KAHOT dundrer nordover i 2022 !

Slettet bruker
KAHOT 09.09.2021 kl 13:34 106300

Da tar vi 20 gangern til julen 2022.




Bybonden

Redigert 26.12.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.12.2021 kl 16:12 5721

Ikke overraskende så snudde den elegant helt nede på bunnen av intervallet (45) hvor øvre del (55) er første motstand av betydning. En av de første handelsdagene på nyåret så tikker trading-updaten inn hvor det er svært sannsynlig at veksten ikke bare blir god, men at den slår alle estimater ned i støvlene - hvis så, skal vi se på shortinndekking av de sjeldne hvor vi raskt kan komme opp i neste intervall på 55-64, om ikke høyere ... ;)

Godt nytt år ønskes alle og lykke til med timingen til de som ennå ikke har tatt plass!
Redigert 30.12.2021 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2022 kl 09:55 5242

Idiotisk å endre åpningsinnlegget 100%.
Slettet bruker
01.01.2022 kl 10:45 5191

Skyld på Bjellesauen, jeg være uskyldig !

Bjellesauen
29.11.2021 kl 09:55
2077
Kanskje på tide å endre headingen på denne tråden eller lage en ny? :-)

Bybonden er hheeeeeelt oskulig.
PS : Du har vel ikke solgt for tidlig ?
omans
01.01.2022 kl 11:27 5217

Det er dessverre litt for mange uten riktig bakkekontakt på her på forum.
Det er vel linker til nyheter du limer inn, så skal disse føre til slik organisk vekst som er populært å snakke om?

Å gå 10 gangern, 20 gangern evt 30 gangern er sikkert mulig, men sjelden ila ett år når verdien allerede er over 20mrd. Har du hørt om slikt før?
Du startet jo denne tråden når kursen var på en topp, det huskes. Kursen var rundt 80 kroner, siden det har det kun dundret sørover.
Dessverre er du ingen skritt foran, men mange bak. Om noen oppfordrer til endre tekst/ny tråd er det ikke ment å starte ny våt drøm uten substans/Velbegrunnet argumentasjon på en konklusjon ( i dette tilfelle kursmål 900), dessuten en røst fra en enkelt skribent om dette er kun en subjektiv tanke på et gitt tidspunkt.

Redigert 01.01.2022 kl 11:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2022 kl 12:18 5142

Omans.

Hvor blir det av visjonen og optimismen for ikke å snakke om humoren.
Sveaas tok jo 15 gangern for litt siden .
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/12/28/7795179/gjor-15-gangeren-pa-norsk-it-juvel

Dessuten var ikke toppen 130 nok på Kahot da ?

Å mangle litt bakkekontakt er jo bare forfriskende spør du meg.

Nå må vi prøve å være litt positiv da og ønske hverandre et riktig GODT NYTTÅR og et enda bedre børsår !

Mvh : Bybonden
rischioso
01.01.2022 kl 14:14 5027

RE - Å gå 10 gangern, 20 gangern evt 30 gangern er sikkert mulig, men sjelden ila ett år når verdien allerede er over 20mrd. Har du hørt om slikt før?

* Når man er ledende på noe og har hele verden som marked og allerede har en fot innenfor de fleste plasser så er vel det meste mulig - se bare på Amazon, Tesla, Microsoft, Alibaba for å nevne noen...

For Kahoot sin del så handler det primært om 2 ting som har et mulig nærstående og ikke minst betydelig potensiale:

(1) Massiv økning av den organiske veksten - hvor mer enn halve jobben allerede er gjort gjennom den ekstreme økningen i gratisbrukere for hvert kvartal som går hvor veien derifra til å bli betalende er svært kort.

(2) Reklameinntekter - på tross av flere titalls millioner daglige brukere så har selskapet frem til nå konsekvent ikke kjørt reklame da det har vært et krav fra diverse utdanningsinstitusjoner for å skjerme elevene, MEN det er kun et tidsspørsmål før det tvinger seg frem og de fleste har vel fått med seg hva det har betydd av milliarder i årlige inntekter for bl.a FB, Apple, Amazon, Microsoft og Alphabet. Det er faktisk reklameinntektene som utgjør den største inntekten for flere:

How They Make Their Billions
Each of these companies is pretty unique in how they generate revenue, though there is some overlap:

Facebook and Alphabet each make the vast majority of their revenues from advertising (97% and 88%, respectively)

https://www.visualcapitalist.com/chart-5-tech-giants-make-billions/

* Når vi så ser på det reelle massive potensialet toppet med en mulig nærstående Nasdaq notering som er meldt å avklares i løpet av Q1 hvor slike selskaper er himmelhøyt priset så blir dagens MCap i så måte heller for bitteliten å regne.

Fortsatt mulig å få tatt plass på 40 tallet før trading update tikker inn i løpet av årets første handleuke hvor vi også kjenner til at den nærmeste tiden så skal nye og friske milliarder investeres for det nye året så det gjelder å skjønne sin besøkelsestid ... ;)

Fortsatt god nyttårshelg!
Redigert 01.01.2022 kl 15:32 Du må logge inn for å svare
MSoleim
01.01.2022 kl 17:54 4784

Artig å se at du fortsetter å dele dine positive synspunkt ang Kahoot (dog litt for sent til å ro inn ditt negative rykte her inne.) men - du, deg og ditt renommé her inne kan oppsummeres kort, enkelt og kun med 5 bokstaver: KLOVN

Godt nyttår👍🏼

Mvh Kahoot-aksjonær.
upsidedown
01.01.2022 kl 18:25 4723

Sjekket KAHOTs tekniske bilde for første gang. Ut fra det jeg ser har den brutt ned gjennom trendlinjen som kom ved forrige bunn tidligere i høst og da skal den trolig ned på kort sikt. Spørsmålet er om siste bunn på 40,14 holder eller den skal ned rundt 37 før long tar kontroll over short.

Nedgraderinger på gamle kursmål er normalt en «killer» selv om kjøpsanbefaling opprettholdes. Det er heller ikke særlig sprekt når man setter nytt mål på 70, når siste topp var 74. Så fra utsiden er det vanskelig å se at aksjen er på vei nordover ved inngangen av 2022.

Men det er fritt fram for håp om det ser litt håpløst ut…..
rischioso
01.01.2022 kl 18:42 4691

Ja, slikt tøv var det jo kun en pnor investor som kunne klart å lire av seg og slik går det gjerne når man leser chartet upsidedown - men for all del, du skal ha for at du overfører litt av underholdningen fra pnor tådene over på Kahoot tråden - en god latter forlenger livet sies det så takk for den ... :)))
upsidedown
01.01.2022 kl 19:04 4700

Du er svimmel som vanlig. Hvis du har fulgt med på PNOR så har jeg alltid skrevet at jeg ville vente med å gå tyngre inn til den var etablert på hovedbørsen, fordi jeg regnet med press på kursen fram til målstreken.

https://finansavisen.no/forum/thread/143189/view/4066814?legacy=0

Og det står ved lag fortsatt om de makter å løse floken som er skapt.

Hva har det å gjøre med det tekniske bildet KAHOT har tegnet?
Redigert 01.01.2022 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
rischioso
01.01.2022 kl 20:05 4614

Fra et teknisk perspektiv så er det riktig at kursen fortsatt befinner seg i en nedadgående trend - dog i det øvre intervallet hvor den er på vei til å bryte ut og har nylig brutt ut av det lavere trading intervallet 37-45 på godt volum over flere dager og befinner seg for tiden i det høyere trading intervallet 45-55 og for det andre så er trading update kun dager unna hvor sannsynligheten er skyhøy for at det ikke bare kommer gode tall, men tall som overgår de fleste forventninger noe som ikke det tekniske bildet tar høyde for men som er kjent i markedet og av samme grunn befinner kursen seg nå på grensen til å bryte ut av den fallende trenden i et høyere kursintervall (45-55) i påvente av nettopp trading update inneholdende viktige nøkkeltall som en forløper til Q4 presentasjonen den 17.02. Jeg også var av den oppfatningen du sitter med, men før endringen spesielt de siste dager og ikke minst hva som er i vente de nærmeste dager.

Av samme grunn blir det skivebom å snakke om et lavere trading intervall nå som den med god omsetning nettopp er kommet seg ut av spesielt når vi kjenner til at en høyst sannsynlig god trading update står for døren og vil bli sluppet i løpet av svært kort tid.

Mao, det er viktig å se på hele bildet nå som en høyst sannsynlig kurstriggende event står for tur bare dager unna hvor sannsynligheten da er langt større for at folk vil inn enn ut - med unntak av shorterne, men deres exit vil uansett trigge kursen gjennom at de må kjøpe for å komme seg ut ... ;)
Redigert 01.01.2022 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
upsidedown
01.01.2022 kl 20:16 4625

Vi får se, har satt alarmen på 40,50. Ser at shorten har økt i det siste, så de er ikke innstilt på å dekke seg inn riktig enda.
rischioso
01.01.2022 kl 20:25 4910

2 uker har nå passert siden siste short bevegelse så det forteller vel heller at de ikke ønsker å øke med det første:

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010823131

Tror nok heller du burde sette alarmen på rundt de neste motstandene som er 55 og 64 ... ;)
Redigert 01.01.2022 kl 20:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2022 kl 20:54 4874

Ja da ja da, her kan alle få rett.
Men for å komme med et ørlite poeng her i kampens hete så er det faktisk mulig det kommer en bitte liten melding, etter stengetid en kveld, og i løpet av relativt kort tid. Og da må man treffe starten perfekt, skal man få tid til å kjøpe et snes papirer til, ja hvor høyt tør jeg ikke si, men ca 150 %, kan jo være en begynnelse. Noe må det vel være Trygda og Eilert har vurdert og Haudemann sitter pal. Noe er i gjære og jeg har full forståelse av at enkelte har begynt å svette. Dette kan gå styggfort !

Bybonden ......
upsidedown
01.01.2022 kl 21:03 4859

Det er selvsagt en mulighet, men den turen blir ikke jeg med på.
rischioso
02.01.2022 kl 12:57 4479

Du har som alle andre også muligheten til å bli med opp, men om du allerede nå har bestemt deg for å selge på et lavere nivå og ikke bli med opp så er det ingen andre enn deg selv som kan endre akkurat det - for meg så blir dette litt bakvendt eller upsidedown om du vil ... ;)
Redigert 02.01.2022 kl 12:58 Du må logge inn for å svare
upsidedown
02.01.2022 kl 15:21 4314

Svaret er mer kompleks. Jeg bruker alltid mye tid på en aksje i forkant før jeg kjøper meg inn. Som regel har det vært en lønnsom strategi for meg.

Det er utallige «nyttårsraketter» som aldri har tatt av uten at jeg med det påstår at det ikke kan skje med KAHOT.

Men jeg vil minimum se en dobbelbunn med en sterk kjøperside før jeg vurderer kjøp i KAHOT akkurat nå. Når det har skjedd vil jeg legge en plan for veien videre. Om det ikke skjer, så ønsker jeg alle her lykke til videre.
omans
02.01.2022 kl 19:38 4099

Vet ikke om du leste hva jeg skrev, eller bare ikke ville forstå det. Prisen er allerede 22-23 mrd nå, og for å gå 20 gangeren må prisen bli 450mrd, og det ila ett år.

Noen tror visst det handler om humor også, men når det gjelder å skulle kaste sine sparepenger inn i noe vil jeg anta at de fleste tar det på alvor, når det kommer til hva man kan forvente av avkastning, både kort og lang sikt.

Som jeg skrev, altså 10,20 og 30 gangern kan forekomme, men fra ofte lavere pris enn 23mrd, og på lengre horisont enn innen ett år.

Hvorfor skriver du ikke om organisk vekst og diverse som tidligere. En må holde seg til et fast argumentasjonsgrunnlag rundt caset, om man endrer oppfatning bør det være pga ny tilkommet info eller etter innrømmelser av feil oppfatning tidligere, hvis ikke har det lite troverdighet.
rischioso
02.01.2022 kl 19:47 4076

Hvis du hadde lest innlegget mitt så hadde du sett at 1 av 2 ting alt dreier seg om er nettopp organisk vekst:

https://finansavisen.no/forum/post/4093742/

Dette handler ikke om noens troverdighet - det handler om at fasit (trading update) er timer eller noen få dager unna hvor sannsynligheten er høy for at det ikke bare blir gode tall, men at talla slår alle forventninger - veldig snart vet vi mer ... ;)

Redigert 02.01.2022 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
omans
02.01.2022 kl 19:52 4053

Kan hende det, men du skrev så mye at så ikke poenget med å lese alt, da det jeg skrev var min mening på at 20 ganger på ett år opp til 450mrd er utopi, samtidig mer enn summen av yara og dnb til sammen, så lite å diskutere.
Redigert 02.01.2022 kl 19:54 Du må logge inn for å svare
rischioso
02.01.2022 kl 21:15 3918

Tror ikke man skal henge seg for mye opp i overoptimistiske estimater like lite som man skal forholde seg til dommedagsprofetier - det det nå handler om er ene og alene utviklingen i den organiske veksten. Det har hele tiden vært en god samlet vekst og en formidabel vekst i gratisbrukere (titalls millioner) hvor det er kort vei fra gratis bruker til å bli betalende som nå har passert 1m. Den organiske veksten alene har vært økende, men økningen har ligget noe under forventningene. Caset er å anse som svært gearet for betalende brukere kan gå flere gangern fra det ene kvartalet til det andre og selskapet leverer som kjent allerede plussregnskap og de har null gjeld så hver nye betalende bruker fremover går rett inn på bunnlinjen.

I tillegg så får vi denne gangen full uttelling for Clever bidraget og av samme grunn er dette kvartalet spesielt spennende noe som igjen bunner ut i forventningene om at talla ikke bare blir gode, men at de vil slå de mest optimistiske estimater.

Så begynner vi å nærme oss en avklaring om Nasdaq notering som sist ble meldt å skulle komme i løpet av Q1-22. Og etter den er gjennomført så vil nok selskapet åpne opp for reklame og reklameinntekter og når det skjer - ja, da kan vi for alvor begynne å snakke om 10, 20 og 30 gangern - om ikke på ett år, men over litt tid ...

Mao, det er fortsatt mulig å få med seg det meste av oppgangen som mest sannsynlig får et extra boost når trading update tikker inn en av de nærmeste dagene og det blir liv og røre i shorterleiren, men tiden er knapp så lykke til med timingen ... ;)
Redigert 02.01.2022 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
rischioso
03.01.2022 kl 09:55 3537

Grei start på nyåret hvor vi kan gå ut i fra at shorterne sitter i tenkeboxen. Fortsatt mulighet til å kjøpe under 50 lappen, men ingenting varer evig. Når trading updaten tikker inn så vil den muligheten være all gone og den kan tikke inn når som helst ... ;)
Slettet bruker
03.01.2022 kl 09:59 3526

Der var fulglen ute,og puttet restene inn i borr.
Du må alltid lytte til magefølesen din ris.55 kroner høres bra ut,men jeg er fornøyd., da nå er det bare den store oljen for meg.
Redigert 03.01.2022 kl 10:02 Du må logge inn for å svare
rischioso
03.01.2022 kl 10:15 3535

Ok, så det å snakke om andre selskaper på tråder de ikke hører hjemme gjelder kun på din egen borr tråd skjønner jeg... Borr kommer nok den også, men det gjelder å være investert på rett plass til rett tid for denne kommer først .. .;)

Ja, dette må jo være et skoleeksempel på hvor lite man bør lytte til magefølelsen nå som vi kjenner til at trading update kan tikke inn hvilken dag som helst. Da er det ikke snakk om magefølelse, men heller magemål - og akkurat det kan jo være greit å ha til tider, men ikke her i disse tider før trading update har tikket inn.

Shorterne har nok så smått begynt å bevege på seg, så det vll nok kunne bli noe turbulent den nærmeste tiden, men den underliggende trenden vil være opp så det gjelder å ikke la seg finte ut verken av magefølelse eller annet bedrag før reprisingen har startet og den starter for alvor i det trading updaten ligger på bordet ... ;)
Redigert 03.01.2022 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
omans
03.01.2022 kl 10:31 3526

Selskaper som er priset over 100mrd bør betale ut utbytte, hvis ikke er det oftest gedigne luftslott, det handler ikke om å henge seg opp i det ene eller det andre, kun en oppfordring til å vise edruelighet og selvkritisk. Her var det snakk om på ett år, så det er ingen grunn til å fyre opp en haussestemning da. Er nok artig å ha vyer og drømmer, og prøve lage bra miljø. Men litt harde fakta og bakkekontakt er best når noe skal bygges sten på sten, da blir det bra etter 20 år som med Amazon.
rischioso
03.01.2022 kl 10:44 3801

Jeg kjenner ikke til kilden av det du snakker om, men helt klart at det vil komme utbytte også her etter hvert nå som det leveres overskudd og som mest sannsynlig vil være sterkt økende fremover.

Jeg hausser jo ikke, men deler fakta. Mener du at det er hassing, ja så hausser caset seg selv og det er jo ikke annet enn positivt for det er det jo ikke alle case som med rette gjør.

Dagens status er ingen rentebærende gjeld og overskudd i et sterkt voksende marked hvor caset er svært gearet hvor betalende brukere lett kan doble seg fra det ene kvartalet til det andre gjennom at knappe 3% av gratisbrukerne går over til å bli betalende for å sette den potensielt massive gearingen i perspektiv. Heller ikke dette er haussing, men facts.

Vi har allerede sett det skje for først i 2021 ble det meldt en estimert omsetning på 100musd og ikke lange tiden etter så ble det estimatet doblet til 200musd - mao, om knappe 3% av dagens frekvente gratisbrukere går over til å bli betalende så vil omsetningen øke fra 200musd til 400musd så kan man jo bare tenke seg hva akkurat det vil gjøre med kursen - når trading update tikker inn så vil vi vite mer om akkurat det ... ;)
Redigert 03.01.2022 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
omans
03.01.2022 kl 10:50 3860

Du skriver på en haussetråd, og bygger oppunder tesen om at kursen skal stå i 900 innen jul. Det kan du jo lese øverst i tråd.
Men ser at innholdet i innlegga dine ikke er ment som det. Utgangspunktet for diskusjonen kan dermed vanskelig bli riktig.
rischioso
03.01.2022 kl 11:00 3970

Ja, det viktige er jo hva vi skriver og mer underordnet hvor vi skriver det. Skulle vi ha opprettet en ny tråd hver gang vi ikke var enige med den enkelte TS så ville det ha blitt mange tråder ..

Hvorvidt kursen vil stå i 900 julen en eller annen gang i fremtiden vil jeg verken si meg enig eller uenig i. Det jeg fokuserer på er hvordan den organiske veksten utvikler seg fremover hvor jeg vil tro at vi om ikke lenge vil kunne være tilbake til 3-sifret aksjekurs som en start noe den nærstående trading updaten mest sannsynlig vil kunne gi oss indikasjoner på ... ;)
Redigert 03.01.2022 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
Amore
03.01.2022 kl 11:41 3905

Har traderne gjort seg av med første salg nå så den virkelige oppgangen kan starte- En sak er sikkert- De fleste skal inn att før kvelden- Venter på at noen større skal ta et skikkelig bet her, da skal vi få det gøy
Amore
03.01.2022 kl 11:50 3934

Den posten på 55k som ble slukt i et jafs på 49 tallet forteller at noe er på gang-Det er en av nyttårsrakettene så traderne selger og løper etter! Sterke krefter vil dra den to the sky
Redigert 03.01.2022 kl 11:59 Du må logge inn for å svare
rischioso
03.01.2022 kl 12:11 3894

Det kan nok også ha vært en av shorterne som dekket noe inn med 55k posten. Regner med at det vil bli litt snikinndekking fremover hvor kursen vil bli kjørt litt opp og ned i dette intervallet frem til trading update foreligger - og når den tikker inn, ja da får vi nok en dobbeleffekt ... ;)
Mora di
03.01.2022 kl 12:17 3962

Om noen dager får vi trolig vite hvorfor CTO klasket 6 mill på bordet for 127 000 aksjer.

Godt nyttår!
omans
03.01.2022 kl 12:20 3957

Et typisk eksempel på et "drømme-innlegg" ;)
dvs en kan dreie det til sin vinkling ift posisjonering.
Jeg vedder på at det fortsatt er mange som er i minus på sin investering etter fjorårets dårlige år.
Så får jo håpe det kan gå i gevinst dette året. Ser ut som teknologidirektøren er + pluss nå også, men han hadde jo litt vett og ventet til kursen var såpass lav :)
omans
03.01.2022 kl 12:20 3975

Et typisk eksempel på et "drømme-innlegg" ;)
dvs en kan dreie det til sin vinkling ift posisjonering.
Jeg vedder på at det fortsatt er mange som er i minus på sin investering etter fjorårets dårlige år.
Så får jo håpe det kan gå i gevinst dette året. Ser ut som teknologidirektøren er + pluss nå også, men han hadde jo litt vett og ventet til kursen var såpass lav :)
Mora di
03.01.2022 kl 12:35 3917

Visjonen å bli den ledende læringsplattformen i verden (Smak på den!). Vil jo ta tid, men selskapet er riktig posisjonert med sin merkevare, innarbeidede produkter, ledelse og eiere.
Det er jo en fullstendig skandale at et selskap som er så godt rigget for å nå sin visjon KUN er verdsatt til 22,5 mrd.
Konseptet er så genialt med brukergenerert innhold, og hele kloden som marked. Ikke mange selskaper som har vært enste menneske på kloden som mulig betalende kunde.

Jeg posisjonerer meg før trading updaten. Jeg tror vi vil overgå forventningene noe innsidekjøpet til CTO kan indikere. Jeg tror også Clever og synergiene med Kahoot kan slå inn allerede nå. Videre tror jeg det det nye styret har fått sving på sakene, og gjort strategiske grep vi vil kunne se igjen på tallene som slippes. Ikke glem at det tidligere styret var relativt inkompetent. Man skal heller ikke bli overrasket om det kommer innsidekjøp etter trading update, og økte kursmål. Det er vel svært mye som tyder på at tallene blir svært gode.
Amore
03.01.2022 kl 12:42 3879

Det er ikke kommet noe resultatvarsel så iht guiding bør det nok ligge
Pih
03.01.2022 kl 13:05 3817

At CTO går inn med en såpass stor sum betrygger meg i hvert fall. han er en veldig stødig, dyktig og reflektert person, og når han mener timingen er god så har jeg null problemer med å følge etter. Jostein er rett og slett hel ved og når han går inn og tar en betydelig posisjon her så tror jeg vi har mye gøy i vente fremover
Amore
03.01.2022 kl 13:09 3802

Helt enig- Han er nok nærmest til å ha grunnlag for å bedømme tingenes tilstand og fremtid
rischioso
03.01.2022 kl 13:19 3783

Jo høyere vi er før talla blir lagt på bordet jo høyere vil vi gå når det først tar av. Nå liggger vi sånn ca midt i tradingintervallet 45-55 hvor 50 lappen vil komme til syne veldig snart og kanskje allerede i løpet av dagen så da er vi raskt oppe i neste tradingintervall på 55-64 så snart nøkkeltalla tikker inn.

Skyter vi så igjennom motstanden vedt 64nok og med historisk høy short som skal dekkes inn så er det nærmest fritt for motstand av betydning hele veien opp til ATH på 137,2 som ble satt for under året siden hvor caset var langtnær så sterkt som det er i dag - noe å tenke på ... ;)