Hvorfor står kursen stille - milliarder i vente

Kvike11
PNOR 19.10.2021 kl 13:50 30204

NYHED FRA 4 JANUAR 2021, ER DE IKKE KOMMET VIDERE OG STARTET PRODUKTIONEN, HVAD FORHINDRER DEM I AT STARTE OP, NU DER ER SÅ STORE GASMÆNGDER.
ER DER NOGEN DER VED HVOR STOR MÆNGDE GAS DE KAN INDVINDE, SAMT OLIE HVERT MÅNED SOM MÅ VÆRE LIG MED $$$$$$$$$

Forstår ikke hvad myndigheder laver, glem alt om corona og andre dårlige undskyldninger, aftalen er kun papirarbejde, er det extra ekstra vederlag til ministeren som blokkerer.

Afspejler slet ikke aktie kursen idag.

Petronor har inngått avtale med Panoro Energy om å forlenge en frist for Aje-transaksjonen til 30. juni 2021.
Det fremgår av meldinger fra de to selskapene torsdag.

Reguleringsgodkjenningsprosessen i Nigeria er godt i gang, men har blitt forsinket av covid 19-pandemien.

Som tidligere annonsert, etter fullføring av transaksjonen, er Panoros intensjon å erklære et spesielt utbytte og dele ut til sine aksjonærer tilsvarende 10 millioner dollar i Petronor-aksjer for at Panoro-aksjonærer skal beholde en direkte eksponering mot Aje/OML 113.

PetroNor og Panoro har også benyttet anledningen til å gjennomgå det utsatte vederlagselementet i transaksjonen, som gjenspeiler den endrede makroøkonomiske bakgrunnen siden den opprinnelige kunngjøringen i 2019.

Etter den opprinnelige avtalen var vilkåret at når Petronor har fått dekket sine kostnader knyttet til fremtidige investeringer for å bringe Aje-gassen i produksjon, skulle Petronor betale Panoro ytterligere vederlag på 0,15 dollar pr 1.000 kubikkfot av gassalget, begrenset til 25 millioner dollar. De endrede vilkårene for det utsatte vederlaget er nå at vederlaget skal være 0,10 dollar pr 1.000 kubikkfot, begrenset til 16,67 millioner dollar.
toftos
21.04.2022 kl 10:29 4247

Alle andre oljeselskap har doblet seg på Osl børs siste året, men Pnor har nesten halvert seg. Hva skal til for at kursen kommer tilbake ? Det er nesten ingen omsetning, og de dagene det kommer noen kjøpsposter så kommer det salgsposter . Har mistet fullstendig troen på dette selskapet.
Odi.1
25.04.2022 kl 07:17 4052

Hva mener dere om dagens melding ?
Er vel på rett vei dette nå
Fluefiskeren
25.04.2022 kl 07:37 3997

Veldig bra melding.
Aldara
25.04.2022 kl 07:52 3943

Kan noen vennligst lime inn meldingen?
Glem det:-D
Fant det i annen tråd!
Redigert 25.04.2022 kl 08:01 Du må logge inn for å svare
Kvike11
28.04.2022 kl 13:04 3647

Ingen tvivl om at PNOR tjener flere penge end før.
Ingen tvivl om at der muligvis er 3 medarbejde der for egen regning og uden PNOR er indblandet, har haft for mange kufferter med til forhandlinger.
Dette bliver PNOR straffet for,desværre, og de vil ikke kommenterer det offentligt, for så bliver de blandet ind i det.
Klogt træk.
Har igen købt flere aktier i PNOR, nu kan jeg bare vente på stormen og økokrim sagen mod 2 af dem lægger sig, så stiger kursen igen.
Ved ikke om de har været for grådige, ved de er færdige i PNOR som medarbejder ( den ene af dem ) og ved ikke om de er skyldige, tvivler dog på det.
Ved det skader os aktionærer meget, når der er medarbejder der kommer i søgelyset..
Droppes sagen , ser jeg hurtigt kursen over 2, for indtjeningen er til betydeligt mere.
Eyas Alhomouz Chairman sidder stadigvæk i PNOR og bliver ved med det,
er stadigvæk største aktionærer
og ikke så dum han laver kriminelle handlinger.
Kvike11
03.09.2022 kl 05:26 3184

Ser ud til det tager lidt længere tid end forventet.
Dem der sælger nu, sælger med tab, sjælden ser man et mindre selskab med så store lagre af olie.
Håber der inden længe kommer en melding om gas leverance, via pipes
Strong buy , er der hvis ingen tvivl om
Kvike11
04.09.2022 kl 13:38 2924

Skal PNOR være en del af forsyningen af gas til EU.
Olie vil snart stige til nye højder, når der ikke er mere gas, og lande som Canada hjælper Rusland med at holde EU uden forsyning af gas.
Sidder tungt i PNOR og forventer en betydelig gevinst, når kursen engang runder de kr 5 , eller mere.
hofa
04.09.2022 kl 18:53 2720

Det er jo nok i bund og grund fordi der ikke er interesse for olie/gas aktier, men investorerne bliver forhåbentlig klogere. Pnor er min absolut største aktie og med DNO på 2. pladsen. De har stort set ingen gæld og en P/E på 2, jeg har aldrig før ejet så billige aktier.
Dopey
04.09.2022 kl 22:56 2525

Noen som har sett nærmere på hva Pnor vil ha klart for salg i starten av oktober? Om ikke jeg tar helt feil, så vil de etter å ha gitt Congo B sin andel for Q3, ha nærmere 680-700,000 fat med olje til salgs. Om oljeprisen nå snur opp i tillegg til en meget sterk dollar og Pnor får spikret inn en avtale om regelmessig salg av olje, så blir summene fremover enorme.
Fluefiskeren
06.09.2022 kl 09:43 2188

6. september i dag. Det betyr siste frist for å by på A4 i Gambia. Saksbehandlingen ser ut til å gå raskt hvis de greier dette skjemaet:

Side 11 her:

https://www.mope.gm/download-file/507e1415-882d-11ec-86ec-022a5fa1767e


De tar altså sikte på å utrope vinner 11. juli. Så vet vi at fristen for å levere bud ble forlenget med tre måneder. Da er vi på 11. oktober. Det er ikke lenge til. Som jeg har sagt tidligere er jeg veldig spent på hva som skjer i Gambia fremover nå. Vi har A4 fram til 18. oktober. FAR har opprettet datarom for å få partnere inn på A2 og A5. Mye som skjer både nord og øst for vår lisens, og jeg tror det vil gripe inn i hverandre til en viss grad.

Greenoil
06.09.2022 kl 09:54 2161

Ja blir spennende å se utfallet! Håper og tror du har rett i at ett samarbeid vil være naturlig for A området, og at alle er tjent med det. Venter i spenning:-)
Kvike11
09.09.2022 kl 14:30 1821

Kan ikke vare længe inden der kommer gode nyheder, kursen retter sig lidt idag, men der er et godt stykke vej til kurs 1,25 som ville være en fair pris
inden nyheder for alvor giver et ekstra løft
Kvike11
02.10.2022 kl 09:50 1044

Tror også der er et nyt samarbejde på vej i Gambia.
Noget skal der ske, for at de kan komme igang.
Gunnars
02.10.2022 kl 10:43 966

Blir spennende å se oljeprisens utvikling fremover.
Bidens buksepissing; uttak fra reservelagrene avsluttes vel d.m.

Bør vel gi et løft.