Approval of Prospectus - Rep emi

FkL
PNOR 23.08.2021 kl 15:46 121855

Reference is made to the stock exchange announcement by PetroNor E&P Limited (OSE ticker: “PNOR”) on 12 March 2021 regarding the potential subsequent offering of up to 60,000,000 new shares (the "Subsequent Offering") to be carried out by the Company following the completion of a private placement with gross proceeds of NOK 340 million (the "Private Placement"). Reference is further made to the previous stock exchange announcement by the Company regarding the issuance of new shares in Tranche 2a and Tranche 2b of the Private Placement.

The Financial Supervisory Authority of Norway has approved a prospectus dated 23 August 2021 (the "Prospectus") prepared in connection with (i) the listing of 224,727,273 new shares in the Company issued in connection with Tranche 2a and Tranche 2b in the Private Placement; and (ii) the Subsequent Offering and listing of up to 60,000,000 offer shares.

The Prospectus and a summary of the Prospectus will be available electronically on the following websites: www.petronorep.com/investors/prospectus/, www.arctic.com/secno/en/offerings, www.paretosec.com/updates/transactions/ or www.sb1markets.no/en/transactions.

The following documents containing information incorporated by reference into the prospectus can be accessed by way of hyperlinks:
2020 annual report: https://petronorep.com/media/1886/pnor_annualreport_2020.pdf
Q1 2021 interim report: https://petronorep.com/media/1867/21q1_pnor_interim-final.pdf
*****

For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

===

Rep emi, på 60 mill aksjer er i utgangspunktet tiltenkt tidligere aksjonærer som eide aksjer 11. mars 2021 (Registreringsfrist i VPS 15. mars). Du har rett på 0.23370 av de akjer du hadde. Dersom emisjonen ikke blir fulltegnet så er det også mulighet for andre.

Bestilling gjøres primært elektronisk via VPS:
https://www.euronextvps.no/

Logg inn med BankId eller annen bruker på myVPS - VPS Investortjenester.
Velg Hendelser - Emisjoner/Tegning i menyen for å se hvor mange retter du er tildelt. Trykk så på selve selskapsnavnet for å tegne det antallet du ønsker. Husk at du kan overtegne og at det er også fritt frem for andre å gjøre et forsøk på tegning uten å ha retter. De med retter har førsteprioritet.

Hvis elektronisk kjøp ikke er mulig så kan man fylle ut en manuell bestilling og sende inn til Arctic, Pareto eller SB1M.

Prospektet og bestillingsskjema finner dere her hos Arctic:
https://www.arctic.com/secno/en/offerings/petronor-ep-limited-subsequent-offering

Eller på tilsvarebde sider hos Pareto eller SB1M:
https://paretosec.com/updates/transactions/etterflgende-reparasjonsemisjon-i-petronor-ep-limited-24-august-2021
https://www.sb1markets.no/en/transactions/2021/august/petronor-ep-limited/

Det er åpent for tegning i denne perioden:
24 august 2021 10:00 - 7 september 2021 16:30

Trolig vil vi få beskjed om tildeling 8. september og aksjene utstedes rundt 14. september.
Redigert 05.10.2021 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
SEE
16.09.2021 kl 13:39 2869

Mye bra her, men nå har jeg ikke lyst på flere gode nyheter.(ironi med tanke på kursen i dag. ;))
Fluefiskeren
16.09.2021 kl 13:51 2846

Det kommer svært sjelden store kursdrivende nyheter under slike presentasjoner. Det er de pliktig til å melde over børs for at hele markedet skal få informasjonen samtidig. Problemet er bare at en del tror at det kommer store nyheter ved slike anledninger eller ved kvartalspresentasjoner. Det er særlig ferskinger som tror det. Det kan muligens gjøre at noen blir skuffet når det ikke kommer og selger på det.

PEN presenterte også i dag og kursen faller litt mer en PNOR.
Fluefiskeren
16.09.2021 kl 13:58 2851

Begynner å bli mange som advarer om det samme nå:


« The world is facing high energy prices for the foreseeable future as oil and natural gas producers resist the urge to drill again, according to Chevron Corp.’s top executive.

“There are things that are interfering with market signals right now that we haven’t seen before. Eventually things work out, but eventually can be a long time,” Chief Executive Officer Mike Wirth said Wednesday in an interview at Bloomberg News headquarters in New York. He expects strong prices for gas, liquefied natural gas and oil, at least “for a while,” without specifying a timeframe.»

https://www.rigzone.com/news/wire/chevron_ceo_warns_of_high_energy_prices-16-sep-2021-166445-article/
thief
16.09.2021 kl 13:59 2881

Kom ikke noe helt nytt,men utrolig deilig at de nå sier rett ut at de har finansieringen i orden til kjøp,uten flere aksjer🙂Slipper vi ny runde med emi.Og Knut sa vel de kikket på kjøp opp mot 10k.Så blir Morro når kjøp meldes,de regnet med å levere noe i 2021!🙂
SEE
16.09.2021 kl 14:01 2910

Var bare et dårlig forøk på litt humor. Er fersking selv, men har ingen intensjon om å selge på lenge. Etter min mening, så er dette en aksje som kommer når verden åpner opp igjen, og flere ser at det er flere tiår til man klarer seg uten olje. Hva skjer med oljeprisen når alle begynner å reise igjen?
tuja
16.09.2021 kl 14:10 2989

Jepp, høsten blir meget spennende. Hva drar de opp av hatten?
thief
16.09.2021 kl 14:20 2965

Ikke lett å spå,men de kikker på kjøp helt opp mot 10k i produksjon.Så da er det vel mange muligheter 🙂Og vi har så til de grader kontaktene i orden,så finansieringen blir nok god.Virker jo som de allerede har den i boks.Når de vet de kan gjøre oppkjøp,uten å hente kapital fra aksjeeiere.Så liten tvil om at mcap/kurs skal betydelig opp fremover!Pen som også er underpriset har mcap på 2.6mrd,vi har 1.4mrd.De kjøpte seg opp til 7700fat med mål om 9500 til nyttår. Vi er på 5000,etter infilldrilling i congo. Så med kjøp på 3000+,burde vi greit dobbel mcap og kurs🙂Vi får jo mer lån,men der ligger allerede pen mye høyere enn oss.Så selskapene er veldig sammenlignbare. Husk vi kjøpte akkurat en produksjon på rundt 1400fat til 18musd. Så trenger ikke være enormt dyrt å kjøpe noe til 3000-5000fat.Selv om vi fikk det siste kjøpet ekstremt billig🙂
FkL
16.09.2021 kl 14:25 2958

Dette er jo helt ekstremt. Nå tjener vi altså så mye over budsjett på $55 at vi ikke lenger kommer til å benytte av emipenger til å finansiere infill.

"Strong oil price & production level implies further PNGF SUD investment program to be funded from cash-flow"

I tillegg har vi da $32 mill i banken etter emi. OG vi kjøper det vi kal for det vi har!

"Strong support for M&A by international banks and Tier-1 off-takers"
"Up to mid-sized transactions can be financed without further equity requirement"

Trenger ikke engang lån!!!
thief
16.09.2021 kl 14:29 2941

38musd etter repemi 🙂💰💰
tuja
16.09.2021 kl 14:34 2925

Man kan undres hva de tenker på de som selger emi-aksjer 0,02 øre over emikursen. Hvorfor i det hele tatt være med på emisjon, når det lempes ut igjen på best?
PNOR bør holdes i portefølgen. Selskapet er rigget for vekst, og er til de grader underpriset. Men, det kommer en dag.

:)
nkamok
16.09.2021 kl 14:34 2940

Havde jeg flere frie midler, ville jeg købe i bøtter og spande lige her og nu - helt sindsygt at den kan købes på dette niveau 😳🤩
FkL
16.09.2021 kl 14:39 2918

Nei, det gjaldt kun det siste. Visste ikke om utfall i april da jeg sjekket dette. Derimot så har jeg fått vite at Perenco har god kontroll på dette.
Kvike11
16.09.2021 kl 14:39 2930

PNOR skal betydeligt højere op, har i dag fået de ekstra aktier jeg bestilte i forbindelse med rep. emissionen.
Derudover har jeg købt en del flere i marked idag, er ikke et øjeblik i tvivl om at kursen skal betydeligt højere op.
Ikke lang tid siden den var over kurs 1,40.
Regner også med der kommer en løsning på deres tvist, hvilket alene kan give et stort løft i kursen.
PNOR har ikke regnet med så høje olie priser som der er nu, hvilket også giver betydelig højere indtægt.
Tror på kurs over 1,40 inden for de næste 30 dage.
FkL
16.09.2021 kl 14:43 2919

Ikke glem at PEN har 10x mer gjeld enn oss i tillegg.
Redigert 16.09.2021 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
FkL
16.09.2021 kl 14:46 2931

Helt ekstremt bra faktisk!
GullogGråstei
16.09.2021 kl 14:52 2907

Det jeg tenker på er det som vises på slide nummer 10 i dagens presentasjon fra Søvold. Der ser det ut som om en periode med uregelmessigheter starter i slutten av april, og at produksjonen deretter er lavere helt frem til slutten av juli. I slutten av juli ser det ut som man har hatt en planlagt produksjonsstans og utbedret noen problemer. Produksjonen går deretter går jevnt oppover frem til dagens dato og er nå over guidingen. Det som jeg gjerne skulle hatt svar på var årsaken til de fire tydelige v-formene i den delen av produksjonskurven som er dekket av den røde ovalen i etterkant av stansen i slutten av juli.

For øvrig likte også jeg tonen til Søvold når han snakket om den økonomiske slagkraften som selskapet nå har til å være aktiv i M&A sammenheng. Det kommer garantert spennende nyheter fra selskapet i høst.
Redigert 16.09.2021 kl 15:44 Du må logge inn for å svare
thief
16.09.2021 kl 14:54 2905

Ja,derfor jeg fint regner med at vi når samme produksjon,og ikke har mer gjeld enn dem,når neste kjøp kommer🙂Som igjen viser at mcap/kurs da skal mye opp.Er selvfølgelig andre variabler også, som reserver osv.Men det viser enkelt at vi står forran en skikkelig reprising, når veksten nå kommer!
GullogGråstei
16.09.2021 kl 15:05 2875

Jeg klarte ikke la være og kjøpte litt til på 1,1 nå. Det tror jeg ikke at jeg vil angre på.
thief
16.09.2021 kl 15:10 2874

Garantert ikke,ligger og fisker med 40k på 1.092🙂Rart ikke folk klarer å regne sammen 2+2!!Er jo opplagt at dagens verdi er langt under der den burde være,med det selskapet allerede har og hva som kommer
klaesp
16.09.2021 kl 15:13 2864

Satser på å fiske aksjer på krona, legger ut agn når tiden er inne👈
tuja
16.09.2021 kl 15:14 2846

Skjul Gambia Update - Preliminary Extension of Longstop Date
IKKE-INFORMASJONSPLIKTIGE PRESSEMELDINGER
Newsweb
16 September 2021 PetroNor E&P Limited ("PetroNor" or the "Company") Gambia Update Preliminary Extension of Longstop Date PetroNor (OSE ticker: "PNOR"), the independent oil and gas exploration and production company with a focus on sub-Saharan Africa, is pleased to provide the following update regarding its A4 license in The Gambia. As set out in the announcement on 19 September 2020, in which the Company announced a settlement agreement with The Gambia resulting in the reinstatement of the A4 license to PetroNor, the Company had a period of one year, ending 18 September 2021, to process data and progress farm-out discussions. PetroNor today announces that it has received from the Government a thirty (30) day extension to the Longstop date of the Licence. The Company now awaits the Government's response to its request for a full year extension to the Longstop date, which will enable the Company to progress its ongoing discussions with potential partners.
512tr
16.09.2021 kl 15:15 2836

Formålet med disse presentasjonene er å få flere investorer intressert i aksjene. Når en ser på omsettningen i PNOR er det bare en "håndfull" aksjonærer som handler i aksjen, mange av de samme aksjene blir kjøpt og solgt dag ut og inn.
Vi får se om omsetningen tar seg opp fremover, hvis ikke, har Søvold misslykkes med å få nye investorer intressert i PNOR.
thief
16.09.2021 kl 15:15 2828

De som selger der,har neppe mer enn 2årig barneskole på CV 🙂Må være måte på hvor galt man klarer å regne
thief
16.09.2021 kl 15:20 2795

Kommer Gambia senere. Gjør jo ingenting. Først skal de i gang i Kongo, AJE og Guinea Bissau🙂
GullogGråstei
16.09.2021 kl 15:34 2715

Er det noen risiko for at de ikke får et helt års forlengelse?
thief
16.09.2021 kl 15:40 2688

Gambia finner vel neppe andre, som kan sette i gang med drilling.Så burde vel gå greit.Er jo spennende med letedrilling,men er jo ikke det petronor baserer seg på,det er jo produksjon 🙂
Slettet bruker
16.09.2021 kl 15:54 2617

Men PNOR imponerer jo ikke her, samme hva unnskyldningen er. Ting tar lang tid, og de må snu trenden å få på plass avtaler. Få avtaler signert, ikke bare utsatt, så interessen tar seg opp… Omsetningen er jo latterlig…
Bsingh
16.09.2021 kl 15:54 2640

Som nevnt tidligere av deg FkL, så renner pengene inn allerede, og dette er jo bare et bevis på det. Strikken er tøyd ganske kraftig, og burde slippe opp snart kursmessig.Om vi ser et større oppkjøp i år (De jobber tross alt dag og natt for oss, påstår de), oppå dette igjen, så begynner det fremtidige bildet jeg har malt av PNOR å ta litt mer form.
FkL
16.09.2021 kl 15:56 2510

Det er alltid en risiko, men jeg regner med at det kommer en forlengelse. Vi får vente å se. Markedet har jo egentlig avskrevet denne allerede og ikke priset inn noe for den, men personlig så ser jeg stort potensiale også i Gambia. Det gjør selvfølgelig også selskapet.
thief
16.09.2021 kl 15:59 2565

Regner med de har bedre kontroll på Guinea Bissau, mtp partnere. Den lisensen valgte de jo ut selv,og har nok gjort bra forarbeid.Er jo den letelisensen det skal drilles først på🙂
Bsingh
16.09.2021 kl 16:00 2572

De har jo inngått et forlik, så vil jo tro at Gambia ønsker å gi dem (PNOR) den nødvendige tiden for å forberede/planlegge. Men igjen, så har jo lisensene vært i tvist to ganger tidligere mener jeg, så jeg ville hatt i bakhodet at man aldri kan være helt sikker på at noen ikke setter seg på bakbeina. Men igjen, så vil jeg selv tro at dette er en selvfølge. Min oppfatning, men mulig noen andre her har noe mer innblikk i det juridiske rundt det, som kan belyse dette litt bedre.
FkL
16.09.2021 kl 16:34 2480

Jeg ser poenget ditt og det er helt klart mye som tar tid, men til samme tid så har de levert flere signaturer og avtaler. Vi har både kjøpt lisenser, økt produksjon, reserver, finansiert infill osv. Jeg får litt inntrykk av at folk ikke tar innover seg hva som faktisk er levert og glemmer dette helt. Verdiene har økt betraktelig og det er jo markedet som må ta en catchup.
tuja
16.09.2021 kl 16:47 2434

Når man tenker på hvilket år det har vært (2020-2021), med en verdensomfattende pandemi, har PNOR levert til 10 i karakter. De har øket produksjonen med 60%, fått avtale med Gambia, lisens i Guinea Bissau, AJE nærmer seg etc. Og i hele perioden har de levert positiv bunnlinje. Til og med når oljeprisen var under halvparten av hva den er i dag. Eneste som har vært negativt er korrelasjonen i utviklingen olje mot kursutvikling i selskapet. Verdiene har gått kraftig opp, og kursen har gått totalt motstrøms. Kan ikke fatte og begripe annet enn at PNR på dagens kurs må være det billigste oljeselskapet pr i dag på Oslo børs/Euronext.
tuja
16.09.2021 kl 16:57 2398

Tenker det blir en fin reise i oljerelatert de nærmeste årene:


Pareto spår oljepriser over 70 dollar de tre neste årene – og en megaopptur etter det igjen
– Vi har et veldig stramt marked akkurat nå, sier analytiker Nadia Martin Wiggen.
FkL
16.09.2021 kl 17:01 2380

Fluefiskeren skrev I tillegg til hva?
Innlegget over.