VOW - Utløst sterkt salgssignal til kr 25?

Frodon
VOW 07.09.2021 kl 00:44 66053

Aksjen har brutt ned igjennom støtten på kr 33 og dette punktet fungerer nå som motstand ved reaksjon opp igjen. Aksjen er oversolgt, men vi må se en stigende RSI før det kan brukes som et mulig kjøpssignal. Hvis aksjen ikke etablerer seg over kr 33 i nærmeste fremtid, helst på stigende volum, er salgssignal ned til kr 25 området utløst.

Med en skyhøy p/e er det kanskje ikke så rart at aksjen faller såpass mye
Slettet bruker
06.10.2021 kl 19:39 5561

Helt enig, særlig siden de to selskapene IKKE er konkurrenter. Men jeg ønsket å svare på trick-spørsmålene til Hammers, som Hammers skulle ha stilt på QFUEL tråder. Men kanskje ikke tør?

Å mene eller tro at VOW og QFUEL er konkurrenter fordi begge bruker pyrolyse teknologi til å fremstille FORSKJELLIGE produkter, er like tåpelig som å mene/tro at selskaper som bruker Microsoft Excel, er konkurrenter. Flere ganger har jeg både på VOW og QFUEL tråder prøvd å forklare Hammers og andre at VOW og QFUEL ikke er konkurrenter, og driver på med forskjellige ting. Men det ser ut til å ha vanskelig for å sige inn.

Vet ikke om Hammers virkelig tror at VOW og QFUEL er konkurrenter, og hvis ikke, hvorfor h*n og andre stadig kommer drassende med det perspektivet, eller mener at Quantafuel ikke har teknologi som fungerer, jfr. Bålfreak og ball123. Neppe interessant for VOW aksjonærer.

Bålfreak, ball123 og andre må gjerne mene at QFUELs teknologi ikke fungerer, men beviselig gjør den det, siden QFUEL fra anlegget i Skive sender tankbiler med produkter produsert fra plastavfall til BASF i Ludwigshafen. Hadde QFUELs teknologi ikke fungert, hadde BASF neppe kjøpt QFUEL aksjer for ca NOK 210 millioner, siste gang i juli i år for ca NOK 105 millioner, attpåtil etter at Proof og Concept feilet i Q2 og nå er utsatt til rundt årsskiftet.

Bålfreak, ball123, og andre bør heller spørre seg hvorfor verdens 3 største selskaper på sine felt (BASF-petrokjemi, LEGO-leketøy, VITOL-oljetrading) til sammen har kjøpt QFUEL aksjer for nesten NOK 500 millioner - og ingen av verdens største selskaper på sitt felt har kjøpt VOW aksjer?  Både BASF og LEGO har hver sin representant i QFUEL styret.

Hvis noen tror at oppdiktede påstander om QFUEL irriterer meg, kan de ikke ta mer feil, fordi jeg vet bedre. Problemet er ikke teknologien til QFUEL, men realiseringen av den til et fysisk anlegg, slik at den nåværende produksjonskapasiteten bare er ca 1/3 av den planlagte. Derfor bygges i november QFUELs anlegg i Skive delvis om for å prøve å rette opp de feilene som er funnet.

Redigert 06.10.2021 kl 19:42 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.10.2021 kl 19:42 5553

Godt jobba, men ALT her i verden dreier seg ikke om plast og nafta.
Derfor et forbedringspotensiale for deg siden du fortsatt ikke har funnet ut hvilket av Repsols mange prosjekter VOW deltar i.
Spennende saker er det - med et stort globalt potensiale.

Ellers; Nei de er ikke konkurrenter siden VOW er utstyrsleverandør og QFUEL forsøker å være produsent.
Et forsøk som nå har vart i 2-3 år......eller hvor mange det egentlig er.

Som jeg fortalte for et par år siden; Utstyret virker ikke og det er noe fundamentalt galt i maskineriet/prosessen.
Det samme kan jeg gjenta i dag.
Redigert 06.10.2021 kl 19:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2021 kl 19:50 5533

Hvis Badin ikke vil selge aksjer så er han og ledelsen tjent med lav kurs ut året. Hvorfor skal vi høre noe mer? Kommer sikkert mange godbiter før VGM-emi #2, men da først på nyåret.
upsidedown
06.10.2021 kl 20:01 5510

Nei, jeg har ikke fått svar.
Hadde satt av penger til å kjøpe i VOW, men roer ned inntil videre. Hadde begynt å bygge portis, men reduserte igjen da annonsert melding uteble. VOW har blitt krevende da den kan handles mye ned på små poster. Min teori ut fra det jeg ser i handelsbildet er at det er short i aksjen. Da kjøpersiden er svak har de lett match.
Slettet bruker
06.10.2021 kl 20:47 5439

Du mener børsmeldinger styres av selvangivelsen til ansatte i ledelsen??
bålfreak
06.10.2021 kl 20:53 5423

Hvor mange aksjer har du kjøpt i Vow Reserven ?
Eller har du fått tak i noen shortaksjer. ?
Hvorfor denne voldsomme interessen for Vow?
Alle vet at intensjonsavtaler ikke er det samme som inngåtte bindende avtaler om bestillinger.
Vow tester jo sine teknologier jfr. testingen ved Lindum i Drammen. Det er et testprosjekt som pågår over 4 år.
Både Quantafuel og Vow og andre selskaper for den saks skyld tester jo ut ny teknologi. Vow har teknologi som fungerer, men utvikler stadig sin teknologi på nye områder. Denne testingen har jo bl.a ført til opprettelsen av Vow Green Metal og satsingen på biokull.
Konklusjonen er jo at testing er positivt. Det gjelder også Quantafuel selvfølgelig.
Ny teknologi åpner for nye muligheter. Både du og jeg har jo satset på akkurat det.
Slettet bruker
06.10.2021 kl 21:19 5359

Om de ikke vil bli vannet ut pga formueskatt, ja. Badin sa jo det selv og ønsket kursen ned.

Alternativt er det kanskje endel bak kulissene som ikke går på skinner.
Redigert 06.10.2021 kl 21:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2021 kl 21:46 5297

Riktig at de er ikke konkurrenter siden VOW er en utstyrsleverandør og QFUEL en produsent av oljeprodukter. Men foreløpig kan utstyret til VOW ikke produsere de oljeproduktene QFUEL produserer, så de er per i dag heller ikke konkurrenter på produserbare produkter.

Har ikke forsøkt å finne ut hvilke av Repsols mange prosjekter VOW deltar i. Sikkert spennende saker, og hvis det en dag resulterer i salg fra VOW til Repsol får jeg tidsnok vite det, abonnerer på VOW børsmeldinger.

Men pt er jeg mer spent på når VOW selger og installerer den første containeren som omdanner bare plastavfall til elektrisitet. Tror at Indonesia og Malaysia også venter spent på det, istedenfor å produsere strøm med fossil diesel.

Mest spennende er neste oppdatering om VGM anlegget i Follum.

Redigert 06.10.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2021 kl 23:21 5226

Frodon skrev Innlegget er slettet
Falt den i dag også, grusom aksje denne her, er det bare luft, hauss og kjærlighet som løftet den tidligere.
6 kroner ned til neste støttenivået nå,teknisk analyse sier det, store fall har vært varslet en god stund.
Blir en liten oppgang der kanskje, fa 19-20 kroner
Redigert 06.10.2021 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2021 kl 08:11 4958

Hehe, har du kastet deg på shorting i Vow Longsit? Ser du stadig leverer innsiktsfulle og gode innlegg på tråden her, akkurat som på mange andre tråder (det var ironi asså). Denne tråden bør legges død, tulleinnleggene er nå i stort overtall og det er i alle fall siste gang jeg gidder å bruke tid her! Lykke til alle langsiktige investorer, dette kommer til å ble veldig bra på sikt!!
bålfreak
07.10.2021 kl 08:19 5184

Bra sagt av Zomi. Synes han treffer bra med sitt innlegg. Bare tull og tøys på denne tråden. Alle har en agenda. De som er negative tjener på det. Det ligger en økonomisk motivasjon bak de negative innleggene. Det er viktig å ta med seg.
Jada, det ligger også en økonomisk motivasjon bak det å være positiv, så er det sagt også.
Frodon
07.10.2021 kl 11:15 5078

3dje dagen på kr 25 tallet. Hvis aksjen ikke bryter opp igjennom kr 26,70, kan aksjen falle videre
Frodon
27.10.2021 kl 11:08 4358

Dårligere Q3 resultat enn ventet. Det lå jo i kortene, siden disse skumle tekniske salgs signalene ble utløst. Hvis aksjen etablerer seg under kr 25 på sluttkurs og helst på stigende volum, blir et nytt salgssignal utløst til kr 20.
vow
27.10.2021 kl 11:16 4348

Ser ut til at formueskatten i år blir betydelig mindre enn for ett år siden
unikum
27.10.2021 kl 11:24 4304

Ja ja vow tjener penger hvert kvartal men faller og faller. Mens andre esg aksjer går og går å kommer vel aldri å tjene ei krone. Er bare å lukke pc for ett halvt år så for man se da
Slettet bruker
27.10.2021 kl 11:25 4286

Kanskje noen i ledelsen som får lov å handle i dag som tallene er lagt frem? Lurer på hva disse kompisene som kjøpte i emisjonen på 46 tenker?
bvadet
27.10.2021 kl 11:37 4210

Skal lure på hva Hammers sier nå? Han har sikkert solgt og tjent masse penger og kommer sikkert til å fortelle oss andre hvilket geni han er….
Redigert 27.10.2021 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
Pilteri
27.10.2021 kl 12:23 4081

Aldri så galt at d ikke er godt for noe iallefall. Alle minner drar sa musa og pissa i havet.
Slettet bruker
27.10.2021 kl 12:29 4053

Pandemi- og voksesmerter som preger Vowkursen for tiden. De vil nok slå kraftig tilbake fra 2022 og de neste årene!! Enig med at her er det bare å legge aksjene i skuffen de neste månedene. Ville i alle fall ikke solgt på dagenes nivåer!
Redigert 27.10.2021 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
27.10.2021 kl 12:35 4027

Det har vel ikke vært lett å tjene penger på VOW siste året. Da har han vært dyktig. Tror forresten ikke at han har snakket mot bedre vitende.
Slettet bruker
27.10.2021 kl 12:47 3991

Jeg tror nok at Hammers til slutt vil få rett i mange av sine optimistiske anslag for vow i fremtiden. Det han, og mange av oss andre opttimister har bommet på, er tidsperspektivene. Det tar tid å bygge industri og det tar tid å få landet mer konkrete avtaler med de store kundene Vow jobber med for tiden. Det positive er at Vow sitter med en veldig sterk backlog, de jobber med store partnere (Phillip Morris, AM, Repsol, Elkem gjennom VGM) og cruise er jo snart tilbake for fult. At aksjen får grisebank i dag får så være. Fremtiden ser fremdeles veldig lys ut for de som tenker å sitte i mange år i denne aksjen.

Er nok også en del shorting av aksjen i dag, og det kan fort bli trangt i døren ved postive nyheter fremover når de kortsiktige, nervøse investorene nå forlater skuten, og samtidig så vet vi at ca 80 % av investorene i Vow er langsiktige akjeeiere...
Redigert 27.10.2021 kl 14:20 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
27.10.2021 kl 23:47 3769

Jeg puttet i alle fall inn 100k I VOW i dag. Å handle aksjer på 24-tallet trodde jeg aldri Jeg ville få sjans til igjen. Skulle den dette mye lenger ned vil jeg kjøpe litt til. Fremtiden er stor for selskapet
FunHouseComp
28.10.2021 kl 02:34 3676

Hva skjedde med menigheten i dag? Alle løp etter denne hyrden som hadde er øye hit, og et øye ditt, fotballkamp her og ishockey der. Hvorfor varslet han ikke dommedag? Wov er ikke særlig imponerende for oss som har focus. Hvor skal Hammers lede dere nå?
Redigert 28.10.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2021 kl 07:59 3506

Du må få deg en annen jobb (innlegg 02.43), nattvaktyrket, det virker slitsomt :-) Menigheten sitter long, akkurat som Hammers, så de har det fint takk! Dette blir meget bra når cruise er i full gang og landbasert skyter fart fra slutten av 2022 og fremover!
Redigert 28.10.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Frodon
28.10.2021 kl 09:33 3362

Det kan se ut som om fallet ned til kr 20 kommer raskt 🤔 Spørsmålet er om fallet stopper der 😬
Sundancer
28.10.2021 kl 10:15 3276

Alle skal ut av vekst og inn i energi, men energi skulle man ha kjøpt for ett år siden. Spørsmålet er da: Hva er det som er upopulært nå, men som kan få et skikkelig comeback i 2022?
Frodon
28.10.2021 kl 11:10 3155

Aldri for seint å gå over til lavt prisede selskap? Hva tenker du eks om disse tallene?

https://borsdata.se/wilh-wilhelmsen-holding-a/nyckeltal

Eller disse?

https://borsdata.se/treasure/nyckeltal
Frodon
28.10.2021 kl 14:21 3105

Kan jo være greit med en sammenligning, selv om alle her elsker vekst selskaper med høy prising.

VOW - Markedsverdi kr 2,6 milliarder. Kurs kr 22,90, egenkapital pr aksje kr 5,6. Direkteavkastning 0%, p/e 459, p/b 4,3

WWI - Markedsverdi kr 6,3 milliarder. Kurs kr 186, egenkapital pr aksje kr 390. Direkteavkastning 2,7%, p/e 2,2, p/b 0,47

TRE - Markedsverdi kr 3,3 milliarder. Kurs kr 15,20, egenkapital pr aksje kr 32,70. Direkteavkastning 10,1%, p/e 0,8, p/b 0,46
Sundancer
28.10.2021 kl 14:39 3106

Hvordan har avkastningen til de aksjene du nevner vært de i siste fem årene ift. f.eks. Bouvet?

Her er et sitat fra Thomas Nielsen: Vekst er en verdidriver som (i motsetning til margin og verdsettelse) ikke har noen begrensning og er dermed en viktig nøkkel for å oppnå god langsiktig avkastning.
Slettet bruker
28.10.2021 kl 15:45 2969

Det store spørsmålet er:  Er VOW et vekstcase?

Cruise kan aldri bli et vekstcase.  Nybygg - skraping = et par ekstra skip/år ≈ 1% vekst/år.
«As of December 2018, there were 314 cruise ships operating worldwide»   (https://en.wikipedia.org/wiki/Cruise_ship)

All vekst i VOW må komme fra landbasert, og så langt har den veksten skuffet. Det er problemet til VOW og aksjonærene.

Redigert 28.10.2021 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
Record
28.10.2021 kl 16:00 2930

Om det er din oppfatning av selskapet ,er det jo helt riktig å holde deg langt unna papirene .
Om du ikke ser etter murlighetene , kommer du ikke til å oppdage dem før potensialet er tatt ut .
Lykke til der du er invistert .
Frodon
28.10.2021 kl 18:55 2785

Hvorfor vil du sammenligne med Bouvet? Har du aksjer der? Ser du på siste 5 årene, har VOW hatt høyere oppgang i aksjekursen enn WWI og TRE. Jeg tenker på hvem som er beste bett nå ;) Se hva som har skjedd bakover, klarer absolutt alle....
Pingvi
28.10.2021 kl 21:16 2626

Sjekk KOA. Kommer med q3 i morgen. Har varslet at EBIT er "bare" 50 mill euro for 2021. Legg også da merke til at de rapporterer EBIT, ikke EBITDA. Mcap i dag ca 2,5 milliarder, eller 5xEBIT.

På den negative siden er at det er mangel på en sterk eier og dermed mye frie aksjer. Holdes kortsiktig tilbake av halvledermangel, men dette løses etterhvert, og da er det et oppdemmet behov hos publikum for å bytte bil. Varslet i dag salg av en ikke-essentiel divisjon for 37 millioner euro.