Går fra CO2 til dyrbart nano kulstof (CNF) og ilt. Helt unikt.

Rule
BCS 01.09.2021 kl 00:45 98420

Så er det med at bruge lidt tid på at orientere sig på BCS.
Jeg rystede helt på hænderne da jeg fik øjnene op for hvad de driver på med ind til jeg fik reddet mig en position.

Se:
https://bergencarbonsolutions.com/

og trådene omhandlende BCS. God fornøjelse og lykke til.
Slettet bruker
25.09.2021 kl 12:47 3939

Ja. Det faller inn i mønsteret jeg ser. Men det jeg ikke vet er om de ref nr fra 21-600 har flere aksjer enn deg eller ikke. Det kan jo være flere ref nr med for eksempel 0 aksjer så det vet vi ikke. Hadde jeg dog mottatt alle disse så hadde jeg hatt 100% entydig bevis for at dette stemmer.
al-tei
25.09.2021 kl 15:14 3885

Kan du kreve å få innsyn i aksjonærliste, alternativt en anonymisert. Bare for å se om antall aksjer stemmer?
Redigert 25.09.2021 kl 15:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2021 kl 19:46 3760

Okei, da har jeg funnet ut hvorfor det er sånn som det er. Jeg har også en forklaring:

Ditt nummer på aksjonærlisten har fått et ekstra tall, sikkert et kontroll nummer etter seg slik at det kun er de første siffer i ref nr som stemmer med din plass på aksjonærlisten. Det siste tallet må sees bort i fra.

Hovedgrunnen til at jeg kom til denne konklusjonen er fordi selskapet har oppgitt at det har over 3000 aksjonærer. De nummer jeg har mottatt går fra 6xx+31xxx. Når jeg da bruker de som grunnlag så virker det som at det stemmer med antall aksjer i selskapet.
nopetter
25.09.2021 kl 20:19 3752

Er ikke overrasket at du endelig kom fram til denne konklusjonen. Grunnen er at aksje antallet holdes konstant av roboten. Det er aldri for lite aksjer over tid som kan havne på FT sitt shorter registrer, selv fra de som legger ut aksjene sine til shorting særlig gjennom Nordnet sin zero konto som vi ser som Nordnet Livsforsikring.
Gullhaugen
25.09.2021 kl 20:23 3748

Hallo Når saga benytter seg av opsjoner på 6 kr. for å øke aksjekapitalen så vannes alt ut. Uten en eneste avtale signert så skal vi vel vøre happy at denne ligger på 30 tallet med en Mcap på 1.2 milliarder. Prisingen i eg selv er helt syk. Het kan det komme et mega fall ned til 25 kr.
Redigert 25.09.2021 kl 20:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2021 kl 20:41 3747

Tja, jeg mener jo at hvis denne teknologien virker så er den verdt langt mere enn 1,2 mrd kroner. I mine øyne 100 ganger høyere... Men vi får ta steg på steg før vi kommer dit... Først må vi ha noen fine avtaler så vi får fyr på raketten...
HP17
25.09.2021 kl 20:59 3741

Neimen er det det ikke den til vanlige superoptimisten Gullhaugen her som maler med en mørk penn om en dyster kursutviklingen fremover i BCS. Grunnen kan vel ikke være så enkel at du ønsker inn i aksjen før en avtale som bekrefter teknologien meldes og kursen smeller opp «to the Moon» med Musk følgende etter på Twitter?
Redigert 25.09.2021 kl 21:49 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
25.09.2021 kl 21:13 3720

Tja men om du stikker fingeren i jorden såbwr vel Mcap ganske høy sammenlignet med andre selskaper på ose
500 mill før en begynner å tjene penger er vel mer innafor?
Er ikke 1.2 milliarder litt voldsomt i denne fasen?
Redigert 25.09.2021 kl 21:14 Du må logge inn for å svare
Gork
25.09.2021 kl 21:54 3674

Hyggelig å se at du har landet.

Hva er selskapet verdt. NEL var en gang i tiden verdsatt av ØS til 50-100-uendelig. Vel markedet var tregere enn man trodde og konkurrentene kom i kapp. Skjer det samme med BCS, BCS har i alle fall noen patenter som beskytter (gir tid) og markedet er nærmere (tror jeg). På den annen side er dette industri og industri tar tid, har ikke samme eksplosive vekstkurve som IT og Farma. En seriøs kontrakt, vil nok gi et godt spark oppover. Jeg har stor tro, men industri tar tid. Holder patenter og konkurrentene blir hengende bak, kan dette bli stort.

Lykke til.
nopetter
25.09.2021 kl 22:59 3599

Det jeg har forstått eller tror jeg har det, så produserer ikke BCS de fibrene med høyest kvalitet som brukes i fly og i romfart. Den høyeste kvaliteten er PAN det skjer gjennom elektrospinning av fibrene i lange tråder etter en spesialisert produksjon metode . Dette er det en bedrift som har spesialisert seg på.
Redigert 25.09.2021 kl 23:00 Du må logge inn for å svare
Rule
25.09.2021 kl 23:04 3595

Markedet for CNF + CNT vokser. Planen er at kunne få op imod 10 moduler igang i 2022. Det er 10 moduler * 6500kg * 9000 NOK/kg = 585mill NOK i revenue potentiale året efter hvis modulerne er igang i 2022. Se:
https://bergencarbonsolutions.com/wp-content/uploads/2021/06/BCS-presentation_v2.pdf

Jf doc er planen at Flesland skal igang Q1-2022. Det er umiddelbart fremskyndet til Q3-2021.
Slettet bruker
25.09.2021 kl 23:35 3602

Bra du setter opp regnestykket igjen så enkelte kan tygge det i seg. Og dette er bare i startfasen. Om to år kommer det 10 kanskje 20 moduler til, og dette eskalerer i årene som kommer.
For de som ikke ser hvor enormt dette vil bli må ha huet planta i rævva.. Våkn opp!
Slettet bruker
26.09.2021 kl 09:36 3416

Da er JBS på søket etter Elon Musk, folkens 😉 (sjekk Twitter) Noen som vet hvordan å komme i kontakt med han, eller andre relasjoner som kan føre til kontakt?
Slettet bruker
26.09.2021 kl 10:12 3375

Når jeg bestilte min Tesla Model s i 2011 hadde jeg kontakt med en som hette Kjell Arne Wold som jobbet i Tesla i London. Han sluttet i Tesla for noen år siden tror jeg. Det var 2 ansatte i Tesla Europa. Det var han og en sekretær. Elon Musk var flere ganger i Norge i perioden før 2013 og etter. Jeg vil tro Elon Musk hadde mye med Kjell Arne Wold å gjøre så kanskje en god ide å kontakte han.
Slettet bruker
26.09.2021 kl 10:20 3373

Dette er en bra start, snøddned! 👍 Sender han ei melding og spør.
Slettet bruker
26.09.2021 kl 11:02 3359

Han hadde desverre ingen kontaktperson da det begynner å bli en del år siden han sluttet i jobben.
rockpus
26.09.2021 kl 11:04 3377

Disse twittermeldingene fra Sagmo virker amatørmessige. Det styrker ikke tilliten til at ledelsen i dette selskapet er så profesjonell som de burde. Blir heller ikke imponert av hans evner til rettskriving..
Hjelpalaus
26.09.2021 kl 11:14 3392

Burde vel ikke legge ut på Facebook at han kjøper seg Taycan om han skal pisse oppetter ryggen på Elon.
TraderMom
26.09.2021 kl 11:16 3453

Enig ... Mulig det var artig ment, men for meg blir det å rope etter Elon Musk på Twitter for dumt. Det jeg leser ut av meldingen er at Sagmo ikke vet hvordan han skal gå frem. Og så bør han få noen til å hjelpe seg med grammatikken. Helt ærlig sak å ikke være flytende i et språk, men da bør man be om et ekstra par øyne på teksten før publisering, det tar ikke lang tid.
Slettet bruker
26.09.2021 kl 11:20 3457

Ja, det er jo helt forferdelig at man har en CEO som ikke klarer å skrive riktig grammatikk. Skikkelig ille problem å ha. Vi får håpe han i det minste klarer å få landet en avtale snart så vi får noe annet å bry oss om...
Slettet bruker
26.09.2021 kl 11:23 3539

Her henger vi oss opp i grammatikk.. huff a meg, verdens undergang! Ta fra han CEO-rollen med en eneste gang...
Da spør jeg dere, akkurat som JBS spør.. Hvordan kommer man i kontakt med Elon Musk? Jeg har prøvd, og det er neimen ikke lett... Kom igjen, kom med fasiten dere hvis dere er så mye bedre. Jeg venter spent.
rockpus
26.09.2021 kl 11:24 3566

Trøsten får være at Elon Musk også har vist mye av de samme tendenser selv, når det gjelder useriøse og rare meldinger i sosiale medier.. Det har tydeligvis ikke hindret hans kommersielle suksess.
Slettet bruker
26.09.2021 kl 11:37 3590

Dere må da få prenta inn at det er ikke en fasit over hvordan et menneske skal te seg her i verden.. Gud så kjedelig verden hadde vært hvis alle var like og oppførte seg identisk. Vi er ikke roboter, selvom nopetter kanskje hadde blitt jævlig kåt av tanken
Slettet bruker
26.09.2021 kl 11:40 3663

husker på de første møtene vi som hadde reservert en Tesla og tiden etter at bilen var levert spesielt. Elon Musk støttret ivei og jeg tenkte at han har vanskeligheter med å prate :) men var interessert i å høre vår erfaring med bilen de nylig hadde levert og vi kunne komme med tilbakemeldinger :) artig å tenke tilbake på.
Redigert 26.09.2021 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
TraderMom
26.09.2021 kl 12:13 3615

Ingen fasit for det, nei. Men som CEO for et børsnotert selskap, har man også et ekstra ansvar for hvilket etterlatt inntrykk kommunikasjonen gir.
Slettet bruker
26.09.2021 kl 12:16 3684

Da er det opptil hver enkelt å danne seg et inntrykk. Noen tolker det negativt, mens andre positivt.. så ja, da står vi her da. Har du fått noe ut av å være negativ til at JBS ønsker å komme i kontakt med Elon?
Slettet bruker
26.09.2021 kl 12:26 3675

Hahaha, satte nesten brusen i vranghalsen av det utsagnet der. Dagens!
TraderMom
26.09.2021 kl 12:29 3677

Ingen kan vel være negativ til at han ønsker å ha kontakt med Elon Musk? Det er fremgangsmåten som det blir satt spørsmålstegn ved her. Om du tenker den fremgangsmåten funker, supert.
Slettet bruker
26.09.2021 kl 12:34 3702

Det er teknisk sett ganske så umulig å komme i kontakt med Elon uten forbindelser, og her skapes kanskje de nødvendige forbindelsene ved hjelp av folket. Så ja, absolutt. Jeg har prøvd, det er ikke bare å knipse i fingrene.
nopetter
26.09.2021 kl 12:45 3683

Det er nok realitetene, det er vel til denne roboten mye av aksjene havner. Si som en sa som jeg jobbet med som var 30 år eldre enn meg på den tiden. "Det er bedre å drite enn å p.... når du blir så gammel som meg"
Slettet bruker
26.09.2021 kl 12:54 3658

Jeg husker jeg tenkte når Elon Musk støttret ivei at en sånn sjef burde vel kunne prate ordentlig. Jeg hadde da en forutinntatt tankegang om at en sånn sjef måtte snakke sånn og sånn også måtte han være sånn og sånn. Hvis ikke folk forstår at verden går videre og at gründerne ikke er A4 mennesker og kommer aldri til å bli det må man tenke omigjen…….hvis de klarer det.

SÅ kom igjen. Vi må ha kontakt med Elon :)
Redigert 26.09.2021 kl 12:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2021 kl 14:11 3575

Men få tenker på at Elon Musk bare er en Halv grynder :) men han dro selskap videre.

Ingeniørene Martin Eberhard og Marc Tarpenning startet virksomheten i 2003 i San Carlos i California. I 2004 engasjerte Elon Musk seg i selskapets drift med finansiell bistand fra blant Sergey Brin og Larry Page.
I 2006 lanserte de toseteren Tesla Roadster som ble bygget hos Lotus i England. I 2012 kom Tesla Model S, en stor 5/7-seters sedan. Tredje modell var Tesla Model X (2015–), en SUV med firehjulsdrift. Fjerde modell Tesla Model 3 (2018–) er en noe mindre, knappeløs variant, bygd på et chassis som også deles med Tesla Model Y (2020–).
nopetter
26.09.2021 kl 14:17 3580

Disse bilene er kun brukbar der det er høye gjennomsnittstemperaturer året rundt. Det er iallfall ikke en vinter bil å prøve seg med over fjelloverganger, per tid er batteriene for dårlige og mister energien svært fort og slett ikke når mm an skal dra på noe tungt i en tilhenger e.l. Og her i landet kjøpes disse bilene stort sett pga fritaket av avgiftene. Vi får se hva som skjer med salget når bla momsen, engangsavgiften og vegavgiftene blir belastet disse bilene.

Men hva har dette med BCS å gjøre? Og hvor kommer Elon Musk med I dette bildet?
Redigert 26.09.2021 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
Hjelpalaus
26.09.2021 kl 15:24 3507

Hvilken fjellovergang tenker du på? Må være Grønland på tvers
TraderMom
26.09.2021 kl 15:31 3498

Kommer fra dagens Sagmo-tweet, der han vil ha hjelp til å komme i kontakt med Elon Musk ...
Slettet bruker
26.09.2021 kl 15:36 3452

Det er bare å innse at de fleste bilprodusenter kommer til å gå over til batterier frem mot 2025-2030. Bilene må bli lettere og batteriene mer energieffektive og lette i seg selv, som igjen minsker CO2-fotavtrykket. BCS kan med sin teknologi være en viktig bauta i dette skiftet, og til og med bidra til et fotavtrykk på 0 innenfor sitt felt. Hvilken bilprodusent vil ikke være opptatt av dette da verden blir styrt og tvunget mer og mer i den retningen? Et grafenbatteri kan fullades på 5 minutter, og skal man produsere en bil, så vil man vel produsere den beste bilen med den beste batteripakken. Dette kommer, bare gi det tid..
nopetter
26.09.2021 kl 15:46 3459

det er framtiden, men de er ikke der per idag. de batteriene som er i markedet i dag mister 50% av kapasiteten med en gang temp faller til -10. de som påstår noe annet kan ikke ha fulgt med i de uoffisielle testene som er gjort av disse bilene. av diverse medier i bransjen. grafen batterier er det blitt beskrevet om på disse trådene, det er slett ikke noe nytt

og det er bare tull at den jevne forbruker her i landet bryr seg om co2 fotavtrykket de ser hvor mye penger de kan spare på avgiftene og innkjøpet av bilen selv om reklamen forteller noe helt annet det finnes de som gjør det men de er i et stort mindretall, sannheten er at det har vært problemer å fa tak i diesel biler i markedet.

https://fdm.dk/nyheder/bilist/2019-08-dieselbil-lige-saa-ren-som-elbil-ny-groen-test
Redigert 26.09.2021 kl 19:00 Du må logge inn for å svare
Rule
26.09.2021 kl 21:18 3260

Med god chance kommer der nyt her til slut September. Vi venter spændt på materiale test ifht Japan LOI.
Nyere ting:
*produktion 24/7 i løbet af September
*første leverance til Helgeland betong:
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6844625478691672064/
*nye job opslag: sælger + site manager
*green material company of the year + etablererpris 2021 Bergen
*tilladelse til rettet emission til udstedelse af 25% ekstra aktier søges på EGF (reduceret fra 50%)
--------------
Markedet for CNF + CNT vokser. Planen er at kunne få op imod 10 moduler igang i 2022. Det er 10 moduler * 6500kg * 9000 NOK/kg = 585mill NOK i revenue potentiale året efter hvis modulerne er igang i 2022. Se:
https://bergencarbonsolutions.com/wp-content/uploads/2021/06/BCS-presentation_v2.pdf

Jf doc er planen at Flesland skal igang Q1-2022. Det er umiddelbart fremskyndet til Q3-2021.
-------------

Det bliver Jetta spændende....! ! !
Slettet bruker
27.09.2021 kl 08:34 2982

Angående inntjening referer jeg nok en gang tilbake til Nettavisens artikkel fra 17. Juli der tallknuserne spår ekstrem vekst allerede til neste år hvis de lykkes. Og jeg ser ingen grunn for at de ikke skal lykkes. De er godt i gang, og hjulene spinner for full rulle.
https://www.nettavisen.no/aksjer/ravarer/co2/tallknuserne-spar-ekstrem-vekst-lykkes-det-norske-selskapet-vil-inntektene-mangedobles-allerede-neste-ar/s/5-95-264393