PNOR..."KURS KORRIGERING" 🚀

Mrhifi
PNOR 18.10.2021 kl 08:47 10591

Oil price er tæt på 90$💰

Der må snart komme en "PETRONOR KURS KORRIGERING" 🚀Penge kommer til at vælte ind i de kommende kvartaler !!!🌎


Oil Prices Will Remain High For Years To Come....
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Oil-Prices-Will-Remain-High-For-Years-To-Come.html

EIA Sees Solid Global Demand For Oil, Gas And Renewables To 2050
By Tsvetana Paraskova - Oct 06, 2021
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/EIA-Sees-Solid-Global-Demand-For-Oil-Gas-And-Renewables-To-2050.html

Bank Of America: Energy Crunch Could Lead To $100 Oil And Economic Crisis.
BofA is bullish on oil not only in the near term, but in the longer term as well, due to the chronic underinvestment in new supply
https://oilprice.com/Energy/Oil-Prices/Bank-Of-America-Energy-Crunch-Could-Lead-To-100-Oil-And-Economic-Crisis.html
Redigert 26.10.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
18.10.2021 kl 09:01 7170

IEA Director: Energy Prices Will Continue To Rise Without Greater Investment in.
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/IEA-Director-Energy-Prices-Will-Continue-To-Rise-Without-Greater-Investment-In.html
Redigert 18.10.2021 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
thief
18.10.2021 kl 09:04 7155

Ja,er helt hinsides hvor lavt denne selges på,når vi vet kursen var rundt 1.3kr da oljeprisen var 40usd!!!Og i tillegg har de kommet med et fantastisk kjøp i congo!Så en stor korrigering burde komme snart.Pengene renner jo inn,med en produksjon på ATH (4000fat)!Når kursen var 1.3kr på 40usd,var vel produksjonen rundt 2600-2700fat
kaymo
18.10.2021 kl 09:22 7050

Mtp at det ikke kommer en Q3 fremlegg, så må nok en evt. korrigering vente på seg.. det fundamentale har ikke endret seg, da markedet ikke har oppdaterte tall fra selskapet? ...
tuja
18.10.2021 kl 09:33 7002

https://www.foxbusiness.com/markets/crazy-bets-200-oil-options-market

Traders once again are betting that the U.S. oil benchmark will surge above $100 a barrel, from a recent $82, as early as December. U.S. crude, known as West Texas Intermediate or WTI, is up 10% this month, and 70% this year, but it hasn’t hit $100 since the oil crash of 2014.

Wagers across the Atlantic are even more aggressive. Some traders are betting Brent crude, the global benchmark, will hit a record high of $200 a barrel by December 2022, according to data from provider QuikStrike. Options give investors the right to buy or sell at a stated price by a certain date. Traders typically use options to make directional bets or to hedge their portfolios.
thief
18.10.2021 kl 09:35 6989

De fleste skjønner vel at det fundamentale har forandret seg, når oljeprisen har steget fra 40 til 85!!!!Selv om det ikke virker slik🙂Og at produksjonen er opp 60% etter kjøpet i congo!Pengene renner inn,med en break even på 20usd!
nkamok
18.10.2021 kl 09:39 6946

Tror absolut ikke det har noget med Q fremlæggelse at gøre - tallene kommer, men uden den store rapport 🤷‍♂️
Mrhifi
18.10.2021 kl 14:13 6719

Der kommer en kraftig korrigering,
når 10-15% "emi profit-traders" are done😇🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 18.10.2021 kl 14:15 Du må logge inn for å svare
Kvike11
18.10.2021 kl 14:25 6666

Med en aktie kurs på 1,30 på olie pris på 40 dollar, akn vi jo med lethed dobble aktie kursen til 2,60 og derefter lægge en øgning i produktionen på 60 % så er vil over kurs 4.
Nogen må snart opdage at kursen er ren forærings pris og med kæmpe rabat.
Ledelsen må komme med en opjustering, og gode nyheder.
Derfor vil kursen stige til over kurs 4 og måske endnu højere.
Mrhifi
26.10.2021 kl 07:31 6262

Aktier bliver lagt i skuffen ! Der kommer en kraftig korrigering.

Oil Prices Will Remain High For Years To Come....
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Oil-Prices-Will-Remain-High-For-Years-To-Come.html

Redigert 26.10.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
GullogGråstei
26.10.2021 kl 16:03 5942

Realiteten er det fortsatt er selgere på dagens nivåer. Det jeg ville likt var å høre et vitnesbyrd eller to fra noen som har solgt på dagens nivåer og føler seg tilfreds med det. Hva var begrunnelsen? Hvorfor er de glade for å være kvitt aksjene? Manglet de tillit til ledelsen? Mistet de tålmodighet med vekstplanene som ikke blir realisert i ønsket tempo. Tror de at oljeprisen skal ned? Forestiller de seg at produksjonen i Kongo kommer til å gå dårlig i tiden fremover? Trenger de pengene fordi ekskona stakk av med huset? I det hele tatt: Hva var grunnen? Jeg skjønner ikke helt hvor skoen trykker. Derfor skulle jeg likt å høre hvordan selgerne tenker.
Redigert 26.10.2021 kl 16:05 Du må logge inn for å svare
polion
26.10.2021 kl 17:25 5797

Regulær dumskap og uvitenhet er vel muligens også en gangbar teori, eller?
Foreigner
26.10.2021 kl 17:29 5780

What you fail to understand that sometimes people just have to sell regardless what they think about the price. There is always a certain amount which will be sold regardless of the price. People have needs and deadlines they need the money for. I personally had to choose from where to sell about 3 weeks ago as needed some cash elsewhere. PNOR, PEN or BWE? I chose to sell about 8% of my PNOR portfolio as I expect the others will do better on short term. Ce la vie.
GullogGråstei
26.10.2021 kl 17:40 5751

Det er er godt poeng. En slags resignasjon er en mulig årsaksforklaring, koblet til at man faktisk må hente penger et sted. Personlig klarer jeg ikke å gi opp en aksje som har så mye potensiale fra et fundamentalt perspektiv. Jeg er langsiktig og sta i PNOR. Jeg skal være med opp til minst to kroner aksjen om jeg så blir veldig gammel og grå innen den tiden kommer.
Foreigner
26.10.2021 kl 17:56 5710

One point I would like an explanation from management is why the transfer to main list has been repeatedly delayed. I consider it crucial for the price to develop. The move to the main list is 99% dependant of actions by management and the main owners. These delays are just brutal.

And I say it once again although some people here do not like to hear it; the market maker has been active for one year and for one year the price has been going down. Empirical evidence?)
Foreigner
26.10.2021 kl 18:15 5658

How about this then?

https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Investors-With-392-Trillion-In-Assets-Pledge-To-Divest-From-Fossil-Fuels.html

Just plain dum and a disservice to clients of these investors as this will bring an economical collapse due to lack of affordable energy. Talk about a financial suicide🤦
Akagunners
26.10.2021 kl 18:25 5705

Kan det ha noe å gjøre med at børsene står i ATH? Investorer vegrer seg for å ta bet i småselskaper, som i tillegg opererer i Afrika. Ser på det som risky og vender seg heller mot de kjente store, som akerbp, equnor etc?
Stockpinegal
26.10.2021 kl 19:54 5565

Her er det bare å slappe av, og vente på at pengene skal renne inn. Det er økende inflasjon i hele verden, og da er oljeaksjer blant de som oftest tjener i lengden. Trygg på at denne skal relativt raskt opp.
Kvike11
27.10.2021 kl 10:06 5283

Helt utroligt at kursen ikke stiger, med de olie priser, PNOR kommer ud med deres bedste kvartal nogensinde, i løbet af få dage.
Opkøb og sammenlægning med aktionærer i Australien, er ved at falde på plads, derefter noteres på hoved index, ser kun kursen gå en vej og det er op.
Tror på kurs op til nkr 10 i løbet af 2022,
thief
27.10.2021 kl 10:27 5222

Ser jo av ordreloggen,at noen bevisst holder den nede. Slipper nok når AJE går i boks,eller de andre triggerene🙂Skulle for lengst vært opp mot 2kr!Produksjonen har økt 60% og oljeprisen opp over 100%,mens kursen er ned😂Skjønner man at dette ikke henger på greip!
tjeste
27.10.2021 kl 10:41 5168

Må de forlenge fristen for å gjennomføre Aje-transaksjonen ennå en gang?
Nærmer seg faretruende 31 okt uten at noe nytt er meldt.
evetjo
27.10.2021 kl 11:55 5038

Apropos tall; Skulle de ikke presentere q3-tall så snart de forelå? Siden de ikke skriver rapport er de allerede sent ute.
ÆreVære
27.10.2021 kl 12:34 4952

@evetjo
Blir ikke lagt frem Q3. Se siste børsmelding om flytting til hovedbørsen.
evetjo
27.10.2021 kl 12:45 4909

Men vil får vel vite resultatene selv om det ikke blir noen rapport?
Barneskirenn
27.10.2021 kl 13:34 4815

For en som ikke har satt seg så godt inn i PNOR-caset.. Hva tenker dere er årsaken til den lave kursen? Jeg leser det er rundt 4000bodp(+ høy oljepris), break-even på ca. 20 dollar, og flere triggere i vente med økning av produksjon.
Jeg er ikke aksjonær, men syntes dette ser interessant ut til å grave dypere. Kan noen utdype?
Bsingh
27.10.2021 kl 14:45 4711

Tror ikke det er noe fasitsvar på hvorfor kursen er som den er, men disse tingene har blitt diskutert bl.a. mtp. den lave kursen :

1. Det er satt short ifølge noen, og dette legger et negativt press på kursen
2. Generelt lavt volum, derfor påvirkes kursen veldig lett, og av små handler
3. Noen spekulerer i at det er ønsket å presse kursen ned, til etter Aje oppgjøret er gjort unna
4. Foreløbig lav interesse fra markedet/Avventende investorer (I påvente av diverse triggere)
5. Noen tror muligens at dette er APCL i en ny "uniform" (APCL var selskapet PNOR kjøpte opp, og som de gjorde reverse takeover på, for å bli børsnoterte som PNOR).
6. Selskapet er ikke notert på hovedlisten, derav lite interesse fra diverse fond/større investorer

Som du selv sier, så er dette interessant, ettersom at mye tilsier en høyere kurs. Jeg vet dog ikke hvorfor kursen er som den er i dag, men ovenfor er noen av punktene som har blitt diskutert/spekulert i som faktorer som holder kursen nede. Håper dette hjelper deg litt.
Mrhifi
27.10.2021 kl 14:56 4669

Bsingh, God opsummering og konklusion👍
Bsingh
27.10.2021 kl 15:11 4619

Takk Mrhifi. Er vell ingen som vet, men oppsummeringen burde dekke de tingene vi har spekulert i.
Barneskirenn
27.10.2021 kl 16:35 4535

Takk skal du ha for utfyllende svar.
Blant annet pkt. 5 ("apcl i ny drakt"), så tenker jeg at flere investorer tenker seg om 2 ganger. Det gjelder meg selv også, må jeg innrømme. Rakk aldri oppgangen, eller nedgangen i APCL, men fulgte med fra 4 til 12 til 1kr. Her må jo risikoen være minimal med dagens break-even på 20 dollar, 4000bodp og oljepris 80+ dollar...
solid1
27.10.2021 kl 17:37 4419


Antar du kan bruke punkt 6 som årsak til punkt 2.
Trolig vil lite skje med kursen før mot nyåret.

Naturligvis vil de reelle verdier i selskapet likevel øke betraktelig på grunn av god produksjon og gode priser.

Det vil ikke forundre om PNOR blir første nyårsrakett.
Vi fyller jo på med drivstoff (olje) allerede. 😊😊🥂
Patron72
27.10.2021 kl 17:45 4390

Nja jeg tror nok de legger frem noen hyggelige tall snart. Blir jo som kjent ingen normal q3 rapport men oppdatering kommer.
Tror og håper dette vil være kursdrivende 👍
hofa
27.10.2021 kl 18:08 4336

Du skal bare se at komme ombord og kursen 1,16 - 1,20 er ligegyldigt, men du kan hurtigt blive sejlet agterud.
tuja
27.10.2021 kl 18:50 4241

AJE kan børsmeldes når som helst. Det vil nok løfte aksjen ut av sumpa.
GullogGråstei
28.10.2021 kl 03:06 3986

Det er kanskje mulig å legge til et punkt 7 som handler om at markedet er usikre på om PNOR er et selskap som holder det de lover eller skaper av forventninger.

Det har vært skapt veldig mange forventninger rundt selskapet knyttet til vekst, oppkjøp av nye lisenser, økte volumer osv. Samtidig har selskapet vært rammet av en god del "afrikasyke" som gjør at det har vært mye rot og skuffelser rundt fremdriften på de vekstplanene som selskapet har ambisjoner om.

Tvistesaken om Senegal har vært kjedelig og har så langt ikke ført til spesielt mye annet enn til advokatutgifter. Rotet rundt lisensene i Gambia som førte til et forlik var også skuffende. Det har i etterkant heller ikke lykkes selskapet å finne partnere til å utvikle disse lisensene enn så lenge. Det hadde vært ønskelig med mer fremdrift, selv om noe av dette ligger lenger frem i tid i selskapets planer. Det har også vært tekniske problemer på selskapets melkeku-asset i Kongo-Brazzaville som reduserte produksjonen i Q2 og litt inn i Q3 av 2021. Markedet venter på at Nigerianske myndigheter skal godkjenne Aje utbyggingen i Nigeria, og tålmodigheten begynner å bli tynnslitt med stadige utsettelser. Det har heller ikke skjedd noe med utviklingen i Guinnea Bissau.

Det er lett å se på alt dette og tenke at PNOR er et selskap som simpelthen ikke lykkes med det de prøver å få til, og at det "aldri" kommer til å skje noe.

Jeg tror det er helt feil.

For det første er det egentlig en god del ting som har gått fint for selskapet. Kjøpet av større andel i PNGF Sud i Kongo-Brazzaville ble gjort til veldig gunstige betingelser. Planene som er utviklet for Aje er spennende og PNORs betingelser i lisensen virker gode. Utviklingen av Guinnea Bissau ser ut til å gå som planlagt. Driftsproblemene på PNGF Sud er nå løst. Selskapet har et spennende infill program på dette feltet og på Bis-feltet som kan gi pen produksjonsvekst. PNOR har også lykkes med å få ned OPEX på PNGF Sud og de har jevnt og trutt økt påviste reserver i de forskjellige kategoriene. Selskapet har godt med likvide midler og er i god posisjon til å gjøre investeringer.

Er man mer optimist - slik jeg er - på selskapets vegne kan man kanskje se frem til en ketchup-effekt over de neste par kvartalene der flere av de aktuelle triggerne slår inn. Det er veldig mye uforløst her. Og de produksjonstallene som selskapet nå kan vise til i Kongo Brazzaville er - sammen med oljeprisen - nok til å forsvare en aksjekurs som ligger godt over dagens nivåer. Å kjøpe seg inn i PNOR nå fremstår å ha veldig lav nedside og mye potensiell oppside. Hvis ketchup-effekten kommer dette kvartalet kan du le hele veien til banken. Hvis du sitter - slik mange av dagens aksjonærer gjør nå - på høsten 2022 og føler at selskapet fortsatt bare melder om utsettelser, og at kursen henger etter, begynner kanskje også tålmodighetsprøven å gjelde deg. Jeg tror at timingen for å kjøpe PNOR for nye aksjonærer er svært god.
Redigert 28.10.2021 kl 11:23 Du må logge inn for å svare
Ev88
28.10.2021 kl 06:31 4009

Meget godt innlegg, skriver under.
tuja
28.10.2021 kl 07:43 3904

Tiltredes. Mange gode punkter du tar opp. Tror også på flere forløsende meldinger fra selskapet, som vil gi ny næring til aksjekursen. AJE ligger vel nærmest, men hvem vet.

:)
Fluefiskeren
28.10.2021 kl 09:27 3746

Bare en ting. Noen tekniske problemer og planlagt vedlikehold vil det alltid være. Ikke minst på modne felt. Det er normalen. Vi kan aldri ta daglig produksjon, multiplisere med oljeprise og multiplisere med 365 døgn for å finne årsproduksjonen. Hvis man har 95% oppetid er det meget bra.
Bsingh
28.10.2021 kl 11:49 3548

@solid1
Ja, det er mange som mener at volumet kan være lavt grunnet at vi er notert der vi er. Heldigvis ser vi fremgang på det området (Ref børsmelding i går), så håper vi kan stryke både 2 og 6 fra lista iløpet av dette året. Om ikke 2, så kan vi hvertfall stryke nr. 6 snart.

@GullogGråstei
Uten tvil at det er mulig å legge til flere punkter her. Tror det er litt denne tankegangen her som er gjeldendes for flere av de som har sittet i aksjen lenge, nemlig at dette faktisk allerede går bra. Men hva folk legger til grunn for å kunne konkludere med at ting går bra, er tydeligvis veldig forskjellig. Man kan jo ikke forvente at alle skal gjøre som en selv heller (Sitte lenge og vente). Forøvrig et bra innlegg.
GullogGråstei
28.10.2021 kl 12:21 3463

Jeg har tid til å vente på at kursen reflekterer underliggende verdier.

Noe av grunnen til at jeg er tålmodig er at jeg mener at de underliggende verdiene i selskapet har vokst i et tempo som slår markedet. Ikke mot de forventningene som kanskje er skapt, men helt tydelig i positiv retning.

Det er mange som er fryktelig skuffet over at det de har kjøpt til prisen av en gammel Lada fortsatt ikke verdsettes av markedet som en splitter ny Ferrari.

Jeg trives heller med at det jeg har i garasjen fremstår som en ganske ny Audi, selv om kjøperne på Finn fortsatt bare er villig til å betale Lada-pris for den.
Redigert 28.10.2021 kl 12:22 Du må logge inn for å svare