BerGenBio Nyheter

BioBull
BGBIO 01.10.2021 kl 16:48 494063

PhD : Rolf A. Brekken

https://www.utsouthwestern.edu/labs/brekken/research/

Flink forsker som også har trua på BerGenBio…

BERGENBIO ANNOUNCES POSTER PRESENTATION AT SOCIETY FOR IMMUNOTHERAPY OF CANCER (SITC) ANNUAL MEETING 2021

Bergen, Norway, 01 October 2021 – BerGenBio ASA (OSE:BGBIO), a clinical-stage biopharmaceutical company developing novel, selective AXL kinase inhibitors for severe unmet medical need, is pleased to announce that it will deliver an e-poster presentation at the Society for Immunotherapy of Cancer (SITC) 36th Annual Meeting, taking place online from 10-14 November 2021.

Abstract titles have been announced online at the SITC website. Details of the presentation are below.

Title: AXL targeting with bemcentinb restores PD-1 blockade sensitivity of STK11/LKB1 mutant NSCLC through innate immune cell mediated expansion of TCF1+ CD8 T cells

Author: Rolf A. Brekken

Redigert 17.01.2022 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2021 kl 15:33 9091

Veldig bra ! Ser ut for at vi fester grepet under 20,-.. 👍🤘
tomcat66
18.10.2021 kl 16:24 9229

Siste ukes aksjonæroversikt viser at ytterlige ca 50 småaksjonærer som har forlatt BGBIO skuta...
Slettet bruker
18.10.2021 kl 16:32 9512

Synkende skip dette...Må redde stumpene. Fy søren for noe dritt . Er det noen som har hørt fra bergenbio utenom at de tar ut aksjer til seg selv.
Alexandros32
18.10.2021 kl 17:32 9461

Ja, til dels enig med deg Karsten. Men syns omstendighetene siden Q2 pres, tilsa att de burde kommet med noe. Men det er igjen, min personlige mening
Vkvamba
18.10.2021 kl 18:00 9422

Kan kun snakke for meg selv, men når tidligere CEO hausset covid-satsingen og skulle "create shareholder value" på denne indikasjonen får sparken og selskapet har radiostillhet vedrørende veien videre som skulle presenteres ila q3 (vi er godt inne i q4 nå), ja da blir jeg smått bekymret. De burde vært ærlige og sagt at nå legger vi satsingen død, eller oppdatert oss om de er i samtaler med BP eller planlegger egen studie (neppe). Skjønner godt alt det er flere med meg som er skeptiske til manglende info. Stygt redd for at de har brent mye cash på et dødt prosjekt, og at de frykter markedsresponsen på en negativ melding ville vært styggere for kursen enn å trenere hele greiene.
Hayen
18.10.2021 kl 19:55 9235

"De burde vært ærlige og sagt at nå legger vi satsingen død, "

Det er jo ikke svart hvitt dette.
De våkner ikke en dag og lukker døren.
Den vil, uansett status pt, stå minst på gløtt i lang lang tid fremover.
Matadoren
18.10.2021 kl 20:16 9234

Det ble noen tusenlapper for mitt utlån på IKZ kontoen på meg også, men når jeg regner på det så ble det ca 7 øre aksjen, uten at jeg vet hvor mye som har vært utlånt.
Byzantin
18.10.2021 kl 21:26 9120

De som lånte aksjene har i hvert fall fått en god del mere ut av dealen enn 7 øre aksjen : )
BioBull
19.10.2021 kl 06:35 8817

Banebrytende behandling med Bemcentinib fra BerGenBio. .
https://kreftforeningen.no/aktuelt/

Banebrytende kreftforskere hedret med Kong Olav Vs kreftforskningspris

I en høytidelig seremoni i Universitetets aula i Oslo overrakte kong Harald mandag den prestisjetunge Kong Olav Vs kreftforskningspris til Bjarne Bogen og Bjørn Tore Gjertsen.

Fordi pandemien stakk kjepper i hjulene for fjorårets seremoni, ble vinnerne for både 2020 (Bogen) og 2021 (Gjertsen) hedret samtidig.

Bjarne Bogen er professor ved Universitetet i Oslo og overlege ved Oslo Universitetssykehus. Han har sørget for at vi forstår mye mer av de grunnleggende prinsippene for immunovervåking og immunterapi. Han har også vært helt sentral i utviklingen av teknologien som vaksineselskapet Vaccibody baserer sin målrettede kreftvaksine på.

Bjørn Tore Gjertsen er overlege ved Haukeland universitetssykehus og professor ved Universitetet i Bergen. Etter at utviklingen i praksis sto stille i 40 år har hans verdensledende forskning på aggressiv blodkreft sørget for at både prognosene og behandlingen er blitt langt bedre. Han er også i ferd med å utvikle en metode for å kunne gi mye tidligere svar på om en behandling faktisk virker, slik at pasientene slipper den uutholdelige ventingen.




Bjørn Tore Gjertsen ble mandag tildelt Kreftforskningsprisen for forskning på aggressiv blodkreft.

Kong Harald overrakte prisen til Gjertsen, og samtidig til fjorårets vinner Bjarne Bogen, under en seremoni i Universitetet aula i Oslo.

Gjertsen tildeles Kong Olav Vs kreftforskningspris for sin verdensledende forskning på aggressiv blodkreft. Prisen er på én million kroner.

Utviklingen sto i praksis sto stille i 40 år før Gjertsens arbeid sørget for at både prognosene og behandlingen er blitt mye bedre for pasienter med akutt myolegen leukemi (AML), skriver Kreftforeningen på sine nettsider.

Gjertsen er overlege ved Haukeland universitetssjukehus og professor ved Universitetet i Bergen.
Bjarne Bogen ble tildelt fjorårets pris for sitt bidrag til utvikling av en persontilpasset kreftvaksine.

Kong Olav Vs kreftforskningsfond deler årlig ut én million kroner til en kreftforsker, eller gruppe kreftforskere, som har bidratt til å fremme den norske kreftforskningens kvalitet og omfang. (NTB)

Fase III med BP er nok like rundt hjørnet.
Da tror jeg kursen i BGBIO over 150 NOK

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/12/08/norsk-utviklet-behandling-med-effekt-i-kombinasjon-med-cellegift/

klaesp
19.10.2021 kl 09:01 8605

Biobull, hvor finner du Bergenbio i dette innlegget?
BioBull
19.10.2021 kl 09:08 8558

Se den nederste linken i mitt innlegg over som viser hvorfor prisen utdeles til nettopp Bjørn Tore Gjertsen ,- og les pipe line til BerGenBio om AML.

https://www.bergenbio.com/pipeline/bemcentinib-aml/

Underlig at ikke Crux eller ledelsen i BerGenBio klarer å fremheve at det er forskning med Bemcentinib fra BerGenBio og samarbeidet med Bjørn Tore Gjertsen som er hovedgrunnen til suksessen i forskningen.

Redigert 19.10.2021 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
klaesp
19.10.2021 kl 09:55 8405

Enig, men husk ledelsen er dårligst i klassen på kommunikasjon..
Hayen
19.10.2021 kl 10:04 8367

Det var nytt også for meg(takk biobull) ,så jeg tok et enkelt søk. Er rimelig sikkert mer info der ute, da dette var et av de første treffene.

Om 4 uker kommer q3.
Det skal bli interessant å se og høre Olin live.
MiniMe
19.10.2021 kl 16:20 8099

Atea Pharma Stock Plunges 76% After Covid Pill Falls Short in Tests | Barron’s (barrons.com).

"Atea Pharma ceuticals, the company behind one of the most-watched oral Covid-19 antiviral programs, delivered a disappointing failure on Tuesday morning, saying the pill didn’t reduce the viral load of patients with mild or moderate cases in a Phase 2 trial.

The pill did reduce the viral load in a subgroup of high-risk patients. The company said that the overall patient population, in which the amount of virus wasn’t clearly reduced, was mostly made up of low-risk patients with mild symptoms.

Atea (ticker: AVIR) and its partner, Roche Holding (RHHBY), are now rethinking a continuing Phase 3 trial of the drug, known as AT-527, which began dosing patients in April. The company has now pushed back its expected completion date for that trial by a year, from the second half of 2021 to the second half of 2022.

Shares of Atea were down 75.8%, to $9.82, in premarket trading, after a brief halt. The stock has traded as high as $94.17 over the past 12 months.

Roche shares were down 2.2% on the Swiss exchange, while shares of Merck (MRK), which is developing a competing Covid-19 oral antiviral, were up 3.1%.

“We, along with our partner Roche, are continuing to advance multiple studies in parallel to provide further clinical evidence as well as outcome data to support AT-527 as an oral, potent, direct-acting antiviral treatment for COVID-19,” said the company’s chief development officer, Dr. Janet Hammond, in a statement.

Atea scheduled a conference call for investors for 8:30 a.m. Eastern.

Positive data on Merck’s Covid-19 antiviral, molnupiravir, shook up the market earlier this month, sparking a slide in shares of Covid-19 vaccine and monoclonal antibody developers.

The data on Merck’s molnupiravir and the new Atea data on AT-527 aren’t directly comparable. Molnupiravir’s data was from a later-stage Phase 3 trial of high-risk patients with mild-to-moderate Covid-19, measuring clinical outcomes. In that trial, the drug was shown to reduce the risk of hospitalization or death by 50% in an interim analysis.

Atea’s new results, meanwhile, are from a Phase 2 trial designed to measure changes in viral load. What is more, it included low-risk patients who had been vaccinated, unlike in the molnupiravir trial. Atea said that the average age of the patients in the trial was 37, and that two-thirds of the patients had mild symptoms and no underlying health conditions.

Interest in an effective oral treatment for Covid-19 has grown dramatically in recent months, as public health officials have grown increasingly convinced that the virus will present a long-term, endemic threat. None of the few treatments currently available for Covid-19 are delivered in pill form.

Public-health experts hope that a Covid-19 pill could be an affordable, convenient tool to reduce the human cost of the virus. On Tuesday morning, Reuters reported that a World Health Organization-led program expects to pay $10 per course for oral antivirals like molnupiravir. That would be sharply less than the U.S. is paying for molnupiravir under the terms of an agreement announced in June that appears to price the drug at around $700 per course.

Analysts have said a pill that could be easily distributed and could treat the virus in its early stages would be a megablockbuster for the company that develops it. Atea’s experimental pill was one of three highlighted by Barron’s in a September magazine feature, along with Merck’s, and another from Pfizer .

At the time, the company’s CEO, Jean-Pierre Sommadossi, highlighted A-527’s two-pronged attack against the virus. “Our drug, to our knowledge, is the only drug that has a dual mechanism,” Sommadossi told Barron’s.

Merck’s antiviral has raised safety concerns among some scientists who have studied the drug. As Barron’s reported in early October, molnupiravir works by incorporating itself into the genetic material of the virus that causes Covid-19, and then creating a huge number of mutations as the virus replicates, effectively killing it.

Lab tests by scientists at the University of North Carolina have shown that the drug can also integrate into the genetic material of mammalian cells and cause mutations as those cells replicate. If that were to happen in the cells of a patient, it could theoretically lead to cancer, though Meck says it has run extensive tests in animals that show this isn’t an issue.

Citi Research analyst Andrew Baum wrote last week that he doesn’t think the theoretical safety concerns will keep Merck’s drug from obtaining Food and Drug Administration authorization. Still, he said that if the Atea or Pifzer antivirals showed similar efficacy to molnupiravir, the safety worries could mean that Merck would lose market share to them.

“Despite reassurances around potential carcinogenicity risk, we do see some downside risk to current molnupiravir market expectations if either Roche or PFE antivirals show similar or superior efficacy in their ongoing phase III trials,” Baum wrote at the time.

Merck’s bump early Tuesday could reflect investors’ growing confidence that that won’t be an issue.
King
19.10.2021 kl 20:08 7839

Stillheten fra selskapet viser en total mangel på respekt for aksjonærene som de facto er med på å finansiere satsingen på alt fra Covid til kreft. Drøye 50% ned i aksjekurs siste året og ikke et ord fra selskapet. Hva skjer? Godfrey lovet shareholder value på Covid-satsingen og nyheter i høst, men her er det stille som i graven. Til tross for at AML og NSCLC virker som sikre vinnere over tid med fast-track i USA og forkortet markedstilgang så kan det bli tungt å kjøre en ny emisjon om et par år i et selskap som ikke kommuniserer med eierne.
Karsten07
19.10.2021 kl 21:18 7743

Skjønner jo nå at dere som er inne å snakker ned aksjen og gnåler om manglende info også låner sine aksjer til short.. Nice..
Matadoren
19.10.2021 kl 21:41 7664

Fjärde sluttet med sitt utlån, og lånerne henter nå hos Nordnet Livsforsikring (IKZ investeringskonto) og hos DNB. Vil anta at uoffisiell short er på ca 1,2 mill. Apropos info, så holdt på ny Godfrey ett gnistrende foredrag i forbindelse med halvårsrapporten 17/8 før han føyk ut døren 5 dager senere. Har hørt i gjennom den presentasjonen igjen, og det hørte ut som han ville ta fase 3 alene for AML, Jeg tipper at Olin er inne for å selge dette til BP, og dette er nok ikke gjort over natten, derav radio stillhet.

Redigert 19.10.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Byzantin
19.10.2021 kl 22:52 7529

Sikkert ikke utenkelig at den dørgende stillheten varer ved fram til q3. Lurer i så fall på hvor langt ned denne rekker å sige i mellomtiden - 18 eller sogar 17 ?
Redigert 19.10.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Move Along
19.10.2021 kl 23:45 7440

Neppe… Nyhetstaustheten burde i hvertfall ikke kvalifisere som et dårlig tegn når selskapet har to kreftbehandlinger i pågående FDA «Fast Track Approval», og det med god grunn, og der også behandling mot Covid-19 har vist seg vel så lovende som alle de kjente alternativene, og der Bemcentinib skiller seg ut som et av få alternativer uten muligens alvorlige og diskvalifiserende bivirkninger. I dette tilfellet tror jeg faktisk at utsagnet «no news is good news», som noen skribenter her inne vinker til, er sant! God natt og lykke til.
Redigert 19.10.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Forum forum
20.10.2021 kl 07:15 7231

Jeg synes spenningen øker for hver dag rundt Covid. En del lovende medisiner feiler på veien, og andre har vesentlige bivirkninger. Det er et rom med muligheter. Samtidig blusser dessverre pandemien opp igjen, senest med England som rapporterer krisetilstander allerede.

Alle som har vært involvert i forhandlinger vet det er tidkrevende. Her skal man også forankre videre muligheter mot myndighetene, og samtidig knytte til seg industripartnere med avtale ned i milepæler. Det sier seg selv at dette tar noe tid.

Jeg beroliget over at de fleste kommentarer her går på frykt og skadefro i tilknytning til akjsekursen. Akkurat nå ser jeg det som muligheter og ikke trusler. Jeg mener kreftsiden er såpass nære at eventuell nedside rundt covid vil slås ut av effekten av fase 3 i AML. I mitt hode er derfor veddemålet i verstefall et nullspill.


A-Spekulant1
20.10.2021 kl 11:18 6898

Ventet i spenning hver time rundt påske vedr Covid, tror vel det er for sendt for Covid nå det er vel en del andre i fase 3 ?
Vi får satse på kreft, Covid var kun et sidespor som kosta mye peeng som BGBIO fikk inn penger på
Allroad18
21.10.2021 kl 07:44 6307

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Denne har ikke noe med Bergen Bio å gjøre, men likevel en tankevekker for kreftstudier generelt:

https://www.ba.no/stanset-kreftstudie-etter-at-pasientene-ble-sykere/s/5-8-1724144
Farma er og blir meget komplisert, og vanvittig tidkrevende...så får vi bare se hva som skjer framover..gjesp..
BioBull
21.10.2021 kl 07:50 6337

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Aksjekursen i BGBIO er tilbake til der den var i desember 2019 da jeg kjøpte mine første aksjer i selskapet.
Nå har forskerne i BGBIO brukt et par Mrd på både kreft og COVID-19 og fremdeles har de 500 mill på konto.
Med så mange studier i pipeline som hvert øyeblikk kan gå over i Fase III og et Covid-19 produkt som verden skriker etter går kursen snart til himmels,…

COVID tilfeller og dødstall øker i mange land her i Europa og i flere enkelt stater i USA. Jeg regner med at BGBIO får godkjenning av Bemcentinib fra både EMA og FDA. .

https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/okende-smitte-i-storbritannia/s/12-95-3424192224


Redigert 21.10.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Gullit
21.10.2021 kl 15:22 6051

Kanskje på tide å ta ett lodd her igjen. Selv om vi har det bra er Dee krise mange andre plasser… skulle gjerne hatt litt info om satsningen på Covid medisin videre

https://finansavisen.no/nyheter/helse/2021/10/21/7757778/coronasmitten-stiger-kraftig-igjen?internal_source=sistenytt
Hildebart
21.10.2021 kl 16:45 6023

Jeg fikk skattepenger i dag, så da fikk jeg snittet ned en del.. Får håpe jeg slipper å snitte enda mer ned fremover.. 😃
Hjelpalaus
21.10.2021 kl 17:14 5973

Det vil nok by seg gode muligheter for å snitte ned her frem til det er kroken på døra. Men det er nok bedre å ta ut pengene i 50-lapper og kaste de i ovnen. Da kan du få spart litt på strømregningen.
ctrlaltdel
21.10.2021 kl 19:07 5808

Den eneste "kroken på døra" hendelsen som kan komme i BerGenBio er oppkjøp og dermed blir det "kroken på døra" for Hjelpalaus
Hjelpalaus
21.10.2021 kl 19:20 5791

Ja. Til hvilken pris? 5 kr aksjen?
Her går bare kursen en vei til tross for gode kursmål hos flere meglerhus
Slettet bruker
21.10.2021 kl 21:05 5674

Man kjøper aksjer man har TRO på
Etterhvert som aksjen siger sørover går TRO over til HÅP..
Når HÅPET ebber ut .. leter man etter et TEGN eller et HALMSTRÅ i form av artikler og seminarer som mann kan tolke positivt..
Vel, hva kan man si ? Hvis GUD vil ? Og man er tilbake på TRO…Djeeze sånn går no dagen☠️☠️🤘
Hildebart
22.10.2021 kl 00:04 5429

« Myndighetene i USA har tidligere sagt at de vil investere over 25 milliarder kroner i utviklingen av antivirale legemidler mot covid-19 og andre farlige virus.»

Får håpe noen er i USA og tigger penger. 👍
Forum forum
22.10.2021 kl 08:52 5154

Når noen referer til HÅP er det god støtte i en slik innstilling. RG siste ord er klare, og spørsmålet er hvor fort svarene kommer fra myndighetene og hvor mye tid Olin trenger for å signere en partneravtale. Mer enn 700 smittede i Norge siste døgnet.

Fra Q2/H1 rapporten:

"A post-hoc analysis identified a sub-group of patients with more severe disease where there was evidence of a benefit from bemcentinib treatment. This sub-group represented more than 60% of the patients across the two studies. The data reported increased survival, a significantly reduced likelihood of progression to ventilation and a significantly increased likelihood of shorter time to recovery or discharge.

The result of the combined analysis underlines the potential for bemcentinib to treat a substantial portion of hospitalised COVID-19 patients, offering a survival benefit. These encouraging data also provide further demonstration of bemcentinib’s novel mechanism of action against COVID-19, which appears to have efficacy independent of the SARS-CoV-2 spike protein, which could be significant with the emergence of new and potentially vaccine resistant variants of the virus.

We remain confident that bemcentinib could prove a valuable treatment option for patients severely affected by COVID-19 and reduce their need for ventilation for recovery. We'll continue to provide updates as our development activities to treat COVID-19 patients evolve."
MiniMe
22.10.2021 kl 09:37 5057

Jeg er rimelig overbevist om at aksjonærene i BgBio får ei salig belønning innenfor rimelig kort tid.
Slettet bruker
22.10.2021 kl 15:03 4839

Og der kom salgsanbefalingen fra Investtech ..Hvor langt sør går vi nå? 😱
ctrlaltdel
22.10.2021 kl 16:15 4754

Intet nytt fra Investtech. Den har de hatt salgsanbefaling på lenge. De tålmodige blir betalt.