Pgs 15kr før nyttår? Nyttårsrakett nr1!!!!!

Slettet bruker
PGS 26.09.2021 kl 22:22 72856

Oppdatert 31/10
Hva tenker dere? Kan Pgs kursen gå til himmels? Blir dere med på en opptur av de sjeldne?
Redigert 31.10.2021 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
protagoras
01.10.2021 kl 14:16 3253

Kursen ligger der den lå for akkurat en uke side.
No stress.
kapteinkjeks
01.10.2021 kl 14:16 3121

Det er mange av oss som mener at meglerhusene leverer bestillingsverk pa lopende band. Jeg har ofte sagt at ved gode analyser er det noen gode kunder som skal ut og svaert ofte raser ogsa kursen pa dag to eller tre. Ved darlige analyser og SELG er det noen gode kunder som skal inn. Dette er meget vanskelig a bevise. Men det bor vare mulig a se narmere pa dette og den jobben er det kun post@finanstilsynet.no som kan ta. Send dem en mail!
Obelix2015
01.10.2021 kl 14:11 3140

De mente det samme den 25/6-2021.................DNB Markets høyner PGS-kursmålet
25.06.2021 · E24/Infront TDN Direkt
DNB Markets oppjusterer deres kursmål på PGS til 5 fra tidligere 3 kroner per aksje, samtidig som det opprettholdes en hold-anbefaling.
Det fremgår av en analyse fra meglerhuset fredag.
DNB Markets skriver at etter konsolideringen i seismikkmarkedet ser tilbuds- og etterspørselssiden balansert ut, med mulig oppsidepotensial dersom multiklientinvesteringene returnerer.
"Imidlertid ettersom gjeldsforfallene nærmer seg ser vi en økt risiko for at troen på fremtidige kontantstrømmer ikke vil være nok til å unngå en restrukturering av balansen", skriver DNB Markets.
PGS-aksjen ligger på 5,3 kroner torsdag.
jaroas50
01.10.2021 kl 14:02 3213

Ledelsen burde kanskje komme på banen etter slike nyheter vi får servert. Står det virkelig så dårlig til med selskapet som DNB påstår
oddivar
01.10.2021 kl 14:00 3213

Her er begrunnelsen som DnB gir: "We have changed our target price methodology as we have an increased confidence that a balance sheet refinancing including new equity or a full restructuring would be required."
unikum
01.10.2021 kl 13:56 3254

Har noen ti talls år på børs men denne var spesielle slaget. Har også fulgt pgs like lenge. . Setter target for 2 mnd siden til 5, deretter endrer til 1 kr og på dette tidspunktet som pgs var i stigende modus og substans . Kontrakter og fremtidsutsikter er endelig positive så kommer dette der markedet forventer å falle tungt fra start er mildt sagt bestillingsverk!
SAMISKBONDE
01.10.2021 kl 13:54 3263

Er nok lurt å kutte tap.
Obxserver
01.10.2021 kl 13:48 3263

Røk stoploss på 4.9, Bull PGS nå igjen på 4.3. Merkelig av DNB å komme med kursmål basert på gammel data. Her er det ugler i mosen.
minsin
01.10.2021 kl 13:44 3283

Nei og Nei , virker som om markedet ikke er helt enig med DNB og en kroningen...
Kjøper siden har kommet på banen - denne gang er det sikkert tyngre og større aktører som skal laste opp i forrkant av Q3.

Viktig å posisjonere seg rett , selv om aksjekursen kan få mindre tilbakeslag innimellom.
slutter nok en plass mellom 4,4 og 4,7... tipper selv på 4,5 med litt flax
Slettet bruker
01.10.2021 kl 13:35 3346

En dag vil Dnb komme tilbake og innrømme at det var en spøk med analysen hans.
Slettet bruker
01.10.2021 kl 13:27 3375

Lets go! All inn :) snudd nå
Slettet bruker
01.10.2021 kl 13:21 3426

Utført:
Hei.
Det er med stor undring jeg følger med på kursen til Pgs i dag.10 dager før oppdatering om salg, og 3 uker før Q3 tallene kommer gruser Dnb markeds kursen fr 5 til 1 krone. Så har handelen i dag frem til kl 13 vert på enorme 21 mill akser mot 3 mill som er normalt på en dag.Dette virker som de ønsker å dra kursen ned av en eller annen grunn.25/6 kom samme bank med anbefaling på kr 5, etter dette har kursen på olje økt markant. Noe som vil gjøre markedet til Pgs mye bedre.Normal ville vore å ventet i 3 uker å kommet med en analyse på ferske tall.
SAMISKBONDE
01.10.2021 kl 13:15 3456

Var litt merkelig denne timingen, men syns folk må fremvise beviser for disse grove anklagene.
hypotetic
01.10.2021 kl 13:07 3496

Det er viktig at alle klager til post@finanstilsynet.no og ikke bare på hegnarforum. Vi betaler disse gjennom skatteseddelen for å undersøke hvem som beriker seg kraftig på denne type aktivitet. Finanstilsynet har nok mye å gjøre og må prioritere saker der det klages mest. Det er så ekstremt lønnsomt for DNB, deres beste kunder ++ med slike mange hundre prosent kursmålendringer opp og ned. Dette vil de fortsette med hvis det ikke kommer klager andre steder enn på hegnarforum.
minsin
01.10.2021 kl 13:07 3474

Ikke unaturlig at TGS vil komme på banen igjen ... men vil ikke sette dette i sammenheng med dagens nedgang.
De har jo tross alt vist stor interesse for PGS.
Det blir bare spekulasjoner.

Uansett det store nedsalget ser til å være over og det virker som om det nå er i hovedsak kjøperne som å strekke seg etter aksjen, vil selvfølgelig få mindre perioder med nedsalg.
Teknisk så bær 4,4 være innen for rekkevidde i dag , RSI er på tur opp.
Siden aksjen ikke nådde helt ned til rundt 3,9 - er jeg fortsatt positiv til aksjen og øker dermed beholdningen
Hvor fort aksjen korrigerer opp definerer litt hvordan utviklingen i aksjen vil være frem til Q3
Mr DT
01.10.2021 kl 12:52 3533

HMMM DBN !!!!!

DBN was set out to redefine house music. The first remix for John Dahlbäck's "Everywhere” hit the clubs like Mike Tyson, giving DBN good reason to keep going
Slettet bruker
01.10.2021 kl 12:45 3577

Ja Gud, jeg tar poenget: jeg er en tarvelig mark som fortjener å være fattig. Bitre bemerkninger til side, her er det bare å dytte inn det man har. Fått økt greit i dag etter noe nær tragisk inngang i går. Er mye av rabatten der enda på man eller tirs når jeg får tilgang til nye penger er ikke dette så gærent.

Etter å ha brent vekk hele gevinsten og godt mer til i vår har jeg vært veldig på vakt i PGS. Så fort den har steget har det vært rett ned igjen. Senket omsider guarden og kjøpte på plussdag fordi det var tegn til en ny dynamikk hvor ethvert salg ville bli fulgt av å løpe etter til stadig nye kurser. Men da måtte jo denne rene skurkestreken komme fra siden som en slegge. Stygg takling. Urent spill.

Likevel, med noen ukers briller kan dette vise seg å ha vært en gave fra oven, om det førte til at man økte
danmark1
01.10.2021 kl 12:42 3586

Havde SP1 ikke 16 kr. som kursmål for nylig? Hvad sker i DBN?
Slettet bruker
01.10.2021 kl 12:36 3638

Ja og så har du Finansavisen. I går var Pgs nr2. på vinnerlista og ble ikke nevnt med ett ord. I dag har de fått egen banner øverst på siden. Hvorfor slik interesse ved nedgang og ikke ved oppgang?
Cliff
01.10.2021 kl 12:27 3729

Det forundrer meg at DnB velger å komme med denne analysen 3 uker før neste kvartalsrapport foreligger.
Hvorfor bruke tid på å utarbeide analyse med gammelt tall-materiale, når det om få dager foreligger friske tall ????

Det i seg selv synes jeg stanker.

Ærligtalt
01.10.2021 kl 12:27 3699

Vil ikke dette... Være en god anledning for TGS til å prøve seg med et nytt bud?

DNB tjener nok gode penger i disse dager ja, og muligens ble en short eller tretten også inndekket i dag (Før nytt bud kommer, eller oljeprisen går høyere)?

Verden... Er full av drittsekker :)
Slettet bruker
01.10.2021 kl 12:20 3742

Tok det røver banden i DNB SÅ lang tid å konkludere med at PGS ikke klarer avdreg.
Det er en meget merkelig konklusjon i så måte, i en normal verden var nok dette problemet langt større for et år tilbake en nå.

Når kursmål kuttes med 80% ja da sier det seg selv hvor useriøst dette greiene her er.

Spiller ingen rolle for min del, jeg ga opp hele Pgs i våres, nettopp pga av denne totalt useriøsheten som pågår fra norske Meglere på lille Oslo børs,det er håpløst å sitte i et slikt papir på Oslo.
Men skal jeg tippe, er timingen ikke tilfeldig, her tjenes det store penger til egen vinning i favør Dnb, ikke noe nytt i det.
Redigert 01.10.2021 kl 12:22 Du må logge inn for å svare
SAMISKBONDE
01.10.2021 kl 12:17 3688

Fortsatt langt ned til 1kr. ^^
Slettet bruker
01.10.2021 kl 12:16 3696

Samme her👍 Har øket til med 60K
Takk Dnb.
Slettet bruker
01.10.2021 kl 12:10 3725

Ja jeg selger ikke en jævla aksje. Har snart 300 000 og er meget glad for det. Dette er ett spill så noen skal kunne få billigere aksjer. Gleder meg til late sales og Q3. :)
Ærligtalt
01.10.2021 kl 12:05 3779

DNB gjør slik i en rekke verdipapirer...og de koordinerer handel med egne meglere

Idømt hundrevis av millioner for å nærmest villet unnlate å følge hvitvaskingsloven, beviselig korrupte meglere...Jeg istemmer - dette er altså pakk på øverste hylle:
https://www.nrk.no/norge/dnb-far-400-millioner-kroner-i-gebyr-av-finanstilsynet-for-manglende-oppfolging-av-hvitvaskingsloven-1.15479891

Tok en liten post her i dag -mest fordi jeg ble overrasket over hvor mye den falt ut fra synsingen til et selskap som inndirekte hjelper kriminelle. At denne i alle fint forsvarer femkroningen med dagens status... bør jo være hevet over enhver tvil

Lykke til, alle sammen :)
Redigert 01.10.2021 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
protagoras
01.10.2021 kl 12:04 3763

Det er flere aktører enn DnB i markedet.
Noen har kjøpt de 18 mill aksjene som er omsatt idag.
Slettet bruker
01.10.2021 kl 11:54 3861

https://www.pgs.com/media-and-events/news/pgs-ultima-a-new-imaging-tool-to-provide-better-images-faster/
PGS Ultima | A New Imaging Tool to Provide Better Images Faster
October 1, 2021

This week at IMAGE21 PGS presented a game-changing realization of several decades of industry ambition. PGS Ultima is a move away from traditional sequential processing to a simultaneous inversion combining velocity model building and least-squares imaging.

With PGS Ultima, accurate models and images can be derived faster, as the simultaneous inversion resolves both using the same raw seismic data. Ultima can bypass most processing in a seismic sequence because we use raw seismic data as input and it has the potential to reduce the time taken for an imaging sequence by up to 50%.

Bertrand Caselitz, Imaging Chief Geophysicist said: "PGS Ultima has the potential to transform seismic processing, enabling accelerated delivery of high-quality final products and breaking down the current cascaded approach to seismic imaging. It will allow our customers more time to analyze the data and therefore reduce their risks in field exploration, development, or production."

Simultaneous Inversion Speeds up Processing and Delivers Reliable Products
Full waveform inversion (FWI) is normally run at the beginning of a processing sequence and is the main tool for velocity model building. Least-squares migration (LSM) requires an accurate velocity model, so it happens much later in the flow. When applications rely on the products of earlier steps we end up with time-consuming cascaded workflows.

The simultaneous nature of PGS Ultima means FWI and LSM are now performed in a single framework. It uses raw seismic data, models the full acoustic wavefield, and outputs accurate velocity models and reliable reflectivity.

Suitable for Use on Any Data
PGS Ultima can be used on any data; there are no limitations on acquisition geometries to get accurate and deep models, as the code uses both reflections and refractions.

A Different Approach to a Long-standing Problem
PGS Ultima uses a unique implementation of scale separation, so there is no parameter leakage, and the velocity model and reflectivity are not contaminated by each other, unlike many current industry approaches.

Save Time with PGS Ultima
Only limited processing is needed for PGS Ultima, the input required is a starting velocity model and raw data saving time on preprocessing steps like demultiple, deghosting and designature. By doing the inversion for velocity and reflectivity simultaneously not only does this save time but it can deliver an even better image.
unikum
01.10.2021 kl 11:53 3830

25% ned på en uttalelse, det er sterkt. Så han mener at selskapet er verdt 400 millioner ja. Ikke verst. Joda de har gjeld men de har faktisk også bra med verdier i selskapet også. Dette kan faktisk ikke oppfattes mer enn totalt U-SERIØST uttalelse . Analysen er jeg spent på. Ble sikkert pratet over 1 eller 2 drinker i baren i går kveld.
Kontur
01.10.2021 kl 11:49 3881

DNB i et nøtteskall
kvirrevi
01.10.2021 kl 11:38 3958

Har ikke aksjer i PGS nå fordi jeg ikke mener risk/reward forsvarer det, men

Det DNB gjorde nå er nærmest absurd useriøst. Hele dette systemet bør gås nærmere etter av myndighetene, og dette eksempelet er et godt utgangspunkt.
Odi.1
01.10.2021 kl 11:37 3959

Er nok noen som har planer i kulissene.

PGS har et "Gullgruve" Bibliotek som verden åpenbart har behov for , alle disse miljø taps prosjektene DNB mf.. har satset skjortene på er totalt dødfødt og noen vil tape gigant beløper som er lurt inn i slike lykkeboder. Ene og alene på grunn av helt elendige politikere som er totalt ut av kurs med virkeligheten

Rart det for kort tid siden var kursmål på 8 og 10 kr osv, så kommer disse med 1 kr? Totalt useriøs nok en gang.

11.10 kan vel ikke komme fort nok nå?
HitIT
01.10.2021 kl 11:36 3947

Shit au, tok en 20k'er nå. Bør bli noen raske høvdinger inn:p
minsin
01.10.2021 kl 11:30 2696

Hmm bare å vente noen timer ...
tror jeg kjøper meg videre opp i løpet av ettermiddagen , virker som vi er i ett likevektspunkt mellom kjøper og selgere.
Mandag er analysen glemt , nedsalget ferdig og vi får ett mere fremtidsrettet syn på seismikken.
PGS avslo tross alt tilbudet fra TGS , noe som tross alt ville gitt selskapet mere kontroll på gjelden
Slike korreksjoner gir også muligheter.
God helg :-)
Slettet bruker
01.10.2021 kl 11:26 2736

Tror bunnen er nådd. KJØP KJØP 🤗
Tipper sluttkurs på 4,8kr
Redigert 01.10.2021 kl 11:29 Du må logge inn for å svare
observer009
01.10.2021 kl 11:08 2781

DNB Markets-Analytiker Jon Masdal nedgraderer PGS til «selg» og TGS oppgraderes til «hold».
DNB Markets oppgraderer det generelle synet på seismikksektoren fra negativt til nøytralt, men sabler kursmålet på PGS med 80 prosent.
HAS
01.10.2021 kl 11:07 2785

I dag går Ramform Atlas ut av opplag på Gran Canaria. Ramform Tethys og Ramform Titan er på vei til oppdrag i Sør-Amerika. Tror DNB var litt tidlig ute med å sable kursmålet:)