Play Magnus - bud mottatt og anbefales av styret

mortimer68
PMG-ME 03.10.2021 kl 17:17 55437

Magnus Carlsen vant i går første sesong av The Champions Chess Tour, og bekrefter at han er overlegent den beste sjakkspilleren i verden over tid.
* Det utsatte World Chess Championship starter i Dubai 24. november og avsluttes 16. desember, der Magnus skal forsvare tittelen i langsjakk.
* Q3-rapporten som publiseres 17. november vil gi svar på om veksten i PMG fortsetter etter Q2-rapporten som ligger her: https://drive.google.com/file/d/1qYg65PeMtXQPdeRAWBz1ttm0QiwbRPbE/view

Siste ukes utvikling i PMG gjør at jeg igjen starter oppfølging av den. Vi er endelig vitne til en tournaround etter måneder med nedgang! Har gjort flere tekniske analyser som alle bekrefter at triangelformasjonen er brutt og at vi den neste tiden vil oppleve oppgang. Har ikke sett så mange bekrefte dette ennå, men her blir det mye moro fremover. Noen har spådd PMG i 40 kroner, men potensialet i den langsiktige stigende trenden er faktisk høyere enn dette :-)

Så her er det bare å følge med og kommentere!
Redigert 24.08.2022 kl 18:15 Du må logge inn for å svare
Arne_And
03.11.2021 kl 21:03 8793

Hvorfor ikke heller sette pengene på oddsen? Hva er oddsen på at Magnus vinner ?
mortimer68
04.11.2021 kl 19:01 8671

Tyskerne fortsetter å selge seg ut av PMG! Siste to uker har de solgt 120.000 aksjer, men eier ennå 10% av PMG. Enhver oppgang selges kjapt ned og gir en jo-jo effekt som ikke bringer oss noen vei. Marketscreener justerte i dag forreste den stigende bunnlinja igjen, og da ser chartet langt bedre ut (!)
RSI nærmer seg igjen et brudd over 50, og det kan jo gi litt moro. God fredag!

https://drive.google.com/file/d/1Niy539-UN80CdjNeZeQaQySL709Nx1XL/view?usp=sharing
mortimer68
04.11.2021 kl 23:23 8526

Har tenkt litt til, og lekt meg litt i Excel for å gjøre en vurdering av hva vi kan forvente av Q3-resultatet til PMG. Alt jeg presenterer her er basert på de offisielle kvartalsrapportene samt mine private vurderinger og beregninger (!)

Inntektsveksten i PMG har hittil vært formidabel! Forventet årsresultat for 2021 er oppjustert fra $15 til $25 millioner. Det langsiktige målet om $60M i 2025 er ikke justert opp, men mye tyder på at det er utdatert. MIN beregning viser at dersom vi i 2021 skal oppnå $25M, må Q3 lande på $7M og Q4 på $9M. Med tilsvarende vekst neste år vil 2022-inntektene ligge i området $64-78M. Er det mulig??? Inntekten i 2025 kan da bli $240M (som er 4 ganger høyere en dagens ambisjon) :-)

Kostnadsutviklingen i PMG er mer urovekkende, og dette ga investorene hakeslipp etter Q2. Det er klart det koster å vokse, men veksten må ikke bli like høy på kostnadssiden. For Q3 og Q4 frykter jeg at utgiftene fortsetter å vokse til $35M for året, som gir en EBITDA på -$9M i 2021. Trøsten er at PMG forventer at kostnadene flater ut i 2022, samtidig som inntektene fortsetter å øke - slik at 2022 går i balanse med EBITDA på +$20M :-)

Oppsummering: For Q3 forventer jeg $7M i inntekter og frykter -$9M i kostnader. Den langsiktige vil da se at vi er på rett vei, mens de som er ute etter kjapp gevinst vil kaste seg på salgsknappen. Hva tror du?

Et par Excel-grafer: https://drive.google.com/file/d/1_WTs3B2hlla3CaDjyirVMh5wHmlH0D5U/view?usp=sharing
mortimer68
05.11.2021 kl 22:39 8337

Beklager - det ble ingen god fredag. Kjøperne tok tidlig helg med salgspress hele dagen, og mer enn dobbelt volum og omsetning. To store nedsalg kl. 1007 (11k aksjer) og kl. 1615 (12k aksjer) gjorde dagen til en rød "kjøpe-dag". Takket være et siste kjøp av 5 (fem) aksjer kl. 1625 endte vi bare ned -1,4%. Uten denne handelen ville dagen og uken endt på 17,8 (-3,9%). Og slik manipulerer man aksjekursene, folkens!

RSI bare ned til 46 viser styrken vi trenger neste uke. 11d 9t 23m til Q3-presentasjon. God helg! https://drive.google.com/file/d/1fo4PQqCMG5Sfm72RIYfagpyBHmApxuNd/view?usp=sharing

Redigert 05.11.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
mortimer68
06.11.2021 kl 11:50 8205

For et år siden ble PMG sammenliknet med Kahoot! Gjorde da en analyse som viste en liknende aksjeutvikling i PMG som "storebroren" KAHOT, helt til storebror fikk bred internasjonal oppmerksomhet og tok av rundt nyttår 2020/21: Toppnoteringen den 20. januar var i går redusert med 65%(!)
PMG fikk sin toppnotering 18. januar, men er "bare" halvert (-50%) etter det. DN påpekte i går at "internasjonalt har utdanningsteknologi hatt en brutal uke", men mye tyder på at dette har vart siden i januar :-o

KAHOT forventer å gå i pluss inneværende år ($107M inntekt i 2021) mens PMG tidligst får til det samme neste år ($25M i 2021). Markedsverdien til KAHOT er p.d. på 22,5 MRD, mens PMG ligger rundt 1 milliard kr. (Aksjekursen er ikke direkte sammenliknbar da KAHOT har 8,5 ganger så mange aksjer som PMG.)

KONKLUSJON: Interessant at 4 ganger så høy inntekt skal gi 22 ganger så høy verdi. Faren er at KAHOT drar med seg PMG videre ned før det forhåpentligvis snur. Det er vel ulempen med å være lillebror...

Et par grafer som underbygger analysen: https://drive.google.com/file/d/1Y8nQKtuWAiwZBJux8p7_5olSzaaknzjm/view?usp=sharing
Arne_And
06.11.2021 kl 23:12 8049

Noen har spådd 40 kroner og han tyskeren som har sagt at denne kan gå 10 gangeren. Ikke så mye å lene seg på. Hva skal til for å få omsetning i aksjen? Hvis man leser Mortimer her så sier han at aksjen kneler dersom noe selger en post på 5000 aksjer altså en ordre på knappe 100 000 nok. Er ikke dette et skikkelig svakhetstegn?
mortimer68
07.11.2021 kl 00:05 8027

Veldig bra observert, Arne! Det settes ofte kursmål, men det sies intet om tidsaspektet. Ei heller vises det til noen form for regnestykker. Virker som det er mye "tenk-på-et-tall"-analyser der ute. Og når det i tillegg ikke er basert på teknisk analyse (trend-utvikling) blir det direkte useriøst! Som nevnt ovenfor forventes en årsinntekt på $25M i år. Så det er nok innbakt i aksjekursen. MEN - dersom mitt estimat på $240M i 2025 slår til, så har jo inntekten gått ti-ganger'n på 4 år. Vil da kursen 10-doble seg fra 2021-2025??? (10*18kr=180kr?)

Omsetningen er et annet problem med PMG: Lavt volum gjør det vanskelig å kjøpe/selge uten å påvirke kursen vesentlig. Salgsordrer mellom 5-10k dumpes ut og gir lavere kurs og negativ trend. Som igjen gir flere salg, og en negativ spiral. Så hvorfor kjøpe aksjen opp når du hver dag får den rimeligere ved å legge inn en lavere kjøpsordre? Eller hvorfor kjøpe PMG i det hele tatt, når du vet at resultatet ikke blir bedre før etter 2022?

Men EN dag snur det forhåpentligvis, og DA er det kult å være der. Så det gjelder å følge med ;-)
mortimer68
08.11.2021 kl 22:54 7685

PMG fortsetter å vakle på kanten av stupet. Flere salgsdump også i dag, dog ikke av særlig størrelse: Den største var på 11k kl. 1349, ellers 11 mindre.
Ser en stor endring i dumpingordre siste to handelsdager, og teller hele 30 salgsdump av 131k aksjer. Usikker på tolkningen av dette, men antar mange har gitt opp og kastet kortene... (Tyskerne har fremdeles 10% av aksjene i PMG)

Ellers lite nytt: 8d 9t 10m 35s - https://drive.google.com/file/d/1ix2Ty7eSIftkjaPpMbbUTHnkJgA5iyz6/view?usp=sharing
mortimer68
09.11.2021 kl 22:32 7543

Nok en kjedelig dag med liten omsetning i PMG. Det så ganske lovende ut, men en aksjedump på 6k kl. 1614 ødela sluttresultatet. VWAP stabiliserer seg imidlertid rundt 18 kr. og det er jo litt betryggende, gitt at vi fremdeles er farlig nær avgrunnen. 7d 9t 28m.

Dagens chart: https://drive.google.com/file/d/1WLvY8T8pA-EK5wXSl48gtYi0B5bMZXHc/view?usp=sharing
mortimer68
10.11.2021 kl 21:44 7396

Endelig en positiv dag som PMG-aksjonær! Opp 2% på økende volum og stigende kurs utover dagen (for 3. dag på rad). Flere større kjøpsordre (30k totalt) og kun små nedsalg gir en overvekt av KJØP vi ikke har sett på en stund :-) RSI opp til 48 og igjen håp om å komme i kjøpsterreng (>50). La inn den opprinnelige triangelformasjonens lilla topplinje, som nå krysser bunnlinja fredag den 19. november - to dager etter Q3!

Intraday-chart med kjøp/salg: https://drive.google.com/file/d/111XOCny9WS2OlkHc35COxSFHP0YquICj/view?usp=sharing
TA-chart: https://drive.google.com/file/d/12Mb-sg2r-vm9_j2wv5CQJsbn1AfPVvam/view?usp=sharing

6d 10t 16m 49s
Hipster
11.11.2021 kl 00:57 7291

Sjakk-VM starter om knappe 2 uker. Dvs meget stor eksponering over en 3 ukers periode både i aviser, tv og sosiale medier. Flere vil også ta Play Magnus-appen i bruk. I mitt hode har jeg tenkt at dette MÅ påvirke kursen i positiv retning, og at det nærmest er umulig å tenke seg det motsatte. Hva tenker dere andre som har mer peiling enn meg?
mortimer68
11.11.2021 kl 17:45 7115

Siden du spør, Hipster: PMG er helt avhengig av at folk vil lære seg og spille sjakk, spesielt de som er villig til å betale for det. Historisk har hver VM-match gitt en oppblomstring av sjakk-interesse - akkurat som Queen Gambit gjorde det i fjor høst.

Dette er imidlertid første VM-match der Magnus stiller med "Play Magnus Group" i ryggen. En gruppering som er laget for å håndtere stort volum online sjakk-interesse: Opplæring, sjakk-spilling og sjakk-underholdning. De har distribusjonsrettigheter med FIDE og er nok godt forberedt på det som kommer, og resultatet får vi etter 4. kvartal som legges frem i februar. Q4 er normalt et godt kvartal for PMG, så VM-kampen trekker nok ikke ned resultatet (som du sier)...

Men først skal vi få Q3-resultatet, som helt sikkert legger lista for hva vi kan forvente av PMG fremover. Blir noen spennende uker fremover :-)
mortimer68
11.11.2021 kl 17:56 7098

Nok en positiv dag i PMG: Opp 3% for dagen og jevn oppgang for 4. dag på rad! Overvekt av kjøp vs. salg bekreftes av RSI som endelig er i kjøpers terreng (54). Brudd på tidligere fallende trend (lilla i mitt chart) og 20-dagers glidende bekrefter en stigende "mini-trend" på mitt intraday-chart. Litt lavere volum enn i går, men godt over snittet siste to uker. 5d 14t 4m 48s

Dagens chart: https://drive.google.com/file/d/1PydGuAPCuoNvIkJIyskmzicOog5zQogn/view?usp=sharing
mortimer68
12.11.2021 kl 00:02 6990

Flere børsmeldinger i år har informert om aksjehandel for primær-innsidere. Samtlige av de har vært KJØP, og er positive signaler til markedet om at de som kjenner firmaet best faktisk satser sparepengene sine på det. Gjorde en kjapp oppsummering av kjøpene i 2021 og fant at 8 sentrale personer i PMG har kjøpt 336.000 aksjer til en pris på ca. 6,9 MNOK! De samme personer besitter etter dette 8,2 millioner aksjer (14,6% av alle aksjene i PMG) med en nå-verdi på 155 MNOK. Fire av de ansatte har til sammen 3 millioner opsjoner som kan gi eventyrlig gevinst dersom alt går vel.

Kjenner at dette er betryggende i forhold til at jeg har gått all-in i PMG. Min investering er uansett peanuts i forhold til disse gutta. Oversikten ligger her: https://drive.google.com/file/d/1g-xz_bkdMh2dKDPN7e2x1CelEkSmDL-P/view?usp=sharing
mortimer68
12.11.2021 kl 11:52 6791

VARSKO HER! Ikke ofte jeg skriver så tidlig på dagen, men ikke ofte PMG stiger med 6% på stort volum heller. Posisjonering før onsdagens kvartalsresultat er i gang. Vil du værra me' så hopp på :-)

Intraday-chart siste 5 dager: https://drive.google.com/file/d/19GYaXpPCSVpvE5pozAVuxpq7u8wTemEO/view?usp=sharing
Oddbear1
12.11.2021 kl 12:14 6783

Har vært med et par måneder allerede! Snitt rundt 17 kr. Usikker på om det er posisjonering før kvartalstall eller om det er posisjonering før VM matchen som starter 26. november?
Hipster
12.11.2021 kl 13:55 6745

Vil tro det er mer posisjonering før VM, med alt det innebærer. Jeg er selv i den kategorien. Når det gjelder kvartalstallene er jeg usikker på hva vi kan forvente...
mortimer68
12.11.2021 kl 19:59 6648

For en dag !!! PMG opp 4% på stigende volum og RSI rett opp til 62. Flere kjøp før lunsj gjorde at det tok litt av, før salg og gevinstsikring overtok etter lunsj. Lenge siden noen har tatt særlig gevinst i PMG, så det var vel ikke annet å forvente når kursen bikket 20 kroner et øyeblikk :-)

Teknisk butter vi nå i fallende topplinje, men det burde være mulig med et brudd opp etter siste ukes fantastiske 11% oppgang: https://drive.google.com/file/d/11hDLf2zLo4XTW9WOHmsj1Ff8HSRKVOqa/view?usp=sharing

PS! Marketscreener har endret status på PMG fra BEARISH til NEUTRAL :-D
Redigert 12.11.2021 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
mortimer68
12.11.2021 kl 20:16 6656

Kjøp og salg

Tidligere var det mulig å se om en ordre var et kjøp eller salg, som gjorde det mulig å følge med på stemningen i markedet. Som kompensasjon for dette har jeg testet ut hvordan intraday-dataene kan brukes til dette formålet. Og nå ser det ut som det har lykkes: Større ordre matches ofte med flere mindre, og kjøp/salg defineres basert på om prisen går opp eller ned. En salgs-dump tar ofte med seg halve ordreboka nedover, mens et stort kjøp gjør det motsatte.

De siste to dagene er det tydelig at kjøperne har overtatt for selgerne. I dag var det kjøperne som rådet før lunsj, og selgerne etter. Nok et nyttig verktøy i analysekassen. Se selv og kommenter gjerne: https://drive.google.com/file/d/15SSj7zM2G4vuhcCs8uxk-Q6w4MpjgFup/view?usp=sharing
mortimer68
14.11.2021 kl 15:27 6235

Aksjonær-utviklingen i PMG er litt vrien å følge, da det kun publiseres en liste over Top20 aksjonærer hvert kvartal (på forskjellig format) + daglig oppdatering av Top20-lista på www.playmagnusgroup.com (uten historikk). Aksjonærene på Top20-lista eier ca. 75% av alle aksjene i PMG. Mange husker kanskje hvordan tyskerne kjøpte aksjer i bøtter og spann des.20/jan.21, hvilket gjorde at Clearstream Banking S.A. plutselig ble største aksjonær i PMG...

Top20-aksjonærer i NORGE har 22,8 millioner aksjer, mens Luxemburg (tyskerne) sitter på 5,5 million. Listen nedenfor viser hvem som selger seg ned, og hvem som kjøper seg opp. Det interessante er at de aller fleste på Top20-lista faktisk har ØKT sin beholdning med PMG-aksjer! DET viser at tillit, tro og langsiktighet er nøkkel-parametre for å lykkes her :-)

Top20 aksjonæroversikt: https://drive.google.com/file/d/1Rmhp6ZMbsI8TC7kTHf10AtpduIXqBLKR/view?usp=sharing
Redigert 15.11.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
Struts
14.11.2021 kl 16:00 6212

Jaha (mht vrienhet)? Jeg følger utviklingen nå i PMG hver (børs)-dag via VPS-loggen (som riktignok er meg gjengitt for via Tek-investor, etter min lille mening et nyttig instrument), og der skjer det faktisk saker og ting. Som du sier. Det er muligens et veldig enkelt argument, men min forutsetning nå for å øke i PMG er ganske enkelt VM som starter i praksis om litt over 10 dager. Og det vil jo bli overført direkte i TV (og fulgt av hele sjakk-verden). Tror det vil ha noe å si. Om enn på kort sikt, men det holder vel kanskje?
BiskopReborn
14.11.2021 kl 20:23 6097

Når denne fyker, så er ikke det pga VM matchen. Denne fyker pga noe helt fundamentalt, tjener penger, og kurven vil være kraftig stigende. Så kommer markedet og borrer opp innsprøytningen med forventninger og spillet om å ikke å være siste mann ombord. Vi som er ombord, og noen har nok akkumulert greit i høst .. har nok en artig periode i vente😉
oboy88
14.11.2021 kl 21:09 6045

Synes det var noen merkelige estimater her. Det påstås at for å nå målet om 25m USD i 2021 så må PMG ha 7m i Q3-omsetning. Her blandes bookings og recognized revenues. Målet er 23-25musd i bookings for 2021, og så langt har selskapet 11,3musd her. Havner man på 6-6.5musd så er man i rute for å nå målet (og det målet når de). Omsetningen havner nok rundt 5-6 musd i Q3. Kostnadene passerer nok 10musd.

Du snakker også om noen helt ville 2022-tall, basert på noe som ser ut som eksponensiell vekst fremover på bakgrunn av historisk vekst - men overser totalt effektene av oppkjøpene. Samme gjelder effektene fra tour´ene. Her startet man på null, og vil naturlig få en langt høyere vekst tidlig enn hva som er realistisk herfra og fremover. Men det bør likefullt bli bra.

Men jeg er helt enig i at VM-kampen og fokuset rundt sjakk fremover bør bli en sterk driver for både selskapet og kursen fremover.
mortimer68
15.11.2021 kl 19:12 5859

PMG fortsetter å imponere etter litt gevinstsikring før lunsj. Flere større kjøpsordre ga 1% oppgang på ok volum. RSI fortsatte litt opp, men har ennå litt å gå på før vi når taket. Har brutt opp gjennom 100 dagers glidende snitt og er ute av langsiktig fallende trend (igjen). Stor motstand på 21,50 så mye avhenger av Q3-tallene onsdag. Apropos Q3-presentasjon gikk det i dag ut en børsmelding med en påminnelse om at den også vil holdes fysisk :-)

Stille før stormen: https://drive.google.com/file/d/1qjDj4Wfpyu8UpmjGKLllWdH9Amj2cqLT/view?usp=sharing
Dagens intraday-bilde: https://drive.google.com/file/d/1t_BhAtNZgM7GorZ5tzCav1wpCa1V1xTE/view?usp=sharing
Redigert 15.11.2021 kl 23:31 Du må logge inn for å svare
mortimer68
15.11.2021 kl 23:22 5732

Takker for tilbakemelding, Oboy! Gjorde et forsøk på å se inn i krystallkula, basert på historikken og utviklingen i PMG. Brukte bookings-tallene som måltall (av mangel på noe bedre) og regnskapet som grunnlag for tall-triksingen i Excel. Vekst-tallene er som du sier kraftige til og begynne med, for så å avta etter hvert. Har ingen erfaring her, så tok noen enkle guestimate for å spå fremtiden.

Utfordringen med PMG-estimering er at det er i vekst, og har flere oppkjøp som også er i vekst. Ser at det er sesongvariasjoner, idet Q2 og Q3 har lav vekst i forhold til kvartalet før. Vinterhalvåret er nok den beste tiden for PMG inntektsmessig. Men det kan jo endres når inntektene kommer fra andre deler av verden :-o

Mitt inntektstall for 2022 synes kanskje vilt, men er faktisk nedjustert i forhold til statistisk utvikling. Kikket i dag så vidt på regnskapet til storebror Kahoot! for å se inntektsveksten der: De ligger riktignok et år foran PMG i løypa, men %-vis vekst og inntektstall er ikke så forskjellig...
Du kan jo se selv (År 1 er 2018 for Kahoot, 2019 for PMG): https://drive.google.com/file/d/1pSQTTZXHD_Ao-H_4D2XwZXfblyqxH7Fr/view?usp=sharing

VM-kamp og Romjulssjakk gir en spennende høst. Ny sesong av tour'en starter i februar. Lover godt for de neste to kvartalsresultatene det :-)
mortimer68
16.11.2021 kl 18:20 5569

Selgerne kom i dag på banen og dominerte store deler av dagen. Gevinstsikring og frykt for morgendagen er nok relevant, da det historisk ikke har gått så bra etter kvartalsfremleggelse. Satser på at morgendagen blir annerledes og at vi får en fin inngang til et knakandes godt Q4. Teknisk ligger alt til rette for videre oppgang: RSI litt tilbake i dag, men ennå godt innenfor kjøpers marked - og mye å gå på oppover. Selgerne var i flertall i dag, men flere store kjøpsordre ga marginalt fall. Ergo - helt grei "hviledag" før det smeller i morra. Lykke til alle sammen :-)

Dagens chart: https://drive.google.com/file/d/1IIvNsFQOEJft3kvXzdTjtPQs_Q9cKbzv/view?usp=sharing
mortimer68
17.11.2021 kl 07:39 5304

17.11.2021 07:00:01 CET | Play Magnus AS | Halvårsrapporter og
revisjonsberetninger/uttalelser om forenklet revisorkontroll

(Oslo, 17 november 2021) - Det globale sjakkselskapet Play Magnus Group
offentliggjorde i dag sine resultater for tredje kvartal 2021. Ordreinngangen
økte med 210 prosent sammenlignet med samme periode i fjor til 6,0 millioner
dollar. Driftsinntektene økte med 176 prosent til 5,5 millioner dollar.

Veksten ble drevet av sterk utvikling for online sjakkurs og økt bidrag fra
partneravtaler i forbindelse med den vellykkede første sesongen av Meltwater
Champions Chess Tour som ble avsluttet i oktober 2021. Organisk vekst i
ordreinngang var 149 prosent i tredje kvartal sammenlignet med samme periode i
fjor.

- Med 650 millioner sjakkspillere over hele verden har vi så vidt begynt å
skrape i overflaten av potensialet for sjakk som spill, sport og pedagogisk
verktøy. Vi har en sterk finansiell plattform og fortsetter å bygge konsernet
for langsiktig vekst, sier Andreas Thome, administrerende direktør i Play Magnus
Group.

I løpet av 2021 har Play Magnus' elæringssegment utvidet basen med unikt
sjakkrelatert innhold av høy kvalitet gjennom bidrag fra verdens beste
sjakkspillere og gjennom oppkjøp av ulike selskaper.

-I 2022 vil vi fokusere på brukervekst, engasjement og å ta vare på og utvikle
eksisterende brukere på Chessable-plattformen. Vi vil også begynne å skalere vår
satsing Classroom, for å etablere en tilstedeværelse i det amerikanske markedet
for sjakk i skolen, sier Thome.

Parallelt har Play Magnus Group fortsatt å styrke selskapets esport-virksomhet,
og selskapet har tatt en ledende rolle i å etablere sjakk i den profesjonelle
sportsverdenen ved for eksempel å signere partnere som Mastercard og gjennom å
utforske nye vekstområder som NFTer.

- I november 2021 lanserer vi også vår nye spillplattform og mobilapp for
chess24. Dette gjør oss i stand til å utvide antall brukere og vi kan begynne å
konkurrere og innovere i spillsegmentet av sjakkverden, sier Thome.

På kort sikt forbereder Play Magnus Group seg på VM-kampen mellom Magnus Carlsen
og Ian Nepomniachtchi i Dubai i slutten av november. Den vil være viktig for å
skape medieoppmerksomhet og global interesse rundt sjakk.

Play Magnus Group investerte tungt i ulike vekstinitiativ gjennom kvartalet,
spesielt oppbygging av Meltwater Champions Chess Tour og utvikling av digitale
produkter. Dette var medvirkende til at selskapet hadde en negativ justert
EBITDA på - 3,7 millioner dollar i tredje kvartal.

Finansielle høydepunkter Q3 2021

* Q3 ordreinngang: 6,0 millioner dollar (+210% å/å)
* Q3 driftsinntekter: 5,5 millioner dollar (+176 % å/å)
* Q3: Gjennomsnittlig månedlig betalende brukere: 60.300 (+69% å/å)
* Q3: Gjennomsnittlig inntekt per betalende bruker (ARPPU): 18,2 dollar (+29%
å/å)
* Helår 2021 guiding: Ordreinngang USD 23-25 millioner
* Q3 justert EBITDA: -3,7 millioner dollar

Vedlagt er presentasjonen for Play Magnus Group Q3 2021.

En engelsk presentasjon for investorer, analytikere og media etterfulgt av en
Q&A-sesjon blir arrangert av administrerende direktør Andreas Thome og
finansdirektør Dmitri Shneider i dag, 17. november klokken 08:00 CST på Høyres
Hus, Stortingsgaten 20, 7. etg., Oslo.

Arrangementet vil også bli streamet live via webcast, og seerne oppfordres til å
sende inn spørsmål online under og etter presentasjonen. Seerne oppfordres til å
sende spørsmål skriftlig under og etter presentasjonen gjennom skjemaet i
webcast-vinduet.

Webcasten er tilgjengelig på : https://playmagnusgroup.com/investor eller
https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20211117_2/

Et opptak av webcasten vil også være tilgjengelig på samme lenke kort tid etter
presentasjonen.
mortimer68
17.11.2021 kl 08:44 5216

Play Magnus leverer et Q3 som likner veldig på Q2, selv om veksten år-over-år er imponerende. Kjenner vi ble litt bortskjemt av Queen Gambit oppmerksomheten i fjor, og ser at den nå har passert. Spennende å se om VM-matchen får samme effekt... for PMG er utvilsomt avhengig av oppmerksomhet for å lykkes, også i forhold til konkurransen på markedet. All PR er god PR.

Oppsummert Q2 -> Q3: Litt høyere inntekt og ARPU. Uendret ordreinngang og betalende brukere. Uendret guiding for 2021 og break-even i løpet av 2022. Store forventninger til Q4 :-)

Q3-presentasjonen ligger her: https://drive.google.com/file/d/1I4o67sHyb20nf7oH8XjpnDdsTv6h7sAb/view?usp=sharing
mortimer68
17.11.2021 kl 21:37 4937

For de som har fulgt PMG de siste dagene/ukene, ble dagens kvartalstall bittelitt skuffende. Historien fra 2020 viser at Q3 er veldig likt Q2, men det var jo håp om at det skulle bli annerledes i år. Vi må bare innse at det er (ikke unaturlige) sesongvariasjoner, og at ikke alle kvartalstall blir like imponerende. Sånn sett er dagens resultat helt i tråd med hva man kunne forvente og på track i forhold til det langsiktige målet. Så det er bare å riste det av seg og se fremover :-)

Mange hadde nok posisjonert seg for kjapp gevinst i dag, og kastet seg på salgsknappen når resultatet ikke ga WOW-opplevelsen. Kraftig nedgang på høyt volum første to timer. Deretter litt berg-og-dalbane før vi endte ned 6%. Det positive er at støtten på 18 kr. holdt og langsiktig stigende trend er intakt. RSI ramlet under 50 og signaliserer at det kan bli litt ruglete fremover. Eller gode kjøpsmuligheter - som noen vil si. For det ER kjøpere der ute! (50k aksjer gikk som større kjøpsordre i dag...)

Neste uke starter VM-matchen: https://drive.google.com/file/d/1xT0Dr0ENViXeHe75Uq9JnSPTor8-Z08s/view?usp=sharing
mortimer68
18.11.2021 kl 18:06 4744

Så ut som 18 kr. skulle holde også i dag, men salget tiltok på vei ned til 17,30. Få kjøpere igjen og kraftig overvekt av selgere ga 5% nedgang på stort volum også i dag. RSI helt i bunn av stigende trend og signaliserer mulig trendbrudd dersom morgendagen blir like ille. Nei - her er det bare å grave seg ned og gledes til sjakken starter 25. november

Trist PMG-chart finner du her: https://drive.google.com/file/d/1HUw0VeAZaIiarztKlb8ynoj4pQgElmT9/view?usp=sharing
Redigert 18.11.2021 kl 18:07 Du må logge inn for å svare
mortimer68
19.11.2021 kl 10:09 4617

Etter to dager med kraftig nedgang, ser det i dag (fredag) ut som det er slutt på skuffelsen. Etter en times handel på høyt volum ser det lovende ut for en god helg. Det verste fallet har i hvert fall avtatt og etterløses nå av et lite rally. Selvsagt tidlig på dagen, men jeg er optimist og puster litt lettere nå. Fortsatt god fredag :-)

Intraday kl. 10: https://drive.google.com/file/d/1-RgPXb06MSPfrTQlB-U2z6huiUqaOxdn/view?usp=sharing
mortimer68
19.11.2021 kl 12:08 4565

Nedsalget etter 3. kvartalsresultat er avsluttet, og oppturen mot Q4 har startet. Har lagt inn et par røde streker som indikerer trendbruddet, og forhåpentligvis markerer starten på en ny positiv trend i PMG: https://drive.google.com/file/d/1lwkMXAWWEdx_GPQ2N9u4-o_irfHmTeeO/view?usp=sharing
mortimer68
19.11.2021 kl 20:10 4453

PMG opp 4% på høyt volum :-) Jevn oppgang fra start til slutt idet kjøperne fikk tilbake overtaket: 51k kjøp vs. 39k salg. Største kjøpsordre var på 25k kl. 10. Siste to dagers fall er forhåpentligvis over, idet RSI gikk opp til 47 og redder utviklingen.

Ser litt bedre ut i dag: https://drive.google.com/file/d/1txC-sxOqhSNvu17vwWX_0aDJUegPbDGx/view?usp=sharing
Aldara
23.11.2021 kl 12:01 4090

Hvorfor selger så mange under 18??
Multiplikator
23.11.2021 kl 14:06 4032

Fordi man kan handle PMG til lavere pris ved senere anledning.
Marketwatch
24.11.2021 kl 12:23 3869

VM starter fredag, håper det skal dryppe litt blest på PMG også, kjøper derfor noen aksjer her i håp om kortsiktig stigning.
Bullen
25.11.2021 kl 13:49 3698

De kommer til å snike inn reklame for PMG på en eller annen måte under sendingene. Tror nok at aksjen skal går 10-20% under matchen.
mortimer68
28.11.2021 kl 19:20 3489

PMG har klart seg helt greit etter en turbulent uke, akkurat som Magnus holder stand i VM-matchen. Det forventes vel ennå en urolig uke, men PMG burde være rustet til å håndtere en ny runde pandemi. Kursen er preget av en overvekt selgere, men det er samtidig mange som ser en god kjøpsanledning. Vi får vel innrømme at kursutviklingen er i en svakt negativ trend, men RSI holder seg fremdeles i sin stigende. Så retningen videre er faktisk litt usikker...

Hviledag i VM mandag, men tviler på at børsen tar det samme: https://drive.google.com/file/d/1AGd8a0c72gJmPphSpbNa84yn_e09S89b/view?usp=sharing
mortimer68
30.11.2021 kl 20:56 3314

Ikke uventet har det vært kraftig nedsalg i PMG denne uka, og negativ trend er herved bekreftet. Trøsten er at vi kan nærme oss bunnen av trend-kanalen, men en oppgang vil måtte sees på som et blaff før videre nedgang... Kjøp av 41k aksjer siste to dager ble torpedert av et salg på 141k i samme tidsrom (flere større poster).

RSI har brutt ut av stigende trend, og kan forventes å entre en synkende. Men igjen nær en potensiell bunn. Avtakende volum er positivt for redusert fall fremover, og kurser under 17 kr. burde være fristende for mange med langt høyere snitt: PMG selges nå med 20% rabatt i forhold til siste emisjon ved børsintro for drøyt et år siden!

PMG er blitt en fallende kniv, og det er alltid risikabelt å fange den i fallet. Ved å følge med når den bryter ut av fallet kan man derimot redusere risikoen og øke sannsynligheten for gevinst. Mange som nå kjøper må selge seg ut når den kjappe gevinsten uteblir (stop loss). Det forsterker den nedadgående spiralen ned mot all time low (13 kr.)...

Dagens PMG-chart: https://drive.google.com/file/d/1p7BiZx9E6WAi-MMM9sj7C7LWnMnhqPRy/view?usp=sharing
Intraday-data med kjøp/salg: https://drive.google.com/file/d/1nyvyYbhEco0k4B5vNcXELTIdSIz3d5ij/view?usp=sharing
Redigert 30.11.2021 kl 20:56 Du må logge inn for å svare