BORR – Klar til avgang

Slettet bruker
BORR 15.09.2021 kl 09:53 55702

Borr prises nærmest som en opsjon med en enorm oppside om guidingen treffer. Sanseligheten for dette bedres dag for dag og det spruter med nye avtaler innen oljerelaterte. Ja det er risiko og mye nerver men en helt klar risk/reward som bare lyser grønt.

At aksjen er notert i Norge og USA er «vell og bra» men sinker så langt kursoppgangen. Det er nettopp dette som gjør at du og jeg kan bli med på tidenes oppgang.
Teknisk har den nærmest en perfekt Fibonacci retracement etter bunn august og topp september. Vi snakker 8,50 før 10,- og 12,-. Etter det snakker vi 40,-

Aksjen er kraftig shortet, spesielt i USA. Shorterene bør nå etter hvert kjenne sin besøkelsestid å inndekning forventes.

TMP
Redigert 28.10.2021 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2021 kl 12:42 20191

Jaja... Her var det "lunkent". Har alle fått "Fugleskrekk"?... Noen flere som fikk haiet BORR under 6,-?.. Av to av aksjene på børsen som kan gjøre deg søkkrik er Borr en av dem. Fugleskremselet har skjønt det.
Hunte
15.09.2021 kl 13:03 20186

Sitter lasta i Borr og venter på dobling. Har vært med på det før, og garanterer at det skjer igjen.
Slettet bruker
15.09.2021 kl 14:42 20115

Største nedsidefaren i Borr ligger i det tekniske bilde gjennom et 14 øres gap nede på 4,67 - 4,81 fra 09 nov. - 10 nov. 2020. Men det er selvfølgelig ikke gitt at dette skal lukkes selv om tendensen i slike gap er å close. Noen som vet om/når Borr skal til pers på Pareto konferansen?
DOJ
15.09.2021 kl 15:30 20095

Borr presenterer nå snart...

Hvilken ekstrem mulighet som foreligger. Markedet har vært USANNSYNLIG tregt i å reagere på energikrisen som vi står midt oppe i akkurat nå. OKEA og gjengen har først steget "after the fact" (gasspris eksplosjon). Drilling går vanligvis lenge før ratene stikker, men det er så sykt skepsis i markedet til olje at dette henger etter. Transcocean snakker om at de er utsolgt og at klientene må betale for eventuell reaktivering. Dette blir bull.
rischioso
15.09.2021 kl 15:44 20143

Jeg advarte for en tid tilbake om at både 6 og 5 tallet med stor sannsynlighet vil komme, men til store protester. Noterer meg at 5 tallet ikke overraskende har blinket med sin tilstedeværelse intradag og det blir nok ikke siste gangen den gjør det, men bør heller ses på som forløperen til en mulig etablering på nettopp 5 tallet- my2cents ... ;)

https://finansavisen.no/forum/post/3748937
Redigert 15.09.2021 kl 15:48 Du må logge inn for å svare
På sporet
15.09.2021 kl 15:56 20127

Skal det endelig skje noe i Borr?
cold
15.09.2021 kl 16:05 20121

Jeg tror vi står foran en snarlig oppgang. Vi har en oljepris som går mot $80 og gasspriser som aldri har vært høyere.
Det har vært et voldsomt etterslep i oljeboringer de siste 7 - 8 årene og sammen med stigende olje - og eksplosiv økning i gasspriser må det borres i høyt tempo i mange år for å holde tritt med fallende produksjon. Føler meg sikker på at borr går til 10 kr men det kommer ikke til å stoppe der.
Flere premie rigger på kontrakt vil seff. gjøre susen. Jeg har iaff begynt å vekte meg mer opp i dette selskapet. De går i break-even allerede med kun 13 aktive rigger. Nå har de 15 og snart kommer det 2 flere. Håper og tror dette skal gå veien. Jeg er iaff. med. ;))
Redigert 15.09.2021 kl 16:43 Du må logge inn for å svare
Jguiden
15.09.2021 kl 16:37 20109

Jeg har også økt min posisjon siste tiden og sitter tungt. Bryr meg ikke om denne faller mer, jeg vet den skal opp på sikt. Kontrakter kommer, det er jeg helt sikker på.
cold
15.09.2021 kl 16:49 20078

Det er i 2022 - 2024 drillaksjene vil stige mange hundre prosent. Men kursen vil starte oppturen lenge før.
Jeg ser mange drillaksjer som vil fyke opp som nyttårsraketter. Forøvrig enig med deg, Jguiden. Det er ikke umulig at borr kan falle tilbake til 5-tallet. Men når det er sagt så skyter karbonprisene i været. Tiden for å kjøpe drillaksjer er nå, men da må en ha en tidshorisont på 2 - 3 år. Det er bare å lene seg tilbake og slappe av. Etterslepet sammen med energi-krisen vi er i starten av nå vil gjøre jobben for oss.

Jguiden: Du sitter vel fortsatt med Shelf drilling aksjer får jeg håpe. Det er jo ei fantastisk perle?
Redigert 15.09.2021 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
Jguiden
15.09.2021 kl 17:01 20057

Ja, sitter med noe der også. Håper jeg får kjøpt opp mer der de neste ukene til en hyggelig kurs(enda hyggeligere en dagens kurs).
Ronny Pøbel
15.09.2021 kl 17:43 19989

Hva anser du for å være et godt kjøp med de fakta vi nå har? For meg er det utrolig at markedet ikke forstår at vi nå er over break-even, risikoen er priset alt for høy - eller om det er noen andre markedsfunksjoner i sving i det skjulte.
Jguiden
15.09.2021 kl 18:10 19940

Borr eller shlf? Snakket om Shlf.
cold
15.09.2021 kl 18:19 19921

Vet ikke om det er meg du spør, Ronny, men jeg klarer ikke å se den helt store risikoen i Borr drilling lenger. Borr`s EBITDA går allerede i pluss (om vi holder de skattemessige avskrivningene unna). Vi står faktisk ovenfor ei energi-krise så for meg er det rimelig soleklart at oljeselskapene ønsker å tjene mer penger på sin olje og gassvirksomhet, spesielt i en tid der olje - og gassprisene går rett nordover. Men da må de øke boreaktiviteten betydelig om de i det minste skal klare å komme tilbake på de produksjonsnivåene de hadde, etter mange år med lave olje og gasspriser. Til og med IEA mener etterspørselen etter olje og gass vil øke til 99.2 millioner fat/dag i starten på 2022, og derfra stige enda mer.

I post pandemiens tid vil den globale økonomiske veksten øke enormt i tiden fremover. Bare i Norge snakker man om over 5 % øk. vekst i 2022. Så må man tenke noen år frem i tid. Oljekonsumet kommer til å stige til nye rekorder i løpet av de neste årene, og det snakkes om over 105 million fat/dag i løpet av noen år. Se på India som et eksempel; folketallet der og den enorme økonomiske veksten. India med en populasjon på rundt 1.4 mrd. mennesker som skal øke sin velstand. For å få til det trengs det ufattelige mengder energi. For å dekke opp en sånn etterspørsel må det borres, borres og borres.
Redigert 15.09.2021 kl 18:59 Du må logge inn for å svare
cold
15.09.2021 kl 18:57 19860

Her er en ny og meget intr. artikkel fra E24.no. Den forteller i grunn alt. Får vi oljepris på over 100 USD? Jeg tror det, selv om jeg lenge har tenkt at prisen kommer til å stige mye mer mtp. energi-krisen vi står ovenfor. Ta en titt på gassprisene. Omregner man gass til olje - ekvivalenter ligger vi allerede over 100 USD fatet.

https://e24.no/olje-og-energi/i/v53xdj/ser-risiko-for-dyrere-olje-og-gass-etter-massive-underinvesteringer

Her er enda en artikkel av i dag, 15. september 21, som omtaler energi-krisen i DN. Ligger dessverre bak betalingsmur.

https://www.dn.no/energi/aker/oyvind-eriksen/norsk-hydro/tidligere-fredriksen-topp-tor-svelland-vi-gar-rett-inn-i-en-energikrise/2-1-1067859
Redigert 15.09.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
På sporet
15.09.2021 kl 19:02 19834

Takk for spennende innlegg, jeg har også tenkt at Borr nå har mindre risiko, men markedet er foreløpig ikke enig. Spennende med de neste kontraktene som kommer, da blir caset plutselig veldig spennende, og da kan vi kanskje nå opp mot gamle høyder. Det har vært mindre emisjoner, så aksjen er ikke blitt veldig utvannet.
Vergil
15.09.2021 kl 20:20 19740

Ny ath justert for emisjoner er rundt NOK 60-70. Tre ganger så mange aksjer nå som da den gikk mot NOK 200,-
cold
15.09.2021 kl 20:46 19686

Det er 10X opp dit. Er vi der om 2 år når alle riggene står på solide kontrakter og pengene fosser inn?
Slettet bruker
21.09.2021 kl 13:45 18983

Tar meg den frihet å kopiere linken som Jguiden har gravd frem. Blir dette en realitet vil BORR gå bananas.

Jguiden
I dag kl 12:47
104
https://www.energyvoice.com/renewables-energy-transition/hydrogen/351182/consortium-shares-offshore-green-hydrogen-jack-up-rig-production-concept/
Vergil
21.09.2021 kl 21:46 18872

Veldig spennende! Dette kan bli en gamechanger…
minsin
23.09.2021 kl 15:27 18542

Hmm oljeprisen er 76,2 - trodde den ville nå målet sist fredag.
Problematikken rundt Evergrade - parkerte litt oljeprisen , men nå ser det straks litt lysere ut...
Selv om everglade , er håndtert - begynner lampen å lyste litt gult ... ett viktig signal
Virker som om oljeprisen staker seg ut en kortsiktig oppgang til rundt 77-78 US, avhengig v hvilket leie den følger..

Dagens handler i Oljeservice ser ut til å være moden for en re-prising.
Forr Borrs del bør aksjen komme over 7 kr kortsiktig, gjerne i øvre halvdel - target i løpet av 2-3 uker
Flere aksjer innen olje service har i dag brutt med "tradisjonelt tradings mønster" - tror det kan være lurt å posisjonere seg i forhold til kommende Q3. Om ikke så alt for lenge vil oljeselskapene fremlegger planer for neste års aktivitet , da vil naturlig nok oljeservice være en av vinnerne.
Naturlig nok vil det være en rateoppgang , de siste årene har rigger , skip mm vært skrapt over en "lav sko".
Etterhvert vil også markedet skjønne at endel selskap med høy gjeld , kan refinansieres uten kraftig emisjon -- dette vil være som en katalysator for
aksjekursen
minsin
05.10.2021 kl 14:40 18211

Virker som om aksjen har ett hvileskjær for tiden ... registrerte at aksjen hadde ett dipp ned på 0,91 i går kveld men korrigerte raskt opp til 1,04.
kan tyde på nærvøsitet og at aksjen har nådd ett foreløpig tak i den stigende trend kanalen.
RSI kan tyde på at aksjen er overkjøpt og kan korrigere ned kommende uke... fall til 7,6 er ikke usannsynlig.
venter derfor med å vekte meg videre opp i aksjen ..
Men med dersom oljeprisen galopperer videre opp - kommer alt til å stige bratt .
Tror faktisk oljeprisen er på ett nivå der ting kan ta laus 82-83 US . kan fort stige med 5 us over natta - i panikkens verden




Slettet bruker
05.10.2021 kl 15:14 18117

Fint innlegg minsin.
Det er viktig å se det fra flere sider.
danmark1
05.10.2021 kl 15:30 18076

Jeg tror olieprisen kommer til at ligge mellem 80 og 90$ resten af året. Det boost vi ser i verdensøkonomien kommer til at vare længe, speciel fordi der er mangel på mange ting. Efterspørgslen kommer til at overstige udbuddet langt ind i 2022. Alle, der kan og vil arbejde, kommer til at tjene mange penge, noget der igen forlænger opturen.
minsin
05.10.2021 kl 16:28 17959

tja forsåvidt enig ... tror vi når en topp i slutten av 80 tallet i november- opp mot 90
Neste år vil vi få servert regning for det gode liv
Det er ting der ute som kan tyde på at ett aldri så lite krakk er i vente ... frykter at det er flere tilfeller av "evergrande" rundt om kring.
Transport ratene har steget voldsomt , oljeprisen er på full fart nordover- gassprisen er i himmelen. Tror dessverre at slik som det er nå er det neppe bærekraftig i lengden .
Regninga kommer den - desverre etterhvert - da gjelder det å være posisjonert i forhold til det.


Redigert 05.10.2021 kl 16:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2021 kl 17:14 17570

Det ser ut som aksjen ikke skal se 7 tallet
Noe mere
Det snudde for aksjen på 7.87,og for olja nå i ettermiddag. Godt de ble enige politikerne i USA
Jeg tror vi kan gå helt opp til 1.05 dollar idag
Etter litt gevinst sikring og en oljedup,så er vi på rett spor.💰💰💰💰💰💰😀
Redigert 07.10.2021 kl 17:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2021 kl 22:05 17410

Sluttet på kroner 8.57.
HP17
07.10.2021 kl 22:13 17382

Det eneste som kan få fart på borr er snarlige meldinger om gode kontrakter. Hvorfor drøyer dette så?
minsin
07.10.2021 kl 22:19 17354

ned til 7,87 i dag, før den korrigerte opp - og jeg tippet fall til 7,6.
Mer eller mindre innertier spørr du meg ;-)
Slettet bruker
07.10.2021 kl 22:25 17324

Ja når du nevnte kr 7.60 så hadde jeg en følese av du skulle få rett,men vi hadde fantastisk flaks da allt gikk vår vei nå idag.
Ha en Fantastisk fin børsdag imorgen og fremover alle mann,for nå kan det begynne å løsne.Midt oppi i det hele så venter vi på en ny kontrakt.
Sonatrach
08.10.2021 kl 07:04 17114

Fra FA:

Kan være starten på en lengre oppgangssyklus i rigg!

Mange år med lave investeringer i oljeleting kan bli avløst med flere år med økt leting og høyere etterspørsel etter borerigger, mener Esgian. 

Oljeprisen har nådd 80 dollar fatet for første gang på tre år og har holdt seg over 60 dollar siden februar i år.

Lav vilje blant oljeselskapene til å lete etter olje de seneste årene, har skapt et stort behov for å erstatte de fallende reservene i årene fremover.

Dette er noe av årsaken til den høye oljeprisen, men analysebyrået Esgian mener samtidig det kan indikere at man nå går inn i en lengre periode med økt etterspørsel etter borerigger.

«Vi har sett indikasjoner på dette de seneste syv årene når oljeprisen har steget, der det gang på gang har vært en falsk start på en oppgang.

Nå ser det imidlertid ut til å være mer substans i oppgangen som følge av de uttømte reservene», skriver rigganalytiker Teresa Wilkie i Esgian i et nyhetsbrev.
Produksjonsvekst offshore

Det internasjonale energibyrået (IEA) uttalte i sin siste rapport at slik energibehovet ser ut nå, vil det være behov for å øke den globale oljeproduksjonen med over 10 millioner fat pr. dag innen 2026 for å møte etterspørselen som kommer.

Som følge av at skiferoljeprodusentene sliter med finansiering, tror Wilkie at mye av produksjonsveksten må komme offshore.

Ifølge analysebyrået Esgian har riggetterspørselen og flåteutnyttelsen begynt å gjenspeile at oljeprisen ligger på et stabilt høyere nivå enn tidligere, der oljeselskapenes prosjekter begynner å bli mer lønnsomme.

Utnyttelsen av aktive rigger har steget fra 64 prosent i fjor og kan nå 80 prosent i januar, ifølge Esgian. Samtidig er riggselskapenes ordreinngang allerede 14 prosent høyere enn ordreinngangen i hele 2020.

Antallet aktive rigger har også steget, fra en bunn på 378 enheter i fjor til 408 i september i år.

«Esgian venter at det fortsatt vil være sterk etterspørsel etter offshorerigger», skriver Wilkie.

Analytikeren venter økt etterspørsel etter rigger fra både de store nasjonale oljeselskapene, samt de mindre og mellomstore uavhengige selskapene, der fokuset vil være på grunt vann der produksjonen kan komme raskt i gang.

Hun ser også at oljeselskapene investerer mer i dypvannsprosjekter, selv om de er mer selektive enn før.
Redigert 08.10.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2021 kl 07:26 17062

I tillegg nå på oilprice.com en fin repotasje om hva en kald vinter kan gjøre med oljeprisen,anbefales.
fokuset vil ligge på grunnt vann for der kan, borr, produksjonsriggene ta jobbene ikke sant. ha .ha. jeg begynner å like denne oljeanalytikeren.
Det er jo jackupprigger som får jobben ,med produksjon på grunnt vann,og der har borr mange rigger ledig,så noe jobber må de også kunne få.
Redigert 08.10.2021 kl 08:19 Du må logge inn for å svare
PortRoyal
08.10.2021 kl 07:42 17041

Det er dette caset Trøim, Sveaas, Middelfart og de fleste andre investorer i Borr har gått ut i fra. Hvis hypotesen stemmer så er oppsiden i Borr-aksjen «mindblowing» ift dagens nivå på rundt 8 kr aksjen. Det er mye som tyder på at sentimentet er i ferd med å snu.
Slettet bruker
08.10.2021 kl 08:46 16932

Vi får håpe at sveeas innløser forward kontrakten på 14.1 millioner aksjer snart.
Det er en topp ledelse i Borr.
Slettet bruker
08.10.2021 kl 09:58 16866

Hei port Royal. var det ikke det vi amatør aksjonærer drømmer om skal skje da vi kom tidlig inn i aksjen.
Rom ble ikke bygget på en dag.Tålmodighet og sitte stille i båten når oljeprisen går i taket er behagelig på en fredag.
olja 83.16 nå.
Redigert 08.10.2021 kl 10:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2021 kl 10:24 16797

Du må ikke vimse så mye i Borr Diamanten.
Du skal bare kjøpe, holde, kaste skitten i skuffen og glemme hele spetakkelet.

En dag trader du deg bort og går glipp av hele morroa, det vi har sett er ingenting, dette blir som dry bulk høsten 2020,
Slettet bruker
08.10.2021 kl 10:52 16751

Den feilen har jeg gjort mange ganger,men nå skal de få være med på en fin reise.Takk for noen velvalgte ord på en vakker børsdag.
Jeg har siden jeg begynte med aksjer for over 30 år siden letet på den forsvunnende diamant,og det har vært mange jeg har oppdaget,men vinninga har gått opp i kjøp av andre vrak,da jeg var yngre.man lever med erfaring.litt flaks følger med på børsen.
Slettet bruker
08.10.2021 kl 12:38 16678

Lærer av dine feil, det er godt.
Da vet du også at under et bull run vil rigg aksjer gå som en saue flokk,
det finnes flere rigg aksjer en Borr på Oslo børs som skal stige mye fremover.
Å fordele pengene i flere case redusere risiko og da tenker jeg mest på risikoen ved at en sjalu megler nedgraderer aksjen igjen på forsiden av Dagens næringsliv eller lignende, altså en markeds manipulasjon for å frarøve verdier, okke som, vi vet da alle at det vil stupe, så fordel rigg pengene, rigg er bull som F.
Redigert 08.10.2021 kl 12:40 Du må logge inn for å svare