Dltx

marked1
DLTX 06.09.2021 kl 22:25 36120

Blir interessant å se hvor kursen skal videre.
Redigert 13.09.2021 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
09.09.2021 kl 19:20 4089

Men slik er det å tråkke opp stier i nybrottsland.

Dolly
09.09.2021 kl 19:22 4083

Mulig han bloggeren i seeking alpha er inne på noe. Esg boomen i fjor gikk jo alt veggimellom på vekstmultipler og mulig inntjening om mange år. Dlt tjener pæng as we speak
Redigert 09.09.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Mr Big
09.09.2021 kl 19:27 4059

Hva er det DLTX tjener penger på? Hvor mye filecoins hsr dem?
Dolly
09.09.2021 kl 19:37 4041

Mining av btc og filecoin. Vet ikke hvor mye de har foreløpig, men ut i fra guiding skal de tjene i området 150-200mill i året bare på filecoin der kursen er nå. Og driftskostnader er små. De skal sette opp en link på hjemmesiden etter hvert der alle kan følge filecoin inntjeningen. Det eneste vi har fått bekreftet er at de har begynt å tjene filecoins (ref xtrainvestor), men før linken er oppe så er det guidingen en må ha som utgangspunkt.
Slettet bruker
09.09.2021 kl 19:39 4048

For et ekstremt spennende case vi står ovenfor!
Møyfrid
09.09.2021 kl 20:09 3977

Aldri vært mer spennende.

Og Haft og co deler ut kortene helt perfekt.

Jaggu har jeg vært mye pessimistisk på tråden, men dette er nå snudd 180 grader.

In for the long run.
Møyfrid
09.09.2021 kl 20:18 3954

Og gi beng i kurs og gammelt trådingkål. Nå er det kun mcap og peers som betyr noe. Sjøl har jeg gjort nok til ei hytte i Engerdal på snaue 2 uker, med dårlig kveldssol og bio-driter. Det burde heller vært en grei kåk på Hafjell, om jeg hadde brukt penger på slikt fjas.

Nei, HODL...!!!
Slettet bruker
09.09.2021 kl 20:52 3892

Jeg er ganske ny i denne aksjen, men har vi noen FB gruppe for aksjonærer?
Møyfrid
09.09.2021 kl 21:01 3860

Njet, men den omtales litt på Aktieraketer.

Og så har man XI, men der er det tidvis mangel på Lithium når den maniske fasen inntreffer.

Den i mest vater finner du her, og det er meg. Og meg må du i alle fall ikke høre på.

Selv lytter jeg mest til Gwola, Oddivar og tidvis HalloVin.

Oddetass er vel fyrlykten, selv om han hater å bli omtalt som det 😀😀😀

Han er uansett edru i de fleste situasjoner.
Redigert 09.09.2021 kl 21:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2021 kl 21:14 3834

Takk for fin redegjørelse Møyfrid! Informativ, kortfattet og lettlest, akkurat slik det bør være! Jeg mener denne aksjen er særdeles attraktiv, og kan komme til å bli en veldig fin investering i min portefølje! Fredag i morgen og snart helg!
Theo19
09.09.2021 kl 21:21 3815

Du glemte Jan,he he.Har ikke hørt fra han på en stund,han rakk vel aldri å kjøpe seg inn.
jagergard
09.09.2021 kl 21:25 3813

Lenge siden jeg har vært innom "Hegnar-forum" men nå var det på tide igjen da jeg har funnet aksjen som skal til månen. Her inne finns likesinnede gærninger som tror de klare å sitte i ro med flere hundre prosent urealisert avkastning.

Ikke minst blir man feks minnet på hvilken dag det er i morgen og hvilken vei aksjen skal ta fra dag til dag
Redigert 09.09.2021 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
09.09.2021 kl 21:30 3787

Vel, da vi var i skyggenes dal hadde Jan gode argumenter, men det var også hvit sint mann på 50+ som snakket.

Akkurat som argumentene til førrogfkakksi besserwissere på kommentarfelt, som er like forutinntatt som Greta Thunberg. Lite dynamikk.

Og, de fikk godt betalt de 3 på toppen, men om dem leverer er det water under the bridge, as always...
Møyfrid
09.09.2021 kl 21:36 3762

Du skulle kommet innom oftere, så kunne du plukker på 1,2. For det kjøpes vel på lav og selges på høy?

Redigert 09.09.2021 kl 21:36 Du må logge inn for å svare
jagergard
09.09.2021 kl 21:37 3763

Jeg jeg er kanskje sent ute. Har bare 100% på denne med inngang på 4,98
jagergard
09.09.2021 kl 21:38 3763

Men tenker det blir greit allikevel når jeg selger på 100+
Møyfrid
09.09.2021 kl 21:56 3696

Ja, og om du i tillegg har 2-3 millioner aksjer blir det lizzom ei skikkelig kule.
.
jagergard
09.09.2021 kl 22:07 3651

31k aksjer så ikke rare greiene enda
Møyfrid
09.09.2021 kl 22:10 3653

Nei, det er bare å snitte seg opp.
jagergard
09.09.2021 kl 22:16 3641

Skal vurdere det når vi bikker 15. Da er det lizzom "sky is the limit"
Theo19
09.09.2021 kl 22:18 3621

Skulle ikke Oddivar komme med et regnestykke da Møyfrid?Håper dem snart får opp hjemmesiden snart,så vi kan følge med på det dem love.Må jo bli lit ekstra peng nå,når Filecoin ligger mellom 85-95
Møyfrid
09.09.2021 kl 22:26 3603

Tja, Oddetass er jo en som virkelig kan sette det opp, på grunnlag av deep dive i materien.

Men Odd er en nøktern kar som egentlig ikke trives i rampelyset, og han har brent seg før. Jeg tror han avventer litt for i klokskap å bygge tillit til ledelsen.

Odder`n er ikke din everyday hausser. Han har forøvrig teflonskinn for både hussing og baissing.

Men, når han hever stemmen er det greit å lytte. Omtrent som Tarzan.

Tipper Odd-Ivar er dypt uenig med hva jeg skriver :-)
oddivar
09.09.2021 kl 23:15 3438

Du kan få sagt det du, Møyfrid :) Takk for tilliten! Jeg er i prosess med å forstå Filecoin konseptet bedre og hva det betyr for Dltx. Det tar nok en stund (har fortsatt mange baller i luften) til jeg har alle brikkene på plass til å kritisk vurdere underliggende forutsetninger i økonomien. Som alle andre så må jeg pt. bygge kalkyler på den informasjonen som selskapet har gitt. Jeg har sett på tallene som har blitt kommunisert i Filecoin- og Q2-presentasjonene og hørt nøye på kommentarene som også har blitt gitt i de to webcastene. Jeg har gjort en veldig enkel kalkyle og basert på dette ser selskapet attraktivt priset ut på dagens nivå. Før vi får enda mer håndfaste tall fra selskapet, så er nok den største risikoen for Dltx aksjonærene nå å følsesmessig håndtere de markedsmessige svingningene som ligger til kryptomarkedet generelt og aksjen spesifikt (dvs. ikke bli ufrivillg kastet av karusellen).
Redigert 09.09.2021 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
Alejandreuta
09.09.2021 kl 23:25 3412

Det er det jo en enkel løsning på! Kjøp litt krypto litt BTC, Eth og noe altcoins. Da blir Dltx sommerferie uten bølger på vannet i ettertid.
Møyfrid
10.09.2021 kl 00:14 3332

Vi gleder oss til "fasit" kommer, og vi som er selvutnevnt i vater holder heller ingen opp etter låvebrua om det ikke skulle stemme på øret....

Enhver er tross alt sin egen lykkes smed, eller alkymist i dette tilfelle :-)
Møyfrid
10.09.2021 kl 00:22 3318

Altfor mye pes for gamle folk.

Sjøl ungdommen skjønner jo ikke hvor dem skal kjøpe, lagre, selge, kurtasje osv.

Nei, dette lar vi dem som kan det drive med, og ikke minst de som har mest å tjene på å gjøre en god jobb i lengden.
Dolly
10.09.2021 kl 00:36 3335

Det finnes plenty med minere med samme kapasitet DLT skal ha og det stemmer overens med det som guides.

Det er noe uklart om FIL awards = coins i wallet som kan omsettes når de selv ønsker, og om det evnt gis yield på Genesis coins når de ligger i lockup i nettverket. I så fall enda en inntjening (men de har ikke guidet det). Det er også noe uklart hvor stor økning de har i power growth pr uke og da hvor lang tid det vil ta å komme opp på 31 pib. Men det viktigste er at de har en jevn stigning som viser at de vil holde guiding på 31pib i året. Samt at de er attraktive nok og får fylt opp hele sin storage de deler med nettverket til enhver tid. DLT selv bekrefter at de er i rute. Hadde de ikke vært det ville nok ikke personen på xtrainvestor fått svar på mailen. Bedre å tie enn å lyve.. Så det er meget positivt.

Har ikke sett kursen på FIL Genesis sitter på, men de har vel guidet 10$ break even, så nærliggende å tro at de sitter på mye coins kjøpt på kurs under 10$. Men så lenge de har coins og penger til å øke sin storage som de ønsker er det bra.

Av det jeg som lekmann (eller kvinne) kan om fil og mining ser det meget lovende ut foreløpig og DLT-kursen er sånn sett lav. Men de må levere på guidingen også.. Så det er umulig å si noe sikkert før de kommer med link til mineren og/eller tall i neste Q. Frem til det tror man på guiding eller ikke. Men har personlig satt meg litt inn i dette og guidingen gir mening sett i forhold til andre minere som allerede kjører. (Dog noen variabler som er litt uklare).

Når det gjelder filecoin har jeg lest at flere tror på kraftig stigning i kurs der de neste årene. Ikke lenge siden den var på 200+. Men viktig å huske at alt over 50-60 er bra for dlt. Over 80 er bonus. Ikke få panikk hvis Filecoin går til 120 og så dropper ned igjen til 70.

En del tror btc er på dead cat nå. Det kan trekke med seg annen krypto ned. Samt annen makro kan dra alle børser ned. Er derfor enig i at det vanskeligste fremover er å håndtere de store kursutslagene. Første syretest på rød børs i morgen?
Redigert 10.09.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
10.09.2021 kl 00:52 3319

Godt innlegg!

Du skriver: "Det finnes plenty med minere med samme kapasitet DLT skal ha"

Uten å ta hensyn til det positive og negative du godt beskriver blir spørsmålet mitt heller hvor mange andre vertikaler i "universet" disse andre minerne har oppegående, eller i pipelinen.

Les gjerne at jeg tar det for gitt at topp 3 i DLTX har, eller skal ha, en portefølje som ikke bare er bredere, men også hedger investeringen.
I tillegg til at det er børsnotert.

Kjapt inn og kjapt ut, som brura sa.
Slettet bruker
10.09.2021 kl 07:48 3144

Har de sluppet de siste askjonærlistene? Skulle det ikke komme en oppdatering i der i dag? Noen som vet?
herrgrå
10.09.2021 kl 08:24 3030

DLT ASA appoints CMO
(Oslo, 10 September 2021) DLT ASA (DLTx, OSE: DLTX) today announces the appointment of Kaitie Zhee as Chief Marketing Officer.

“I am excited to welcome Kaitie to the DLTx family. We are continuing to develop our organization and Kaitie will be a key resource to increase the interaction with our community, and increase our visibility in the blockchain ecosystem.” says Thomas Christensen, Chief Executive Officer.

As CMO, Zhee will oversee DLTx’s global marketing and communications, working closely with the team to advance the company’s growth strategy, build its profile as a proxy destination for investment into the blockchain industry and to continuously improve corporate communications and outcome. She will report to Chief Executive Officer, Thomas Christensen.

Zhee was most recently the Director of Marketing for the open-source and decentralised cryptocurrency usability protocol, FIO, where she has successfully guided the organisation through a period of extensive transformation, including supporting a near 2000% market capitalisation growth and building her marketing department from one to eight persons. Prior to her tenure at FIO, Zhee founded one of the earliest blockchain marketing and communications firms, Spacemade Media, entrusted by some of the industry’s leading technologies and pioneers such as Celsius Network, Terra Virtua Kolect and co-inventor of digital time-stamping technology, Dr. Scott Stornetta, notably sourced throughout Satoshi Nakamoto’s Bitcoin Whitepaper for his critical contributions in making Bitcoin possible. In 2018, Zhee served as part of a small international group invited to Munich, Germany where she advised IBM and Adidas on innovative NFT use cases. She is the principal founder and visionary of Publicize Blockchain®, a NYC Blockchain Week event as well as has served as a founding mentor to Blockchain at Berkeley’s She:[256]’s diversity and inclusion program.

In addition to her substantial executive and leadership experience within the global blockchain and cryptocurrency industry, Zhee has led the winnings of multiple U.S. government and Fortune 100 contracts for marketing and communications services throughout her career. Furthermore, she helped guide the successful merger and acquisition of Millennium Radio to Townsquare Media, the third largest broadcast media group in the United States and of which her market consistently ranked number one in the company month-over-month for growth.
She joins DLTx 10 September 2021.
marked1
10.09.2021 kl 08:55 2935

Det har tydelig skjedd en endring i kurs. Aksjen virker å ha brutt opp til nye tekniske nivåer. Hadde vært interessant å gjort en TA og sett hvor høyt neste motstand nå er. Interessen for aksjen er sterk, volumet høyt. Solide faktorer for oppgang.
olje
10.09.2021 kl 08:59 2908

Er vel fri bane opp til mellom 14 og 15, lykke til!
Theo19
10.09.2021 kl 09:07 2872

Ja ja noen lar seg lure til å selge billig i dag å ser jeg.
ruda
10.09.2021 kl 09:10 2848

Mener denne vil dobles innen utgangen av høsten
Mr Big
10.09.2021 kl 09:19 2837

Helt utrolig at noen selger på så lave kurser.
Slettet bruker
10.09.2021 kl 09:48 2728

Som ny askjonær i DLTX ville det vært givende å sett noen kalkyler på dette caset. Har forstått at enkelte på forumet her inne har vesentlig høyere kompetanse enn meg på dette omårdet og derfor ville jeg satt på pris på om noen kunne delt litt med tid og stund. Jeg tror dette kan være starten på et eventyr, men må nok tåle litt svigninger, men oppsiden i dette case tror jeg personlig er svært god! Kan kun snakke for meg selv, og jeg har bestemt meg for å gi dette minimum 1 år, dvs jeg taper heller alle pengene mine istendefor å selge tidligere, så får vi se om det lønner seg! Ønsker alle aksjonærer lykke til og snart god helg, så håper jeg at vi får se noen teknisk på denne ganske snart.
Møyfrid
10.09.2021 kl 09:53 2707

Det kommer nok bedre underlag når alt legges (snarlig) ut på hjemmesiden til DLTX.

I tillegg skal de demontere selskapet ned på atom-nivå under capital day 14.10.

Det som blir spennende da er om ett av husene tør å legitimere caset og lage en blekke på det.
Anders9ls1
10.09.2021 kl 10:52 2575

Omsetningen på daglig basis har ihvertfall tatt seg opp betraktelig.