Helt utrolig - JIN's beste kvartal sannsynligvis noensinne og

noprofit
JIN 30.09.2021 kl 15:48 50425

markedet svarer med å sende aksjen ned, forstå den som kan........

Ratene er opp i dag også

Utbytte er betalt ut

Og vi går inn i neste kvartal med rekordhøye rater

tankardjr
19.12.2021 kl 15:01 6797

5 kr anser jeg som fullstendig usannsynlig. Da må vi få rater på under 8000 dollar dagen over lang tid. Dessuten så må du legge inn upopulær faktoren inn i sannsynlighets scenarioet. Jinhui kan nå nesten bare bli mer populær og legger du til den latterlige lave kursen så er sannsynligheter for kursøkning større enn for fall. Tar du for eksempel en populær tørrbulk aksje som betaler ut regelmessig utbytte så skal ikke en sånn aksje skuffe særlig mye for at kursen skal falle. Det er sånn det fungerer og hvis spetalen sin filosofi skal gjelde i jinhui som er at nøkelltall vinner altid til slutt så er det duket for oppgang
Jørgen
19.12.2021 kl 15:48 6744

Hallo! Når skal dere forstå at utbytte har lite å så for verdsettelsen. Pengene kan brukes kun 1 gang. Det spm betsles ut reduserer verdi på seldkapet tilsvarende.
Jørgen
19.12.2021 kl 15:54 6743

Hallo! Når skal dere forstå at utbytte har lite å så for verdsettelsen. Pengene kan brukes kun 1 gang. Det som betales ut i utbytte reduserer verdi på selskapet tilsvarende.. Den beste måten å distribuere aksjonærverdi er tilbakekjøp av egne aksjer. Pga. Lav Pris/Bok er dette beste måte nå.
tankardjr
19.12.2021 kl 20:18 6669

Ja det er et verktøy de har i verktøykassen. De har det hatt det vedtatt i mange år. Men de ser vel ikke nytten av det foreløpig. Nå kjøpte de skip og det er også en måte å øke både inntjening og verdi på. Men så lenge jinhui er på ose så får vi vente å se. Jeg tror Q4 resultatene blir den store triggeren for kursen. Nå har de tilsynelatende sluttet å kjøpe skip også noe som er kortsiktig positivt for et dividende og enda sterkere balanse.
kodenavn
21.12.2021 kl 09:15 6475

Pengene fosser inn i supra,dvs JIN og BELCO

Both Supras and Pana seeing a relatively muted start to the week and extending the trend from last week. However, Supras continue to be the star performer with rates only down 4.5% over the past week where Panamaxes and Capes has taken more severe hits.
kodenavn
07.01.2022 kl 14:18 6143

JIN er en underpriset pengemaskin.
Dagens kurs burde vært mellom 20,. og 30.-. NAV er over 30.- !
I tillegg vil selskapet nesten tjene inn børsverdien en gang til i 2022.
2023 blir sannsynligvis enda bedre pga økte rater som følge av Eexi.
Superoptimist
07.01.2022 kl 17:26 6030

Hva kan "vi" gjøre da for å få denne aksjen dit den "hører hjemme"?
Slettet bruker
07.01.2022 kl 20:35 5940

Vi kan bla. fortsette å ha tillitt til at markedskreftene vil fortsette å virke i JINs favør, nemlig:

1. Ha tiltro til at supramax segmentet innenfor dry-bulk sektoren vil fortsette å utvikle seg positivt de neste årene (og at det ifølge flere shippinganalytikere ikke er usannsynlig at det faktisk vil utvikle seg bedre enn både de større cape og panamax segmentene).

2. Stole på at de økonomiske lover vil fortsette å gjelde for aksjekursen i år som i fjor; kursen steg 235% i fjor og har steget med 9.5% allerede den første uken i år. Betydelig bedre enn GOGL siste 1 år (155%), for BELCO (138%) og for 2020 Bulkers (bare 131%). Med den økonomiske inntjeningen selskapet leverer fordelt på nåværende lav mkt cap er det høyst sannsynlig at kursutviklingen ikke bare fortsetter, men faktisk kraftig forsterkes…

3. Forstå at shipping er en volatil bransje og at særlig de større segmentene har store sesongvariasjoner hva gjelder rater i første kvartal. Aksjekursen til JIN farges av hva som skjer i Cape og Panamax segmentene – også siden selskapene som er aktive her får mer pressedekning – og dessverre svinger kursen til JIN mer enn de andre selskapene, både ned og opp.

4. Forstå at ratene i Asia er noe lavere enn resten av verden, men at differansen hentes inn omtrent 1:1 ved lavere driftskostnader.

5. Forstå at – med unntak kompensasjon for scrubbere som enkelte befraktere gir – så er det knapt forskjell i ratene for helt nye skip, skip som er 12 år i snitt og skip som er 25 år - og det ikke finnes noen tydelig dokumentasjon på at dette kommer til å endre seg i årene fremover, til tross for hva enkelte påstår.

6. Forstå at et netto gjeldfritt selskap med masse penger på bok er bedre stilt ift å tilpasse seg markedet og endring i lovverk enn noen andre mer forgjeldede aktører. Om det er «scrubbere for alle» som må til på et tidspunkt så har JIN en hær av kinesere til å montere dette for en billig penge (som de har på bok!) ila kort tid.

7. Forstå at ledelse og majoritetseierne i JIN er meget gode forretningsfolk – som har gjort noen meget gode skipskjøp det siste året – og som dermed forsterker kurspotensialet i aksjen.

På den annen side – du må akseptere at selskapet var kjipere på utbytte gjennom 2021 enn andre (de valgte å øke flåten sin med 30% i stedet). Du må også akseptere at ledelse og majoritetseierne holder kortene tett til brystet ift de avgjørelsene som tas – noe som en eller annen grunn mistros sterkt av enkelte….

kodenavn
11.01.2022 kl 09:20 5650

Dry Bulk: Indonesian authorities partially backed down yesterday from its ban on coal exports, allowing for fully loaded bulkers to sail. Further, comments from the authorities suggest the government will make a new decision on Wednesday on whether to scrap the ban altogether which was implemented 10 days ago to resolve serious coal shortages at its domestic power plants.
Lim Gordon
12.01.2022 kl 08:42 5431

Det ser ut til at det hadde øyeblikkelig resultat for børsene.
Superoptimist
12.01.2022 kl 16:38 5386

Ikke Jin i all fall. Det må være noen vanvittige kapitalkrefter som holder denne aksjen nede!
mithra
12.01.2022 kl 17:00 5406

Neida.
Det er bare ingen kjøpere i øyeblikket.
De avventer rateutviklingen og Q4 resultatet.
Det er heller ingen selgere å snakke om.

Derfor går vi en veldig interessant tid i møte frem mot resultatannonseringen i slutten av februar..
Hvis ledelsen i Jinhui bestemmer seg for å betale et fornuftig utbytte og ratene konsoliderer seg, og begynner å stige, kan vi vente en kraftig oppgang.
I motsatt fall vil kursen sannsynligvis falle videre.
kodenavn
12.01.2022 kl 18:51 5397

Det er riktig som du skriver, det er nesten ikke omsetning om dagen. Men jeg forventer at det er noen som vil posisjonere seg før Q4.resultatet. Det blir meget bra, og bør gi kursen en skikkelig dytt,
Vi trenger ikke utbytte eller høyere rater for at det skal skje.
Selskapet bøtter inn cash om dagen, og det vil snart vises i kursen.
Kursmål 30.-
Tålmodighet, tålmodighet.
Superoptimist
13.01.2022 kl 11:29 5240

Være tålmodig ja! Nå går det sakte, men sikkert, utfor igjen!
mithra
13.01.2022 kl 13:16 5171

bulkratene i asia forsetter å falle kraftig i alle segmenter, men mest i cape
kodenavn
13.01.2022 kl 14:42 5095

Supramax-ratene faller bare 1,06 %, så det klart beste segmentet.
Rate 21.069 USD/day. CBE 8.000
Pengene fosser inn.
Superoptimist
13.01.2022 kl 17:16 5025

På kursen ser det da ikke slik ut!
kodenavn
13.01.2022 kl 17:44 5019

Fordi folk ikke følger med.
En liten aksje som får lite oppmerksomhet.
Men en gylden anledning for de som ser den.
kodenavn
14.01.2022 kl 10:30 4826

JIN er en underpriset pengemaskin.
Dagens kurs burde vært mellom 20,. og 30.-.
NAV er over 30.- !
I tillegg vil selskapet tjene inn halve børsverdien en gang til i 2022.
P/E =2
2023 blir sannsynligvis enda bedre pga økte rater som følge av Eexi.
mithra
14.01.2022 kl 11:26 4758

Mulig det.
Men i første omgang er kursutviklingen på bulk shippingaksjer preget av det fortsatte fallet i Asia.
For capene er fallet dramatisk..
kodenavn
14.01.2022 kl 15:09 4630

Cape ned 14,3 %
Supramax, som er JINs båter, er ned 0,95 %, og stadig på veldig lønnsomme nivåer.
tankardjr
17.01.2022 kl 20:53 4310

Litt interessant å se hvor feilpriset denne er i forhold til resten av ose på simply the wall street auto genererte analyse.


Valuation

Is Jinhui Shipping and Transportation undervalued compared to its fair value and its price relative to the market?
Analysis Checks 5/6

Undervalued compared to fair value
Share Price vs. Fair Value

98.1%Undervalued

Current Pricekr11.00Fair Value kr 578.43
20% UndervaluedAbout Right20% Overvalued

Below Fair Value: JIN (NOK11) is trading below our estimate of fair value (NOK578.43)
Redigert 17.01.2022 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
tankardjr
17.01.2022 kl 22:13 4219

Capesize

The New Year starts with some degree of uncertainty, not only related to the Indonesian coal export ban but also concerning the impacts of the heavy rains in Brazil. For the former, it was estimated 13-15 mt has been affected so far this year, and only recently 14 ships were allowed for export. For Brazilian iron ore, it becomes clear that some chartering activity has been put on hold, however there is limited information emerging about the actual impacts the rain has created. There is generally limited information emerging from the c3 market, and the c3 index is off USD 1 from last week to close to USD 20 pmt this week. Present Cape average is presently USD 17,000 and has potentially some room for further drop, but an improvement is expected prior to Chinese New year only 3 weeks ahead.

Panamax

There was a lifeless start to the week the Atlantic continued its easing down from last week with an apparent lack of demand. Asia too continued to be impacted by the ongoing coal export ban ex Indonesia as well as an absent cargo book elsewhere in the region pointing towards a weaker looking market, some said. There is a growing tonnage count and number of ballaster tonnage in the Atlantic only playing out to erode confidence further.

Some representative fixtures this week:
-Swift Suzhou (81,458/2015) Singapore 10 January fixing at USD 25,000 for a trip via EC South America redelivery Singapore.
-Hakuta (82,165/2011) Rizhao 10 January was rumoured fixed for a trip via NoPac redelivery Spore-Japan at a healthy rate in the region of USD 25,000 to Kline, whilst mixed reports emerged of Olam securing the vessel.
-Agios Sostis (75,659/2009) retro sailing Incheon 9 January for a trip via NoPac redelivery Japan with intention grains rumoured at USD 19,000.
-Avax (75,399/2006) Zhoushan prompt was said to have fixed for a trip via EC Australia redelivery India at USD 19,750, whilst the Lestari relet.

Supramax

Both physical and FFA taking the beating. Even though Indonesian coal ban soothed - Pacific basin still remained under pressure. From the Atlantic, only vibes came from USG although little was reported. 58,000 dwt open in Oran was fixed closed to USD 20,000 for a clinker run to West Africa. Smx dop mid China covered trip to Bangladesh with steels USD 20,000. Ultramax open China fixed trip via Vietnam to Chittagong at USD 21,000. Backhauls from China to EC South America concluded at USD 16,000 on an Ultramax. Smx open Philippines was fixed for a nickel ore trip to South China at USD 16,500 with option to North China at USD 1,000 more. From the Indian Ocean, Ultramax open Magdalla was fixed for a trip via MEG redel Bangladesh at USD 32,000. On period front a 53,000 dwt was fixed around USD 25,000 for 3-5 months. The next weeks the market usually trends downwards until the Chinese New Year
alexut
18.01.2022 kl 11:20 3971

Takk for at du deler tankardjr. Kan du si noe om hva alt dette innebærer? Mange ukjente begreper for en fersking =)
kodenavn
18.01.2022 kl 11:59 3909

Current Pricekr11.00Fair Value kr 578.43

Dette er vel i overkant, selv på en god dag. :)

Men 30.- pluss er et fornuftig kursmål, NAV og cash flow tatt i betraktning.
tankardjr
18.01.2022 kl 13:11 3864

Egentlig så innebærer det ikke så mye på litt lengre sikt. Capesize er i sin lavsessong. Fearnleys lager 1 ukes rapporter og jeg har lengre horisont enn 1 uke. Denne kommer som en kule når capesize igjen stiger og jinhui skal legge frem sitt regnskap den 28.2. Vi får håpe capezise snur i februar slik at vi får det rette momentet i aksjen. By the way det er bare 2200 aksjonærer i jinhui så det skal nok ikke store presset i døra til å få en ny og annen kurs
kodenavn
18.01.2022 kl 14:13 3810

Supraratene fremdeles over 20.000, og faller minst av segmentene.
Pengene fosser inn.
Merkelig at investorer ikke klarer se forskjell på Cape og Supra.
Kursene på JIN og Belships (BELCO) burde vært mye høyere.


Baltic Dry -5,03%
Capesize -10,48%
Panamax -4,71%
Supramax -1,27%
noprofit
18.01.2022 kl 14:39 3770

Har sagt det før, investorene på OSE er noen brødhuer som ikke kan regne og se gull på gata
tankardjr
18.01.2022 kl 17:24 3684

Ikke rart de blir brødhuer heller da når analytikere ikke klarer å snakke om rett prising av aksjer. På tv 2 så prater analytikere om flyr og norwegian eller grønne selskaper som begge deler er luftslott som man kan og mest sannsynlig taper pengene sine på lengre sikt.
Slettet bruker
19.01.2022 kl 15:22 3418

Markedet priser nå JIN’s snaue 26 store netto-gjeldfrie flåte til å ha en snittverdi på USD 5,1 mill. Tilsvarende priser markedet inn at JIN’ vil ha en snittmargin fra drift på snaue USD 15,000 p/d/per skip i max ett år til – så er det bom-slutt for alltid!.

Må vel være lov til å skjele mot Ben Graham da: “Mr Market has incurable emotional problems”…!

Vi som er litt mer optimistiske, vi kan kanskje oppmuntre oss med noen av følgende tilsvarende sitat fra Warren Buffet:
- “Remember that the stock market is a manic depressive.”

Tilslutt, siden det er så mange day-tradere i denne aksjen, så kan vi jo for moro skyld ta med denne også:
- “The stock market is designed to transfer money from the active to the patient.”
Slettet bruker
19.01.2022 kl 15:26 3418

Glemte å skrive at markedet priser inn enten eller - dvs enten likvideres flåten i dag til nevnte snitt pris ELLER flåten trader i ett år til nevnte margin og har da null i verdi...
DividendYield
19.01.2022 kl 19:35 3270

Nå er det ikke så fryktelig lenge siden den ble priset til 3-4 kr. så noe nedside er det vel enda? Ratene begynner vel også å nærme seg prisingen på den tiden, gitt de fortsetter å falle 10% hver dag som det blir meldt om fra Baltic dry?
kasperd
19.01.2022 kl 20:01 3326

Tror du glemmer å skille mellom capesize og supramax kompis
Slettet bruker
19.01.2022 kl 20:11 3315

Altså: kursen var ca 3,50 kroner ved årsskiftet 2020-21. Q1-Q3 for 2021 ga et resultat på ca 9 kroner pr. aksje, inkl reversering av tidligere nedskrivning av skipsverdier. Var 3,50 "riktig" pris ut fra underliggende verdier for et drøyt år siden, skulle prisen nå være ca 12,5 kroner, når en da ser bort fra Q4 og fremtidig inntjening. Men ut fra rater vet vi at Q4 gir minimum ca 2 kroner pr aksje i pluss på bunnlinjen. Videre tyder alt på at 2022 blir et godt år; ut fra FFA kan vi forvente 6-8 kroner pr. aksje i pluss for året. Kortsiktig kan selvsagt kursen gå begge veier, men forventning til Q4- tallene som kommer om en måned samt oppsving i rater etter kinesisk nyttår tilsier kursoppgang om ikke lenge; underliggende verdier kan i alle fall ikke begrunne ytterligere nedgang.
Natt1369
19.01.2022 kl 21:07 3255

For ikke å Glemme: kursen til jinhui var blant de siste til å hente seg inn igjen etter pandemiens utbrudd, og lå på 8-9 kr forut covid-19.
Den gang hadde vi 19 skip, medregnet de to siste kjøpene 22. desember, er flåten iløpet av mars oppe i 26 skip. Det tilsvarer en økning av flåten på 37%, og inntektene vil øke minst like mye framover! 🤘🎉
Trenger ikke kalkulator for å fastslå at denne nå er ennå mer underpriset enn januar ifjor! 😅
DividendYield
19.01.2022 kl 21:33 3275

Men er det noen som kan forklare den lave omsetningen i aksjen? Asterixogobelix skriver det er så mange daytradere i aksjen, men omsetningen er jo halvparten av lille wilson og mindre enn Himalaya som ikke har noen skip! Veldig mange daytradere kan det ikke være?
Natt1369
19.01.2022 kl 21:58 3248

For lite selgere i aksjen til at større aktører snuser på denne nå. De fleste blant topp 20 på aksjonærlisten er langsiktige, og akkumulerer jevnt og trutt. Markedet avventer utviklingen mot kinesisk nyttår, ingen vits å kjøpe når det er intet press i aksjen, og man om mulig kan få den ennå rimeligere.
kodenavn
23.01.2022 kl 16:09 2778

Nå er supra-ratene dobbelt så høy som cape-ratene.
Til tross for at skipene er mindre, billigere og har lavere CBE
Fint for JIN og BELCO det.
kodenavn
26.01.2022 kl 09:24 2504

Supraratene fremdeles på 19000, og faller minst av segmentene.
Pengene fosser inn.
Merkelig at investorer ikke klarer se forskjell på Cape og Supra.
Kursene på JIN og Belships (BELCO) burde vært mye høyere.
JIN prises nå til en tredel av underliggende verdier, og tjener inn hele børsverdien på et par år.
Penger på gaten.