Nå flytter vi fra Australia til Norge og søker på hovedlisten

FkL
PNOR 07.10.2021 kl 10:23 274843

Nå har flyttingen til Norge startet og søknadsprosessen for notering på hovedlisten er i gang.
Begge forventes implementert i desember. Her er det bare å glede seg!!!

Scheme of Arrangement; Financial Calendar Amendment

PetroNor Australia (OSE ticker: “PNOR”), the independent oil and gas exploration
and production company with a focus on Africa, is pleased to announce its
intention to re-domicile from Australia to Norway via a proposed Australian
Scheme of Arrangement (“Scheme”), subject to shareholder, regulatory and court
approvals.

In the event approval to have its securities admitted to the Oslo Børs main list
is not forthcoming, PetroNor Norway will alternatively apply to have its
securities admitted to trading on Euronext Expand, thereby facilitating the
tradability of the New PetroNor Norway Shares on the same securities exchange
that PetroNor Australia is presently listed.

Shareholders will be given the opportunity to vote on the Scheme at the Scheme
meeting, expected to be held in late November 2021 and, subject to the
conditions of the Scheme being satisfied, the Scheme is expected to be
implemented in late December 2021.

Further, the Company advises that it will no longer release an Interim Financial
Report for the quarter ending 30 September 2021. However the Company will in due
course provide a Trading Update announcement covering the same period.

https://live.euronext.com/en/node/6906225
Redigert 06.01.2022 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
stark
22.12.2021 kl 16:08 4370

Fogge:
Jeg synes det lyder fornuftigt og beroligende det du skriver.
Jeg har øget min beholdning betragteligt ved 0,81 og har nu snit på under 1,09.
Håber det bedste for os alle.

Stark
Nybegynner2
22.12.2021 kl 17:16 4273

Da står det på DN at Knut og Gerhard er sluppet fri. Kan vi håpe på en børsmelding fra selskapet i morgen tidlig?
thief
22.12.2021 kl 19:00 4116

Veldig bra🙂Satse på de kommer med en uttalelse snart,som bekrefter at dette ikke har noe med pnor å gjøre. Da burde det komme en kraftig rekyl.
hofa
22.12.2021 kl 19:09 4098

Knut Søvold har drevet forretning i Afrika i 14 år og jeg er sikker på sagen er fra før han blev Ceo i Pnor.
upsidedown
22.12.2021 kl 19:11 4100

Håper virkelig at CEO kan gi en troverdig forklaring som ikke involverer PNOR.

Hvis ikke noe meldes blir det skummelt fremover, da markedet vil tolke det som det kan være knyttinger mot selskapet.

Aller helst håper jeg det foreligger melding om at CEO går av umiddelbart. Ut fra det Økokrim melder kan begge herrene havne i flere rettsrunder fremover.
FkL
22.12.2021 kl 19:48 4019

Det ser den ut til å være. Kan se ut til å være en sak knyttet til Hemla tilbake i 2017.
Foreigner
22.12.2021 kl 19:51 4019

I will be disappointed if there is not sometime tomorrow clarifying news from PNOR. Knut and the board should be sitting together right now to get things clear.
GullogGråstei
22.12.2021 kl 20:15 3942

Søvold har sluppet ut. PNOR har fortsatt ikke status som siktet i saken. Men det står likevel ingenting om at en slik siktelse vil være uaktuell når mer info foreligger.

Sagt på en annen måte: Hvis dette helt klart gjaldt forhold knyttet til selskapssfæren som ikke angår PNOR kunne Økokrim fint ha sagt dette konkret. Det har de ikke sagt.

https://www.dn.no/energi/petronor/okokrim/jus/korrupsjonssiktede-petronor-topper-kommer-hjem-til-jul-slapp-ut-av-varetekt-onsdag/2-1-1134941

Det kan være mange forskjellige forhold som har utløst dette. Kanskje det er et bakholdsangrep fra Senegal med referanse til den pågående voldgiftsaken. Jeg klarer lett å forestille meg at senegalesisk etterretning har gravd frem noe grums fra Søvold og Ludvigsens historie som de har lekket til internasjonalt politi i et skittent spill for å holde dem unna.
hofa
22.12.2021 kl 21:25 3816

Jeg skal ikke forsvare Søvold, men han er sigtet for bestikkelse og korruption. Min bror har handlet for. ITT med Afrika, du kan ikke "handle" uden bestikkelse. Vi venter alle i spænding, men jeg syntes vi er straffet urimeligt hårdt og jeg tror ikke politiet har været klar over, hvad de satte i gang.
Fogge
22.12.2021 kl 21:27 3858

Fakta er at selskapet ikke har status som siktet i saken. Hadde det vært forbindelse til noen av verdiene til Petronor, er min oppfattelse at man mest sannsynlig ville siktet selskapet/flere i styret. Jeg anser det også som sannsynlig at man ville siktet tidligere CEO (Jens Pace) i sitt respektive land om dette hadde en tilknytning til verdier som har tilkommet selskapet under hans ledelse. Etterforskning av denne typen, koordinert over landegrenser, har etter min forståelse en lengre tidshorisont, gjerne mye lengre enn tiden Søvold har hatt som CEO.

Fakta er at Jens Pace ikke har vært siktet i sitt respektive land. Dette fremstår som en koordinert handling fra myndigheter i flere land økokrim samarbeider med, basert på uttalelser i media. Dette vet vi, ettersom at Jens har overtatt rollen midlertidig under etterforskningen. Dette er en av flere faktorer som jeg har lagt til grunn i mine vurderinger av situasjonen. Min samlede vurdering av situasjonen tilsier at det er liten sannsynlighet for at selskapet blir dratt inn i denne saken. Med bakgrunn i disse vurderingene, har jeg handlet aksjer gjennom hele denne perioden. Tror dette kan bli en meget hyggelig reise ved presentasjon av Q4 og ved fremleggelsen av mer fakta i denne saken.

Merk at dette er mine kalkulerte vurderinger, herunder er det en sannsynlighet for at jeg kan ta feil. Kom gjerne med argumentasjon som kan motbevise/endre mine vurderinger.
Redigert 22.12.2021 kl 21:28 Du må logge inn for å svare
E Desperados
22.12.2021 kl 22:06 3759

Etter saken i DN kan jeg ikke skjønne annet enn at dette må gjelde samarbeidet mellom de to siktede fra tiden før Knut ble CEO i PNOR. Det var viktig å få avhørt de uten at de fikk kommunisert med hverandre og andre personer. Det tyder jo på at det gjelder en case de har sammen.

Forventer uansett at vi får en melding før børsåpning imorgen da det er nødt til å pågå et styremøte i PNOR akkurat nå. Alt annet ville vært sjokkerende.
oivindl
22.12.2021 kl 22:07 3774

"jeg tror ikke politiet har været klar over, hvad de satte i gang."
Politiet tar forhåpentligvis ingen hensyn til aksjekurs når de startet etterforskning eller går til pågripelse.
Noe annet hadde vært særdeles bekymringsfullt.
Fluefiskeren
22.12.2021 kl 22:33 3713

Dette burde kommet før påske istedenfor jul. Da kunne det blitt en skikkelig påskekrim. Hvem har bestukket hvem? Eller er det i hele tatt noen blitt bestukket? Hvem har tipset politiet? Følg med i neste episode!
hofa
22.12.2021 kl 22:54 3664

Det hedder rettidig omhu - hvis vi ikke har noget med sagen at gøre, er det så rimeligt at vi skal betale 250 millioner. Det er simpelthen amatøragtig optræden af økokrim, hvis, som de siger, det er udenfor Pnor.
Slettet bruker
22.12.2021 kl 23:05 3621

Spennende ihvertfall, men tragisk for innvolverte.
Regner med at styret er samlet og at det kommer en oppklarende melding imorgen.
Er det noen som kan se om det er lys i kontorene?

Hvis de innvolverte fremdeles er mistenkt bør de fratre med umiddelbar virkning.
Nå trenger selskapet ro , det er mye som skal leges.
Kvike11
22.12.2021 kl 23:15 3595

Der kommer en erstatningssag mod økokrim, hvis PNOR ikke er involveret.
De har skadet 3.part som intet har med sagen at gøre
Sikke en flok amatører, det kan blive dyrt for økokrim.
Det undrer mig de anholder dem på PNOR kontor ,hvis det intet har med PNOR at gøre.
Normalt ville de vel hente dem om morgenen, på hjem adressen, måske økokrim ikke kunne finde ud af hvor de bor, ellers arbejder økokrim kun fra 800-1500
klaesp
22.12.2021 kl 23:40 3548

De tok beslag av Pc og annet matriell som kan inneholde informasjon. Har de roller.i andre selskaper?

Fra art i Dn.
Djupesland sier etterforskningen fortsatt er i en tidlig fase, og at Økokrim derfor ikke kan gi flere detaljer om saken. Samtidig bekrefter hun at Økokrim ikke er de eneste som ser på saken:

– Jeg kan bekrefte at vi samarbeider med andre lands politimyndigheter, men ønsker ikke å si noe om hvilke lands myndigheter eller hvor mange land, sier hun.

FkL
22.12.2021 kl 23:58 3505

Da er FAR klare i Gambia.

Bambo well results - offshore The Gambia
 The Bambo-1ST1 side-track well has been drilled to a total depth of 3317 metres MDBRT (measured depth below rotary table) and drilling operations are nearing conclusion
 Oil shows and potential reservoirs were encountered
 No live oil columns are present
 The oil shows indicate further hydrocarbon potential nearby and in the wider A2 and A5 blocks

https://far.live.irmau.com/irm/showdownloaddoc.aspx?AnnounceGuid=53c5d31c-4a8a-4529-bc5e-2277db5287fe&amp
Redigert 24.02.2022 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
oivindl
23.12.2021 kl 00:07 3489

Har ingen tro på noen erstatningssak.
Det er de arresterte som eventuelt har skadet selskapet.
Vi har alt for lite informasjon til å uttale oss om politiets arbeid.
upsidedown
23.12.2021 kl 01:08 3424

Det er selskapets (styrets) ansvar å ha folk i ledende posisjoner som ikke bringer selskapet i vanry.
fremogtilbake
23.12.2021 kl 03:53 3325

Det høres ikke lovende ut i det hele tatt, det var en tørr brønn. Det er nok kroken på døren for FAR, i hvertfall i Gambia. Det blir neppe mye interesse for A2 (eller andre lisenser) i Gambia på en stund fremover.

Kursen til FAR halverte seg også i dag.
Redigert 23.12.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
512tr
23.12.2021 kl 07:41 3181

Trodde det var innlysende at når jeg skriver "litt" i anførselstegn var det var ironisk ment 😊

Gassen kan tappes og brukes i "afrikansk husholdning" og i primitive land skal det ikke store fortjenesten til for at noen prøver på noe slikt.

Slik kan det gå:
At least 70 killed and over 85 still missing in Mexico after pipeline blast
https://www.youtube.com/watch?v=YHahXhSkD_s

Gas Theft - Mexico's Latest Criminal Conundrum:
https://insightcrime.org/news/brief/gas-theft-mexico-criminal-conundrum/

512tr
23.12.2021 kl 07:43 3177

Så hvis Anders Opedal (CEO Equinor) skulle gjøre noe galt privat hjemme i Sauda i jula, da er det Equinor's feil siden " Det er selskapets (styrets) ansvar å ha folk i ledende posisjoner som ikke bringer selskapet i vanry"
512tr
23.12.2021 kl 07:49 3159

Ser ikke mye lovende ut.

En kan nesten borre hvor som helst i vest africa og finne ”spor” etter hydrocarboner, det bodde mange dinosaurer der for ”noen” år tilbake.😊
upsidedown
23.12.2021 kl 08:47 2979

Tror du kursen i Equinor vil være upåvirket om Opedal ble lagt i «lenker» av politiet i Sauda med brev og besøksforbud?
512tr
23.12.2021 kl 09:01 2908

Nei, det tror jeg ikke, men det er ikke styrets ansvar hvis han gjør noe galt privat😊
Foreigner
23.12.2021 kl 09:08 2859

I do not see there can be anything more important for the board right now then have a meeting with Knut and clarify the situation to the market......
hofa
23.12.2021 kl 09:14 2824

Det er korrekt, Jens Pace må på banen og forklare, skåret ud i pap, at Knut har en "privat" sag og er derfor ude indtil videre, hvis det er tilfældet.
upsidedown
23.12.2021 kl 09:41 2713

Tror du misforstår med «vilje». Mitt anliggende er at det er styrets ansvar å ansette folk med etiske standarder som ikke leder dem i «fanget» på politiet.

Det som bekymrer meg mer er at Søvold og styret ikke leverte en oppdatering til aksjonærene før børsen åpnet i dag.
smaa
23.12.2021 kl 09:51 2658

Enig, men erfaringen begynner vel å bli at ting aldri skjer til tiden i dette fantastiske selskapet vårt. Ingen nye kjøp, ikke Aje, ingen løsning på bestridte lisenser , emi som dro ut i tid, - Nei😩🎅🏼 det er som å tro på nissen. Vi får fortsette å skue inn i det forjettede land, kanskje en gang en GOD melding. Kos dere med familie og venner i juledagene.😀🎅🏼
Foreigner
23.12.2021 kl 09:54 2630

Agree. There is no excuses for the board and clock is ticking. Christmas shopping is not a good enough excuse although I know the common mentality is among the non executive directors that they don't really have to do anything for the money they get paid....how inconvenient...

Edit: it is soon 24 hours since they were released so yes, I am getting angry for not hearing from the board...
Redigert 23.12.2021 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
nkamok
23.12.2021 kl 10:06 2588

I agree to 🤬
Fluefiskeren
23.12.2021 kl 10:11 2582

Ja. Hva skal man si? Ingen tvil om det det må være skuffende for FAR sine aksjonærer, men det er tydelig at det er oljeresevoarer ett eller flere steder. Hvis det migrerer på samme måte som FAN/Sangomar så tror jeg at A1 og A4 er stedene å lete etter det.
FkL
23.12.2021 kl 10:22 2524

Helt legitimt å ønske ytterligere informasjon og oppdatering, men det er også viktig å huske status. Selskapet er ikke tiltalt. Det har både selskapet og Økokrim bekreftet. Det er Knut og Gerhard som er under etterforsking. Et rent privat anliggende kan ikke selskapet kommentere og dette vil være opp til de involverte. At de ikke erkjenner straffeskyld er jo allerede offentlig kjent.
512tr
23.12.2021 kl 10:23 2521

Tror egentlig vi er ganske enige, men styret kan ikke være ansvarlig for eventuelle "svin på skogen" Søvold måtte ha, SÅFREMST dette har vært ukjent for styret.

Jeg også håper og forventer en uttalelse fra styret i løpet av dagen, men først må de vel ta en prat med Søvold og få hans forklaring, før de kan uttale seg.

Jo mer passive styret er, jo mer mistenksome blir markedet , styret MÅ forstå at dette ikke går over av seg selv.
512tr
23.12.2021 kl 10:36 2475

Helt uenig med deg her.

Selskapet er ikke tiltalt av økokrim, men markedet har tiltalt PNOR, så styret har et krystallklart ansvar med å berolige markedet.

Får vi ingen uttalelse, tier de seg ytterligere inn i saken...gammelt ordtak: Den som tier, samtykker 😊
hofa
23.12.2021 kl 10:38 2519

De holder sikkert møde og det er korrekt at Pnor ikke er indblandet og det alene er et søgsmål imellem Knut og økokrim. Det har markedet så åbenbart ikke forstået, derfor skal der meldes ud, at han trækker sig helt indtil sagen er afgjort. Selvfølgelig kan han ikke sige, hvad det drejer sig om, når han siger han intet kendskab har til sigtelsen. Spørgsmålet der står tilbage er: "hvad er det han ikke har kendskab til".