Nordic Nanovector - Nå går toget!

Merlin
NANOV 11.09.2021 kl 14:02 219585

Som kjent er det viktig å følge med på kursutviklingen i biotechselskaper når de nærmer seg godkjennelse. Det kommer en aksellerasjonskurve som er vel kjent. Vanligvis starter oppgangen under fase II-gjennomføringen. Men man ser i senere tid at venteperioden på oppgang er langt kortere enn før. Det skyldes den omfattende bruken av betinget markedsadgang.

Den betingede markedsadgangen gir flere fordeler:

* Behandlingen tilbys pasientene mye tidligere.
* Kostnadene til fase III blir vesentlig lavere for produsenten, siden han får betalt via det betinget godkjente salget.
* Fase III kan gjøres direkte på behandling solgt, i stede for at produsenten selv må bekoste behandlingene i fase III.

Dette betyr også at forventningene til selskapene kommer tidligere enn før.

Det kan bety at også kursoppgangen kommer mye tidligere.

Erfaringene fra Covid-19 produsentene, som jo har slik betinget markedsadgang, har hatt en eventyrlig kursoppgang. Moderna er for eksempel nå verd over 150 mrd $, 1300 mrd NOK(!) uten sammenligning for øvrig. Men det er interessant å se når det var Modernakursen begynte å røre på seg.

I februar 2020 lå kursen i Mdrn på kun 18$ mens den hadde en foreløpig topp på 498 i august i år. Kursutviklingen har vært nesten eksponensiell bare i løpet av 18 mndr. Moderna fikk formell betinget markedsadgang først i august i år! https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-approves-first-covid-19-vaccine.

Nanovs marked er selvfølgelig ikke i samme størrelsesområde eller viktighetsgrad som Modernas, men spesielt at Modernakursen i årevis lå på et lavmål og tok av 18 mndr. før betinget godkjennelse er interessant.

Covid-19 produsentene brøyter nå også vei for generelt raskere endelig godkjennelse. Moderna har allerede søkt om full godkjennelse basert på leveransene under den betingede markedsadgangen..


Redigert 14.09.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
focuss
29.09.2021 kl 14:19 10837

Får håpe ikke informasjonsidiotien fortsetter med Skullerud, til tross for at han sier på podcast at rekrutteringsoppdateringer kommer ved Q3 de 17 november. Det skal ikke være slik på børs. Kurssensitiv informasjon skal rapporteres så snart den foreligger og antall rekrutterte pasienter i Q3 vet de om få dager.
AltInn
29.09.2021 kl 14:46 10731

Det første vi hører fra Skullerud er nok en emisjon dessverre. Bare å få det gjort. SÅ begynner oppgangen tror jeg.
Merlin
29.09.2021 kl 15:35 10557

R&D-dag kommer muligens før Q3. Tipper vi får høre rekrutteringsdata senest da. Enig i at de burde rapporteres omgående når de foreligger, ikke minst av habilitetsgrunner og i forhold til insideinformasjonsproblematikk.

Ellers ga Skullerud et førsteklasses inntrykk med gjennomtenkte, kvikke og gode svar, som viser at han har stor rutine og erfaring, og nok kommer til å trå riktig på veien fremover..

Det var riktignok motsetning mellom det Skullerud mener er read-out info på Paradigme i forhold til det Renoldi har opplyst. Tipper Skullerud ønsker å ha litt å gå på i så måte, men at Renoldi i prinsippet har rett med info 4 uker + et par uker til dataanalyse etter siste scannet pasient. Uansett spiller det liten rolle annet enn for de mest utålmodige. Det tar altså ikke 3 måneder å sjekke virkningen av Betalutin. Det tar vanligvis kun 2-3 uker + administrativ behandling til Pet-scanning etc! Så Renoldi har en praktisk holdning på dette, basert på faktiske kunnskaper..

Spennende at Skullerud bekrefter at de har løpende partnersamtaler.
Falketind
29.09.2021 kl 17:14 10458

Helt enig, rekrutteringsoppdateringen umiddelbart etter Q3. For øvrig så gjorde CEO Erik Skullerud en god presentasjon. Vedkommende har tross alt bare fungert noen dager i stillingen selv om han har fulgt med selskapet siden 2015.
SaraSt
29.09.2021 kl 17:17 10490

Hva er du spesifikt mener du hører, og som gjør at du løfter frem info om å hente kapital?
Jeg kunne ikke lese noe om det utifra denne podkasten.

Det har muntlig såvel som skriftlig blitt bekreftet at det ikke trengs å hente ny kapital før etter read-out, og tidligst neste høst
Redigert 29.09.2021 kl 17:19 Du må logge inn for å svare
focuss
29.09.2021 kl 18:56 10376

Jeg mener Skullerud sa at det skulle jobbes for å gjenvinne tillitten i markedet. Det må bety at han mener dagens prising viser at Nanov har mistet den. Lett å slutte seg til den konklusjonen.
Merlin
29.09.2021 kl 20:59 10119

Økt tillit betyr at potensialet er stort for en økt kurs. Det er klart at det skal relativt lite til for å øke tillitten! Dagens podcast var i så måte litt selvmotsigende vedr. info om inklusjoner.

Skullerud må påse at Nanovector kommer med månedlig oppdatering av antall inklusjoner.

Ikke minst fordi det er kurssensistivt.

Nanovector vil vite septemberantallet tidlig i oktober. Da må Skullerud sørge for at tallet offentliggjøres og tilsvarende i november, uavhengig av Q3. Slik kan han få økt tillit.

I motsatt fall kan markedet få inntrykk av at eventuelt dårlige tall holdes tilbake. Og det svekker tillitten.

Det er ingen grunn til at inklusjonsinformasjonen skal tilbakeholdes i månedsvis! Nanov har allerede vist at de kan legge frem tallene raskt. Det viste de for august. Så det mangler konsistens og konsekvens om de nå plutselig ikke skal komme med nye tall før på Q3 18. november.

Det er dermed det motsatte av tillitsbyggende. Nå får vi se hvilken aksjonærforståelse Skullerud har. Kommer ikke inklusjonstall for september i begynnelsen av oktober skal vi minne ham på det!

Alle husker uttalelsene til Marlene og Marco i august om inklusjonsforespørsler som var "the best we've ever seen." Det krever konsistent oppfølgning!
Sweetspot
29.09.2021 kl 21:39 10009

Skuffet over dagens podcast?
Fikk selv en godfølelse, men blir selvfølgelig spennende med oppdatering på inklusjoner.
Merlin
29.09.2021 kl 22:35 9841

Det er nok litt uklarheter om hva read-out egentlig innebærer. En read-out gjelder ifm FDA BLA der det er snakk om 6 mdrs. svartid. En annen er preliminary top-end data. Hvis man holder seg til det Marco Renoldi sa 26. august under 2Q.presentasjonen trengs ikke mer enn 3 til 4 uker etter siste inkluderte pasient før man har rensede data, klar for frigivelse! Og det er den offentliggjøringen av Paradigmeresultatene aksjonærer og partnereemner ser frem mot. Det kan komme allerede i begynnelsen av 2022, si primo feb 2022.

Her er en transkript fra web-spørrerunden ifm 2Q21 presentasjonen, der det bør være innforstått at Marco sier at read-out kan frigis (released) etter 3-4 uker!

Marco, can you give any more granularity (detaljnivå) on how long after completing recruitment results will be ready to be released?

I think data, in particular independent review of the scans, are being progressed as we move forward. So I think what happens is at the end of the last month, the patients of the last month will be enrolled, there will be a period of probably 3-4 weeks for the last patients to be reviewed and cleaned and to make sure we collect an independent assessment. I think it is almost parallell to the completion to the enrollment endosing of the last patient. And again, the four weeks time for the collection of the independent review of the scans will only affect the last four patients.

Fra ca 24 minutt:

Nordic Nanovector ASA Webcast Q2 2021

https://events.webcast.no/nordic-nanovector/ir/7AjTVeQwbUVkfnvadAh1
Londonmannen
29.09.2021 kl 23:22 9745

Interessant at han bekrefter at selskapet er i løpende partnersamtaler. Dette måp kunne sees i sammenheng med et eventuelt kapitalbehov. En partneravtale vil rimelig sikkert også innebære en viss kapitaloverførsel fra den aktuelle partner. At de er i løpende partneravtaler tyder på at eventuelt kapitalbehov vil bli dekket av en partner, snarere enn av en ny emisjon.
Kappa3278
01.10.2021 kl 13:37 8960

Ser ikke ut til at markedet har noen særlig tro hverken på partner avtale, eller selskapet i sin helhet.
Flatulens
01.10.2021 kl 14:09 8885

Nei, er nok bare å selge alt :-)
dr. Stockman
01.10.2021 kl 14:31 8836

Trenger jo ikke se lengre enn til Ultimovacs for å se at en aksje kan ligger mer eller mindre i dvale i lange tider inntil FOMO-effekten slår til for fullt. Får nok etter hvert en lignende effekt i NANOV. Kjenner investorer som på ingen måte har tenkt å gå glipp av denne, men som har parkert seg selv på sidelinjen fordi historien forteller at man alltid får kjøpt den billigere inntil det foreligger resultater som ingen kan bestride. Selv har jeg ihvertfall ikke nerver til å befinne meg på utsiden når det kun er et tidsspørsmål før det løsner for alvor.
focuss
01.10.2021 kl 15:26 8741

Nå må det snart skje noe i Nanov ellers så passerer Ultimovacs Nanov som min største investering.
Short1
01.10.2021 kl 15:41 8702

ULTI prises til over 5 mrd. Ligger de virkelig så langt foran NANO med å få markedstilgang på produktet?
Hardly
01.10.2021 kl 15:42 8687

Ser at Folketrygdfondet har økt beholdningen fra 7,08% til 7,25% denne uken, men er usikker på om dette er aksjer som er lånt ut som er levert tilbake (short).
Redigert 04.10.2021 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
Kajtek
01.10.2021 kl 16:03 8638

Jeg har veldig tro på Nanov. Jeg likte også den nye CEO Skullerud. Han blir veldig bra mann for Nanov. Høres fornuftig ut hvordan han tenker framover. Han har jo sagt at han er imponert hvor godt gjennomtenk var det Nanov har gjort til nå. Han har også bekreftet at Nanov har flere muligheter og flere ting som de kan vokse på men som han sagt en ting om gangen. Det lyder godt i mine ører. Det blir bra. Litt tålmodighet.
heilo888
01.10.2021 kl 17:32 8509

Med den formidable kursoppgangen, som aldri ser ut til å stoppe, har Ulimovacs nå passert Nanov som min største investering med god margin.
Ulti ligger nok ikke før Nanov i løypa, men ledelsen i Ulti gjør alt riktig, mens ledelsen i Nanov har gjort så mye feil at tilliten enda er noe frynsete. Dessuten er potensialet formidabelt for en universell kreftvaksine med god effekt, samt at Ulti trolig også kommer med en forebygge kreftvaksine.

Tror på at Nanov får minst en tilsvarende kursøkning som Ulti når ny CEO får tillit, rekrutteringen avsluttes og resultatene fra studien kommer om ikke lenge . Forventer også kursoppgang før og etter kapitalmarkedsdagen nå i høst hvor man presenterer fremtidige planer for pipen.

Redigert 01.10.2021 kl 17:34 Du må logge inn for å svare
Gullit
01.10.2021 kl 17:45 8568

Ja herremin som Ulti tok av.. solgt meg ut der og lastet mer her no…
Sydney
01.10.2021 kl 23:52 8199

Satser på at han har kunnskapen som skal til for å finne en solid plass i biotec landskapet og vet hva som er riktig og feil ift søknaden og fda. Jeg hadde egentlig tilitt til ekspertisen som satt der. Men satser på at han vet enda mer om kommersialisering. Jeg tror Nano kommer. Den var i 13 i januar. Så den har nesten doblet seg siden bunn. Alikevel tenker jeg at den bør doble seg på ferdig paradigme minimum. Q3 blir vel startskuddet på den reisen. Det er bare snakk om noen måneder igjen nå. Så vi for holde ut og ikke selge på oppløpssiden. Jeg har ultimo og Elabs. Desverre hadde jeg minst i ultimo etter salg på 85. Tenkte denne ville gå først pga tidsaspektet. Men plutselig gikk alt veien med ultimo. De har heller ikke folketrygdfondet og øyelegen som låner ut enormt med aksjer. Disse skal dog handles inn igjen og det helst på gode nyheter. Jeg tror rett og slett vi bare må vente denne inn, skal ultimo gå til 10 milliarder før Nano går til 5 milliarder så er det bare å bytte beite, men nå har jeg fulgt denne siden 2015 så jeg holder.
Redigert 01.10.2021 kl 23:53 Du må logge inn for å svare
stockwalker
04.10.2021 kl 09:55 7288

Kursbildet vise liten interesse for Nano .. så meld dere på folkens
Merlin
04.10.2021 kl 10:35 7158

Legger inn dette innlegget fra TI av The Observer:

Det jeg tror preger kursen mest er den manglende tilliten; vi håper at ting skal gå i orden, men altfor ofte har vi blitt skuffet. Skuffelsen har vært relatert til utenforliggende forhold som Covid så klart, men også interne anliggende som hyppige lederbytter.

Det er derfor en hyggelig anerkjennelse når Skullerud berømmer Marco og teamet med at ting virkelig er på stell internt bak de dører vi ikke har innsyn til.
Vi får bare med oss problemene, ref det som er nevnt rundt utsettelser og leder.

Dette overskygger faktorer som er langt mer relevante for våre verdier enn hvem som er CEO, og om vi har fått 10 eller 14 nye pasienter siste kvartalet.

Uten kontroll på CMC er et biotek lite verdt, men Skullerud uttrykker at NANOV ligger godt foran andre selskaper som har kommet lengre i sine kliniske studier. Det er en verditrigger som kanskje ikke betaler seg her og nå, men som er høyst relevant når vi har dataene klare og skal file.

Utfordringen for å maksimere sine investeringer nå tror jeg blir evnen til å sitte gjennom en rekke med hyggelige nyheter / events.
Håp blir erstattet av fakta og massiv fremgang som vil øke verdsettingen mange ganger fra dagens.
Hvem evner å sitte gjennom og forbi nyhetene om R&D, passering av 100 pax i Paradigme, melding om fullført Paradigme, toplinjedata-avlesning, partnere og utlisensiering med mer?

Vi er nå forbi vente- og utsettelsesfasene, vi går over i en ren høstingsfase hvor ledelsen materialiserer på det de har klart gjennom endringer i inklusjon og økte tiltak for å bedre rekrutteringen. Etter alle solemerker å dømme er vi under 4 måneder fra meldingen om fullført Paradigme. Da legger vi bak oss fire års arbeid med rekruttering og venting til den store bekreftelsen:

Blir Betalutin godkjent for 3L og NANOV et kommersielt selskap med nært forestående milliardinntekter?

I følge styreleder og leder for businessdevelopment så kan vi forvente at så skjer. Om selskapet klarer å bygge den nødvendige tilliten før vi får lest av data og deretter tommel opp av FDA får vi vente og se på, men jeg føler meg sikker på at markedet i svært liten grad priser inn det vi har i vente neste 6 - 9 mnd.

Det er nå prøvelsen kommer; klarer dere å binde dere til masta gjennom alt som skal skje, eller blir man fintet ut på veien opp?

Det er kun 5 måneder siden jeg sa at mulighetene for å plukke Ultimo på 65 kroner var en gullkantet mulighet fordi alle jaktet på NANOV som gikk fra 14 til 30 kroner på fire dager.
Nå har Ultimo endelig løsnet og gitt hyggelig payback til de tålmodige.

Nå står NANOV overfor samme utsikter, nå kommer snart bekreftelsene på at aksjen faktisk er verdt å investere i.
Da tror jeg svenskene kommer her også, og når de handler så bryr de seg ikke om tidligere kurser. De skal inn!

Ikke la praten om en mulig emisjon til før partnerene kommer være en grunn til å ikke være i aksjen. Skjer det så skjer det, men etter fullført Paradigme så er ikke kursen 24 NOK. Den bør minst være det dobbelte.
Merlin
05.10.2021 kl 14:30 6494

All grunn til å ta ad notam TheObservers ord her. Ikke minst hvor kort frem til vi får avgjørelse etter lang ventetid. Her ligger NanoV blant norske biotechselskaper fremst i køen med å kunne komme med håndfaste resultater. Det bør også snart vises i kursutviklingen. Det er oppmuntrende at Nanov ser ut til å gjøre alt riktig i sin fremdrift mot godkjennelse.

Om ikke lenge vil det løsne for Nordic Nanovector! Da gjelder det å ha posisjonert seg i tide.
Kappa3278
05.10.2021 kl 15:13 6391

"Om ikke lenge vil det løsne for Nordic Nanovector! Da gjelder det å ha posisjonert seg i tide."
Dette har du messet om i mange år Merlin, overhode intet som tyder på at markedet har fått noe større tiltro til selskapet for ikke å glemme ledelsen.
SaraSt
05.10.2021 kl 15:22 6372

Jeg er også en som tror…
Har solgt ut alt i Ultimo i dag etter en eventyrlig tur oppover, og satt denne potten inn i NANOV i dag, til tross for at jeg allerede er lastet til ripa her.
Jeg har virkelig trua!
Merlin
06.10.2021 kl 03:23 5861

Trolling, der Kappa tydeligvis ikke har forståelse for at Nanovector nærmer seg en konklusjon av særdeles stor betydning for investorene. Hun messer selv de samme påstandene gang på gang med negativt innhold uten informasjon og uten linker. Hvem jobber hun for? Å stadig kun se bakover er ingen løsning i aksjemarkedet.
Redigert 06.10.2021 kl 03:38 Du må logge inn for å svare
Merlin
06.10.2021 kl 03:32 5903

Spennende at Nanovector har annonsert R&D-dag. Den forrige medførte publiseringen av de første fantastiske Archer-1 CR-dataene. Det er vel liten grunn til å ha en R&D-dag uten meget viktige informasjoner.....

De svært gode DOR-dataene for Archer-1 kan jo ha gitt ringvirkninger, også i forhold til partnerinteressen. Og spesielt Alpha37, som Jostein Dale for to år siden opplyste at var det beste han hadde sett på lang tid: "best data I have seen in a long time” kan gi nye spennende og oppdaterte data.

Minner om de to år gamle ryktene om at det har vært diskutert partnerskap på R&D basert på Archer-1 dataene. De er neppe blitt mindre etter resultatene av Alpha37 i forhold til leukemi.
Redigert 06.10.2021 kl 03:44 Du må logge inn for å svare
Kappa3278
06.10.2021 kl 15:41 5333

Trolling, der Kappa tydeligvis ikke har forståelse for at Nanovector nærmer seg en konklusjon av særdeles stor betydning for investorene.
Det er ikke trolling, så langt har jeg hatt rett, du derimot har bare hatt feil, en bragd i seg selv.
Denne hodeløse haussingen som du har bedrevet i årevis har vært fullstendig bomskudd.
Hvilke link er det du etterspør, er det link til kurs utviklingen i nanov de siste fem årene du etterspør?
heilo888
06.10.2021 kl 16:54 5223

Du kommer bare igjen og igjen med trolling og negativ spam selv nå som mål nærmer seg for Nanov!

Du bidrar overhode ikke med noe substans men bare et evinnelig mas om aksjekursen.
Nåværende aksjekurs er for meg og de fleste andre langsiktige av liten betydning bortsett fra det positive med å kunne kjøpe flere aksjer til en klart undervurdert pris.
Håper at det snart går opp for deg at det er aksjekursen når vi skal selge eller selskapet blir kjøpt opp 2-5 år frem i tid som er det som betyr noe for oss langsiktige aksjonærene!

Høyst merkverdig at du ikke evner å flytte blikket fra bakspeilet og heller se ut gjennom frontruta på hva som nå kommer på veien fremover!
Redigert 06.10.2021 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
Merlin
06.10.2021 kl 20:23 4912

For å forklare Kappa hvor utrolig langt ute å kjøre hun er i forhold til senere tids kursutvikling kan vi jo se på noen tall:

Aksjekursen var 12,76 for tilnærmet et år siden (29/10/20). I dag ente den på 23,04. Dersom Kappa kan litt prosentregning, ville hun kunne regnet ut at kursen dermed har steget 10,28 kr på 342 dager. Det gir 10,28/12,76*365/342*100% = 86% siste år, og har dermed allerede vært en av Oslo Børs beste investeringer i denne perioden.

Og det altså FØR vi ser den oppgangen som nok bør komme med read-out for Paradigme, og på tross av turbulensen ved ansettelsen av Braun.

Fortsatt har kursen så vidt begynt å røre på seg i forhold til potensialet i aksjen. NanoV går en lysende fremtid i møte!
heilo888
07.10.2021 kl 16:08 4338

Synlig shorts økte marginalt med 7746 i går.
Hardly
07.10.2021 kl 19:20 4110

Samtidig som Folketrygdfondet har kjøpt seg opp fra 7,25% til 7,35%.

Er det ingen kjendis investor her inne som kan ta en telefon til redaksjonen i Hegnar online og påstå at kursen kan gå mange hundre ganger og få det på trykk slik at vi får litt fart på aksjen?
En omsetning på under 2 milioner kr pr dag er ikke akkurat noe å slå i bordet med.
Kappa3278
07.10.2021 kl 22:02 3868

Skjønner nå hvorfor dine såkalte analyser har vært fullstendig feilslåtte.
Du kan jo ikke lese..., kurs utviklingen de siste fem årene skriver jeg jo, eller blir dette for komplisert for deg?
I november 2016 var kursen 103,50, fem år senere på en rekord sterk børs er kursen 22.98.
Overhode intet tyder på at kursen skal annet en ned, så langt har det kun vært meldinger om forsinkelser og emisjoner, og det vil det fortsette med.
Du har gnålt om toget som skal gå til det tragikomiske.
Ha en fortsatt fin kveld.
Redigert 07.10.2021 kl 22:20 Du må logge inn for å svare
oddone
07.10.2021 kl 23:04 3674

Fra enkelt søk på Google:
"On average, it takes at least ten years for a new medicine to complete the journey from initial discovery to the marketplace, with clinical trials alone taking six to seven years on average. The average cost to research and develop each successful drug is estimated to be $2.6 billion."

So there. Nesten i mål, ca. 1-2 år før pay day :-)
Gi opp og selg / feig ut på oppløpssiden den som vil!
Ronny Pøbel
07.10.2021 kl 23:06 3683

Jeg liker innleggene dine Merlin, håper du fortsetter med dem! Personlig treffer jeg aldri bunn eller topp i noe, så fokuserer på å kjøpe caser med potensiale for reprising. La oss nå være enige om at mye kunne ha vært gjort annerledes, men så hadde ikke jeg fått muligheten til å kjøpe Nano til den prisen. Produktet og teknologien holder etter alle merker høy standard, absolutt aktuell for oppkjøp - og profesjonelle investorer sitter med mye høyere snitt enn meg. Så har jeg ikke behov for å bli søkkrik imorra, kan godt drøye med pensjonen til 2026.

Og ja, får jeg 10x på mine 35k aksjer kjøpt på 17 kroner så skal jeg klare meg bra!
Tardyferon
08.10.2021 kl 08:52 3381

hvordan veit du at de fortsetter med forsinkelser og emisjoner..........???? du herved meld til admin

ha en fortsatt fin dag