Nå flytter vi fra Australia til Norge og søker på hovedlisten
Nå har flyttingen til Norge startet og søknadsprosessen for notering på hovedlisten er i gang.
Begge forventes implementert i desember. Her er det bare å glede seg!!!
Scheme of Arrangement; Financial Calendar Amendment
PetroNor Australia (OSE ticker: “PNOR”), the independent oil and gas exploration
and production company with a focus on Africa, is pleased to announce its
intention to re-domicile from Australia to Norway via a proposed Australian
Scheme of Arrangement (“Scheme”), subject to shareholder, regulatory and court
approvals.
In the event approval to have its securities admitted to the Oslo Børs main list
is not forthcoming, PetroNor Norway will alternatively apply to have its
securities admitted to trading on Euronext Expand, thereby facilitating the
tradability of the New PetroNor Norway Shares on the same securities exchange
that PetroNor Australia is presently listed.
Shareholders will be given the opportunity to vote on the Scheme at the Scheme
meeting, expected to be held in late November 2021 and, subject to the
conditions of the Scheme being satisfied, the Scheme is expected to be
implemented in late December 2021.
Further, the Company advises that it will no longer release an Interim Financial
Report for the quarter ending 30 September 2021. However the Company will in due
course provide a Trading Update announcement covering the same period.
https://live.euronext.com/en/node/6906225
Begge forventes implementert i desember. Her er det bare å glede seg!!!
Scheme of Arrangement; Financial Calendar Amendment
PetroNor Australia (OSE ticker: “PNOR”), the independent oil and gas exploration
and production company with a focus on Africa, is pleased to announce its
intention to re-domicile from Australia to Norway via a proposed Australian
Scheme of Arrangement (“Scheme”), subject to shareholder, regulatory and court
approvals.
In the event approval to have its securities admitted to the Oslo Børs main list
is not forthcoming, PetroNor Norway will alternatively apply to have its
securities admitted to trading on Euronext Expand, thereby facilitating the
tradability of the New PetroNor Norway Shares on the same securities exchange
that PetroNor Australia is presently listed.
Shareholders will be given the opportunity to vote on the Scheme at the Scheme
meeting, expected to be held in late November 2021 and, subject to the
conditions of the Scheme being satisfied, the Scheme is expected to be
implemented in late December 2021.
Further, the Company advises that it will no longer release an Interim Financial
Report for the quarter ending 30 September 2021. However the Company will in due
course provide a Trading Update announcement covering the same period.
https://live.euronext.com/en/node/6906225
Redigert 06.01.2022 kl 13:00
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
16.12.2021 kl 14:52
4163
Hvis Søvold trekker seg kan vel neppe Jens Pace være midlertidig CEO særlig lenge. Han er jo CEO også her:
http://www.quattroenergy.co.uk/
http://www.quattroenergy.co.uk/
Redigert 16.12.2021 kl 14:53
FkL
16.12.2021 kl 14:59
4140
Det har han vært en stund mens han har sittet i styret, så det er nok ingen konflikt slik selskapene ser det. Derimot så er jo han utnevnt midlertidig.
Foreigner
16.12.2021 kl 15:08
4182
I can just imagine the discussions the people in National Holding in Abu Dhabi, PNOR beneficial holder are having right now..." What the hel!!?? We went to Norway so we could get credibility as an honest and serious Scandinavian company with high integrity and this happens!!?? Those bloody Norwegians, give them a slightest change and they revert to pillaging and plundering, effing Vikings never change!!! " :)))
Fluefiskeren
16.12.2021 kl 15:23
4103
Midlertidig ja som jeg skrev. Jeg tenkte ikke på noen konflikt, men å være CEO i to selskaper krever mye arbeid og tid.
Kvike11
16.12.2021 kl 15:26
4087
First Quebec in Canada became a banana republic,
now Norwegian employees are making Norway the same.
A scandal if they have manipulated the stock price down,
which everyone thinks they have.
There has been no control over senior executives,
the board has been busy with everything else.
now Norwegian employees are making Norway the same.
A scandal if they have manipulated the stock price down,
which everyone thinks they have.
There has been no control over senior executives,
the board has been busy with everything else.
Tanjiro
16.12.2021 kl 15:27
4038
E24 oppdaterte nå, Søvold sier selv til E24 at han stiller seg uforstående til siktelsen, står ikke noe særlig mer enn det.
FkL
16.12.2021 kl 15:28
4022
Skal ikke se bort i fra at Eyas ikke har slengt i fra seg noen fraser på grunn av dette nei. Vi vet jo heller ikke hva som har skjedd eller omfanget, men i følge media så dreier det seg om korrupsjonsanklager.
512tr
16.12.2021 kl 15:29
4018
Ikke for Knut Søvold,
han var/er CEO i 5 selskap og styreformann i 5 andre selskap.
https://www.proff.no/rolle/knut-s%C3%B8vold/slependen/272826/
han var/er CEO i 5 selskap og styreformann i 5 andre selskap.
https://www.proff.no/rolle/knut-s%C3%B8vold/slependen/272826/
Fluefiskeren
16.12.2021 kl 15:35
3961
Det er jo bittesmå selskaper med knapt noen ansatte eller virksomhet.
512tr
16.12.2021 kl 15:44
3877
Fluefiskeren skrev Det er jo bittesmå selskaper med knapt noen ansatte eller virksomhet.
Allikevel krever det tid, spesielt i Norge hvor myndighets krav for rapportering for AS er ekstremt.
batterivann
16.12.2021 kl 15:47
3858
Nigeria kommer til å bli forbannet når de får beskjed om korrupsjonsanklagene og ikke har fått noe, eller skjønner at det ikke kommer flere brune konvolutter.
Har kjøpt meg inn i dag og tror dette er storm i et vannglass.
Har kjøpt meg inn i dag og tror dette er storm i et vannglass.
512tr
16.12.2021 kl 15:50
3846
"Jeg stiller meg uforstående til siktelsen og erkjenner ikke straffskyld" er vel en standard frase som blir brukt.
Det samme sa mannen når han fikk vite at kjerringa var gravid...nei, en skal ikke forhåndsdømme Søvold, han kan være helt uskyldig når alt kommer på bordet.
Men så har vi jo denne "ingen røyk uten ild" frasen ...
Det samme sa mannen når han fikk vite at kjerringa var gravid...nei, en skal ikke forhåndsdømme Søvold, han kan være helt uskyldig når alt kommer på bordet.
Men så har vi jo denne "ingen røyk uten ild" frasen ...
Redigert 16.12.2021 kl 15:51
Tanjiro
16.12.2021 kl 16:03
3753
Pnor opp 25% fra dagens laveste kurs, var heldig som la inn odre i natt og fikk napp på 0,74, men kun 13 000 stk. Tenker jeg vil sitte med resten i cash enn så lenge
FkL
16.12.2021 kl 16:14
3674
Ikke noe nytt i denne artikkelen heller, men det vil nok komme flere detaljer etter hvert.
Fluefiskeren
16.12.2021 kl 16:22
3610
Forsåvidt ikke, men litt historikk for selskapet.
Skal bli interessant å se hva denne korrupsjonsanklagen har sitt utspring fra. For det vil vel bli publisert?
Inntil videre var det veldig hyggelig med oppgangen mot slutten av dagen. Må si det var litt mørkt på morgenen med kurs på 0,71 og uten mulighet til å kjøpe. Da ser den i hvert fall ut til å ende litt høyere enn hva jeg kjøpte for i går.Her får man trøste seg med man finner.
Skal bli interessant å se hva denne korrupsjonsanklagen har sitt utspring fra. For det vil vel bli publisert?
Inntil videre var det veldig hyggelig med oppgangen mot slutten av dagen. Må si det var litt mørkt på morgenen med kurs på 0,71 og uten mulighet til å kjøpe. Da ser den i hvert fall ut til å ende litt høyere enn hva jeg kjøpte for i går.Her får man trøste seg med man finner.
512tr
16.12.2021 kl 16:29
3553
Opp i all elendigheta har vi sikkert fått inn en del ny aksjonærer som forhåpentligvis vil bidra med litt mer giv i aksjen.😊
FkL
16.12.2021 kl 16:32
3554
Vet ikke hva du tenker på med publisert, men det er ikke sikkert det kommer detaljer fra offisielt hold. Derimot tror jeg at det vil dukke opp uansett.
Frodemann71
16.12.2021 kl 16:37
3535
Synes dine betrakninger er veldig reflekterte, og vi trenger en mot stemme der tanker om tidligere kursmål nå er helt i det blå på kort sikt. Jeg sitter i ro foreløpig , med mange hundre tusen aksjer. Men vil vurdere posisjonen fortløpende. Har vært med siden Mars, hadde et langsiktig mål, men min tillit til selskapet nå er kraftig svekket.
søkeren
16.12.2021 kl 17:01
3425
Et lyspunkt i all elendigheten; Jens Pace er tilbake, han kan jo det med å skape begeistring , kanskje får han aksjekursen til snu.
Redigert 16.12.2021 kl 17:03
Mrhifi
16.12.2021 kl 17:19
3330
Jens Pace "AKA MR. CONFIDENT" is back as "CEO" 😂😂😂
OH MY GOD😇
Jens Pace var en kæmpe katastrofe i APCL !!!! TRAGISK.
Nok den mest utroværdige CEO on earth.....WTF🤔
OH MY GOD😇
Jens Pace var en kæmpe katastrofe i APCL !!!! TRAGISK.
Nok den mest utroværdige CEO on earth.....WTF🤔
Redigert 16.12.2021 kl 17:28
hofa
16.12.2021 kl 18:13
3138
Ham har du aldrig kunnet med, jeg syntes han er en oplevelse. Men pas du nu bare dine Nol aktier med fede frederiksen
Foreigner
16.12.2021 kl 18:16
3121
solid1
16.12.2021 kl 18:26
3080
Standardfrasene for uskyld i dag omhandler i hovedsak stortingsboliger, reiseregninger og etterlønn.
Det er ikke mange som tiltales for korrupsjon, og enda færre som blir dømt.
Nå vet vi ikke hva saken gjelder, men man bør ikke dømmes på forhånd. Det vil være rimelig flaut for Økokrim dersom de nok en gang bommer i en så offentlig sak.
FkL
16.12.2021 kl 18:34
3052
Denne diskusjonen har vi hatt før og jeg har ikke tenkt å bruke noe krutt på den, men påpeker allikevel at vi trolig ikke kunne vært heldigere enn dette. Har er godt innsatt i alt og kjører for fullt fra dag en. Rett og slett rett man på rett sted.
upsidedown
16.12.2021 kl 18:53
2984
Ser at søknad om opptak på hovedbørsen er utsatt til februar - minst!
Prosessen var trolig drevet av Knut Søvold og jeg undres i dag hva han visste da utsettelsen kom.
Prosessen var trolig drevet av Knut Søvold og jeg undres i dag hva han visste da utsettelsen kom.
Mrhifi
16.12.2021 kl 19:10
2917
Seriøst 😂
Valget af Jens Pace virker som en desperat og panisk handling👎
Valget af Jens Pace virker som en desperat og panisk handling👎
FkL
16.12.2021 kl 19:18
2884
Vi får bare være enige om at vi ikke er enige. Jens godt kvalifisert og har alt som skal til. Det beste er at han kan være effektiv fra dag en. Et utmerket valg.
upsidedown
16.12.2021 kl 19:23
2878
Interessant innspill. Fortell hvem du ville ha fått inn som CEO på en dags varsel. Jeg er spent?
smaa
16.12.2021 kl 20:35
2659
Nå er begge fengslet fram til 23.des. med brev og besøksforbud, alvorlig nok for noen vi har stolt fullt og fast på.🎅🏼🙈
Foreigner
16.12.2021 kl 20:48
2620
FkL
16.12.2021 kl 21:40
2458
Fengslingen er nok en helt naturlig del for å hindre bevisforspillelse under den tid Økokrim samler bevis. Alvorlig er det selvfølgelig uansett, men graden skal vi nok vente med til mer informasjon foreligger.
solid1
16.12.2021 kl 21:40
2454
Meget alvorlig.
Det må likevel være noen tvilsomme «faktum» i saken ettersom man måtte bruke hele kvelden for å overbevise dommeren.
Støtter absolutt ikke korrupsjon, men man skal ikke forhåndsdømme.
Uansett får vi håpe det ikke skader selskapet for mye.
FkL
16.12.2021 kl 22:09
2324
Nå ser jeg at de rører veldig på XI igjen. Vår sak har på ingen måte sammenheng med Timissaken. Der er det snakk om to helt andre lisenser som aldri har vært i vår eie. Utrolig at man ikke engang klarer å lese navnene på lisensene og blander dette sammen med våre. Dette er selvfølgelig også så langt tilbake i tid at det er umulig for verken Knut eller Gerhard å være involvert, ei heller Jens da dette også er før hans tid. Timissaken har heller aldri omhandlet våre lisenser, kun de som ble solgt av Timis’ eget selskap til BP og Kosmos. I så tilfelle så hadde kun selskapet vært berørt og ingen ansatte. Den «terorien» er helt død.
Redigert 16.12.2021 kl 22:11
FkL
16.12.2021 kl 22:32
2231
Klarte dessverre akkurat å klikke bort en forespørsel om tilgang til tråden. Så dessverre ikke nick’et. Den det gjelder må
spørre på nytt.
spørre på nytt.
hofa
16.12.2021 kl 22:40
2189
Selvfølgelig er der kød på sagen. Nu er de varetægtsfængslede og det i isolation, som det nu hedder. Vi andre skal op på hesten igen og videre. Ikke så dårlig en dag i betragtning af minus 300 kg fra morgenstunden til at ende i + med køb over dagen.