Frontline klar for rally!
Har fått kjøpssignal i FRO og er nå inne fra bunnen idag.
I USA har vi fått en fin dobbelbunn på dag chartet, tror vi har sett bunnen og aksjen er klar for turnaround.
https://www.tradingview.com/x/7eYDpMG1/
;o
I USA har vi fått en fin dobbelbunn på dag chartet, tror vi har sett bunnen og aksjen er klar for turnaround.
https://www.tradingview.com/x/7eYDpMG1/
;o
Tøff
03.02.2022 kl 20:47
10263
Grove-Knutsen er ikke populær blant FRO-aksjonærene. Er det noen nyheter om han, så bare overse det.
oljeboom55
03.02.2022 kl 21:18
10243
Han er en privat investor som gjør sine egne investeringer. Han kan ikke påvirke tank markedet eller kurs i FRO eller ratene. Gjør deres egne analyser og ikke bry dere så mye med hva enkelt personer skriver og mener på Finansavisen.
KJEPET
03.02.2022 kl 21:37
10254
OK. Bare lurte. Sjekket han på twitter, og han flakser inn og ut av Kahoot!, Rec osv akkurat som mange andre hobbyinvestorer.
Tøff
03.02.2022 kl 21:53
10226
Når det gjelder FRO så ble det lansert en nyhet i FA angående Iran-avtalen og leveranser av olje, som skulle sende FRO kursen opp (dobles). Grove-Knutsen var hovedpersonen og gikk all inn. Noen lot seg forlede av det. Kursen steg 6-7 kroner på den nyheten. I løpet av kort tid var Grove-Knutsen ute av FRO. Hobbyinvestor, ja. Bjellesau, nei.
Tøff
04.02.2022 kl 18:45
9816
EURN går rett i taket i kveld. Ganske friskt etter et så dårlig resultat. Har noe skjedd? Forøvrig positivt i tank ellers.
Tøff
05.02.2022 kl 10:06
9536
EURN +6,91% og klart teknisk kjøpesignal. FRO +4,53%, sluttkurs NOK 60,90 omregnet. Vi får vel noen nyheter etter hvert.
canarias
05.02.2022 kl 17:48
9261
Kjenner godt til Grove fra tidligere, han er kjent som en sleip slimål noe som er en betegnende beskrivelse.
Tøff
10.02.2022 kl 10:16
8447
Stille på FRO-trådene nå. Jeg tolker det slik at mange har solgt seg ut. FRO stiger litt etter litt. Det skal i følge teorien skje i forkant av ratestigning. Ratene er ultra lave på WS33 for VLCC. Det er Iran avtalen alt står og faller på, i første omgang. Blir det noe avtale? Kommer ratene til å stige etter det?
(",)Aksjel
10.02.2022 kl 10:25
8453
Stiger vel noe på håp om Iran-avklaring også tenker jeg, samt at den kan vel nesten ikke synke mer... Bare et tidspørsmål før priser stiger igjen.
Hva tenker dere om oppkjøp? Eer Frontline sjefen sier dette er veien å gå fremover fremfor å bestille nye skip. Tenker HUNT er utsatt med sin nye flåte, selv om dette har vært debattert før.
Hva tenker dere om oppkjøp? Eer Frontline sjefen sier dette er veien å gå fremover fremfor å bestille nye skip. Tenker HUNT er utsatt med sin nye flåte, selv om dette har vært debattert før.
Redigert 10.02.2022 kl 10:26
Du må logge inn for å svare
shipanalyse
10.02.2022 kl 10:58
8379
Frontline stiger jevnt dag for dag.Dette lover bra frem mot sommeren
Tøff
10.02.2022 kl 12:24
8290
Hunt burde jo være en mulighet for FRO. Moderne fartøyer fra 2019, med scrubbere m.m. FRO har jo allerede kontrahert nye VLCC som blir levert i løpet av 2022-23, 6 stk. er det vel. Også kjøpte de jo 2 VLCC fra OET, nesten nye. Flåten må stadig fornyes. VLCC er det det satses på fremover, ble det sagt.
(",)Aksjel
10.02.2022 kl 13:46
8297
Flott oppgang i dag, har venta lenge på denne. Må trekke frem denne artikkelen fra august 21.
Beskriver fremtiden de neste 5 år, som vi nå er 0,5 år inn i.
https://seekingalpha.com/article/4450354-frontline-undervalued-call-option-on-tanker-rates
For hver måned får vi eldre og eldre flåte. Skraping må tvinge seg frem pga alder og ikke ønske av befrakterne å bruke gamle skip, samt kostnader ved reklassing. Trenger bare nå at gråmarkedet som server Iran og Venzuela o.l. forsvinner, det vil på lang vei skje med en Iran avtale tror jeg. Da kan vi få en eksplosjon i fraktrater. Er jo svært lavt oljereserve i USA og energimanko ellers i Europa. Asia er jo på oppadgående med flere raffernerier i asia og en økende befolkning som skal ha mer energi. Kan fort bli copy av container og bulk når denne syklusen kommer. Kan bli en perfekt storm og da vil jeg være ombord :-)
Beskriver fremtiden de neste 5 år, som vi nå er 0,5 år inn i.
https://seekingalpha.com/article/4450354-frontline-undervalued-call-option-on-tanker-rates
For hver måned får vi eldre og eldre flåte. Skraping må tvinge seg frem pga alder og ikke ønske av befrakterne å bruke gamle skip, samt kostnader ved reklassing. Trenger bare nå at gråmarkedet som server Iran og Venzuela o.l. forsvinner, det vil på lang vei skje med en Iran avtale tror jeg. Da kan vi få en eksplosjon i fraktrater. Er jo svært lavt oljereserve i USA og energimanko ellers i Europa. Asia er jo på oppadgående med flere raffernerier i asia og en økende befolkning som skal ha mer energi. Kan fort bli copy av container og bulk når denne syklusen kommer. Kan bli en perfekt storm og da vil jeg være ombord :-)
Redigert 10.02.2022 kl 13:47
Du må logge inn for å svare
Frodon
11.02.2022 kl 01:41
8053
Hehe, du hadde mange gode poeng rundt megleranalysene, som også gjelder FRO 😉 Det samme kan ofte sies om tekniske analyser også. Det er i hvert fall min erfaring at hvis jeg skal vente på et teknisk signal i en aksje for å handle på det, er det ofte litt seint. Så det jeg prøver på er å lage en teknisk analyse, se på fundamentene, i tillegg sjekke psykologien i markedet. Da er det enklere å ha en sannsynlighetsberegning på retningen og kunne handle på retningen i forkant av de tekniske signalene. Men det er krevende og tar mye tid 🙄
Bruker du teknisk analyse på DN investor? Den fungerer kjapt og greit
https://investor.dn.no/#!/Aksje/S231/FRO/FRONTLINE
Forrige gang jeg var i tank markedet, kuttet USA i olje eksporten. Dvs reiseveien for tank flåten ble kortere og det presset ratene ned. Har USA begynt å øke eksporten igjen? USA og Kina skulle slippe litt olje fra de strategiske oljelagrene 1 februar. Blir den ekstra oljen fraktet på land eller sjø? Planen min er å fylle opp med tank aksjer i midten av 2022 et sted. Men det er kanskje ingen her som synes jeg skal vente så lenge? 😜
Bruker du teknisk analyse på DN investor? Den fungerer kjapt og greit
https://investor.dn.no/#!/Aksje/S231/FRO/FRONTLINE
Forrige gang jeg var i tank markedet, kuttet USA i olje eksporten. Dvs reiseveien for tank flåten ble kortere og det presset ratene ned. Har USA begynt å øke eksporten igjen? USA og Kina skulle slippe litt olje fra de strategiske oljelagrene 1 februar. Blir den ekstra oljen fraktet på land eller sjø? Planen min er å fylle opp med tank aksjer i midten av 2022 et sted. Men det er kanskje ingen her som synes jeg skal vente så lenge? 😜
Redigert 11.02.2022 kl 01:42
Du må logge inn for å svare
Tøff
11.02.2022 kl 02:36
8068
Jeg vil si at teknisk har det allerede funnet sted et kjøpesignal i FRO nå på torsdag. Positiv RSI over 50, Økende momentum i MACD. Andre indikatorer blir også nevnt hos DN Investor. Dessuten brudd av fallende trend (stolpechart). Ser ut til å være et bra analyseverktøy. Jeg tømte meg for FRO aksjer for kort tid siden, med tap. Jeg har planer om nytt kjøp. Midtveis i 2022 kan være for sent. Da ligger aksjen i kanskje 70-80. En rekyl på oppgangen hittil kan være en mulighet. Det blir å gamble. Jeg mener det er viktig å vente på et signal om at ratene snur. Da gjelder det å være kjapt ute. FRO kommer til å legge fram et svakt resultat for 4Q, men estimatet sier en liten pluss. 1Q blir antagelig også svakt. Fortsetter de elendige ratene, hjelper ikke kortsiktige tekniske signaler. Risikoen er et fall under 60 på nytt. I tank har de fleste tatt feil så langt.
Flipper
11.02.2022 kl 15:45
7802
Nr. 1 - Hør aldrig på Seeking Alpha, de er noen skurker og snakker mot bedere vitende.
Nr. 2 Se på DHT's resultat forrige dagen, imponerende.
DHTs 4Q21 gjennomsnittlige daglige rate for VLCC-er handlet på spotmarkedet var mye høyere enn i 3Q samt mye høyere enn jeg ville ha gjettet basert på hvilke priser jeg har hørt meglere / rapportert siterer for visse spot rates. Riktig nok har meglere '' indikert '' slutninger '' fixed '' not visible chartings, daglig ( som ikke stemmer med realiteten ).
Jeg at nesten hver dag i 4Q21 var alle deres spot-handlede VLCC-er veldig imponerende fordi 79 % av 4Q21-dagene de var på spotmarkedet, og 21 % på langsiktig timecharter. Jeg lurer på om DHTs forhold til de 5 største kundene er så godt at DHT kan holde VLCC-ene deres til OK spotpriser ? DHT registrert og ingen skatt med hovedkontor, kan opprette kontoer for ALLE ''. Har selv arbeidet i Sveits i 5 år, og det har mange fordeler ( den gang ), men Monaco, dyr husleie, men skattefritt og konto som fylles opp er ikke å forakte.
Sveits er fremdeles attraktiv, innen EU/EØS er avtalen KUN å oppgi renter til alle andre nasjoner, MEN obligasjoner er skattefritt, derav ingen rente,
( skulle jeg ta feil, er i hvertfall ihendeobligasjoer anonyme )
Kommentar og link.
4Q, imponerende Spot og TC, kombinert. Regnskap reflekterer økte skrap priser,
basert på iboende større verdi på tonnasjen.:
https://www.dhtankers.com/investor-relations/quarterly-financial-reports/
Nr. 3 Infront consensus 100 % Buy på FRO.
Hvordan slår dette ut med de som kan og forstår TA ??
God W/end.
Nr. 2 Se på DHT's resultat forrige dagen, imponerende.
DHTs 4Q21 gjennomsnittlige daglige rate for VLCC-er handlet på spotmarkedet var mye høyere enn i 3Q samt mye høyere enn jeg ville ha gjettet basert på hvilke priser jeg har hørt meglere / rapportert siterer for visse spot rates. Riktig nok har meglere '' indikert '' slutninger '' fixed '' not visible chartings, daglig ( som ikke stemmer med realiteten ).
Jeg at nesten hver dag i 4Q21 var alle deres spot-handlede VLCC-er veldig imponerende fordi 79 % av 4Q21-dagene de var på spotmarkedet, og 21 % på langsiktig timecharter. Jeg lurer på om DHTs forhold til de 5 største kundene er så godt at DHT kan holde VLCC-ene deres til OK spotpriser ? DHT registrert og ingen skatt med hovedkontor, kan opprette kontoer for ALLE ''. Har selv arbeidet i Sveits i 5 år, og det har mange fordeler ( den gang ), men Monaco, dyr husleie, men skattefritt og konto som fylles opp er ikke å forakte.
Sveits er fremdeles attraktiv, innen EU/EØS er avtalen KUN å oppgi renter til alle andre nasjoner, MEN obligasjoner er skattefritt, derav ingen rente,
( skulle jeg ta feil, er i hvertfall ihendeobligasjoer anonyme )
Kommentar og link.
4Q, imponerende Spot og TC, kombinert. Regnskap reflekterer økte skrap priser,
basert på iboende større verdi på tonnasjen.:
https://www.dhtankers.com/investor-relations/quarterly-financial-reports/
Nr. 3 Infront consensus 100 % Buy på FRO.
Hvordan slår dette ut med de som kan og forstår TA ??
God W/end.
Redigert 11.02.2022 kl 16:28
Du må logge inn for å svare
Single Malt
11.02.2022 kl 16:02
7927
hoy, Ikke fulgt med i dag, Benytter den fra tid til annen men ikke ofte, du kan dette med TA mye bedre en meg.
Single Malt
11.02.2022 kl 16:09
7989
Tiltredes.
Ikke alltid så lett med den TA, det ligger en forventning om at tank skal bedre seg fremover og da skjer det mye med grafer og slikt og, kan fex finne ny tradingrange mye lengre oppe. Slik jeg ser det men min enfoldige tilnærming til TA er FRO i overkjøpt nivå, normalt sett hadde jeg solgt halve beholdningen, men nå er det lite som skal til før aksjen er på andre nivåer så da sitter nå jeg bare med, skulle den tryne får man heller øke beholdningen, den er jo litt sånn at historisk så kan den gå voldsomt og plutselig, forventer egentlig noen SL på short fremover, da er den jo plutselig i 80 før man får sagt kake.
Edit. MCAD og RSI er langt fra overkjøpt, så på en SO graf så ble litt feil.
Ikke alltid så lett med den TA, det ligger en forventning om at tank skal bedre seg fremover og da skjer det mye med grafer og slikt og, kan fex finne ny tradingrange mye lengre oppe. Slik jeg ser det men min enfoldige tilnærming til TA er FRO i overkjøpt nivå, normalt sett hadde jeg solgt halve beholdningen, men nå er det lite som skal til før aksjen er på andre nivåer så da sitter nå jeg bare med, skulle den tryne får man heller øke beholdningen, den er jo litt sånn at historisk så kan den gå voldsomt og plutselig, forventer egentlig noen SL på short fremover, da er den jo plutselig i 80 før man får sagt kake.
Edit. MCAD og RSI er langt fra overkjøpt, så på en SO graf så ble litt feil.
Redigert 11.02.2022 kl 16:22
Du må logge inn for å svare
Single Malt
14.02.2022 kl 09:14
6942
Hva tenker dere kan skje med FRO om det skulle bli en invasjon i Ukrina?
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
En mulig Iran avtale og et forventet oljeforbruk på 103 millioner fat om dagen iløpet av året gir høyere rater.
Fuglen er Bullish.
Fuglen er Bullish.
Single Malt skrev Hva tenker dere kan skje med FRO om det skulle bli en invasjon i Ukrina?
Jeg tror singlemalt atTankratene vil gå til himmelsk ,se bare hva som skjedde da en tankbåt ble anngrepet for noen år siden,og da drone angrepet på saudia arabia sitt oljefelt.Russland produsserer så pass mye olje at her er det mye som kan sje. Med en iran avtale så vil nok også frontline gå bananas.Jeg ser frontline som det sikreste bet av oljeaksjer nå når det stormer som værst og olja er på god vei til 100 dollar.
Redigert 14.02.2022 kl 20:26
Du må logge inn for å svare
Stille i Fjøset mens vi venter på en løsning om mulig iran atomavtale.hehe.
Flipper
15.02.2022 kl 15:02
6169
Noen som abbonerer på Finansavise ?
Overskrift i dag
Et knippe lavt prisede shipping aksjer
Pareto-analytiker Eirik Haavaldsens favorittaksjer er uvanlig lavt priset i forhold til netto eiendelsverdi. Dessuten venter han høyere bilfrakt- og tankrater.
https://finansavisen.no/nyheter/borsintervju/2022/02/14/7819246/paretos-favoritter-i-shippingsektoren
Takker for den som har
Overskrift i dag
Et knippe lavt prisede shipping aksjer
Pareto-analytiker Eirik Haavaldsens favorittaksjer er uvanlig lavt priset i forhold til netto eiendelsverdi. Dessuten venter han høyere bilfrakt- og tankrater.
https://finansavisen.no/nyheter/borsintervju/2022/02/14/7819246/paretos-favoritter-i-shippingsektoren
Takker for den som har
Tøff
15.02.2022 kl 16:44
6129
Det er ingen tvil om at han mente FRO. Jeg er også for gjerrig til å abonnere på Finansavisen.
Onvest
15.02.2022 kl 18:04
6022
HAAVALDSEN ANBEFALER: Paretos shippinganalytiker Eirik Haavaldsen fremhever også et bilfraktselskap nemling Wallenius Wilhelmsen som han mener har et vanvittig inntjeningspotensiale. Han peker videre på storeier Wilh Wilhelmsen Holding som han mener prises til 45% rabatt mot underliggende verdier (NAV) mot 10-20% i tidligere perioder med gode bilfraktforhold. Havaldsen fremhever f.ø også Frontline og Belships
McCartney
16.02.2022 kl 16:23
5560
Hephep!
Har akkurat akkumulert mer i FRO og AKH etter vellyket salg av Elkem 👍
Har akkurat akkumulert mer i FRO og AKH etter vellyket salg av Elkem 👍
Endre Mening
17.02.2022 kl 07:49
5283
17.2.2022, 07:28 · GlobeNewswire
FRO – Fourth Quarter and Full Year 2021 Results
FRONTLINE LTD. REPORTS RESULTS FOR THE FOURTH QUARTER ENDED DECEMBER 31, 2021
Frontline Ltd. (the “Company” or “Frontline”), today reported unaudited results for the three and twelve months ended December 31, 2021:
Highlights
* Net income of $19.8 million, or $0.10 per basic and diluted share for the fourth quarter of 2021.
* Adjusted net loss of $4.8 million, or $0.02 per basic and diluted share for the fourth quarter of 2021.
* Reported total operating revenues of $213.5 million for the fourth quarter of 2021.
* Reported spot TCEs for VLCCs, Suezmax tankers and LR2 tankers in the fourth quarter of 2021 were $16,500, $14,200 and $13,900 per day, respectively.
* For the first quarter of 2022, we estimate spot TCE on a load-to discharge basis of $21,300 contracted for 58% of vessel days for VLCCs, $19,600 contracted for 65% of vessel days for Suezmax tankers and $18,800 contracted for 56% of vessel days for LR2 tankers.
* Took delivery of the LR2 tanker, Front Feature, from SWS and the 2019 built VLCCs, Front Driva and Front Nausta, respectively, from HHI in October and November 2021.
* Entered into senior secured term loan facilities in October and December 2021 for a total amount of up to $390.0 million to partially finance the acquisition of the six resale VLCC newbuilding contracts.
* Entered into an agreement in November 2021 to sell four scrubber-fitted LR2 tankers built in 2014 and 2015 for an aggregate sale price of $160.0 million. Two vessels were delivered to the new owners in December 2021 and two vessels were delivered in January 2022. The transaction will generate total net cash proceeds after repayment of bank debt of $68.6 million, with net cash proceeds of $35.1 million to be recorded in the first quarter of 2022.
* In November 2021, the Company extended the terms of its senior unsecured revolving credit facility of up to $275.0 million with an affiliate of Hemen Holding Ltd. by 12 months to May 2023.
* In December 2021, Frontline received a distribution from Den Norske Krigsforsikring for Skib (“DNK”), the Norwegian Shipowners Mutual War Risk Insurance Association of $13.4 million, after tax.
Lars H. Barstad, Chief Executive Officer of Frontline Management AS commented:
“The fourth quarter of the year offered tanker owners some relief. The seasonal uptick, as the northern hemisphere prepared for winter, did materialize, albeit to a modest degree. Rates appreciated firmly, but from decades low levels. Frontline, with what we believe is an industry leading low-cost base, managed to capture the rising rates quickly, and as our fourth quarter numbers show, moved closer to cash-breakeven levels. Our company earnings differ positively from key benchmarks, and even to some extent our peers. This again shows the value of running a modern fleet and a lean operational model with focus on efficiency in a challenging market. Frontline continues to offer our investors an effective exposure to the potential upside in the tanker market. As the year ended, global oil demand was estimated to have reached 101.0 mbpd, against the backdrop of low oil inventories, twenty year low tanker orderbooks and an increasingly older fleet. Frontline continues to be very constructive for what’s to come this year, as the world continues its volatile path to recovery.”
Inger M. Klemp, Chief Financial Officer of Frontline Management AS, added:
“In the fourth quarter we have entered into term loan facilities, at what we believe to be highly attractive terms, for a total amount of up to $390.0 million, which together with part of the net cash proceeds after repayment of bank debt of $68.6 million through sale of four LR2 tankers, will fully finance the remaining commitments of $437.4 million related to the acquisition of the six VLCC newbuilding contracts. The Company also extended the terms of its senior unsecured revolving credit facility of up to $275.0 million to May 2023, leaving Frontline with no loan maturities until 2023. Our industry leading cash break even rates protect our cash flows during periods of market weakness and provide significant operating leverage and sizeable returns during periods of market strength.”
FRO – Fourth Quarter and Full Year 2021 Results
FRONTLINE LTD. REPORTS RESULTS FOR THE FOURTH QUARTER ENDED DECEMBER 31, 2021
Frontline Ltd. (the “Company” or “Frontline”), today reported unaudited results for the three and twelve months ended December 31, 2021:
Highlights
* Net income of $19.8 million, or $0.10 per basic and diluted share for the fourth quarter of 2021.
* Adjusted net loss of $4.8 million, or $0.02 per basic and diluted share for the fourth quarter of 2021.
* Reported total operating revenues of $213.5 million for the fourth quarter of 2021.
* Reported spot TCEs for VLCCs, Suezmax tankers and LR2 tankers in the fourth quarter of 2021 were $16,500, $14,200 and $13,900 per day, respectively.
* For the first quarter of 2022, we estimate spot TCE on a load-to discharge basis of $21,300 contracted for 58% of vessel days for VLCCs, $19,600 contracted for 65% of vessel days for Suezmax tankers and $18,800 contracted for 56% of vessel days for LR2 tankers.
* Took delivery of the LR2 tanker, Front Feature, from SWS and the 2019 built VLCCs, Front Driva and Front Nausta, respectively, from HHI in October and November 2021.
* Entered into senior secured term loan facilities in October and December 2021 for a total amount of up to $390.0 million to partially finance the acquisition of the six resale VLCC newbuilding contracts.
* Entered into an agreement in November 2021 to sell four scrubber-fitted LR2 tankers built in 2014 and 2015 for an aggregate sale price of $160.0 million. Two vessels were delivered to the new owners in December 2021 and two vessels were delivered in January 2022. The transaction will generate total net cash proceeds after repayment of bank debt of $68.6 million, with net cash proceeds of $35.1 million to be recorded in the first quarter of 2022.
* In November 2021, the Company extended the terms of its senior unsecured revolving credit facility of up to $275.0 million with an affiliate of Hemen Holding Ltd. by 12 months to May 2023.
* In December 2021, Frontline received a distribution from Den Norske Krigsforsikring for Skib (“DNK”), the Norwegian Shipowners Mutual War Risk Insurance Association of $13.4 million, after tax.
Lars H. Barstad, Chief Executive Officer of Frontline Management AS commented:
“The fourth quarter of the year offered tanker owners some relief. The seasonal uptick, as the northern hemisphere prepared for winter, did materialize, albeit to a modest degree. Rates appreciated firmly, but from decades low levels. Frontline, with what we believe is an industry leading low-cost base, managed to capture the rising rates quickly, and as our fourth quarter numbers show, moved closer to cash-breakeven levels. Our company earnings differ positively from key benchmarks, and even to some extent our peers. This again shows the value of running a modern fleet and a lean operational model with focus on efficiency in a challenging market. Frontline continues to offer our investors an effective exposure to the potential upside in the tanker market. As the year ended, global oil demand was estimated to have reached 101.0 mbpd, against the backdrop of low oil inventories, twenty year low tanker orderbooks and an increasingly older fleet. Frontline continues to be very constructive for what’s to come this year, as the world continues its volatile path to recovery.”
Inger M. Klemp, Chief Financial Officer of Frontline Management AS, added:
“In the fourth quarter we have entered into term loan facilities, at what we believe to be highly attractive terms, for a total amount of up to $390.0 million, which together with part of the net cash proceeds after repayment of bank debt of $68.6 million through sale of four LR2 tankers, will fully finance the remaining commitments of $437.4 million related to the acquisition of the six VLCC newbuilding contracts. The Company also extended the terms of its senior unsecured revolving credit facility of up to $275.0 million to May 2023, leaving Frontline with no loan maturities until 2023. Our industry leading cash break even rates protect our cash flows during periods of market weakness and provide significant operating leverage and sizeable returns during periods of market strength.”
Endre Mening
17.02.2022 kl 07:51
5332
Bedre for Frontline
Noe overraskende leverer tankrederiet Frontline et overskudd på 19,8 millioner dollar i fjerde kvartal.
Publisert 17. feb. 2022 kl. 07.39
Noe overraskende leverer tankrederiet Frontline et overskudd på 19,8 millioner dollar i fjerde kvartal. Det justerte resultatet er imidlertid negativt med 4,8 millioner dollar.
Markedet for de store råoljetankskipene er fortsatt nattsvart med negativ inntjening for eldre skip.
Inntektene kom opp i 213,5 millioner dollar mens driftsresultatet ble 18,4 millioner dollar.
Frontline rapporterer en snittrate på 16.500 dollar pr. skip pr. dag for sin VLCC-flåte. De mellomstore suezmax-ene i flåten seilte inn 14.200 dollar dagen og LR2-skipene 13.900 dollar. Det er vesentlig bedre enn i tredje kvartal.
Da tredjekvartalstallene ble offentliggjort opplyste rederiet at 79 prosent av VLCC-kapasiteten var sikret beskjeftigelse i fjerde kvartal til en snittrate poå 21.600 dollar dagen. For suezmax-ene var slutningsgraden 72 prosent og snittraten 17.900 dollar, mens 64 prosent av aframax-flåten var utleid til et daglig gjennomsnitt på 16.000 dollar pr. skip pr. dag i den siste tremånedersperioden av 2021.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/02/17/7820515/bedre-for-frontline
Noe overraskende leverer tankrederiet Frontline et overskudd på 19,8 millioner dollar i fjerde kvartal.
Publisert 17. feb. 2022 kl. 07.39
Noe overraskende leverer tankrederiet Frontline et overskudd på 19,8 millioner dollar i fjerde kvartal. Det justerte resultatet er imidlertid negativt med 4,8 millioner dollar.
Markedet for de store råoljetankskipene er fortsatt nattsvart med negativ inntjening for eldre skip.
Inntektene kom opp i 213,5 millioner dollar mens driftsresultatet ble 18,4 millioner dollar.
Frontline rapporterer en snittrate på 16.500 dollar pr. skip pr. dag for sin VLCC-flåte. De mellomstore suezmax-ene i flåten seilte inn 14.200 dollar dagen og LR2-skipene 13.900 dollar. Det er vesentlig bedre enn i tredje kvartal.
Da tredjekvartalstallene ble offentliggjort opplyste rederiet at 79 prosent av VLCC-kapasiteten var sikret beskjeftigelse i fjerde kvartal til en snittrate poå 21.600 dollar dagen. For suezmax-ene var slutningsgraden 72 prosent og snittraten 17.900 dollar, mens 64 prosent av aframax-flåten var utleid til et daglig gjennomsnitt på 16.000 dollar pr. skip pr. dag i den siste tremånedersperioden av 2021.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/02/17/7820515/bedre-for-frontline
pilot
17.02.2022 kl 09:35
5248
fjettis
17.02.2022 kl 09:44
5413
Hvorfor stiger kursen når ratene synker. VLCC ned til $20k nå. Hva er Break Even til Frontline?
Tøff
17.02.2022 kl 10:05
5703
Oslo (Infront TDN Direkt): Frontline estimerer break even-raten for selskapets VLCCer til rundt 22.700 dollar pr dag for resten av 2022.
Det fremgår av rederiets kvartalsrapport torsdag.
For suezmax-skip ser rederiet en break even-rate på 18.900 dollar pr dag for resten av 2022.
For LR2-skipene ventes raten til 16.000 dollar pr dag for samme periode.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Det fremgår av rederiets kvartalsrapport torsdag.
For suezmax-skip ser rederiet en break even-rate på 18.900 dollar pr dag for resten av 2022.
For LR2-skipene ventes raten til 16.000 dollar pr dag for samme periode.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70