Q2?

Kagge
NANOV 26.08.2021 kl 09:14 44477

Personlig sjelden lite forventninger til hverken det ene eller andre foran morgendagen..

Hva kan komme av kursdrivende info på denne?

Mer nedside? Oppside?
Redigert 26.08.2021 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
Merlin
28.08.2021 kl 22:22 8114

Det kan ut fra opplysningene Renoldi ga på 2Q21 faktisk se ut til at Nanov kan sende inn BLA allerede primo februar 2022. Det er i tilfelle strålende og overraskende nyheter.


Sakset fra TI
Av Buffert

Spørsmål fra IR-dama: ”How much time do you think you need from readout of top line data from paradigme to a completed BLA for Betalutin to be sent to the FDA?”

Peter Braun: ”Marco, do you wanna handle that one?”

Marco : ”Yeah, of course. In order to have validated data, so clean data you need for the regulatory submission, you clearly need and we mentioned this on the previous quarter- call, 6 to 8 week, but this may not be required in terms of providing top line data. So, I think you need to consider what is the reason why, for what scope you are communicating the data , but its about 6 to 8 weeks to complete the cleaning of the data in order to be able to file them for your BLA-package.

Transcript fra Nanos Q221-call 24.13 inn i callen:

Spørsmål fra IR-mann: ”Can you give any more granularity on how long after completing recruitment results will be ready to be released.”

Malene: ”Marco, I think you answered that on our last call, so?”

Marco: ”Yes, I think data, in particular independent review of the scans are being progressed as we move forward, so I think what happens is at the end of the last month, so when the patients of the last month will be enrolled, there will be a period of probably 3 or 4 weeks for the last patients to be reviewed and cleaned and to make sure we collect the independent assessment, but I think its almost parallell to the completion, to the completion to the enrolment and dosing of the last patient. And again the 4 weeks time for the collection of the independent review of the scans will only affect the last 4 patients.”
.......................................
Merlin
621
1t

Buffert, takk for denne transkripten! Den er veldig oppklarende.

Så underveis brukes det 6-8 uker for å få ferdige toplinjedata, fra inklusjonene. Men for de siste pasientene trengs bare 4 uker. Alt er dermed ferdig kun 4 uker etter siste inklusjon. Og toplinjedata slippes etter 116 pasienter. De siste 4 det dermed er snakk om er de frem tom 116, ikke til 120.

Så om siste inklusjon for disse 116 er 9. januar, kan filing for BLA skje allerede så snart som 9. februar 2022 !

Dermed er også regnestykket i DnBs siste analyse helt misforstått.

Om markedet har hatt samme oppfatning som DnB og de nå er korrigert til å komme så mye tidligere, slik Renoldi sier, bør det kunne gi en kraftig kursboost allerede på mandag!
Redigert 28.08.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Pentagon
28.08.2021 kl 22:57 8196

Merlin

Jeg sitter ganske tett på her. Har ikke brukt mye tid her på hegnar. Vakter ofte om mitt. Men de som ikke skjønner at det å sitte på i denne reisen vil i løpet av kort tid materialisere seg er helt uforståelig for meg.
Det som skjer her finner du ikke blant veldig mange andre selskaper på Oslo børs. Vi er nå på 90 av 100 meter’n.


Pentagon trofast langsiktig aksjonær i NanoV
Falketind
28.08.2021 kl 23:16 8194

Er det riktig det som fremkommer Merlin, så viser det bare at caset Nanovector er for avansert selv for de såkalte "proffe analytikerne " feks i DNB. Tyder på at de faktisk ikke henger med i svingene og har nok kunnskap til å ta de rette vurderingene på basis av den informasjonen som selskapet fremlegger. Min mening er derfor at markedet åpenbart ligget på etterskudd i det å kunne prise aksjen riktig. Noe som har gitt en gylden kjøpsanledning for mange av oss aksjonærer i det siste.
Redigert 28.08.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Merlin
29.08.2021 kl 00:01 8191

Enig i det Falketind. Og det er ikke uten videre lett å tolke Marco Renoldis regnestykker. De krever en del forutsetninger og presiseringer. Kan datacleaningen skje samtidig og parallelt med å få frem toplinedata? Jeg har forutsatt det, men godt mulig de kommer suksessivt, dvs. etter hverandre i rekkefølge. (Men hva skulle hindre Nanov i å "cleane" data underveis og parallelt? Mange av pasientene ble jo behandlet for mange mndr. siden) Om det kommer suksessivt vil filing til FDA for BLA da kunne komme tidligst midten av mars 2022, noe som uansett er overraskende mye tidligere enn noen har tenkt på!
Redigert 29.08.2021 kl 00:14 Du må logge inn for å svare
Merlin
29.08.2021 kl 00:07 8180

Og godkjent BLA bør nærmest automatisk gi etterlengtet betinget markedsadgang*.

Det er også overraskende at Renoldi nevner partnerdiskusjoner. Vi har tidligere fått inntrykk av at det var lengre fremme, etter tidligere uttalelser fra Egberts. Men mye forandrer seg tydeligvis underveis!

Nanovector er fortsatt uforståelig billig.

* A BLA is a request to introduce, or deliver for introduction, a biological product into interstate commerce. Like an NDA, a BLA should include all information about the biological product that was gained over the development process and should demonstrate the biologic’s safety, purity, and potency. The BLA also contains the proposed labeling information to be included in the drug’s packaging.
Redigert 29.08.2021 kl 00:16 Du må logge inn for å svare
olemt
29.08.2021 kl 07:54 7953

Jeg tror nå aksjen går lenge før søknaden om markedstilgang er innvilget. Det kommer til å lekke litt fra både deltakende pasienter, sykehus og kanskje til og med litt fra Nanov selv, om at folk har blitt friske underveis i studien. Så for meg er denne trykk-kokeren på 80 grader nå allerede.
dr. Stockman
29.08.2021 kl 10:21 7645

Reprisingen kommer etter hvert som det går opp for markedet at det ikke vil bli flere emisjoner på lavt nivå. Har følt meg trygg i NANOV en god stund nå, og siste kvartalspresentasjon tilføyer bare to streker under konklusjonen. Tidligere erfaringer tatt i betraktning så er det kanskje en dumdristig plan, men jeg har ingen planer om å avse noen aksjer før vi er helt i havn.
Kontur
29.08.2021 kl 10:37 7580

Akkurat, slik informasjon finnes allerede. Verden er ikke så stor
heilo888
29.08.2021 kl 11:15 7490

Takk for gode vurderinger Merlin!
Vi som følger Nanov tett og er på div. diskusjonsfora ligger nok nå litt foran både analytikere og markedet ellers. Dette gir fantastisk gode fortjenestemuligheter!

Men som jeg pleier å si så er dette et case med vinn, vinn, vinn!
1) Sårt trengte kreftpasienter får langt bedre behandlingsmuligheter innen lymfekreft og kanskje også leukemi.
2) Norge får langt bedre muligheter til å bygge en sterkere helsenæring.
3) Vi langsiktige investorer kan få en kjempeavkasting i løpet av tiden som kommer.
Sydney
29.08.2021 kl 14:44 7097

Her er du inne på noe. Føler vi er litt på samme sted som i 2016. Underpriset og uoppdaget. Jeg kan ikke forstå at mcap skal være lavere enn 10 milliarder ved godkjenning. Ca 20 milliarder med en god partneravtale i bunn. Vi kjenner resultatene og vi kjenner safety. Enten lyver renoldi og bizzarri ellers stemmer det at resultatene fra interim er extremely encouraging. Det må da holde og vel så det til godkjenning. Safety endrer seg ikke sånn over natta så denne er bankers. Ja fortjent juling har aksjen fått eller to tre års utsettelse men nå er vi søren meg nære målstreken. Skulle gjerne hatt mer. Når de i tillegg letter på sløret og sier at de aldri har hatt så mange pasienter i pipen så går dette veien! Tror vi skal opp mot 50 kr innen Q3. Så får man bare holde seg fast. Denne står i 100kr + innen sommeren 2022. Det er godt nok for meg. Finner ingen andre kandidater som har det potensialet i dette tidsrommet. Ihvertfall en av få. Jeg var også en av få som økte i forkant av q2 og skrev at aksjen på 19 kroner er svært underpriset. Dette går veien folkens. 10-15 års forskning i ett milliard marked skal gå mot slutten og materialisere seg.
dr. Stockman
29.08.2021 kl 15:17 7018

"Føler vi er litt på samme sted som i 2016."

Jeg føler nok heller at vi er på det stedet vi trodde vi var i 2016, men som viste seg å være prematurt. Tror ikke lignende overraskelser venter på oss denne gangen.
Kontur
29.08.2021 kl 17:21 6741

Tror september blir en god Nanov måned. Ferien er over og ikke mange kandidater som mangler nå
Sweetspot
29.08.2021 kl 18:16 6588

Kutter kursmål? Virker jo rimelig natta da..
bj111
29.08.2021 kl 18:27 6565

Kursmålet er nå på 31 som er godt over dagens kursmål. De er med andre ord positive til selskapet.
Hadde vi vært over det så kunne en snakket om natta men det er vi ikke og før vi kan snakke om svake analyser så bør kursen passere kursmål et. Der er vi ikke så får vi se om vi denne gangen passerer spåmannen i DnB sitt mål.
Merlin
29.08.2021 kl 18:45 6603

DnB tar de feil? Kuttet kursmålet fra 36 til 31 kr. (Dog fortsatt opp ca 50% i fht markedskurs.)

Men hva er så feilen DnB gjør? DnB skriver i sin analyse:

"With a 3-month follow-up after the treatment and four weeks from the last evaluated patient to the top-line data presentation, there is a real possibility it will be able to present top-line data by the end of H1 2022."

Men les innleggene over fra de siste presentasjonene og analysene av tidsrekkefølger.

1) Renoldi uttaler at de har rekordinngang av pax i Paradigmepipelinen. Det er vel ikke for mye å ta i at de dermed minst klarer å øke inngangen fra 4 til 5 i måneden da? Og de fikk uventet inn 2 i feriemåneden august, mot forventet 0.

2) Nanov kan gjøre read -out allerede på grunnlag av 116 pax. Dermed spares 3-4 uker.

3) Avlesning for de siste pasientene kan akselereres til kun 4 uker, og tidligere avlesninger gjøres kontinuerlig.

4) Det skulle bety at de siste 22 pax dvs 116-94 med 5 inklusjoner fom 27/8 er ferdige primo januar 2022!. Deretter trengs kun 4 uker for preliminary top-line read out! Klart primo feb. 2022!


Det er da basert på Renoldis og også Niebas uttalelser! Og de sier noe ganske annet enn DnB. Her snakker vi om nærmere 5 mndrs. tidligere read-out!

Forklar meg gjerne om det er noe jeg har misforstått. Inntil det foreligger, ser det for meg ut til at DnB ikke har fått med seg det selskapet selv uttaler.

Og hva betyr en så mye tidligere avklaring? Samt overraskende opplysninger om partnerdiskusjoner. Ja det vil vise seg.
Redigert 29.08.2021 kl 18:54 Du må logge inn for å svare
Pentagon
29.08.2021 kl 19:27 6482

Merlin
Hvis du ser på hvor mange selskaper som har analyser på Bio så er ikke det mange. Det at en analytiker fra DnB som så vidt bruker tid på NanoV tror ikke jeg får stor betydning. De store som sitter og har sittet lenge i denne blir ikke affisert av dette.
Vet dog også at noen av de ønsker seg tettere oppfølging av NanoV og bedre analyser. Men analyse av Bio er ikke som analyse av shipping, laks eller bank. Du analyserer på godkjennelser og hvis om og dersomatte. Så for meg har i alle fall denne analysen 0 verdi. Sikker på at han kommer til å måtte spise denne siste analysen til frokost med yoghurt i løpet av denne høsten.
Mao meningsløs analyse mener jeg.

Pentagon Langsiktig aksjonær i NanoV
Pentagon
29.08.2021 kl 19:32 6489

Hva skjer forresten hvis NanoV i løpet av 14 dager børsmelder ny administrerende ? Skal han da ta de opp igjen med en bedre analyse?
Merlin
29.08.2021 kl 20:02 6395

DnB "With a 3-month follow-up after the treatment and four weeks from the last evaluated patient to the top-line data presentation"

Spørsmålet her er jo om det trengs en 3 mndrs. follow-up etter at pasienten har fått Betalutinsprøyten og deretter 4 uker etterpå for å greie å evaluere.


Pasienten får først predosering. Forutsetter at Pet-scanning er utført. Deretter en kort periode før Betalutin gis. Deretter trengs ca. 2-3 uker for å se virkningen på svulstene. Så ny Pet-scanning og sammenlignende bildeanalyse, som bør være svært raskt gjort. Så er 3+1 mndr. nødvendig for å gjøre en preliminær read-out?
(Dette gjelder jo kun siste 4-5 pasienter fra siste måned. For tidligere pasienter kan det brukes lengre tid.)

Marco sier vel her* at det IKKE er nødvendig, men at det kun trengs 3-4 uker fra pax er "enrolled"? Enrolled betyr vel her fra predosering.

"When the patients of the last month will be enrolled, there will be a period of probably 3 or 4 weeks for the last patients to be reviewed and cleaned and to make sure we collect the independent assessment, but I think its almost parallell to the completion, to the completion to the enrolment and dosing of the last patient. And again the 4 weeks time for the collection of the independent review of the scans will only affect the last 4 patients."

---------------------------------------------

*Transcript fra Nanos Q121-call 29.26

Spørsmål: ”How much time do you think you need from readout of top line data from paradigme to a completed BLA for Betalutin to be sent to the FDA?”

Peter Braun: ”Marco, do you wanna handle that one?”

Marco: ”Yeah, of course. In order to have validated data, so clean data you need for the regulatory submission, you clearly need and we mentioned this on the previous quarter- call, 6 to 8 week, but this may not be required in terms of providing top line data. So, I think you need to consider what is the reason why, for what scope you are communicating the data, but its about 6 to 8 weeks to complete the cleaning of the data in order to be able to file them for your BLA-package.

Transcript fra Nanos Q221-call 24.13 inn i callen:

Spørsmål fra IR-mann: ”Can you give any more granularity on how long after completing recruitment results will be ready to be released.”

Malene: ”Marco, I think you answered that on our last call, so?”

Marco: ”Yes, I think data, in particular independent review of the scans are being progressed as we move forward, so I think what happens is at the end of the last month, so when the patients of the last month will be enrolled, there will be a period of probably 3 or 4 weeks for the last patients to be reviewed and cleaned and to make sure we collect the independent assessment, but I think its almost parallell to the completion, to the completion to the enrolment and dosing of the last patient. And again the 4 weeks time for the collection of the independent review of the scans will only affect the last 4 patients.”
Redigert 29.08.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
bj111
29.08.2021 kl 22:05 6052

En analyse på bio/farma i den fasen Nano befinner seg er ikke noe å bruke energi på. Den sier 50% opp, fint nok men har sett betydningen av den forrige på 36 kroner. Null betydning. Ikke mange som kjøper eller selger farma på analyser.
Merlin
29.08.2021 kl 22:19 6003

Det er feilen i analysen som er interessant for oss investorer. DnBs analyser leses av mange og anses troverdige. Det gjelder også tidsangivelsene i analysen. Og tiden er jo veldig avgjørende her for emisjonsbehov og emisjonsfrykt.

Når dermed emisjonsfrykten er nærmest radert ut, vi får ganske sikkert en svært overbevisende read-out månedsvis tidligere enn hovedanalytiker angir, så betyr det at vi som følger med på HO/TI plutselig sitter med en edgemulighet som ikke særlig mange andre får med seg.

Det gir nesten samme mulighet som positiv insideinfo!
bj111
29.08.2021 kl 23:06 5828

Det er et poeng:)
Merlin
30.08.2021 kl 00:27 5662

Legg merke til Marco Renoldis beskrivelse av at PET-scansene vurderes fortløpende. "independent review of the scans are being progressed as we move forward"

Det står altså ikke på venting på scans og vurdering av dem.
olemt
30.08.2021 kl 09:22 5181

Det er på dager som denne det er ekstra frustrerende at Oslo Børs skjuler hvem som handler. Skal tippe at det er mye DNB på kjøpersiden i dag.
SaraSt
30.08.2021 kl 09:27 5257

Spørsmålet er hvem som selger på dette nivået her? Vel, sånn går nå dagen.

Sweetspot
30.08.2021 kl 10:00 5178

Blir sikkert jaktet på stop loss?
Kontur
30.08.2021 kl 10:30 5114

Bare å holde på aksjene. Fremdriften er i rute. Det er det som teller. DnB kommer med en etterpåklokskap fortelling.
eiken
30.08.2021 kl 10:46 5051

NANO viser fin fremdrift og nærmer seg målstreken. Påpeker også samtaler med BP og det meste for en strålende høst og en fantastisk juletid ligger rett for våre føtter.
UK har nesten ikke sykehusinnleggler og nå faller det i USA. MAO rektruttering til paradigme kan bli eksepsjonell denne høsten.
LIKEVEL DNB senker kursmål.
Noe henger ikke helt på greip her. Hvem bestilte analysen til DNB ? og hvorfor nå etter oppgang som shorterne prøvde å dumpe på , sist børsdag.
Kan selvsagt være at noen andre vil inn billig, men mistenker spill i kulisser.
Velger å tro på nano ledelse og lene meg på fakta. Rekruttering , foreløpige resultater i ARCHER og PARADIGME....Ønsker alle en fantastisk september=)
Kontur
30.08.2021 kl 10:47 5099

Ikke la dere lure av shorterne nå. Hold på aksjene og benytt helst muligheten til å kjøpe mer.
Stranger
30.08.2021 kl 11:09 5040

Næ...., jeg valgte at købe i stedet for. Vi er meget tæt på målstregen.
X
30.08.2021 kl 11:55 4859

Fulgt denne lenge.

Utrolig spennende case - kan bli en ny reise lik Algeta.
stockwalker
30.08.2021 kl 15:38 4394

Ja, det er spennende .. likevel selges det rundt 800.000 aksjer på en dag som denne, er det algoritmene som kjører runddans, kurtasjefritt !!

Forøvrig simplywall.st sin "verdsetting" av Nano
https://simplywall.st/stocks/no/pharmaceuticals-biotech/ob-nanov/nordic-nanovector-shares/news/what-you-need-to-know-about-nordic-nanovector-asas-obnanov-i
Redigert 30.08.2021 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
X
30.08.2021 kl 15:51 4344

ARROWSTREET CAPITAL, LIMITED PARTNERSHIP har et stort ønske om å holde denne nede.
Pentagon
30.08.2021 kl 16:23 4278

I dag har for 1 gang på en god stund akkumulert i NanoV.


Pentagon
Kontur
30.08.2021 kl 18:16 3971

Utrolig at aksjonærene ikke har bedre disiplin og holder på aksjene sine.
Om en har tro på selskapet og kjøper seg inn ser en jo ganske tydelig hvilke vei dette bærer.
Nemlig rett opp i kurs siden vi nå er på oppløpssiden.
Benytter anledningen til å kjøpe meg enda noen få aksjer selv om jeg egentlig har nok.

heilo888
30.08.2021 kl 18:45 3890

Fallet i dag kan også skyldes at noen short-aktører ønsker å holde kursen lav enda en stund. Da spesielt ARROWSTREET CAPITAL, LIMITED PARTNERSHIP med sine nesten 880.000 shortaksjer.

Merlin; Enig i at Patrik Ling hos Dnb roter det litt til i sin siste analyse da han åpenbart tolker Marcos uttalelser feil.
Falketind
30.08.2021 kl 19:25 3859

Skulle tro at med den "erfaringen" Patrik Ling har helt klart burde presentert mye bedre enn som så. Under enhver kritikk mener nå jeg basert på 2q guidingen fra selskapet. Hva som er DNB's agenda med å sende ut en slikt rapport gir rom for spekulasjoner. Kan ikke skjønne annet at vedkommende analytiker mangler nødvendig kunnskap til å forestå hva selskapet kommuniserte og det strategiske løpet som man tar sikte på., jf. blant annet Merlin sine gode og reflekterte betraktninger.
Redigert 30.08.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare