Nå flytter vi fra Australia til Norge og søker på hovedlisten

FkL
PNOR 07.10.2021 kl 10:23 274847

Nå har flyttingen til Norge startet og søknadsprosessen for notering på hovedlisten er i gang.
Begge forventes implementert i desember. Her er det bare å glede seg!!!

Scheme of Arrangement; Financial Calendar Amendment

PetroNor Australia (OSE ticker: “PNOR”), the independent oil and gas exploration
and production company with a focus on Africa, is pleased to announce its
intention to re-domicile from Australia to Norway via a proposed Australian
Scheme of Arrangement (“Scheme”), subject to shareholder, regulatory and court
approvals.

In the event approval to have its securities admitted to the Oslo Børs main list
is not forthcoming, PetroNor Norway will alternatively apply to have its
securities admitted to trading on Euronext Expand, thereby facilitating the
tradability of the New PetroNor Norway Shares on the same securities exchange
that PetroNor Australia is presently listed.

Shareholders will be given the opportunity to vote on the Scheme at the Scheme
meeting, expected to be held in late November 2021 and, subject to the
conditions of the Scheme being satisfied, the Scheme is expected to be
implemented in late December 2021.

Further, the Company advises that it will no longer release an Interim Financial
Report for the quarter ending 30 September 2021. However the Company will in due
course provide a Trading Update announcement covering the same period.

https://live.euronext.com/en/node/6906225
Redigert 06.01.2022 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Fogge
27.12.2021 kl 16:47 3802

Dette må du ta med en klype salt, da dette gjelder alle typer saker i Norge. Har ikke klart å finne spesifikk informasjon om økokrim, som sannsynligvis har andre tall.

"Gjennomsnittlig saksbehandlingstid fra anmeldelse til påtaleavgjørelse var 72 dager for alle
saker i 2020."

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/strasak/2020/strasak-2020---anmeldt-kriminalitet-og-straffesaksbehandling.pdf&ved=2ahUKEwjCxsflqYT1AhWqRPEDHShWBMYQFnoECAgQAQ&usg=AOvVaw3XV7jJJnW9QI25-8otwm5u
Redigert 27.12.2021 kl 16:49 Du må logge inn for å svare
Fogge
27.12.2021 kl 16:55 3800

"Gjennomsnittlig saksbehandlingstid i Økokrim fra saksinntak til påtalevedtak var 254
dager, bedre enn målet på 350 dager."

Vi vet derimot ikke når saksinntak var, saken kan allerede ha pågått over lengre tid.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.riksadvokaten.no/wp-content/uploads/2021/03/%25C3%2585rsrapport-2020-Dhp.pdf&ved=2ahUKEwi23ZnJq4T1AhWbR_EDHVdJBM4QFnoECAwQAQ&usg=AOvVaw0UxHJA2UkpKKkDN4Htk12h
Redigert 27.12.2021 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
Foreigner
27.12.2021 kl 16:56 3795

Thanks.

The way I look at this now compared to peer group is like this: How high is the probability of a share to go up 50% by end if Feb based on Q4 results;

PEN, very high probability based on Q4 results, no negative triggers seen
BWE, very high probability based on Q4 results, some positive triggers possible also
PNOR very high probability based on Q4 results... BUT needs clearance of current situation though..... The possibility of even more negative news exists and nobody knows the probability of that..

So kind of makes it clear where to put money now🤷🏼
Fluefiskeren
27.12.2021 kl 18:11 3691

Det var da voldsomt som Brent steg nå. 78,25 dollar fatet. 3,5 % opp.
upsidedown
27.12.2021 kl 21:48 3463

Det kommer en utsettelse på Aje før nyttår. Det er de forpliktet til hvis det ikke foreligger en godkjennelse. Hvordan det mottas i dagens klima er høyst usikker, men personlig tror jeg det kan gi større utslag enn normalt.

Det er også et annet moment som spiller negativt inn. Så lenge usikkerheten råder får man lite hjelp fra økende oljepriser, snur olja ned rammes PNOR i likhet med alle andre med full tyngde.
Fluefiskeren
27.12.2021 kl 21:57 3464

Den har vel ikke hatt så mye hjelp av oljeprisen tidligere heller så det er ikke noe nytt. Håper bare ikke usikkerheten rundt denne saken vil vare for lenge.
E Desperados
27.12.2021 kl 22:26 3410

Skal sikkert prises inn litt ekstra usikkerhet rundt AJE, men føler meg rimelig sikker på at den går i boks før eller siden. PEN har samarbeidsproblemer om de beholder sin andel og det er vel neppe sannsynlig at de vil prøve å selge til andre, ennå mindre sannsynlig at noen andre vil ha den med behandlingstiden til myndighetene.
Fluefiskeren
27.12.2021 kl 22:36 3393

Hadde vært deilig for oss aksjonærer i PEN at denne avtalen endelig ble godkjent, men egentlig betyr det mer for meg som aksjonær i PNOR. For ikke å snakke med for de andre i JV. Det snakkes om konkurs for ADM Energy nå.
Fogge
27.12.2021 kl 22:48 3384

Tviler sterkt på at det er en eventuell utsettelse av AJE som skal dra denne aksjen videre ned, det er på mange måter kjent informasjon at det kommer en ytterligere utsettelse, når vi nå er midt inne i en høytidssesong på slutten av året. Tror det kun er ytterligere usikkerhet rundt siktelsen som kan påvirke i negativ retning nå, prisingen av selskapet er uansett helt vanvittig underprisen på nåværende tidspunkt, selv uten AJE. Så er spørsmålet rettere sagt, når det kommer noe mer informasjon fra økokrim. Basert min forståelse av økokrims arbeidsmetodikk etter et par dager med egenstudie og deres egen uttalelse om at Petronor var en uskyldig tredjepart i ransakelsen av arbeidsplassen til Knut, så er det liten sannsynlighet for at Petronor blir dratt inn i dette. Økokrim har slik jeg forstår det ikke hatt hjemmel til å innhente "bevis" fra Petronor som foretak, herunder er det kun bevis tilknyttet forholdene han etterforskes for, utenfor selskapet.
FkL
27.12.2021 kl 23:00 3359

Utsettelse på Aje, som dessverre er noe vi forventer, vil ikke gi noe nevneverdig utslag på kursen. Ikke priset inn og ingen forventer at den tikker inn nå i romjulen. Den kommer når den kommer og det er nok den linjen alle ligger på allerede.
Kvike11
27.12.2021 kl 23:04 3398

Jeg tvivler på der er en udsættelse igen, så er PNOR nød til at forklarer marked, hvad der sker.
Corona og alt andet sludder, kan ikke bruges som undskyldning, og at sige det er uden for deres hænder, tror jeg heller ikke på.
Der er ugen ud, så skal vi få informationer, så må fungerende CEO Jens PACE forklarer marked hvad der sker.
Det er ikke helt normalt at det skal tage ekstra 3 måneder, uden grund.
Olie prisen tordner op, er snart på kurs 80
må smitte af på aktiekursen på PNOR imorgen og fremover
Fogge
27.12.2021 kl 23:20 3504

Dette anser jeg som relevant i tolkningen av tredjemannsransakingen, om noen lurer på hvorfor jeg tolker det på denne måten:
"De strengere vilkårene som gjelder for tredjemannsransaking innebærer at det er viktig med en korrekt avgrensning mot ransaking rettet mot en mistenkt. I en viss utstrekning kan det riktignok under en ransaking rettet mot en mistenkt søkes etter bevis mot medsiktede. En forutsetning er imidlertid at den medsiktede er mistenkt for det samme straffbare forhold som personen ransakingen er rettet mot, og ransakingsformålet må vurderes innenfor den ramme som siktelsen setter."

"De krav som gjelder for tredjemannsransaking må ikke søkes omgått ved å konstruere et annet ransakingsformål enn det reelle. Det vil for dreie de avveininger som er foretatt og forutsatt av lovgiver ved den strengere reguleringen som gjelder for ransaking av tredjemenn samt hindre effektiv legalitetskontroll. I denne sammenheng nevnes også at det er viktig at formreglene i § mot. 4 197 tredje led d følges for å sikre notoritet om hvem en ransaking er rettet mot"

For ordens skyld, har økokrim nevnt at Petronor ikke er mistenkt/siktet, herunder har de ikke hatt anledning til å "søke" etter bevis mot petronor.
Redigert 28.12.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Kanokai
27.12.2021 kl 23:48 3465

For oss med is i magen og et langsiktig perspektiv har dette vært en god mulighet til og fylle på, noe jeg har utnyttet, men det bør skje noe snart med det eneste oljeselskapet som har negativ kursutvikling i år. Spent på q4 hvis ikke vi har avklaring på denne saken. Stor takk til dere som deler info og tanker her, mye kunnskap på denne tråden.
Gullhaugen
28.12.2021 kl 08:31 3209

God morgen. Fortsatt ikke noe melding fra selskapet.
Foreigner
28.12.2021 kl 09:15 3096

It is a little bit painful watching other oilmidgets taking off back towards old heights.. 🤷🏼
smaa
28.12.2021 kl 09:39 3030

Ja, rødt er vel julens farge, men det får være måte på til feiring. Vi som skulle være selskapet med størst potensiale ser ut til å være et av de dårligste. Qec og iOX som vi har ledd litt av klarer det vi ikke makter. Positive nyheter, men Petronor er tause til siste dag med sine utsettelser. Liker ikke å være sur, men tror det er mange av oss nå. Ikke gledelig jul, kanskje godt nyttår.
elta-gnilk
28.12.2021 kl 10:10 2981

Det er jo tydelig at noen (jeg benytter ordet noen da det samarbeides) som aktivt arbeider med å holde kursen så lavt som mulig godt hjelpet av OB som ikke lar oss få insyn i hvem som handler. Dette samarbeidet har et formål, nemlig profitt. Det er i alle fall slik jeg ser det. Trøtte ut småsparere og fylle egen konto når de klarer å skvise noen utålmodige ut. Men jeg selger ikke, jeg ser målet.
solid1
28.12.2021 kl 10:18 2946

Har over flere år vært inne i både Qec og IOX med meget høyere kurs enn dagens. Ser ikke fornuft i sammenlikningen din her.
Begge har nok et godt potensiale i seg, men også en risiko sammenliknet med Pnor.

Pnor leverer og leverer, men står (foreløpig) fast i utenforliggende hendelser.
De øvrige "antar" at resultater kommer. Mye i påvente av den politiske agenda.
Ha et riktig trivelig og fremgangsrikt nyttår.
hofa
28.12.2021 kl 10:22 2938

Jeg har skrevet til dem igen, idet standardsvaret de sender ud intet fortæller. "Ledelsen" har pådraget sig skyld for at vi er nede med 250 - 300 mill., og jeg syntes de skylder os en forklaring på, hvad det er Knut ikke har gjort sig skyldig i. Det kan selvfølgelig have en negativ værdi, men modsat ?
upsidedown
28.12.2021 kl 10:53 2853

Husker du strofen: Evig eies kun et dårlig rykte…?
For meg er det komplett uforståelig at Søvold og styret lar saken skure å gå. Det som burde skjedd var at Søvold gav markedet en orientering og trakk seg som CEO.

Vi vet at Pace sitter i en posisjon han ikke har ønsket seg og prosessen med å finne en ny CEO burde ha vært i gang allerede. Hvis Søvold og kompisen blir sittende sentralt i PNOR vil Afrika-rabatten bli høy i lang tid fremover selv om saken mot dem løper ut i sanden.
Foreigner
28.12.2021 kl 11:04 2805

What I do not really understand is that Okokrim says no companies are involved... How can you have a purely private corruption case? So companies must be parties on this but how?? I cannot get my head around that. The worst case is that due to no fault of its own PNOR looses licences in Congo if there has been corruption involved on the acquisition. Not by PNOR but by some other party and the other contestants for the licences have a legal option to cry faul... So what is PNOR worth without these licences...
Fluefiskeren
28.12.2021 kl 11:06 2802

Ikke det eneste. Også BWE har gått ned i år. Heldigvis er jeg på ingen som helst måte all-inn i PNOR, men vektet meg opp en del rundt rep-emi. Sett i ettertid skulle jeg aldri ha gjort det.

https://www.msn.com/nb-no/okonomi/aksjeopplysninger/fi-btrvnm?duration=Ytd&comps=alsq4c
elta-gnilk
28.12.2021 kl 11:15 2759

Det jeg skrev om har ingen ting med Søvold å gjøre, har pågått i lang lang tid.
Fluefiskeren
28.12.2021 kl 11:24 2731

Er det sikkert at Søvold og selskapet står fritt til å opplyse om saken? All informasjon fra de involverte skal vel skje gjennom advokatene. Selskapet har vel ikke noe mer å informere om.

Det positive er at dette reduserer formueskatten vår. 😏
Redigert 28.12.2021 kl 11:25 Du må logge inn for å svare
E Desperados
28.12.2021 kl 11:32 2704

Som nevnt tidligere tror jeg ikke det kommer mer info før saken har resultert i en tiltale/henleggelse. Og jeg tror det er Økokrim som bestemmer her.
tuja
28.12.2021 kl 11:35 2704

Er det inndekking av short på gang, før vi skriver 2022?
upsidedown
28.12.2021 kl 11:38 2681

Ingen advokat står over klienten. Det er klienten som bestemmer. Politiet kan heller ikke pålegge Søvold munnkurv.

Selskapet kan selvsagt ikke gå ut med informasjon av privat karakter, men de har gode grunner for å si Søvold opp med henvisning til resultatene for aksjonærene.
Gullhaugen
28.12.2021 kl 11:40 2666

NÅ krever vi et svar. La oss alle sende epost hvor i etterspør info asap.
Fluefiskeren
28.12.2021 kl 11:45 2636

Hvis han er 100 % uskyldig synes jeg det ville være en usaklig oppsigelse. Da vil han kunne rette søksmål mot firmaet.

Og eventuell info fra Søvold vil skje gjennom advokaten. For meg kan dette godt vente til over nyttår. Betyr en del for formueskatten.
Redigert 28.12.2021 kl 11:49 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
28.12.2021 kl 11:55 2600

Økende volum.....olja snart 80 dollar igjen.....og vi er på 0,8 . Denne burde være minst kr. 2
FkL
28.12.2021 kl 12:00 2601

Det er viktig at man skriver til selskapet dersom man har ubesvarte spørsmål, kritikk eller ros. Det hjelper som nevnt tidligere ikke å sutre her. Nå er det selvfølgelig en del man ikke kan få svar på, men da har man i alle fall synliggjort sitt syn.
Redigert 28.12.2021 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
upsidedown
28.12.2021 kl 12:04 2595

Du har gått i god skole hos en annen CEO, skjønner jeg😁
Fogge
28.12.2021 kl 12:08 2584

Har slått meg til ro med at det ikke skjer noe før på nyåret. Har kjøpt meg en del opp igjen idag, noe jeg ikke hadde trodd jeg kom til å gjøre, før vi fikk mer informasjon. Min oppfatning er at det er svært usannsynlig at selskapet blir dratt inn som en direkte part i denne saken, etter å ha brukt de siste dagene til å analysere situasjonen.

Men er forøvrig enig med dere, at man kunne vært tjent med åpenhet i denne saken. Det vil gi en umiddelbar rekyl med en 100% bekreftelse på hva dette gjelder.
FkL
28.12.2021 kl 12:17 2569

Det er helt riktig og med den innsikten vi her på forumet har i saken så er det ikke grunnlag for å konkludere med noe som helst når det gjelder hva som er korrekt av selskapet eller av Knut. Alle parter har meldt om at dette er et privat anliggende og selskapet vil kun kunne komme med ytterligere informasjon dersom dette blir delt med selskapet.
Redigert 28.12.2021 kl 12:22 Du må logge inn for å svare
upsidedown
28.12.2021 kl 12:22 2560

Fluefiskeren skrev Den skjønte jeg ikke..
Badin..

Å bevis at man er 100 prosent uskyldig er et kunststykke få makter. Derfor har man laget et system der man kan ha litt skitt på vingene uten å bli dømt. En henleggelse er ikke nødvendigvis en frifinnelse, da er det bedre for omdømme å stå gjennom en rettssak.

Det betyr at skal Søvold komme bra ut av dette må han gjennom en rettssak. Da snakker vi om TTT - og det vet vi er drepende for et selskap på børs.
Redigert 28.12.2021 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2021 kl 12:24 2575

Så lenge ØK ikke ransaker i Pnors lokaler så betyr det foreløpig at anklagen er kun på person. Solgte ut i dag for å få skattemessig tapsavsetning, men kjøpte meg inn igjen etterpå.
upsidedown
28.12.2021 kl 12:29 2559

Uansett, Godt nyttår!
PNOR-trådene til FkL har alltid hatt høy kvalitet og jeg i likhet med alle andre håper på den beste løsningen for PNOR så snart som mulig.
Fluefiskeren
28.12.2021 kl 12:29 2562

Jo. Jeg er aksjonær i VOW med et mindre beløp. Litt flaut å si det, men hadde ikke fått det med meg. Han er i hvert fall CEO fortsatt ser jeg. Ble han oppsagt av selskapet, saktsøkte selskapet og fikk jobben tilbake? Merkelig at jeg ikke fikk med meg det, men unnskylder meg med at det er oljeselskapene jeg følger tettest.