Torstein Hagen sier nei til både EU og EØS for Norge.

Slettet bruker
17.10.2021 kl 18:50 1324

Sitat av Torstein Hagens uttalelse :
– Jeg er ikke tilhenger av at Norge skal være assosiert medlem av EU, gjennom EØS-avtalen eller medlem av EU. Jeg mener vi best er tjent med å stå utenfor EU. Jeg ser ingen grunn til å underkaste oss det der.

Han mener England gjorde det riktige med sin Brexit.

– Jeg mener vi best er tjent med en frihandelsavtale. EØS er bare tull. Det gir oss alle forpliktelsene, uten innflytelse.

Han sier EU med stor glede vil handle med oss gjennom en frihandelsavtale, fordi vi har produkter de virkelig trenger og vil ha.

– Dette er enkelt: Hva er det vi har og trenger marked for? Olje, gass og fisk og litt til. Alt det der vil EU ha.
____________________________________________________________________________________
Helt enig Torstein Hagen, jeg sier det samme selv. Flott å se din holdning her Hagen.

Jeg kan tilføye : Dette kan indikere ingen flere strømkabler sørover, før en frihandelsavtale er på plass.
Norge må trekke seg ut av EØS.
Vi kan eksportere masse strøm fra havvind på norsk område, men det er ikke aktuelt før en
frihandelsavtale er på plass.
Og i mellomtiden må ikke nordmenn straffes med tullete og unødvendige økninger på drivstoff og strøm.
Fellesskapet får gjøre opp med norske husholdninger og industrien på strømmen. Rett og slett kompensere
med utbetalinger. Norske drivstoffpriser anno oktober 2021 og fremover, betyr ingen verdens ting for det
globale klimaet. Det er kun konfiskering av folks penger.

Norske klimappolitikere som snakker om å øke norskedrivstoffpriser for å bedre det globale klimaet,
kan vi ikke ta seriøst i det hele tatt. Kom med andre ting. Ikke dette tullet her.

Hagen sier også i flg. VG, at hydrogen er bra for skip. Ikke LNG som inneholder metan.
Redigert 17.10.2021 kl 19:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2021 kl 19:06 1291

Jeg hadde ett alvorlig helseproblem ..
EU/EØS gjorde at jeg raskt fikk langt bedre og mere effektiv
behandling utenfor Norge uten å måtte slåss med NAV og ett lite
kompetent helsevesen i Norge.

Til Torstein Hagen og andre EU/EØS motstandere har jeg bare en melding ...
Dra til ........
Slettet bruker
17.10.2021 kl 20:26 1234

Hva kostet helsetjenesten i utlandet ?
Majoriteten av det norske folk skal ikke dra til ........
Redigert 17.10.2021 kl 21:52 Du må logge inn for å svare
pengex
17.10.2021 kl 21:37 1154

Hvis problemet var fylla.....ja da er eu svaret.....
Slettet bruker
17.10.2021 kl 21:48 1124

EU tvang Norge i kne slik at syke personer kunne oppholde seg i EU/EØS uten
havne i buret når en kom hjem .... Gull verdt å ha full fokus på behandingen
og slippe å slåss med NAV, loven og helsevesnet i Norge

Jeg gjorde en helsekontroll i Norge, påpekte at medisinene jeg
fikk gav for store bivirkninger og andre plager.

Det var som å snakke til veggen .... Så jeg satte meg på første fly
ut av Norge. Syke mennesker skal hjelp .. de skal slippe å kjempe
mot systemet ..

Legene i utlandet stusset over pillevalget de norske legene hadde gitt meg ..
De ba meg prøve en annen pille miks .. de sjekket også om de medisinene var
tilgjenglig i Norge

Behandling, rehabilitering og opphold betalte jeg av egne lommer ....

Majoriten av det norske folk vil ikke ut av EØS/EU systemet ....

Slettet bruker
17.10.2021 kl 21:57 1103

En stor majoritet av det norske folk, har gang på gang vist at de vil
ikke at Norge skal bli EU medlem. EØS er det også stor motstand
mot.
Jeg tror mange lytter til Torstein Hagen her. Flere fra næringslivet bør
komme med lignende uttalelser.
Slettet bruker
17.10.2021 kl 22:13 1074

Det er del som får litt trøbbel når de kommer tilbake til Norge ...
Godsakene til maten og kveldkosen koster en smule mere i Norge ...

Svigermor bodde deler av året i Spania p.g.a vinter i Norge.
Hun var mere fornøyd med de spanske legene enn de norske ..
En nær venninne til kona har en unge de de norske legene ikke klarte å stille riktig diagnose på.
Legene i Barcelona fikk stilt riktig diagnose og ordnet med medisiner ...

Kompetanse nivået til norsk helsevesen kan en stille spørsmål ved ....

Slettet bruker
17.10.2021 kl 22:24 1053

Den stor EØS motstand er ikke tilstede og langt flere
i næringslivet ønsker ikke å røre ved EØS avtalen ....

Noen er selvsagt mindre fornøyd men det er ikke mange ..


Slettet bruker
06.11.2021 kl 11:57 821

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/lVJGEo/eu-viktigere-enn-noen-gang
Vi skal ikke inn i EU, vi skal ut av EØS.
Det er så mye galt og mangelfullt i denne artikkelen at jeg ikke ser noe poeng å gå inn i det.
Bare det forhold at EU består av land som ikke har folkeinitierte og folkegodkjente valglover,
noen av dem, sier sitt. EU er et nazistisk, facistisk, og korrupt system, styrt av den svært
fåtallige globalistiske eliten. De utsteder også penger ut av ingenting, og påtvinger resten av
verden gjennom underliggende krigsmaskineritrusler og bedragsoperasjoner, som på sine
måter "forsvarer" valutaen, å måtte tåle deflatering av sine verdier og arbeidsinnsatser, gjennom
å måtte tåle egentlig verdiløse papirpenger, som fullverdige penger med realøkonomisk dekning.
Akkurat slik nazipartiet gjorde det, og de kalte metoden for produktiv kredittskapning. Nazipartiet
finansierte infrastrukturutbygginger med metoden, og krigsmaskineriet ble muliggjort gjennom å
ta til fange arbeidsdyktige mennesker, holde de innesperret på et overlevelsesminimum av kost
og losji, og tvinge de til å arbeide gratis for seg. Det gikk mye i å lage våpen og ammunisjon. Som
skulle brukes til nye erobringer og innlysende nye uunngåelige eller nødvendige drap på dets vei.
De arbeidsudykige ble drept. EUs store pengeutstedelser utav ingenting ( som koster Norge alene
x antall milliarder hver gang i eiendelsverdi- og arbeidsinnsats devalueringer), er ikke noe annet
enn DAGENS VARIANT av slavearbeid i Auschwitz og masse andre konsentrasjonsleire under
krigen, og hyper-inflasjonen i 1923. EU har intet demokratisk konstitusjonelt grunnlag hos det
europeiske folk. Det er laget av eliten alt sammen. Hadde hvert eneste medlemsland hatt folke-
initierte og folkegodkjente valglover, så kunne vi snakket. Men før det er et faktum ; NEI !

Jeg gjetter på at EØS-medlemskapet koster oss noe sånt som 500 milliarder kroner netto i året,
kanskje mer. EU trenger oss mer enn vi trenger EU. EU behøver vårt mangfoldssortiment av
energi- og sjømatsprodukter. Og de kommer antagelig til å behøve dette mer og mer. Videre, hør
hva Torstein Hagen sier. Han opererer ute i Europa, og vet hva han snakker om. Han kjenner dette
på pulsen hver dag.

Hovedproblemet med dagens EU, er dets nazistiske røtter. Europa må først bli bestående
av bare ekte demokratier, før det har noen hensikt å snakke om noe eventuelt EU.
Redigert 06.11.2021 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2021 kl 22:28 693

https://www.youtube.com/watch?v=QIbIn18ND6I
Utrolig usmakelig at norske annonsører ikke sørger for å forhindre at deres reklamesnutter havner på
sånne alvorlige videoer som dette !
Denne videoen er om en dame i 50 årene, som levde i Auschwitz i drøyt 1 1/2 år som 17 åring med sin
mor. Auschwitz-delen kommer etter 10 min. Hun besøker stedet ca i 1978 med sin sønn. Og beretter
inngående om hvordan det var å leve der. Dette er mye mer lærerikt enn mange overfladiske videoer.
Det var godt over 500 store slavearbeidsbrakker i Auschwitz-komplekset. Med over 1000 kvinner i
hver av kvinnebrakkene. Mesteparten av de 400 - 500.000 slavearbeiderne var menn. Men det var
tydeligvis kanskje 50.000 slavearbeidskvinner også. De som bodde der kunne ikke ha oversikt over
alt. Det er via luftfotos og karter vi kan se at det var kanskje ca 550 store slavearbeidsbrakker. Andre
typer bygninger kom i tillegg. Og de mannlige slavene arbeidet i store fabrikkomplekser utenfor leiren.
Det er lett å glemme de store dimensjonene når man ser mange andre videoer. Det er jo dimensjonene
og innholdet i alt sammen, og hva som foregikk der som er viktig å forstå, for å skjønne noe av dette.
Nazistene hadde tenkt å utslette alle spor der, men de fikk ikke gjort det.
Man får i denne videoen unike detaljer i dette. Fant den først i kveld. Aldri sett tidligere.
De som skal uttale seg om EU, bør som et minimum ha besøkt en slik leir. Det fins fler å besøke. Det
var masse leire totalt sett. Dette settet å tenke er ikke borte i dag. Eliten drev med dette da, og driver
med dette i dag, bare på andre måter. På anno 2021 måten.
Redigert 06.11.2021 kl 22:36 Du må logge inn for å svare