BerGenBio Nyheter

BioBull
BGBIO 01.10.2021 kl 16:48 492463

PhD : Rolf A. Brekken

https://www.utsouthwestern.edu/labs/brekken/research/

Flink forsker som også har trua på BerGenBio…

BERGENBIO ANNOUNCES POSTER PRESENTATION AT SOCIETY FOR IMMUNOTHERAPY OF CANCER (SITC) ANNUAL MEETING 2021

Bergen, Norway, 01 October 2021 – BerGenBio ASA (OSE:BGBIO), a clinical-stage biopharmaceutical company developing novel, selective AXL kinase inhibitors for severe unmet medical need, is pleased to announce that it will deliver an e-poster presentation at the Society for Immunotherapy of Cancer (SITC) 36th Annual Meeting, taking place online from 10-14 November 2021.

Abstract titles have been announced online at the SITC website. Details of the presentation are below.

Title: AXL targeting with bemcentinb restores PD-1 blockade sensitivity of STK11/LKB1 mutant NSCLC through innate immune cell mediated expansion of TCF1+ CD8 T cells

Author: Rolf A. Brekken

Redigert 17.01.2022 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Knfo
13.09.2022 kl 09:39 6911

Ser ut som om bunnen kan være nådd, og jeg tror selskapet kommer med snarlige oppdateringer for å berolige aksjonærene. Tror de som kjøper seg inn i aksjen på dagens kurser vil gjøre en meget god deal.
bj111
13.09.2022 kl 10:23 7046

Kan godt hende det kommer en rekyl men har lest litt hvorfor dere mener dette selskapet er et godt selskap og veldig mye ligger på at Trond Moen har mye aksjer her. Slikt har man sett før og det er en tynn suppe. Ser man bort fra han sitter man vel med emisjon og noe som kanskje skal hjelpe mot Covid-19 noen år etter at pandemien er avblåst. Men en rekyl kan komme, egnet for den kortsiktige spekulant. I det lange løp ligner dette på NANOV, TRVX og PCIB.
Knfo
13.09.2022 kl 12:04 7264

Vel, det er ikke først og fremst Trond Mohn som er core business i selskapet. BerGenBio har utviklet en meget lovende medisin for enkelte hissige krefttyper med stor dødelighet. Hans kone døde av kreft for noen år siden, og deretter har milliardæren fra Bergen engasjert seg sterkt i medisinsk forskning, især behandling av kreft. At han har gått tungt inn i BerGenBio er derfor ingen tilfeldighet, selskapet er nemlig verdensledende innenfor fagområdet de forsker på.
Redigert 13.09.2022 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
Mathias
13.09.2022 kl 12:15 7224

Bgbio jobber hovedsaklig med kreft og ikke covid.

Jeg ser selv på selskapet som litt Lotto der muligheten for en enorm gevinst kanskje er 10-20%. Dette tenker jeg er svært gode ods når det kommer til Lotto, så jeg har ikke noen betenkeligheter med å ha en pott liggende her.
Jeg akkumulerer sakte litt på veien nedover nå, og er villig til å sitte på dette helt til kreftmedisinene ev rulles ut. Klarer de ikke å oppnå de resultatene de jobber mot, så får det heller bare være.
SomSa
13.09.2022 kl 12:24 7273


Tok grådigheten over deg i går og klarte ikke holde deg unna kjøpsknappen?

Knfo
I går kl 12:51
1270
JanH skrev
Det vil være ekstremt negativt å gjennomføre emisjon på disse nivåene. Derfor vil det komme flere ny..
Det kan ikke forventes nyheter på lang tid, iallfall ikke positive. Les artikkelen om selskapet i DN i dag. Aksjekursen skal nok dessverre videre ned.

---------------
Man skal holde seg unna Nano, TRVX, PCIB og Bgbio. 4 tidligere hauste selskaper av analytikere og andre som er endt i fiasko. De har ikke et salgbart produkt i lang tid fremover og skal leve av emisjoner. Disse fire må hente penger i løpet av året eller første kvartal 2023. Big pharma er heller ikke interessert i disse fordi dataene har ikke vært gode nok.

Å gi mer penger til disse selskapene er som å vanne tørket epletre og håpe på blomstring i høsten.


Knfo
13.09.2022 kl 12:56 7277

Ha, ha, ha. Jeg kjøpte ikke i går, men har kjøpt i dag. Traff nesten bunnen.
SomSa
13.09.2022 kl 13:30 7237


Haussingen begynte i går, Nano, TRVX og PCIB var også på 7-8 tallet en gang.

Knfo
I dag kl 08:32
297
Vil ikke utelukke at Trond Mohn kommer med et bud på hele selskapet, og evt. tar det av børs. Ellers vil han uten tvil garantere for en emisjon. Selskaper som har denne milliardæren på eiersiden, trenger ikke å bekymre seg for penger til driften👌🤣

--------------
rufus01
Problemet med disse selskapene er at deres studier er endt med fiasko og har lite troverdighet blant investorer og ikke minst de er langt unna et salgbart produkt og inntekter. Bgbio bruker 280-300 mil hvert år og jeg tviler på at Trond Mohn kan alene holde aksjekursen oppe. Tidligere ved fall kjøpte han og pumpet aksjen oppover, det gjør han ikke lenger.
kongkveite
13.09.2022 kl 14:13 7206

Men hvorfor er cash burn på samme nivå når forsøk ble snevret inn i vår til å kun gjelde de forsøk som ga lovende resultater. burde vært halvert
BioBull
13.09.2022 kl 14:30 7230

BerGenBio blir nok snart finansiert gjennom denne ordningen :
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/globalt_pandemiarbeid/id2927048/?expand=factbox2927050

Det er ingen tvil om at flere og flere COVID-19 vaksinerte blir lagt inn på sykehus : https://youtu.be/szUC8GpGJ4A


Accord studiene hvor Bemcentinib nå testes og evalueres , vil bekrefte positive virkninger langt tidligere enn antatt, tror jeg.

Det samme gjelder også for BerGenBio øvrige pipeline.

Knfo
13.09.2022 kl 21:43 7245

Åsane får milliardærhjelp etter sjokkregning på strøm
Åsane Arena må håndtere en strømregning på 1,3 millioner kroner bare for august. Heldigvis får idrettslaget hjelp av milliardæren Trond Mohn. Han kommer nok også til å hjelpe BerGenBio tilbake på sporet👌😊
Redigert 13.09.2022 kl 21:45 Du må logge inn for å svare
Allroad18
21.09.2022 kl 10:00 6492

Triste greier, men jeg gjorde det riktige når jeg solgte meg ut med tap i februar i år. Det er dessverre mange som har papirtap her og ikke innser realitetene. Et børsnotert selskap bør før eller senere ha inntekter, det er grunnleggende for å overleve. Selskapet ble stiftet i 2007, det er 15 år siden! Ting tar tid innen bio, men hvor lang tid? De har kommet langt med forskningen og utvikling av kreftmedisin, men ser samtidig at "covid-medisin" skapte en falsk forhåpning, forsinkelser og et sidespor som kostet dyrt. Veien videre? Umulig å spå !
SomSa
21.09.2022 kl 13:59 6409


4 smågriser (TRVX, NANO, PCIB og BGBIO) gikk rund og omkring i årevis og sa nøff nøff (presentasjon av data og haussinger) og ba om mer mat (penger). Årene gikk og disse ble feit som julegris (lederlønninger) mens grisene vokste ikke (studiene feilet) og det viste seg at disse er minigriser og aldri vil vokse og har liten slakte verdi (teknologien er ubrukelig og verdiløs) .

Hvem satser på disse mens de skal hente penger om kort tid og senere, og aksjene skal utvannes .........?
kongkveite
21.09.2022 kl 16:11 6499

Ble veldig stille i fjøset ( denne tråden) når det ble såpass grisete.Er vel bare bulleren som er på kjøpern 🤡 er jo tross alt bare 1000% opp til gjennomsnittlig kursmål ( 3 mnd siden)
Hotdog
26.09.2022 kl 11:16 5974

Noen tanker her om hva den nærmeste fremtiden vil bringe for selskapet?
JanH
26.09.2022 kl 13:38 5858

Som sagt må det komme nyheter for å løfte kursen. Det gjelder for alle tilsvarende selskaper
JanH
26.09.2022 kl 17:35 5735

Det betyr at kursen vil gå ned hver eneste dag, frem til det kommer en nyhet. Det er flere her som sier at en nyhet ikke vil komme før til neste år. Da kan dere selv regne ut hvor langt med denne skal videre. Å shorte nå er derfor eneste måten det neste året å tjene gode penger på i BergenBio.
BioBull
26.09.2022 kl 17:47 5806

Good Løkk…
Yzf R1
27.09.2022 kl 15:48 5567

LIZED COVID-19 PATIENTS
BERGEN, Norway, September 27, 2022 - BerGenBio ASA (OSE: BGBIO), a clinical
-stage biopharma-ceutical company developing novel, selective AXL kinase
inhibitors for severe unmet medical needs, and Oslo University Hospital
announced today that the first patient has been included in a study of
BerGenBio's oral, highly selective AXL inhibitor, bemcentinib, as part of the EU
-SolidAct trial in hospitalized COVID-19 patients.

The EU-SolidAct trial (European DisCoVeRy for Solidarity: An Adaptive Pandemic
and Emerging Infection Platform Trial) is part of EU-RESPONSE, a pan-European
research project designed to investigate treatment options for hospitalized
patients with COVID-19 and emerging infectious diseases.

Bemcentinib was selected by an international group of experts to be studied in
the EU-SolidAct platform in up to 500 hospitalized COVID-19 patients in a Phase
2b, multi-center, randomized, placebo-controlled trial.

Martin Olin, Chief Executive Officer of BerGenBio, commented: "COVID-19
infections and hospital admissions continues to evolve with new variants and the
expected fall/winter season impact. There is a need to identify new effective
therapies for hospitalized patients and bemcentinib represents a promising
treatment modality for this patient population through its unique mechanism of
action, blocking viral entry, stimulating the innate immune system and promoting
lung tissue repair. Importantly, bemcentinib enhances the Type I interferon
response, causing these cytokines to activate immune cells to fight the
infection regardless of spike protein or mutation. Based on the results of our
Phase 2a studies and learnings throughout the pandemic, we are eager to further
study the effectiveness of bemcentinib in COVID-19 and are delighted to now have
randomized the first patient in the EU-SolidAct platform."

The EU-SolidAct platform trial includes 68 clinical sites in 8 countries and is
sponsored by Oslo University Hospital, Norway, in collaboration with the
Institut National de la Santé Et de la Recherche Médicale (Inserm), France, and
the not-for-profit intergovernmental organization European Clinical Research
Infrastructure Network (ECRIN).

Professor Marius Trøseid, Oslo University Hospital, Chief Investigator of the EU
-SolidAct trial, commented: "As new subvariants continue to evolve, it is
critical to have greater treatment options in order to reduce hospital stays and
halt disease progression. We're pleased to be partnering with BerGenBio in the
initiation of this trial, as we look to enroll up to 500 hospitalized COVID-19
patients."
BioBull
27.09.2022 kl 16:38 5474

Alle nyheter er gode nyheter i BerGenBio.

La oss håpe at mange pasienter får glede av Bemcentinib i årene fremover. Det hadde vært fantastisk gøy om jeg også tjente noen millioner til på mine BioBull investeringer.

Alle veier fører til Roma - men Roma ble ikke bygget på 2 dager… Ses om noen år - så får vi se hvem som fikk rett…
ctrlaltdel
27.09.2022 kl 17:41 5387

Aksjen er slanket på ingen nyheter. Når den igjen legger på seg vil det gå mye fortere og kanskje bare i et steg.
Yzf R1
27.09.2022 kl 17:49 5373

Enig i den så prøver meg herfra .
BioBull
28.09.2022 kl 09:49 5104

God idé… Ser ut som «Guds Hånd» kjøper det meste av BGBIO aksjer rundt 6 kroner… ingen nevnt ingen glemt…
JanH
28.09.2022 kl 20:56 4903

I dag falt aksjen på tross av en nyhet i går. Markedet oppfattet ikke dette som en særlig positiv nyhet. Når dette kom i går, så betyr dette er år til neste super nyhet! Det er lenge å vente for de fleste.
BioBull
29.09.2022 kl 04:58 4757

Jeg tror det blir positive Bemcentinib resultater når alle Covid-19 pasientene er testet. 500 pasienter på 68 steder går raskt å få innlemmer i forsøkene:

The EU-SolidAct platform trial includes 68 clinical sites in 8 countries and is
sponsored by Oslo University Hospital, Norway, in collaboration with the
Institut National de la Santé Et de la Recherche Médicale (Inserm), France, and
the not-for-profit intergovernmental organization European Clinical Research
Infrastructure Network (ECRIN).

JanH
29.09.2022 kl 18:53 4532

Nå er vi på 5 kroner. Dette går raskt nedover.
Gullit
29.09.2022 kl 19:33 4495

Her er alt lagt i skuffen. Verdiene her kommer om det blir godkjent medisin… ha en fin vinter😀
JanH
29.09.2022 kl 22:18 4394

Det er noen år til. Det tragiske er at ledelsen bare lar aksjekursen falle. Jeg forbereder selv børsnotering, og kommer aldri til å la dette skje. Da er det nyheter som gjelder. Hele tiden!
BioBull
30.09.2022 kl 09:19 4211

6 kr - Guds Hånd er tydeligvis mer sulten enn selgerne orker… kan også være «realisering av tap» som foregår her nede i «kjeller etasjen». Skatte planlegging ved hjelp av 2 meglere i kjent stil…Det selges fra det ene meglerhuset til det andre og kjøpes tilbake via den samme megler en dag eller to etterpå og «vipps» så er skattefradraget klart. Små eller ingen aksjonær beholdnings endringer på de offisielle VPS listene…


Vi skal opp… helt til 2500kr innen 2025
(6kr x 416 = ca 2500kr)

… og jeg skal ikke flytte til Sveits der naboer angir hverandre for å slippe egne bøter…
Redigert 30.09.2022 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
King
30.09.2022 kl 12:45 4085

Flytter du til Sveits da BioBull.
Monckybizz
30.09.2022 kl 13:50 4073

Det er jo for pokker ingen omsetning. En liten håndfull smågnagere som dumper det lille de har. Kursen stiger ikke før det skjer noe positivt. Kan gå både måneder og år, men da kan det gå fort. Bare å snittet seg ned imens...
JanH
30.09.2022 kl 15:53 3999

Kan man selge en aksje med tap, og så kjøpe tilbake samme aksjen dagen etter? Jeg trodde ikke man kunne det da.
JanH
02.10.2022 kl 14:20 3695

Jeg har undersøkt litt rundt dette, og snakket med Skatteetaten. Man får ikke skattefradrag om man gjør det på denne måten. Siden dette virker som en litt «planlagt» øvelse. Derimot om man bytter til en annen aksje, da har man jo reelt tapt penger på at man solgte BergenBio (med tap).
Carrera
02.10.2022 kl 14:39 3691

En ASK må «tømmes» og avsluttes før man kan få fratrekk for tap.
GOV
02.10.2022 kl 16:51 3603

Dette skriver Nordnet:
"For at salg skal godkjennes skattemessig må det være et reelt salg, noe som innebærer at man ikke må selge og kjøpe samme aksjer eller fondsandeler for nært i tid. Dvs. for å unngå gjennomskjæring fra skattemyndighetene må du ha tatt en reell kursrisiko før du kjøper aksjene tilbake.
Det finnes ingen eksakt grense på hvor lenge du må være ute av aksjen, men venter du minst en uke bør du være på den sikre siden.
Kjøper du tilbake en annen aksje, slipper du å tenke på denne problemstillingen".
Carrera
02.10.2022 kl 17:42 3671

JanH
Fra Nordnet : "Aksjesparekonto: Du må selge alle verdipapirene og avslutte aksjesparekontoen for å få fradrag for tapet på skattemeldingen."
Det er andre regler for andre typer kontoer !