Ultimovacs - Børsens beste aksje?

OleKyryliuk
ULTI 26.09.2021 kl 21:56 22483

Nå er det på tide at forumet åpner øynene opp for børsens desidert råeste aksje. Ultimovacs har fullført fire fase1-studier i flere forskjellige indikasjoner hvor de har testet ut og fått sterke signaler på at den universelle kreftvaksinen de har lagd har gitt både økt effekt og overlevelse sett opp mot sammenlignbare studier. Nå er de i gang med ikke mindre enn fire randomiserte fase2-studier.

Nøkkelmomenter:
- Kreftvaksine som kan brukes på ca 85% av alle krefttyper. Enormt potensiale.
- Topp resultater på både effekt, respons og overlevelse.
- Lite bivirkninger som er viktig når man skal kombinere med immunterapi.
- Svært brukervennlig vaksine som ikke er vevsspesifikk og heller ikke må settes direkte i tumor. Rett og slett svært enkelt for klinikere.
- Samarbeid med 3 big-pharma som sponser immunterapi som benyttes sammen med vaksinen til Ultimovacs.
- Topp eierstruktur. Gjelsten, Canica og flere andre pengesterke aktører som største eiere
- God kontantbeholdning. Sikret drift til godt inn i 2023 hvor man allerede har fått resultatene fra enkelte av de påstartede fase2-studiene.
- Solid ledelse som holder det de lover både vedrørende oppstart av studier og rekruttering.

Her legges det opp til budkrig mellom de forskjellige Big Pharma den kommende tiden, for hvem vil vel la konkurrentene stikke av med en vaksine som forsterker effekten og overlevelsen på pasientene uten å nevneverdig øke bivirkningene? Toget er i ferd med å forlate perrongen og det er bare å ta plass. Rabatterte billetter selges nå til ca 130 kr og prisen vil med stor sannsynlighet minst 5-doble seg de neste 12 månedene.

Neste trigger:
- 2-årsdata for overlevelse i føflekkreft innen få dager.

God tur!
Slettet bruker
02.10.2021 kl 21:46 8003

Fra onkologisktidsskrift,dette sier Professor Emeritus og Medisinsk rådgiver i ULTIMOVACS STEINAR AAMDAL.

ULTIMOTEKNAFRO?!
Araber
02.10.2021 kl 22:54 7958

Lørdagskvelden må man ta vare på familienenenene, det er muzztht. Unntak zu weiter. Det er store nedbørsmengder og div kortslutninger i siderflaskene
auxe
03.10.2021 kl 18:33 7708

Nano lå på en markedsveri på ca 10 milliarder på det høyeste på forventninger.

ULTI Bør klare mere enn det med mye bedre forutsetninger, så kursmål på 320 dvs. en dobling opp til 10 milliarder i markedsverdi burde være en "pice of cake"

På kort sikt.
Redigert 03.10.2021 kl 18:34 Du må logge inn for å svare
heilo888
03.10.2021 kl 23:15 7452

Vaccibody ligger på rundt 20 milliarder fortsatt stort sett på forventninger, og har trolig kommet kortere i løpet mot markedet enn Ultimovacs.
Potensialet kan sikkert diskuteres men jeg velger å mene at dersom Ultimovacs får gjennomslag for sin universelle kreft vaksine så har Ulti langt større potensiale enn Vacc.

Og ikke minst prises Vacc fortsatt mer enn 4 ganger så høyt som Ulti selv etter den siste tids kraftige kursoppgang for Ulti !
auxe
03.10.2021 kl 23:36 7471

Og det er der jeg også tenker her , markedsverdien er alt for lav for ULTI i forhold til potensialet på hva aksjekursen burde være.
Det att de også trakk seg ifra samarbeidet med PCBI hva skjedde der ?
Bullinvestor
03.10.2021 kl 23:45 7457

Hadde en student post inne her bare for morro skyld. Etter nesten 200% avkastning kastet jeg kortene, man blir ikke fattig å ta litt gevinst. Tanken min var at ULTI er der Nano var i 2016 på oppturen. Men for all del håper selvsagt at selskapet lykkes. Blir veldig overrasket om medisin er i markedet før 2025, hva tenker ekspertene?
rogneveien
04.10.2021 kl 07:57 7295

Ekspertene tenker at du kan komme til å angre på det kastet du har gjort.Du skulle ventet enda litt.

Lykke til.
Redigert 04.10.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
heilo888
04.10.2021 kl 09:05 7208

Bullinvestor; Med overbevisende resultater neste høst vil Ultimovacs gå for å søke midlertidig myndighetsgodkjenning av UV1 i 2023.

rogneveien; Ville ikke bare "ventet enda litt" med å selge, da Ulti ligger an til å bli en langsiktig vinneraksje i flere måneder og år fremover. Det er enda langt frem til en aksjekurs på kr 1000 som er mitt fremtidige minimumsestimat et par år frem i tid.
Redigert 04.10.2021 kl 09:06 Du må logge inn for å svare
Computum
04.10.2021 kl 10:53 7064

"Tanken min var at ULTI er der Nano var i 2016 på oppturen."

NANO mer enn 4-dobblet seg på noen måneder til Mcap ca 10mrd.
ULTI har dobblet seg på tilsvarende tid til en Mcap på ca 5mrd.
NANO skuffet deretter markedet i nærmere 5 år med voldsomt årlig kapitalforbruk. Ser du for deg det samme med ULTI?
Gullit
04.10.2021 kl 12:29 7014

Klok av skade så gevinstsikret jeg. Kan selvsagt gå begge veier, men lenge til de tjener penger…
Redigert 04.10.2021 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
fastinvest
04.10.2021 kl 12:49 6985

Ultimo er en aksje man burde sitte med i flere år.
Verdien av selskapet i dag er ingenting i forhold til potensialet om de lykkes.
Om de ikke lykkes så kan jeg forstå de som selger men om man tror de vil klare målene vil aksjen mange doble seg. 50 milliarder som er ti dobling er også for lite i forhold til hva de kan oppnå så vi snakker en potensiell vanvittig kursutvikling de kommende årene. Så selg om du vil gevinst sikre men du vil gå glipp av denne potensielle oppturen som kan komme. Jeg har selv inngang på 4x kr og sitter med litt over 30k aksjer så gevinsten er stor. Men jeg har valgt å sitte løpet ut og om de lykkes så vil pengene være nok til å pensjonere meg. Lykkes de ikke tror jeg fremdeles at kursen skal langt over dagens nivå så det vil komme andre tidspunkt hvor jeg kan selge på høyere nivåer en 160kr
Araber
04.10.2021 kl 16:00 6870

At NANO har skuffet aksjonærene er 100 % fakta. De driver med radioaktive stoffer, som ikke er hyllevare, med en spesiell fremstillingsmetode. Kompliserte saker disse stoffene, som ikke kan sendes som normale medisiner. Så har sjefene tatt hatten og gått etterhvert, for styret trodde de kunne styre et hav av studier verden over fra lagerhotellet sitt.

Om det blir noe hurrarop for aksjekursen til NN fremover tviler jeg på, man må gjerne vente til godkjenning foreligger.
Redigert 04.10.2021 kl 16:07 Du må logge inn for å svare
heilo888
04.10.2021 kl 17:29 6769

Liker dårlig at man blander inn Nanov i en tråd om Ulti.
Men til Araber sitt innlegg så bør han helst sette seg inn i nåværende situasjon i Nanov og ikke bare se i bakspeilet!

Er selv like tungt vektet og tett på både Ulti og Nanov og har nå like stor tro på potensiale for kursoppgang for begge aksjene.
heilo888
04.10.2021 kl 17:50 6745

Gullit; "tror selv de lykkes om noen år". Det er vel ikke slik det fungerer.
Ultimovacs har så langt lyktes, og verdiene av pipen ,bestående av bla. flere studier med UV1, TET-plattformen og UV2, øker i takt med at gode resultater publiseres fra måned til måned og år for år.

Og i takt med at de forventede resultatene verifiseres så vil aksjekursen stige jevnt og trutt; ikke i en rett linje, men med stadige korreksjoner og konsolideringer.
Velger å tenke et meget sterkt 2022 og et uhyre strekt 2023 for Ulti.

Og til Inven2 så solgte de vel de hele 1,2% av sin beholdning i dag. Så om du Gullit også solgte bare 1,2% av dine aksjer i Ulti så har jeg forståelse for det og du er tilgitt😉!
Ellers er dette Oslo Universitetsykehus som realiseres jevnt og trutt der aksjekursene har godt bra for så å investere i ny forskning og mer umodne selskaper som trenger kapital
Redigert 05.10.2021 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
Gullit
05.10.2021 kl 11:01 6427

Ja litt mer enn det, men kommer inn igjen med alt om vi detter tilbake til 110 tallet.
heilo888
05.10.2021 kl 18:38 6269

Enn om aksjen ikke kommer ned til kr 110 og du må løpe etter helt opp til kr 1000😉?
heilo888
08.10.2021 kl 09:34 5812

Ultimovacs gjør ledelsen enda sterkere for tiden som kommer.
Anne Worsøe må vel være et funn som leder for "Investor Relation" området! Ser for meg at fra nå av vil informative nyheter om Ultimovacs daglig bli spredd "world wide".

Ultimovacs ASA announces Two Key Appointments to the Management Team as the Operations Advances
Oslo, October 8, 2021: Ultimovacs ASA today announced two senior appointments to
its management team: Orla Mc Callion as Head of Regulatory Affairs & QA and Anne
Worsøe as Head of Investor Relations & Communication, both effective October


Vis børsmeldingen
1, 2021.

As Head of Regulatory Affairs & QA, Orla Mc Callion will manage the strategic
planning and implementation of regulatory procedures across all Ultimovacs’
development products. Orla brings a wealth of industry knowledge with more than
20 years of experience in the pharmaceutical industry, and is an accomplished
scientist and leader within regulatory and clinical development. Orla has
regularly interacted with EMA, FDA and other national Regulatory Authorities for
scientific advice procedures, submissions for serious conditions, orphan
designations and pediatric-related activities and to secure clinical trial
approvals. Previously, Orla was Director of Regulatory Affairs at OxThera AB.
Orla holds a Ph.D. in Pharmacy from Queen’s University in Belfast.

Orla commented: “I am delighted to join the Ultimovacs team at this exciting
time and hope to support the company’s growth as an innovative and leading
oncology company.”

As Head of Investor Relations & Communication Anne Worsøe will oversee the
communication between Ultimovacs’ management, investors and the broader public.
With 20 years of experience within the investment industry, she has extensive
knowledge in strategy and business development, internationalization, PR,
branding & communication. Anne was the first CEO of the Norwegian Venture
Capital & Private Equity Association and Venture Partner at Antler, a global
venture capital firm. She spent four years in the USA as Director of Innovation
Norway in San Francisco. Anne has served on the Boards of several early-stage
companies, venture capital funds, private and public limited companies, and
served as an expert jury member at the European Commission’s EIC Accelerator
program. Anne holds a Master of Business and Economics from Norwegian Business
School.

Anne commented: "I am honored to join Ultimovacs and to work with an
extraordinary team of visionary scientists and industry leaders, making a real
impact for cancer patients. I am genuinely enthusiastic about the journey ahead
for the company. "

“Ultimovacs can attract highly talented people across many disciplines and
geographies, and we are very excited to welcome Orla and Anne to our team. Both
bring substantial expertise to Ultimovacs at a time when the company is being
increasingly recognized as a global leader in therapeutic cancer vaccines,” says
CEO Carlos de Sousa.

About Ultimovacs:

Ultimovacs’ mission is to and extend and improve the life of patients by
enabling the immune system to fight cancer. The Company is developing immune-
stimulatory vaccines to treat a broad range of cancers. Ultimovacs’ lead
universal cancer vaccine candidate UV1 targets human telomerase (hTERT), present
in over 80% of cancers in all stages of tumor growth. By directing the immune
system to hTERT antigens, UV1 drives CD4 helper T cells to the tumor to activate
an immune system cascade and increase anti-tumor responses. With a broad Phase
II program, Ultimovacs aims to clinically demonstrate UV1’s impact in multiple
cancer types in combination with other immunotherapies. Ultimovacs’ second
technology approach, based on the proprietary Tetanus-Epitope-Targeting (TET)
platform, combines tumor-specific peptides and adjuvant in the same molecule and
entered Phase I studies in 2021.

For further information, please see www.ultimovacs.com or contact:

Carlos de Sousa, CEO
Email: carlos.desousa@ultimovacs.com (mailto:carlos.desousa@ultimovacs.com)
Phone: +47 908 92507

Anne Worsøe, Head of IR & Communication
Email: anne.worsoe@ultimovacs.com (mailto:anne.worsoe@ultimovacs.com)
Phone: +47 906 86815

Redigert 08.10.2021 kl 11:06 Du må logge inn for å svare
OleKyryliuk
09.10.2021 kl 23:20 5492

En uke med gevinstsikring og flagget nedsalg under 5% fra Inven2 AS ga muligheter for fin inngang for de som ikke fikk hamstret ferdig på lavere nivåer. Inven2 AS eies av Universitetet i Oslo og Oslo universitetssykehus med 50% hver. De kan ikke ta utbytte fra Inven2, så pengene går kun tilbake til ny forskning og innovasjon.

Utenlandske investorer derimot virker ifølge aksjelistene åpne øynene og benyttet muligheten til å hamstre aksjer som oppstartsfond er tvunget til å selge på grunn av mandatet sitt. Litt trist er det imidlertid at enkelte småaksjonærer allerede har fått høydeskrekk på grunn av noe stigning i aksjekursen siste månedene, men de vil nok komme løpende etter når toget igjen får fart på seg.

Vi venter fortsatt på trigger:
Overlevelsestallene i avansert malignt melanom kom 30. september i fjor, men det meste tyder på at man kan få late breaking abstract på SITC-konferansen i november. LBA kommer i så fall 1. november og gitt at dette er tilfellet så lover det svært godt for gode data. Data ved 18 måneder viste at Keytruda+UV1 hadde 80% overlevende og hele 30% av pasientene i studiet har vist tegn på å være helt kreftfrie. I tillegg hadde ytterligere 30% fått redusert tumor med mer enn 30%.

Til sammenligning hadde Keynote-006, studiet som var grunnlaget til markedsføringstillatelsen til Keytruda, kun 30% med mer enn 30% respons med Keytruda alene, hvor kun mellom 5-12% pasienter ble helt kreftfrie. Videre var det kun ca 60% av pasientene som fortsatt levde ved 18 måneder.

Ved 24 måneder viser Keynote-006 at kun 55% av pasientene levde. Her er det god sjanse for at Keytruda i kombinasjon med UV1 vil vise langt bedre overlevelse.

Bonus:
Det ser ut til at Ultimovacs også får en poster-presentasjon på SITC som gjelder kombinasjonen med Yervoy. Her viser data med Yervoy alene en medianoverlevelse på kun ca 16 måneder, mens kombinasjonen med UV1 viste at median ikke var nådd ved 60 måneder. Mest sannsynlig vil median være nådd i løpet av 2021, så her vil vi nok få presentert disse tallene. Dette er svært sterke data og når man ser på alle fase1-studiene samlet så er det ekstremt sterke signaler på at UV1 er årsaken til den økte overlevelsen.

Oppsummering:
UV1 ka nvise til svært lovende data og det er positivt at markedet har startet reprisingen av aksjen. I forhold til potensialet så er Ultimovacs fortsatt veldig billig – og når man kan vise til meget gode data både med immunterapi fra Bristol-Myers Squibb og Merck/MSD så spørs det hvor lenge de tør å avvente et ev. bud før konkurrentene setter klørne i vaksinen. I tillegg har man DOVACC-studiet som er med immunterapi fra AstraZeneca. Ultimovacs er trolig også i samtaler med ytterligere Big Pharma-selskaper, så her er det mange som følger med.

God reise!
Redigert 09.10.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
Otard
10.10.2021 kl 09:38 5365

En ypperlig utført sammenfatning Ole.
Du har jo ikke tatt med på langt nær alt, men hvorfor skal du det?
Det du har sammenfattet er mer enn grunn god nok til å inneha overvekt av ULTI aksjer.
TET plattformen med Sara Mangsbo i Sverige er bare et eksempel som kommer i tillegg til din ypperlige sammenstilling :)
https://finance.yahoo.com/news/ultimovacs-begins-dosing-second-cohort-103000159.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cub3VzLXJlc2VhcmNoLm5vLw&guce_referrer_sig=AQAAABr70pRYuJAOkQCW299lXVDoYlSdbErGtluo6224FgERCKc-8Yqkg0kQCk08vyr0VajSF7o3LaMIMTieVZeIJhttPRC2fWGOQIVohrl2z0hYaJLOb4XKkrYOOBkIYIFBYPGMNQVINmdGRqau7hUYSJ21RzR6v82PDOjiAz8n21R2
Redigert 10.10.2021 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
Gullit
10.10.2021 kl 19:53 5084

Det er sånn spillet er, har lært med årene att det lønner seg å gevinstsikre innimellom. Så ville man noen ganger tjent på å bli lenger.. men det er en fin aksje som jeg gjerne kommer tilbake til med tid og stunder👍
Computum
11.10.2021 kl 15:00 4781

Det er rart så stille det blir om "den beste investeringen på Oslo børs" når kursen faller tilbake. Jeg tolker det slik at de ivrigste skribentene i oppgang allerede har solgt?
Fintech
11.10.2021 kl 15:20 4779

Det var like stille når aksjen gikk fra 90 til 160 - så du får tolke det som du vil.
Araber
11.10.2021 kl 19:25 4626

Tror du at alle aksjer unntatt ULTIMO blir utsatt for pump and dump..............

Anonyme forum har vært slik i minst 20 år
Computum
11.10.2021 kl 21:35 4578

Nei, jeg tror ikke det. Jeg har vært med i over 20 år. Og vet at her får man ingen venner. De fleste som skriver her er kortsiktige oportunister.
heilo888
12.10.2021 kl 18:15 4650

Interessant intervju med Ultimovacs sin særdeles flinke utviklingssjef Sara Mangsbo i Radium podkast i dag.
Hun har ofte vært å se på svensk TV og i aviser hvor hun bla. har kommentert koronapandemien og kreftvaksiner.

https://soundcloud.com/user-972208711
Redigert 12.10.2021 kl 18:31 Du må logge inn for å svare
fastinvest
13.10.2021 kl 08:29 4361

Enorme tall
rogneveien
13.10.2021 kl 08:48 4278

Morn.
Dette blir snacs fremover gutter og jenter. Tror her jeg har gjort et scoop i denne investeringa. dette var over all forventning.

Lykke til
rogneveien
13.10.2021 kl 08:51 4255

Dagens børsvinner sier nå jeg. Hvis denne ikke eksploderer så vet ikke jeg. 80% da gitt....Enormt.
Lykke til
heilo888
13.10.2021 kl 08:59 4212

Overbevisende resultater med Ultimovacs sin UV1-vaksine i kombinasjon med Keytruda (et av verdens mest solgte legemidler mot kreft) sammenlignet med bare å benytte Keytruda.
Disse studieresultatene fortsett å bekrefte hvor effektivt og trygt det er å benytte UV1 sammen med CPIer innen immunterapibehandling av kreftsykdommer.

Fra Finansavisen:
https://finansavisen.no/nyheter/helse/2021/10/13/7752220/ultimovacs-melder-om-positive-resultater?internal_source=sistenytt
Redigert 13.10.2021 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.10.2021 kl 09:16 4139

ULTIMO,80% overlevelse 24mnd!!!
HVOR lengde tør BP Vente?
ULTIMOVACS
NANOv
heilo888
13.10.2021 kl 09:23 4115

Enig i at Ulti og Nanov er de klart mest spennende helseaksjene i Norge for tiden.
Kanskje kan Softox også komme i denne gruppen om ikke alt for lenge.
mancity
13.10.2021 kl 09:51 4023

Antar denne kan doble seg i løpet av 12 mnd. Ser den teknisk bryter opp gjennom 160 ingen motstand på oversiden.
Araber
13.10.2021 kl 10:36 3880

Dobling ..............?

Mine spesial piggsko ble gravert med ULTIMO..................De er ikke til salgs
rogneveien
13.10.2021 kl 10:50 3823

Dobling er bare begynnelsen. Om dette fortsetter snakker vi mangedobling.

Dette er rått.
Slettet bruker
13.10.2021 kl 11:21 3738

Her snakker vi om en potensiell revolusjon innen kreftbehandling. Blir som å finne opp hjulet. Dette er en risikabel bransje med høy konkurranse, men dette ser utrolig lovende ut.
Computum
13.10.2021 kl 12:33 3573

DnB markets øker kursmålet til 200.
StoreTor
13.10.2021 kl 12:50 3534

Hvor har DNB meldt dette? Finnes det en begrunnelse?