Kursmål 150,- 🥂

Gulltider
KAHOOT 21.10.2021 kl 01:41 52420

Her er nok grunnen til at Folketrygdfondet tok en stor eierandel i Kahoot:

https://edition.cnn.com/videos/tv/2021/10/18/kahoot-numerade-gamified-learning-hnk-spc-intl.cnn

Ser fort en kurs langt over 150,- 🥂🥂
Redigert 21.11.2021 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
Moonraker007
28.10.2021 kl 12:13 7863

Ingenting å di i d lange løp. Vi ser 90 til jul, tresifret først neste år
Holymoses25
28.10.2021 kl 15:06 7672

Nå skal jævlene prøve at dekke inn.. Håper dem kveles av egen dritt..
Denne kommer som en kule nå.

CJ
Amore
28.10.2021 kl 15:28 7662

Inndekning har ikke startet skikkelig enda- Da vil vi se helt andre volum-Antar det starter i god tid før den4. Hold på aksjene så får vi et skikkelig cover rally-I morgen ser vi volum tror jeg. Bare tror husk det
Holymoses25
28.10.2021 kl 15:44 7771

Beveger seg litt nå ;)
rischioso
28.10.2021 kl 15:49 7842

Ser ikke helt den for selskapet har markedsført veksten av ikke betalende brukere for alt det er verdt noe som naturligvis leder til forventninger om at ikke betalende etter hvert blir betalende da det er den naturlige veien å gå at man først tilbyr basic produktet gratis for så og skape et behov hos brukeren til utvidede tjenester man betaler for.

Og det er nettopp dette selskapet vil bli målt på fremover om dagens betalende brukere og den kvartalsmessige organiske veksten i betalende brukere forsvarer den betydelige markedsverdien - gir selskapet indikasjoner på at tallene flater litt ut eller at den faktiske prosentvise organiske veksten ikke forsvarer MCap så turer det nedover med aksjekursen selv om overskuddet øker - om økningen ansees for liten ...
Redigert 28.10.2021 kl 15:50 Du må logge inn for å svare
rischioso
28.10.2021 kl 16:03 7801

Noterer meg at kursen igjen har vært nede under 50 merket og det hele 3 ganger intradag i dag - dette sammen med at den nå befinner seg i en liten puss og det på langt lavere omsetning enn på en rød dag svekker det tekniske ytterligere og forteller meg at dagens oppgang er mest sannsynlig midlertidig og trigget av en del kortsiktige tradere som trodde at det snudde her - om og når det siger inn at dette ikke var bunnen for denne gang så er kursen raskt tilbake på undersiden av 50 merket ...
Moonraker007
28.10.2021 kl 17:23 7659

Kan ikke du baisse ett annat sted??? Det finns jo inte hold i någåt av det du säger. En massa "analyser" utan substans.
omans
28.10.2021 kl 17:35 7620

Kursen er allerede straffet, forventninger til vekst ga oppgang til 130. Nå er den 51,70 og har hatt litt reality check's allerede.
rischioso
28.10.2021 kl 17:54 7650

Nei, det er jo ikke tull - selskapet har oppgitt flere titalls millioner ikke betalende og kun rundt 1m betalende - og det er her de vil bli målt fremover for det er jo det som legger grunnlaget for den faktiske inntjeningen og ikke minst den forventede. Gratis brukere står jo ikke for den organiske veksten - det er det betalende brukere som gjør - en liten, men betydelig forskjell ... ;)
Redigert 28.10.2021 kl 18:02 Du må logge inn for å svare
rischioso
28.10.2021 kl 17:55 7657

Realiteter kan aldri bli baiss og hadde du fulgt med så hadde du sett at jeg har fått veldig mye rett. Av samme grunn blir det som oftest veldig dyrt å bli værende inne i fornektelses boblen ...;)
Redigert 28.10.2021 kl 17:57 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
28.10.2021 kl 17:57 7716

Du har glemt reklameinntekter.
Hva tror du Facebook tjener seg søkkrik på?
Betalende brukere?….
rischioso
28.10.2021 kl 17:59 7707

Har så absolutt ikke glemt det, MEN så har også selskapet gått ut og sagt at de ikke vil ha reklameinntekter - det er basert på at skolene ikke vil velge en leverandør med reklame på plattformen - det for å beskytte elevene så da kan vi ikke bake inn slike forventninger før det eventuelt blir en endring - og akkurat det gjenstår og se ...
Redigert 28.10.2021 kl 18:03 Du må logge inn for å svare
omans
28.10.2021 kl 18:21 7659

Det blir spekulasjoner fra deg som for andre, om man ikke tror det blir noe god butikk er det bare å stay away.
Om man har troa er man med.

The high revenue growth suggests the company is succeeding. Educators -- both in schools and corporate training -- love the company's tools and are willing to pay more for optionality.
Kaisovski
28.10.2021 kl 18:25 7736

Kahoot burde starte med reklame, men registrerte lærere, elever og studenter er unntatt reklamen.

Det er åpenbart at quizdelen som trekker over en milliard mennesker i året MÅ monetiseres mer enn den gjøres idag.

Slå på reklamebryteren om et par år, og inntjeningen øker med 50% på relativt kort tid.

I mellomtiden, bygg brukerbase og innhold.
Slettet bruker
29.10.2021 kl 10:21 7256

Tipper vi snart vil se kursen stige, shorterne må ut og det er fredag. Neste uke kommer Q3 og forhåpentligvis nyheter vi ønsker å høre. Det er tid for å komme seg inn i aksjen før det er for seint, det er mitt råd :-)
Amore
29.10.2021 kl 16:09 6880

Shorten øker kan vi se- Mer som skal inn før tall da
rischioso
29.10.2021 kl 16:18 6967

Ja, det var akkurat det jeg fryktet - tydelig at noen har en sterk formening om den faktiske utviklingen i den organiske veksten - at den ikke blir så stor som forventet ...
Amore
29.10.2021 kl 16:23 6995

Noen vil jeg ikke si- Kun et par stykker som sitter stuck i short. Prøver så godt de kan å holde den nede
rischioso
29.10.2021 kl 16:34 6987

Svaret ditt gir meg en sterk følelse av at det er visse andre som sitter stuck ...;)
Redigert 29.10.2021 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
Amore
29.10.2021 kl 16:38 7037

ikke redd for å innrømme det jeg- Har snittet mye ned , men fortsatt veeeldig rødt- Jeg legger de i skuffen etter kvart-
rischioso
29.10.2021 kl 16:46 7066

Det er viktig, men ikke alltid riktig å forbli sittende i rødt over tid, for i dette caset ligger det enormt mye forventinger i dagens MCap på hele 24,3 milliarder og da må forventningene pleies med å vise til kontinuerlig sterk organisk vekst for at forventningene skal kunne forsvares.

Guider selskapet nå på førstkommende torsdag tegn på stagnasjon av den organiske veksten så vil det kunne bli stygt - veldig stygt - for da faller forventningene og caset vil reprises med negativt fortegn - mao, dette er nok ikke tiden for å legge aksjene i skuffen ...
Redigert 29.10.2021 kl 16:49 Du må logge inn for å svare
Mora di
29.10.2021 kl 17:05 7024

Vi får se rischioso : ) Det er nok relativt mange her som er klare til å le av deg i slutten av neste uke og fremover..
Uansett hyggelig at du engasjerer deg i Kahoot selv om mye av det du kommer med er en relativ tynn suppe.
Anbefaler deg å ikke bli for grådig på ny inngang : ) Treffer sjeldent helt på topp eller helt på bunn ; ).
rischioso
29.10.2021 kl 18:37 6940

Har ikke "mora di" fortalt deg at du aldri skal glede deg over andres ulykke og ikke minst at det skal være en balanse mellom ris og ros. Jeg har vel truffet like mange ganger som du har bommet den siste tiden, men allikevel ser jeg ingen ros og bare en advarsel om at du er klar for å gi ris hvis og om jeg bommer - mao, istedenfor å ta til deg lærdom så planlegger du og godte deg over andres ulykke - ikke bra ...

Jeg klarer aldri å glede meg over andres ulykke for jeg har selv kjent det på kroppen og akkurat det unner jeg ingen og av samme grunn deler jeg både på godt og vondt for er det noe som er viktigere enn noe annet så er det nettopp det å diskutere risk, men dessverre så oppfattes input om risk som at man har en skjult agenda og da som noe negativt noe det så absolutt ikke er - risk blir først negativt når man velger å ignorere den for det er nettopp da man risikerer å bli berørt ...
Redigert 29.10.2021 kl 19:43 Du må logge inn for å svare
Mora di
29.10.2021 kl 20:40 6801

Ja, du taler som en prest. Det er du som legger hodet på blokka, og da må du være mann nok til å tåle potensiell skadefryd, men du får også et velment råd.

Du fikk medvind av økt shorting i din exit i området 65ich. Null og nix som skulle tilsi en nedgang på 20%. Så det er litt urimelig å gi deg ros for det. Men du var nok ikke den eneste som fikk med deg skiftet i sentimentet forårsaket av shortingen. At jeg har bommet så mye får stå for din regning. Jeg har vært positiv selv når kursen har vært i 132 såvel som i 38kr. Jeg har med ett unntakk ikke gitt noen kjøps eller salgsanbefalinger. Unntaket gjorde jeg i august i år når kursen var i området 38-40kr. Ser liten grunn til å briske meg over det. For meg er caset av noe mer langsiktig karrakter selv om jeg gjerne kan selge noe (tune risiko) hvis jeg synes og tror man kan få aksjene rimeligere lengre nede i gata. Og jeg registrerer at kursen lever sitt eget liv - løsrevet fra de fleste fundamentale forhold.

Du skal få rikelig med ros når du kommer med en velbegrunnet anbefaling med basis i markedsforhold, konkurransesituasjon, produkpakker, vekstmuligheter mm.

Caset er i min verden egentlig ganske enkelt. Lykkes Kahoot vil verdsettelsen bli «tenk på ett tall» (da må man se hva de aller største på Nasdaq er verdsatt til. Type 500kr aksjen) og hvis de «mislykkes» så er verdsettelsen type «10 mrd». Så kan man jo stille seg selv spørsmål om hva som er sannsyneligheten for å lykkes? De er i pole-position i et marked som er i en supersyklus og som er perverst stort og i en vanvittig vekst. Top notch eiere, styre og ledelse. Definisjonen av skalerbarhet er Kahoot. Betydelige innsidekjøp langt nord for 50kr. Merkeverdien er i dag ca halvparten av selskapsverdien. Cleverplatformen skal rulles ut i hver avkrok. Glem ikke heller at Kahot prises på «konkursnivåer» i forhold til sammenlignbare SaaS-selskaper. Og selvfølgelig kommer reklame i en eller annen form før eller senere (Soft og Hanoa er ikke Moder Theresa). I min enkle verden sier jeg at de har 50% sannsynellighet for å lykkes fullstendig; kurs 500kr. Kurs 20kr hvor de misslykkes. Da blir kursen på min «serviett-analyse» kr 260. Analysen er vel like god som noe annet «vrøvl» fra juniorene med flotte Excel-modeller i meglerhusene (de har ikke en filla peiling på hva som skjer om et år eller tre). Serviett-analysen indikerer i hvertfall for meg at en kurs på 50kr ikke er avskrekkende.

Men man skal ydmyk over tidsaspektet her. Det tar tid å bygge videre vekst (spesielt utrullingen av Clever). Mye kan gå feil og man må agere nå som man har «åpent mål». Listen over risikomomenter er lang. Men jeg tror styret og ledelsen har kontroll.

Det er ihvertfall pent lite fundamentalt som er annerledes i dag enn når kursen var kr 132.

På kurs 50 er jo risk/reward bedre enn når kursen er 100 kr da : )
rischioso
29.10.2021 kl 20:59 6762

Jeg touchet i alle fall noe hos deg og bare det er jo positivt noe som igjen betyr at du er mottagelig så da er det jo håp allikevel - og det er jo ikke noe som er bedre enn akkurat det - spesielt i disse tider hvor en bekreftelse på sterk organisk vekst er AlphaOmega hvor en betydelig økt short (synlig og usynlig) satser rundt regnet 1 milliard på det motsatte - etter knappe 3 børsdager foreligger fasit ... ;)
Moonraker007
29.10.2021 kl 21:46 6681

Godt skrevet, det er inte nånting ved caset som har endrar seg, det fyren R säger går rett ut øret igjen - ingen substans. Stå på vidare
omans
31.10.2021 kl 23:00 5971

Fremtiden er ikke avhengig av den kommende resultat rapport q3.

For spes interesserte, Serious Games Market Growing Massively by 2021-2027
The study includes market share analysis and profiles of players such as– BreakAway, Ltd., Designing Digitally, Inc., DIGINEXT, Kahoot!, IBM Corporation, Intuition, Learning Nexus Ltd, Nintendo Co., Ltd., Promotion Software GmbH, Revelian, Tata Interactive Systems.

https://chipdesignmag.com/serious-games-market-growing-massively-by-2021-2027-major-players-breakaway-ltd-designing-digitally-inc-diginext-ibm-corporation-intuition-learning-nexus-ltd/

Rettede emisjonen i mai var på 68 pr aksje, nå kan man kjøpe for 50 pr aksje.
Redigert 31.10.2021 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
Phiin
31.10.2021 kl 23:03 5966

Kahoot får nå mye oppmerksomhet blant streamere på Twitch (spesielt for de som spiller Roblox). I kommentarfeltene skriver mange at Kahoot er deres høydepunkt på skolen. Kahoot er i ferd med å bli en såkalt «meme», så en notering i US kan bli ekstra spennende.

9,1 mill views på youtube etter 7 dager:
https://youtu.be/2XXKzkMzXbk

5,4 mill views etter 3 dager:
https://youtu.be/LgQoqCjIGak
Slettet bruker
31.10.2021 kl 23:39 5895

Hva begrunner du et forsiktig kursmål på kr. 150 med? Det tilsvarer en markedsverdi av Kahoot på litt over 72 milliarder kroner! Da skal selskapet selge godt fremover, for å forsvare en slik prising.
omans
01.11.2021 kl 00:16 5836

Noen etablerte i beslaktet bransje som nintendo, er et selskap som nå er priset til 6,5billioner, dvs 6500 mrd.
Gulltider
02.11.2021 kl 00:03 5016

ABG jekker opp Kahoot-kursmålet

ABG Sundal Collier øker sitt kursmål på Kahoot til 90 kroner aksjen, fra 70, og anbefalingen om kjøp gjentas.
Det kommer frem av analyse torsdag kveld.
Ifølge analysen har ABG oppdatert sine estimater for å inkludere det nylig gjennomførte oppkjøpet av Clever, men meglerhuset presiserer at de underliggende estimatene er stort sett uendret.
Ved å legge til Clever øker ABGs estimat på fakturert omsetning for 2022 med 44 prosent til totalt 186 millioner dollar, sammenlignet med Kahoots mål på 190-200 millioner dollar.

"Vi estimerer at Clever i 2022 vil ha en fakturert omsetning på 57 millioner dollar, samtidig som de har 58 millioner i driftskostnader, hvilket resulterer i en negativ fri kontantstrøm på 1 million dollar", understreker ABG Sundal Collier i analysen.

Avslutningsvis kommenterer analytikerne i analysen at de mener Kahoot har en umøtt posisjon i det globale e-utdanningsmarkedet, og at de bare er i begynnelsen av vekstreisen.

"Vi finner dermed dagens aksjekurs til å være et attraktivt inngangspunkt for langsiktige investorer", argumenterer ABG.
omans
02.11.2021 kl 00:22 5078

Det er snakk om analyse fra 9 september, siden analysen kom ut har kurs fallt fra 75 til under 50 sist notert.
rischioso
02.11.2021 kl 02:04 5121

Den "nære" fremtiden er så absolutt avhengig av den kommende Q3 presentasjonen for å få en bekreftelse på om den sterke veksten fortsetter eller om den viser tegn til å avta - dette for å få en bekreftelse på om forventningene innfris eller ei - mao, hvor riktig eller gal dagens prising er.

Risken ligger i at selskapet ikke leverer som forventet på den organiske veksten noe den betydelige shortandelen reflekterer - om knappe 2 hele børsdager har vi fasit ... ;)
omans
02.11.2021 kl 07:46 5306

Who cares, den langsiktige tenker fremover mot de glade 20 åra. Legg i koffert og sjekk kurs en gang i kvartalet.

10000% avkasterne for 2020 tiåret har ikke startet opp riktig ennå, men finn de rette aksjene som f.eks amazon var i startgropa, de nye teknologiene med eventuelle "barnesykdommer" og andre start tregheter, så ta opp status i f.eks 2028. Nintendo er verdt 6500 mrd, dvs Eksempelvis Kahoot kan stige til 13500 for å oppnå samme verdi. Kanskje fantasi, men kursmål fra hus er bare tull når en ser på hva som har skjedd med enkelte vekstselskaper for bestemte perioder.

Bare forestille seg hvordan hverdagen er for folk i slutten av dette ti året sammenliknet med starten som vi er i nå, mhp teknologi. Utviklingen er rivende, it's the roaring 2020's.
Redigert 02.11.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
zzzzzz
02.11.2021 kl 10:46 4991

Kanskje gammelt nytt men har ikke hørt dette før.Har virkelig trua på dette.

https://podtail.com/de/podcast/finansredaksjonen/er-kahoot-ogsa-pa-vei-ut/
rischioso
02.11.2021 kl 15:13 4715

RE - Who cares, den langsiktige tenker fremover mot de glade 20 åra. Legg i koffert og sjekk kurs en gang i kvartalet.

* Interessant vinkling med basis i den faktiske kursutviklingen - la oss si at du kjøpte på topp for ikke så veldig lenge siden, la de aksjene i skuffen og tok en titt i dag så ville du ha sett at hele 2/3 deler av investeringen var borte og det er nettopp den reelle risken jeg fokuserer på. At kursen nå er godt på vei ned til mid 40 som få trodde var mulig på bare kort tid siden er heller ingen garanti for at det snur med det første for en ny halvering fra dette nivået kan komme om ikke selskapet kan vise til en sterk organisk vekst hvert eneste kvartal fremover for det er nettopp det markedet forventer og som er årsaken til dagens høye MCap på hele 23,5 milliarder hvor dagens inntjening ikke er i nærheten av å kunne forsvare. Og av samme grunn er det helt essensielt at selskapet kan vise til en sterk %-vis organisk vekst kvartal for kvartal som kan forsvare dette - gjør de ikke det og det er nok med antydninger om stagnasjon i den organiske veksten - ja, da vil markedet måtte lette på forventningene noe som igjen betyr reprising med negativt fortegn.

Viktig å ha dette i minnet før Q3 presentasjonen den 04.11 - nøkkeltalla har vi fått hvor kursen har falt etter dette så hva som må til for å snu den trenden gjenstår og se - om knappe 2 børsdager har vi fasit ... ;)
Holymoses25
02.11.2021 kl 15:59 4556

da får vi ser hvor mange som blir lurt av at selge når dem presser ned kurs. Her svinger det
Pimpernell
02.11.2021 kl 17:42 4254

Med skuffende tall på torsdag er jeg redd kursen toucher 30 tallet........
Bigdreamer
02.11.2021 kl 17:53 4239

Har du något som tyder på att det kommer skuffende tall?