Hynion, Arctic Securities setter kursmål på 5,5 kroner

OSE-Bets
HYN 21.09.2021 kl 09:32 4524

Hynion ser muligheter i avkrabonisering av transportsektoren
Arctic Securities tar opp dekning på Hynion – som har meldt seg på i kampen om å avkarbonisere transportsektoren.

Det fremkommer av en analyse fra meglerhuset mandag, hvor meglerhuset setter et kursmål på 5,5 kroner pr aksje og anbefaler kjøp.

Hynion målsetter å operere 100 fyllestasjoner for hydrogen innen 2030, og jobber langs hele verdikjeden for å drive FCEV-adopsjon. I øyeblikket opererer selskapet to stasjoner i Norge og Sverige, men flere vil være operative innen andre halvår 2021 ifølge selskapet – som målsetter totalt åtte fyllestasjoner innen 2022.

Det er imidlertid infrastrukturutfordringer som kommer til å prege kappløpet mellom batterier og brenselsceller i tiden fremover, skriver Arctic.

Samtidig skrives det at avkarbonisering av transportsektoren er høyt på den politiske agendaen om dagen.

Link: https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/94001
trani
06.10.2021 kl 14:27 4398

Hva skjer med denne?
Andpaal71
12.10.2021 kl 09:44 4272

Et regjeringsskifte hjelper kanskje ikke så mye? AP og Høyre er ganske like på dette med grønt skifte, men kanskje litt avmålt og har noe beslutningsvegring mtp avslutning av oljeleting…!?
10PS
28.10.2021 kl 09:30 4089

1 nov. starter klimatoppmøte og Hynion vil sprette en del vil jeg tro. Nå er den billig og på bunn nivå enn så lenge.
zool
01.11.2021 kl 12:03 3973

Etterspørelsen etter hydrogen øker videre i oktober på Hynions hovedstasjon på Høvik.

https://www.hynion.com/no/nyheter/stadig-vekst-i-ettersp%C3%B8rselen

Et par smakebiter fra artikkelen.

-I oktober settes nye rekorder både for antall kg hydrogen levert på en dag, en uke og en måned. Vi ser av registeringsstatistikkene at det har kommet en rekke nye biler på veien, og at disse finner veien til Hynions hydrogenstasjon på Høvik.

-Hynion planlegger derfor å sette inn en ny kompressor og flere lagertanker på denne linjen for å øke kapasiteten fremover.

Kundene vi møter på Høvik er meget fornøyde med sine biler, og savner stort sett bare en ting: flere stasjoner. Hynion jobber med dette og vil snart åpne sine stasjoner i Porsgrunn og Gøteborg.


Redigert 01.11.2021 kl 12:03 Du må logge inn for å svare
zool
02.11.2021 kl 09:19 3875

Veldig tidlig å spekulere, men... Undres på hva som kan skje med verdiene på infrastrukturen som Hynion bygger opp dersom staten skal inn og bygge infrastruktur i et nytt statlig hydrogenselskap. Det statlige selskapet sluker Hynion og Hynions stasjoner?
Andpaal71
17.01.2022 kl 11:19 3497

Bør ikke interessen være større
Enn dette i dag?
zool
17.01.2022 kl 11:53 3460

Goldman Sachs har tatt gevinst i aksjen ned til emisjonskursen på 2,50, jeg tror ikke vi får en større kursoppgang før de er ferdige. Inntil da så er Hynion den billigste inngangen til hydrogen på børsen.

Redigert 17.01.2022 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
Andpaal71
30.12.2022 kl 07:53 2687

Åtte stasjoner i løpet av dette året? Hvor mange ble det? 3?
Andpaal71
30.12.2022 kl 11:04 2605

Åtte stasjoner i løpet av dette året? Hvor mange ble det? 3?
Polaris99
02.01.2023 kl 12:15 2496

Og de skulle også bygge en flytende fyllestasjon for båter sommeren 2022. Hvor ble den av?

https://www.hynion.com/no/nyheter/hynion-og-hyrex-lanserer-flytende-hydrogenstasjon-for-fritidsb%C3%A5ter
Star
21.11.2023 kl 15:57 1642

Rally
Star
21.11.2023 kl 15:59 1634

1kr
Star
21.11.2023 kl 16:00 1621

5.5kr til 2024
Blygen
21.11.2023 kl 16:31 1592

Det jobbes sakte men sikkert mot målet på 100 stasjoner....kursen kommer nok oppover i løpet av et par år...venting som skal til her...:)
Evt akkumuler dersom behov...
Redigert 21.11.2023 kl 17:21 Du må logge inn for å svare
Star
21.11.2023 kl 19:16 1533

Star skrev 5.5kr til 2024
Går som en kule nå.
Star
21.11.2023 kl 20:15 1498

Utrolig spennende tur vi har nå.

Kan fort passere 1kr
Polaris99
21.11.2023 kl 21:27 1469

Vil nok mykje fortare falle tilbake til litt over 20 øre. Børsmeldinga i dag har ingen reell positiv verdi for selskapet, snarare tvert om. Dei seier at dei innan "kort tid" skal gjennopne stasjonen i Porsgrunn. Men kva vil det hjelpe dei? Dei taper pengar på Høvik-stasjonen, der har vore over eit hundre hydrogenbilar som har brukt den. I Porsgrunn og området rundt kan talet på hydrogenbilar teljast på ei hand. Og når dei tar 300 kr/kg, og køyring på hydrogen er mykje dyrare enn å køyre med diesel, så tiltrekker det seg neppe særleg mange nye hydrogenbilistar heller.

Børsmeldinga inneheld dessutan feilinformasjon. Dei skriv at "But in line with the rollout of more hydrogen vehicles due to stricter environmental requirements, the demand has increased." Vel, vel. Det er berre registrert 7 nye og bruktimporterte hydrogenbilar i Noreg i år, og berre ein av dei i andre halvår. Til no i 2023 er det også vraka 7 hydrogenbilar. Så netto vekst er 0. Og ikkje nok med det. Det er avregistrert, og dermed teke ut av trafikk, heile 72 hydrogenbilar! Dette *i tilleg* til dei 7 som er vraka. "Private Driver" som har operert dei fleste hydrogentaxiene i Oslo-området, har no teke *alle* sine hydrogenbilar ut av drift. Ting ser definitivt ikkje lyst ut for Hynions omsetning.

Det eg trur er grunnen til børsmeldinga er følgande:

Selskapet er i ein stadig større likviditetsskvis, og treng desperat meir cash. Den einaste realistiske måte å få det inn på er gjennom ein ny emisjon. Dei prøver derfor å sleppe meldingar for å få kursen opp. Eit forsøk med små innsidekjøp tidlegare i haust lykast ikkje, men det ser ut som dei med denne medinga i alle fall førebels har lykkast. Men om investorar gjennomskuar dei denne gangen også, så er nok kursen snart tilbake på "gamalt" nivå. Så kanskje er i morgon siste sjans til å sikkre gevinst?
Redigert 21.11.2023 kl 21:28 Du må logge inn for å svare
Star
21.11.2023 kl 23:47 1426

Jeg tror den stiger kraftig opp mot 1kr
Blygen
22.11.2023 kl 01:19 1404

Kan like gjerne si 4nok....:)...helt ubegrunnet
Star
22.11.2023 kl 09:35 1328

Enig kommer å gå vent å se

1 til 4kr target
Star
22.11.2023 kl 10:01 1306

Utbygginger kommer nå
Polaris99
22.11.2023 kl 19:37 1244

Ser ut som eg fekk rett, gitt. Aksjen falt nesten tilbake til gamalt nivå i dag. Den vil fortsette vidare nedover. Hynion har INGEN utsikt til lønsam drift på mange mange år, og er snart tom for pengar.
torsken
12.12.2023 kl 09:37 917

Her er noe på gang.... kan fort passere kronen.
Polaris99
12.12.2023 kl 11:17 870

Det einaste nye i dag er at utbygginga av dei nye hydrogenfyllestasjonane i Sverige er betydeleg forsinka. Dei skulle først opne i 3. kvartal 2023, så i januar 2024, og no er det utsatt til "i løpet av første halvår". Eg vil bli svært overraska om det ikkje blir vidare utsettingar. Det er naturlegvis positivt på kort sikt, sidan det begrensar tapet ei periode.

Ellers er det no snart 3 veker sidan selskapet kommuniserte at stasjonen i Porsgrunn skulle opne "om kort tid". Det føyer seg inn i rekka av tome løfter frå dette selskapet.

Det einaste som er sikkert er at dei snart vil vere tome for pengar, og må gjennomføre ein ny emisjon. Det vil på nytt desimere aksjekursen.
Redigert 12.12.2023 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
torsken
12.12.2023 kl 15:05 819

Det er mulig din negative holdning slår til. Det ville være tragisk, for jeg har tru på at de skal lykkes.
BlackPearl
12.12.2023 kl 17:20 783


2,7 milion omsatt idag…ikke så verst, reagerer fint på meldinger😀
rosgun
13.12.2023 kl 17:52 682

Akkurat det vil den gjøre ganske snart….

Nesten 50% på siste to dager vitner om stor fornyet interesse….ikke minst pga møte inatt som konkluserte med «utbytting» av fossilt drivstoff…

«Dette betyr jo at vi, sammen med våre europeiske partnere, må jobbe for en enda raskere omstilling av all energibruk. Bruk og produksjon henger nødvendigvis sammen, sier Barth Eide.

Ved å omstille til alternative energikilder, vil behovet for produksjon av olje gå gradvis ned, fortsetter Eide.«
Redigert 13.12.2023 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
rosgun
13.12.2023 kl 20:28 632

Utslippene fra veitrafikk må ned
2022 var et gjennombruddsår for utslippsfri og biogassbasert tungtransport i Oslo, som har langt flere utslippsfrie og biogassdrevne lastebiler enn resten av landet. Det skyldes blant annet innføringen av fritak i bomringen for biogasslastebiler fra 1. september 2022 og premiering av de som kan tilby utslippsfrie/biogassdrevne lastebiler.
– Veitrafikk står for halvparten av utslippene av klimagasser i Oslo, så vi må lykkes med klimatiltak i denne sektoren, sier byråd Vea.