BCS – Profilert Investor mener BCS kan gå mange 100X om de lykke

elnomi
BCS 07.10.2021 kl 10:14 269150

Den profilert Investoren Haakon Sæter mener BCS kan gå mange 100X om de lykkes.
En investeringer på 100 000 i BCS gir 20 millioner om kursen går 200X og 50 millioner om kursen går 500X gitt BCS lykkes og Sæter deretter får rett. Det er et stykke vei frem dit, men går kursen en brøkdel av dette ex. 10X-20X så er det fortsatt en gullkantet investering på dagens kursnivå rundt kr 35-36.

Hvis målet er å komme på Kapitals liste over Norges 400 rikeste - hvilken av aksjene skal bringe deg dit?
– Bergen Carbon Solutions. Den aksjen kan gå mange hundre ganger dersom de lykkes, sier Sæter.
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/10/06/7748347/den-aksjen-kan-ga-mange-hundre-ganger
Slettet bruker
25.01.2022 kl 16:04 4063

Personlig har jeg stor tro på en saftig korreksjon, stigningen fra mars 2020 er heftig, og dette spesielt i en tid med mye nedstengninger. Tror også att ytterligere åpning av alt av arrangement vil trekke en del penger fra børs og over til fritidsaktiviteter. Men Bcs har jeg god tro på.
Molbre
25.01.2022 kl 16:05 4065

Er ikke kjøpere i markedet nå, spiller ikke så stor rolle om det kommer små drypp som i dag bortsett fra rett etter meldingen kommer! Dette gjelder ikke bare BCS ser jo andre grønne aksjer som blir most i dag og!
Bullfight
25.01.2022 kl 16:18 4038

De som selger nå er enten sprøyte gal, eller daytradere. God Middag
nopetter
25.01.2022 kl 16:55 3972

Disse testene med å bruke graphen eller karbon fiber i anodene (eller elektroder, jeg regner med at de mener anoden) på batteriene er veldokumentert av andre som LG i sine SIB og LIB batterier, særlig var dette vellykket i natrium ion batteriene . Dette er grunnen til at LG laget to egne produksjons anlegg for CNF som skal være klar inneværende år for disse to batteri seriene. Uten at dette er dokumentert så mener mange at CNF er blandet i LIB 4680 batteriene som LG, Panasonic, Samsung og CATL skal produsere for Tesla.

https://itavisen.no/2022/01/24/tesla-far-kanskje-16-prosent-lengre-rekkevidde-i-ar/
Redigert 25.01.2022 kl 17:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2022 kl 17:55 3880

www.beyonder.no
Dr.Han Ho Lee,17år i LG !!!

Faradion(natrium),var vel hit BCS sendte pulver?Kjøpt opp av Indiske giganten Reliance,januar 2022
VanDiemen7
25.01.2022 kl 18:36 3778

BCS kommer til å gå betraktelig nordover hvis det roer seg i makro etterhvert. Ekstremt spennende med batteri-nyheten.
Molbre
25.01.2022 kl 20:02 3655

Det som skjer i aksjemarkedet nå er jo litt som enkelte fotballag gjør. De kjøper etablerte spillere( sikrere aksjer som olje og annen industri som tjener penger) og dumper de unge spillerne til andre små klubber, så går det nedover med klubben og de må kjøpe de unge spillerne dyrt tilbake når de har utviklet seg. Nå er det jo ikke sånn at alle de unge blir gode nok, men de som blir det er prisene hinsides på! Satser på at BCS er en av disse spillerne😀! Fremtiden er grønn uansett hvordan markedet er i dag, men hvor lang tid frem det er jo uvisst og det kommer til å bli en berg og dalbane!
Redigert 25.01.2022 kl 20:03 Du må logge inn for å svare
MacT
25.01.2022 kl 20:29 3609

Bra resumert det Klopp 👍
Londonmannen
25.01.2022 kl 20:35 3593

Dersom du har tro på en kraftig korreksjon, så gjorde du nok sikkert rett i å handle etter din egen tro. Akkurat det kan ikke jeg argumentere imot. For dersom du får rett så vil en slik korreksjon trekke med seg mer eller mindre alt, inkludert BCS.

Men selv om jeg ser en viss risko for at du får rett, så er jeg overbevist om at ledelsen i BCS vil komme med overraskende gode meldinger i løpet av første halvår. Og trolig med et slikt innhold at investorene vanskelig kan overse hva det vil ha å si for BCS de nærmeste årene. Og vi er tross alt ikke mer enn CA ett år fra oppstart av første fabrikk i Mosjøene (Q1 2023) og i 2024 følger de opp med fabrikk i Høyanger.

Hvorfor tror jeg så hardt på BCS? JBS og BCS har ikke startet opp løpet mot realisering av to fabrikker innen 2024 uten å være rimelig sikre på at de får på plass avtageravtaler i god tid før den tid. Awilco har neppe kjøpt seg opp i BCS på lykke og fromme. Og hvorfor utnyttet ikke BCS muligfhetsvinduet til å hente inn mer kapital da kursen lå over kr 80,-? Trolig fordi de allerede har fått gode signaler om at selskapet vil på økonomisk støtte fra staten. Med den på plass forlenges den finansielle runwayen såpass mye at de trolig vil kunne presentere spenstige avtageravtaler, som med stor grad av sannsynlighet vil skyte kursen godt over kr 100,-. Og det må da være bedre å hente penger når kursen er godt over kr 100,- enn å gjøre det på kurs kr 80,- eller ? Dette er kun mine spekulasjoner en tirsdag aften.

Joda, detr skjer såpass mye spennende rundt BCS at jeg ikke tør ta steget ut på perrongen, selv om det er mye i aksjemarkedet generlet som tilsier at det kunne være en smart ting å gjøre. Den som lever får se.
Redigert 25.01.2022 kl 20:37 Du må logge inn for å svare
nopetter
25.01.2022 kl 20:40 3567

Det merkelige med disse batteri produsentene de tester de samme tingene alle som en. Det brukes vanvittig mye tid på det samme arbeidet på samme type batteri fordi alt skal være hemmelig selvom alle leverer de samme produktet til Tesla
rockpus
25.01.2022 kl 21:02 3511

Drømmen er at flere batterifabrikker overbyr hverandre for å få eksklusiv avtale med BCS for levering av råstoff!
Molbre
25.01.2022 kl 21:02 3554

Nå stiger Nasdaq igjen og, kanskje de ender i ca 0 i dag og 😀
nopetter
25.01.2022 kl 21:12 3520

Det bygges giga fabrikker over en lav sko. England, Tyskland,Polen, Sverige osv. Hvis alle disse skal ha råstoffet fra BCS så må de bygge flere Mosjøen fabrikker I året i framtiden
Rule
25.01.2022 kl 21:23 3480

Meget enig i dine synspunkter Mr L. Sagmo nævnte selv på konference interview at cement/beton er vildt hvor meget CO2 der kan spares. Jeg tror at der vil ske vældig meget på den elektriske side helt generelt også. Se blot her hvordan man allerede kan få power lines (højspændingsledninger) af aluminium med en carbon kerne til forstærkning - første generation ultra simpelt produkt:
https://www.gecable.com/carbon-fiber-aluminum-conductor-composite-core-reinforced-good-flexibility/

Note: De kan levere 600km pr måned. AWILCO har helt sikkert fat i den lange ende når de skriver mulighederne er nærmest endeløse.

Vi må vel også få noget Q4 indsigt her engang i starten af Februar. Vi havde Q3 update 9 November. Det blev nævnt at man har et symbolsk revenue i budget i Q4 - spændende om det så er lykkedes. Med testproduktion i Flesland kan der vel også begynde at komme lidt revenue outlook på Q1 også.
Rule
25.01.2022 kl 21:40 3435

I tillæg - spændende hvad morgendagen bringer. Vi har tidligere set at gode nyheder giver opgang over flere dage.
Londonmannen
25.01.2022 kl 21:54 3406

JBS startet uken i Oslo. Hva gjorde han der? Er han fortsatt i Oslo? Kan det komme flere positive meldinger inneværende uke? Det er spennende tider vi lever i og jeg har på følelsen at ting kan skje når tid som helst. Samtidig kaster den geopolitiske situasjonen skygger over markedet og skaper usikkerhet, sammen med økende inflasjon og økende renter.
al-tei
25.01.2022 kl 22:31 3322

Mulig han var hos Skift Norge, for å bli en medlemsbedrift der.

Skift samler de mest klimaambisiøse selskapene i Norge.

Vi kan vise til ambisiøse klimamål, en klar klimastrategi og virksomhet som bidrar til grønn verdiskaping og nye arbeidsplasser samt kutter utslipp. Vi er engasjerte på toppledernivå. Vi stiller ressurser til rådighet for å skape reell effekt. Vi leder gjennom eksempel og tør å uttale oss om det.

https://www.skiftnorge.no



nopetter
25.01.2022 kl 22:53 3287

FED starter rente møte på tirsdag i neste uke fredag kommer svaret. Hever de renta da tror jeg markedet moses. Nasdaq er vel ned totalt 16% hittil i år.
rischioso
25.01.2022 kl 23:06 3244

Virker som folket har glemt at det ikke er mer enn 1 knapp måned siden kursen lå under 50-lappen og lite konkret forsvarer den siste tids oppgang - mao, fallhøyden er stor så ja det kan gå raskt tilbake til gamle høyder spesielt i disse urolige tider ...
Redigert 25.01.2022 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
rischioso
25.01.2022 kl 23:09 3258

Rentemøte var opprinnelig planlagt å skulle starte i dag over 2 dager, men er flyttet 1 dag frem - starter ons 26.01 og slutter 27.01;

Fed meeting dates in 2022

https://www.magnifymoney.com/blog/news/fed-meeting/
Redigert 25.01.2022 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Rule
25.01.2022 kl 23:14 3253

Okey - en klokke klar udmelding om en helt ny outlook og forventning om offtake aftaler dertil i 22 + 23 vil jeg kalde meget konkret. Man kan selvf. altid sige hvor mye man kan stole på ledelsen, men frem til nu har de leveret på lovninger ifht teknologi og fremdrift på de elementer de har meldt som kritiske og de vigtigste. De har meldt success på Diegel 2.0. De har landet 1 stk konkret salgs aftale. De har opdateret på batteri samarbejde og gen-itereret at batteri'er er i spil. Vi har AWILCO som har annonceret yderligere opkøb og indtrædelse i bestyrelsen. Vi har købt en grund til første fabrik. Osv. - Jeg er ret imponeret...
Rule
25.01.2022 kl 23:15 3279

Kurs 50 daterer tilbage til forår/sommer 2021.
rischioso
25.01.2022 kl 23:20 3304

Ja, men ser vi det i forhold til økningen i MCap - vi snakker om +/- 40% eller nærmere 1 milliard på de siste drypp hvor mye fortsatt er i tåka og usikkert. Topper vi det faktum med dagens uroligheter så er den potensielle fallhøyden for stor å regne ...
rischioso
25.01.2022 kl 23:23 3300

Nei, siste sluttkurs under 50nok var den 17.12.21 på 49,29nok - altså for 1 knapp måned siden ...

https://www.nordnet.no/market/stocks/17471378-bergen-carbon-solutions

Redigert 25.01.2022 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
25.01.2022 kl 23:36 3275

God aften Rischioso! Våre veier krysses igjen og du forsøker ikke å dekke til dine hensikter. Du sier at lite konkret forsvarer den siste tids oppgang. OK, jeg vet ikke hvor du har gjemt deg i det siste men ikke glem at BCS rapporterte om et teknologisk gjennombrudd rett før Jul 2021. Et gjennombrudd som gjorde at Awilco kjøpte seg stort opp i BCS. Det var etter det gjennombruddet ledelsen i BCS annonserte at de ville bygge to fabrikker, i henholdsvis Mosjøen og Høyanger, som skal produsere over 400 tonn CNF fra 2024.

Og det var dette som var årsak til oppgangen vi så frem mot nyttår og videre utover i første del av januar 2022.

Jeg skal ikke nekte for at det er fallhøyde i BCS, men jeg vil heller ikke underslå at BCS har en eventyrlig oppside. Men det må være opp til den enkelte å vurdere hvorvidt man skal være investert eller ikke i urolige tider. Men vi må ikke underslå at det har skjedd svært positive ting siste måneden og sist i dag fikk vi oppløftende nyheter mhp testing i relasjon til batteriproduksjon. Når neste positive melding kommer gjenstår å se, men det trenger ikke ta så veldig lang tid med tanke på jobben som gjøres i BCS.

Ha en fortryllende aften!
Redigert 25.01.2022 kl 23:38 Du må logge inn for å svare
nopetter
25.01.2022 kl 23:42 3325

Det er visstnok ikke bare dine veier han krysser. Han er på baisser sporet. Han har garantert solgt på kr 50 nivået som mange andre gjorde

Uansett tror jeg ikke FED har baller å heve renta denne gangen, de vil nok komme med trussler om en heving til neste møte.
Redigert 25.01.2022 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
rischioso
25.01.2022 kl 23:46 3309

Jeg skal ikke strø mer salt i såret for denne gang og hadde ingen annen hensikt enn å være en fakta motvekt til euforien - viktig i disse tider hvor vi ser daglig milliarder forvitrer også i case langt sikrere enn dette.

Derfor viktig å tenke på at der det er en betydelig oppside viss-om-atte der er det også en betydelig nedside spesielt når kursen allerede har gått veldig mye på forventninger bakket opp av usikre drypp og spesielt viktig er det i disse tider hvor selskaper som har gått mye på lite alltid vil være de som blir hardest straffet.

Når det kommer til ditt spørsmål om hvor jeg har gjemt meg så er det bare å klikke på nicket mitt så finner du ut av det ... ;)

En fin kveld til deg oxo!
Rule
26.01.2022 kl 03:24 3181

Nej, den relevante kurs ifht værdisætning af alle de nyheder der er løbet ind er 50 fra Maj/Juni 2021. Havde det ikke været for makro krise vil jeg mene at vi var over kurs 100. Vi står p.t. med voldsom rabat i forhold til de resultater BCS har skabt og i forhold til de udmeldte nye forventninger. Tillykke til dem som kommer ind på niveauer der kun er muliggjort af makro problemer. Og hvorfor reagerer BCS med på bølgen,,,? - de bliver ikke ramt hårdt af svære makro forhold. De er netop ikke et firma hvor en høj indtjening forventes og som trues af en masse mørke skyer. Det er jo helt perfekt at være i etablering/opstartsfasen. Opgangen må blive tilsvarende vildt...
Rule
26.01.2022 kl 03:29 3177

Som JBS selv har udtalt så er de mængder CNF der trænges af batteri industrien sindssyge. Og vi får bare bekræftelse efter bekræftelse på at det er hvad som sker. (i) successfulde test med Japan partner (ii) bygge fabrikker (iii) successful test med Beyonder (iv) snak om offtake aftaler kommer 2022+23. ....
Rule
26.01.2022 kl 03:36 3198

21/10:
We have been working closely with our Japanese partner since the LOI where signed and the test results are now ready and they where satisfactory. We are
negotiating a EcoNano supply agreement.....
post 21/10:
Fabriks planer osv. osv. - do the math :-)
Rule
26.01.2022 kl 03:41 3204

Vi har at gøre med et guldæg hvor et opkøb er sygt attraktivt for en stor og relevant koncern....svimlende hvad det kan bliver til. Vi må bare bede til at de holder ord og løber med deres egne planer om at blive et selvstændigt industri eventyr - det her kan gøre os sten rige på lang sigt ! ! !
Londonmannen
26.01.2022 kl 07:01 3099

Salt i såret? Hvilket sår? Og det eventuelle saltet du strør er jo en aldri så lite tvist av fakta. For i ditt første innlegg så evner du å påstå at det ikke har skjedd noe spsielt som kan tilskrives kursoppgangen vi har sett i BCS siden midten av desember 2021. Men enten har du ikke giddet å sette deg inn i BCS og de siste meldingene selskapet har sendt, eller så har du bevisst fordreid fakta og slengt ut en grunnløs påstand i håp om å fiske i opprørt vann. For at BCS oppnådde et teknologisk gjennombrudd i produksjon av CNF var en avgjørende milepæl for å kunne skalere opp produksjonen til fabrikkproduksjon.

Du må gjerne være kritisk til BCS, men jeg forventer at du forholder deg til fakta og holder deg for god til å forsøke å fremstille deg som småsparernes hvite ridder basert på fordreining av, eller utelatelse av essensiell fakta. For når du gjør det vil du lett bli stemplet som en useriøs baisser. Og jeg antar at det ikke er den betegnelsen du er ute etter at du i ditt siste innlegg fremstiller deg som en faktamotvekt mot det du kaller euforie. ;-))

Lykke til hvorenn du er investert.
Redigert 26.01.2022 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Molbre
26.01.2022 kl 09:32 2817

Noen som vet hvor mye CNF som blir brukt i ett batteri, la oss si at det er 80 kwh!
nopetter
26.01.2022 kl 09:43 2817

Jeg har pløyd uttallige artikler men det skrives ingenting om annet enn hovedstoffene som lithium o.l. aldri om andelen. Det som er beskrevet er at dette brukes mest i anoden unntatt 4680 serien der står det null og nada annet enn at det er helt nye kjemiske forbindelser
Rule
26.01.2022 kl 10:03 2759

Jeg mener ikke det har nogen praktisk betydning inden for de aktie kurser vi har brug for. Bare der skal en smule lidt i, så er vi i mål big-time. Markedet for Li-Ion er på 50 milliarder US$. Hvis det hele var industri AA batterier, så er det 50 milliarder batterier v 1$/stk. Kommer der bare 1 gram CNF i hvert skal der bruges 50.000 tons CNF. ! ! ! Og hold så fast - markedet for batterier er spået til at 11 doble de næste 10 år. Som Sagmo sagde - mængderne batteri industrien trænger er SINDSSYGT...! ! ! Får vi fat på det marked er lykken gjort rent økonomisk....

Se:
https://www.statista.com/topics/2049/lithium-ion-battery-industry/#dossierKeyfigures
Rule
26.01.2022 kl 10:21 3010

Det kan være vildere end blockbuster i farma industrien fordi her trænges der ikke milliarder og atter milliarder for at udvikle produktet. Vi står i en døråbning hvor jeg ser det som et spørgsmål om at produktionen skal igang. Vi har en entydig link imellem BCS og batterier i JBS retorik og baggrund for at bygge fabrikker.
Kursen bør efter min mening stryge imod +400 NOK over den næste tid. Det gode spørgsmål er hvilke nyheder der vil prise hvor meget ind og hvor hurtigt. Ser man på hydrogen og NEL som ækvivalent er vi på overtid. Mere klassisk følger kursen vel som og track record opbygges.
Hjelpalaus
26.01.2022 kl 10:29 3006

Nei, jeg vet ikke, men det er nok snakk om gram og ikke kilo. Husk at batteriprisen er nede på ca 10000 euro for 100 kWh. Da kan man ikke bruke flere kilo CNF til 1000 euro kiloet. Jeg mener å ha hørt mellom 0,5 og 1 kilo. Om det produseres 10 mill elbiler trengs det da CNF for 50-100 mrd kroner.
Rule
26.01.2022 kl 10:29 3016

Vi sidder på en tikkende bombe som jeg ikke tør hoppe ud af. Forestil dig at JBS imorgen melder en deal ud med Japan selskabet jf:
21/10: ...our Japanese partner since the LOI where signed and the test results are now ready and they where satisfactory. We are negotiating a EcoNano supply agreement

om supply af specifikke mængder de skal levere på til priser der så løbende skal låses fast og frigives inden for nogle rammer / et interval.
Så kommer der en re-pricing der klodser for en ting hvor bølgerne fra makro ikke engang er et skvulp.