Går fra CO2 til dyrbart nano kulstof (CNF) og ilt. Helt unikt.

Rule
BCS 01.09.2021 kl 00:45 98430

Så er det med at bruge lidt tid på at orientere sig på BCS.
Jeg rystede helt på hænderne da jeg fik øjnene op for hvad de driver på med ind til jeg fik reddet mig en position.

Se:
https://bergencarbonsolutions.com/

og trådene omhandlende BCS. God fornøjelse og lykke til.
nopetter
03.09.2021 kl 15:05 5221

For n'te gang solgte de kursen under 39 så får vi se om 39,100 holder på et svært labert volum ca 44k aksjer
Redigert 03.09.2021 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2021 kl 15:34 5227

Er ikke så nøye hva som skjer i disse dager før avtalene forhåpentligvis ligger på bordet i løpet av høsten 2021. Om at noe kommer til å skje er det liten tvil om, og da vet vi alle at robotene kommer til å koke over og kollapse.
Gork
03.09.2021 kl 23:06 5050

Denne aksjen er for tiden traders våte drøm, enkelt å flytte kursen, samtidig som mange venter på meldinger som skal gi kurs eksplosjon, derigjennom minimere risken for tradere, kursen skal jo opp. Mitt tips er, gi blaffen, la dem holde på, vent med kjøp til håndfaste bevis kommer. Blir ikke interessen for aksjen vesentlig større etter meldinger, vel da vil det fortsette. Sjekk dagens handel, så finnes bekreftelsen mange ganger, se etter 1000 aksjer + salg og mindre enn 30 aksjer kjøp og se bevegelsen etterpå.

Ha en fin helg.
Redigert 03.09.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
nopetter
04.09.2021 kl 15:50 4846

Grunnen er egentlig enkel de har i tillegg en Marked making robot gjennom Norne som gir likviditet og dybde til markeder og tjener på forskjellen mellom kjøp og salg . Eller spreaden. De bruker vanligvis 500 aksjer i spreaden
Redigert 04.09.2021 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
synste
04.09.2021 kl 18:23 4755

Mtp den første LOIen med POA 27/4. Det er nå over 4mnd siden og har litt vanskelig for å tro at ting skal ta så lang tid om det skulle være snakk om leveranse av noen få containere. Soklart tar ting tid når den første avtalen skal signeres men uansett så burde en nok nærme seg noe her, ihvertfall om det gjelder en container. Samt Japan testen som er pågang. Tenker/håper iløpet av denne måneden og neste vil gi oss svar på utfallet av POA og Japan.
Rule
05.09.2021 kl 03:45 4587

Vi må have:
*få gang i produktion 24/7 i Flesland
*materiale test Japan ultimo september
*første unit Q1 2022 @BIR
*næste units Q2 2022
*salg af EcoNano / salgs aftaler - anytime
Gork
05.09.2021 kl 18:55 4331

For så vidt enig, men punkt 2, material test Japan, denne er etter hva jeg forstår, allerede er gjennomført (juni/juli). De hadde neppe startet produksjon på Flesland om ikke testen hadde vært positiv. Sagmo sin slide med pris oversikt, var den hvite prikken for nano carbon et stykke høyere (7-9.000), enn hva som var kommunisert tidligere (5000).
Vi får se.
Redigert 05.09.2021 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
nopetter
05.09.2021 kl 20:32 4219

Denne produksjonen på Flesland er planlagt lenge før de to LOI avtalene kom istand I Japan. Hva de holder på med i Japan blir bare gjetninger de kjenner disse produktene svært godt fordi det var der de oppfant CNF rundt 1990 gjennom pyrolyse.
Gork
05.09.2021 kl 20:40 4221

Mulig du har rett mht produksjonen og planleggingen. Stiller meg tvilende til en 24/7 produksjon har vært planlagt i lang tid.

Her er hva H1 rapporten sier om dette:
LOI entered on 29 April 2021 with an undisclosed Japanese company

BCS is one of the main suppliers of carbon-nanofibers (EcoNano) for
production of the company’s composite materials

The first EcoNano shipments were made on 9 May 2021 and technical
tests were commenced during July and August 2021

Plan to enter a EcoNano supply agreement following the product
verification and the potential completion of the commercial terms

Redigert 05.09.2021 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
nopetter
05.09.2021 kl 21:02 4186

Det er per idag de to avtalene i Japan og denne med POA som vil gjøre susen. Det de holder på med her på berget blir bare en parents I forhold

Bergen Carbon Solutions (BCS) har signert en intensjonsavtale med Antwerpen havn
Partene skal nå diskutere bruk av BCSs modulære produksjonsenheter. Antwerpen er Europas nest største havn i volum, bak Rotterdam. BCS skal være det eneste selskapet i verden som har klart å produsere karbonnanofibre (CNF) med både ekstremt lavt energiforbruk og negative CO2-verdier. Produksjonsenhetene er basert på to containere på 40 fot, og hver enhet kan produsere omtrent 6,5 tonn CNF årlig av 30 tonn CO2. https://finansavisen.no/nyheter/miljo/2021/04/28/7663393/bergen-carbon-solutions-avtale-med-antwerpen-havn
Rule
05.09.2021 kl 21:22 4154

Ja, her kan komme en tung og langsigtet udbygning.
Jeg fik købt lidt flere til under kurs 40. Ret godt. Kursen har ikke været ret meget under 40 NOK: 10dg i April, 12 dg i Maj, 6 dage i Juli, 7 dage i August, 3 dage i September. Nok ikke realistisk at håbe på at jeg kan få lidt mere til under 40 NOK efter næste lønningsdag. Der er en mini-trend (ultimo Juli+August) der kunne pege på at vi p.t. burde ligge i 45 NOK. Ved gode nyheder kan vi nok hurtigt komme tæt på kursmål på 73 NOK.

Slettet bruker
06.09.2021 kl 14:09 3836

Merkverdig hvor lite som skal til for å styre handlingskraften til folk. Et salg på 23K aksjer og folk kaster seg desperat forann for å få solgt først. Vet ikke om jeg skal kalle det psykologi eller en undergruppe av psykotisk atferd 😂 Hvis naboen selger bilen, du kaster deg vel ikke forann han og sjokkselger bilen din for glansbilder og ingenting da vel? Jaja, dagens frustrasjon har fått sin plass i dag også. Lykke til for de av oss som har sett hvor veien går og som enda sitter i båten og laster opp 😊
nopetter
06.09.2021 kl 15:17 3736

"folk" ?? i så fall må disse være svært virtuelle. den øverste på selger listen tipper jeg er en svært kunstig market making robot fra norne. så da er vel dette en slags "folk"
Redigert 06.09.2021 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.09.2021 kl 15:38 3697

Absolutt alt som foregår er ikke nødvendigvis roboter, det finnes folk på børsen også vil jeg tro. Men at denne posten som ligger ute er av en større aktør som sveiper med seg alt som blir solgt under for å gjøre seg fetere til en billigere penge, kan vel også være en realitet?
rockpus
06.09.2021 kl 15:45 3715

Virker litt komisk hvordan noen skiller mellom roboter og mennesker.
nopetter
06.09.2021 kl 15:47 3767

tror du disse såkalte sterke aktørene dine sitter pal foran en skjerm og selger f.eks 15 aksjer og venter 15 min og selger 500 aksjer til??

jeg anbefaler deg med flere andre å begynne å lese dere opp i hva som skjer i den digitale verden angående trading med verdi papirer
Redigert 06.09.2021 kl 15:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.09.2021 kl 15:53 3762

Det har jeg vel heller ikke sagt noe om.. men virker som på meg at du tror alt som blir gjort av kjøp og salg er av roboter, og kun det. Roboter finnes, men åpne opp øyene og se rundt deg, så mulig du kan se mennesker som puster og ånder også, og de finnes også på børsen, akkurat som deg og meg
nopetter
06.09.2021 kl 16:14 3722

i 2012 regnet man med at på FTSE100 så var 40% robot handel over hele spekteret mens vi som vanlig hang etter her på berget da lå denne på ca 30%, dette er 9 år siden. nå ligger dette på over 90% og på denne tiden har det kommet inn et langt større spekter av KI roboter som er programmerte til all mulige typer handel som styres stort sett av meglerhusene og de store i dette gamet. under denne sjangeren så foregår det ren manipulasjon av kursene opp og ned

merkelig nok kan du selv snekre i hop din egen robot gjennom f.eks nordnet

i kryptovaluta markedet så er det så og si bare robot handel samme som i råvare og valuta markedet
Redigert 06.09.2021 kl 16:19 Du må logge inn for å svare
Gork
06.09.2021 kl 18:40 3597

Det kan du ha rett i, men man bør i det perspektivet ta med begrunnelsen for robot handlingen. Disse kan være av mange forskjellige bakgrunner. Noe kan være reelt salg/kjøp, andre kan være spill på spread etc. Det at kursmanipulasjon foregår slik, er vel hevet over enhver tvil.

Problemet med BCS, kort fortalt: For liten interesse. Denne vil nok stige når bevisene kommer på bordet.
Rule
06.09.2021 kl 20:07 3538

Clearstream akkumulerer i hvert fald. Og uden kursen stiger væsentligt.
nopetter
06.09.2021 kl 21:23 3443

Dette er ikke noe "kan være" Gork, det er en realitet og tilslutt vil det kun være algoritmer som styrer kursene.

Jeg satset 5000$ gjennom en kryptovaluta basert robot det er ikke sjans å følge dette markedet selv disse markedene er åpen 24/7-365. Der små begivenheter i markedene gjør vanvittige kurs utslag på sekunder
Redigert 06.09.2021 kl 21:24 Du må logge inn for å svare
Gork
06.09.2021 kl 22:00 3385

Nopetter, du skriver eksakt hva jeg poengterer. Idag så setter investorer sine penger, basert på forskjellige kriterier og robotene gjennomfører jobben, etter de spesifikasjoner som oppdragsgiver har gitt. Norne sin markedspleie robot for BCS arbeider etter samme prinsipp.

Takker for "kan være" omtalen, jeg tror muligens, med en stor grad av avvikstoleranse at du er inne på noe der.
Molbre
07.09.2021 kl 09:38 3168

Fortsetter den negative trenden som den har hatt de siste ukene. Ingen nyheter av betydning på 2,5 måned, selv om de har så mange interessenter at de må velge ut hvem de skal snakke med, noen andre som reagerer på dette? Kan jo være sånn at de kun konsentrerer seg om de LOI ene som de har fått til nå og venter med det andre, men tviler litt på det. Kjenner at optimismen er gått til likegyldighet og at troen på en melding hver dag har gått over, tar nok lang tid før vi ser noen nyheter av substans tenker jeg, men holder ut og håper jeg tar feil!

Er mye snakk om roboter og hvordan den styrer kursen , men det vi egentlig bør snakke om er vel mangelen på nyheter fra selskapet dette som virkelig styrer kursen!
Redigert 07.09.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.09.2021 kl 09:51 3156

Jeg velger å se på aktivitetsnivået og det er skyhøyt. Det er ikke bare bare å bygge en organisasjon, diskutere kontrakter, jobbe videre med disse, flytte lokaler, få tak i nye tomter, og så videre... Og dette i Corona.. At det ikke kommer børsmeldinger om svære avtaler når selve selskapet ikke er i nærheten av å være klare for det er vel ikke så rart... Jeg har bestemt meg for å sitte i 2-3 år for det er nok tiden som trengs før vi ser hvor dette går. Og i den tiden så kjøper jeg om kursen er 30, 50, 100 eller 200.

Jeg har kursmål på nær 4000 så per i dag så er selskapet billig i mine øyne. Så får vi som ser hva de faktisk sitter på bare fortsette å fylle på hver måned fremover...
Molbre
07.09.2021 kl 10:01 3344

Er jo enig at det tar lang tid å bygge opp selskapet, men det er jo informasjonen som de har gitt markedet om når det skulle komme avtaler etc som ikke blir overholdet, dette er jo opskriften på ett kursras. Vi har gått fra 60 til 27, så til 60 og nå vaker vi rundt 38-39. Greit å være optimistisk og fremoverlent men da må en vise resultater og foreløpig er ingenting konkretisert.
Hva skjer om det ikke blir noen avtale med verken Jackon, Yara, kineserne eller japanerne i høst, uansett om fremtiden da ser lys ut så vil kursen falle en del vil jeg tro, i tillegg uten noen avtaler eller informasjon inne 24 oktober er det noen som oppriktig tror at ikke Saga selger ut en haug med aksjer på de nivåene vi ligger på nå?
synste
07.09.2021 kl 11:01 3320

Selskapet kunne vel informert litt om rikets tilstand selv om de ikke har landet noe endelig avtale enda. JBS har hele veien gått hardt ut og kasta rundt seg med signal som lett kan tolkes positivt, men hadde nok beholdt mer troverdighet om han "beroliget" oss investorer med litt reel info.
Slettet bruker
07.09.2021 kl 11:40 3279

Tja, det er jo alltids greit å si at man håper da og da skal alt være på plass, og det er jo selvfølgelig dumt at det ikke skjer, men vi må nok også se på det som er problemet i verden. Corona har nok en del å si i forhold til hva som er mulig. Og ingen tidspunkter kan noen gang være 100% sikre. Erfaringsmessig trekker jo alltid ting ut i tid. Det skjer jo over hele fjøla. For min del så har jeg stor tro på at selskapet kommer i mål med en god del saker og ting, men jeg tror også det at ting vil drøye veldig i tid fremover. Har egentlig ingen tro på noe konkret før rundt juletider... Det er noe med denne Coronaen som gjør at ting vil ikke gå så fort som man har håpet...
VårDitto
07.09.2021 kl 11:48 3268

Synste; du skriver at JBS"kaster rundt seg" med signaler; er det ikke nettopp det du etterlyser?
Inntil det motsatte er bevist, så må man vel anta at det han kaster rundt er reelt?
rockpus
07.09.2021 kl 11:48 3279

"Jeg har kursmål på nær 4000 .."

Hadde vært interessant om du viste oss hvordan du kommer frem til det tallet.
rockpus
07.09.2021 kl 11:52 3262

"uten noen avtaler eller informasjon inne 24 oktober er det noen som oppriktig tror at ikke Saga selger ut en haug med aksjer på de nivåene vi ligger på nå?"

Er ikke Saga et investeringsselskap som spesialiserer seg på grønne selskaper? Hvorfor skulle de da selge ut det grønne selskapet som kanskje har det største potensialet av alle, rett før dette selskapet kommer frem i lyset for alvor?? Hva ville det vært for en idiotisk portefølgeforvaltning?
Slettet bruker
07.09.2021 kl 11:54 3252

Det kursmålet ligger 4 år frem i tid når BCS har minst 50+ moduler i produksjon og gusher cash tilbake til aksjonærene. På kort sikt kan det gå hit og dit men jeg bryr meg svært lite om kortsiktige svingninger. Her skal det bygges portefølje for fremtiden som gjør meg steinrik om 5-10 år...

Og det er enkel matte. Jeg mener teknologien til BCS er verdt minst 100 mrd NOK. Så kan du dele det på antall aksjer i selskapet og se hvor du havner...
Redigert 07.09.2021 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
Molbre
07.09.2021 kl 12:05 3238

De har vel bevist at når de har en grei avkastning så selger de, bare på nivåene kursen ligger på nå har de en 6 dobling, å tro at de ikke selger en del 24 oktober virker veldig naivt!
Hjelpalaus
07.09.2021 kl 12:13 3241

Ja, hvorfor skulle de ikke selge. Resten av investorene på børsen har jo åpenbart ikke tro på dette selskapet. Da ville kursen vært et annet sted.
rockpus
07.09.2021 kl 12:16 3279

Normalt er det jo fornuftig å selge en del på en seksdobling. Men som investeringsselskap må de da bytte denne posten til et annet selskap med større sjanse for videre kursstigning. Hvilket selskap skulle så det være..?
Dersom Saga deler våre antagelser om fremtiden til BCS, vil det være mer naturlig å beholde sin andel for å være best mulig posisjonert til en mulig emisjon som følge av ekstrem ekspansjon.
Slettet bruker
07.09.2021 kl 13:14 3235

Uansett om det blir salg eller ikke på Saga Pure, så kan begge utfall vinkles positivt.. selger de, vil usikkerheten om navnet Spetalen minkes og bølgen som sitter på gjerdet vil trenge inn over oss. Selger de ikke, vil det også sende et stødig g trygt kjøpssignal. Jeg ser ikke noe negativt med det, enn at kursen kanskje får seg en minimal dupp ved et blokksalg. Men derfra er det bare en vei.
Slettet bruker
07.09.2021 kl 13:17 3304

Og dere skal ta dere sjøl bakfra at hvis så skjer, så vil det med stor sannsynlighet komme ei melding like før eller etter den 24. Oktober. DET er hva jeg tror..
synste
07.09.2021 kl 15:38 3221

Jo men kunne tenkt meg at de kom frem i litt mer formelle sammenhenger. Linkedin, fb Twitter, etc er jeg ikke så fan av. Men mulig en må følge utviklingen. Tviler ikke på at det som kommer frem er reelt, men tipper tunge investorer ikke baserer tung satsing basert på en Twitter tolking e. l. Men tviler ikke på at BCS lander kontrakt i fremtiden. Å da vil vi nok se det tydelig, både på kurs og i alle mediaer.
Rule
07.09.2021 kl 20:34 3062

Det er meldt at test resultater ifth. LOI på det Japanske selskab kommer i September. Ydermere starter man produktion 24/7. Giver ikke mye mening med mindre man regner med at man kan afsætte CNF'en. De har envidere omtalt en pris for deres C3 på 8000 / kg.
De laver CNF på en miljø rigtig måde. Ale virksomheder er ved at vride vrangen ud for at fremstå miljø rigtige. utkant - You did the math....
Rule
07.09.2021 kl 20:44 3058

Så søger de en materiale ekspert:
Bergen Carbon Solutions AS er verdens ledende produsent av grønn Karbon Nanofiber. Vi er i kraftig vekst og ønsker nå å utvide R&D-Teamet med en materialekspert som kan lede virksomhetens arbeid med fremtidens materialer.
https://www.facebook.com/bergencarbonsolutionsas

og jobbeskrivelsen viser jo skyhøje ambitioner. Man vil bidrage med at udvikle nye materialer. Så ikke kun sælge CNF, men også eksplorere på udnyttelsen. :-)