Polarfisk

mohitas
POLARF 10.09.2021 kl 19:42 6857

Hva tenker folk om dette selskapet.
De skriver at de ønsker å gå på børs etter første prøveproduksjon av kaviar, dette skjer forhåpentligvis i løpet av året.
Synes det virker spennende, men litt usikker på om selskapet er i stand til å overleve. Om produksjon og salg går som planlagt kan jo dette veldig bra.
Noen som har gått litt dypere inn i selskapet og kan opplyse oss andre som sitter på gjerdet og venter.
Slettet bruker
11.09.2021 kl 10:33 6169

Spennende, men vil de ikke slite med å oppnå tilsvarende pris på norsk russisk kaviar i forhold til orginalvaren? Så også at en insider solgte aksjer til 6,5kr emikursen på 7kr.
mohitas
11.09.2021 kl 12:21 6136

Russisk kaviar er ikke forbeholdt Russland. Men ja, foreløpig vil de ta en pris på rundt 30 000 kg. Mens russisk kaviar av ypperste klasse kan gå for 150 000 kg. Ingen grunn for at ikke polarfisk kan oppnå denne summen etterhvert når de får kvalitetsstempelet sitt produkt. Norsk produsert sjømat er jo ett stempel i seg selv så tror dette kan bli bra om de får det skikkelig til. Ja, så der var en som solgte seg ut for 6,5. Var i kontakt med han og trengte penger til å investere i ett annet prosjekt etter hva jeg forstod. Før børsnotering så vil det være vanskelig å sette en verdi på selskapet på estimerte priser, tenker det er derfor de ønsker å vente med notering til prøveproduksjon er ferdig og det har blitt gjort salg. Da trenger de penger til å utvide produksjonen og kan samtidig legge frem reelle tall til forventet inntjening når de er i full produksjon. Da vil det bli lettere å få inn penger fra større investorer også. Leste og at ledelsen har vært i kontakt med interessenter uten at de kunne utdype det. Leker litt med tanken på at Salmar eller marine harvest kjøper de opp når de nå til høst/vinter kan vise til produksjon og salg. Men det er jo selvfølgelig bare en Wild guess
Odi.1
12.09.2021 kl 21:07 6044

hva blir prisen pr aksje?
Burobeng
12.09.2021 kl 22:19 6021

Den siste emisjonen ble satt til 7 kr i likhet med den forrige.
Slettet bruker
12.09.2021 kl 22:38 6021

Er noe som skurrer hos meg når innsidere selger under tegningskursen i en periode selskapet driver kapitalinnhenting. Det mener jeg er dårlig timing internt fra styret. Produktet kan sikkert bli bra, men tar heller denne hvis den noteres. Man risikerer å låse pengene fast lenge her.
MaximusRahl
23.02.2022 kl 13:54 5362

Med sanksjonar mot Russland er det vel ikkje utenkeleg at det kan gjelde kaviar produsert i Russland også. Dette kan vel ha ei positiv side på prisen til polarfisk? Blir ikkje ein stor del av kaviaren produsert i Russland?
Trump
29.05.2022 kl 00:12 4990

Noen som ble med på emisjonen nå?
Trump
29.05.2022 kl 01:34 4957

Dersom Salmar eller andre oppkjøpere kjøper opp POLARF så vil trolig kursen ligge rundt 80 kr/aksje.
kentove
30.11.2023 kl 01:22 2764

satt noen lapper på de får i gang produksjonen, risky men til så stor rabatt til verdiene på lisensene e det verdt d, håper de får til produksjon nå, kjipt hvis ikke men eventuelt konkursbo er verdt satsningen, men surt hvis "småpenger" i forhold til investering og lisenser skal senke de
kentove
30.11.2023 kl 20:58 2685

Håper den rettede emisjonen de snakker om i alsjonærbrevet blir til "grei" pris, lite info fra unoterte men desto større potensial, men blir nok heller axxess og growth for mindre selskaper fremover, får iallefall litt er info der 🤣
LONG-INVEST
01.03.2024 kl 03:50 2270

Potensialet her er jo enormt
Men de sliter hver gang med sine emisjoner for å få inn nok penger
Løsner dette først , så er selskapet verd mange milliarder
Tenker å kjøpe noen aksjer her
Vet ikke om de er notert i gråmarkedet slik det nå er
Noen som vet ?
Slackflack
01.03.2024 kl 15:11 2233

Jeg synes dem leverer veldig lite info om kordan driften går.. ikke verdt og sette noe penger i dette før dem er på børs.. vis du har mere info så vil jeg gjerne lese.
LONG-INVEST
03.03.2024 kl 13:35 2177

De har vel bare 3 ansatte enda
Vanskelig å få tid til så mye annet enn å fore og drifte
Så har de ikke all verden med penger å bruke på info
Lederen er heller ikke den mest strukturerte for å si det pent
Osvaldsen
03.03.2024 kl 15:26 2129

Fluefiskeren skrev Innlegget er slettet
Rogn fra polartorsk? Hvor har du det fra? Det er stør de har oppdrett av. Eneste i Norge....

Osvaldsen
LONG-INVEST
03.03.2024 kl 16:07 2105

Fluefiskeren skrev Innlegget er slettet
I alle dager driver du å snakker om
Prøv å skriv om det du vet noe om
Støren de har kommer fra Moldova
3 sorter stør . +50.000 i tallet
Nå er det begynt å klekke selv , de første klekke rogna fra egen produksjon er 8 mnd gammel
Slackflack
04.03.2024 kl 14:25 1991

Ser den men det er ikke så vansklig og knipse noen bilder av og til og sette ut på facebook/instagram om alt går bra men fisken osv.
LONG-INVEST
06.03.2024 kl 03:23 1929

Du har rett

Jeg er venn med Anker Bergli på Fjæsboka
Skal be han gjøre en liten innsats der
Så kan vi snakkes siden
LONG-INVEST
06.03.2024 kl 04:44 1921

Har fått brev fra de datert 1. Mars
Ekstraordinær GF
De er stevnet i retten for noe de har kjøpt og ikke betalt
Kravet stammer fra et personalbygg de var pålagt av arbeidstilsynet å skaffe
Men jeg kjenner jo til Bergli sin måte å styre økonomi fra tidligere
Konkurs i en tomatfarm i startet og to andre prosjekt han har startet som og gikk til h....
Han er Grunder , men er helt ute på viddene når det gjelder å styre kroner
Her hadde han inngått muntlige avtaler om lang betalingstid (ingen ting skriftlig annet enn beløpet de skylder)
Avtalen ble gjort med Malthus AS. Malthus AS ble så kjøpt opp av Algeco AS , de finner så kravet og går straks til inndrivelse av dette
Vi aksjonærer blir nå tilbude aksjer for 1,5 pr stk for å berge selskapet
Beløpet de trenger til dette er 5,5 mill
Men så kommer ferdigstillelse av kaviarproduksjon anlegget pris 1,2 mill
Drifts kost pr mnd til de får inn penger er 700.000
Men kjenner jeg disse rett kommer det flere regninger på bordet snart

Blir de dømt er det over og hele anlegget kan bli stengt sier de i brevet
Jeg har ikke fulgt med på denne aksjen på lenge
Jeg går ikke inn med mer penger så lenge Anker sitter på toppen
Anker er en svært hyggelig og sosial fyr , men han kan ikke styre med penger
Han er Grunder , ikke leder og økonom , derfor går det ofte galt med hans sine prosjekt
Jeg er også Grunder, men er i tillegg økonom og leder utdannet
Redigert 06.03.2024 kl 06:32 Du må logge inn for å svare
Osvaldsen
17.03.2024 kl 18:26 1709

Har et så som så inntrykk av daglig leder i Polarfisk så da gikk jeg en annen vei.
Har vært i kontakt med en på drift og fikk en god og grundig oppdatering og det gjør at jeg trolig går inn med litt til. Dette er langt ifra en av mine større investeringer, mest grunnet manglende kommunikasjon/informasjon. Men litt stilig er det å kunne si at jeg er medeier i Norges eneste anlegg for stør. Så får det heller gå som det går, det er 50/50.

Når det gjelder det økonomiske så står det å lese i informasjon som ble sendt ut er at styremedlem med tung økonomistyring's bakgrunn har tatt på seg oppgaver knyttet til økonomistyring. Videre står det ikke at det er over og anlegget blir stengt, om emisjon ikke blir vellykket, men anlegget blir lagt ut for salg. Så her må man ha tungen rett i munnen ;)

Osvaldsen
kentove
18.03.2024 kl 12:42 1621

Verdiene er jo endel, så bør jo være endel igjen hvis de ikke fikser dette, og latterlig at det nye selskapet ikke holder en om så muntlig avtale, men med tomten og konsesjonene burde det lett kunne ordnes seg med å leie ut deler eller lignende, det prekære behovet er jo "lite", selv om d vil komme flere emisjoner frem til produksjon og pluss, så spytter nok inn litt som "lotto", ellers får staten iallefall betale litt tilbake, var vel 5 kroner første gang jeg gikk inn, så 20% av prisen er jo ikke feil hvis dette går bra, regner med de aktivt leiter etter låntakere og, grei rente hvis de ikke gjør om lånet til aksjer er det også såvidt jeg husker
Osvaldsen
18.03.2024 kl 14:28 1602

Ingen tvil om at verdiene overstiger kravet.
Det som jeg har reagert på er at jeg ikke har fått informasjon om emisjonen nå f.eks så jeg så meg nødsaget til å kontakte de. Da var det ikke mangel på utfyllende informasjon, det var betryggende. Nå er de gjort oppmerksom på at ikke alle aksjonærene har fått samme info så forventer at det blir gjort grep ang dette og det vil følgelig bli enklere å få emisjonen i havn. I tillegg taes det grep om økonomistyringen så da skal det vel gå rette veien får vi tro.
Dette har vært en liten kuriositet for meg å ha aksjer i, ren gambling, men nå har jeg troen på at det blir noe av.

De har litt fisk som går med varme, så det å få produksjon av rogn tror jeg ikke går så lang tid om de får inn penger til å fortsette investeringene. Bortsett fra fisken på varme går det meste på sparebluss.
Og etter det jeg forstår så er det bare 6mill aksjer som er tilgjengelig for 1kr pr stk.

Osvaldsen

kentove
18.03.2024 kl 14:36 1587

Prospektet ligger på siden, og fikk mail om at prisen var senket til 1 på den første, før de som ikke har aksjer får emisjon seinere til 2,5,når kravet er fjernet, blir da lettere å få lån, innovasjon Norge som de mener de kan få tilskudd fra, kunne også kjapt startet opp nytt as med oppdrett av annen type fisk Yellowtail som det er konsesjon for, eller leid ut områder til andre selskap så finnes mange muligheter med det område og de rettigheter de allerede har, sendte en mail for å spørre om noe, fikk svar at Anker ville ringe og forklare, og fikk gode svar, men sikkert fornuftig med en profesjonell økonom ja..
Osvaldsen
18.03.2024 kl 14:57 1576

Hvor mange av dagens ca 900 aksjonærer er innom hjemmesiden daglig/ukentlig/månedlig tror du? Kommunikasjon til aksjonærene har mildt sagt vært elendig! Begynte å følge Polarfisk i 2019 tror jeg, la igjen kontaktinformasjon ang kapitalinnhentinger, har ikke hørt noen ting. Valgte allikevel å tegne litt på 2,5kr men også da var jeg tilfeldigvis innom hjemmesiden, som nå. Poenget er at ønsker de å få inn pengene må aksjonærene få beskjed, det gjør ting mye enklere.
Har også sendt e-post til Anker tidligere, fikk ikke svar. Til tross for det tok jeg noen lodd på 2,5. Stør er spennende og som eneste konsesjon i Norge er de er i en egen liga. Verdiene kan bli enorme. I tillegg har de pr nå god kapasitet på konsesjonen og da er det riktig å utnytte ledig kapasitet med yellowtail.

Osvaldsen
kentove
18.03.2024 kl 17:41 1542

Hjemmesiden og sosiale medier har ikke vært så oppdatert nei, men permitert endel, men fått mail fra elisabeth@polarfisk.com Hun svarte kjapt begge ganger, og sa Anker ville ringe og forklare svarene selv.. Får sende henne en mail og si ifra om at du ikke har fått email om den siste som nå pågår, har fått tidligere også, så mulig de ikke når ut til alle av en eller annen grunn
Osvaldsen
19.03.2024 kl 18:46 1488

Som sagt har jeg vært i kontakt med de, fått utfyllende svar og kommer trolig til å doble min posisjon. Så nå vet de om at ikke alle har fått informasjon og da blir det ordnet opp i. Nå skal det samles inn et lite fille beløp, så kommer innovasjon Norge next! Oppdatering kommer denne uken fra Polarfisk.


Osvaldsen
kentove
21.03.2024 kl 19:03 1374

Satser på oppdatering utover uken, så man slipper alt d andre styret 🙄🤞 spesielt med 41 mill i fremførbart underskudd, og ikke skatt før 2029 eller hva d var
kentove
22.03.2024 kl 14:37 1302

Har fått inn ca 2/3 av det primært viktigste, de 2,7 de skylder Algeco, som er det prekære, ser fristen for tegning er utsatt til 14/4 også, så vil tro iallefall Algeco vil betales, og da er det litt mer behagelig situasjon, men trist et selskap skal true på den måten, og ikke beæret muntlig avtale når selskapet har betalt som de skulle
Osvaldsen
22.03.2024 kl 15:14 1281

Kjempebra! Takk for oppdatering! Har de sendt ut noe eller er det du som har kontaktet de?
Fristen for kravet var 24.03 så da tyder det på at de har fått nok inn til å innfri det. Det var det viktigste.

Ser de holdt hva de lovet og har sendt ut oppdatering. Kanskje dette er starten på bedre kommunikasjon til aksjonærene.

Osvaldsen
Redigert 22.03.2024 kl 15:50 Du må logge inn for å svare
kentove
22.03.2024 kl 16:07 1269

Fikk oppdatering i 11-tiden idag på email, , hadde vel fått inn 1,9 mill da, kravet var vel 2,6, spurte et spørsmål og nevnte noen forslag til å løse kortsiktige problemet med tvangssalg, men virker som de har plan for dette også : Takk fortilbakemelding Kent Ove. Alle aksjonærene har fått epost, tar bare litt tid, siden vi er så mange aksjonærer. Vi kommer til å finne en løsning på resterende, men det er selvsagt mest praktisk at emisjonen blir fulltegnet.
God helg til deg!
Mvh,
Elisabeth Østerhus
kentove
22.03.2024 kl 16:19 1259

Kunne sikkert åpnet for emisjon for andre enn eksisterende eiere samtidig, men vil vel fort bli litt mer administrasjon og forskjellige prospekter, men satser på tvangskravet nå blir fjernet og kan konsentrere seg om resten for å få dekket kapital til B/E uten at det blir så prekært som akkurat denne.. Og nevner igjen, selv uten skriftlig avtale og når man har betalt 1,2 med hva som virker som høy rente mtp nedbetaling av det aktuelle bygget så er det dårlig business for omdømme for Algeco, kostpris 3,2, betalt 1,2 innen avtalt frist og gjenstår 2,7 mill, å gjøre noe slikt når man har slik avkastning er både å skyte seg selv i foten og gi dårlig omdømme
Burobeng
22.03.2024 kl 16:54 1244

Skal daglig leder delta i emisjonen? Er han villig til å moderere lønna si?

Svaret på disse spørsmålene har stor innflytelse på min beslutning om å delta i emisjonen eller ikke.
kentove
22.03.2024 kl 18:48 1220

Er vel styret som bestemmer lønn, og regner med han deltar siden han er største aksjonær og neppe ønsker salg for å dekke det ene kravet som er hovedproblemet, siden konsesjonen og eiendommen er verdt en god del
Osvaldsen
24.03.2024 kl 08:14 1134

Å gi eksisterende aksjonærer en så fordelaktig mulighet til å øke beholdningen er en god deal. Polarfisk får dekket kravet og vi får aksjer til prisen av et konkursbo. Neste emisjon blir større, rettet mot eksisterende og eksterne og en fortsatt god mulighet til å beholde sin andel i og med at prisingen av selskapet (i neste emisjon) fortsatt er betydelig under investeringer som så langt er gjort. Høy risiko men avkastningen kan også bli skyhøy.

Osvaldsen
kentove
25.03.2024 kl 16:15 1010

Iallefall fått inn over 2 mill, og 3 uker igjen så det viktigste kravet ser ut å bli dekket, etter det er jo mulighetene større både mtp flere ville vente til kravet var vekke, og muligheter for å jobbe seinere hvis ting tar tid, vet av emisjon i NTI som er på growth hvor vanskelig d kan være å hente penger, men når de lykkes er det jackpot, iallefall å treffe bunn, 1 kr aksje her er jo gitt vekk hvis de får ordnet opp, ellers kommer vel en av de større og kjøper opp hele greien, men uansett tviler jeg på prisen blir så lav som 1 kr aksje, siden regelverket er såpass strengt i Norge
Osvaldsen
25.03.2024 kl 19:20 964

Takk for oppdatering kentove! Har du vært i kontakt med de igjen?
Ja, da har de fått inn noe mer siden fredag. Har fått tegnet litt jeg også så jeg øker min andel, kan være eneste muligheten for en eierandel i støroppdrett i Norge dette.
Mulighet for at de blir kjøpt opp er tilstede, men foretrekker å sitte et par år til. Og et oppkjøp blir ikke til 1kr uansett. I denne emisjonen er Polarfisk priset til ca 25mill, neste emisjon er til 2,5kr og det er nok en mer riktig prising pr nå.
Slakteri og videreforedling next, litt varme på vannet og plutselig flommer kaviaren! Da begynner det å bli morro!


Osvaldsen
kentove
25.03.2024 kl 20:28 948

Fikk mail 13-tiden idag... Så den litt seint men sendte en mail tilbake til Elisabeth med noen spørsmål, men (dårlig husk, men slike områder gies knapt konsesjon til lengre i Norge) så bare ser vil alle oppdrettere sverme v salg, så nedsiden er liten, tror kravet som skal innfris er 2,7, så ganske nærme, og til denne prisen e der bare svi innpå, eventuelt skattefradrag dekker uansett prisen å 3,5 doble antall aksjer omtrent til denne prisen
Osvaldsen
25.03.2024 kl 21:10 919

Du ligger nok noen plasser høyere enn meg på e-post listen kentove. Ser nå at jeg også har fått, flere timer etter deg. Blir lange dager for Elisabeth ser det ut som, men hun står på og gjør jobben.
Ja, konsesjonen er verdifull, ikke enkelt å sette verdi i kroner og øre. Ser ut som de kan få utnytte resten av ubenyttet konsesjon til annet fiskeslag, greit å ha flere ben å stå på og som kan gi betydelig inntekter.


Osvaldsen
kentove
26.03.2024 kl 15:48 835

Ja hun nevnte det var mange så tok litt tid å sende ut.. Her er svaret jeg fikk når jeg spurte om planen angående emisjon, betryggende lesning siden verdiene ligger i konsesjonen ; Vi ønsker og håper at vi får inn minimum 4.5M. Dette er for gjeld, samt driftskapital til vi har større investorer på plass.

Vi har enda en stund igjen av utvidet emisjon. Etter påske, skal vi intensivere salg, også til nye aksjonærer.

Dersom vi ikke får inn nok kapital til å dekke det vi trenger, skal vi møte kreditor til ny forhandling om delbetaling.

Tvangssalget omfatter uansett ikke noen av våre konsesjoner, heller ikke biomassen.

Styret mener at gjelden er håndterbar på en eller annen måte, og vi er opptatte av at ingen aksjonærer taper penger.



Håper dette var oppklarende, hvis ikke er det bare å ta kontakt!

God påske 😊