MPCC Bull 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.04.2022 kl 10:05
Kbkristi
MPCC 01.10.2021 kl 16:14 1727680

Da den gamle tråd ble stengt 1.10.21 med 10.513 innlegg og 2.007.448 leserklikk, åpnes ny.
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)

Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Redigert 16.03.2022 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
Arntonk
23.02.2022 kl 11:28 8767

Blir rapporten for q4 lagt frem ved børsåpning eller etter stengetid?
Slettet bruker
23.02.2022 kl 11:31 8755

Jeg ser at Pareto har et vesentlig lavere anslag for DPS enn de 1,25 kr jeg har antydet tidligere. Forskjellen var så stor at jeg måtte sjekke om jeg hadde feil i regnearket, og det var det dessverre. DPS sto lik EPS.... Tabbe, beklager! Jeg har dermed ca 0,143 USD i EPS og ca 0,107 USD i DPS.
Purdey
23.02.2022 kl 11:38 8701

På de siste q rapportene har regnearkene vært så og si spot on ift det som blir publisert.

Hadde vært artig med et oppdatert resultatestimat på hva regneark guruene har regnet ut hva som ble resultetet i q4, slik at vi kunne sett hvor nær de kom denne gangen også.
Slettet bruker
23.02.2022 kl 11:43 8661

Den 18.02.22 meldte selskapet blant annet følgende:

"MPC Container Ships ASA (the "Company") will be releasing its fourth quarter 2021 report prior to market opening on Thursday 24
February 2022. "
Slettet bruker
23.02.2022 kl 11:51 8613

Rapporten blir tilgjengelig før børsåpning i morgen - deretter holdes webcast med presentasjon av Q4 Earnings Call kl 15.00.
Presentasjonen med tallgrunnlag i form av slides kan sees på selskapets nettsider fra kl 12. Dette er normal prosedyre ved kvartalsrapporter fra MPCC.
Slettet bruker
23.02.2022 kl 11:53 8640

Dagens litt negative kursutvikling tilsier at endel investorer er nølende til morgensdagens fremleggelse av 4. kvartalsresultatet.

Og det er kanskje ikke så dumt, etter min mening.

Litt nøkternhet nå er ikke av det usunne. Forvent kanskje i underkant av kr. 1 i utbytte, ikke forvent noe ekstraordinært utbytte før senere, kanskje i mai, ikke forvent noen ekstra kontraktsinngåelser og ikke forvent noen nye skipssalg utover de vi er kjent med.

Hvorfor så nøktern? Jo, fordi en unnlatelse av å ha inngått nye kontrakter kan vise seg å være strategisk riktig. Man venter i det lengste til ratene er på det høyeste. Det samme gjelder nye skipssalg.

Det er vel her Baach og co skiller seg ut som dyktige og forutseende, når andre snur og tror toppen er nådd.

Dette er bare noen ord forut for en spennende dag, en dag med kanskje ikke altfor mange overraskelser.

Men mangel på overraskelser kan vise seg å være bedre enn vi aner.
Redigert 23.02.2022 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
Struts
23.02.2022 kl 12:12 8552

Det er dato det! Pluss Netrom, Helg mfl! De pleier å bomme med ca 2 kroner (totalt), men det er bare fordi de glemmer å ta med den ene tomflasken i skute nummer 38 (=AS PETRONIA=) som stuerten alltid fører opp som allerede pantet. Eh, eller noe slikt. Skamme seg burde han! Stuerten altså.
Redigert 23.02.2022 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
23.02.2022 kl 12:13 8594

Argus
Enig i at vi ikke kan forvente at mange nye slutninger er gjennomført. Ut fra de rapportene vi har sett har det vært bemerkelsesverdig få MPC skip. Men CEO har nok en tanke bak det, for gjennom hele 2022 har ratene gått opp. Så for meg er det smart å holde ledig tonnasje tilbake fra meglerbordet for å tyne maksimalt med «saft utgav sitronen.». Og det tror jeg han klarer.
PSI- Investor
23.02.2022 kl 13:20 8239

Så man velger å sende varer via Mexico selv om det er tre ganger så dyrt. Det er altså fremdeles en god del å gå på prismessig skulle man da tro...:
Shipping through Mexico can be three times as expensive as going through West Coast ports

https://www.hellenicshippingnews.com/with-u-s-ports-clogged-japanese-exports-take-pricier-mexico-route/

With contracts of West Coast dockworkers set to expire this summer, the shipping industry fears a possible repeat of the months of delays that accompanied the previous round of negotiations in 2014

Ja ting som skjedde i 2014 har jo nå daglig vært nevnt i en helt annen situasjon også, og det virker i alle fall der å gå virkelig dårlig nå... forsåvidt så absolutt ikke noe morsomt i det hele tatt men.
Struts
23.02.2022 kl 13:41 8109

Ha! Og ja, selvfølgelig sender de skipene for lossing i andre havner - et fritt marked fungerer vanligvis på tross av streikere, lock-out og diverse. Omtrent som SAS, flere fag-foreninger og streiker enn det har vært piloter og passasjerer. Og det selskapet ser det ikke akkurat lyst ut for. Jaja, hva blir det neste - lossing i Alaska? Dette er bra for aksjonærene!
Londonmannen
23.02.2022 kl 14:24 7877

Via Mexico. Ok. Men da kan de ikkebenytte de ultrastore containerskipene ettersom det ikke finnes infrastruktur som kan betjene dem i Mexico. Noe som da vil sette ekstra press på feedere. Ikke akkurat negativt for MPCC…..
Ikaros200
23.02.2022 kl 14:47 7823

Tror det er litt mer komplisert enn som så. Vladimirs aktiviteter holder markedene på tå hev, og evt mer alvorlige sprell vil få innvirkning på MPCC sin kurs sammen med markedet generelt. Så selv om det kommer gode og/eller forventede nyheter fra MPCC tenker jeg at rullende tanks uansett vil påvirke dette...og når det skjer så skjer det nok på et tidspunkt hvor børsen er stengt - noe som innebærer at man gjerne våkner til en ny situasjon enn hva det var sist børsen var åpen. På lengre sikt er det nok mindre problematisk for MPCC, men alle vil vel kjøpe så billig som mulig ;-). Så uten dagens geopolitiske situasjon tror jeg vi ville vært høyere enn det vi er nå - i øyeblikket og foran morgendagens tall. (forøvrig får man frem tidspunktet for tallene ved å trykke "legg til i kalender" på presentasjon Q4 på mpcc sin side for de som lurte på det).
Slettet bruker
23.02.2022 kl 15:18 7672

Kan så være at den betente situasjonen i Ukraina har gjort markedet nervøst, det er det vel liten tvil om. Allikevel anser jeg MPCC som en av de mest sikre havnene å ha sine investeringer innestående i ved kommende uroligheter. MPCC fremstår som bunnsolid, samt gode fremtidsutsikter. Kjøpte meg selv inn på 13-14kr og solgte meg ut på 31kr. Nå er kursen i mine øyne rimelig ift hva vi kan forvente utover i 2022, derav har jeg kjøpt meg inn igjen idag. Økte beholdningen ytterligere nå ned mot 27,75.
Tenker at kursmålene som ligger inne på MPCC absolutt burde være innenfor rekkevidde med tanke på verdien av selskapet kontra dagens kurs.
Redigert 23.02.2022 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
DividendYield
23.02.2022 kl 15:28 7637

Jeg tror du overdriver Putins betydning for markedene. Klart en krig er ikke bra på mange måter. Russland med sin lange og tildels fæle historie og stor krigsmakt kan virke skremmende for noen.

Økonomisk er de derimot en middelmådighet i Europa, spesielt om du ser det i forhold til folketall. Ukraina er heller ikke npen stor økonomisk nasjon. Jeg tror ikke en eskalering sånn sett vil ha noe særlig å si for verdenshandelen, markeder eller konteiner. Selv om det beste ville vært fred.

Denne videoen viser den historiske utviklingen i forhold til brutto nasjonalprodukt og den viser Russland nede på en middelmådig 5. plass, bak GB og Italia f.eks, til tross for langt flere innbyggere. Om noen år er det ventet at de blir forbigått av den spanske økonomien.
Russland har store naturreserver innen olje og gass, det er stort sett det. I forhold til teknologi utmerker de seg mest innen hacking og overvåkning. Innen sport er det mest doping og fusk! Innen politikk; Diktatur, pressesensur og likvidering av politiske motstandere og journalister. Rett og slett underutviklet!

https://www.youtube.com/watch?v=CqCIrwALsMM (største økonomiene i europa, historisk)
Struts
23.02.2022 kl 15:29 7637

Ja, tenker bare på feedere (MPCC) må jeg innrømme. Hva linerne (de over 8000 TEU ELNS) har av problemer er meg noe irrelevant. MPCC leier ut skip. Linere tar betalt per container. Noe de også tar godt betalt for. Men fleksibiliteten mht laste- og lossehavn er feks som for tramp-skip (beklager en eldgammel betegnelse) kontra en VLCC. For tankskip som frakter 2 millioner fat olje (et fat er vel 151, eller 159 liter omtrent?), tilsvarende kapasiteten for et skip på 280,000 tdw og oppover så er det ikke så veldig mange havner i verden som kan ta i mot det på losse-siden. Ikke så mange land som pumper ut samme kvantum olje heller. Feedere derimot, de er fleksible de! Nå var et fristende å si noe om, .... noe. Men, glemt var det.
Ikaros200
23.02.2022 kl 15:46 7523

Tro hva du vil. Kursen intradag etter det første sprellet svingte rundt 3 kroner, dvs over 10%, og var på det laveste 24,85. En full invasjon av Ukraina vil jeg påstå ikke er priset inn i markedet. Hvis det skjer vil det være et poeng å ha noe tilgjengelig kapital, ettersom man med stor sannsynlighet kan kjøpe billigere, både i mpcc og en rekke andre selskaper. Jeg har derfor valgt en god del aksjer og noe cash. You do you.

DividendYield
23.02.2022 kl 16:23 7330

Jo, takk for det. Ser av dine innlegg på mpcc tråden at du helst skriver innlegg der du spår kursen sydover. Kan jo tenke sitt om det også.
Slettet bruker
23.02.2022 kl 16:56 7142

Fint med litt edruelig balanse, og ikke bare halleluja...opp opp opp.
Når en har solgt aksjene sine er det vel fordi at en tror/frykter at kursen skal falle, og da må de jo bli feil å pøse på med optimistiske kursmål og kursstigning.
Nei da har man tro på at aksjen faller, og det må vel være tillat på denne tråden, eller tar jeg feil. Ser at når noen utrykker bekymring for kursutviklingen fremover blir en bryskt irettesatt av hausepolitiet.
Ser også at ny short er satt, de har vel et litt annet fremtidssyn enn flertallet på forumet.
Ellers en flott og lærerik tråd med mange flinke og hyggelige skribenter.
Londonmannen
23.02.2022 kl 18:01 6986

Helt greit å mene at kursen skal sydover. Og du er neppe alene. Jeg antar at flere av dem som selger er av samme oppfatning som deg. Samtidig skjønner jeg at det var lett å tro at kursen skulle få et betydelig større fall, enn det som ble resultatet av gårsdagens handel.

Når den likevel ikke fikk det forventede fallet, så skyldes nok det at markedet vurderer MPC å være rimelig priset på dagens nivå sett opp mot inntjeningen rederiet vil få de nærmeste årene, samt den verdien skipene har.

Så jeg sliter med å se noen stor nedside i MPC. Men dersom Putin inntar hele Ukraina så vil nok dippen trolig bli betydelig større. Men historisk sett så har markedet alltid snudd opp når katta er ute av sekken. Det skjer nok også i dette tilfellet. Så man bør være rimelig kjapp for åbutnytte et eventuelt fall i aksjekursen.

Lykke til!
durrrrant
23.02.2022 kl 18:22 6919

VesselValue KRAFTIG opp, spesielt for eldre 1750 TEU
https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-vessel-valuations-report-february-22-2022/

Weekly Vessel Valuations Report, February 22 2022
Container: Container values have firmed.

Post Panamaxes Navios Unite and Navios Utmost (8,204 TEU, Aug – Oct 2006, Hyundai Heavy Industries) sold in an en bloc deal for 220.00 mil, VV en bloc value USD 231.36 mil.

Handy Containers Hull 1801, Hull 1802, Hull 1803 and Hull 1804 (1,868 TEU, Oct – Dec 2022, Yangfan Zhoushan) sold to CMA CGM in an en bloc deal for USD 178.00 mil, VV en bloc value USD 179.57 mil.

Handy Container Hooge (1,402 TEU, Jul 2006, Jinling Shipyard Weihai) sold for USD 23.60 mil, VV value USD 25.57 mil – SS/DD Passed.
Sulzer
23.02.2022 kl 18:25 6907

Jeg er spent på guiding imorgen hva gjelder kontrakter. Er mer enn middels eksponert over natten. Ønsker resten av mannskapet "lykke til"!
Slettet bruker
23.02.2022 kl 18:34 6855

Interessant artikkel, selv om det i hovedsak bekrefter forhold vi allerede kjenner til:

https://www.nationalreview.com/corner/despite-shorter-lines-off-l-a-container-ships-find-new-places-to-get-stuck/
JonnyMoney
23.02.2022 kl 18:35 6841

Er det noen som forstår hva det er med kursutvikl8ingen som gjør at market screeners automatiske teknsike analyse i dag nå vurderer den som bearish på kort sikt(fortsatt bullish på medium og long)?

De har hatt rett i en del andre tilfeller jeg har fulgt og da har de brutt støtten (27 i dette tilfellet) og testet neste støtte, som på mellomsikt er 25,4.

Er teorien rett og slett at når vi først har brutt ned på 25 en gang, så skal vi dit engang til før take off?

https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/

Slettet bruker
23.02.2022 kl 19:10 6666

Enig Sulzer, ser med spenning frem til nytt om kontrakter og fremtidsutsikter. Denne setningen fra Fearnley tyder i alle fall på at forward fixing ikke har roet seg den siste tiden: As a result, NOOs are continuing the trend of increasingly forward fixing positions well into 2023.

Jeg er også spent på om CB sier noe om vurderinger rundt salg, sett opp mot prisutvikling på skip de siste ukene. Denne setningen fra Pareto i dag peker mot at salg kan være interessant, spesielt for aksjonærer som ønsker raskere gevinst enn ordinære utbytter vil gi: The sale of a single, unencumbered vessel 2,500 TEU and up (of which the company has > 30x) has the potential for some NOK ~1 per share in XO-dividend.
Ikaros200
23.02.2022 kl 19:15 6669

Jeg kan glede deg med at jeg kun har solgt ca 1/7 av min mpcc-portefølje og at jeg har vært inne kontinuerlig siden januar 21, hvor jeg begynte å kjøpe på 5,6tallet. Jeg har fortsatt stor tro på selskapet og har vanskelig for å finne en billigere eller mer aksjonærvennlig aksje på Oslo børs. Det er imidlertid beside the point for å si det på nynorsk. Når vi har gjort oss ferdig med dine antagelser og usakligheter så var altså det faktum jeg presenterte at aksjen svingte 10% intradag som følge av Ukraina-situasjonen - og at jeg mener at en fullskala invasjon (som både usa, uk og nato holder for sannsynlig) ikke er priset inn i dagens marked, og da heller ikke for mpcc. Jeg velger derfor å sitte med litt cash for å utnytte en evt ny svingning. Jeg kan ikke helt se hva mine tidligere innlegg har m Ukraina-situasjonen å gjøre, og for min del kan du tolke de som du vil.
PSI- Investor
23.02.2022 kl 20:14 6387

Spennende overskrift hvertfall, den om at forsyningskjedene lammes.

Blir en spennende dag i morgen.
Presentasjonen antar jeg vil inneholde positive elementer som vanlig. Vi blir sikkert positivt overrasket selv vi som kanskje kalles hausere.

Så kan jo selvsagt uansett Ukraina- situasjonen overskygge alt.
Jeg må si at jeg sliter litt med å tro på en diplomatisk linje. Når en part alene har skapt en situasjon som han så sier er kritisk og må ordnes opp i, hvem skal da samtalen være med, og om hva?
Vel, det er jo bare min personlige oppfatning.
Helt ufatterlig tragisk er det i alle fall.
velkjent
23.02.2022 kl 20:38 6276

Da russerne skulle velge religiøs tilhørighet, sendte tsaren utsendinger til Roma, Istanbul og Mekka. Utsendingene falt for utsmykkingen av kirkene i Istanbul og anbefalte den ortodokse linjen. Så Russlands ledelse dyrker pomp og prakt, falske kulisser, løgn og bedrag, mens den undertrykte mann drikker og banker kona til han dør i tidlig alder. Kort og godt kan den praktiske konsekvens av avstanden mellom estetikk og etikk bivånes i forholdet Russland-vest-Europa. Også store deler av Ukraina har historisk sett vært romersk-katolsk og det er ikke lenge siden det ble kamp i Kiev om den religiøse retningen. Såvidt jeg husker ble det deling, At Tsar Putin driver historieforfalskning og lyver for folket er tradisjon i "løgnens land", som J.B. Hoff i Farmand yndet å kalle den kommunistiske elendigheten.
Russland er økonomisk sett svakt, men har muligens modernisert krigsutstyret etter at de etter 1989 sendte mye som skrap for omsmelting til vesten. At Tsar Putin vil drive folkemord i Ukraina for å mette sin hevn-og blodtørst i Stalins ånd kan jeg likevel ikke tenke meg. Putin er tross alt ikke presteutdannet.
Struts
24.02.2022 kl 06:33 5174

Hehe, bra historie-referat! Putin er vel KGB-utdannet, og da koster det nok ikke mye selv for en bøddel å ikle seg prestekrage.
hectorgonzales
24.02.2022 kl 07:11 5001

Der var status ute. 0,11 i utbytte!

Q4 and twelve-month 2021 results:
MPC Container Ships ASA ("MPCC" or the "Company", together with its subsidiaries the "Group") today published its unaudited financial report for the twelve-month period ended 31 December 2021.
• Total revenues of USD 142.5 million in Q4 2021 (Q3 2021: USD 118.5 million).
• EBITDA of USD 162.7 million in Q4 2021 (Q3 2021: USD 73.6 million).
• Net profit of USD 127.9 million in Q4 2021 (Q3 2021: USD 46.5 million).
• Adjusted EBITDA of USD 92.4 million and adjusted net profit of 66.6 million in Q4 2021.
• Earnings per share of USD 0.29 in Q4 2021 (Q3 2021: USD 0.12).
• Utilization of 97.6% in Q4 2021 (Q3 2021: 97.7%).
• Average time charter equivalent ("TCE") of USD 23,103 per day in Q4 2021 (Q3 2021: USD 19,656 per day).
• Cash and cash equivalents of USD 180.3 million as at 31 December 2021.
• Equity ratio of 70.4% and leverage ratio of 22.4%.
Slettet bruker
24.02.2022 kl 07:30 4789

En svært dårlig dag å fremlegge kvartals rapporten med tanke på stigning!
Struts
24.02.2022 kl 07:36 4728

Tja, dagen var jo forberedt en stund uavhengig hva kjeltringer i Moskva bedriver. Men for all del, i dag går vel det meste (kanskje unntatt olje og KOG?) rett i utedoen. Så kanskje det kan by seg noen muligheter? Den som lever får se.
lobojoe
24.02.2022 kl 07:43 4658

Liker godt at dps er over 50% høyere enn estimated til Pareto
Bsci
24.02.2022 kl 07:44 4903

Så synd at dette kommer i skyggen av dagens hendelser.
Vanskelig å se at der kan være bedre steder å ha sin kapital enn i MPCC (måtte vært under madrassen), så vi får håpe at aksjonærene ikke får panikk i dag.
Minner om at aksjen Tirsdag gikk fra 27,00 til 25,59 på svært kort tid, men hentet seg raskt inn igjen og med sluttkurs 28,00 i går.

Sannsynligvis en børsdag i vente, som kommer til å skrive seg inn i historiebøkene i likhet med andre hendelser, så får vi håpe at dagens melding kan motvirke dette i noen grad for MPCC. (men er jo en noe schizofrenetisk følelse og være opptatt av penger på en dag som denne, men sånn har det blitt)
Lykke til i dag og med fremtiden.



Slettet bruker
24.02.2022 kl 07:44 5071

Solide resultater, gode fremtidsutsikter og utbytte som forventet. Men MPCC og alt anna relevant vil nok dessverre drukne i krisen Russland har satt i gang i dag. Om det finnes nokon russiske varer eller annet, den jevne nordmann kan boikotte - tar ein i mot råd. Skammelig!
lobojoe
24.02.2022 kl 07:44 5159

Og ikke minst at dato treffer særdeles mye bedre.
Londonmannen
24.02.2022 kl 07:47 5117

Solid inntjening. USD 0,29 i Q4 21 tyder på at Helg11 sitt anslag for EPS ligger for lavt. Med dagens dollarkurs og inntjeningen i Q4 så vil vi få en EPS på NOK 10+. Men samtidig er det god grunn til å forvente at inntjeningen kvartal for kvartal blir bedre enn for Q4 21.

Et herlig selskap å være investert i. Så får vi heller akseptere at Putin sine eventyr gir en midlertidig nedtur i aksjekursen. Dog tror jeg at det å forsøke å trasé MPC i denne situasjonen kan koste dyrt. For det fundamentale har ikke endret seg.
hectorgonzales
24.02.2022 kl 08:06 4880

Det som påvirkes logistikkmessig er at det har begynt å komme økende trafikk via jernbanene fra Vladivostok til St Petersburg (Japan og SørKorea meldte om nye feeder linjer sist uke for å øke frekvensen). Det kan vel heller bety at folk heller sender varene sine med skip allikevel istedet for å sende det med jernbane. Ikke rare kapasiteten en har ift containerskip men trykket blir ikke mindre fremover.

Det er jo også meldt om økende køer i havenen på østkysten i USA. For meg er dette litt underlig men det viser vel hvor lite overkapasitet det er i havnene. Så hva blir løsningen fremover hvis du vil unngå kø? Jo mindre skip (nettopp i MPC sin klasse) - men det er vel ikke noen skip å oppdrive så jeg tror sport ratene kommer til å stige enda mer. Jeg syns det er helt crazy nå men villere kan det bli i løpet av våren.
Slettet bruker
24.02.2022 kl 08:06 4883

Ble litt av en dag å fremlegge Q4. Men mon tro om det vil skape flukt fra ett så sterkt fundamentalt selskap som MPCC i dag og gi kursnedgang? Jeg har ingen intensjoner om å selge iallefall.
Redigert 24.02.2022 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
hectorgonzales
24.02.2022 kl 08:11 4840

EPS 0,29. 75% av 0,29 er 0,21. Utbytte 0,11. Vil man se tilbakekjøp av aksjer for 0,1 av overskuddet? I så fall kan dagen i dag være en svært god anledning til å kjøpe egne aksjer for så å stryke de.