Salg av aksjer?

Ikke Penge Dum
OCE 30.09.2021 kl 12:33 4221

Hei!

Ser det er flere som er optimistisk her inne for oce eller ocean energy sin bølgekraft satsing.

Noen som har lyst til å kjøpe flere aksjer hos dem? Jeg ønsker å redusere min posisjon for å ha mer penger til ett eiendomsspeosjekt jeg skal igang med.
Redigert 30.09.2021 kl 13:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2021 kl 07:25 1808

Skal OCE liksom være det eneste selskapet i verden som ikke er overprisa..? Knegg, sa hesten... Det er i en utviklingsfase.

Om de lykkes, er vel prisingen lav, men snittet mitt skal du ikke bekymre deg for. Det er på cirka 0,5 kroner.

God jul og godt nyttår..:)-
slapps
20.12.2021 kl 06:43 1839

Ca 232 mill aksjer i selskapet og det tilbys aksjer til 1,35kr.
Dette for ett selskap med oms på 4,7 mill.
Riktigt nok 47 mill i innskutt egenkapital, skal dette gilde priset til ca 250 mill kr?
Slettet bruker
20.12.2021 kl 00:00 1919

Vi er alle i forskjellige situasjoner, og tidene endrer seg. Har tatt det til meg. Ønsker alle lykke til med sitt uansett. For min del så satser jeg på framgang og notering for OCE. Om det går rett vest, så får det gjøre det. Om det går bra… så er det bra… Det kan hende at det fins mer risikofylte aksjer som allerede er på en eller annen form for børs, men ja, det har gått lang tid. Det har det, og så får dette også være en erfaring, men kommer de over kneika og blir notert… Da bør nok kursen kunne bli vesentlig høyere enn 1,35, tenker jeg. Vurderte å kjøpe vesentlig mer, men venter heller til etter at notering en eller annen plass er «vedtatt og opplest».
Redigert 20.12.2021 kl 00:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.12.2021 kl 16:00 2167

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
De fleste som eier aksjer, ønsker sannsynligvis på ett eller annet tidspunkt å selg aksjene sine, og da forhåpentligvis med gevinst. "Det finnes ingen lommer i likskjorten", så man vil kanskje gjerne få glede av pengene man har investert, mens man fortsatt er i live.. Mange av aksjonærene til OCE har vært med i mange år, da "de løpende emisjonene" var satt med en lavere kurs, og har muligens et lavere snitt, enn nye aksjonærer. Fortsatt, den dag i dag, foregår det stort sett kun enveis handling, altså kjøp. Man kan kjøpe aksjer direkte av OCE, nå til kurs kr. 1,35. Men det finnes fortsatt ingen egnet plattform for salg av disse aksjene. Selv om man har kjøpt aksjer i OCE og tenkt at man skal sitte lenge med dem, kanskje man allerede har sittet lenge med dem, og nå ønsker gevinst for å benytte på andre formål, og/eller at livssituasjonen har endret seg så man ønsker å frigjøre kapitalen. Det må være helt lov og opp til hver enkelt å bestemme om man ønsker å eie aksjene en har, eller kvitte seg med noen eller samtlige. Ingen bør rette pekefingeren mot noen som prøver å selge aksjer her på forumet, eller andre steder. For selv om man kanskje fortsatt har troen, kan det være forhold rundt den enkelte, som gjør at man ser at; nå er tiden inne for å realisere kapital fra disse aksjene.
Redigert 09.12.2021 kl 16:04 Du må logge inn for å svare
Skogly
04.12.2021 kl 21:34 2385

Ikke Penge Dum skrev 👍🏼 Takk 👍🏼
Ser at noen omsetter OCE aksjer her på forumet .

Har selv 100 000 aksjer jeg kunne solgt for 0,90 øre . De er veldig billig da siste aksjonærbrev er Breaking News for selskapet!

Har troa på selskapet framover og vil kjøpe til dyrere kurs senere!

Jeg selger pga,må bli ferdig med underetasje i hus for utleige.
Ikke Penge Dum
16.11.2021 kl 19:05 2600

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
👍🏼 Takk 👍🏼
Ikke Penge Dum
16.11.2021 kl 11:51 2709

Minner om denne muligheten her hos meg istedenfor å kjøpe emisjonsaksjer til 1,35kr :)

Ett gjennomført salg gikk veldig fint :) Igjen, så kan vi ta det over på andre medium som f.eks telefon eller annen email/sms istedenfor salgogkjopavaksjer@gmail.com , men setter pris på første email går dit sånn at jeg slipper å legge ut personlig info her.
Ikke Penge Dum
13.11.2021 kl 22:08 2843

Da har det blitt ett salg/kjøp og noen diskusjoner rundt det med noen andre.

Hvis det er noen som ønsker å øke eksponeringen sin i Ocean Energy send gjerne email til salgogkjopavaksjer@gmail.com

90øre pr aksje tilbyr jeg.
Slettet bruker
03.11.2021 kl 13:13 3036

Fullt ut forståelig at man av og til ønsker å gjøre endringer i porteføljen sin, og avertere aksjer for salg på denne måten. Ocean Energy er jo fortsatt ikke lokalisert på noen handelsplattform, så da må en gjerne kunne gjøre det slik som dette.
Redigert 03.11.2021 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
Ikke Penge Dum
01.11.2021 kl 09:19 3277

Jeg har ikke kjøpt disse aksjene, men fått de i arv fra min far.

Jeg engasjerte meg i selskapet i starten og snakket med de direkte om å sette de i kontakt med meglerhus, og fortalte de at jeg kunne også sette de i dialog med ett av de "grønne" børsnoterte investeringsselskapene. De var positive til å begynne med, men likte dårlig å bli "utvannet" så mye. Og da ble de vanskelig slik jeg oppfattet dem. Dette har gjort at jeg mistet troen.

Men jeg ser at det er flere her inne på forumet som virker positiv til selskapet og aksjen, og jeg håper virkelig at de lykkes, men som sagt skulle jeg heller likt å fått noe penger i retur nå pga min situasjon.

Men hvis det er sånn at man er skeptisk til å kjøpe/selge aksjer på denne måten så blir jo dette vanskelig. Men jeg har gjort dette med ikke børsnoterte aksjer tidligere og en kjøps/salgskontrakt i Norge er ganske vanntett i en juridisk tvist eller rettsak. Mao hvis man er redd for å bli lurt her.

Igjen, hvis noen har lyst til å kjøpe flere aksjer til en mye lavere kurs en 1,35kr så kan dere sende en email til: salgogkjopavaksjer@gmail.com

Til dere da som er skeptisk til emailen så er det laget en egen email fordi dette er ett offentlig forum. Fra den emailen bringer vi heller dialogen over på andre medium eller via andre emailskontoer.
Slettet bruker
22.10.2021 kl 13:22 3413

Så lenge aksjene ikke er registrert på noen slags handelsplattform, så kjøper jeg prinsipielt aksjer kun direkte fra selskapet dersom jeg skal kjøpe, og jeg har aldri kjøpt OCE-aksjer heller fra andre aksjonærer. De som sitter på OCE-aksjer skal jaggu få lov til å påvirke i retning notering på minimum NOTC-listen, de også, ikke snike seg stille ut døra. Ikke for å dømme noen som helst, men det er slik jeg tenker.

God helg, med streng kjærlighet fra Rockall..:)-
mimer
19.10.2021 kl 16:43 3546

Det er nok ikke så lett å få gjort her. Dette viser vel at det er behov for notering nå. Det er ikke aksjonærvennlig å "låse inn" aksjonærene i åresvis, uten å ha noe konkret dato for notering i det minste...
Ikke Penge Dum
19.10.2021 kl 14:40 3580

Gjerne kom med bud noen av dere andre her :)
Slettet bruker
10.10.2021 kl 23:02 3806

Ikke Penge Dum skrev Nei, ingen?
Hmm.. Frister, men jeg har egentlig tenkt at jeg på nåværende tidspunkt ikke ønsker flere aksjer i OCE. Tryggest med diversifisering. Men du finner sikkert kjøpere til alle aksjene, utenfor offisielle markedsplasser, da jeg i alle fall anser OCE som et meget godt selskap med stort potensial.
Redigert 10.10.2021 kl 23:02 Du må logge inn for å svare
Ikke Penge Dum
10.10.2021 kl 00:42 3916

Ikke Penge Dum skrev Hva byr du og hvor mange?
Nei, ingen?
Ikke Penge Dum
07.10.2021 kl 10:44 4029

150 000 aksjer til 90 øre?
Redigert 07.10.2021 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.09.2021 kl 15:14 4174

Hvor mange aksjer ønsker du å selge, og til hvilken pris?