofty climate goals collide with political, economic reality
By Valerie Volcovici, Nichola Groom

(Reuters) - President Joe Biden campaigned on a promise to restore U.S. leadership in the global fight against climate change and followed up with a dizzying number of executive orders and lofty targets to slash emissions.

But nine months into his presidency, political, legal, and economic obstacles have forced his administration to make several moves in support of fossil fuels development at home and abroad, and raised questions about whether the Democrat will be able to meet his commitments to clean energy.

Setbacks include a judge overturning the administration’s effort to block new oil and gas leasing on federal lands, forcing it to offer millions of new acres for drilling, and rising retail gas prices that have led the White House to publicly ask the global oil cartel, OPEC, to boost production.

https://www.reuters.com/article/idUSKBN2GB0Z8
FkL
15.09.2021 kl 20:08 3169

PetroNor E&P Presenting at Pareto Securities Energy Conference

15 September 2021

PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

PetroNor E&P Presenting at Pareto Securities Energy Conference

PetroNor E&P (OSE ticker: PNOR), the independent oil and gas exploration and production company with a focus on production, development and exploration assets across sub-Saharan Africa, is pleased to participate in the Pareto Securities Energy Conference being held in Oslo on 15-16 September 2021. The Company’s CEO, Knut Søvold, will make a presentation on Thursday, 16 September 2021, at 11:05 (CEST).

A copy of the presentation will be made available during the course of the day on 16 September 2021 on our website at www.petronorep.com.

https://newsweb.oslobors.no/message/542457
Fluefiskeren
15.09.2021 kl 20:31 3118

Fint de informerer om dette selv om vi her inne visste det allerede.
Slettet bruker
15.09.2021 kl 20:48 3067

Det pekes på oljepriser stabilt på 70$ og høyere de neste årene. Kan ikke se så mange andre selskaper med en tilsvarende oppside som pnor. Fint å kunne plukke aksjer på billigsalg om dagen.
GullogGråstei
16.09.2021 kl 03:14 2772

Er det forresten noen som vet om PNOR har vurdert en omvendt splitt i aksjen? Det er noe psykologisk feil med en aksje som handles til ca 1,1 krone. Hvis kursen hadde vært 11 hadde det var litt lettere å forholde seg til.
FkL
16.09.2021 kl 11:44 2431

PEN har lagt opp Aje-avtalen på sin liste over Near-Term triggers og plassert videreføring av utbytte mellom Q3 og Q4. Tror de derimot har misset litt på filnavnet :)

https://www.panoroenergy.com/wp-content/uploads/2021/09/Panoro-Investor-Presentation-April-2019.pdf
Redigert 16.09.2021 kl 11:48 Du må logge inn for å svare
thief
16.09.2021 kl 11:57 2386

Blir deilig å få den i boks🙂.De har gjort mye forarbeid, og er klar til å sette i gang veksten på AJE med en gang.Planen var vel 3 brønner i første omgang? 💰Potensialet på AJE er jo enormt. Nå produseres det 3k boe,mens toppen kan bli 50k-80k !!! Som vi vil sitte igjen med 17% av etterhvert🙂
SEE
16.09.2021 kl 12:02 2388

Er det noen som har sett på presentasjonen i dag?
FkL
16.09.2021 kl 12:04 2391

Hva er det du sier FF? Hevder du her at PEN blåses opp på luft og drømmer, mens Petronor formidles på et nøkternt og realistisk vis :)
FkL
16.09.2021 kl 12:07 2381

Ja, slik har det egentlig vært i flere år. De har jo aldri klart å bli enige om noe som helst og det har vel medført at YFP har latt alt skure og gå. I tillegg lå jo alle etter på de kostnader som YFP hadde forskuttert, så jeg skjønner dem godt. Men snipp snapp snute, nå er det Petronor sin skute!
Redigert 16.09.2021 kl 12:11 Du må logge inn for å svare
FkL
16.09.2021 kl 12:08 2343

Har dessverre ikke sett den selv heller, men håper at noen her inne har fått den med seg og kan oppsummere. Vi får uansett tilgang til presentasjonen om ikke lenge.
GullogGråstei
16.09.2021 kl 12:20 2262

Jeg har sett presentasjonen. Søvold snakket i ca. 13 minutter og brukte mye av materialet fra 1H-presentasjonen. Han gjentok selskapets sterke tro på en snarlig avklaring i Aje basert på positive samtaler med myndighetene i sommer.

Han viste dessuten en litt mer detaljert trend over produksjonen på PNGF Sud i første halvår, brutt ned på delområder og der man også kunne se perioder med planlagt og uplanlagt produksjonsstans. Jeg likte at figuren nå viser at de har hatt en produksjon den siste tiden som ligger over guidingen. Jeg synes de kunne vært tydeligere på hvordan de jobber for å hindre ikke-planlagt produksjonsstans. Jeg skulle gjerne spurt han om det var pumpeproblemene som forårsaket dette og om vi nå kan vi forvente færre slike uplanlagte produksjonsstans i neste halvår?

Han gjentok som forventet dessuten at selskapets mål på tre års sikt er 30 000 fat pr døgn.
Redigert 16.09.2021 kl 12:22 Du må logge inn for å svare
SEE
16.09.2021 kl 12:25 2233

Tusen takk! :)
FkL
16.09.2021 kl 12:27 2245

Jeg har hatt en dialog med selskapet vedr. driftsproblemene. Vi måtte dessverre vente på deler og det var også planlagt vedlikehold inne i bildet. Det er Perenco som er operatør og jeg tror nesten ikke det er noen som er bedre til verken oppgaven eller det å holde produksjonen i gang. De er mye mer fleksible og hurtige på foten enn det mange av de store operatørene er. Dette er første gang vi har opplevd noe slikt på flere år og det sier sitt om stabiliteten.
GullogGråstei
16.09.2021 kl 12:53 2169

Gjelder det også driftsavbruddene som de hadde etter 1. august? Slik jeg tolker produksjonstallene har de hatt problemer som startet i slutten av april, men som fremstår utbedret etter en planlagt driftsstans (ser ut som et par dager) i slutten av juli. Deretter har produksjonen steget gradvis i august opp til nivåer som angitt i den siste børsmeldingen. Men denne hovedtrenden av stigning siden starten av august har også vært avbrutt av fire kortere produksjonsstopp. Jeg skulle likt å vite om det var planlagt eller uplanlagt, og om de nå har kontroll på det.
Fluefiskeren
16.09.2021 kl 12:58 2142

Nei. Ikke akkurat. Det er jo lov å være optimistisk og entusiastisk på vegne av begivenheter som kommer. Tror Søvold har litt å lære der.
tuja
16.09.2021 kl 13:22 2060

Skjult kjøper på 1,102?
thief
16.09.2021 kl 13:30 2037

Likte denne: ADU Dahbi og bilde av dollartegn: Bringing political and financial support – open doors
to Tier-1 institutions !Sier litt om hvor heldig vi er med eierene våre.
Og ikke minst denne🙂Well positioned for ongoing M&A
– Cash at banks of USD 32m per 31/7-2021
– Strong support for M&A by international banks and
Tier-1 off-takers
– Up to mid-sized transactions can be financed
without further equity requirement
Sier jo rett ut at her kommer solid vekst,uten mer trykking av aksjer 🙂
Så får de penger fra repemi også,da har de rundt 38musd i cash💰