168% oppside i VOW .. Triggerne for å komme dit.

CapitaL
VOW 25.09.2021 kl 12:04 255104

Kursen på Vow-aksjen er halvert på 6 mnd.. SP1 markets, Nordea og DNB har nylig kommet med grundige, ferske analyser der de laveste TP ligger på ca 40 kr.

Årsaken til det store avviket fra kurs (27kr) til disse kursmålene skyldes trolig en kombinasjon av flere ting. Et svakt H1, mye grunnet pandemiens negative virkning på Cruise og Aftersales, et uheldig utspill vedr formuesskatt og trolig også forventninger om noen store håndfaste avtaler innen landbasert som foreløpig ikke har blitt oppfylt.. Landbasert hadde en backlog på 87 mill etter første halvår...

Triggerne kan listes opp slik:

Oppsving innen Cruise nå som pandemien ebber ut.

Høymargin Aftersales kommer i gang igjen med stadig flere cruiseskip på vannet.

Ordreinnganger på landbasert, bl.a
200 mill+ fra Follum.

Betula melder om at finansiering er på plass, hvilket betyr ytterligere en ordre på 200 mill+

Noe mer håndfast fra avtalene med store aktører, ikke minst ArcelorMittal og biogassanlegget i Luxembourg.

Melding om flere spinoffs, eks tror DNB Markets på Green fuels eller jordendringsmidler.. her menes vel produksjon av biokull ala Wakefield?

Ytterligere kontrakter innen cruise.
Ytterligere avtaler innen landbasert.


Det er 3 måneder igjen av året og 40 kr innen den tid er slett ikke usannsynlig etter min mening, men det betinger at opp til flere av triggerne slår til;)


EDIT: Endret oppside i aksjen basert på ferskeste kursmål 50 kr...
Redigert 25.03.2023 kl 17:51 Du må logge inn for å svare
CapitaL
26.02.2023 kl 10:47 2864

https://www.succedo.no/jobs/2453555-product-manager-vow-green-metals

VGM vokser videre.. og når de i tillegg skal ha en en del ansatte til å drifte 2.500 tonns anlegget fra aug-sept så begynner det virkelig å røyne på finansene ;)


Fant denne på LinkedIn:

On Tuesday February 28th, at 15:50, Vow Green Metals’ CEO Cecilie Jonassen will be presenting at the 25th annual Power & Renewable Energy Conference hosted by Pareto Securities.
The event takes place at Radisson Blu Scandinavia Hotel in Oslo, and is a fully physical event with no live-streaming. We look forward to seeing you there.

Cecilie will talk about how Vow Green Metals is an early mover in providing the metallurgical industry with biocarbon, the most viable alternative to coal known today, and for which demand is expected to surge in the coming years.
Redigert 26.02.2023 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2023 kl 12:37 2970

SAS hevder at de skal gå inn i en periode med bedre inntjening etter 2 mrd tap siste tre mnd. Analytikerne mener Nederlenderen bommer, fordi han ikke tar høyde for resesjonen vi går inn i.

Resesjon smitter over på cruise først, så der blir det vel bråstopp for Vow. Var kanskje derfor Investtech satt den på «hold deg unna» listen 27.01.
Redigert 26.02.2023 kl 12:39 Du må logge inn for å svare
Commodore27
26.02.2023 kl 13:09 2968

Jeg tror det er langt større grunn til å bekymre seg over VOW ASA enn VOW Green metals når det er snakk om likviditet
Ser en på regnskapet så vil en forstå hva jeg mener. En enorm gjeld og ikke altfor mye cash
Slettet bruker
26.02.2023 kl 14:18 3059

Tora, eller Skissjefen og Ingolv_Kvamme som han pleide å kalle seg før admin fjernet han har ikke fått med seg at Investech tok Vow ut igjen fra "hold deg unna porteføljen", etter at den hadde steget mange prosent etter at de bommet da de tok den inn.

Skipssjefen (Tora) håper at Vow skal gå ned, etter at han har bomma helt forferdelig i Axactor og nå Bcs. Ettersom Hammers advarte mot fall i både Axactor og Bcs, og fikk helt rett, satt Skipssjefen (Tora) og så på at pengene hans forsvant. Som den barnslige personen han er, prøver han å hevne seg på Hammers ved å snakke dritt om Vow.
Slettet bruker
26.02.2023 kl 14:24 3066

Slike tåpelige påstander er blitt en gjenganger på dette forum.
Du får la admin gjøre sin jobb, så slipper du slike schisofrene spekulasjoner. Ikke sett at Vow er tatt ut av den porteføljen. Har du ? Resesjon kommer, aldri bra for cruise.

Ser og at Vow har hatt et gedigent fall siste året. Det er bare faktum, og det kan fort ende i en 5 kroning - ja den med hull i.
Redigert 26.02.2023 kl 14:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2023 kl 14:28 3120

Selvsagt har jeg sett at Vow ble tatt ut igjen fra "hold deg unna porteføljen", Skipssjefen (Tora). At du ikke har fått med deg det, eller klarer å finne ut av det, viser bare hvor amatør du er.
Slettet bruker
26.02.2023 kl 14:29 3161

Du får vel legge ut en kilde, ellers er det vel bare en grunnløs påstand.
Slettet bruker
26.02.2023 kl 14:34 3174

Ser ikke ut som om de er bull der enda:

Vow viser en svak utvikling innenfor en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer økende pessimisme blant investorene og indikerer videre kursnedgang for Vow. Aksjen beveger seg i en rektangelformasjon mellom støtte på 17.90 kroner og motstand på 21.22 kroner. Etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Aksjen har brutt ned gjennom støtten ved cirka 20.00 kroner og videre nedgang er dermed signalisert. Siste støtte 12.00 NOK.
Redigert 26.02.2023 kl 14:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2023 kl 16:17 3088

Skipssjefen (Tora) skriver:

"Ser og at Vow har hatt et gedigent fall siste året."

Snakk om å kaste sten i glasshus, har du sett på BCS, som du sitter og sliter i?

Bcs til nå i år: - 20,28 %
Bcs ett år: - 84,22 %

Vow til nå i år: + 6,53 %
Vow ett år: - 6,75 %

Og så klarer du å lire ut av deg at Vow har hatt et gedigent fall siste år..... Nei, Skipssjefen (Tora), når du ikke klarer å lese ut av en graf hvor mye en aksje har gått opp eller ned, da blir det lett tull for deg.

Du får be om et TA-kurs av Hammers, så kanskje du kan lære litt elementær kunnskap i første omgang.
Slettet bruker
26.02.2023 kl 16:36 3076

Jeg heter Tora.

Kalkulatoren min viser fall fra 50 til 18,93 på hele 62,20% i VOW. Nesten så jeg sier wooow. 📉📉

Kanskje han heller skal komme med en worst case TA her, ser jo ikke bra ut.

Kanskje du skal få deg kurs av denne karen du henviser til.
Sitter jeg i BCS mener du? Dersom ja, kjøpte jeg 82 kr ? 😂
Redigert 26.02.2023 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2023 kl 16:41 3112

Samme om du kaller deg Tora eller Ingolv eller noe annet Skipssjefen. Ta deg en tur ned på Gjestehavna nå, og trekk litt frisk luft. Det skal iallefall jeg gjøre, kanskje du ser meg der.
Slettet bruker
26.02.2023 kl 17:08 3126

Du må gi en lyd om du ser en eldre herreman med en liten hund og hilse fra Tora. I dag kaller pliktene, så båthavna får vente. Men da er vi enig om prosentregningen i det minste.

Hrgi gikk fra 110-120 om jeg husker rett, til 10,- - ikke umulig på noen måte at også Vow ender der, som andre grønne eventyr.

Redigert 26.02.2023 kl 17:18 Du må logge inn for å svare
CapitaL
26.02.2023 kl 17:10 3150

VGM:

- During the second half of 2022 the company
has received general permission and
approval from the labour inspection for the
new location at the Follum site and the
replanning of the plant concept. However,
financing for the new concept, including
expansion, involves financial risk which may
lead to delays in our plan for Follum.

- Ongoing discussions for financing of the Follum plant and
potential expansion
• Several alternatives are being evaluated

Og du er bekymret for VOWs likviditet?

Jeg for min del har valgt å lette meg for VGM-aksjer til finansieringen er avklart. Hårete vekstplaner krever finansiering og VGMs startkapital var i minste laget, selv med Enovastøtte på 80 mill. Ikke fordi jeg ikke har tro på selskapet, men bl.a fordi jeg har sett på VOW-systemets to siste emisjoner. De var begge rettede og utvannende for småaksjonærene. Dersom jeg tar feil om emisjon kan jeg alltids kjøpe meg inn igjen på et senere tidspunkt. Men slipper risikoen rundt dette nå. Jeg har et par meget gode alternativer i mellomtiden også ;)

Ser at det legges vekt på analysene til Investtech.. en kommentar bare.. den siste måneden har Investtech bommet fullstendig når det gjelder Vow. Det gikk fra Salg til "hold deg unna" til svak kjøp og til slutt kjøp i begynnelsen av denne uken.. Fullstendig latterlig og ikke noe jeg legger vekt på iallfall.
Hammers
26.02.2023 kl 18:52 3051

For N'te gang.
Det blir ingen emisjon i VGM der der aksjonæreme skal bidra med kontantinnskudd.
I så fall må VOW selv stå for 30% og Top 4 i VOW må stå for 37% av emisjonen.

Altså VOW-systemet måtte stått for 67% av emisjonen for å unngå utvanning.
En latterlig påstand å komme med slikt!

Trenger man påfyll i kassen blir dette ordnet på annen måte - og til aksjonærenes beste.
Commodore27
26.02.2023 kl 19:35 2996

Cash and cash equivalents at end of period 42.5
Total liabilities 913.4
Vel, jeg ville ikke følt meg komfortabel med dette
Slettet bruker
26.02.2023 kl 19:38 3007

Mener å huske sist de trykket aksjer at man lot seg utvanne. Et vel bare den norske stat som alltid opprettholder 67% i EQNR.

Mulig jeg husker feil, kanskje Oyvind kan bidra her.
CapitaL
26.02.2023 kl 20:04 2961

Påstand? Det er et faktum at VGM trenger påfyll for å fullføre bare planene på Follum. Dette skriver de selv i halvårsrapporten.

Hva skjedde i siste emisjon? Hele gjengen solgte seg ned.. Hva skjedde i 2019? Badin lot seg utvanne. Med prosjekter for 600.000 tonn i "pipeline" snakker vi milliardbeløp dersom noe av dette skal bygges, eies og driftes av VGM selv. Da nytter det ikke å ha en bedriftskasse full av møllkuler og være nedsyltet i gjeld allerede fra første biokullfabrikk.

Det som teller for Vow er å få VGM opp og stå slik at de får hjula i gang på Follum.. Noe som er elementært viktig for å vise metallindustrien at de faktisk får til dette her.

Vi får se.. selv er jeg iallfall komfortabel med å stå utenfor VGM til løsningen ligger på bordet.
Hammers
26.02.2023 kl 20:22 2960

Alle VOW-aksjonærer lot seg utvanne for å skaffe arbeidskapital til VGM. Også jeg.
Som erstatning fikk jeg like mange gratisaksjer i VGM som det jeg eide i VOW.

I utgangspunktet et nullspill - som skaffe arbeidspenger til VGM.
Hvem som betalte i emisjonen? Det var store hus som deltok i en rettet emisjon som bragte friske penger inn i systemet.
Ikke daværende aksjonærer.

Nedsalget fra ledelsens side var på kun 5,1% av egen beholdning. Altså; Som å selger 51 aksjer av en beholdning på 1000.
Som erstatning fikk de en hel haug med aksjer i VGM. Et FANTASTISK KUNSTGREP for å skaffe de millionene til VGM.
Ledelsen og ALLE ANDRE aksjonærene fikk utvanningen tilbake i form av VGM-aksjer. Et nullspill.

Ellers trodde jeg man var ferdig med de greiene der for flere år siden.
Men, noen kommer seg visst aldri opp av den gropa man har gravd seg ned i!
Slettet bruker
26.02.2023 kl 20:29 2965

Husker nemlig du brukte samme argument da, at det kom ingen emi pga da måtte de hoste opp peng, eller la seg utvanne, derfor ingen emi. Men den kom, og de måtte la seg utvanne. Derfor rart argument. Emisjon kommer før man aner, fullmakten er der.
Karbon
26.02.2023 kl 20:34 2982

Måten Vgm skal finansiere utbyggingene av fabrikker framover på vil trolig bestå av 3 kilder til kapital; Lån, offentlig støtte og innbetaling av egenkapital (emisjon). Altså en kombinasjon av alle 3 elementer. Det kan også tenkes at aktørene VGM skal produsere biokull til vil spytte inn en god del cash, i bytte mot en prosentvis eierandel i fabrikkene. Isåfall snakker vi om 4 forskjellige kilder til kapital.

Redigert 26.02.2023 kl 20:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2023 kl 20:36 2983

Er det Spetalen og Fredly som skal spørres da? Finnes ikke mange som gidder fylle kassen i luftslott, så da blir det vel kurs 1-5 kr da, selge de påfølgenfe dager 6-8 kr, for å få dem med ?
Redigert 26.02.2023 kl 20:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2023 kl 21:27 2918

Skipssjefen (Tora):

Selv om Spetalen og Fredly har lekt med deg i Bcs, så er det ikke slik det foregår i kvalitetsselskaper. Du er her på tråden kun for å provosere, men du lykkes ikke så veldig godt.
oivindl
26.02.2023 kl 22:08 2862

Kan bekrefte det, samme argumentasjon som for Wov, som altså likevel endte med emisjon.
Men den ble i etterkant kalt genial av Hammers.
oivindl
26.02.2023 kl 22:10 2863

Men her bommer du på årstallet.
Det var i 2021 Wov var oppe i 50 per aksje, nå er vi i 2023,altså to år siden.
oivindl
26.02.2023 kl 22:18 2838

"Ledelsen og ALLE ANDRE aksjonærene fikk utvanningen tilbake i form av VGM-aksjer. Et nullspill."

Dette er med respekt å melde, bare tøv.
Utskilling av VGM erstatter ikke utvanningen på noen som helst måte.
Det betyr bare at etter utvanningen, blir den reduserte andelen av selskapet delt på to selskaper, vow og VGM.
Redigert 26.02.2023 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
tenketanken
26.02.2023 kl 22:43 2796

Fra miserabel rapporterering, så til applaus for H2!! Flott!
Ser man på Vow H2 2022, så «reddes» hele årsresultatet av gevinst
ved demerger Vow Green Metals Inkl Comprehensive income 320,1 Mill

(-Demerger of Vow Green Metals 341,6 = Underskudd Vow -21,5 Mil)
Jeg tar ikke stilling til habiliteten, i leveransen til Vow Green Metals,
ingen grunn til å tro, at den ikke er reel nok. Bemerker meg bare, at den
berger årsresultatet i moderfirma, som gir et tydelig signal om øvrig drift.
Vow bygger bare 2,8 Mill egenkapital ,hadde emi 22 Mars Kr 218,5 Mill
samtidig som de øker gjelden 141, 4 Mill. (Det er innenfor, da driften
går med underliggende negativt driftsresultat, om ekstraordinær inntekt
vow Green Metals ikke er medregnet.)

Vow Green Metals kom ut med et underskudd på ca -10,5 mil
De reduserer egenkapitalen for året ca -15,3 Mill og økte
gjelden med 1,9 Mill. Det er også forståelig, da de ikke har inntekter.

Utfordringen fremover, blir først og fremst å skape en mer lønnsom
drift gjennom nåværende produkt, for å bære kostnadene i selskapet.
Når man da samtidig skal inn på nye produkter, så vil det kreve ytterlig
kapital, som da kan bli en utfordring. Dette er jo en kjent problemstilling
for alle selskap, og ikke spesifikt for vow. Pyrolyse er i seg selv er ingen
grensesprengende ny teknologi, men meget aktuelt fra flere ulike miljøhensyn.
Ser at Norske skog vil hive seg på karusellen også, for uten Cambi da,
som har lang fartstid, med dette produktet.
Alt i alt, en spennende satsing!
Redigert 26.02.2023 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Hammers
26.02.2023 kl 23:35 2713

Vow har vært gjennom et par år med pandemi og nedstengning av Cruise. Samtidig oppbygging av Land.
2/3 av selskapet lå i den perioden i en møllpose! Man kan ikke forvente knall resultater under slike forhold, men resultatet kommer!

Hvem venter vel overskudd i VGM når selskapet ikke har produksjon. Slik er det forresten med ALLE oppstartsselskaper.
For VGM's del er ikke utstyret problemet, men tomta førte til utsettelse. En typisk "Bad luck" forsinkelse!

Cambi-argumentet har jeg hørt tidligere. En helt annen teknologi enn VOW's og langt mindre effektiv.
Et område VOW har forkastet siden det dreier seg om et lavmargin satsingsområde.

At NSG kaster seg på karusellen er bare fint.
Skal de kjøpe effektivt utstyr må de nok innom VOW for å skaffe seg det (verdenspatent).
Deretter må de bygge opp en hel organisasjon som deretter trenger flere år på å lære seg hemmelighetene bak pyrolysen. Lykke til!

Hadde JEG bestemt i NSG hadde jeg heller gått for Outsourcing.
F.eks til VGM - hvis sjef kommer fra nettopp NSG. VGM har et team av eksperter fra VOW å lene seg på.

Eksperter med den ytterste kompetanse i Europa. Nettopp derfor flere verdensledende selskaper henvender seg til nettopp VOW.
Dette toppet seg da Horison Europa valgte VOW som teknisk leverandør for å avkarbonisere avfallsindustrien i verdensdelen.

Nei, de valgte ikke Cambi og deres store tanker. De valgte heller ikke QFUEL, BCS, NSG eller noen andre!
EU gikk for det klart ledende selskapet - og valgte VOW!

Mye jeg kunne sagt, men gidder ikke.
Redigert 27.02.2023 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2023 kl 05:14 2644

Tenker ikke årstall, bare konstaterer fall fra topp, slik Møkkamannen også gjør.
oivindl
27.02.2023 kl 07:44 2537

"Ser og at Vow har hatt et gedigent fall siste året."

Det var vel denne som antydet at fallet du snakket om var knyttet til ett år, samt at du svarte Møkkamannen som hadde oversikt over så langt i år og siste år (ett år).
"Vow til nå i år: + 6,53 %
Vow ett år: - 6,75 %".

Burde nok presisert at du regnet fra topp.
Slettet bruker
27.02.2023 kl 08:10 2497

Regnet fra topp 👍👍
tenketanken
27.02.2023 kl 10:00 2388

Den nedrige diskusjonen på forum, det går alltid på hvor mye et selskap
har korrigert ned. Unnskyld meg, det greier selv en blind høne å se. Hvorfor
bruke tid på det åpenbare ,istedenfor å gå i dybden på teknologi/selskap.?
Finnes ikke kompetansen/interessen i hode, så hold oss utenfor det alle ser.

Jeg har aldri eiet aksjer hverken Vow/Vgm , men de har som så mange andre,
vert på min interesseliste, og derfor har de vert overvåket en tid.
Jeg hadde håpet på en diskusjon på den teknologien Pyrolyse er bygget på.
Dette er nå en vesentlig del av bedriftens forretningside, og helt essensiell
for den konkurransefaktoren/lønnsomheten bedriften får i markedet.
Pyrolyse er på ingen måte en ny teknologi, her må man se på anvendelsen.
Slettet bruker
27.02.2023 kl 10:03 2394

Vent til 10 kr, eller delta i emisjon. 18-19 er for høyt.
Record
27.02.2023 kl 10:51 2319

Er vel greit å få med seg hva som ligger bak tallene også ?
Om drift uten produksjon fører til slik bygging av gjeld ville det være noe helt annet enn om gjelden er pga varelager/produksjonsutstyr .
Jeg vil tro at det aller meste av gjelden forsvinner ved salg av produserte anlegg til ordinær drift , så er det jo en del som ligger innen utvikling og optimalisering ,det ligger vel under utgifter til intekstservervelse .
Om en ser hva selskapet har bygget de siste to år innen anlegg,selskap og personale til drift ,da trenges det ikke stort mere enn tro på teknologien for å risikere noen lodder ?
Det er mange konkurrenter ,spessielt innen phyrolyse ,langt fra alle ville komme unna med å gjenvinne kloakkslam fra både mennesker og dyr , det er strenge krav for å sikre at det ikke inneholder medisin rester ol til alle sluttprodukter som skal inn i næringskjeden igjen .Dette blant annet for å unngå resistens fra disse medisinrestene ,vi vet vel problemstillingen vedrørende antibiotika resistens .
Det er mange som kan omdanne flis,plast til energi, det kan vel alle som har en forbrenningsovn ,det er derved ikke den optimale løsning for sirkulær økonomisk gevinst .
Tror at VOW har mange løsninger som vil komme langt inn i den sirkulære teknologiske utviklingen med optimalisert gevinst for både kundene og miljøet .
Men det koster en del mer enn de enkle løsningene ,da tar det gjerne litt tid overbevise kundene til slike investeringer .
Vi får bare vente å se , mye er testet over noe tid ,enkelte endringer og videreutviklinger har funnet sted , når en kunde ser tilfredstillende løsninger for akkurat Deres behov kommer nok kontraktene .
CapitaL
27.02.2023 kl 10:59 2307

Kan kanskje være greit å se på tallene for riktig år?

- Revenues in 2022 were NOK 783 million, a 72 percent increase from 2021, and
EBITDA before non-recurring items increased from NOK 41 million to NOK 92
million in 2022.
CapitaL
27.02.2023 kl 11:21 2263

Det er nok flere løsninger å komme opp med ja..

Jeg for min del stusset på en del ting som kom frem 17 feb. Først på leveransen til Follum i starten på året, som var en utsettelse i forhold til plan. Hvilken betalingsplan Vow/Vgm benytter seg av vet jeg ingenting om, men skulle tro at levering før nyttår ville tilfalt Vows inntekter i fjor... Hvorfor ble leveransen flyttet? Det var ikke sånn at man ikke hadde god tid til å bygge disse pyrolyselinjene for å si det forsiktig..

Det andre var at VGM pr. nå ikke har de midlene som kreves for første byggefase engang. 230 mill i startkapital, hvorav 215 mill til Vow.. Hva med det resterende til byggeprosjektet? For ikke å snakke om fjorårets underskudd på 17-18 mill. Man kan også toppe det med at Enova holder igjen 20% (16 mill) til final report er klar.. Hva enn de mener med det.

Det tredje var jo den litt fordekte forsinkelsen av selve biokullfabrikken. Den druknet litt i overraskelsesanlegget på 2.500 tonn.

Det fjerde er jo det åpenbare, nemlig finansieringen av CHE-reaktoren og 2.500 tonns anlegget.

For meg ble summen at det ovenstående litt i overkant usikkert så jeg har satt meg på gjerdet i fht VGM.
Redigert 27.02.2023 kl 15:07 Du må logge inn for å svare
tenketanken
27.02.2023 kl 11:48 2217

Helt enig, det var bare en rundtur i tallene, for å få frem «problemstillingen»

-22 har 782,8 Mill Revenue 22,7 Mill overskudd (2,9%) +Comprehensive
31,9 Mill (4,08%) EBITDA 85,5 (10,92%) De øker egenkapitalen +15,2 Mill
Og øker gjelden i balansen 330 Mill P/E er 68 på Kurs 18,78 som peker på
Kurs 5 kr ved Fair Value P/E 18 .Aksjen er pr dato priset svært høyt!
Dersom vi hadde tilført resultatet ytterlig 87,9 Mill så ville P/E bli 18 (nå 68)
Utfordringen for selskapet er å jobbe ned prisingen med bedre resultat, motsatt
så vil kursen kunne komme til å gjøre det. Gjeldsgrad 1,69 Equity Ratio 37,1%
Redigert 27.02.2023 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
royroy
27.02.2023 kl 12:57 2135

Det er vel innafor å undre seg over hva som skjer med CHE-reaktoren?

Det ble tross alt meldt at man var selvsikre på å å finne en kjøper innen 2022. Det har også blitt skrevet mye som en positiv ting her på forumet - så det bør i hvertfall være lov å undres over dette uten å bli kritisert (spesielt av de som har omtalt dette med positivitet tidligere, inkludert meg selv).

Og dersom svaret er at man var ‘selvsikker’ på en kjøper, og ikke ‘sikker’ - greit nok, men da viser jeg til en problemstilling som jeg har gjort flere ganger før og det er nemlig kommmunikasjon og informasjon til aksjonærene.
Vet noen av dere medaksjonærer noen ting om dette, er det jeg som har gått glipp av noe?
Slettet bruker
27.02.2023 kl 13:02 2136

Jeg har fått låne 50k aksjer short av Nordnet i dag. De selges på 20-22 ish og dekkes nok i emisjonen som blir mer og mer tydelig kommer.

EDIT: Dette er dokumentert skriftlig fra Nordnet til Admin Hegnar Forum.
Redigert 28.02.2023 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
caprea
27.02.2023 kl 13:19 2102

Glimrende innlegg. Man kan prise inn både tro, håp og kjærlighet. De som er flinke til å time markedspsykologien kan også klare å tjene penger på høyt prisede selskaper som Vow. Men til slutt er det tallene som vinner. Vow er et kjempespennende selskap, men som likefult er priset alt for høyt jf tallene til tenketanken. Det vet Badin også, som må betale formueskatt av papirverdier