MPCC Bull 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.04.2022 kl 10:05
Kbkristi
MPCC 01.10.2021 kl 16:14 1703215

Da den gamle tråd ble stengt 1.10.21 med 10.513 innlegg og 2.007.448 leserklikk, åpnes ny.
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)

Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Redigert 16.03.2022 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
Nani Alvez
13.01.2022 kl 08:21 9748

Ikke like tydelig som vi hadde forventet dette. Slik jeg tolker det så synes det å være noe formalia som må på plass før de kan komme med en mer konkret melding. At de muligens ikke hadde fullmakter til å melde om ekstraordinære utbytter på nåværnede tidspunkt.

Blir ikke overrasket om denne GF gjennomføres, også kommer det en ny innkalling rett i etterkant av den som gir mer detaljer om hvilket beløp utbytte er på, ex dato, mv. De har jo sagt at det skal skje noe "tidlig" 2022/Q1, og de er fortsatt innenfor denne planen om de gjør det på denne måten. Det tar bare litt lenger tid enn hva vi aksjonærer hadde sett for oss.

Blir bra til slutt dette! :)
Redigert 13.01.2022 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.01.2022 kl 08:26 9676

Noen som hadde forventet så mye mer enn en innkalling?
Slettet bruker
13.01.2022 kl 08:30 9576

Jeg hadde en dialog med IR rundt dette for noen dager siden, og fikk følgende svar (etter et par meldinger frem og tilbake):

"Her er det viktig å skille mellom selskapet distribution policy (se side 20) og hva som er regulatorisk ihht allmennaksjeloven, paragraf § 8. Styret har per i dag ingen fullmakt til å foreslå et utbytte, dermed må det innkalles til en EGF for å gi styret fullmakt og ihht loven er det basert på siste godkjente regnskap, og det siste er FY 2020 og er en formalia. For å være tydelig på akkurat dette, årsregnskapet 2020 har tilstrekkelig kapasitet for at styret til å foreslå utbytte (recurring + event driven). Som det også er kommunisert på side 20, så vil recurring distribution være basert på Q4 2021 resultatet, ikke årsregnskapet 2020.

Med andre ord, det er ikke forstått riktig at aksjonærer må vente til OGF i april for Q4 og XO. Selskapet ønsker å innkalle til en EGF (tidlig 2022) for å kunne legge til rette å utbetale «recurring distribution», og evt en «event driven distribution» i form av utbytte. Selskapet har kommunisert at Q4 2021 utbytte skal utbetales i Q1 2022 (altså før en OGF 27.pril 2022 som da er i Q2)."
Redigert 13.01.2022 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.01.2022 kl 08:33 9559

Takk for oppklarende informasjon. Ikkje enkelt å lese dette ut av dagens innkalling.
Slettet bruker
13.01.2022 kl 08:35 9661

Hehe, en skal kunne en god del mer en den "jevne mann" for forstå slikt ja. Noe jeg altså ikke gjorde i utgangspunktet, derav dialog med IR om saken. :-)
Struts
13.01.2022 kl 08:38 9673

Du er regnskapets svar på Sherlock Holmes!
Slettet bruker
13.01.2022 kl 08:42 9740

Jeg tror EGF gir de nødvendige fullmakter det er snakk om, og at styret avgjør resten. Det som blir spennende er jo å se om de faktisk går for å utbetale "alt" tilgjengelig ift "event driven" som utbytte, eller om det holdes igjen penger, noe eller alt, til tilbakekjøp av aksjer.

For øvrig enig, blir nok bra til slutt :-)
Slettet bruker
13.01.2022 kl 08:44 9705

Hehe, når en lite kan, er det lurt å spørre noen som kan mer. :-)
Bsci
13.01.2022 kl 08:50 9708

Det er naturligvis krav et til det formelle som ligger til grunn her. (og som alltid gir det åpninger for tolkning)
Kan vanskelig bli godkjent, rent formelt, å vedta utbytte basert på et regnskap som ikke er revisjons berettet og dermed godkjent.
Imidlertid så er det teksten her som åpner opp for utbyttet, slik jeg ser det:
Videre kan selskapet foreta hendelsesdrevne utdelinger basert på engangsprovenyer, slik som skipssalg, i form av ekstraordinært utbytte eller
tilbakekjøp av aksjer, i henhold til styrets skjønn.
For egen del, så har det lite betydning hva som kommer når og det er vel først når årsregnskapet for 2021 er klart, det virkelig blir interessant.
24/2 kommer Q4.
25/3 kommer årsregnskap 2021
27/4 ordinær generalforsamling
Så her kommer der uansett positive meldinger hver gang, så det er bare å sitte rolig.
SuperSeven
13.01.2022 kl 08:50 9716

Nyttig informasjon. Takk for at slik informasjon blir delt her på forumet!
Slettet bruker
13.01.2022 kl 09:01 9522

Halv million omsatt første minuttet.

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/01/13/7801830/mpcc-foreslar-tilbakekjop-og-utbyttefullmakt
Redigert 13.01.2022 kl 09:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.01.2022 kl 09:08 9512

Sikkert gøy å sitte short til over pipa nå. Kan vi oppleve at de kaster kortene ila dagen?
Njord
13.01.2022 kl 09:12 9480

Flott start på dagen dette, over 28,- nå.
Klarer vi 30,- i løpet av uka basert på denne mld, selv om dette nå ikke burde komme som noen overraskelse .

Skjønner at gutta som er short ikke har vært her inne og "lest og forstått" De svetter nok litt nå…😓

Det som etterhvert blir klart for flere er at varigheten av ratene er mye lenger og at MPCC kan prises som at inntjeningen ikke er basert på korte 2-3 Mnd kontrakter, Dvs utbyttene vil komme og de vil mest sannsynlig bli høye også i 2023, så vil tiden vise hvor lenge syklusen varer.

Uansett, takk for innsatsen til alle dere som har vist vei 🍾

Njord
Redigert 13.01.2022 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
Bsci
13.01.2022 kl 09:30 9109

Glem den short. Blir jo bare en bagatell og er umulig å forstå.
De gikk inn på ca. 20-20,5 i snitt og reduserte short fra1,44 til 1,33 % ? dvs. de vektet ned med 0,11 % rundt 26,50 nylig og kan gjøre dette i små puljer også videre.
Om noe, så burde vi kanskje heller tenkt på, om de eventuelt øker shorten vesentlig nå når kursen er ATH.
Det vet vi har en psykologisk negativ effekt, uansett hva de fundamentale forhold tilsier.

For øvrig så har PDT partners som sitter på den "største" short en forvaltningskapital på 12,8 Mrd Usd. (godt i overkant av 100 mrd kroner), så dette utgjør sannsynligvis en fluelort i regnskapet deres.

Redigert 13.01.2022 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
durrrrant
13.01.2022 kl 09:34 9423

"MPCC targets share buyback as investors set to vote on dividend plan
German container ship owner aiming to acquire $5m of its own stock in 'new era'"

https://www.tradewindsnews.com/containerships/mpcc-targets-share-buyback-as-investors-set-to-vote-on-dividend-plan/2-1-1144195
Slettet bruker
13.01.2022 kl 09:46 9725

New era….supersyklisk🚢🚁💪🤑
Redigert 13.01.2022 kl 09:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.01.2022 kl 09:53 9638

Noen ganger må man gå direkte til kilden, og min erfaring er at IR generelt yter førsteklasses service ved seriøse henvendelser. Om man også har fulgt med på selskapet over tid, så ser man at CEO Baack alltid leverer på det han sier, og at han også er betryggende konservativ i sine lovnader. Følgelig innkalling til EGF nå, for fullmakt til ekstraordinært utbytte fra skipssalg & resultat Q4 ‘21, som altså blir utbetalt allerede nå i Q1 ‘22. Alt som lovet.. De ordinære kvartalsvise utbytter - på 75% av de massive overskudd som vi defacto vet genereres videre i 2022 - vil iverksettes/utbetales iht normale selskapsprosedyrer gjennom året.. Vi skal videre ikke bli overrasket om vi snarlig ser enda et par strategiske skipssalg i dette brennhete markedet….Baack & Co har utvist meget god teft for hva som kan gi ytterligere share value/ekstraordinært utbytte. Takk for spot on info iht, dato👍
Redigert 13.01.2022 kl 09:54 Du må logge inn for å svare
nike
13.01.2022 kl 10:07 9763

Pareto følger fint opp i dagens shippingoppdatering:

MPC just announced that its much-awaited EGM will be held on 28 January, where three main items will be voted on • First, the company intends to pay dividend equal to 75% of net profit adjusted for capex and WC requirements (as previously guided).
• Second, they will cancel ~350k treasury shares. And third, the Board seeks authorization to buy back 10% of the share capital in an interval between NOK
1 and NOK 200 per share • All these items were as expected, but we still find it positive to have a firm date set. As mentioned, we see USD ~150m (NOK ~3 per share) available for XO-dividends or buybacks (vs. a minimum cash need of USD 60-80m) in Q1 – and NOK ~5 in DPS per annum going forward at current market rates
• Meanwhile, feeder-rates and values are starting the year on a very strong footing, with major liners chartering in tonnage for several years at rising rates again. The S&P market is quiet – mainly due to sellers holding back as values seem to move up again – but the few data-points we see are clearly supporting asset values at present
• For MPC specifically, the JV-vessel ‘Carpathia’ is said to have secured a 3Y charter with Pasha Hawai at USD 42,000/day – some 10% above our USD
38,000/day estimate. Solid, with start up late Q1 or early Q2, and then securing employment through Q1’25. The vessel is currently earning USD 16,000/day
Helg11
13.01.2022 kl 10:28 9648

Carpathia: 42000/day, vs. 41927/day i regnearket. Close enough.
Slettet bruker
13.01.2022 kl 10:33 9855

Ingen tvil om at MPCC-aksjer vil bli ei gullgruve å sitte på det neste året, hva angår utbytter og påfølgende aksjekurs. Om gruppens og Pareto’s tall stemmer, er det nesten for godt til å være sant. Men det er faktisk sant. Container er inne i tidenes syklus og den vil vare i mange år, uten tvil.
Slettet bruker
13.01.2022 kl 11:04 9538

Hehe helg11, close enough ja. Tommel opp! :-) :-)
Jubalong2020
13.01.2022 kl 11:28 9296

⭐The End Game⭐

Mens euforien er på topp er det kanskje på tide å begynne så smått og tenke på hvor dette skal ende.
Overskuddene er låst inn for de neste 2(3) årene, og utbyttene kommer. Men hva skjer så? Alle vet at kursen faller tilsvarende utbyttet på ex-dato. For at kursen skal ta seg opp igjen må markedet tro på at selskapet vil fortsette å tjene like godt framover. Men før eller senere vil ratene falle. Kapasiteten vil øke, etterspørselen vil svekkes. Og da faller kursen også. Så det store spørsmålet blir da - når er det optimalt å forlate skuta? Heller litt for tidlig enn litt for sent, er min dyrekjøpte erfaring.

MEN - og her kommer poenget. MPCC er et spesielt selskap. Det ble opprettet som et asset play. Og slike plays gjør man for å maksimere profitt, ikke for å sitte i shipping i 100 år. Min hypotese er dermed at hovedeierne ikke har noen interesse av å sitte på dette selskapet gjennom en down cycle som vi vet vil komme. På et eller annet tidspunkt, når temperaturen og ratene faller, oppstår det et skjæringspunkt der det sansynligvis er mer lønnsomt å selge skip med gode kontrakter til en høy pris, enn å skvise ut den siste krona fra drift for så å selge/avvikle på fallende skipsverdier. På det tidspunktet vil det optimale være å likvidere hele selskapet og fordele pengene

Jeg er tilbøyelig til å overlate denne vurderingen til de som sitter på toppen, og ikke forsøke å time en exit. Jeg satser på at de vet best hva som maksimerer aksjonærenes verdier, og jeg sitter godt i båten sammen med dem. For å sitere Dido - I will go down with this ship.

Tanker?

-Jubalong2020-
Redigert 13.01.2022 kl 11:29 Du må logge inn for å svare
drammen
13.01.2022 kl 11:32 9253

Har sett litt på tidligere børsmeldinger og utvidelse av antall aksjer:

9 juni 2017: +15 mill a kr 43. Totalt: 35.003.000
23 nov 2017: + 30,25 mill a kr 47,50. Totalt: 65.253.000
7 feb 2018: + 11,75 mill a kr 50. Totalt: 77.003.000
13 juni 2018: + 7,25 mill a kr 54. Totalt 84.253.000
14 feb 2020: + 7,25 mill a kr 17,25. Totalt 91.503.000
10 juli 2020: + 266.353.127 a kr 1. Totalt 357.856.127
31 aug 2020: + 36.4 mill a kr 1. Totalt 395.256.127
9 mai 2021: + 49.795.259 (Songa). Totalt 444.051.377

Interessant å se at i 2017 og 2018 ble det faktisk betalt +/- det dobbelte av dagens kurs. Noen som er kjent med om det er noen av de med inngang +/- 50 som fortsatt sitter, eller har de klart å få ned snittprisen ?
hectorgonzales
13.01.2022 kl 12:22 8775

Du er ikke den eneste som tenker på hva som skal skje fremover.

1. Volum - jeg tror volumet kommer til sakte men sikkert øke på verdensbasis. Vi ser nå i sørøst asia at det er mange ruter mellom India, Bangladesh, Thailand, Vietnam, Singapore, Kina. Denne tendensen er det MPC har forklart er "intra-regional trade" og de har truffet svært godt.

2. Størrelse på skip. Jeg tror at de store nybyggene som kommer (som tar +20.000 TEU) kommer til å ta det meste av de lange rutene. Men - det kommer til å bli færre anløp per rute (noe som vi ser de store gjør allerede). Havnene er ikke klare for slike megaskip for å få unna alt på land. Da vil Feeder trafikken øke mellom de store hub'ene slik at den lange lasten går på få havner med store volum og faste rutetider. Vi har sett nå i ett år at havnene klarer ikke å ta unna mengden som kommer og da har man benyttet mindre skip (med økt frekvens) for å levere. Disse mindre skipene gå også lengre - bl.a. fra Kina til USGulf og Østkysten av USA (NewPanamax).

3. MPC fremover. Jeg hadde vel også forventet at det ville komme varsel om 2-3 nybygg. Men CB har nok en plan. Det er mange som var med tidlig som vil har litt penger igjen. Det er vel helt motsatt av hvordan Ernst Russ drives - der man kontinuerlig ser på fornyelsen av flåten og JV for å redusere risikoen - de er heller ikke kjent for å betale utbytte. Men stålprisene er ganske høye for øyeblikket - og flere enn MPC ser dette. Er det da lurt å bestille nye skip når stålpriser og verftspriser er på sitt høyeste? Kanskje det da er lurere å betale ut utbytte + tilbakekjøp av aksjer og når tiden er inne så tar man en emisjon?

" The strong steel demand is combining with a general lack of ships available for scrap to drive up the recycling prices. With demand strong in most segments of the shipping industry owners have been reluctant to sell ships for scrapping. In the containership segment for example less than 10 percent of the capacity scrapped in 2020 has been sold for demolition this year. Even old ships are finding charter deals to keep them in service."

Analysts at UBS have forecast that the price surge in steel will continue into 2022.
https://www.maritime-executive.com/article/surging-steel-prices-hurt-shipbuilders-while-driving-up-scrap-values

JF har jo timet dette utrolig bra tidligere med tank og bulk. Bestilt mye når markedet er helt på bunn og solgt unna noen opsjonsrettigheter på nybygg mens skipene enda bygges når markedet fyker opp.

Så min tanke er at stålprisene må ned + avklaring mht utslippskrav må komme. Imens så er det mange som sitter på gjerdet. Så gjelder det også kapasitet på verft og introduksjon av sveiseroboter. Mulig at dette kan korte ned leveringstidene betrakelig - muligens også prisen. Jeg tror ikke det skjer noe før i 2023-2024. Innen den tid kan det være at nye JV kommer på banen og skal selge noe eller kjøpe sammen med MPC.

For de av dere som er interessert i bruk av sveiseroboter i skipsbygging kan dere se litt her hva det går i (fra Kleven verft 2017) https://www.youtube.com/watch?v=19XLqG-gVQU.
Slettet bruker
13.01.2022 kl 12:23 8792

Ja, Kbkristi, det hjalp å ligge helt stille i natt! Da steg kursen i dag morges.....

Og Londonmannen traff skikkelig denne gangen da han i går kveld faktisk mer enn antydet at meldingen ville komme i dag! Bra!

Av dagens hyggelige melding er vel opplysningen om at selskapet vil slette cirka 10% av egne aksjer, noe helt nytt. Det har vært diskutert her på forumet at man kan slette egne aksjer, men jeg har forstått dette dithen at man først ville kjøpe aksjer for så å slette dem etterpå. Har jeg misforstått noe her?

Hvis jeg har forstått meldingen rett, vil ledelsen slette aksjer man allerede eier, noe som vil føre til en høyere verdetting av aksjene siden det blir færre av dem. Kjøper man i tillegg aksjer som blir slettet, oppnår man to fordeler: Man signaliserer til markedet at selskapsverdien er større enn aksjenes kurs og man sletter aksjene i etterkant. Da blir verdien av de gjenværende aksjene høyere.

Forøvrig vil jeg igjen få berømme Baack som enda en gang viser at han ikke bare lover, men holder ord! Det er ikke noen selvfølge i dagens forretningsverden, for ikke å snakke om norsk og britisk politikkverden!
Redigert 13.01.2022 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
13.01.2022 kl 12:27 8808

Close enough for rock 'n' roll! Veldig bra!
https://www.youtube.com/watch?v=KODXXpbWRPE

Ikke helt slutt på forsinkelser i havner...:
https://www.hellenicshippingnews.com/southern-california-ports-struggle-to-trim-cargo-backlog-as-omicron-surges/

Jim McKenna, the association’s chief executive, said terminals might be able to catch up on some of the work backlog if factories in Asia reduce operations during the Lunar New Year, which begins in a few weeks. But he cautioned that most of his members, who include the world’s largest ocean carriers, expect the cargo surge to continue through the next six months, if not through the end of 2022.


https://www.hellenicshippingnews.com/covid-dominoes-fall-in-china-air-and-sea-shipments-delayed/
Freight transportation companies and shippers fear labor shortages due to COVID outbreaks and precautionary measures will lead to a continuation of supply chain disruptions in 2022, with the omicron variant spreading rapidly and the possibility of new variants popping up.
Redigert 13.01.2022 kl 12:33 Du må logge inn for å svare
Alby
13.01.2022 kl 12:29 8805


Nedover ? 🤨🤨
Slettet bruker
13.01.2022 kl 12:32 8832

Er vel noen som tar gevinst. Er ikke veldig bekymret over det :)
Slettet bruker
13.01.2022 kl 12:33 8857

Er vel noen som tar gevinst. Er ikke veldig bekymret over det :)
Slettet bruker
13.01.2022 kl 12:33 8868

Per nå er MPCC 1.3% opp
Alby
13.01.2022 kl 12:56 8687


Den var på full fart mot 29,- 😂😂
Struts
13.01.2022 kl 13:22 8529

Tar nesten ALLTID gevinst. Er ikke bekymret for det heller. Hadde jeg ikke solgt én aksje siden jeg startet å investere i selskapet november 2020, hadde jeg antagelig hatt atskillig mer enn de 2.5m i gevinst jeg har realisert (dersom jeg skal tro på Nordeas oversikt for min beholdning, noe jeg riktignok er litt skeptisk til). Men den ville da altså i dag være nettopp urealisert. Skulle ønske jeg hadde tålmodigheten til Kbkristi, Helg, Dato, Pentad, PSI, Argus, Coronet, NetromK, VolumOpp, Londonmannen (og mange flere). Men jeg trader, det ligger nesten i mitt gamle Aass-infiserte fortynnede blod. Vi er forskjellige, takk og pris! Og så håper jeg å få tilgivelse for min adferd. Og ikke for å strø malurt i begeret (for er det noe jeg unner dere, så er det jaggu at aksjen tar av videre som en rakett), men minner om at verdier (formidlet i går) er da altså basis PROMPT T/C-fri levering. Og at verdiene, når de en gang vender sørover, da vil det bli trangt i døren. Men det er vel dere, så vel som anal-ytikere mer enn klar over. På den annen side, verdiene av de aller minste enhetene var det kanskje også grunnlag for å justere noe opp. Men det turte jeg ikke. Ingen relevante salg. Jaja, sånn går no dagan - de går til og med mot lysere tider! Salud!
Redigert 13.01.2022 kl 13:22 Du må logge inn for å svare
jastrand
13.01.2022 kl 13:40 8473

Det er mange selskap på børsen som ville fått "fete overskrifter " med en ordreinngang på 250 mill.nok, men i vårt fantastiske selskap tar vi oss ikke bryet med å nevne det engang.
Carpathia fra 16 til 42 k ,i 3 år gir ca 250 mill.ved kurs ca 8,75USD.Ikke minst ...se hva våre eminente kalkulatører /skribenter /speidere finner ut .Vi skylder dere all mulig takk og en container med Cognac (nevner ikke størrelse) ,og fuggelen får selvfølgelig en 40 fot. med HANSA øl ,slik at han tar til vet..
Redigert 13.01.2022 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.01.2022 kl 15:38 7677

Ingen shortinndekning i går heller. Det begynner å bli en veldig dårlig investering.
Og nå er det jo snakk om bare uker før utbytte triller inn :)
Helg11
13.01.2022 kl 15:44 7662

Her er det (slik jeg har forstått meldingen) litt sammenblanding Argus, ifht pkt 4 og 5:
4. Kapitalnedsettelse: Nedsettelsen skjer ved sletting av til sammen 351 098 av selskapets egne aksjer. Disse aksjene eier MPCC allerede.
5. Styrefullmakt til å erverve egne aksjer. Dette kommer altså i tillegg til pkt 4, og gir tilgang til å kjøpe tilbake ytterligere 44 370 027 aksjer (10% av alle aksjer i MPCC).
Kanskje viktig å presisere at MPCC da eksempelvis kan bruke overskuddet sitt på 75% utbytte og 25% buyback.
Teps
13.01.2022 kl 15:55 7597

New Contex opp over hele linja.
Jeg tror kursen vil ligge og stange 1-3 dager mot 28. Sikkert noen som vil ut etter endelig å ha kommet tilbake i pluss etter juni og samtidig noen som vil sikre gevinst etter rallyet vi har hatt.
Tilbakekjøpet de planlegger vil ta litt bort frykten for blokksalg fremover, så dette blir fint fremover.
Redigert 13.01.2022 kl 15:57 Du må logge inn for å svare