Nitrist kursutvikling i Photocure

Ebit
PHO 17.09.2021 kl 20:38 9786

Hadde forventet at selskapets nye CEO hadde vært istand til å skape optimisme rundt aksjen.
Slik er det dessverre ikke blitt.
Vi må helt tilbake til 4. februar i år for å finne tilsvarende lav aksjekurs.
Dette er dessverre et faktum vi investorer ikke liker.
Kursfallet er knyttet til manglende tillit.
Håper ledelsen ser det og tar snarlig aksjon
Slettet bruker
18.09.2021 kl 11:42 6373

Kusen har vel gått 30%+ årlig siden Scheider ble ansatt. Synes det er ok jeg.
ac31535
18.09.2021 kl 20:26 6190

winjard
Bare så ingen blir forledet til å tro at det har vært en jevn og fin utvikling i aksjekursen i PHO:
Den 01.02. 2020 var kursen kr.117,-.
Altså ingenting å rope hurra for!!.
peaf
19.09.2021 kl 06:54 6039

Nesten alle som har innvestert i PHO i år og fortsatt sitter i aksjen har ett papirtap. Og er vel ikke så fornøyd med utvikklingen hittils. Briarwood har jo ca 2 mil aksjer som er kjøpt over dagens kurs, og det gjeller mange av de svenske og. Trur ikke de trøster seg med att andre har tjent godt på aksjen før. Og tyverr er eg redd Q3 resultatet blir sæmre en Q2 da Schneider har sagt han starte satsningen i Ipsen området nu i Q3. Og ett resultat på lik linje eller sæmre en Q2 så er vi snart nede på Emisjonsnivå
76 kr og halvert fra topp.

Her er det nok bare Cevira som kan redde oss, som Schneider gav Asieris 40 % sjanse att lykkes med. Men han har jo aldri klart att treffe med guidinger eller spådommer førr og bør ikke tas seriøst når han kommer med sine fantasier.
Cevira kommer men når, kansje i morgen ?????
kreinh
19.09.2021 kl 09:04 5950

Er det virkelig ingen som kan imøtegå peaf sine påstander? Dere som har vært tålmodige aksjonærer i flere år. Topp 20 akkumulerer. Hva ser de som mange små aksjonærer ikke ser? Burde det store selger korpset reduseres for å spare utgifter? Er ikke Photocure fortsatt i vekst fasen? Prioriterer Schneider riktig? Potensialet er utvilsomt stort, ikke minst når man også regner med Cevira. Langsiktig solid. Stor kassebeholdning. Kan ting gjøres annerledes?
Viro
19.09.2021 kl 09:24 5923

kreinh,

Helt ærlig, jeg tror de fleste gav opp fenomenet peaf/pafo for et par år siden, man bruker ikke tid på å diskutere med individer som opptrer så uryddig og negativt som vedkommende.
Peaf/Pafo har advart mot selskapets ledelse og styret siden 1.nov 2018, i sum bare uttalt seg nagativt, vedkommende har skremt bort alle potensielle nye investorer fra Photocure.
Peaf/pafo har snakket selskapet ned siden kursen stod på midten av 30 tallet etter at ny CEO startet, etter det har kursen vært oppe i rundt 150.

Så svaret er enkelt, ingen gidder lenger å bruke tid på slike skribenter og det er fullt forståelig.
Burobeng
19.09.2021 kl 09:41 5906

Hvor er Photocure om et år?
-Det vil utvilsomt ha kommet opplysninger om fremdriften i Cevira. Utvidelsen fra Kina til Europa peker klart i retning av at dette går veien.
-De nye scopene vil være i salg. Vissheten om at de snart kommer vil nok dempe utplasseringen midlertidig, som når man klemmer på en vannslange. Selskapet satser på å opprettholde trykket i salgsarbeidet. Vi vet at blærekreft er en av de kreftformene som tynger helsebudsjettene mest, og at sektoren kan spare mye på å innføre blålysteknologien. Basert på dette er det rasjonelt å gå ut fra at investering i markedsføring vil bære frukter.

Dersom man ser på 3-års grafen for kursen er det lett å fastslå at mars-april 2020 var en gedigen kjøpsanledning. Slik vil også denne høstens dupp fremstå.
Slettet bruker
19.09.2021 kl 09:47 5883

Om du forventer en helt jevn stigning bør du holde deg unna Biotech.
RoarAlb
19.09.2021 kl 09:50 5874

Jeg tror dere tillegger alt for mye makt til en skribent på HO..

Når det gjelder caset Photocure, så handler det for tiden kun om tålmodighet og perspektiv. Pandemien har utsatt vekst i et vekstselskap, dermed faller kursen. Ikke nødvendigvis fordi investorer ikke tror veksten kommer tilbake, men fordi man har oppfattet at selskapet sannsynligvis ikke kommer til å levere i særlig stor grad før til neste år. Det innebærer også en sannsynlighet for svake kvartal frem mot den tid, og muligens dermed også lavere kurs. Hvorfor sitte på aksjene da med mindre man er langsiktig?

Jeg synes kursfallet er forståelig. Ingenting dramatisk. Om ett år tror jeg ting vil være svært annerledes - med positivt fortegn.
risksøker
19.09.2021 kl 13:28 5750

Det er flere hendelser nå som vi må være oppmerksomme på og som vil ha stor påvirkning på kursen. Det første er en MAA for HEXVIX i China, denne kan komme når som helst. DS har opplyst at de har hjulpet Asieris med dette basert på data de har i US. For det andre er det readout fra uttestingen av Cevira i China, de har nå holt på snart et år siden første pasient ble behandlet. Børsmelding på disse kommer med stor sannsynlighet i løpet av året men kan også komme før. Hvem vil sitte uten aksjer når disse blir meldt.
Angående nye scope gjelder det bare fixed scope og ikke flexible scope i henhold til DS. Han har og sagt at flexible scope er det som har prioritet og som han har karakterisert som low hanging fruts. Salgs arbeide kan nå konsentreres om disse og skulle gi raske resultater.
Vi ser og at covid-19 er nå på fallende trend i nesten hele verden. Ser at 5 land har åpnet samfunnet helt opp og at til og med i US er smittede på fallende trend. Dette tror jeg også vil ha en positiv effekt på salgs arbeidet og på kursen.
Tror det er mange investorer som har vektet seg ned nå etter resultat fremleggelsen i aug. og venter på en korreksjon i aksjemarkedet. Dette gjelder ikke de 50 største investorene for de har ligget stabilt på 65%+. Personlig har jeg vektet meg opp under nedturen. Vi får se hva som er rett strategi, jeg ser det som stor risiko og være ute.
peaf
19.09.2021 kl 13:36 5764

Ja ikke vet eg om det betyr noe, men de fleste som var aksjonærer når Schneider tok over har hoppet av for lenge siden. Det virker som de har mistet troen på att han skall prestere noe som helst, og tallen i regneskapen bekrefter det og. Det går ikke att skylle på meg, det gjeller før Q2 regneskapet og. Det er mange som kan tyde ett regnskap, bland annet de som har hoppet av. Og de som vil gjøre noe med det, som Briarwood som bevisligen har kjøpt seg opp før att få makt. Jeg regner med att Egberth og Schneider snart er ute, så kan de som lovpriser Schneider fortsette med det. Men de penger han har tjent inn til PHO i karriæren blir lettregnede, han har fått mye mer i oppsjonsbonus en det overskudd han har skapt.
Oddbear1
19.09.2021 kl 16:25 5670

Slapp av Kreihn, ingen grunn til å høre på røret til Pär-Ola (pafo, peaf osv.) han har vært negativ siden dag en!
Og nei, det er ikke slik at de fleste langsiktige aksjonærer har kastet kortene, jeg er i kontakt med flere som har sittet i flere år.

Selv har jeg godt over 100 % gevinst i PHO, men er langt fra interessert i å kaste kortene nå. Som det blir nevnt over - bare tenk på hvor selskapet er om et par år?!

Jeg er meget fornøyd med utviklingen i selskapet under Schneider, PHO er virkelig på vei til å bli "THE BLADDER CANCER COMPANY". Pandemi og global vekst har naturligvis kostet, men på litt sikt så blir dette veldig bra. Og nei, jeg selger heller ikke på verken 150 eller 200 kr aksjen.
kreinh
19.09.2021 kl 18:44 5576

Fint å få frem både begrunnet bekymring og begrunnet optimisme. Enhver selskapstråd med begge deler synes jeg er en styrke og hjelp for synsing/analyse for både nye og gamle aksjeholdere. Takk til begge fløyene og lykke til med investeringen.
peaf
20.09.2021 kl 09:16 5334

Jeg har sagt det før og seier det igjen. PHO er en av de beste innvesteringer man kan gjøre på børsen. Takk vare Hestdal og Cevira, men eg velger att ikke fokusere på Cevira da ikke PHO gjør det heller. Når ikke ledelsen førstår vilke enorme verdier et godkjent Cevira representerer. Og ett av århundradets mest idiotiske innvesteringer er att ta 20 % av kommende inntekter fra Cevira før att kjøpe Ipsen delen i Europa. Det førstår ni mer av når Cevira inntekterne realiseres. Jeg kommer aldri skrive positivt om ett styre eller ledelse som raserer verdierne i ett selskap med emisjoner, som bare resulterer i rent tap for eksisterende aksjonærer. Så antingen må selskapet bevisa motsatsen, eller så får ni slite med meg og mine innlegg.
Computum
20.09.2021 kl 09:49 5312

Vanligvid leser jeg ikke dine innlegg, men noen ganger må jeg ta en titt for å se om det er noen forandring. Det var det ikke i dag heller.
Du er svært påståelig og mener å forstå hele foretningskonseptet til Photocure bedre enn selv ledelsen.
Kan du svare på hva som gjør deg så kompetent at du kan idiotforklare de folkene som, med styrets tillit, arbeider med produktene og markedet daglig?
Har du noen kompetanse å vise til? Kjenner du bransjen fra innsiden? Hvorfor skal noen tro på deg? Hva er din agenda?
Redigert 20.09.2021 kl 10:08 Du må logge inn for å svare
peaf
20.09.2021 kl 11:28 5254

Jeg har samme kompetanse som alle burde ha, att bruke 150 kr på att tjene 100 kr som de gjør i USA. Er og førblir en meget dårlig forrettning, tils man kan vise en forandring der det kommer in mer en det går ut. Og bruke aksjer som betalningsmiddel som har en kjempepotensiale til att gi ett formidabelt utbytte vart år. Før att kjøpe noe som så vidt går med overskudd. Behøver man ikke vare økonomisk geni før att førstå er totalt idiotiskt. Spørsmålet er vet styret vad Cevira igjentligen er verdt så er de idioter som gav fra seg 20 % av intekterne. Og vet de ikke er de enda større idioter, som absolut ikke skulle få lov att forvalte andres sine penger.
Og har du sett någre penger som komt inn sen Schneider tok over, så må du gjerne dele den kunnskapen med oss andre.
Redigert 20.09.2021 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
Computum
20.09.2021 kl 12:13 5205

Ditt svar bekrefter at du ikke har noen spesiell kompetanse som forsvarer din idioterklæring av styre, ledelse og analytikere.
Men det gir ikke noe svar på hvorfor du har valgt deg et selskap som er så, i dine øyne, talentløst ledet. Hva er agendaen?
kreinh
20.09.2021 kl 13:57 5120

Ja her var det bare å få kastet seg ut igjen. Det ble et tap på over 100k, men heldigvis har jeg ContextVision og den dekker dobbelt opp. Jeg var usikker på hvor bunnen var siden den raste gjennom forrige low etter Q2 som var på 105.
Computum
20.09.2021 kl 17:50 4983

Hentet seg inn mot slutten og endte ned "bare" 0,75% mer enn OSEBX. Det tyder på at kjøperne er kommet på banen og synes kursen begynner å bli billig.
PHO er nå i minus for inneværende år og bare 12% opp siste år. Det burde indikere at dette ikke er aksjen som er mest utsatt ved fortsatt børsuro. Dessverre er jeg ikke i posisjon til å kunne benytte meg av billigsalget, men er ganske sikker på at de som handler PHO nå har mye oppgang å se fram til. Hvis man har lengre perspektiv enn de nærmeste dager og uker.
RoarAlb
20.09.2021 kl 18:11 4974

Stor oppside i PHO nå slik jeg ser det, men skal indeksen ytterligere ned blir vi nærmest garantert med i dragsuget. Kan fort hende man kan kjøpe Photocure godt under 100-lappen denne uken. Vi får sjå.
risksøker
21.09.2021 kl 08:57 4743

De 50 største aksjonærene ligger i ro på over 65% av aksjene, må være nervøse småaksjonærer som selger.
Computum
21.09.2021 kl 09:02 4738

PHO burde ikke være den farligste aksjen å sitte med i urolige tider. Er godt kapitalisert. Økende omsetning. Og kan gå med store overskudd så snart utgiftene til å vokse reduseres. I tillegg har den allerede "kvittet seg med" all kurs-oppgang det siste året.
Computum
21.09.2021 kl 10:00 4685

Photocure ligger an til en årsomsetning på over 350 mill. inneværende år. Det er like mye som MEDI hadde i 2020. (MEDI er priset til det dobbelte av PHO)
Photocure har lave produksjonskostnader og kan bli en formidabel pengemaskin. Det som hindrer store overskudd er den store satsningen på vekst. Dette koster mye. For mye, mener noen. Men strategien vil betale seg på sikt. Photocure kan bli et mer lønnsomt selskap enn MEDI.
kreinh
21.09.2021 kl 11:05 4654

Tror du ser langt fram. Q3 og Q4 sier seg selv ikke vil gi noen særlig overskudd eller vekst. Mye på grunn av at det ikke blir salg av de nye scope før på nyåret. Og det er fortsatt store utgifter med et salgsapparat som er alt for stort i forhold til det de selger. Cevira ligger litt i det blå når ikke dette ble nevnt i det hele tatt under Q2 presentasjonen. På lang sikt så tror jeg selskapet skal levere men foreløpig er det usikkerhet som råder.
Redigert 21.09.2021 kl 11:06 Du må logge inn for å svare
Sappish
21.09.2021 kl 11:39 4628

Ikke vær så skråsikker på det, kreinh. Særlig tror jeg du skal være obs på kursutvikling i forkant av q3 presentasjonen, og da med dagens utg.punkt. Et parameter vil som alltid være hvordan de største aksjonærene agerer fremover.
risksøker
21.09.2021 kl 11:44 4631

Hadde passet bra med en god melding fra China. Kan og være at den Evergrande saken er løst.
peaf
21.09.2021 kl 12:44 4890

Ja Pho er ned ca 27% efter Q2 resultatet, men det kunde vart verre. Til eksempel 40 %, det finns alltid en grunn att vare fornøyd her. Når man leser innleggen til visse er alt positivt. Og ett Q3 resultat kan sikkert bli like positivt med bare 27 % nedgang i kursen. Når Schneider får gløre sine økonomiske disposisjoner, de han har gjort hittils har ikke fylt opp kassen. Og de gjør nok ikke det de neste 4 kvartalen heller, når han har startet sin Europa satsning.
Computum
21.09.2021 kl 13:36 4829

Forstår at du argumenterer i forhold til din posisjon. (som nå er potensiell kjøper)
Selv uten salg av nye scope blir omsetningen trolig minst på høyde med foregående kvartaler. Det store "salgsapparatet" har Schneider forklart grundig flere ganger.
Photocure satser på vekst og trenger kvalifisert personell med gode relasjoner innen sykehus-sektoren. Det er en langsiktig strategi som vil vise resultater. De to årene med pandemi har vært problematiske for selskapet. Likevel ser det ut for at inneværende år vil vise en omsetningvekst på over 20% i forhold til før pandemien, og over 30% fra ifjor. Det er lite å klage over. Usikkerheten gjelder i hovedsak aksjemarkedet generelt. Men der tror jeg ikke Photocure er noe å miste nattesøvnen for. Men for de som er dyktige til å trade svingningene kan det være gevinst å hente. Det er ikke noe for meg.
kreinh
21.09.2021 kl 13:50 4802

Har du tenkt på at Q2 kanskje opplevde å få en opphopning av salg av Cysview etter at sykehusene i USA hadde fullt belegg av covid-19 pasienter og at de endelig kunne behandle andre sykdommer igjen? Iallefall vil Q3 vise om salgstrenden fortsetter....
Computum
21.09.2021 kl 14:00 4784

Continuing to execute despite ongoing Covid-19 impact

-Delivered strong Hexvix/Cysview revenue growth in Q2 2021, despite Covid-19 & FX headwinds
-Achieved positive EBITDA; Cash position increased by NOK 10.8M to NOK 340.2M in Q2
-8 new BLC towers placed in Q2; 4 were delayed due to component backorders (all installed in July)
-Strong new account pipeline; customers anticipating new BLC system may postpone orders in H2 2021
-Continuing to drive key initiatives in both commercial regions and with licensing partners
-Photocure is well-positioned for strong growth post-pandemic
(Oppsummering fra Q2 presentasjonen)
HrDuck
21.09.2021 kl 16:22 4697

Det vi ser her er forskjell i tidsperspektiv og ulike investeringsfilosofier. Noen vil time kortsiktige utslag og gjetter på forhold som de tror kan ha noe å si for kursen i det korte bildet. Andre spør seg om produktet er bra (som jeg mener) og aksepterer at selskapet investerer nå (velger bort kortsiktige resultatforbedringer) for å øke den langsiktige inntjeningen. Jeg tror det er helt riktig strategi og historien for andre selskap som har vokst betydelig gir rett i at dette er en god vei å gå.
Det kortsiktige synes jeg er vanskelig, kanskje blir det som en spår/håper at Q3 ikke blir fantastisk, hva vet jeg? Men så har kursen falt fra 150 til 105 og det må jo også en trader tenke på. Selskapet er jo priset til kun 3 mrd kroner og kanskje kommer det en kjøper som ønsker 2 mill aksjer? Sånne ting kan jeg ikke styre og velger derfor å se bort fra det.

Da står vi igjen med langsiktig sterk vekst, høye marginer og lav prising.
peaf
21.09.2021 kl 17:11 4641

Litt mer ned en børsen ,og litt mindre opp en børsen har ingen betydelse for de langsiktige. Den olønnsomme veksten er der og tiden er evig så det må bli bra til slut.
De som gir opp har tapt, uten de som solgte på 150 kr som har nesten 50 % vinst på dagens kurs.
risksøker
22.09.2021 kl 08:45 4403

Det er helt riktig HrDuck og for de som har anledning til det er det bare å kjøpe mer. Minner også om hva vår største aksjonær har som investerings filosofi;
We seek to populate our portfolio with extraordinary valuations
Computum
22.09.2021 kl 10:14 4331

Noen mener aksje-opsjoner er en uting. Kan tildels være enig. Men når de siste opsjonene har en strike pris på 145 så vil det være noe å strekke seg etter på dagens kurser. Da må vi opp 40% før de vil ha noen verdi.
Ved kurs 150 vil Schneider kunne "hanke inn" 675.000 kroner. Ved kurs 200 blir det solide 7.425.000 kroner. Pengene må beskattes, så ca en tredjedel faller bort.
Ved kurser på 150 og opp mot 200 vil jeg selv være så tilfreds med min avkastning, at jeg lett unner innsiderne deres opsjonsgevinster.
peaf
22.09.2021 kl 13:51 4245

Ja men selskapet lager og selger antallet aksjer til aktuell kurs da, og beholder 145 kr om kursen er der. De må jo få inn lite inntekter noenstans når de ikke klarer att tjene inn dem på hex/cys..
peaf
24.09.2021 kl 10:47 3939

Dette står på PHO hjemmeside med utlisensierte produkter.
Cevira® har vist statistisk signifikant effekt og sikkerhet hos pasienter med HSIL, som har mer enn 1 million tilfeller diagnostisert årlig i USA og EU, og kan være en utmerket førstelinjebehandling for disse pasientene av flere årsaker:
Hvorfor står ikke dette i presentasjonen til PHO.

Asieris skriver att 3,5 mil får HSIL vart år i Kina, og 400.000 tusen får livmoderhalskreft og derav dør 53.000 vart år av sykdommen i Kina. Og Cevira kan spare staten før enorme summer om de blir behandlet med Cevira i tide. Hvorfor står ikke det i presentasjonen til PHO når det står på Asieris sin presentasjon om produktet.
Svaret er enkelt det er noen som er uduglig og ikke førstår vad man skall fokusere på.

Og før att sette tallen i perspektiv. Så er det nesten 5.000 som dødt av Covid i Kina. Klart de blir sjælaglad om de får en medisin som spar dem før mye lidande og kostnader pluss ett enormt resursbruk. Det er noen som burde stå til svars før sin inkompetans og mangel på innformasjon.
peaf
28.09.2021 kl 13:11 3457

Ja nu er snart Q3 slut og Schneider har fullt opp med att finne bortførklaringer på det kommende resultatet. Som antagligen er på Q2 nivå når det gjeller Hex/cys, kansje verre da han har gardert seg med ett litet resultatvarsel når det gjeller scopesalget. Det er jo 1,2 mrd borte med vinden efter hans prestasjoner og presentasjoner i og efter Q2. Vi får håpe det ikke gjentar seg i Q3, da blir han dyr.

Cevira vet han er i schedule, men han vet ikke vad schedule er. Det er snart 11 mnd siden første pasient blev behandlet i Kina, kanskje alle er ferdigbehandlet. Og de summerer all data og går igjenom med Kinesiske myndigheter. Og snart får en middlertidlig markedsføringstillatelse i Kina. Og att det blir godkjent er vel så godt som bekreftet, med oppstarten i Europa efter kjende resultater fra kinadelen, samt avtalen med Sinopharma.

Og Schneider har aldri hatt kontroll på avtalen med Asieris når det gjeller tidsfrister, eller reelle tidsestimater. Han til og med sa att PHO var garantert 54 mil usd vid enden av tidsfristen even om Cevira ikke vart godkjent. Men sånn er det når man ikke kontrollerer det man seier først.
Men i motsats til Schneider og hans selgere ( 1,2 scope var i året ) er kineserne effektive, og att vi kan førvente noe derifra vilken dag som helst er eg sikker på.
Computum
28.09.2021 kl 19:55 3306

Trist utvikling for PHO-kursen, og trist utvikling for forumet. Her er jo snart ikke noen som skriver under Farma mer. Bortsett fra noen få som skriver til seg selv.
SomSa
28.09.2021 kl 23:08 3192


Selskap etter selskap (Nano, TRVX, PCIB, BGBIO, PHO, AZT,....) har skuffet. Hva er vitsen å skrive om hva selskapet og ledelsen har lovet og guidet når de ikke klarer å levere?
Computum
28.09.2021 kl 23:48 3156

Du er vel neppe skuffet, SomSa? Har ikke sett at du har hatt høye forventninger noen gang.
Jeg er heller ikke skuffet over PHO med pandemien som bakteppe. Men jeg er selvfølgelig skuffet eller forbauset over markedsreaksjonen etter siste Q.