Pgs 15kr før nyttår? Nyttårsrakett nr1!!!!!

Slettet bruker
PGS 26.09.2021 kl 22:22 72688

Oppdatert 31/10
Hva tenker dere? Kan Pgs kursen gå til himmels? Blir dere med på en opptur av de sjeldne?
Redigert 31.10.2021 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
cheezy
01.10.2021 kl 16:31 5698

Det blir nok ikke så veldig bra for kontraktseismikken. Det vi håper på er:
-Late sales. Vi kan få en hyggelig overraskelse her.
-Melding om økt tenderaktivitet for 2022. Selv om jeg tror det er litt tidlig. Oljeselskapen har ikke klar letebudsjettene for neste år.
Redigert 01.10.2021 kl 16:35 Du må logge inn for å svare
WETrader
01.10.2021 kl 16:44 5639

Jeg husket feil...det var Olaisen hos ABG Sundal Collier som nedgraderte til kursmål 1 kr i 2017...det ble min beste investering noen gang...kjøpte på omkring 12, og ble med til 40...
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2017/10/olaisen-torpederer-pgs
hypotetic
01.10.2021 kl 16:55 5627

Med Oljepris på vei til 100kr rimer det ikke at utstyr til oljeindustrien vurderes mindre verd. Disse båtene og utstyret ville jo kostet dobbelt så mye å bygge i dag med såpass galopperende råvarepriser. Reprisingen av aksjer med store verdier har bare såvidt startet meldte DNB for noen dager siden. Vi vet at markedsforbedringen kom alt for raskt denne gangen slik at bankene ikke rakk å lure alle "glasspærleaksjene" til småinvestorer. Hva gjør man da når man vil ha mye aksjer og ingen vil selge? Jo man ber en av rekruttene signere en analyse som sier at aksjene vil falle kraftig i verdi og som alle vet er det veldig vanskelig å bevise eller motbevise noe her så her er det hundrevis av millioner å tjene risikofritt og derfor fortsetter svindelen. DNB taper hver gang de blir stevnet for svindel mot småaksjonærer men få orker likevel og det var vel en eldre pensjonist som kjørte hele saken mer eller mindre alene forrige gang. Megleravdelingen i DNB må le seg i hjel når de kan repetere dette PGS trikset gang på gang uten konsekvenser.....
HP17
01.10.2021 kl 17:03 5627

En skikkelig klassisk drittpakke i dag for kursoppgangen måtte bremses.
minsin
01.10.2021 kl 17:03 5927

Dagens fall var unormalt stort over 20 pst nedgang.
dagens fall var utelukkende dnbs syn på PGS

Synes heller dagens nyhet fra PGS virket interessant
https://www.pgs.com/media-and-events/news/pgs-ultima-a-new-imaging-tool-to-provide-better-images-faster/
SAMISKBONDE
01.10.2021 kl 17:35 5981

Den var jo på 4 kr for 10 dager siden.. Skjønner ikke hva folk klager over.
Slettet bruker
01.10.2021 kl 17:35 5989

9/9-20 skrev Dnb om Qfuel

Kroner 427/opp 650%

Det endte rett ned 25 kroner nå.


Alle må jo forstå at disse meglerhusene kun er ute etter å robbe deg,
Har selv god tro på Pgs, men orker bare ikke kjempe mot overmakten som ikke ønsker at du skal kjøpe olje service aksjer.

Hvem var største kjøper i Pgs i dag tro? Jeg tipper DNB

Dere vet vel hvorfor synlig megler statistikk ble fjernet på Oslo børs?
Var det det å beskytte røvere tro? Det var nok det og man må bare leve med det hvis en skal delta i spillet, innse at spillereglene ikke er like for stor kapitalen og små investoren.
Redigert 01.10.2021 kl 17:45 Du må logge inn for å svare
observer009
01.10.2021 kl 17:54 6007

PGS falt hele 21,3 prosent til 4,33 kroner etter DNB-analytiker Jon Masdals kraftige kutt i kursmålet og nedgradering.
https://infogram.com/beste-analytikere-sammenlagt-1h7g6kgw179g4oy
Ranking 23 : Jon Masdal DNB Markets
Slettet bruker
01.10.2021 kl 18:23 5968

Så sant, så sant, Longs
Jeg er ikke i tvil om at DnB kjøpte opp i dag, i kjent stil.
Har fremdeles en liten lyttepost igjen og de aksjene får bare ligge enn så lenge. Jeg har null tillit til DnB analytikere. De dreper aksje etter aksje, gang på gang. Ethvert selskap er tjent med at DnB IKKE tar opp dekning i dem.
hofa
01.10.2021 kl 18:33 5944

Dnb og mafiabørsen så kører det for småsparer.
kaliber
01.10.2021 kl 21:13 5628

Kan spørre om det er lovlig slik DNB holder på med?
Slettet bruker
01.10.2021 kl 21:50 5536

SEB enskilda har vel også 1 kr med samme syn.
Dnb er dnb og har mengder av aksjer i sitt found ca 3,5% i pgs.
At de kom med denne før q3 kan sikkert diskuteres ja.
Analyse før et res er analyse og intet nytt.
Nå kan flere med aksjer i sine fond eller litt størrelse plutselig selge mer når det blir mainstream og den var nede i 2,35 på det verste før forrige refinans sist.
Ring banken og du blir frarådet denne,men det er intet nytt under solen her,
Sitter like stille med min post og trenger ikke gjør noe da den er gratis fra tidligere kjøp som jeg har ren gevinst fra.
Oppsiden er ekstrem om markedet snur noe som er nøkkelen.
WETrader
01.10.2021 kl 22:30 5419

Da PGS la frem tall for Q2 skrev de at : "We are close to fully booked for Q3, we have good visibility for Q4 and encouraging indications of a positive start to 2022."
Jeg kan ikke forstå at de senker kursmålet nå...kursmålet var jo høyere da PGS bare hadde noen få skip i drift...
MartinH
01.10.2021 kl 22:46 5374

Ja, er ikke dette definisjonen på kursmanipulering?
observer009
01.10.2021 kl 22:48 5378

PHLX Oil Service Sector 3,40 %
Olje over 79$


Slettet bruker
01.10.2021 kl 22:58 5359

Korrekt.
Og Dnb burde vel vente men de er uforutsigbare og bommet så det suste innen bulk tidligere.
Skulle tro de var lånegiver i Pgs også.
De har hausset mye grønt som har mange blodige fingre også.
Hauk over hauk lenge leve.

Pettan73
01.10.2021 kl 23:25 5282

😎😎 långa brillor på , som ni säger i Norge , låt dom # stora # manipulera som dom vill , har man is i magen å bara väntar så blir detta bra... vad är det värsta som kan hända .. kanske att PGS total sågas / havererar , innan det blir det något mellan TGS og PGS å aktien sticker upp . Om resultaten visar positivt q3 , aktien sticker upp . Simma lugnt , detta är bara musik , att en en gång se experter förlöjliga sig . 👍
Slettet bruker
02.10.2021 kl 07:17 5042

Grunnen til DNB sitt negative kursmål er vel basert på et scenario der de ikke klarer å håndtere gjeld.

Det var et annet meglerhus som hadde 20 som kursmål. Dette må være basert på et scenario der gjelden ikke blir så stort problem.
Redigert 02.10.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2021 kl 08:03 4980

«Leteutsiktene forblir utfordrende, og det ser mer og mer sannsynlig ut at en bedring vil komme for sent og utilstrekkelig for at PGS skal unngå enda en restrukturering av balanser, noe som ikke reflekteres i aksjekursen», skriver DNB Markets.
Slettet bruker
02.10.2021 kl 08:28 4922

Dnb sitt kursmål på 1 krone skaper bekymring for fattig og rik.
Med aksjer i Oljeaervice selskaper som har mye gjeld så kan en aldri vite når det blir nedgraderinger fra meglerhus.
Jeg observerte at aksjekursen steg 16 % dagen før.
Det er greit å vite at i andre oljeselskaper med mye gjeld som plutselig stiger mye så kan en risikere å få en nedgradering dagen etter.
Den risikoen er der alltid.
Jeg eier forrøvrig ikke aksjer i pgs,men følger godt med.da jeg har vært aksjonær her tidligere. 1 meglerhus kan ikke vite allt.
Redigert 02.10.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2021 kl 08:40 4873

Ja, forberd deg på det hvis Borr nå går, det vil hagle med skyllebøtter i Dn og Ho, eller andre skadeskutte rigg aksjer som som Nol som nå skal langt opp.
Da gjelder det å bruke hue selv.

Om gjelden i Pgs er uhåndterbar skal ikke jeg si så mye om, det er mulig analytikeren får rett og at dette ender som Sdrl, personlig tror jeg ikke det.
Men i et slikt hett oljemarked som nå bør det finnes alternativer og interesser til å trå til der ute.
Så lenge aksjekursen ligger knust på så lave verdier kan ting bli tungt , skulle den reprise seg langt oppover kan ting bli langt lettere,

Seismikk er jo også gjerne også det siste i næringen som får oppsvinget, rigg og supply får sving opp går gjerne før seismikk
Rigg og supply er også omsettelige asset som kan selges, der gjerne prisene stiger med oljen,
Rigg har opplevd en massiv skrap prosess over mange år, der begynner det å bli balanse, ikke der i supply enda.

Denne muligheten har neppe Pgs, de kan ikke selge skip, da er de konk, men de har bibliotek som selvfølgelig øker i verdi nå, og enkelte kunne nok gjerne tenkt seg det nå.
Redigert 02.10.2021 kl 08:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2021 kl 08:41 4871

Men hva sier Dnb om salg av data fra biblioteket?
Nye store områder som er lagt ut i høst, og som kan generere enorme summer selv om Pgs selger alle båtene?
SAMISKBONDE
02.10.2021 kl 09:14 4815

Finns jo seismikk som er ferdig med restruktering som er attraktive. Blant annet seabird, utrolig hva ståle har fått til her, men kursen har ikke tatt fyr helt ennå.
Slettet bruker
02.10.2021 kl 09:17 4810

Ja jeg har det i tankene med borr etter kraftig oppgang i Usa igår.Det gjelder å ikke innkasere gevinster på forhånd.Det Den med å bruke hue å vite hva slags risiko en står over for betyr mye.I borr så tror jeg risikoen er anderledes,
Vi vet aldri når en drittpakke kommer. Husk analytikerene kan sette det kursmålet de vil uten følger for de.
I borr var jeg forr opptimistisk på kr5.50 og var upopulær nå er de over 8 kroner,og jeg tror det gir seg litt nå.

Redigert 02.10.2021 kl 09:18 Du må logge inn for å svare
danmark1
02.10.2021 kl 09:36 4742

DnB kan ikke opgradere seismik med anbefaling på TGS og samtidig have sælg på PGS. Det hænger ikke sammen. Jeg håber og tror, at PGS overrasker med Q3.
lolle02
02.10.2021 kl 10:32 4610

Mseis kommer til å gå som ei kule fremover nå.
Equinor satser på å lete i produksjonsområdet de nærmeste år.
portion
02.10.2021 kl 10:41 4597

Fint om denne tråden fortsatt kan handle om PGS
Slettet bruker
02.10.2021 kl 10:42 4612

Klart de kan, disse folkene gjør akkurat som de vil og hensikten er å robbe penger fra deg, er jo det aksje markedet handler om.

At gjeldsgraden er en helt annen i Pgs en Tgs kommer vi uansett ikke i fra,
Så er det noe som heter no risk no reward, at oppsiden i Pgs er mange ganger´n kontra Tgs vet jo alle, men da må brikkene falle på rett plass.
Redigert 02.10.2021 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2021 kl 10:54 4584

Man må spørre seg: ønsker man steady gains eller tror man på et marked i så sterk forbedring at man kan få flerdoblinger? Hvis oljeservice går fra utbombet til frådende vil man ha gearet bet. Skulle gjerne hatt litt mseis selv. Måtte selge GEG hvor nedsiden er vekk. Selge NOL som kan eksplodere når som helst. Selge Green Minerals som kan få en heftig runde rundt den store havbunnsmineralkonferansen. Har nå bare 1 aksje. Hele potten i PGS. Lånte mer penger av firmaet som heldigvis kom inn fort. Alt på mandag kan oppgangen fortsette. Og om det tar noen dager spiller det ingen rolle.

Fra 5.3 3 mars til 7.8 12 mars - er det der vi er nå? Årsbeste er neppe sett. Og om alt skulle ende som Seadrill (usannsynlig) er det alltids muligheter til å komme seg ut. For en kjøpsmulighet som enda er der om PGS stiger bare 10% på mandag
Odi.1
02.10.2021 kl 10:59 4580

Får en god pekepinne nå ved Q3 ; resultat/revenue kontra hva de har gaidet.
Tross alt flere pene meldinger også i denne perjoden.
Pgs har ett enormt potensiale i Energi Biblioteket ; verden skriker etter mer energi.
* stabil energi; ikke noe som er totalt væravhengig med dårlig utnyttelser og over statssupsidiert av lykke og fromme politikere.
minsin
02.10.2021 kl 11:13 4575

Q3 vil gi en pekepinn på hvordan det går med PGS.
nyheten som PGS slapp på fredag ang pgs Ultra - kom helt i bakgrunnen dessverre .. PGS mener dette er en "game changer"
innen prosessering. Mye kan vel tyde på at denne teknologien vil øke bibliotek verdien betraktelig.
Håper dette gjenspeiles i bla late sales.

fredag ble det vel omsatt 25 mill aksjer - vi må heller ikke glemme at kjøperne av disse aksjene mener de har gjort ett godt kjøp.
Tipper neste uka vil presse aksjen oppover mot 5 - dukker det opp eks innside handel passerer den gjerne 5.
Blir spennende og følge med på shorthandelen fremover- den gir en grei indikasjon
Cliff
02.10.2021 kl 17:23 4184

Vi må aldri glemme at meglerhusene lever av handelsvolum…
Over tid utvikler de en ekstrem evne til å «snu seg etter vinden» og pøse på med å skremme investorer til salg samtidig som de lokker til kjøp…
Hvilken aksje som dumpes og hvilken som boomer er uten særlig interesse…
De sitter også med masse info, som de lett kan gruppere med enkel datateknologi…
Hvis vi tenker oss at torsdagens opptur ledet til at mange flyttet opp sine stop-loss så er det godt mulig at meglerhusene observerer dette…
Når man også observerer blodrødt signal fra Asia .. så skal det ikke så mye til å lage en skikkelig aksje-kollaps..
Meglerhuset konstruerer en skitt-pakke og lemper uten noen hundretusen aksjer… så er raset utløst..
Slettet bruker
02.10.2021 kl 18:11 4077

PGS ja. Er det bare en pølsebod? La oss se. Gjør et søk på "seismic sector" og vis resultater fra siste uke. Så trykker vi på øverste resultat, en samleside med offshore nyheter.
Øverste sak:
PGS Wraps 2021 Seismic Acquisition Campaign Offshore Canada
Neste sak:
ExxonMobil Hires PGS for 3D Seismic Survey in Suriname
Neste sak:
Offshore Seismic Vessel Utilization Hits Pre-pandemic Levels, Rystad Says

Ok dette ser bra ut. PGS ledende i sitt segment globalt, i en sektor som viser sunnhetstegn.

Skal vi se. Hvordan var det med søk på "international banking". DNB who?
Slettet bruker
02.10.2021 kl 18:40 4033

Nei ikke mseis. Men det kan muligens skylde de har en "noe" bedre gjeldssituasjon og ventet grønn bunnlinje allerede i vinter
oslo0407
02.10.2021 kl 22:42 3698

Mitt inntrykk er vel at Uggedal i SEB og Masdal/Huseby Karlsen i DnB har et svartsyn i oljeservice. Narrativet som går igjen er at oljeselskapene ikke skal lete etter olje mer så det meste av oljeservice er søppel og alt med høy gjeld vil gå dukken, feks Borr og PGS.
På motsatt side imponerer Sp1, de var forøvrig ute med kjøp på Mseis når den sto rundt 2 kr i vinter. Og NÅ kommer DnB diltende etter?
Sp1 har forøvrig kjøp på Borr og.
Bøggi
03.10.2021 kl 08:06 3406

Masdal er jo den dårligste analytikeren i DNB, sikkert ikke lenge til han må slutte, så forstår ikke hvorfor noen bryr seg om han. Statistikken viser dette.
danmark1
03.10.2021 kl 10:20 3326

Salg af PGS er selvmodsigende i forhold til analysen. At der så oveni er kommet gode meldinger, som du nævner her, gør bare anbefalingen endnu mere fejlagtig. Jeg vil ikke blive overrasket, hvis TS får ret i sin forudsigelse om 15 kr. 1.1.2022.
WETrader
03.10.2021 kl 10:41 3452

Binny Bagga, energy service research Vice President at Rystad, said: “The current increase in seismic vessel utilization is partly driven by exploration, with a focus on proven basins. We also see that many seismic companies have repositioned themselves for the energy transition and are taking up contracts in other energy services such as carbon capture and storage, geothermal, offshore wind and deep-sea mining.”
https://www.offshore-mag.com/geosciences/article/14210910/seismic-vessel-market-improving-rystad-energy-says