Kursmål 150,- 🥂

Gulltider
KAHOOT 21.10.2021 kl 01:41 52298

Her er nok grunnen til at Folketrygdfondet tok en stor eierandel i Kahoot:

https://edition.cnn.com/videos/tv/2021/10/18/kahoot-numerade-gamified-learning-hnk-spc-intl.cnn

Ser fort en kurs langt over 150,- 🥂🥂
Redigert 21.11.2021 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
Arne_And
04.11.2021 kl 17:04 6597

Stemmer det at Blackrock selger med tap? Og hvordan kan man vite snittprisen de kjøpte på?
Gullit
04.11.2021 kl 17:09 6565

Stigende kurs tross nedsalget.. noen store på vei inn etter dagens nyheter?
Slettet bruker
04.11.2021 kl 17:14 6587

Kursmål før rapporten:

Arctic: 80 Kr
ABG: 90 Kr
Nordea: 75 Kr
JP morgan: 88 Kr
Kepler: 85 Kr
Dnb: 85 Kr
Sparebank1 Markets 80 kr(?)

Noen som sitter på noe oppdatering?

Btw med blackrock. De solgte denne mindre andelen i går, før rapportering, og mest sannsynlig pga Chegg. Så det ser ut som en mindre hedge før tallslippet i dag. Og de var meget positive.

Som det ble nevnt i finansavisen ble en kahoot variant Chegg(ikke samme type selskap) kjørt i grøfta etter rapportering på mandag, kursen falt -50%.

ABG Sundal Collier-analytiker Lodgaard mener imidlertid det er viktig å skille mellom virksomhetene til Chegg og Kahoot.

"– Man skal huske på at Chegg har hatt en veldig boost av at folk er hjemme, det er et hjemmemarkedsprodukt, mens Kahoot og Clever er produkter som brukes masse i klasserommet, sier han."

– Justert EBITDA var 9 prosent over konsensus og kontantstrømmen var god. Det tyder på veldig god lønnsomhetsutvikling, sier han, og fortsetter:

– De datapunktene vi har fått i dag er positive, og viser at lønnsomheten er bedre enn vi trodde og fjerde kvartal blir bedre enn hva konsensus og markedet har tenkt.
Redigert 04.11.2021 kl 17:20 Du må logge inn for å svare
rischioso
04.11.2021 kl 17:17 6556

Det vil nok etter hvert tvinge seg frem nye analyser med reduserte kursmål - etter hvert som kursen siger nedover - Så får vi bare håpe på at verken Haudemann og/eller SoftBank begynner å lempe ut i nærmeste fremtid ...

Det meste taler for at vi vil se en reprising av caset med negativt fortegn fremover hvor det kan være lurt å redusere posisjoneringen i påvente av nytt av betydning da de ikke leverte resultater iht forventninger med svak organisk vekst og økt underskudd - det eneste som var over forventning var guidingen, men det er jo ikke annet enn en guiding hvor fasit foreligger først om 3 mdr noe som uten tvil vil tynge kursen fremover ...
Redigert 04.11.2021 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2021 kl 17:25 6503

"Black Rock måker ut aksjer av Kahoot" , ser man overskriften så skulle man tro at her kvitter de seg med aksjer etter dagens Q3 presentasjon. Elendig journalistisk fremføring. Kunne heller stått at Black Rock dummet seg ut dagen før Q3 presentasjon og tapte grovt økonomisk. Skjerp dere Finansavisen, betaler ikke for å lese slikt lavmål!!
Redigert 04.11.2021 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2021 kl 18:34 6233

Jeg har alldri forstått at du ønsker å sitte med en post long når du er så overbevist.
Dersom det var meg så hadde jeg lempet den ut og tatt den risikoen dersom jeg hadde vært så overbevist som du.
Jeg sitter med en god og lav snitt kurs og er Kjempe fornøyd med resultatet.Dnb Nor spådde Kahoot opp idag 10 % idag,og vat også Kjempe fornøyde med det kahoot leverte.
Så kan vi også se at blackrock solgte dagen før dagen,og kanskje de også ble imponert av resultatet i dag.
Redigert 04.11.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
Amore
04.11.2021 kl 19:02 6192

Risc! Siste gang jeg gidder svare på dine innlegg. Er så til de grader usmakelige. Fikk forsterket nedgang på slutten i dag med Black rock. Men de solgte i går før resultatene. Vi må tåle at noen selger. Kan være helt andre grunner til dette enn at de ikke har trua . Sitter fortsatt med mange aksjer om de ikke solgte noe på oppgangen i dag. Kursmålene fra de seriøse forteller sitt. Sitter rolig i.båten
Moonraker007
04.11.2021 kl 19:24 6175

DNB og mange eksperter er nøjda, men forumets sjefsbaisser forsøker med lys og lykte och finna argumenter för att kursen skal ned - inte stort att höra på, bara totalt ukvalifiserad synsing og tummel i tom luft.
rischioso
04.11.2021 kl 19:37 6139

Hvem er det som sier at jeg ikke har stokket om - kanskje jeg også tok en Black Rock i dag etter at resultatet skuffet som jeg den siste tiden har advart mot ... ;)
rischioso
04.11.2021 kl 19:40 6119

Det har jo du påstått siden kursen stod i 75 - så man kan jo ikke akkurat påstå at påstandene dine kvalifiserer ...;)
rischioso
04.11.2021 kl 19:47 6112

Svak organisk vekst og økt underskudd ...

Guidingen var grei nok den, men det er altså ikke annet enn kalkulert tipping noe som gjenstår og se og det er en ørkenvandring på 3 mdr dit .. ;)
Redigert 04.11.2021 kl 19:48 Du må logge inn for å svare
rischioso
04.11.2021 kl 19:55 6073

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Nei, nei ,nei - man skal høre mye før øra dettar av ...

Jeg har kun hatt ett eneste nick de 13 årene jeg har vært her på forumet. Om du leser hva det andre nicket skriver så skal det ikke være mulig å komme opp med en slik påstand - det andre nicket du viser til og jeg er jo uenige i det meste ... :))
velvel
04.11.2021 kl 20:04 6050

yes, men da slipper man mer fra deg her? blir litt mye spam med disse konstante innleggene dine om ørkenvandring etc. Ingen problem med at du lufter meningene dine, men litt i overkant mange repeterende innlegg fra deg, og ikke et av dem er det spesiell tyngde bak. Kanskje ta en pause om du ikke har noen "stakes"?
Slettet bruker
04.11.2021 kl 20:13 6010

Jeg har kun vært her i ca 4 måneder,men jeg har sett hvem som er de 3 mest aktive,og du er en av de.Det er godt å ikke bli lei og blind etter 13 år,da det skrives hele døgnet rundt.Lykke til Videre i Elop. Gratulerer med 33973 innlegg på nytt og gamelt forum.Det er ikke rart det kan bli litt surr av og til.
Vi som er igjen på kahoot tråden kan fortsette å lete etter positive ting om Kahoot,
Jeg tror deg på et nick det holder mere enn nok.
Redigert 04.11.2021 kl 20:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2021 kl 20:43 5855

Kjære rischioso, hva er det du ikke forstår? Les følgende fra de som kanskje er 10 x mer kompetent og oppdatert enn deg selv:

"For helåret 2021 venter selskapet nå en fakturert omsetning på over 107 millioner dollar, opp fra 45 millioner dollar i 2020, med solid positiv kontantstrøm fra driften. Selskapet fastholder målet om å nå 1,1 million betalende abonnementer for helåret 2021.

Som tidligere kommunisert vurderer selskapet mulighetene for en sekundærnotering utenfor Oslo Børs, og det ventes fortsatt en konklusjon innen første kvartal 2022.

I presentasjonsmateriellet gjentas 2022-ambisjonen om en fakturert omsetning inkludert Clever på 190-200 millioner dollar, samt at driftskostnadsbasen fortsatt ventes å utgjøre om lag 70 prosent av fakturert omsetning, som indikerer rundt 30 prosent kontantkonvertering av fakturert omsetning."
TDN Finans

Du må gjerne komme med dine refleksjoner, men vær så snill "konge drep meg men ikke med ord". Det ramler ut så mange intetsigende og grunnløse ord ut av fingrene dine. La dem hvile litt slik at de som kan noe om aksjen og underliggende, kan få skrevet dette uten all støyen du påfører tråden!
Redigert 04.11.2021 kl 20:44 Du må logge inn for å svare
omans
04.11.2021 kl 21:43 5637

Høysesongen er nettopp startet, q3 var avslutning på feri, nå er det back to work, back to school sesongen, og q4 vil gjenspeile dette, som de guider.
Amore
04.11.2021 kl 21:54 5591

Ikke noe å utsette på omsetningen i dagens handler i Kahootaksjen. På andre plass med 420mill og oppgang på over 2%- Får håpe det snart er slutt på volatiliteten og vil stabilisere seg med jevn oppgang mot nye høyder- Veksten er der.
Redigert 04.11.2021 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2021 kl 23:30 5247

Alle negative får vel bare selge gitt sin kortsiktighet, det nytter ikke å holde følge med samordnede short angrep ifra Hedgefond etc. Kjøper og selger en med bakgrunn i slike aktørers påvirkning av kurs er en garantert å tape stygt. Kahoot er ett kjempecase, men aksjekursen går i alle retninger. Det eneste som slår langsiktighet i denne aksjen er Kahoot aksjer i ett dødsbo.
rischioso
04.11.2021 kl 23:36 5243

Kjære Zomi, kanskje ikke så rart at du som long investor i vow og ny investor i Kahoot ikke har fått med deg følgende fakta:

Det du viser til har vært kjent en god stund allerede - nøkkeltalla ble sluppet for en stund siden og kursen har falt en god del etter det.

https://newsweb.oslobors.no/message/543824

Mao, markedet har allerede avsagt dommen - det som kunne ha endret dette i dag var om det kom frem andre ting som kunne veie opp for dette - det gjorde det dessverre ikke. Det som ble sluppet i dag var heller en antitrigger hvor svak organisk vekst og underskudd ble fasit.

Som et plaster på såret så har selskapet vært generøse med guidingen for neste kvartal, men det er kun kanskje og et stykke inn i fremtiden så blir det opp til markedet å bestemme om de har tillit til dette eller om de velger å forholde seg til realiteten med svak organisk vekst og økt underskudd - det gjenstår og se, men slik kursutviklingen endte i dag så virker ikke markedet å være i noen eufori stemning - ikke en gang i nærheten og på toppen av dette så økes shorten og den er betydelig og om ikke det skulle være nok så er Black Rock kommet seg under meldegrensen på 5% slik at de kan lempe ut rundt 24m aksjer uten at det meldes - jeg må innrømme at jeg ikke helt ser det fantastiske her - selv med brillene på ...

Vi må ikke glemme at selskapet pr i dag har en MCap på hele 24,5 milliarder noe som betyr at det ligger betydelige forventninger innbakt i dagens kurs. Når selskapet da ikke leverer iht det så vil forventningene reduseres og da reduseres også aksjekursen - egentlig ikke mer komplisert enn som så ... ;)
Redigert 04.11.2021 kl 23:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2021 kl 00:08 5173

Men guiding idag var 20% bedre enn 6 okt.
Sikkert derfor den gikk.
De vokser og guider høyere.Overaskende nok.
Notering nasdaq,refererer bare aviser og fora her.
Ser ut som interesse på både og selge og kjøpe.
Jeg sitter i ro uansett til 65 kr.Det vil svinge tenker jeg med kun 2000 aksjer på 51 som noen engang ga 140kr for.
Garcia
05.11.2021 kl 05:21 4962

Spennende aksje med grei vekst og tydelig populær...
For min del må den bare vandre opp og ned, jeg blir uansett sittende til den er notert i USA.
Her kommer mange store til og gå ut og inn, så kommer det garantert rykter om oppkjøp..
Verdien tør ikke jeg si noe om men underskuddet var lite til å være ett selskap i vekst...
Mora di
05.11.2021 kl 08:21 4653

Helt grei Q3 rapport i går, dvs ingen negative overraskelser. Så da var dette risikomomentet tatt av bordet. Investorer liker mindre risiko.
Grei organisk vekst og grei guiding (selskapet har for vane å levere på guiding).
Selskapet leverer på guiding og plan - Kahoot toger videre. Jeg får ihvertfall ikke høydeskrekk på kurs 50, og det er mye eder og galle allerede innbakt i kurs 50kr.
Beinvest1
05.11.2021 kl 08:36 4585

Social emotional learning collection from new Kahoot! Academy partner Microsoft
Social emotional learning has become one of the top priorities for educators and parents this year. To support students in building skills like self-awareness, self-management, decision-making and more, Microsoft and Kahoot! have teamed up to provide a new, ready-to-use collection for SEL learning in any environment

https://kahoot.com/blog/2021/11/04/kahoot-academy-microsoft-reflect-sel/
Slettet bruker
05.11.2021 kl 08:44 4664

God Morgen Kahootere.
Microsoft Leker vel ikke butikk.
De velger det beste av de beste og det er selvfølgelig Kahoot.
Garcia
05.11.2021 kl 09:31 4592

Markedet ser ikke aksjen i 150 kr nå tydeligvis...
whata
05.11.2021 kl 09:38 4600

Shorterne ble ikke akkurat skremt i går, de shortet bare mer. Noen som tror de vet hvor denne skal før de innløser posisjonene? Og hvem som låner ut 11 mill aksjer.
Trade88
05.11.2021 kl 09:42 4657

Kahoot er en betent aksje så det er bare å holde seg unna dessverre..
Gullit
05.11.2021 kl 10:04 5045

Huff. Kastet kortene selv idag. Blir kanskje bra på veldig lang sikt..
boupa
05.11.2021 kl 10:38 4843

I sterk kontrast til dine dypt fundamentalt forankrede analyser som "Toget går!!", "Stå på perrongen og se på at toget går" og "løpe etter kursen"(forøvrig noe du har påpekt vi skal gjøre siden aksjen kostet 70kr), og ikke minst den alltid like relevante "I morra skal vi opp!!".

Du skal dog berømmes for å sveise uten maske og således være blind for realitetene og se lyst på utviklingen på tross av elendigheta vi befinner oss i akkurat nå.
Gulltider
08.11.2021 kl 03:33 3880

Vi får nå satse på at nedsalget er over 👍