MPCC Bull 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.04.2022 kl 10:05
Kbkristi
MPCC 01.10.2021 kl 16:14 1704934

Da den gamle tråd ble stengt 1.10.21 med 10.513 innlegg og 2.007.448 leserklikk, åpnes ny.
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)

Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Redigert 16.03.2022 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2021 kl 13:27 10489

Den aksjen har jeg fulgt med på og sparket meg selv bak at jeg ikke tok en posisjon tidligere, Struts. Hadde den falt såpass mye, hadde jeg hoppet på. Og Elop, som ble nevnt av Longs, tror jeg vil komme seg, den. Hadde den tidligere, men har ikke helt glemt den.

(søndags digresjon)
UNIT
10.10.2021 kl 13:55 10399

Longsitinbulk: Du skriver at Blystad vil ta exit i container. Hvorfor bestiller Blystad da to nye containerskip i august?
Slettet bruker
10.10.2021 kl 13:56 10466

Har din mening om caps, treff og logo noenting med 'beregninger og logikk' å gjøre, som du selv krever? Eufori? Har ikke du litt humor? Det ble skapt litt moro og humor rundt treffet.

Du kan godt kalle dem for 'amatører', men utdanningsnivået og yrkeserfaring i bransjen er så absolutt ikke underdanig de du kaller for 'profesjonelle'.

Min mening er at den raske stigningen til 28,- var nyhetsdrevet, der markedet reagerte positivt til Songa oppkjøpet. For den stigningen skjedde meget raskt. Et fenomen vi ser i de fleste aksjene ved gode nyheter. Fallet som skjedde etterpå har vi diskutert side opp og ned her.

Gå tilbake til den gamle mpcc tråden, så kan du lese mangfoldige sider med alle begrunnelser rundt tallene som du ønsker, istedenfor å be om gjentagelser.
Redigert 10.10.2021 kl 18:28 Du må logge inn for å svare
Struts
10.10.2021 kl 14:20 10367

Mange av dere har muligens sett dette, men kan ikke dy meg. Ikke så opptatt av fotball, men banen er vel rundt 100 m lang og noe over 60 meter bred? Ok, se for deg "et kjøretøy" som er 4 ganger så langt og omtrent like bredt som beveger seg i en hastighet på 23 knop (rundt 42 km/t, vet ikke om fotballspillere løper særlig raskere). Da tenker jeg på et skip som riktignok ikke er i vårt segment, men allikevel - det er imponerende å se verdens største container-skip nærmest lukeparkere i Colombo, Sri Lanka. En 400 meter lang og 61.5 m bred amazon på sin jomfrutur nylig. Ombord har hun kapasitet til rundt 24,000 TEU. Her er M/V =EVER ACE=, may she never be stuck!:

https://container-news.com/worlds-largest-container-vessel-calls-at-colombo-port/
Redigert 10.10.2021 kl 14:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2021 kl 14:23 10364

Fra, The Loadstar

For European imports from Asia, the XSI component jumped 3.9% in September, to reach a new all-time high, representing a 133% increase on the same month last year.

However, for US imports from Asia, the XSI component increased by just 0.6% last month, but although the pace of growth has slowed, the index is still up 67% on September last year.

“With such a lop-sided playing field, carriers are aiming to secure elevated rates by locking customers into more long-term contracts, in order to hedge future revenue,” said Xeneta.

“It’s a crazy market out there,” said Xeneta CEO and co-founder Patrik Berglund.

“The global supply chain is under immense pressure and desperate shippers have no choice but to pay up to secure deliveries, or at least try to, ahead of key trading periods, such as Christmas,” he said.

Hedging future revenue
Så blir det spennende med fabrikk gjenåpningene i Vietnam.
Bearwizard
10.10.2021 kl 14:24 10371

Liker best å diskutere sak og ikke person…Det var jammen riktige ræva som feis…Ser at andre allerede har bedt deg finne selvmotsigelser i innlegget ditt, men hvis evnene dine til å se seg selv står i stil med regneferdighetene dine så tror jeg ikke du finner noe galt i det du skrev (Struts og hans disposisjoner er selvsagt sak og ikke person…)
Dynamitten
10.10.2021 kl 14:40 10280

Må sei meg enige med longtidsbulk her
Conteiner segmentet vil roe seg til vinteren
Det er nok både conteinerar og båtar til og handtere markedet etter mitt syn
Problema har vore på land med avlessing og vekktransport
Som har ført til fleire vekers venntetid
Hovedgrunnen til alle nybygga som blir bestillde , er at nå er det råd og få billeg finansiering av bannken fori ratene er gode
Inngen vil vere med å finansiere når syklusen er på bånn
Bannken blir alldri smartare
Det er tannk sektoren som kjeme nå til vinnteren👌😉
Slettet bruker
10.10.2021 kl 14:44 10227

Jojo, det finnes vel et par «shorte-bjørner» innpå her, ser jeg. Kanskje det skulle vært en kolleksjon med MPCC capser og T-skjorter der bull er byttet ut med med bear. Hehe, det hadde jo vært interessant å se hvor mange dere er?

Med fare for laber omsetning så har jeg ikke tenkt å forskuttere noe innkjøp, bare så det er sagt..🤣
Redigert 10.10.2021 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
Spartan
10.10.2021 kl 15:00 10180

Fullt klar over at det gjelder over 3 år; men…hvorfor skal det gi 40 kr i kurs i tillegg? Aksjen kan jo fint stå i 5 kroner igjen etter at utbytter er betalt og markedet er normalisert eller enda til dårlig etter overkontrahering.

Guidingen rundt EBITDATA, samt resultater -21, er jo nettopp hentet fra årsrapportene.
Slettet bruker
10.10.2021 kl 15:01 10161

Beklager altså, nå er jeg helt sikkert stygg her, men å ta imot aksjetips fra folk som ikke engang kan skrive?! Nei takk, du...
Kbkristi
10.10.2021 kl 15:02 10235

Ikke uventet får vi besøk av skribenter som ikke innehar aksjer, men som av godvilje vil råde oss til å selge.
Vi kan jo se på dealen med Songa. Var den bra eller dårlig for oss?
Fredags slutt-kurs kr 20,00, USD kr 8,54.
Ifm kjøpet ble det utstedt 49.795.250 aksjer.
Disse var fredag verdt kr 995.905.000
I tillegg ble det betalt $ 84.612.000 i cash. Fredag var disse verdt i kr 722.586.480
Totalt mottok selger, med fredagens kurser, kr 1.718.491.480
Struts har beregnet nav på Songaflåten til $ 392.050.000, som gir en kroneverdi på kr 3.348.107.000
Dette gir oss en merverdi på kr 1.629.615.520, eller 94,83%
Redigert 10.10.2021 kl 15:12 Du må logge inn for å svare
Spartan
10.10.2021 kl 15:05 10234


En god del av markedet består av psykologi. Tenker caps for et selskap er et tegn på ståltro og optimisme. Som igjen signaliserer en topp. Uten at en trenger å legge all verden i det…

Beregningen kan godt være bra den, men den er fortsatt utført av en amatør.

Som sagt; det er mye å lese, men, dersom du allerede mener å kjenne faktum, burde det være enkelt å skrive noe om hva du tror EBITDA eller årsresultat ligger på i -22. Er det annerledes enn det selskapets ledelse guider?

Kbkristi
10.10.2021 kl 15:07 10315

Ja, trykkleif. Utregningen er ved kr 20.
Huff, den var ved 21, skal rette opp. Takk
Redigert 10.10.2021 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2021 kl 15:12 10271

"Hovedgrunnen til alle nybygga som blir bestillde", skriver du.
Hvor mange i ulike størrelser er bestilt? Når blir de leverte? Hvor mange nye i feeder segmentet er bestilt?
Trøbbel i havn, lossing og landtransport....hva leder det til og når kan det forventes å bli løst?
Er det forskjell mellom spot priser og lange kontrakter?
Hvilke regioner og ruter opererer MPC som hører til feeder segment?
Redigert 10.10.2021 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
Spartan
10.10.2021 kl 15:18 10279

Det ville være et godt argument om skipsverdiene langt oversteg market cap. Imidlertid…det er vanskelig for meg å kjøpe at man leste at det på et forum, og ikke husker det godt eller har sett på beregningen selv.

P/B illustrerer jo verdiene. Ikke alltid oppdatert og vil ha en del avvik, men nordnet lister nå P/B på 2,7 på dagens kurs. Til sammenligning har golden ocean (som også har gått høyt i år) P/B på 1,2, og Frontline ligger rundt 1,1. Basisen for nordnets tall er vel hva selskapet selv bokfører, og ser jo ikke for meg at de skal ta veldig feil. Såpass høy P/B gir risiko, i mine øyne.
Redigert 10.10.2021 kl 15:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2021 kl 15:22 10338

De er snakk om profesjonelle og amatører, og jeg er definitivt i den siste gruppen.
Men jeg merker meg at de proffe tegner kontrakter til historiske gode rater som varer 3-4år frem i tid, vitner det om at de ikke har tro på at ratene faller med det første.
Kbkristi
10.10.2021 kl 16:22 10128

Hvis du tror på det du selv skriver, så skjønner jeg ikke at du investerer i Mpc.
Beregninger ligger det flust av i denne og forrige tråd, så om du gidder å lese deg opp, så finner du plenty info.

Du skriver: "Ad utbytter; ved høye utbytter vil en forvente tilsvarende fall i kurs."
Se da på 2020 Bulkers. Åpningskurs 4 januar i år kr 59,40
De har i år gitt $ 1,98 , eller kr 16,91 med dagens $-kurs, kr 8,54.
Med din tankegang skulle da kursen ha vært kr 42,49.
Men kursen står i kr 134. Hvordan vil du forklare det?
Slettet bruker
10.10.2021 kl 16:27 10113

Du anser en P/B på 2,7 som høyrisiko. Helt fair.
Jeg ser på en P/B opptil 3 som innafor.

Hvis jeg skulle ha investert i bulk på spotrater som plutselig kan stupe, så hadde jeg også foretrukket en P/B på 1,2. Men allikevel ser jeg større fallhøyde med dagens kurspris til GOGL. Utbyttet er heller ikke like attraktivt som 2020 Bulkers som har hatt en fin kurstigning på bra månedlig utbytte. Altså, en forsterkende effekt.

Når det gjelder mpcc, så minker risikoen for hver langsiktig slutning. Når vi ser hvor vi har kommet fra sommeren 2020, og ledelsen sin fornuftig beslutning vedr. balansering av bøkene før melding om utbytter, samt langsiktig inntjening på låste kontrakter, da faller den differansen i P/B i interesse for min del som en høy risiko faktor.

Markedspsykologi, ja. Helt klart. Jeg mener at vi kan ha en fin kurstigning ved en melding om utbytte eller buyback. Det hadde også hjulpet om finansaviser kunne sette seg inn i feeder og formulerte det riktige bildet til småaksjonærer, men jeg har ingen forhåpninger om det.

DnB har mpcc på en P/B 2,50 med kursmål 27,-
Andre analytikere varierer mellom 30-40,- som kursmål
Ikke minst! 2020 Bulkers har en P/B på 2,42, i følge DnB
Redigert 10.10.2021 kl 17:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2021 kl 16:35 10116

For å sette ting i perspektiv. MPC kunne teoretisk sett solgt alle skipene, betalt ned gjeld, og delt ut verdier til aksjonærene.
Det hadde vel blitt 32-35 kr pr. aksje. Snåle greier.
Dette skrev The Gambler den 5.10.
Slettet bruker
10.10.2021 kl 17:25 9919

2020 Bulkers som har en P/B på 2,42 :-)
Slettet bruker
10.10.2021 kl 17:35 9878

Helt korrekt, greia er bare den at prisen på skipene ved et salg ikke har noen ting med aksje prising å gjøre, Mpcc skal jo ikke selges, så det eksemplet er helt bak mål.
Enkelte snakker om stor nedside i drybulk, der har en nå store dividender som en hedge, det samme kan ikke sies i Mpcc der dividender er ikke tema før om 1/2 år.

Dere få snakke til Blystad som selger sine aksjer for billig, eller hedgefond som går short.
Det sitter daglig 100 nikk på Hegnar å skriker på oppgang, men fakta viser at aksjen siger nedover og har gitt nye salgs signaler, indikerer nedgang til 16 kroner.
Hvordan tror dere aksje utviklingen blir når ratene begynner å svekke seg? Det vil stupe.
De helt ekstremt spesielle markeds forholdene i container som en nå ser vil ikke vedvare, det må alle forstå.

Innen dere får så mye som et kronestykke i dividende rekker nok hedgefondene å smadre kursen både en og 2 ganger.
Redigert 10.10.2021 kl 17:44 Du må logge inn for å svare
Bearwizard
10.10.2021 kl 18:24 9710

Da er du sikkert så vennlig å gi oss amatører navnet på de hedgefondene som er eller skal gå short i MPCC….?
NetromK
10.10.2021 kl 18:41 9647

Fleire ting her som delvis eller ikkje i det heile stemmer.

Kva angår sal av skip vil dei nok ikkje selge alt vekke nei, men skulle dei gjort det på utgåande kontrakter no ville dei sete att med 37-38 kroner per aksje etter gjeld var nedbetalt. Óg, MPCC har faktisk solgt 2 skip siste månader, dei fekk ca. 16 mill (50% eigedel) for det eine og får 24 mill for det andre, dette vil vise i balansen.

Ogå så var det dividend som hedge i drybulk, javel. Kor mange 3 årskontrakter har ein i drybulk? Og kor lenge vil utbytta komme om ratene skulle falle der?
MPCC har 18 skip på kontrakt til medio 2024 som vil dra inn ca 7 kr netto/aksje aleine. Om resterande skip skulle få/gå på rater 50% av det dei er no vil dei likevel dra inn netto 8-9 kr/aksje over same 2,5 år. Så MPCC kan betale utbytte i mange år sjølv om ratene faller (ein god del) frå noverande nivå. Held ratene seg til medio 2022 vil EPS/aksje vere ca. NOK 10-14/aksje 2022 til minst medio 2024 (stigande EPS), og god også ut 2025 sjølv ved ratefall etter medio 2022.

Blystad angrar nok på at han solgte Songa på tidspunktet han/dei gjorde slik pris for rater og skip har stige etterpå. Hadde han framleis eigd skipa hadde han sete på mykje større verdiar og sal av dei 4-5 største skipa av dei 11 han solgte ville gitt like stor verdi som MPCC betalte for alle 11 skipa.

Faller aksjen til 16 kroner som du meinar er indikter vil P/E for 2022 etter alle solemerker ende under 2. Sjølv med sterke kontrakter i fleire år etterpå.

På toppen (eller i botnen) av denne inntjeninga er neppe flåten verdilaus om nye 3-4 år.

Dei aller aller fleste i bransjen meinar markedet vil vere stramt minst til medio 2022, ein del meinar slutten av 2022, og nokre endå lenger fram i tid.
Ja, havner vil nok få noko meir kontroll, og skipa ein viss kontroll. MEN, det er venta endå auke i verdshandelen og behov for frakt til sjøs.
Slettet bruker
10.10.2021 kl 20:23 9224

,
Redigert 14.10.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2021 kl 21:00 9049

NRK søndagsrevyen kl 1900. Fra 7min 50 sekunder.
Slettet bruker
10.10.2021 kl 22:24 8673

Forsinket varetransport i verdenshandelen. Kjøp julegaver nå.

Akkurat som det var nytt! Velkommen etter, Søndagsrevyen. Dette har vi omtalt i seks måneder alt……
Jan Banan
10.10.2021 kl 22:34 8615

Store utbytter i drybulk er ikke en hedge, det er en belønning for å sitte i high risk segment. Stort sett kjører bulk på spot eller 2-3mnd korte avtaler og dette er et stort risiko element. Bare se f.eks jernmalm prisene. High risk/high reward.

Når det kommer til containers 3år lange kontrakter i feeder segmentet er det noe som reduserer risikoen betraktelig i forhold til annet shipping segment.

Jeg møtte "Hector Gonzales" på Tjøme. Han har jobbet som kontainerliner i mange år, er kontainernerd og fremstår som en dyktig og riktig hyggelig kar.
Han skriver:
"Jeg har fulgt med på New Contex og Harper siden dato spurte om vi kunne få historikk. Allerede i juli 2021 syns jeg ratene hadde steget svært mye og jeg forventet en utflating. Men ratene har nesten doblet seg fra 1.7.

Så dersom vi skulle fått ett "krakk" i 2022 ved at ratene synker tilbake til 1.7 - så er det fremdeles svært gode rater for rederne. Det som imponerer meg med bransjen nå er at de ofte går for de lengste kontraktene. For 2 år siden var det unntaksvis at skip gikk for lenger enn 24mnd kontrakter. Nå er det som oftest 36-48 måneders kontrakter.

Så for dere som er "Bear" - det hadde vert fint om dere kunne tatt regnearket og laget et bear scenario der kursen er 15 - og se på inntjeningen i 2022 og 2023. Hva vil fremtidige månedlige inntekter være for at kursen skal forsvare dette? Hvor langt ned må NewContex og Harper gå for at dette skal bli en realitet basert på fundamentale verdier? Det er også viktig at dere som er Bear forstår container segmentet "feeder" og ikke blander sammen øvre delen av segmentet. F.eks. ser på rateutvikling for opptil 2800TEU. For inntjeningen til MPC så er dette det viktigste. Ikke om HL og de store får nye skip som tar 20.000+ TEU. Dette er ikke MPC sitt marked."

Jeg utfordrer nå de som er "Bear" på forumet her til å gjøre en innsats basert på hva han skriver. Det er først da deres spekulasjoner kan begynne å bli litt mer nevenyttig. Kritiske røster som gjør et stykke jobb først i motsetning til synsing og mening om uendelig nedside ville være et velkomment syn.



Normalone
10.10.2021 kl 22:42 8606

Det vi VET i dag er at MPCC gjennom de langsiktige slutningene som allerede er inngått er "sikret" et overskudd på ca 7 mrd de neste 2-3 årene. Samtidig VET vi også at de 73 skipene ikke vil være verdiløs etter 2024, skrapverdien i seg selv er i dag på ca. 4 mrd (men mye tilsier at de også vil tjene bra på de kontraktene som vil inngås I 2022, selv om ratene vil falle med mye). Det vi også VET er at Blystad ville tjent mye mer på salg av Songa skipene dersom han hadde ventet 3-4 måneder - men det vi IKKE vet er hvorfor Blystad har solgt unna en del aksjer nå (kan det ha noe med investering i andre prosjekter), eller om Blystad kommer til å selge flere aksjer i nær fremtid.

Videre blir det helt merkelig argumentasjon når en hevder at Blystad, gjennom sitt salg av aksjer gjør det fordi han mener toppen er nådd (og at Containermarkedet vil rase) - og dermed ønsker å selge seg ut i MPCC rett før selskapet de neste årene vil dele ut store utbytter (langt over dagens kurs) - men velger likevel i dag å bestille nye skip som således vil bli levert når ratene, etter ditt utsagn, vil være rasert...

Mener du oppriktig at kursen/Mcap skal ligge lavere enn overskuddet selskapet er sikret med dagens inngåtte lamgsiktige kontrakter - da har jeg ikke tatt med inntjening på de neste 33 skipene som skal inn på nye slutninger i nær fremtid (2021/2022) eller verdiene på de 73 skipene selskapet eier?? Kan noen oppegående skribenter forklare meg HVORFOR investorer vil selge aksjene sine til en kurs som er lavere enn inntjenningen vi VET selskapet vil få på de langsiktige kontraktene som allerede er inngått, dvs. at selv om ratene i morgen ville bli rasert og MPCC vil tjene 0 kr på de neste kontraktene så vil dagens aksjonærer faktisk gå i pluss om selskapet i stedet velger å skrape alle skipene når dagens slutninger går ut??

Blystad er sikkert en veldig dyktig investor - og det er også Spetalen, som gikk glipp av 1000 % stigning i NEL når han solgte seg ut på kr 2.70....
Normalone
10.10.2021 kl 22:55 8554

Jeg leste i et innlegg over at de som har laget regnearket og delt sine beregninger her på HO er amatører. Disse beregningene har truffet tilnærmet 100 % - og er mye mer presise enn forutsetningene lagt til grunn av meglerhusene. Dersom dere mener at det som følger av regnearkene/beregningen er amatørmessig, forventes i det minste at det gis noen begrunnelse eller poengterer der hvor det er "feil". Det er 100 ganger mer amatørmessig å kritisere uten et snev av begrunnelse/forklaring - dette er tross alt skribenter som har hjulpet mange til å ha et utrolig godt beslutningsgrunnlag (og som har tjent utrolig mye penger ved å investere i MPCC) - og for de som er nogenlunde oppegående klarer også å se at MPCC tjener utrolig mye penger om dagen, og er sikret det i mange år fremover.
Kjosfast
10.10.2021 kl 23:28 8397

Hadde vært interessant å se regnestykket bak de 7 millardene. Jeg kommer nemlig til en positiv cashflow-backlog på 4,4 milliarder nok for 2022-2024. Hvis du samtidig regner inn Q3 og Q4 i år nærmer vel man seg 7 milliarder...men ikke helt!
Redigert 10.10.2021 kl 23:29 Du må logge inn for å svare
Normalone
11.10.2021 kl 00:13 8226

Tatt utgangspunkt i regnearket til Helg11 - og kun tatt med i beregningen kontraktene som pr i dag er inngått (dvs. trekker ut skipene etter kontraktstidens utløp (tar således ikke med disse skipene lenger i regnestykket, ref. "rykter")). Med en gjennomsnittlig daglig kostnad pr skip på ca 7800 USD og dollarkurs på kr 8,5 kommer får man en inntjenning inkludert 2021 på litt i underkant av 7 mrd NOK (tatt med fortjenesten ved salget av de 2 siste skipene). I innlegget til "Svar" av 8. okt kl 2014 finner du en veldig god oversikt over inntjenning for hvert av skipene (basert på dagens kontrakter).
hill
11.10.2021 kl 00:45 8159

"- og for de som er nogenlunde oppegående klarer også å se at MPCC tjener utrolig mye penger om dagen, og er sikret det i mange år fremover. "

Det har du helt rett i. Nå, når det kommer flere nye store fartøyene (+20k TEU), for å dekke fremtidens økende transportbehov,
vil behovet for feederskip også øke tilsvarende, for å få transportert den økende mengde containere, ut til de mindre havnene.
Derfor er MPCC, med sine mindre fartøyer, godt posisjonert for å møte denne utviklingen.

Dette har også Marketscreener registrert og har kommet med kjøpsanbefaling på MPCC
Samtidig har de, 07.10.2021, estimert følgende gode inntjening for selskapet i de neste årene:
EPS 2021 - 0,31 USD
EPS 2022 - 0,88 USD
EPS 2023 - 1,14 USD
https://www.marketscreener.com/
Redigert 11.10.2021 kl 00:50 Du må logge inn for å svare
auxe
11.10.2021 kl 03:20 8053

Må bare sitere Sissener.
Verden er full av fattige folk som ikke tar/ tok gevinst.
Redigert 11.10.2021 kl 03:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2021 kl 04:00 8087

Jøsses ja, men verden er også full av folk som ble fattige av å stå igjen på perrongen da toget gikk..
Struts
11.10.2021 kl 06:29 8052

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt torsdag forrige uke). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 reduserer med 28’ aksjer, og har med det 71.92% av aksjene. Disse tall (som de nedenfor) kan variere noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: The Bank of Ny Mellon ned 394’ (3,001’ totalt), J.P. Morgan Bank Luxembourg minus 167’ (2,542’) og Goldman Sachs ned 38’ (2,585’ totalt). Ellers bare noen mindre endringer.

På plussiden: Morgan Stanley opp 375’ (2,885’ totalt), Spiralen Holding (S. Morten Blix, Herkules Private Equity Fund) pluss 75’ (9,481’), Nordnet Livsforsikring + 40’ (4,364’) og Clearstream Banking + 29’ (5,353’ totalt). Ellers en del mindre endringer.

PS. Rettet opp til at det står pr torsdag forrige uke...
Redigert 11.10.2021 kl 10:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2021 kl 09:09 7495

Ikke glem salgs signalet og den mulige hode skulder formasjon.

Ved et brudd ned under 20 kroner indikeres et mulig fall til 15-16 kroner

Lykke til
Redigert 11.10.2021 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
11.10.2021 kl 09:28 7284

Algoene kan sikkert gjøre tekniske profetier om til sannhet med et tastetrykk... Men jeg tror det er bra nå