VOW - Når kontraktene hoper seg opp......!

Hammers
VOW 01.10.2021 kl 10:27 6140

Skal si det var overraskende at ikke den landlige kontrakten ble meldt ila Q3 - som VOW har varslet.
Finnes det noen logisk forklaring på dette?

Jeg vet selvsagt ikke noe sikkert, men kan det tenkes at dagens meldte 140-mill kontrakt lagde uventet "krøll i systemet"?
At VOW måtte foreta en prioritering ang hva som skulle komme først i køen mtp behandling/offentliggjøres?

I så fall ikke utenkelig at den landlige på ca 200 mill kommer senere i dag eller innen mandag morgen.
Uansett; Den kommer uansett når den kommer!
Redigert 01.10.2021 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
aksjebull
01.10.2021 kl 11:01 6038

Den kom ikke innen Q4 - jeg er ikke overrasket! Men vi fikk en annen pen kontrakt :-) holder på aksjene
Slettet bruker
01.10.2021 kl 11:24 5962

Tenker også at mangel på melding på land delen må skylde at de venter på andre faktorer som kanskje skal meldes samtidig eller før. Meeeen uansett synes Vow skulle spandert på seg en skikkelig god media kvinne til tegne og forklare og snakke. Så kunne kanskje også en nære lederen tegnet og forklart litt til sine eiere. Kunne blitt trygt og godt.
Slettet bruker
01.10.2021 kl 11:29 5952

Jeg spanderer litt trådplass for mer lesbarhet:

Vow ASA : Vow bags NOK 140 million clean-tech contract in cruise

Vow ASA’s subsidiary Scanship AS has been awarded a serial cruise newbuild contract valued at up to EUR 13.8 million (NOK 140 million) by a major European shipyard.
The contract includes Scanship’s clean ship systems for up to four cruise ships, of which two orders are firm at a total value of EUR 6.9 million and two are optional at a total value of EUR 6.9 million.
Each contract includes supply of state-of-the-art technology to process garbage, food waste and wastewater onboard cruise ships carrying 1 000 people aboard.
Equipment for the first ship will be delivered from Scanship to the yard in Q3 2022.
Slettet bruker
01.10.2021 kl 16:22 5651

Er det VGM emisjon på gang som lager litt tull i kalenderen?
Hammers
01.10.2021 kl 16:44 5578

Selvsagt ikke.
Emisjonen for å skaffe arbeidskapital til VGM er ganske nylig gjennomført.

Slettet bruker
01.10.2021 kl 16:51 5549

Neivel. Får håpe det er noe positivt som har kommet i veien da.
Naustberget
02.10.2021 kl 10:14 5085

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Enda et bruksområde for Biokull 🤗

Bærekraftig materialer og gjenbruk

Grunnforsterkning ved hjelp av kalk-/sement er vanlig i mange land, Skandinavia inkludert. Å produsere kalk og sement er imidlertid energikrevende prosesser som medfører betydelige CO2-utslipp. Bygge- og anleggsbransjen jakter derfor på alternative løsninger.

– I GOAL vil vi undersøke hvordan vi kan bruke restprodukter fra industrien, som bioaske, biokull og slagstål, som stabiliseringsmateriale. Målet er en grønn, sirkulær økonomi der klimavennlige og kostnadseffektive restprodukter fra forbrenning av avfall, metallurgisk industri og biokull fra organisk avfall kan bli brukt til å stabilisere grunnen, sier Grøneng.

CapitaL
04.10.2021 kl 10:00 4623

Kontrakten kommer.. null stress;)

Er det muligens her Vow er involvert med Repsol?

- Our plant for generating gas from urban waste will be located in the port of Bilbao in northern Spain. There, waste that has reached the end of its useful life will be transformed using a pyrolysis process, which consists in heating up waste at high temperatures without oxygen until it is transformed into gas. The extracted fuel will be used to substitute part of the traditional fuels that the Basque refinery, one of the largest in Spain, uses in its production process.

With this project, we keep promoting circular economy, which is applied to all phases of our Company's production cycle through technology and innovation. Once this plant is operational, it will process:

First stage: Remove 10,000 tons of urban waste per year from landfills in the first stage
Later stages: Remove 100,000 tons a year in later stages, equivalent to the urban waste produced in the surrounding area

https://www.repsol.com/en/sustainability/circular-economy/our-projects/producing-fuels-from-urban-waste/index.cshtml

Repsol har en såkalt Low Carbon Day i morgen. Muligens kommer det frem noe interessant der i fht samarbeidet med Vow...

https://www.repsol.com/en/shareholders-and-investors/socially-responsible-investors/repsol-low-carbon-day/index.cshtml
FAZIT
25.01.2022 kl 11:10 3855

Her er det visst brukt feil smurning....





:-o
PHOinvestor
29.01.2022 kl 11:05 3126

hvorfor faller wow hele tiden
PrivatInvestor
30.01.2022 kl 11:57 2897

Var aksjonær i Vow for en stund siden ,men valgte å selge meg ut mens jeg hadde gevinst.
Utviklingen som har vært i aksjen hadde jeg aldri tippet ,men så har også kontraktene uteblitt og markedet har svart .
For dere som følger selskapet ,hva er neste trigger og hvorfor har det vært så stille rundt nye kontrakter?
Slettet bruker
30.01.2022 kl 16:43 2685

Med veldig høy rente og krydre det med en liten verdenskrig (Ukraina) så er sikkert VOW til 19 kroner dyrt. Utover det , sett at det ikke ble verdenskrig. Litt høyere renter er jo ett svært godt sunnhets tegn for verdens økonomien. Med nullrenter så skjønner mann at pasienten ikke går av egen maskin og er avhengig av både blodoverføring og respirator. Inflasjon er mann livredd ,hvorfor det? Hvor skal mann sitte med pengene da om det er inflasjon? I banken? Det grønne skiftet skulle sikkert bare vare ett kvarter. Når sentral Europa igjen står med vann til lysken i vårflommer så tenker de sikkert at vi må pumpe mer olje og forurense mer. Tror nok ikke det var overvekt av Nordnet kunder som fikk delta i rettede emisjonen for kort tid siden på 46 kroner. Det var nok investorer som vet hva de driver med og som med glede betalte 46 kroner aksjen i VOW, Nå tipper jeg VOW snart lar Badin jobbe med de tingene han kan og så har de ett nytt ansikt klart til å håndtere media og IR greier, det kan bli en lettelse.
Slettet bruker
30.01.2022 kl 16:44 2680

Denne skal i 5 kr - (ja den med hull i )

Nsxnsx
30.01.2022 kl 17:15 2632

Du glemte en 0 🤣🤣😉👍
Slettet bruker
31.01.2022 kl 09:35 2299

Skal Vow aksjen opp eller ned, eller til hel…. et sted. Jeg har alltid hatt positiv sans for selskapet. Tjente bra ved utsalg, men kjøpe inn igjen på for høy kurs. Vel slik er livet og det forundrer at selskapet i så lang tid ikke har kommet med noe nytt. Man får da litt negative tanker om teknologi, ny konkurranse, etc. Jeg får sitte en stund til, men det begynner å røyne på.
Redigert 31.01.2022 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
bvadet
31.01.2022 kl 11:36 2137

Bare å selge dritten. Mange som er lurt inn i denne drittaksjen av Hammers?
Listen
31.01.2022 kl 11:43 2116

Nå røyner det på. Slik situasjonen har utviklet seg er VOW en dyr aksje både på 19 og 10. Økonomiens lover som gjelder til slutt, ikke CEOs mange uttalelser. Selv med nye kontrakter i sikte, vil det ta lang tid før disse materialiseres i inntekter - og i mellomtiden skal arbeidskapitalen finansieres...........
Fluefiskeren
31.01.2022 kl 12:26 2016

VOW har ofte blitt sammenlignet med QFUEL selv om jeg ikke vet hvor reelt det er. Likevel litt morsomt å samnenligne kursutviklingen mellom de to siden så mange skriver om det. Her er siste 3 måneders utvikling.Velg gjerne en annen tidsepoke.

https://www.msn.com/nb-no/okonomi/aksjeopplysninger/fi-altdmw?duration=3M&comps=btsvim

Vi kan vel være enige om at begge har vært rimelig katastrofale vurdert opp mot hovedindeksen og oljeaksjer.

Redigert 31.01.2022 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
Sundancer
31.01.2022 kl 13:18 1902

Mye penger har gått fra grønne aksjer til oljeaksjer pga. de rekordhøye oljeprisene. Men vil du virkelig investere i råvareaksjer? Får vi resesjon så vil oljeprisen stupe. Bedre å sitte i selskaper som bygger sten på sten. Det er lett å glemme bakteppet når man nistirrer på aksjekursen. VGM skal bygge flerfoldige fabrikker dette tiåret, og VOW er leverandør.Jeg kommer til å snitte ned på teknisk support.
Nsxnsx
31.01.2022 kl 13:47 1833

Jeg har nå begynt tilbakekjøp etter salg ut på 46,- ish. Jeg har troa på at veien videre er mot 30,- og ikke 10,-

Men det er bare min mening. Sist runde opp var gøy, og det finnes vel fremdeles kursmål der ute på 60,- og 80,- Eller er de totalt forandret ??
CapitaL
31.01.2022 kl 13:57 1806

Hvordan man kan sammenligne disse to vidt forskjellige selskapene er over min fatteevne.. Dessuten tjener det ene selskapet penger mens det andre er et tapssluk og har en ledelse som åpenbart kommuniserer mer enn det er hold for.. PoC ved årsskiftet.. men de sa ikke hvilket årsskifte liksom.
nolast
31.01.2022 kl 18:58 1561

Endelig noe fornuftig av de 3 siste skribenter. Er hellig overbevist om at det er en større aktør som rister i treet. Her skal de utnytte situasjonen
og rive til seg mest mulig aksjer til hyggelig pris. Det "grønne skiftet" er vel ikke avlyst sjøl om renten skal opp 1 -1,5 %.
Vi har overlevd med høyere renter før! En god feit kontrakt og vow toget har snudd og gir gass!