5th Planet Games reaching for the Sky(bound)

OTE
5PG 11.10.2021 kl 18:14 242617

5th Planet Games er etter fusjonen med Skybound et helt nytt selskap med ny ledelse, masse tilgjengelig IP, penger i banken og spennede fremtidsutsikter. Vi starter i den forbindelse ny hovedtråd under riktig ticker - 5PG.

Etter korrespondanse med ny CEO Mark Stanger kan jeg oppsummere:

- Skybound er handlekraftige, og kan faget sitt. 5PG får nå en mye større tyngde.
- Både Skybound og Mark sier at de er opptatt av aksjekurs og kommunikasjon, og i større grad enn den gamle ledelsen vil orientere markedet om hva som skjer fremover. Det gjenstår å se.
- 5PG har null gjeld, kostnader under kontroll, og penger på bok. CEO Mark Stanger er opptatt av å bygge en bærekraftig selskap, og Skybound kommer til å spytte inn mer penger ($2m) i 5PG innen 7. mars (tranche 2).
- 5PG har allerede begynt å tjene penger på avtalen.
- 5PG har tilgang til hele Skybounds IP-katalog, og skal både i mye større grad enn tidligere være en publisher. Det skal lansere 2-4 spill i 2022, og 4-6 spill i året fremover. Det skal utelukkende fokuseres på kvalitetsspill. Her kommer det store titler.
- 5PG kommer til å være co-publisher på flere titler sammen med Skybound 8Before Your Eyes, The Walking Dead osv), men også både utvikle og distribuere spill alene der det er naturlig. De beholder derfor noen utviklere.
- Mark Stanger har bekreftet at de ser grundig på muligheter med NFT og Metavers, der NFT spesielt er interessant for styret.
- Before Your Eyes har overgått forventningene, og kommer til mobil høsten 2022 i samarbeid med Netflix. Det forventes en distribusjonsavtale til (sannsynligvis VR).
- 5PG ble paralellnotert som IDGAF på OTCQB i USA 10. februar, 2021 for å være mer tilgjengelig for amerikanske investorer (https://www.otcmarkets.com/stock/IDGAF/quote).

Fremtiden ser lysere ut enn noen gang.
Redigert 01.04.2022 kl 07:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.07.2022 kl 14:37 4467

Tenker at de som tar til seg dine kommentarer om mulig er mest korka. Gikk ned på ett lavt nivå nå med denne kommentaren, men klarte ikke å la være. Denne «Bassebu» må ha særdeles lite å gjøre.

Fra det ene til det andre. Blir ikke overrasket om det kommer flere børsmeldinger denne uken om ytterligere inside handel fra andre enn styremedlem Nielsen.
Redigert 27.07.2022 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
Bighornsteak
27.07.2022 kl 15:02 4447

Er ikke mye relevant/saklig som kommer ihvertfall. De som har tatt seg tid til å lese seg opp på selskapet og casen skjønner jo dette😊 Så er det jo dessverre folk som lar seg påvirke i frykt, men det er de som ikke trenger å drive med aksjer.
Redigert 27.07.2022 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2022 kl 07:19 4266

10% opp i går og tror vi får en ny dag med opptur. Kursen selges ennå på billigsalg, burde som tidligere nevnt ligget på 2,5-3 før promoteringen av selskapet og IDGAF i USA.
Slettet bruker
28.07.2022 kl 08:39 4233

Å der kom børsmelding om ny inside handel
Gullhaugen
28.07.2022 kl 08:40 4287

Ledelsen laster og laster . NOE stort på komme utover høsten.
Slettet bruker
28.07.2022 kl 09:04 4411

Ja, det kan vi være enige om. Et stort sjokk, antagelig. Det er klassisk pump and dump, dette, når eiere som sitter på en stor post de ønsker å bli kvitt, kjøper noen få aksjer for å kunne sende ut en børsmelding som de forestiller seg at skal være kursdrivende.
Bighornsteak
28.07.2022 kl 09:09 4416

Hvorfor ikke komme med noe nytt, en å gjenta det samme 1000 gang? Vis noen faktisk hører på det du sir blir jeg sjokkert😂
Byggern
28.07.2022 kl 09:19 4413

Skremmende hvor lite folk har å drive med, når de aktivt sitter på forum og kommenterer en aksje de overhode ikke er inne i.
Osvaldsen
28.07.2022 kl 09:28 4530

Må være litt forsiktig med å legge ut fake info ;) Hvorfor skal eierne kvitte seg med aksjeposten før de er ferdig med å kjøpe seg inn i aksjen til en veldig gunstig pris?

Osvaldsen
InnerTier
28.07.2022 kl 09:49 4670

Ja, ryktebørsen i bransjen er forventningsfulle til 5PG, fordi kursdrivende nytt er rett infront. Et viktig poeng er at innsidere ikke kan kjøpe tett på kursdrivende meldepliktig nytt. Innsidekjøp er et suverent og solid kjøpssignal.
31-2022 MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE PRIMARY INSIDERS IN 5TH PLANET GAMES
MELDEPLIKTIG HANDEL FOR PRIMÆRINNSIDERE Newsweb
COPENHAGEN, July 28th, 2022: 5th Planet Games A/S (OMX: 5PG) announces that Board Member in 5th Planet Games, David Alpert buys shares through his fully controlled trust The Peanut & Pookie Family Trust. The Peanut & Pookie Family Trust has on July 27th, 2022, acquired 135,000 new shares in 5th Planet Games at an average price of NOK 1.76. The total purchasing price for the new shares' amounts to NOK 237,000. Following this transaction Mr. David Alpert and The Peanut & Pookie Family Trust direct and indirect controls 16,436,679 shares in 5th Planet Games.
InnerTier
28.07.2022 kl 09:55 4780

;D Sliter du med logikken, fordi du sitter blakklåst og tidtrøyte fantaserer på andres vegne uten ok respektabel bransje know how?
UberMath
28.07.2022 kl 11:09 4711

Hvorfor skal alle kjøpe 5PG pga filleselskapet Skybound Games? Å bli hold liv i enn så lenge mens de fortsetter å lage nye stygge tapsprosjekt er vel ikke noe å prise aksjen inn i himmelen for?
Slettet bruker
28.07.2022 kl 11:17 4752

Nei. Men jeg har god kunnskap om børs, etter å ha holdt på i førti år, og gjort alle de tabber som er mulig å gjøre. Så jeg kjenner dem godt igjen.

Her en min subjektive oppfatning av situasjonen nå; selskapet er mer eller mindre verdiløst, at noen få, større aksjonærer sitter med mesteparten av aksjene og vet at tiden renner ut, for å bli kvitt dem. Derfor forsøker de å gå opp kursen før de prøver å sikre noe av papirverdien. Men det funker jo bare ikke, folk - bortsett fra de aller mest sveiseblinde fantastene - holder seg laaangt unna. Siste uka er vel kursen ned 17-18%, trass i at det har rast ut mer eller mindre meningsløse meldinger og foretatt to små innsidekjøp. Hvorav hvertfall ett ser ut til å ha kommet før en presumptivt børssensitiv nyhet er meldt. Slikt er ikke bra, og avslører en massiv uprofesjonalitet i selskapet.

Altså; mange røde lamper blinker. Jeg hadde aldri tatt sjansen på å gå inn igjen i 5pg. Til det er jeg altfor glad for å ha tjent de kronene jeg gjorde, på denne galskapen. Har ikke tenkt å kaste vekk de.

Forøvrig; jeg noterer meg jo at du har null kunnskap om hverken selskapet eller aksjemarkedet. Jeg ser også at din eneste respons på saklige motforestillinger som du ikke liker, men ikke har intellekt nok til å imøtegå på skikkelig vis, er å prøve å latterliggjøre opponenten.

Allikevel så tillater du deg altså å anbefale andre å handle dette papiret, fordi du innerst inne er engstelig for å ha driti deg ut, og føler det tryggere om andre gjør som deg. Psykologi fra første semester. Helt grunnleggende.
Redigert 28.07.2022 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
Bighornsteak
28.07.2022 kl 11:49 4842

Vis du aldri skal gå inn i 5th igjen, hvorfor gidder du å bruke energi på å kommentere her da? Du beviser bare mer og mer hvor lite troverdig du og dine kommentarer er😂 lykke til med denne store erfaringen din, for utifra hvor usaklig du er så trur jeg lite på at du er så erfaren som du sir😊
Tetristroen
28.07.2022 kl 12:48 4898

Dette er vel et åpent forum der alle kan kommentere, uansett bakgrunn eller hva slags aksjer vi skulle holde på, eller? Skjønner at det kjipt når folk kommer med stikkere mot noe du selv har troen på, men her kunne du ha forsvart casen din i stedet for sånn tull. Det som blir påpekt her er jo en blinkende varsellampe, men ja, det viktigste er vel å få skutt budbringeren sånn at "euforien" kan opprettholdes.
InnerTier
28.07.2022 kl 13:34 4903

:) Glad du skribler ut og letter på trykket - sunt.

Fargerikt forum har egenartet nytteverdi for noen og enhver på ymse vis - for de aller fleste brukerne.

Lykke til på siste "longlife" leggen i livet. Minner om at frisk lufta er ute blant naturelementene.
Fortsatt god sensommer, høst og vinter!
InnerTier
28.07.2022 kl 21:56 4716

17:36 Skjul 32-2022 MAJOR SHAREHOLDER ANNOUNCEMENT REGARDING 5TH PLANET GAMES A/S
FLAGGING Newsweb
This major shareholder announcement regarding 5th Planet Games A/S, Gothersgade 11, DK-1123 Copenhagen K, company reg. no. 33597142 (the "Company") is made pursuant to section 38 of the Danish Capital Markets Act. On 27 July 2022, The Peanut & Pookie Family Trust acquired 135,000 shares of a nominal value of DKK 0.05 each in the Company, corresponding to 0.08 per cent of the total share capital and voting rights of the Company. Accordingly and following the acquisition, The Peanut & Pookie Family Trust holds, directly and indirectly, 16,448,454 shares in the Company, corresponding to 10.02 per cent of the total share capital and voting rights of the Company. The Peanut & Pookie Family Trust holds 28.20 per cent of the share capital and voting rights of Mr. Mango LLC. Mr. Mango LLC holds 100 per cent of the share capital and voting rights of Bumbio LLC. Bumbio LLC holds 100 per cent of the share capital and voting rights of Skybound Game Studios, Inc. Skybound Game Studios, Inc. holds 57,849,129 shares in the Company, corresponding to 35.25 per cent of the share capital and voting rights of the Company.
OTE
29.07.2022 kl 01:03 4550

Det begynner å bli ganske innfløkt og rotete med alle disse børsmeldingene, og det er lett å bli forvirret da det opereres med litt forskjellige tall - i dette tilfellet markedsprisen aksjene er kjøpt for (NOK 1,76, og nominell pris per aksje (DKK 0,05) som er aksjekapital delt på antall aksjer.

Etter kjøpet har The Peanut & Pookie Family Trust direkte eller indirekte eierskap til 10,02% av aksjene i 5th. Det jeg først stusset litt på var både hvorfor det var behov for å sende to børsmelding om dette (én om kjøpet og én om eierskap), og hvorfor børsmeldingene opererer med to forskjellige totale antall aksjer (første: 16 436 679, andre: 16 448 454).

Det er altså en differanse på 11 775 aksjer med henvisning til samme kjøp (135k). Det virker imidlertid å være en skrivefeil i første børsmelding (kommer tilbake til det).

Det andre man kan bli litt forvirret av er flaggingen av 10,02% eierskap i 5th ettersom David Alper ikke har kjøpt aksjer før, alle selskapene som nevnes, hvem som eier hva, og hvor mye de eier.

Styremedlem David Alper kjøpte altså i går 135k aksjer gjennom sitt heleide selskap The Peanut & Pookie Family Trust. Samme stiftelse eier 28,20% av Mr. Mango LLC som eier 100% av Bumbio LLC som igjen eier 100% av Skybound Games Inc.

David Alpers stiftelse The Peanut & Pookie Family Trust indirekte eier dermed indirekte 28,20% av Skybound Games Inc. Skybound Games Inc eier som vi vet 57 849 129 aksjer i 5th.

Regner vi dette sammen får vi: (57 849 129 x 0,282) + 135 000 = 16 448 454 - altså samme antall som nevnes i børsmelding nummer to, og 10% av totalt utestående aksjer i 5th.

Litt flaut at man ikke klarer å regne riktig i første børsmelding, og det hadde vært fint å rydde opp i potensielle misforståelser ved å adressere det konkret i børsmelding to. Men det går i hvert fall opp.

Det er selvfølgelig positivt at Henrik Nielsen og David Alper kjøper. Men Henrik har drøye 4,6 millioner aksjer / 17,5 millioner warrents, og David drøye 16,3 millioner aksjer fra før (til kurs 0,57-0,91). Nå kjøper de henholdsvis 225k og 135k. Det mener jeg lukter litt støttekjøp.
Slettet bruker
29.07.2022 kl 07:25 4449

Tull. Slutt å kverulere etter noe negativt kun pga av at du selv har solgt deg ut. Tidligere var det flere som etterlyste inside handel når kursen gikk ned, nå er det gått over til å bli støttekjøp 😂 Skjerp dere, selvsagt har ikke enkeltpersoner som sitter i styret lyst å brenne penger. De vet hva som kommer, derfor handler de aksjer.
Redigert 29.07.2022 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2022 kl 07:35 4440

«Enkeltpersonene i styret» som du henviser til, har meget store aksjeposter fra før. Når det meldes innsidekjøp av småpostet - relativt sett - fra slike, er det grunn til å være på vakt. Det pleier å være en enkel måte å jekke opp kursen på. Eller dempe en aksje i fritt fall, som i dette tilfellet.

Det oser desperasjon fra ledelsen i 5pg nå. Ikke rart, de er jo snart blakke.

Jeg spør deg igjen, jeg, siden du ikke har svart tidligere; hvilke fundamental kunnskap om selskapet er det du har, som du mener at markedet har gått glipp av? Hvorfor klarer du ikke å begrunne investeringen din, på grunnlag av faktiske forhold? Jeg skjønner jo at du har tro på selskapet, det må være en grunn til det. Er det bare ren gambling du driver med?

I såfall burde du holde deg for god til å prøve å påvirke andre til å handle dette papiret. Folk kan fort tape alt, om de investerer i en såpass tvilsom aksje som dette. At du selv kaster bort pengene dine, får så være. Men ikke prøv å få andre til å gjøre det samme.
Redigert 29.07.2022 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2022 kl 07:46 4445

Kommenterer ikke dine innlegg «Bassebu». Rart du får være inne på FA sine forum med alt tøvet du skriver over alt.
OTE
29.07.2022 kl 09:04 4439

Kverulere etter noe negativt? Har du lest posten min? Enten så skjønte du den ikke eller så har du skylapper på. Jeg skriver at det er positivt at de kjøper, men realiteten er at 225k/135k ekstra betyr null for dem. Snittprisen deres beveger seg en promille, og de vil heller ikke merke det på økt fortjeneste siden de har så mye fra før. Greit å kalle en spade for en spade.

Mitt andre poeng var å dele den faktiske aksjestrukturen til Skybound/David Alper siden den kan være forvirrende for mange. I motsetning til deg deler jeg informasjon som kan ha interesse for andre. Du har aldri kommet med noe som helst av verdi til denne tråden annet enn daglige poster om at denne skal til x kr løpet av kort tid fordi du har hatt så lovende korrespondanse med MS. Hva denne lovende korrespondansen består av vil du aldri si siden "du lever av aksjer".

Det er derfor umulig å kvalitetsjekke og selv vurdere noe du skriver, og da sitter man igjen med overentusiastisk babbel kun med det formål å snakke kursen opp. Dette kommer fra meg, trådstarter, som gjennom rundt to år har lagt ned ekstremt mye tid og edruelig entusiasme rundt 5PG.

Spar oss for slike useriøse kommentarer. Et forum er ikke tjent med å være et ekkokammer.
Redigert 29.07.2022 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2022 kl 09:28 4402

Enig i at jeg ikke deler mye informasjon, det ligger mye arbeid i å sette seg inn i ulike selskap og jeg holder mye av dette for meg selv. Allikevel kan jeg si om selskap er verdt å gå inn i eller ikke, hver enkelt får gjøre seg opp sin egen vurdering og lete etter relevant info.

Når det er sagt, dine "bedrevitende" kommentarer har jeg tatt med en klype salt hele veien. Finn deg ett annet selskap å bruk din energi på. Pussig at så mange plutselig har så mye de ville ha sagt om 5Th? Det er ikke uten grunn, mange er ute etter å prate ned selskapet nå siden det VIL komme nyheter som vil skyte fart på kursen. Ha en fin dag, setter punktum for å diskutere med deg.
Redigert 29.07.2022 kl 09:44 Du må logge inn for å svare
InnerTier
29.07.2022 kl 09:35 4442

Vi skal vel ikke se bort ifra, - at innsidekjøpene kan ha sammenheng med nært forestående meldepliktige gode nyheter og halvårsrapporten 30. d.m.?
Jeg velger å tro det og kjøper jevnlig noen ganger ut siste fredagen i juli - en mnd før halvårsrapporten.

God helg til alle tråd aktive når den tid kommer!
OTE
29.07.2022 kl 10:01 4570

Om du mener at jeg "plutselig" har så mye jeg vil si om 5th har du virkelig ikke fulgt med i timen.
Slettet bruker
29.07.2022 kl 10:36 4584

Tenker bunnen er satt og at vi vil se en positiv trend i neste uke og fremover i august mnd.
infrarød
29.07.2022 kl 10:40 4592

Jeg håper du har rett for det har du sagt siden kursen var over 2. Nå er vi u der 1.7. Finnes det noen støttenivåer på vei nedover, for dere som kan TA
Slettet bruker
29.07.2022 kl 10:42 4600

Støtte på 1,6
Mattelæreren
29.07.2022 kl 11:18 4565

Min erfaring , på generelt grunnlag, er at aksjer som har begynt å falle slik denne har fortsetter å falle lengre ned enn man skulle tro. Mange vil sikre seg mot videre tap.
Særlig når det har vært dårlige meldinger slik som her.
Så jeg tror den skal videre ned...
Men det er bare min erfaring og " tro"..
Slettet bruker
29.07.2022 kl 12:03 4514

Ser ut til at den kryper opp igjen etter å ha nådd støtten. Vent å se, fra neste uke vil kursen gå opp steg for steg hver uke frem mot Q2
Herrain1
29.07.2022 kl 12:30 4494

Her er alt som det gamle ser jeg. Noen skryter uhemmet, noen kritiserer for alt og ingenting, og noen forsøker å holde en saklig debatt. Mye rart altså. Må selv si at jeg syns aksjen er akkurat der den burde være. Hvordan trenchene nå vil påvirke verdien må man nesten bare vente å se. Men ut fra et syn på selskapet alene så er det veldig spennende å følge fremover. Co-publiseringsavtalene er fine startavtaler for å drege 5th i gang med investeringsprosjektene sine, kjekt at de holder playngo samarbeidet i livet også, men det jeg har mest tro på er at de skal få til noe godt med funfair games. Det vitner om at de har troen på egne og nye / innovative prosjekter. Jeg tror vi kommer til å få se flere avtaler snart som bare er 5th også, som gjerne er nyvinnende, som f.eks BYE. Selskapet som lager BYE holder på med et nytt spill, hvor de på discord søkte testere til et nytt hysj hysj prosjekt. Det vil ikke forundre meg ikke om 5th / Skybound står klare til å føre det ut i verden om de ser potensiale i det.

Å hevde 5th er blakke og at skybound er et lite pisselskap er også en del av de merkelige utsagnene jeg ser her. Som jeg sa da skybound kom inn, de kommer til å bygge sten for sten, og bygge et selskap, ikke bare akskjeverdi, og de har de så til de grader gjort. Nå har de gjort en god jobb med å holde støttehjulene på 5th i form av co-publiseringsavtaler, men jeg håper og tror at i løpet av året kommer støttehjulene av, og 5th får sin egen større lansering. Det trenger dem.
OTE
29.07.2022 kl 13:24 4455

Godt skrevet. Har savnet en stemme som din både her inne og på XI der brukervennligheten er bedre.
Slettet bruker
29.07.2022 kl 13:48 4473

Tross mye skitslenging frem og tilbake i ulike forum valgte jeg å gå inn i aksjen i dag :) Ser risikoen, men har lest meg opp på selskapets siste presentasjoner og skjønner at vi snakker om ett helt nytt 5 Th Planet etter at Skybound kom inn i fjor. Ser Skybound har noe som heter XPO III i dag, er dette noe som vil være relevant mot spill til 5Th?
Herrain1
29.07.2022 kl 14:33 4451

Det er det samme gamle på forumene, noen er positive, mange er negative, begge sider er gode på å være usaklige. Ta til deg informasjon, og gjør opp din egen mening. Så lenge du kjøper deg inn på et nivå du er fornøyd med er det bare å kjøre på. Vil ikke anbefale denne aksjen som en kortsiktig gevinst, men har veldig troen på lang sikt. På xpo tipper jeg du vil få høre litt om escape academys inntog i spillverden, og at de forbereder til wrestlequest-lansering. Så bruker de å hinte litt om fremtiden, nå har vi lært at man bør alltid følge med på hva Skybound lanserer av spill, for man vet aldri når 5th har en finger med i spillet. (Pun not intended)
Redigert 29.07.2022 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
Herrain1
29.07.2022 kl 14:38 4487

Takk for det. Ble veldig lei de ensidige diskusjonene om prating opp og ned omkring aksjen, og takeover eller ikke, ble mye ensporede debatter, og negativt vinklede debatter. Er mer interessert i å se på hva som foregår i og rundt selskapet, og hva som kommer til å skje fremover. både positivt og negativt.
Slettet bruker
29.07.2022 kl 15:29 4519

Ser den. Kjøpt for 250k og legger litt lokk på aksjen til å se hva som rører seg senere i høst.
Slettet bruker
29.07.2022 kl 17:11 4487

Jubeluken du spådde, etter å ha kjøpt en haug aksjer, den med alle meldingene og innsidekjøpene…. Hvordan gikk den, egentlig? Drøyt 22% ned, stemmer ikke det?

Hva mener du da skal til, for at denne trenden skal snu? Jeg mener, selskapet har jo knapt inntekter, omtrent ingen ansatte (bortsett fra en hyper sjef som sender børsmeldinger som andre sender snaps). Så det er altså ingen riktig eller gal pris, 0,50 er like logisk som 1,50.

Det henvises til at 5pg skal lansere ett eller annet som brått skal gi kjempeinntekter, men faktum er vel at historikken tilsier at de ikke har det som skal til, for å lykkes. Lego ble ingenting av, Tintin gir knapt penger i kassa etc etc.

Så hvorfor skal tingene plutselig snu seg nå? Det er å tro på julenissen. På den annen side, noen gjør jo faktisk det.
OTE
29.07.2022 kl 19:07 4606

Helt enig. Nettopp derfor man trenger flere reflektere meninger, ikke tanketomt oppspinn og suppe på spiker.
Herrain1
29.07.2022 kl 19:21 4724

Det verste våset jeg har sett. 5th invester penger i spill, og tjener på å publisere de sammen med skybound. Trenger ingen ansatte for å gjøre dette. De samarbeider med funfair games om å gi ut hugo spill, trenger ingen ansatte for dette heller. 5th gjør samme business som vi ønsker å gjøre, investerer sine penger i noe de tror vil gi avkastning. Glem tintin og lego, 5th skal ikke produsere noe som helst. De skal investere pengene i prosjekt de har troen på, og tjene på de basert på hvor bra dem gjør det. Ganske enkel prosedyre. Det skal ikke være en stor greie som skal gi penger over natta, men bygge god inntekt med mange små men gode avtaler. Over tid blir dette veldig bra.
Redigert 29.07.2022 kl 19:24 Du må logge inn for å svare