Havi

marked1
HAVI 30.09.2021 kl 13:11 23492

Havi stiger solid for tiden. Tydelig at endel vil inn i offshore/shipping.
Redigert 14.05.2022 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
thypoon
23.11.2021 kl 11:37 4764

Lastet opp på dippen siste tiden. Havila er en nydelig trading aksje og kan bli virkelig moro her!!!
oppturen
23.11.2021 kl 14:09 4707

Har du lest siste melding ??
Møre75
23.11.2021 kl 19:07 4630

Obligasjon avtalen ble vedtatt, så da spørs det hvilken vei det går i morgen
Slettet bruker
13.12.2021 kl 11:00 4287

Lite futt i havila fortiden😅
Møre75
13.12.2021 kl 12:02 4252

Ja er stille før stormen .
Men de må vel komme inn noe posetivt snart
Møre75
15.12.2021 kl 20:38 4141

får no håpe dem for solgt noen båter snart , slik kreditorene blir litt blidere
Møre75
16.12.2021 kl 12:32 4048

Var da voldsomt å stille det blei inne på denne tråden
thypoon
10.05.2022 kl 15:30 3692

Noe liv her? Solstad går bananas, skulle tro Havila drev på med noe helt annet.

Smeller det snart?
Redigert 11.05.2022 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
marked1
11.05.2022 kl 21:14 3506

I morgen går Havila over 7 - 8 kroner.

55% opp til 10 kroner.
Redigert 11.05.2022 kl 21:20 Du må logge inn for å svare
marked1
12.05.2022 kl 08:29 3359

Følg med på Havila Shipping i dagene fremover. Mens noen offshoreaksjer har gått 40 - 50%, har HAVI i forhold til det nærmest stått på stedet hvil. MCAP på skarve 153 mill NOK....!! HAVI-aksjen er rigget og klar for reprising nå, og er en klar doblingskandidat på kort sikt for å rette opp i feilprisingen som man nå tydelig ser. Tenker at Q1 25. mai vil åpne øynene hos investorene. Men da må man nok ganske mye opp i pris fra dagens nivå.
Redigert 12.05.2022 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
marked1
12.05.2022 kl 09:16 3313

DER forsvant sperreposten på 6,65. 7 kroner også passert, 8 neste.

Med dette tempoet ser vi 10 kroner innen få dager.
Redigert 12.05.2022 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
marked1
12.05.2022 kl 11:26 3250

8 - 10 kroner i HAVI coming up. HAVI er en aksje man skal holde til over 20 - 25 kroner. Aksjen kan gå mye på posisjonering mot Q1. Skulle selskapet overraske positivt på kvartalsfremleggelsen, noe vi har sett for de andre offshore-aksjene, da går lokket av aksjekursen og det tekniske bildet kan bli et helt annet.
Redigert 12.05.2022 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
VIP001
12.05.2022 kl 13:32 3194

Pass på! Denne har ennå ikke gått skikkelig, men kommer garantert til å gå nordover innen kort tid. Er i samme segment og stor oppside som de andre rakettene i oljeservice. Blir spennende dager fremover :)
Redigert 12.05.2022 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
Mr Seven
12.05.2022 kl 15:33 3111

Gøy å sitte med HAVI aksjer nå. Jeg er spent på om det dukkert opp noen "kjente" på topp 20 listen de kommende dagene. I HAVI kan man fortsatt komme på topp 20 listen for 7- 800.000 NOK. OBS: Stor utvanning frem i tid, men skipsverdiene kan få voldsom reprising nå da det er spådd en heit sommer i supply. De fleste bankene har kvittet seg med sine aksjer og det er ingen store aksjonærer igjen unntatt Havila Group og lånetakerne.
https://www.havilashipping.no/investor-relations/shareholders/
Redigert 12.05.2022 kl 15:34 Du må logge inn for å svare
marked1
12.05.2022 kl 15:34 3107

HAVI går sterkt, som forventet. Er ikke overrasket over det. Ser ut til at investorene har våknet og fått også HAVI på radaren nå.

25% opp til 10 kroner. Dit kan vi komme før vi tar helg.
VIP001
12.05.2022 kl 17:18 3022

HAVI er priset rundt 180 mill. Den er overmoden for en reprising og HAVI kan bli en doblingskandidat innen kort tid.
Redigert 14.05.2022 kl 13:32 Du må logge inn for å svare
marked1
13.05.2022 kl 09:01 2823

Bull-runnet i HAVI har såvidt startet og aksjen skyter plutselig fart videre. 20% opp til 10 kroner nå.

MCAP vanvittig lavt, rundt 180 mill NOK. 20 - 30 kroner er et kurstarget man kan sikte seg inn på for HAVI.
Redigert 13.05.2022 kl 09:06 Du må logge inn for å svare
Dalia
16.05.2022 kl 12:05 2482

kan man handle denne aksjesparekonto? takk for svar
VIP001
16.05.2022 kl 12:52 2429

Nå skyter denne fart. Ifølge teknisk på «aksjonæren» i dag så er det motstand på kr. 10. Bryter den igjennom så er neste motstand på kr. 18,-
Føre var
16.05.2022 kl 12:55 2417

En kjapp tredobling, ville ikke vært så dumt:)
VIP001
16.05.2022 kl 13:02 2398

Håper det er greit å legge ut her. Det er fra Facebook gruppen «aksjonæren». Han har daglige tekniske analyser av aksjer. Og i dag var det HAVI sin tur.

DAGENS AKSJE 16.05.2022
HAVILA SHIPPING

HAVI, på oppfordring ser vi på denne aksjen. Vi tar forbehold om tallene vi har funnet, om beregningene og vurderingene.

I dagens marked er HAVI veldig interessant, den er omtrent halvparten så stor som SIOFF og under halvparten av gjelden. Den har også ca 24 mill. Aksjer, mot antall SIOFF sine ca. 240 mill aksjer.
Så for å få sammenlignet HAVI med SIOFF, må vi gjøre et regnestykke. Det tilsier at HAVI aksjen grovt sett kan ganges med 10, for å sammenlignes med SIOFF. Altså fredagens kurs på 7,6 gir en markedsverdi på 7,6 x 24 mill aksjer, totalt ca. 180 mill. Det tilsvarer vel omtrent halvparten av verdien på ett skip. SIOFF igjen har markedsverdi på 3,7 mrd.
Da må vi se på gjelden, som er ca. 1/3 av gjelden i SIOFF, hvis jeg har funnet riktige tall her. Det igjen vil gi en merverdi på ca 50%. Totalt, gir det meg et mål på HAVI på ca kr. 7,6 x 10 = 76 + 50% ( for mindre gjeld) totalt kr. 114 målt mot SIOFF.
Bør være ganske i teressant når markedet ser dette.

Teknisk ser det slik ut.
HAVI er trygt plassert i en stigende trend, den ligger midt i og kan gå like lenge en gang til målt mot avstanden fra bunnen av trenden. I første omgang ca kr. 1,5 fra der den er nå. Alle aksjer pleier å ta en pust i bakken, ikke bli redd. Dette kommer til å gå opp, og etter min vurdering, laaangt.
Første motstand kommer på kr. 8, den tror jeg vi går rett igjennom. Så kommer det en mye sterkere motstant på kr. 10. All time high siste 5 år er ca kr. 18, som også er en kraftig motstand, men den tid, den sorg.
Wasteland
16.05.2022 kl 13:17 2368

Bra innlegg, synes også de er rart at ikke Havi gått mer i forhold til SOFF og SIOFF. Men de ser ut å skje ting no, virker ikke som de er så mange frie aksjer på selgersiden i markedet no.
Vergil
16.05.2022 kl 21:24 2049

Problemet med HAVI er den konvertible obligasjonen, som praktisk talt kan nulle aksjonærenes egenkapital. Den ble gjort som et desperat forsøk på å unngå konkurs. Lykke til! Mvh
VIP001
16.05.2022 kl 22:44 1958

Er det samme som DOF? Slik jeg forstår det så er HAVI uansett sikret frem til 31.12.24. Er i tilfelle lenge til og slik markedet er nå så kan nok mye forandre seg frem til utgangen av 2024 vil jeg tro.
Redigert 16.05.2022 kl 23:08 Du må logge inn for å svare
Vergil
17.05.2022 kl 07:02 1824

Har ikke helt oversikten… Har bare tatt noen kortsiktige bet i HAVI de siste årene. Stoler generelt sett ikke på supply-redere fra Vestlandet. Lykke til! Mvh
VIP001
19.05.2022 kl 19:09 1415

Fra på HAVI sin LinkedIn. HAVI ser positivt på fremtiden :)

Offshore Shipping Rates are on the UP.

It has been a long time in the making, but the N.Sea OSV owners are welcoming an increase in charter rates for most types of vessels.

As can be seen in this encompassing article by John Snyder of Riviera Maritime Media, European Ship Owners are enjoying increased rates for both spot and term charters.

The offshore activity levels tend to increase in the 2nd and 3rd quarters which in turn leads to increased demand and the subsequent hike in hire rates on the spot market.

The market in recent years has been over supplied with too much tonnage available which led to a lot of vessels being laid up, sold outwith the sector or offloaded for recycling.

It is early days yet but are we seeing the market balance out following a a number of years of financial pain being endured by the owners? Apparently we are.

Shipping, like any business, is subject to peaks and troughs, yet the canny owners will not over commit to new capex projects during the good times such that the free cash built is available to service requirements when the troughs present themselves.

Hopefully the entire supply chain can also benefit from these very positive market conditions as each fleet relies heavily on it's vendors and crews.
Redigert 19.05.2022 kl 19:09 Du må logge inn for å svare