Ny tid for IOX

carthago
IOX 28.09.2021 kl 08:15 64899

For 1 år siden stod IOX i 1,3 kroner, oljen lå på 30 tallet og vi var midt i en Covid krise
Nå står IOX i 0,95, oljen står snart på 80 tallet og vi er på vei ut av Covid krisen. I tillegg rapporteres IOX om positive resultater, har penger og er klare til å sette boret i bakken. Denne meldingen må komme innen kort tid

Dette gir forventninger om en medium til rask økning av prisen, først tilbake til nivå før de siste emisjonene, ca. 1,6 kroner. Deretter bør den øke til minimum rundt 2 kroner før årsskifte.
Vi krysser fingrene for et julegratiale og ser frem til en ny topp innen sommeren 2022.
God tur til alle langsiktige aksjonærer.
carthago
30.12.2021 kl 10:17 3804

Før du går til denne type konklusjoner, så spør deg selv, finnes det et vedlegg i linken jeg ikke har sett ?. Over og ut med deg
M. Binnion
30.12.2021 kl 10:33 3771

Dette forutså ikke jeg, er det siste aksjer som ligger der for fradrag?
Blir nok ett grønt kvartal her, og forventninger om videre økt produksjon. Samt det med å få borret i bakken. Kom igjen...
YNWA250505
30.12.2021 kl 10:38 3755

Skal prøve å finne det ut selv da. Men hva er forumet til for om brukere som ikke er så flinke som andre til å finne ut sånt ikke kan stille spørsmål om inntekter etc. Jeg bare tipper vilt at du ikke gidder å svare for resultatet til IOX er dårlig. Du hausser som en villmann ellers og ville nok benyttet sjansen til å hausse mer. Finner jeg tallene legger jeg de ut så andre kan få hjelp
SeddelPressa
30.12.2021 kl 10:39 3752

Er IOX på ATL nå ? knappe 160 mill i MCAP .. Tok ett flaxlodd :)
Ulrik1
30.12.2021 kl 10:51 3724

Jepp, de hadde vel en reversert splitt 10/1 for noen år siden. Banalt sagt så tilsvarer vel det en kurs på 8-9 øre. De er flinke i Iox, veldig flinke
carthago
30.12.2021 kl 10:56 3701

Selv blind høne finne korn. Tallene ligger rett foran nesa på deg om du gidder å bruke øya. Ellers er det betenkelig at du bruker så mye energi på spørre andre da dette er ting du selv finner på hjemmesidene til Interoil. Til slutt, har aldri hausset IOX.
Redigert 30.12.2021 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
Kalleklovn1
30.12.2021 kl 11:44 3637

Der fikk jeg kjøpt nesten 100 000 nye aksjer, på snitt på ca. 0.92. Deilig med julebonus fra jobben, som gikk rett i nye aksjer. Tror og håper det blir ett flott år for aksjonærene i IOX. Godt nyttår🗼🗼🗼🚀🚀🚀
Slettet bruker
30.12.2021 kl 11:56 3604

De siste skal ut for å få avskriving på skatten ja. 0,92 øre er et meget godt kjøp. Jeg har ikke mer pæng å bruke nu. Synd ellers hadde jeg fått julegratiale jeg også. Nytt år snart å nye muligheter. Om alt stemmer så skal økende produksjon komme utover nå. Tror på et fint første kvartal jeg også. Godt Nyttår Kalleklovn1 å alle dere andre også. Kanskje det kommer klarhet i inntektene i Q4 i februar YNWA 😊
YNWA250505
30.12.2021 kl 12:00 3587

carthago
06.10.2021 kl 12:14
16499
Det var voldsomt til jo-jo tendenser aksjen har. Noe vil inn med et større antall og har troen, mens noen vil ut med et større antall og har gitt opp .

Jeg har fortsatt tro på 1,6 før jul

Nei dette er jo ikke haussing, hehehehe. Skal gi meg nå, men hvor mye tjener IOX pr mnd? Må jo være enormt siden du forventet kr 1,60 til jul. Men du mente muligens julen 2022? Da tror faktisk jeg også at IOX står i minst 1,60. Men er det ingen andre her inne heller som ønsker å fortelle meg og andre som lurer på hva tjener IOX pr mnd?
Ransen
30.12.2021 kl 12:02 3578

De som satser på skattesalg i dag går på en smell. Da kommer oppgjøret først i slutten av 2023. For rent salg så kunne de solgt for noen dager siden til en hyggeligere kurs. Det er ingen som har kjøpt på lavere kurs enn nå, så det lyser tap lang vei.
Olje og gass er vel aktuelt som aldri før og 85% av kloden har ikke råd til noe grønt skifte. Merk at østen utvider sin industri proporsonalt med at vestlig industri dabber av pga høye kostnader og mangel på elektrisitet.
YNWA250505
30.12.2021 kl 12:09 3564

bergsmofs, jeg er veldig usikker på om kursen er som den er pga skattemotivert salg? Er det ikke slik at du faktisk får enda mer fratrekk på tapp i 2022? 870k omsatt så jeg vet ikke helt jeg? Håper virkelig at ledelsen nå klarer å levere varene. De sitter på et enormt LLA47 som de bare må få utviklet. Det er jo det absolutt alt dreier seg om. Når de finner olje der vil det gå godt for alle aksjonærer, men 1000 kroner spørsmålet er jo, NÅR har de tenkt å bore, nei forresten, når KOMMER de til å begynne å bore. Og det er jo også fortsatt slik at de må finne olje også. En tørr førstebrønn ville sendt kursen kraftig nedover.
YNWA250505
30.12.2021 kl 12:11 3553

Ransen min gode mann. Kan ikke du nevne 5 store triggere i nær fremtid som kan gjøre at vi som akkurat nå sitter utenfor vil kjøpe oss inn igjen. Overbeviser du meg så kjøper jeg meg inn i dag.
Carsten1972
30.12.2021 kl 12:25 3522

De skal sælge LLA47 til parex eller ECO petrol.de har vel vist at de ikke har musklerne til at løfte opgaven vedr dette feldt.🥲
Carsten1972
30.12.2021 kl 12:30 3504

Pris ca 6 til 9 gange dagens kurs.😁
Ransen
30.12.2021 kl 12:46 3471

Jeg anbefaler ikke aksjer til andre, men vi er et godt team som kjenner markedet godt. Har noen tidligere innlegg om hvor stort og omfattende LLA-47 egentlig er.
Enighet og oppstart her, så tror jeg vi ser andre kurser enn nå.

Så kan enhver spørre seg, hvor blir det av aksjene som selges... Hvorfor utvider långiverne rammen med 5 år....
Carsten1972
30.12.2021 kl 12:57 3436

2,3 mil kvadrat kilometer land og 24 bloks i området,LLA.💪
Redigert 30.12.2021 kl 12:59 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
30.12.2021 kl 13:25 3376

Hvorfor långiverne utvider rammen med 5 år er muligens for at de så gjerne vil ha igjen pengene sine? Hvorfor ønsker banken min at jeg burde øke nedbetalingen min med 15 år til? Har fulgt deg i mange år Ransen. Det er veldig mye likt og samme som kommer hele tiden og det i minst 5 år? Du er en evig optimist og det er vel og bra. Selv satt jeg i maaaange år og har vært litt ut og inn, men ønsker virkelig å komme meg inn igjen. Klarer liksom ikke helt å stole på selskapet og alle problemene som er for IOX. Enten så er det været, veier som raser ut og ikke kan brukes til transport av oljen. Så streikes det og veier blokkeres. Eller så er det en pumpe eller noe annet som går til H. Covid problemer har de fleste, men IOX føler jeg er ekstra rammet hver eneste gang??? Jeg ønsker virkelig at IOX lykkes så jeg baisser ikke. Tror du at det vil komme store nyheter om oppstart LLA47 i januar? Hva skjer med Altair om de ikke for utsettelsen de trenger?
M. Binnion
30.12.2021 kl 14:28 3271

Var en del aksjer som skulle ut. Regner med vi får ett løft i løpet av de to siste timene. Den som lever får se. Får satse på haraball fra mandag ;-)
YNWA250505
30.12.2021 kl 14:42 3241

Raknesi skrev Kutt ut
Raknesi, det er jo du som bør kutte ut. Du bidrar null til dette forumet. Alt du skriver, er "kutt ut", "god jul" "yeeees" og klager på MDG. Gå litt i deg selv og prøv å bidra både med positive og negative sider av selskapet om du i det hele tatt vet hva du har investert i? Nå skriver du vel snart et flott innlegg på tråden som heter "godt nyttår"
Ransen
30.12.2021 kl 15:27 3169

Har nevnt det flere ganger, dette er ikke et selskap for nervøse og kortsiktige aksjonærer.
Man bør heller klarer å se potensialet i de enorme verdiene selskapet sitter på. Parex og andre operatører i Llianos har også møtt mye motstand i starten. Hvordan de velger å løse det ønsker jeg ikke gå inn på her, men de har åpenbart lagt listen. Siste melding gir selskapet litt mer tid til å starte prosjektet. Dette eventyret kan bli enormt, men det er et samspill i grunnen som må hensyntas ifm brønnetanleringene.
M. Binnion
30.12.2021 kl 15:55 3111

Galskap i mine øyne. 2021 ble ikke IOX sitt år heller, Dette må vel være penger på gata?. La -22 bli tidenes år for IOX. Snarlig godt nyttår IOXere ;-)
YNWA250505
30.12.2021 kl 16:42 3020

som sagt:-) Lavmål
kaunis
30.12.2021 kl 17:23 2942

Det er alltid de første/elste kjøpte aksjer som teller først, uansett hva du fikk/bet. for de siste aksjene, så er tapet/fortjenesten så stort som forskjellen mellom disse størrelsene.
kaunis
30.12.2021 kl 17:29 2931

Jepp, da har jeg kommet godt under 1kr i GAV. Mange gode kjøp i går og i dag. Dette vil jeg tjene godt på innen et år, synd dere ikke begynte tidligere å gi bort aksjene deres, men takk for romjulsgavene helt ned til 0,86. Det ble mye å gape over i år, nesten litt vanskelig å velge mellom alle gavene som drysset ned på børsen. Gjemte for lite til slutt til IOX, men ingen klage for det, jeg har en god nok GAV når høstingen starter i -22.
Slettet bruker
30.12.2021 kl 17:30 2921

Er et par år siden jeg var inne i denne sist. Har tatt en mindre posisjon her nå, da jeg syntes avtalen om utsettelse med myndighetene var bra og at den samtidig er på ATL. Får de borret nå etterhvert så er oppsiden stor.
Liffo
30.12.2021 kl 19:20 2821

Vart litt meir aksjer enn eg hadde tenkt, men når en har trua so får en bare stå i det, og ha trua på happy ending. Godt Nytt År til alle IOX ere🍾🎉
Slettet bruker
30.12.2021 kl 19:29 2805

Nedenunder hentet fra hjemmesiden til Parex skrevne policy om miljø og omgivelser m.m :
Det er viktig å samhandle med lokale myndigheter, det har iox erfart m.fl. Så da krever det nok en god del i forhandlinger om rettigheter, hva som ligger der til innfødt lokalbefolkning å arbeidere, Vinn /vinn strategi er viktig å få til. Har vist til dette for noen år tilbake, når det var blokkader m.m De største selskaper støtter ofte organisasjoner (miljø) Skoler og lokalt kultur liv med bidrag etc… Det må på plass ja.
Jeg strever nok enda litt med å vite nøyaktig hvilke boreplaner som er bestemt. Vet at de forpliktelser til 9 brønner på lla47( tror jeg! ) Å utmeldt ble jo en pliktbrønn på Altair, der de er uenig om sted å bore på Altair. Så i samme borefase utmeldt, to brønner på lla47 ( Jaca/og Malewo) De snakket også om boring å åpning av nytt lag c7 på Vikingo ? De snakket om at infrastrukturen er utbedret rundt Vikingo. Men er det utbedret i området for hele feltet nå ?
Er det disse ni brønnene samlet i feltet lla47 du referer til Ransen ?
Jeg håper at du Ransen får rett til slutt å forsåvidt meg selv også, som har trua på IOX å lla47. Men det må skje noe nå i 2022. Til alle aksjonærer Godt Nyttår 🦟🐝🐝

«Compensating employees fairly based on their job, skills and experience, and without regard to religion, race, ethnic or national origin, age, gender, gender identity, gender expression, sexual orientation, marital or family status, disability, or political affiliation.
• Disseminating this Policy among employees, train them periodically and develop specific procedures to guide their activities in accordance with this Policy.

• Promoting respect for cultural and ethnic diversity and for gender equity in both labour relationships and interactions with local communities.
• Respecting the rights of local communities by promoting dialogue through locally acknowledged stakeholders and public offices and by conducting broad consultations to identify and prioritize salient local challenges and needs. This will inform our contribution to socioeconomic development in the areas where we operate.
• Seeking to avoid involuntary resettlements of communities/individuals. When not possible, we will refer to national legislation and if it doesn ́t exist or it is weak, we will refer to relevant industry standards and best practices.
• Advancing environmental awareness and sustainable strategies for the protection of the environment and the prevention and/or mitigation of negative environmental impacts that may affect the rights of local communities, including their rights to water.
• Valuing and respecting the rights of indigenous peoples and, where they may be affected by our business activities, our approach and actions will follow national legislation and if it doesn ́t exist, we will refer to relevant industry standards and best practices for consultation and engagement with Indigenous People»
jonnyvang
31.12.2021 kl 00:22 2617

Mange år siden jeg var i denne aksjen. Sittet på sidelinjen i høst, men kjøpt en liten lyttepost idag, og tenker å bli med på et forventningsrally denne våren. :)
Leoløve
31.12.2021 kl 16:09 2389

Har vi på gang en dobbelt bunn i IOX mon tro..?
Velg 6 mnd i Kursdiagram 2021.
Se 21.september kr. 0,89 og de siste dagenes omsetning denne uken (evt. bruk linjal).
MC Axel
26.01.2022 kl 11:32 1715

With these oil prices, we should be well above 1.3 NOK. 1.3 NOK is the same share price as when the oil price was $ 30

Think people will wake up soon😁
Mdg1
26.01.2022 kl 11:45 1676

Har spurt før. Er det noen som vet nettoproduksjonen av olje til IOX nå? Hvor mye andel av produksjonen i Colombia tilkommer IOX? SLS fikk vel en fremtidig andel for boring? Og er totalen i Argentina større eller mindre enn 10% av brutto? Utrolig vanskelig å regne seg frem til inntekter når alle tall oppgis i brutto.
Fluefiskeren
26.01.2022 kl 12:11 1616

Det er jo bare å titte på rapportene. Totalt nettoproduksjon for de to landene samlet på side 2 her:

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/70fb627e-8c96-4ec6-b553-3b35bd69f8b7

Eierandeler finner du på side 9 her:

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/3aae2cd9-93eb-4957-9e46-fd58e5699c3e