Nå flytter vi fra Australia til Norge og søker på hovedlisten

FkL
PNOR 07.10.2021 kl 10:23 274842

Nå har flyttingen til Norge startet og søknadsprosessen for notering på hovedlisten er i gang.
Begge forventes implementert i desember. Her er det bare å glede seg!!!

Scheme of Arrangement; Financial Calendar Amendment

PetroNor Australia (OSE ticker: “PNOR”), the independent oil and gas exploration
and production company with a focus on Africa, is pleased to announce its
intention to re-domicile from Australia to Norway via a proposed Australian
Scheme of Arrangement (“Scheme”), subject to shareholder, regulatory and court
approvals.

In the event approval to have its securities admitted to the Oslo Børs main list
is not forthcoming, PetroNor Norway will alternatively apply to have its
securities admitted to trading on Euronext Expand, thereby facilitating the
tradability of the New PetroNor Norway Shares on the same securities exchange
that PetroNor Australia is presently listed.

Shareholders will be given the opportunity to vote on the Scheme at the Scheme
meeting, expected to be held in late November 2021 and, subject to the
conditions of the Scheme being satisfied, the Scheme is expected to be
implemented in late December 2021.

Further, the Company advises that it will no longer release an Interim Financial
Report for the quarter ending 30 September 2021. However the Company will in due
course provide a Trading Update announcement covering the same period.

https://live.euronext.com/en/node/6906225
Redigert 06.01.2022 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
FkL
23.12.2021 kl 19:37 6458

Tungt lokk av hemmelighold over korrupsjonssak

Oslo tingrett deler Økokrims oppfatning om fortsatt å skjerme etterforskningen av de korrupsjonssiktede forretningsmennene Knut Søvold og Gerhard Ludvigsen.

«Selv om de to korrupsjonssiktede forretningsmennene slapp ut av varetekt onsdag kveld, vil ikke Oslo tingrett heve nevneverdig på restriksjonene knyttet til opplysninger fra Økokrims etterforskning. Grunnlaget for varetekt, som mediene har forsøkt å få innsyn i fra første stund forrige torsdag, er blitt avvist både av retten og partene.«

«Økokrim har avvist at det er selskapet Petronor E&P som er gjenstand for etterforskningen, men bare sagt at korrupsjonssiktelsen er knyttet til prosjekter Søvold og Ludvigsen har i Afrika.»

«Ransakingen hos Petronor E&P var en tredjemannsransaking, noe som betyr at etterforskningen var rettet dem.»

https://finansavisen.no/nyheter/krim/2021/12/23/7794402/tungt-lokk-av-hemmelighold-over-korrupsjonssak
Redigert 23.12.2021 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
E Desperados
23.12.2021 kl 20:33 6340

Tredjemannsransakning og alle firmaene til de siktede har samme adresse som PNOR. Da er det vel relativt klart at det ikke er mistanke mot PNOR på nåværende tidspunkt.
Fogge
23.12.2021 kl 20:37 6337

Da får vi vente i spenning på en uttalelse fra Knut, det er dette som mangler nå for å få en oppklaring. Ikke helt uten betydning for selskapet om han må ut. Alt avhenger av sakens innhold.
GullogGråstei
24.12.2021 kl 01:24 6085

Svært mange av selskapene som Ludvigsen og Søvold kontrollerer er på sett og vis flettet sammen med PNOR.

Alle som har fulgt kriminaletterforskninger vet at politiet utmerket godt kan utvide en siktelse dersom de mener at det er grunnlag for det.

Jeg er veldig spent på å få vite hva denne saken gjelder. Gjelder det Kongo (Brazzaville) er vi ille ute som aksjonærer. Hvis det blir avkreftet at det gjelder denne nøkkel-installasjonen, kan kursen få seg et skikkelig løft når dette roer seg.
Redigert 24.12.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
E Desperados
24.12.2021 kl 06:37 6028

Jada, dette kan selvfølgelig "balle på seg", men på nåværende tidspunkt er det tydelig at etterforskningen er rettet mot privatpersoner. Og da er det business as usual (med interim CEO) inntil videre.

Jeg tipper det blir sparsommelig med info til saken er henlagt/avgjort da jeg mistenker at det lekkes lokk på mest mulig av info for å skjerme høytstående personer i Afrika som er involvert. Hadde ikke overrasket meg om både Q4 er presentert og AJE er i boks før vi hører noe mer om denne saken.
512tr
24.12.2021 kl 07:06 6037

Hva menes med "....noe som betyr at etterforskningen var rettet dem"?

Skal det være "noe som betyr at etterforskningen ikke var rettet mot dem(Petronor)?
FkL
24.12.2021 kl 07:16 6035

Nei, rettet mot Knut og Gerhard.
512tr
24.12.2021 kl 07:42 6015

ok 👍
512tr
24.12.2021 kl 07:47 6010

Midt i juletragedien i PNOR kjøpte jeg noen AKERBP i går, ser den har falt mye etter Lundin overtagelsen.
Noen andre her som har AKERBP?
upsidedown
24.12.2021 kl 10:07 5882

Hadde satt av cash til å triple i PNOR, men de er nå puttet inn i BWE inntil videre. Tiden får vise om det var et «genitrekk».

I mitt hode vil det komme en spleis om PNOR flytter over på OBs hovedlisten i begynnelsen av februar som annonsert i siste melding. Spleis fører svært ofte til nedgang i bakkant. Så jeg tenker det vil bli mange muligheter til å fylle på fremover. Men jeg kan ta feil!

Forøvrig God Jul til samtlige..
Redigert 24.12.2021 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.12.2021 kl 10:08 5885

Rart det ikke allerede er blitt søkt etter ny leder i selskapet.
Fluefiskeren
24.12.2021 kl 10:18 5852

Husk man er uskyldig inntil det motsatte er bevist.
upsidedown
24.12.2021 kl 10:19 5860

De kan ikke søke etter ny CEO før Søvold formelt har sagt opp eller blitt sparket.

Men jeg regner med at de er ute med følere. Pace forlot posten og det er neppe sannsynlig at han nå er overtent til å gå videre.
512tr
24.12.2021 kl 10:41 5842

En evnt. ny CEO vil nok bli "headhuntet" , hvor prosessen vil foregå i det stille av feks. First House som de allerede bruker som IR kontakt.

Tror neppe de legger ut stillingsannonse på Finn, eller via NAV😊
thief
24.12.2021 kl 11:32 5859

Igjen en bekreftelse på at dette ikke gjelder PNOR, når skal markedet skjønne det 🙂Når det synker inn,som tydeligvis tar tid,skal kursen rett tilbake godt over krona.Så får vi se når triggerene slår inn i tillegg.Svar på infilldrilling kommer vel snart,samt det vi allerede venter på(Aje, nytt kjøp)!Villt at vi er på 0.8kr.Alle kursmål er ca 2kr,som vil økes betraktelig med de kommende triggerene i boks. Kommer nok fort opp i 3kr,med Aje og nytt kjøp. Så får bare ta tiden til hjelp, så kommer nok markedet på bedre tanker,nå tror jeg de er på ville veier mtp prisingen av selskapet 🙂God jul 🌲🎅
klaesp
24.12.2021 kl 11:46 5872

En eventuell siktelse vil selvsagt ha en negativ påvirkning av pnor AKSJEN, med siktelse, økokrim og en pandemi som bakteppe har ihvertfall ikke jeg så store forhåpninger på kort sikt. Mange prosesser blir satt på hold og marked vil være avventende.
Gullhaugen
24.12.2021 kl 11:48 5876

Det blir påfyll i romjulen for min del nå mens vi er på 0.8 tallet. God jul 🎅
hofa
24.12.2021 kl 12:38 5814

FKL har tidligere tilkendegivet at vi først er i mål i 2023, jeg tror jeg må give ham ret, men lad os nu bare begynde den rigtige vej mod målet. God jul til jer alle her fra GC/Puerto Rico og 24 grader.👍🌞
FkL
24.12.2021 kl 13:10 5765

Ja, jeg synes også dette var en positiv artikkel og det vil nok komme både mer informasjon og flere detaljer etter hvert. Inntil da så har vi bøttevis med triggere liggende. God jul!
Gullhaugen
24.12.2021 kl 14:53 5634

Ja det er bare å holde dette hemmelig så vi får lastet i fred. På dette nivået så er dette en soleklar doblingskandidat in
i 2022. God jul 🎄🎅
Fogge
24.12.2021 kl 16:17 5552

Reduserte posisjonen min selv igår, for å slippe å tenke på hva som potensielt kan dukke opp gjennom julen. Rasjonale bak det, er at vi mest sannsynlig ikke får noe ny informasjon i saken fra myndighetene i år, grunnet helligdager og avspasering. Samtidig som at Knut virker å ha tatt et standpunkt om å ikke informere på nåværende tidspunkt i etterforskningen. Spørsmålet er rettere hva som dukker opp i media den neste uken, selv om jeg ikke tror selskapet blir direkte involvert.

Den største risikofaktoren slik jeg ser det, er om knut blir dømt i en korrupsjonssak. I perioden han er siktet, uten at detaljer er kjent, er det tvilsomt at en motpart vil signere noe som helst med pnor, det er iallefall ikke noe jeg hadde tatt risikoen ved å gjøre selv som eier av en motpart, da primært grunnet faren tap av omdømme. Herunder håper jeg knut fjerner noe av usikkerhet snart, ved å informere oss om saken, så vi kan gjøre våre egner vurderinger. Om selskapet ikke er involvert vil det ikke påvirke underliggende verdier, men det kan ha større konsekvenser med de kontrakter selskapet eventuelt har arbeidet med den siste tiden, spesielt der han har vært involvert personlig. Først når vi får innsikt i saken, kan vi være helt sikre på omfanget av denne saken. Oppsummert mener jeg den største risikoen per nå er tap av omdømme og eventuelle ringvirkninger inn i nye forhandlinger.
Redigert 24.12.2021 kl 16:27 Du må logge inn for å svare
GullogGråstei
24.12.2021 kl 16:43 5522

Jeg slår meg ikke til ro med at dette er rettet mot "privatpersoner". Privatpersonene Søvold og Ludvigsen ER i stor grad Petronor E&P. Alt er tett sammenvevd. Det er et LITE selskap i antall ansatte. Hvor mange jobber egentlig her i dette lille huset (se lenke til bildet under)? Hvilke transaksjoner av en viss størrelse er IKKE Ludvigsen og Søvold inne og godkjenner?

Selv om korrupsjonsanklagen f.eks. ikke gjelder Aje (Nigeria) og/eller Kongo, kan det godt tenkes at det nå blir mye vanskeligere for PNORs motparter å få godkjent avtaler. Jeg tror f.eks. fort at vi kan vente på Aje i minst et år til. Stiger aksjen i tiden fremover basert på at denne saken blåser over på en eller annen gunstig måte og på nyheter om at infilldrillingen på PNGF Süd går etter planen, kan man absolutt tjene på aksjen. Men - huff - det fremstår som skitne penger.

Så lenge dette ikke medfører tap av eierskap til lisensen i Kongo er jeg imidlertid enig i at selskapet absolutt fremstår ekstremt underpriset sammenlignet med reelle underliggende verdier. Jeg har imidlertid nå solgt meg ned til et antall aksjer som jeg har råd til å se gå i null, fordi jeg slett ikke liker den skyhøye risikoen som nå oppleves å være i aksjen.

https://akamai.vgc.no/v2/images/526f2ef3-1248-4ca5-a07c-8421daaf50fe?fit=crop&format=auto&h=667&w=1000&s=e3379fcc6b30fd590844360b3ef7a40a5018e8a8
Redigert 24.12.2021 kl 16:44 Du må logge inn for å svare
E Desperados
24.12.2021 kl 20:23 5369

Hvor mange som jobber hos PNOR i Norge vet jeg ikke. Men det norske AS-et hadde 34M i lønnskostnader i 2020. Antar det er mer enn 5 ansatte med de lønnskostnadene.
Gullhaugen
24.12.2021 kl 21:56 5299

Jaja de som selger.på 0.8 nå tror vel den skal ned i 0.6. Virker som verdiene i selskapet har forsvunnet.?? Går den i 0.6 så er det supert men det tror jeg ikke.med dagens oljepris. Jeg velger å kjøpe på 0.8 så får andre gjøre som de vil. På Oslo børs er alle sin egen lykke smed .
GullogGråstei
24.12.2021 kl 22:27 5268

Litt over 20 ansatte m.a.o.

Ludvigsen og Søvold er nøkkelen til det meste.
FkL
25.12.2021 kl 11:21 4938

Det at dette gjelder privatpersoner tror jeg vi kan være ganske sikre på, det er det både selskapet, Økokrim og nå media med innsyn har formidlet som fakta. Knut og Gerhard har et bredt samarbeid i mange prosjekter og det har de hatt gjennom mange år. Lenge før PetroNor som er et relativt nytt selskap. Vi skal heller ikke glemme at den største eieren i PetroNor, Petromal, har vært med på alt fra grunnen av og denne part er ikke siktet. Noe som igjen peker på ting utenfor selskapet.

Du skriver også som om Knut er dømt for noe, hvilket han selvfølgelig ikke er. Hvis saken «blåser over» så er det fordi han blir frifunnet og i så tilfelle er dette uproblematisk. Nå har i tillegg styret satt ham til side inntil videre og så får vi se om han trekker seg helt. Jeg tror absolutt at Knut vil gjøre det som er best for selskapet og ikke selv være noe hinder.

Når det gjelder vurdering av risiko så er jo dette noe hver og en får bedømme selv. Både Knut og styret har nå fått innsyn i anklagene og selskapets ståsted er at dette fremdeles er et privat anliggende og at selskapet ikke direkte berørt. Alt annet hadde selvfølgelig selskapet formidlet.

Som jeg har skrevet før så skiller jeg godt på selskap og person og det tror jeg også at våre partnere gjør.
Redigert 25.12.2021 kl 11:23 Du må logge inn for å svare
FkL
26.12.2021 kl 16:31 4451

Super Vaccine Effective Against All COVID Variants, Including Omicron, Created by Army

In a few weeks, scientists at the Walter Reed Army Institute of Research (WRAIR) are expected to announce a vaccine that is effective against all SARS and COVID variants, including Omicron.

https://www.newsweek.com/super-vaccine-effective-against-all-covid-variants-omicron-created-army-1662000
hofa
27.12.2021 kl 00:33 4140

Nu har jeg været i DNO i ca 20 år og dette minder lidt om det vi var igennem med tidligere Ceo, Berge Gerth Larsen og hvor der efterfølgende kørte sager i årevis, uden det kostede Dno kr, men lidt ridser i lakken. Vi får se.
Foreigner
27.12.2021 kl 08:40 3973

No many sellers up to 1NOK
Gullhaugen
27.12.2021 kl 08:52 3931

Blir en spennende uke. At det kommer news er jeg rimelig sikker på. Håper bare jeg får tak i mer på lav 0.8 før toget går.
hofa
27.12.2021 kl 08:56 3918

Værdien op til kr. 2,00 er til stede, så det vil også være tudetosset og sælge nu. Der er jo ingen der sælger med fortjeneste.
Fluefiskeren
27.12.2021 kl 11:34 3671

Tudetosset?
smaa
27.12.2021 kl 14:07 3442

Har begynt å lette meg litt. Se på andre småselskaper. Tudetosset må være at selskapet forblir taust overfor sine aksjonærer, bare lar kursen rase, finnes det ikke gode nyheter av noe slag. Vi får vel ny utsettelse på Aje og ingen nye kjøp før nyttår ,ikke noe i Senegal, vi har bare fått kjøpt dyre aksjer i en emi hvor vi nå må opp 40% for å matche. Håper på et bedre nytt år, men har sluttet å tro på noe her.
GullogGråstei
27.12.2021 kl 14:56 3352

Knut er ikke dømt for noe, men Økokrim fengsler heller ikke folk i en uke etter innfallsmetoden. Det er et skritt man går til når man sitter på noe ganske håndfast allerede.
FkL
27.12.2021 kl 15:14 3318

Da tror jeg du skal se litt på tidligere saker. Er vel neppe noen enhet som har kjørt så hardt ut og endt opp i utallige fadeser og erstatningssaker som dem. Jeg er absolutt for at man skal ta og straffe de som har brutt loven, men tror du skal være litt forsiktig med å konkludere med noe som helst.
Fogge
27.12.2021 kl 15:51 3233

Nå skal vi fortsatt være klar over at de kun er siktet, det er ikke tatt ut tiltale, med andre ord kan siktelser imidlertid frafalles under etterforskningen. Det innebærer at personen ikke regnes som siktet ved avsluttet etterforskning. Når etterforskningen er ferdig, tar påtalemyndigheten ut tiltale i de tilfeller der de mener den siktede skal dømmes for den handling han er siktet for. Personen får da status som tiltalt i saken.
Redigert 27.12.2021 kl 15:52 Du må logge inn for å svare
Foreigner
27.12.2021 kl 16:02 3192

As this is an international case it is somewhat concerning that this can carry on for months... Not particularly a good position to be while other countries make decisions about awarding licences or approving deals... I do wonder if this will have effect on AJE and moving to the main list ...
hofa
27.12.2021 kl 16:14 3147

Det er så komplexe sager og det sker også i Danmark at sagerne løber ud i sandet - som vi siger. Da det er enkelt personer der er sigtet tror jeg ikke på det får indflydelse på fremtiden for Pnor, og mener det er en overreaktion på kursen så vidt.
Fogge
27.12.2021 kl 16:28 3103

https://www.okokrim.no/statistikk.417074.no.html#Oppklaringsprosent

Er ikke akkurat imponerende, samt er vel dette etter at det er tatt ut tiltale?
domfellelsesprosent : 77% i 2020

Vil vel tro bakgrunnen for hemmeligholdet er at det foreligger en tvil om det skal tas ut en tiltale, da dette vil få større økonomiske konsekvenser for Knut personlig. Samt vil økokrim være ansvarlig for et eventuelt erstatningskrav fra Knut (Erstatning til han personlig) om det ikke blir tatt ut tiltale.

Har også landet på konklusjonen om at dette mest sannsynlig ikke vil påvirke underliggende verdier i selskapet, selv om man aldri kan være helt sikker.
Redigert 27.12.2021 kl 16:39 Du må logge inn for å svare
Foreigner
27.12.2021 kl 16:39 3073

Is there statistics how long these cases typically take before they decide whether they go ahead?