168% oppside i VOW .. Triggerne for å komme dit.

CapitaL
VOW 25.09.2021 kl 12:04 256211

Kursen på Vow-aksjen er halvert på 6 mnd.. SP1 markets, Nordea og DNB har nylig kommet med grundige, ferske analyser der de laveste TP ligger på ca 40 kr.

Årsaken til det store avviket fra kurs (27kr) til disse kursmålene skyldes trolig en kombinasjon av flere ting. Et svakt H1, mye grunnet pandemiens negative virkning på Cruise og Aftersales, et uheldig utspill vedr formuesskatt og trolig også forventninger om noen store håndfaste avtaler innen landbasert som foreløpig ikke har blitt oppfylt.. Landbasert hadde en backlog på 87 mill etter første halvår...

Triggerne kan listes opp slik:

Oppsving innen Cruise nå som pandemien ebber ut.

Høymargin Aftersales kommer i gang igjen med stadig flere cruiseskip på vannet.

Ordreinnganger på landbasert, bl.a
200 mill+ fra Follum.

Betula melder om at finansiering er på plass, hvilket betyr ytterligere en ordre på 200 mill+

Noe mer håndfast fra avtalene med store aktører, ikke minst ArcelorMittal og biogassanlegget i Luxembourg.

Melding om flere spinoffs, eks tror DNB Markets på Green fuels eller jordendringsmidler.. her menes vel produksjon av biokull ala Wakefield?

Ytterligere kontrakter innen cruise.
Ytterligere avtaler innen landbasert.


Det er 3 måneder igjen av året og 40 kr innen den tid er slett ikke usannsynlig etter min mening, men det betinger at opp til flere av triggerne slår til;)


EDIT: Endret oppside i aksjen basert på ferskeste kursmål 50 kr...
Redigert 25.03.2023 kl 17:51 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.02.2022 kl 14:54 8285

Hvilken shortskvis snakker du om og hvor har du det fra?

VOW har ALDRI stått på Finanstilsynets liste over shortede aksjer.
Lista som viser alle shortposisjoner over 0,5% av aksjene.

Det kan like gjerne være at mange nå vil inn etter et tungt fall, mens selgerne ikke ser noen grunn til å "gi bort" aksjene sine.
I så fall er det mekanismen med tilbud og etterspørsel som gjelder!
Record
23.02.2022 kl 15:16 8242

Om Capital ,du og jeg hadde 0,4% hver , hadde vi hatt 1.5mill aksjer å leke oss med uten at det flagget noe meldeplikt .
Akkurat nå skulle jeg ønsket at det var noen som hadde en stor short , for som du sier kan det nok være mange som vil inn etter dagen guiding og vi kan forvente en extra effekt om noe følte de måtte kjøpe .
Jeg er vel i overkant konspiratorisk samt ut fra egen erfaring har dårlig tillit til "markedet" kjøpt hele veien ned , en god del i forleden også ,så jeg håper det er noen som begynner å bli litt svette :-)
Slettet bruker
23.02.2022 kl 15:22 8233

Enig i dette. Tror ikke det er shortskvis vi ser her. Er ikke mange aksjer til salgs og med store mellomrom mellom hver post så blkr det hopp. Ryker posten på 22 kr er det ikke mange aksjene opp til 23 kroner. Gratulerer til alle her inne!
CapitaL
23.02.2022 kl 15:24 8291

Resultatet var ihht forventning.. Det gir derfor ingen mening at mange nå vil inn basert på resultatet.. Da ser jeg ingen annen forklaring enn shortskvis på den voldsomme kursoppgangen i dag. 0,5 % av aksjene i Vow er i underkant av 600k aksjer og ingen store aktører ved sine fulle fem ville shortet Vow etter mitt syn. Det er derfor trolig en rekke mindre aktører som har shortet Vow og havnet i skvis etter at dagens presentasjon trigget oppgang.
Karbon
23.02.2022 kl 15:35 8265

Resultatet for q4 er historie nå. Markedet priser ikke en aksje i henhold til historisk resultat, men forventninger framover. Det kan nok tenkes at guidingen var bedre enn hva markedet hadde forventet - derfor dagens kraftige oppgang.

Når det er sagt, så synes jeg ikke en aksjekurs på rundt 21 kroner er noe å få høydeskrekk av. Forventningene MINE et par år fram i tid tilsier en betydelig høyere aksjekurs framover.
Fluefiskeren
23.02.2022 kl 16:11 8198

En oppgang til 21 kroner kan bare skyldes shortskvis påstås det her. Det er jo tull og tøys. Kursen har i lang tid falt uforholdsmessig mye. I går kom det en godmelding og i dag Q4. Det er da ikke rart den kommer opp på 21 kr hvilket fortsatt er meget lavt. Trenger ikke å gå lenger enn en måned tilbake i tid for å finne en høyere kurs.
CapitaL
23.02.2022 kl 16:43 8090

Vel, de som ble overrasket over Q4 har ikke gjort hjemmeleksa si i såfall! Hvor skriver jeg forresten at oppgangen bare skyldes shortskvis?? Gårsdagens melding spiller såklart inn i å trigge shortskvis.. akkurat som en dårlig nyhet kan utløse stoploss. Dette er faktisk elementære ting en investor bør forstå…
oivindl
23.02.2022 kl 16:55 8091

"Det ble raskt påpekt som en floskel, men det har jo nok en gang vist seg å stemme...."

Kanskje de som solgte på 30-, 40- og 50-tallet ikke er enig?

Det er en floskel om det brukes på enkeltaksjer, men på en diversifisert portefølje i markedet stemmer det nok bedre.
Redigert 23.02.2022 kl 17:03 Du må logge inn for å svare
Wuno
23.02.2022 kl 17:25 7992

Vil herved si Gratulerer til alle med aksjonærer i dag. Jeg er blandt dem som begynte å investere i Vow i Mars 2020. Jeg handlet jevnt oppover mot toppen og har dermed sittet med stort papir tap.. Kjøpte meg kraftig opp når den lå på 18-20 for å snitte ned før siste bunn notering. Vil takke alle dere som har kommet med kunnskap og oppdateringer underveis. Jeg har visst hele tiden at dette er et spørmål om tid før den snur opp igjen. Det eneste sure i dag er at jeg var tom for penger når den nå var nede i 15. Dette er en investering for mange år fremover ,og som det ble sagt forleden dag: Det grønne skiftet er såvidt begynt. Vi har mye å glede oss til enda. Sitter nå ganske tungt lastet i VOW:-)
Record
23.02.2022 kl 17:39 8078

Det var vel ikke tallene som overrasket , mld i går og oppdateringen i dag tidlig tenker jeg ?
Når kommer en storordre på dekk gjenvinning , kanskje litt gassproduksjon i India ?
En ting er sikkert , det vil bli overraskelser også fremover .
CapitaL
23.02.2022 kl 17:45 8116

De som solgte på høye nivåer bør vel være fornøyd? Vi kan snakke om den "floskelen" når Vow har kommet opp på gamle høyder igjen.. Da må man selvsagt ta med VGM i regnestykket.. Plutselig står den i 21 kroner og.. Det er jo slett ingen umulighet om ting går veien;) Jeg f.eks har alle mine VGM fra spinoffen pluss at jeg har hamstret en del på rett side av 3 kr.. Men jeg understreker jo da at VGM er mer av en aksje for skuffen, i likhet med mine Carbn og Sagaaksjer.
Redigert 23.02.2022 kl 17:52 Du må logge inn for å svare
CapitaL
23.02.2022 kl 17:52 8157

Det er bare 3 uker siden LOI 'en med en potensiell milliardordre kom.. Aksjen reagerte snaut 4 prosent opp.. At en ikke tallfestet avtale om et testanlegg skulle dra opp kursen med 37-38 prosent på det høyeste i dag.. og trigge en rekke auksjoner i løpet av dagen.. Nææh.. kjøper ikke den jeg iallfall.

Det må komme litt håndfast fra land nå.. da blir det fart oppover:)
Record
23.02.2022 kl 18:10 8114

Hørte du hva Badin la frem i dag tidlig, bla annet om Murfitt ? Samme hvordan potensielt flere «gasplants» vil driftes , EUs godkjenning for slambehandling fremskyndes, ligger mye energi og CO2 rensing i rett og slett dritt .
Jeg tror at de pilotene som i dag bekrefter den teknologiske løsningen vil løfte dette kraftig . Det er ett stort fokus på dette kanskje spesielt i Europa , kostnadene til disse anleggene er veldig lave i forhold til alternative løsninger. Bare innen fangst og lagring av CO2 er det stor fortjeneste og intet behov for subsidier siden alt fra de fleste råvarene og sluttproduktene er godt betalt i dagens marked .
TheKurgan
23.02.2022 kl 18:51 8046

På Nordnet står det under selskapsinfoen at den ikke kan shortes!
Betyr det at dette bare gjelder på Nordnet og at den fortsatt kan shortes på andre handelsplattformer?
Angående boosten i dag støtter jeg også at det ikke må være shortskvis dette. Mange nye aksjonærer har kommet til de siste årene og de leser finansnyheter. VOW var tidlig en av de grønne aksjene som gikk bra og kommenatarfeltene et par år tilbake var krydret med rakatt-emojoer i denne «gullalderen», rene Klondyke. Personlig tror jeg VOW har en fanskare som ikke har glemt denne. Så når man de siste dagene leser om at det er nå man bør kjøpe, og VOW da dukker opp, endelig omtalt og inne i varmen som en industriaksje på Hegnar, så shoppes det! Disse som kjenner aksjen vet også at den er svært lav nå og kan nesten bare gå oppover, med unntak av Putin-sprellene for tiden, men det må anses som en midlertidig dipp. Så har også Hammers tidligere påpekt noe som virker troverdig, nemlig at det er begrenset med frie aksjer i markedet da de store eierne sitter med en stor andel og de selger ikke. Da vil det bli større utslag av slikt som vi ser i dag.
Karbon
23.02.2022 kl 19:05 8048

Ettersom dagens artikkel i Finansavisen er en pluss-artikkel, og mange kanskje ikke får lest den, så tar jeg meg den frihet å lime inn siste del av artikkelen, der analytiker Thomas Dowling Næss i Sparebank1Markets uttaler seg:

"– Når Follum-anlegget er i drift, vil det være Europas største på produksjon av biokarbon. Metallprodusentene har allerede annonsert en enorm etterspørsel etter biokarbon som reduksjonsmiddel, men produksjonskapasiteten er fortsatt nærmest ikke-eksisterende, sier Næss. 

Han synes det er positivt at det strategiske partnerskapet med Repsol nå har materialisert seg i en fast avtale om å bygge et pilotprosjekt.

Næss fremhever også at selskapet har fått en intensjonsavtale med en ikke-navngitt kunde som har ambisjoner om et prosjekt som er fem ganger så stort som anlegget på Follum. 

– Dersom de får fast kontrakt med med denne kunden, vil det være en kontrakt verdt mellom 850 millioner og 1 milliard for utstyr som skal leveres i 2023 og 2024 ettersom kunden etterspør biokarbon-volumet i 2025, sier Næss."

Redigert 23.02.2022 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Sundancer
23.02.2022 kl 19:22 8021

Jeg synes det er merkelig at det står at den ikke kan shortes. Vow var den aksjen jeg mottok mest penger for å låne ut på investeringskontoen min de siste månedene (inntil jeg reserverte meg nylig). Jeg kan ikke tenke meg hva annet aksjene kunne blitt brukt til dersom de lånes ut.
Record
23.02.2022 kl 19:31 8111

De har vel lånt alle aksjene på disse invisteringskontoene selv og vil ikke risikere ytterligere utlån å derved havne i en udekket situasjon ?
Vet dere ikke hvilke betingelser dere investere på ?
Hammers
23.02.2022 kl 19:37 8208

ALT Dowling Næss uttaler er en gjentagelse av faktaopplysninger som tidligere har blitt uttalt her på forumet:

- Europas størsteprodusent av biokarbon.
- I dag en minimal produksjon når VGMs første LILLE Follumfabrikk på 10.000 tonn står for ca 60% av dagens produksjon.
- Behovet er LANGT større enn dette.......ref neste pkt som et eksempel.
- Utstyrskontrakt til VOW på i underkant av 1 MRD ved 50.000 tonn biokarbon. Dette basert på VGM's kostnad til Follum.
- Likevel greit at "de gode ord" også blir spredd fra en med dress og slips!

VGM blir VOW's utøvende arm ( som selvstendig selskep) mtp produksjon av biokarbon. VOW leverer utstyret.
Hittil har kursen blitt styrt av ørsmå poster som har dyttet kursen flere prosenter vha så lite som 10 aksjer (30 kroner).
Hittil mest nedover.

Hva skjer den dagen det kommer mer kjøtt på beinet rundt Follum og det blir rift om aksjene i VGM?
Når "alle" skal kjøpe gullkalven (for dette BLIR en gullkalv på sikt)!

En problemstilling man burde tenkt gjennom mens kursen fortsatt ligger på 3-tallet.
I dag kom det et lite løft. Blir det etterspørsel her kommer VGM til å fyke i været......for dette er en syltynn aksje!
Redigert 23.02.2022 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Norgestein
23.02.2022 kl 19:50 8160

Gratulere til alle VOW aksjonærer, en fantastisk dag!
Det er morsomt å merke det var gjennomsnitt 200 325 stk aksjer som ble handlet daglig i siste H2, som utgjøre 1,7 promille av totalt akjer i VOW, så lite som kan bare ignoreres, som sier igjen at fleste VOW aksjonærer, t.o.m de små aksjonærer velger å sitte i ro i den lang nedtur og har sterk tro på selskapet, i tillegg til de store eirene. Vi fortjenner slik belønning i dag for å være modige og tålemodige
Redigert 23.02.2022 kl 19:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.02.2022 kl 19:52 8161

Var aksjonær her før VGM ble opprettet så det er nytt for meg, men har forstått det som VOW eier 30 % av dette ? Er man godt nok dekket ved å kun eie vow eller er det et must å ha litt i VGM også? 🙂
Hammers
23.02.2022 kl 20:21 8084

Vow eier 30% av VGM.
I tillegg fikk alle aksjonærene i VOW tildelt tilsvarende mengde aksjer i VGM som man eide i VOW.

VOW's 4 største aksjonærer eide ca 52% (e/hukommelsen) ved fisjonen.
De fikk en tilsvarende mengde VGM - akkurat som alle andre.

Dvs at VOW m/4 hovedaksjonærer har full kontroll på VGM. Ikke noe galt i det - så langt derifra.
Selskapet kommer til å bli en pengemaskin når det kommer i gang (fra 2.halvår) og senere får utvidet kapasiteten.
______________________

Tror jeg misoppfattet spørsmålet ditt, så;
- Ikke noe must å eie begge, men jeg har selv valgt å gjøre det.
- Dvs; Har tradet i VGM. Kjøpte meg inn igjen da kursen falt tilbake til rundt kr 3.

- VGM skal produsere biokarbonet som er sterkt etterspurt. Det blir god butikk. Veldig god.
- VOW skal levere det produksjonsutstyret som trengs. Det blir også god butikk! Veldig god.

Redigert 23.02.2022 kl 20:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.02.2022 kl 20:54 8063

Takk for svar! Ja jeg formulerte meg litt dårlig. Mente ikke must som i MÅ, altså jeg skjønner jeg ikke er pliktet til å kjøpe der. Det jeg er redd for er å ikke ha aksjer i vgm, også er det den biten som smeller skikkelig. Mtp vow kun eier 30 %.
Framtia
23.02.2022 kl 20:59 8132

Sier ikke så rent lite at en slik ubetydelig mengde aksjer er alt som skal til for å rasere kursen...Gjentagelse fra august 2020, da jeg kjøpte mine første aksjer i VOW i området+/-20kr...etter et vedvarende kursfall. Omsetnigen var minimal, med 1-2,5 millioner i daglig omsetning...Så kom et par uker i overgangen august / sept. der kursen gikk 114%. Da var omsetningen 40-60 mill( muligens høyere) om dagen...Litt som i dag...Så får vi litt markedsro( utopi...🤔), så har VOW potensiale...Men d er som sagt en grei aksje å plukke, når det tilsynelatande er INGEN som vil ta i den...Vi får se hvor det går! Føler meg komfortabel med en kraftig økning i beholdningen til kurser langt nede på 15 tallet...Det trodde jeg aldri jeg skulle få se igjen...
Norgestein
23.02.2022 kl 21:18 8179

Slik er aksje marked, hovedgrunn er at vi som mennesker er veldig irrasjonell. Vi pleier å kjøpe når kurs går opp og selge ut når kurs raser, uten noe spesiell godt eller galt som har skjedd. Men det er positive med VOW er at det er mye mindre volum i de periode når kurs raser, i forhold til de periode når kurs øker oppover. De fleste andre grønn aksjer, ser vi mye større volum i de perioder når kurs raser.
Jeg har valgt å beholde mine aksjer i VOW (burde ha solgt på topp i fjor med en stor gevinst, men har valgt å sitte likevel), men benyttet sist nedtur, helt fra ca 30 til 15.8 i går for å øke beholdningen min med over 100%. Av og til synes jet at det er kanskje litt dumt å ha så mye aksje inn i ett selskap (har aldri gjort tidligere, burde ikke har gjort heller i VOW), men som sagt tidligere har jeg aldri som mye tro på VOW:-)
Redigert 23.02.2022 kl 21:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.02.2022 kl 23:15 8057

For en fantastisk dag. For ett undervurdert papir. Men jeg tror vi kan få nye kjøpsmulighet i denne . Fantastiske selskap som Vow er dessverre også prisgitt Putin og FED de neste 21 dagene. Det virker som vi er så enkle at vi ikke tror på rentehevinger før vi ser dem. Dobbel heving i USA 16. Mars og uavklart situasjon med Putin tror jeg trumfer fantastiske nyheter i Vow.
CapitaL
24.02.2022 kl 10:07 7767

Fersk analyse fra Nordea i dag..

- Long-term story remains attractive
Vow published its H2 update on 23 February with numbers slightly below
our expectations. However, the report contained several positive
datapoints validating the equity story. The order backlog remains high,
providing clear visibility on 2022 revenue. The Landbased segment
delivered its first ever positive EBITDA and we have seen an increasing
number of cruise ships in service from Q3 and Q4 2021. We still believe in
Vow's green credentials and flag that the Landbased segment will become
a significant growth engine. Following the report, we make only minor
revisions to our 2022E-2024E estimates and reiterate our SOTP-based fair
value range of NOK 35-39 per share.

Hele analysen her:

https://research.nordea.com/Company/Display/14943
Record
24.02.2022 kl 10:30 7708

Dobbling av dagens kurs :-)

Bare denne vil doble den en gang til :

Europe’s second largest gas distributor
“Pyrogasification for injection has reached a level of technological maturity that means we can envisage the construction of the first industrial facilities in France from 2023.”
“By 2030, the network operators’ forecast assessment based on the goals set out in the regional plans shows that pyrogasification could represent 6 TWh of injected gas per year, i.e. up to 1 million tonnes of CO2 avoided.”
“This technology of the future will thus contribute to achieving 100% renewable or low-carbon gas consumption in France by 2050.”

CapitaL
24.02.2022 kl 10:40 7676

Badin nevnte at det var en del forsøksanlegg ute og gikk i Frankrike, men bare to av disse hadde teknologi som faktisk fungerte. En av disse to er Vows patenterte teknologi.. Pyrolysering av søppel til gass som kjøres rett inn på gassnettverket... man blir nesten svimmel av mulighetene her! Dette vil jo også bare aksellerere i takt med at EU vil frigjøre seg fra avhengighet av russisk gass.
Karbon
24.02.2022 kl 23:12 7379

Når man inngår avtaler med store aktører, så vekker man oppmerksomhet også fra andre aktører.

Jeg fanget i kveld opp denne kommentaren på linked in fra Brijesh Patel i ECO Partners i forbindelse med nyheten om Vow og GRTgaz:

"Brijesh Patel
Director at Indus Eco Partners

Henrik Badin It would be great to see the results. We have some projects in Germany where your systems can be installed. Talk to you and Olivier Lepez again soon."

Her kan det komme flere ordre og/eller partnere framover!

For ordens skyld, her er kilden:
https://www.linkedin.com/in/brijeshpatel76/recent-activity/

Redigert 24.02.2022 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
CapitaL
24.02.2022 kl 23:26 7358

Utrolig hva du snapper opp:)
Badin har jo tidligere sagt at kundene kommer til Vow.. Ledende og fungerende teknologi selger jo seg selv.
Karbon
25.02.2022 kl 08:25 7207

Ja, dette er spennende. Markedet for Vow sin teknologi blir bare større og større. Da har vi altså en potensiell ny partner her, som har tatt kontakt med Vow.

https://indus-ecopartners.de/
Redigert 25.02.2022 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
Compilation20
01.03.2022 kl 10:03 6759

Hvor høyt skal vi idag:-) Tipper vi når 21,- Vow fremstår som et billig alternativ med enorme potensiale. Her er det bare å akkumulere folkens !!
CapitaL
01.03.2022 kl 10:08 6795

Sparebank1 Markets avholder sin årlige energikonferanse 2 og 3 mars.
Vow og Vgm deltar med Badin og Jonassen.

https://sb1menergyconference.com/
Record
01.03.2022 kl 10:22 6784

Helt tydelig at markedet ikke skjønner hva som er igang allerede , men hvem har det egentlig travelt ,minner om denne ,Enorm :-)

February 22nd, 2022

Europe’s second largest gas distributor, GRTgaz of France, and Vow subsidiary ETIA recently marked production start of a demo plant built to confirm that CO2 neutral pyrolysis gas can replace fossil gas in the European gas grid.

The start of the test campaign marks an important achievement in Synthane, a technology programme launched by GRTgaz and ETIA in 2016, and one of several programmes aimed at demonstrating that CO2 neutral pyrolysis gas produced at large scale from biomass and biogenic waste can replace fossil natural gas in the European gas grid. The programme features well-proven technology from ETIA, Vow’s technology and equipment manufacturing subsidiary.

“This is another example of the versatility and relevance of our technology for decarbonising industry and society at large. With the current cost of energy and carbon emissions, and governments’ ambitions to halt global warming, our CO2 neutral solutions offer a realistic and increasingly attractive alternative to fossil carbon in many applications,” said Henrik Badin, CEO of Vow ASA.

“Moreover, with the prospect of being able to enter long-term contracts to deliver CO2 neutral gas to the grid, our offering becomes even more attractive. With biogenic waste and other organic material as feedstock, our solutions would for instance produce both biocarbon as reduction agent for metallurgical industry and CO2 neutral gas for the grid, further increasing the economic value of our solutions”, explained Badin.

The demonstration plant, which is now in operation, features a well-proven Biogreen pyrolysis unit from ETIA in a novel combination with methanation technology. In the process, the feedstock (forest biomass, non-recyclable plastics, and solids from household waste) is heated in the absence of oxygen to crack into high-value gaseous molecules. In the next processing step, this gas is converted in a catalytic unit into methane which can be injected and replace fossil natural gas in existing gas grids.

A recent study in France made by GRTGAZ and GRDF, both major gas transportation and distribution companies in Europe shows a 320 TWh realistic potential of renewable methane production from biomass to cover one hundred percent of the methane need in 2050 (Potentiel Gaz Renouvelable France, Janvier 2022). This paper shows that pyrolysis and gasification technologies could cover 90 TWh which corresponds to 28% of the total forecasted production of renewable methane in 2050.

Decarbonising technology from Vow has already been selected by leading companies in a wide range of industry verticals, including energy, steel, non-ferrous metals, and consumer industries.

See also GRTgaz news announcement about the project here: GRTgaz press release

For more information, please contact Henrik Badin, CEO, Vow ASA Tel: + 47 90 78 98 25 Email: henrik.badin@vowasa.com
Record
01.03.2022 kl 17:15 6605

Underlig handel i VOW, nervøse roboter ?
Er det noen som kan oppdatere litt teknisk ? Har vel snudd nå rsi over 50 og madc på riktig side og x vel snart ?
Hadde lyst å toppe litt men har følelsen at mang venter ?
Slettet bruker
01.03.2022 kl 18:55 6510

Ser litt skummel ut denne nå synes jeg. Oslo virker å være på steorider pga oljeprisen og virker som for eksempel Vow holder seg greit pga oljepris og at krisen i Europa ikke er priset inn. Dobbel heving om 14 dager i Usa så kan det bli en perfekt storm. Vi står nå i en krig i Europa og om fokus skulle falle litt på krigen så tenker jeg renta i Usa og tiåringen slår inn for fult, Tror det er mindre skadelig for Vow med fokus på Ukraina en dobbeltheving og løpsk inflasjon i Usa.
CapitaL
01.03.2022 kl 22:42 6334

En kjapp titt på chartet viser at den nedadgående trenden ikke er brutt enda.. taket i trendkanalen er ca 21,50-22 kr.. så 22+ må til for å bryte nedtrenden.. Jeg anser 10-dagers snitt for å være en grei kortsiktig indikator.. faller aksjen under 18,50 kan den falle til støtte på 16 kroner. Det skal i utgangspunktet bare en solid avtale for landbasert til for å snu nedtrenden, men det er urolige tider.. så...
Record
02.03.2022 kl 06:32 6215

Ok, tusen takk .


Alle skal få ☺️
Her blir det fart på saker og ting :
https://www.nrk.no/norge/enige-om-global-plastavtale_-_-historisk-oyeblikk-1.15874373
Redigert 02.03.2022 kl 14:49 Du må logge inn for å svare
CapitaL
02.03.2022 kl 20:01 5984

Vow har løsningene der også;)

- Plastic pyrolysis: when waste becomes energy
Plastic pollution increasingly affects the lands, waterways and oceans, building a large-scale environmental problem that needs an urgent response. Countries search for solutions that support the idea of closed loop waste management by converting the waste into a valuable resource.



When other technologies focus on big, complex waste management systems, Biogreen© is developed to bring a compact and local-scale answer to the problem of plastic waste management. Our containerized unit for pyrolysis of plastics is modular, easy to install equipment, made to convert waste into calorific syngas suitable for energy applications. By operating in high-temperature process conditions and using unique, electrically powered Spirajoule© technology, Biogreen© can produce high yields of power and turn the waste plastic into valuable resource – creating the sustainable energy, just at the place it is needed.

https://www.biogreen-energy.com/plastics-pyrolysis