Txp - veien videre
Etter ønske skal jeg legge aktivitetslista på topp i en ny tråd hvor ny info redigeres inn.
Denne gang vag, men et bilde på hva som kommer.
Før 14.august - update
14. august - Q2
Uke 35 start testing Cas-2 og 3
Uke 36 spud Cas B brønn
+ Fokus på å øke produksjonen på alle blokker
+ bore mange brønner på Legacy blokkene (Txp og Trin)
Denne gang vag, men et bilde på hva som kommer.
Før 14.august - update
14. august - Q2
Uke 35 start testing Cas-2 og 3
Uke 36 spud Cas B brønn
+ Fokus på å øke produksjonen på alle blokker
+ bore mange brønner på Legacy blokkene (Txp og Trin)
Redigert 31.07.2024 kl 18:13
Du må logge inn for å svare
Herman*
26.11.2021 kl 17:56
3716
I dag har vi en litt spesiell dag i markedene, men hvis vi isolert ser på volum i Canada så langt i dag, er det svært lite som tyder på at markedet forventer nyheter på mandag. Hvis så skulle være tilfelle, hvilke årsaker kan ligge bak en slik forsinkelse? Vil tro de i utgangspunktet la på en ekstra uke i guidingen for å unngå de tradisjonelle forsinkelsene.
Namtrah
26.11.2021 kl 18:59
3773
Nå er alt ned, og vi Royston er enda ikke forsinket sånn jeg ser det. No news is good news satser jeg på
Herman*
26.11.2021 kl 19:07
3780
Neida, jeg mente bare å spørre om hvilke faktorer som potensielt kan forsinke en slik testing. Ofte har det kommer en liten «spike» i volum i forkant av gode nyheter, noe vi ikke har sett i dag. Det trenger dog ikke bety noe.
EvenReven
26.11.2021 kl 21:06
3775
Er det egentlig vanlig med en sånn spike? Kom gjerne med eksempler. Kikka kjapt i tradingview og kunne ikke se noe åpenbart. Kursen falt 20% fra ATH fordelt over halvannen måned i forkant av Chinook test-resultatene. Ingen spike før den 'nye" og fantastiske oljesonen på Royston? Kjøpte 6750 stk tul 2.35 CAD for å bidra til teorien din :-)
Svartsyn
26.11.2021 kl 21:38
3729
Ja , No news are good news.
Eller total stillhet er suksess, slik har det alltid vært i olje/borebransjen.
Deler av innlegget er ironisk skrevet.
Ha en flott helg alle sammen.
Stillheten lenge leve eller?
Eller total stillhet er suksess, slik har det alltid vært i olje/borebransjen.
Deler av innlegget er ironisk skrevet.
Ha en flott helg alle sammen.
Stillheten lenge leve eller?
erinho
26.11.2021 kl 22:04
3740
Du må se det i korrekt sammenheng Svartsyn. Det er selvsagt bra at det ikke kom nyheter fra denne testen for 2 uker siden. Da hadde det sannsynligvis vært reprise av Chinook. Derfor «No news» = «Good news» - foreløpig… Guidet resultat er førstkommende mandag, men gitt historikken så håper jeg ikke folk begynner å svartmale PB dersom det drøyer noen dager ekstra. Det er et potensielt stort reservoar her, og de får vel bare bedre data jo lenger trykkmåleren ligger nedi der?
Ref. forsinkelser @Herman så kan det jo enda oppstå forsinkelser pga. Covid også. Ser det er ganske høye smittetall, og statsministeren var igår ute å advarte mot dette. Nå har heldigvis arbeidere innen olje- og gassindustrien blitt prioritert med vaksiner.
Hadde de ikke hatt noe flow fra denne sonen så hadde de meldt det asap slik som på Chinook. Det er de pliktige til å gjøre. Så det eneste alternativet som jeg ser er at testingen er utsatt pga. mangel på utstyr eller covid. Mangel på utstyr er vel usannsynlig, da de vel planla tilsvarende gasstest i den første sonen og bør ha alt on site.
Hvis ikke så holder trykkmåleren på å samle inn data fra et mega gassfelt! Det er bare min mening/ønsketenkning.. Blir en lang helg nå..
Ref. forsinkelser @Herman så kan det jo enda oppstå forsinkelser pga. Covid også. Ser det er ganske høye smittetall, og statsministeren var igår ute å advarte mot dette. Nå har heldigvis arbeidere innen olje- og gassindustrien blitt prioritert med vaksiner.
Hadde de ikke hatt noe flow fra denne sonen så hadde de meldt det asap slik som på Chinook. Det er de pliktige til å gjøre. Så det eneste alternativet som jeg ser er at testingen er utsatt pga. mangel på utstyr eller covid. Mangel på utstyr er vel usannsynlig, da de vel planla tilsvarende gasstest i den første sonen og bør ha alt on site.
Hvis ikke så holder trykkmåleren på å samle inn data fra et mega gassfelt! Det er bare min mening/ønsketenkning.. Blir en lang helg nå..
Herman*
26.11.2021 kl 22:09
3809
Jeg sa volum ikke kurs, men har bare lagt merke til det et par ganger selv. Har også lagt merke til at andre også har nevnt det, men vi trenger gjøre noe mer ut av det enn at volum kan knyttes opp mot forventninger, og i dag er forventningene til at tidenes melding kommer på mandag… svært labre. La oss håpe markedet tar feil.
EvenReven
26.11.2021 kl 22:28
3783
Ja, jeg tenkte også på volum. Så ikke noe spesielle pekepinner på volumet foran de siste meldingene, og syntes det er vanskelig å lese noe ut av dette. Lurte derfor på om dette var noe faktisk tallfestet eller en magefølelse fra din side. Det som derimot var greit å lese ut var at kursen i forkant av Chinook resultater var 20% noe til tross for at indeksen var opp. Noen som visste noe? Kanskje. Jeg tror de fleste har posisjonert seg for resultater fra Royston, og det har ikke vært noe som tyder på stort salgspress i volum.
Herman*
26.11.2021 kl 22:49
3767
Jeg kan ikke slå i bordet med fakta, mente bare at jeg hadde sett det og notert meg at andre mener at når volumet plutselig tar seg opp i Canada, er det nyheter på gang. Hvis du har sjekket det, så får vi tro at du har rett…:-) Situasjonen før Chinook var pinlig. Jeg konfronterte selskapet med det flere ganger da kursutviklingen ikke hang på greip i forhold til det som ble guidet. Det var folk som visste mye mer enn andre og kom seg ut i tide.
EvenReven
27.11.2021 kl 00:05
3738
Har også sett folk spekulere I dette på div fora, men tror det er mye synsing. Snittvolum i Canada er 191k. Bør sikkert se både London og Canada for å få det best mulig. Dette er kun Canada.
24.09.21 Royston resultater. Opp 22%. Volum 23.09.21: 54k.
Kursen hadde falt nesten 10% ila uken i forkant fra topp til bunn.
08.11.21. Royston første test. Volum dagen før: 221k.
Kursen falt for øvrig 15% 21.10.21 uten noen melding på 462k volum. Altså et par uker før resultat fra første test.
Cas deep test resultat: 671 k volum dagen før.
Chinook test resultat: 217 k volum dagen før.
Cas-1 test resultat 06.02.20. 631k dagen før.
Ja. Nei. Jo
24.09.21 Royston resultater. Opp 22%. Volum 23.09.21: 54k.
Kursen hadde falt nesten 10% ila uken i forkant fra topp til bunn.
08.11.21. Royston første test. Volum dagen før: 221k.
Kursen falt for øvrig 15% 21.10.21 uten noen melding på 462k volum. Altså et par uker før resultat fra første test.
Cas deep test resultat: 671 k volum dagen før.
Chinook test resultat: 217 k volum dagen før.
Cas-1 test resultat 06.02.20. 631k dagen før.
Ja. Nei. Jo
Domus
28.11.2021 kl 08:29
3401
Da får man stålsette seg til i morgendagens melding.
Blir det himmel eller helvete?
Blir det himmel eller helvete?
Namtrah
28.11.2021 kl 09:43
3358
Er det bekreftet at vi får melding i morgen?
Isåfall har alt gått etter planen tidsmessig. Er lov å håpe på gode nyheter da.
Isåfall har alt gått etter planen tidsmessig. Er lov å håpe på gode nyheter da.
Redigert 28.11.2021 kl 09:44
d12m
28.11.2021 kl 10:31
3392
8.nov skrev de "The second test is expected to be completed within the next three weeks".
Ikke skrevet i stein, men imorgen er det 3 uker siden den meldingen.
Ikke skrevet i stein, men imorgen er det 3 uker siden den meldingen.
erinho
28.11.2021 kl 10:43
3397
Gitt PB sin historikk på tidligere tidsestimater så er det mere sannsynlig at det ikke kommer nyheter imorgen og at det drøyer litt til. Dersom det kommer så er det jo positivt at alt har gått iht. tidsplanen og forhåpentligvis da også at resultatet er som forventet.
Herman*
28.11.2021 kl 11:04
3368
Og hva er et «helvetes» scenario? Hvis de ikke oppnådde en akseptabel flow, hadde de vel ikke gått videre til trykktest?
Herman*
28.11.2021 kl 13:23
3230
Ok. Vel, jeg noterer meg at Xavier-selskspets sjefsgeolog, den 26.11 la ut en ny analyse på FB med høyere kursmål. På det tidspunktet vil han nok ha tilnærmet full kunnskap om sonens egenskaper, og visste han at århundrets skuffelse var like rundt hjørne, burde han jo gått ekstremt stille i dørene hva gjelder promotering av kursmål. Enig?
Hirulen
28.11.2021 kl 13:26
3397
badkrukan skrev Kollapset brønn....
Det hadde de vel måttet melde i så fall, så med mindre det har skjedd i helgen så er det neppe aktuelt.
Herman*
28.11.2021 kl 13:38
3376
Som jeg har skrevet tidligere må worst case scenario være at sonen ble en fiasko, og de hoppet kjapt videre til neste sone uten å meddele markedet hva som hadde skjedd. Det tror jeg fortsatt ville ha vært brudd på børsregelverket. Det vi kanskje heller kan spekulere i, er hva som kan være årsaken hvis det ikke foreligger nyheter i morgen.
badkrukan
28.11.2021 kl 14:03
6164
Du spurte worst case, DET er worst case.... Og når Paul sier 3 weeks kan det vare hele neste uke. så rolig i båten alle mann! den som venter på noe godt og alt det.
Herman*
29.11.2021 kl 08:22
5878
Ingen melding i innboksen i morges. Det er frustrerende at de nesten aldri klarer å levere i henhold til guiding. Da stålsetter vi oss for morgendagen…
SørenE
29.11.2021 kl 08:28
5870
d12m skrev Ingen melding gitt
God morgen Norge
Manglende melding kunne jo hænge sammen med at det er en meget større zone end den nederste.
Hvis i læser Domus længere oppe i tråde hvor han redegør for procedure -- ja så går der måske yderligere nogle dage inden vi ser en RNS
Nederste zone: 68 feet ( melding 8. nov)
Mellem zone : 202 feet -- (stor zone)
Øvre zone 84 feet
Så måske derfor lidt mere tålmodighed med mellem zone -- anbefales af bruge lidt mere tålmodigheds creme -- hvis i har mere tilbage.
Dansken
Manglende melding kunne jo hænge sammen med at det er en meget større zone end den nederste.
Hvis i læser Domus længere oppe i tråde hvor han redegør for procedure -- ja så går der måske yderligere nogle dage inden vi ser en RNS
Nederste zone: 68 feet ( melding 8. nov)
Mellem zone : 202 feet -- (stor zone)
Øvre zone 84 feet
Så måske derfor lidt mere tålmodighed med mellem zone -- anbefales af bruge lidt mere tålmodigheds creme -- hvis i har mere tilbage.
Dansken
Redigert 29.11.2021 kl 08:29
Herman*
29.11.2021 kl 08:32
5877
Størrelsen på sonen visste de da guiding ble gitt, men må nok ut å kjøpe tålmodighetskrem da lageret har gått tomt enda en gang…:-)
EvenReven
29.11.2021 kl 08:40
5853
De kjøper seg hvertfall mere goodwill og tid ved å legge på 20% i estimatene sine. Hvorfor ikke skrive 3-4 uker hvis det sannsynligvis tar nærmere 3? Selvfølgelig ubetydelig i den store sammenhengen, men likevel litt frustrerende.
Hei. Jeg tenker å kjøpe meg litt inn her. Skal jeg kjøpe i London eller i Toronto?
EvenReven
29.11.2021 kl 09:40
5827
badkrukan skrev 3 uker fra 11e er på torsdag....
"Within 3 weeks" ble også nevnt i test-meldingen fra 8.nov. Det er tre uker idag. Betyr jo ikke allverdens, men samtidig litt unødvendig.
EvenReven
29.11.2021 kl 09:42
5816
Slettet brukerskrev Hei. Jeg tenker å kjøpe meg litt inn her. Skal jeg kjøpe i London eller i Toronto?
Høyere likviditet i London. Spørs om du vil være eksponert mot pund eller canadiske dollar. Jeg har valgt Toronto. Mye fordi det kan handles på IKZ hos Nordnet.
d12m
29.11.2021 kl 09:42
5824
badkrukan skrev 3 uker fra 11e er på torsdag....
3 uker fra 8de er idag
Takk for svar. Enkelt forklart, enkelt valg :)
Redster
30.11.2021 kl 11:22
5430
Kan det tenkes at det blir en liten forsinkelse fordi de ikke hadde testutstyr optimalisert for olje on site?
EvenReven
30.11.2021 kl 13:02
5344
Det kan være mange grunner til en evt. forsinkelse. Vær, vind, utstyr, olje, gass, skader på brønn etc. Foreløpig er jo ingenting forsinket.
Magefølelsen min er at de er veldig sikre på gass i denne sonen. Delvis fordi den faktisk er borret tidligere og Royston er omtalt som et "gas prospect" fra starten av.
Royston er oppkalt etter faren til Paul Baay, og oppdraget til TXP var å finne en ny Carapal Ridge. Royston har hele tiden vært sett på som det som skulle bli TXPs Carapal Ridge.
"Problemet" er at de allerede har funnet noe større enn Carapal Ridge, nemlig Cascadura. Nå har vi muligheten til finne enda en, antakelig større.
I siste intervju blir PB spurt om hvordan denne brønnen er sammenlignet med Chinook - "It is nothing like Chinook".
Uansett utfall er nedsidet dekket - på lang sikt. TXP har allerede funnet verdier som langt overskrider selskapsverdien. Dette vil bli bekreftet ved neste oppdatering av reservene som inkluderer Cas-deep, og kanskje deler av Royston.
Magefølelsen min er at TXP vil bli kjøpt opp når produksjonen kommer igang, men jeg håper jeg kan få verdiene utbetalt som utbytte de neste 10 åra. Da har jeg sikra pensjonen :-)
Magefølelsen min er at de er veldig sikre på gass i denne sonen. Delvis fordi den faktisk er borret tidligere og Royston er omtalt som et "gas prospect" fra starten av.
Royston er oppkalt etter faren til Paul Baay, og oppdraget til TXP var å finne en ny Carapal Ridge. Royston har hele tiden vært sett på som det som skulle bli TXPs Carapal Ridge.
"Problemet" er at de allerede har funnet noe større enn Carapal Ridge, nemlig Cascadura. Nå har vi muligheten til finne enda en, antakelig større.
I siste intervju blir PB spurt om hvordan denne brønnen er sammenlignet med Chinook - "It is nothing like Chinook".
Uansett utfall er nedsidet dekket - på lang sikt. TXP har allerede funnet verdier som langt overskrider selskapsverdien. Dette vil bli bekreftet ved neste oppdatering av reservene som inkluderer Cas-deep, og kanskje deler av Royston.
Magefølelsen min er at TXP vil bli kjøpt opp når produksjonen kommer igang, men jeg håper jeg kan få verdiene utbetalt som utbytte de neste 10 åra. Da har jeg sikra pensjonen :-)
Redigert 30.11.2021 kl 13:23
Herman*
30.11.2021 kl 13:09
5336
PB antydet vel også at Royston er langt større enn Cascadura. Videre sa han at "its as good as it gets" og "the most promising....... in my 30-35 year career". Så det blir litt av en blåmandag om de ikke leverer. Men på sikt har de jo som du nevner verdier som overstiger market cap, og oljefunnet i den nederste sonen vil jo alene kunne vise seg å være mer verdt enn market cap hvis den viser seg å være så lovende som selskapet virker å tro.
EvenReven
30.11.2021 kl 13:29
5349
Yes! Det viktigste er egentlig å få igang cashflow'en og få lagt lokk på alle spekulasjoner om finansiering av kommende brønner etc. Når Cascadura er igang, kan de borre brønner 24/7 og små forsinkelser vil være ubetydelig. Kursen vil også bli mer stabil.
Jeg la ut et regnestykke for et par måneder siden hvor jeg antyder US$ 60 mill free cashflow fra Cascadura og Coho alene (uten deep og legacy) med produksjon av ca. 90000 mcf + kondensat.
Da kan det virkelig skapes verdier. Jeg sliter med å finne bedre caser enn TXP - på 2-3 års sikt.
Problemet er, som PB også nevner, at de har funnet så mye at det egentlig er litt uoversiktlig. Fordi man ikke vet størrelsen på funnene.
Jeg la ut et regnestykke for et par måneder siden hvor jeg antyder US$ 60 mill free cashflow fra Cascadura og Coho alene (uten deep og legacy) med produksjon av ca. 90000 mcf + kondensat.
Da kan det virkelig skapes verdier. Jeg sliter med å finne bedre caser enn TXP - på 2-3 års sikt.
Problemet er, som PB også nevner, at de har funnet så mye at det egentlig er litt uoversiktlig. Fordi man ikke vet størrelsen på funnene.
Namtrah
30.11.2021 kl 13:35
5351
Se for dere Reserves updaten i Mars, som kommer til å inneholde både Cascadura Deep og Royston. Kan bli mangedobling
d12m
30.11.2021 kl 14:00
5337
På hvilket tidspunkt har de funnet for mye? Det er jo ikke uendelig etterspørsel. Hvor går grensen?
EvenReven
30.11.2021 kl 15:00
5257
Jeg skal ikke late som jeg er ekspert på det her, men jeg tror ikke det er mulig å finne "for mye". For mye vil være den dagen TXP finner ut av de er et for lite selskap til å håndtere alle funnene - og blir solgt.
Funnene i seg selv er fantastiske på alle måter. Det er energikrise i store deler av verden, og antakelig vil etterspørselen være der i flere tiår. I tillegg er det godt stykke igjen til å dekke Trinidads behov for gass.
Magien ligger i at dette er på land, mens funnene er "offshore"-størrelse. Det koster en brøkdel av prisen. Økonomien i dette er fantastisk. Shell borret fire brønner og fant 0.5 tcf gass i Central block for 20 år siden. Disse brønnene produserer fortsatt. TXPs brønner vil med all sannsynlighet produsere på tilsvarende måte. Pengemaskin.
Funnene i seg selv er fantastiske på alle måter. Det er energikrise i store deler av verden, og antakelig vil etterspørselen være der i flere tiår. I tillegg er det godt stykke igjen til å dekke Trinidads behov for gass.
Magien ligger i at dette er på land, mens funnene er "offshore"-størrelse. Det koster en brøkdel av prisen. Økonomien i dette er fantastisk. Shell borret fire brønner og fant 0.5 tcf gass i Central block for 20 år siden. Disse brønnene produserer fortsatt. TXPs brønner vil med all sannsynlighet produsere på tilsvarende måte. Pengemaskin.
Redigert 30.11.2021 kl 15:14
Herman*
30.11.2021 kl 21:13
5077
Domus
01.12.2021 kl 19:00
4721
Skal vi gjette på når nyheter kommer så er morgendagen et godt bet. Da er fristen fra kvartalsrapporten ute. Det er helt stille fra selskapet - da pleier nyheter å være meget nærme.
Herman*
01.12.2021 kl 19:51
4658
Ja, jeg tror på i morgen eller mandag. Argumentet for mandag er at de kan foreta seg en del ting i helgen uten å være redd for lekkasjer. For de av oss som er mer risikoperverse enn velstående, vil jo denne typen nyheter kunne bety en årslønn eller tre, så jeg må være så ærlig å si at jeg er ganske nervøs.
mimer
02.12.2021 kl 08:41
4423
Ingen bråhast med å melde hvis det er godt nytt i disse knallrøde dager. Heller ta en ekstra runde med kvalitetssjekk e.l. da og vente noen dager til koronapanikken legger seg for denne gang... 😎
erinho
02.12.2021 kl 08:53
4411
Er i samme båt Herman. I tillegg så holder jeg motet oppe med å tenke at dersom det ikke hadde vært noe å teste så hadde vi sannsynligvis fått høre det for lenge siden - så i mitt hode så er det mye å teste, eventuelt så er det skjedd noe med testutstyret og at de venter på deler etc. Det er jo også et virus som flyr rundt i disse dager som kan føre til utsettelser og evnt. stengt område. Tror vi skal ha litt is i magen.
SørenE
02.12.2021 kl 11:47
4261
Hej Norge
Ventetiden må snart være ovre 😉
I morgen eller senest mandag — hvis TXP skal gøre noget rigtigt burde de frigive kurssensitive nyheder når både London og Toronto har åben så alle har mulighed for at reagere samtidigt på samme nyhed — IMO 😮
Dansken
Stadig tålmodig
Ventetiden må snart være ovre 😉
I morgen eller senest mandag — hvis TXP skal gøre noget rigtigt burde de frigive kurssensitive nyheder når både London og Toronto har åben så alle har mulighed for at reagere samtidigt på samme nyhed — IMO 😮
Dansken
Stadig tålmodig
Redigert 02.12.2021 kl 11:47
Herman*
02.12.2021 kl 18:02
4020
Ja, noe annet enn «soon» vil være merkelig. Skulle det dra ut, håper jeg de f eks gir en coho oppdatering og samtidig kommer med et nytt tidsestimat for Royston.
Domus skrev soon soon