BULKIDIOTER
Jeg har jo fulgt med i dette spennende børsspillet en stund. Og jeg har tapt og jeg har vunnet. Best har jeg gjort det når jeg har kjøpt aksjer i selskaper som driver med ting jeg har peiling på. Som shipping, særlig tank og bulk, som har opptatt en stor del av mitt yrkesliv. Derfor kjøpte jeg en slant i Jin sist høst, fordi det virket klokt å kjøpe ting på bunnen for å selge det senere hen, når markedet kom. For at det kom, det visste alle som hadde peiling. Men så skjedde det at omsetningen var svært lav, det var tydelig at selskapet ikke fenget det store publikum. Men de som kjøpte, holdt på aksjene, de visste/forsto at her var det penger å tjene. Og så tok det i vei, med start på 3-tallet og topp på 18. Nå har det seg slik at aksjen er elsket av tradere, så utslagene er store, nå ligger den rundt 13 og svinger. Men mangelen på interesse skal angivelig skyldes at brødrene som driver det, har forsynt seg vel mye av lasset, de driver litt entreprenørvirksomhet og spekulasjon på si. Men drive rederi, det kan de, og de vet hva en krone er verdt. Det kan man ikke alltid si om deres nordiske brødre, som, tradisjonen tro, kjøper dyrt og selger billig.
I øyeblikket driver rederiet et tyvetalls skip i øvre handysize sjiktet, skip som er veltilpasset dagens marked og som har noen år på baken. Børskonkurrentene driver delvis i det samme segmentet, delvis i det største cape-segmentet, men alle med svært moderne tonnasje. Nå er det ingen fordel å ha ny tonnasje i dagens marked, fordi det, som regel, fører til at gjelden øker og også kravet til sikring. Det betyr at skipene må seiles på timecharter, som kan bety 10-15.000 USD/dag i tapt inntjening. Når man sammenligner med skip som også ligger 2-3.000 USD/dag lavere i driftsutgifter, blir det kolossal forskjell i inntjening. Og så kan man jo bare bruke multiplikasjonstabellen! Da er det det stopper for meg, hva skyldes det da at mange foretrekker å investere i andre rederier? Er det fordi de ikke forstår dette? Er det fordi de ikke liker kinesere? Eller er det fordi de tror at de norske rederiene er sikrere? For de av dere, som kan regne, er dette elementært, dere kan jo begynne med forskjellen i P/E og så regne videre med detaljene, da kommer dere til samme resultat som meg. Og allikevel viser dagens omsetning for de forskjellige selskaper følgende: Belships 15 mill, Klaveness 5,9mill, 2020 Bulkers 7,6mill, Golden Ocean 42 mill og Jin 1,5! Og kursstigningen i år: Bel 136%, Klav 59%, 2020 106%, Golden 93%, og Jin 284%!
Ovenstående burde tale for seg selv, noen(ganske mange) er bulkidioter, og større idioter blir de, etter hvert som tiden går. For de er vel på børs for å tjene penger? Hvis de er det, kan de redde mye ved å bytte terreng snarest, kvartalsregnskapet er rett rundt hjørnet og aksjeverdien ligger rundt 45 har noen regnet ut. Hvis dere ikke skifter, kunne det vært interessant om dere begrunnet det her.
I øyeblikket driver rederiet et tyvetalls skip i øvre handysize sjiktet, skip som er veltilpasset dagens marked og som har noen år på baken. Børskonkurrentene driver delvis i det samme segmentet, delvis i det største cape-segmentet, men alle med svært moderne tonnasje. Nå er det ingen fordel å ha ny tonnasje i dagens marked, fordi det, som regel, fører til at gjelden øker og også kravet til sikring. Det betyr at skipene må seiles på timecharter, som kan bety 10-15.000 USD/dag i tapt inntjening. Når man sammenligner med skip som også ligger 2-3.000 USD/dag lavere i driftsutgifter, blir det kolossal forskjell i inntjening. Og så kan man jo bare bruke multiplikasjonstabellen! Da er det det stopper for meg, hva skyldes det da at mange foretrekker å investere i andre rederier? Er det fordi de ikke forstår dette? Er det fordi de ikke liker kinesere? Eller er det fordi de tror at de norske rederiene er sikrere? For de av dere, som kan regne, er dette elementært, dere kan jo begynne med forskjellen i P/E og så regne videre med detaljene, da kommer dere til samme resultat som meg. Og allikevel viser dagens omsetning for de forskjellige selskaper følgende: Belships 15 mill, Klaveness 5,9mill, 2020 Bulkers 7,6mill, Golden Ocean 42 mill og Jin 1,5! Og kursstigningen i år: Bel 136%, Klav 59%, 2020 106%, Golden 93%, og Jin 284%!
Ovenstående burde tale for seg selv, noen(ganske mange) er bulkidioter, og større idioter blir de, etter hvert som tiden går. For de er vel på børs for å tjene penger? Hvis de er det, kan de redde mye ved å bytte terreng snarest, kvartalsregnskapet er rett rundt hjørnet og aksjeverdien ligger rundt 45 har noen regnet ut. Hvis dere ikke skifter, kunne det vært interessant om dere begrunnet det her.
nostalgen
10.11.2021 kl 15:58
4581
Natt1369 skrev Du foretrekker kanskje overprisede aksjer og? 🤡
Hehe ja kansje det.
Nå er jeg ikke engig at det ikke finnes andre bulkaksjer som ikke er overpriset.
Jeg for min del synes ikke at i jins verdivurdering er det trukket nok rabatt for risikoen ved eierstrukturen med disse to brødrene i en dominerende posisjon.
Jeg mener på ingen måte at det ikke kan være lønsomt og være jin aksjoner, men jeg vil heller sitte i andre selskaper.
Nå er jeg ikke engig at det ikke finnes andre bulkaksjer som ikke er overpriset.
Jeg for min del synes ikke at i jins verdivurdering er det trukket nok rabatt for risikoen ved eierstrukturen med disse to brødrene i en dominerende posisjon.
Jeg mener på ingen måte at det ikke kan være lønsomt og være jin aksjoner, men jeg vil heller sitte i andre selskaper.
nostalgen
10.11.2021 kl 16:21
4529
500%? artig tall, hvordan i huleste har du kommet fram til at jin er underpriset med 500%?
tankardjr
10.11.2021 kl 16:36
4501
Så du er enig i at det finnes noen bulkselskaper som er overpriset. Merkelig påstand og merkelig oppførsel i et selskap som du ikke eier aksjer i. Er du en slik baiser som innehar flere nick på Finansavisen? Eierstrukturen har vært kjent i alle år. Og at det skal være mer rabatt nå enn for eksempel 5 år eller 10 år siden er vrøvl. Jinhui har vært forsiktig og drevet nøkternt og det skal altså gi en voldsom rabatt i kursen. Jeg vil heller si at selskaper som taper hele aksjekapitalen jevnlig med 10 års mellomrom og oftere burde hatt en voldsom rabatt. Som for eksempel norsk Hydro gogl norwegian og flyr. Og også for eksempel Nel som fyller på egenkapitalen hele tiden. Er også en rekke andre shipping selskaper som for eksempel tar vannvittig risiko som for eksempel Mpcc og igjen gogl. En risiko de tar for alsjeeierens penger. Her sitter brødrene med mye av aksjekapitalen selv og tar dermed veldig lav risiko
nostalgen
10.11.2021 kl 16:46
4469
Hadde litt Jin for ca 20 år siden.
Fler nic? hvor har du det fra,
Semantikk- at jeg ikke er enig at det ikke finnes andre underprisete bulkaksjer- betyr ikke nødvendivis at jeg mener at noen er overpriset.
Hydro har vel aldri tapt hele aksjekapitalen sin.
Er vel ikke noe merklig at jeg sier at jeg holder meg unna jin- og heler eksponerer meg i bulk andre veier. Var ikke klar over at det kunn er jin fanboys som får utale seg her.
Fler nic? hvor har du det fra,
Semantikk- at jeg ikke er enig at det ikke finnes andre underprisete bulkaksjer- betyr ikke nødvendivis at jeg mener at noen er overpriset.
Hydro har vel aldri tapt hele aksjekapitalen sin.
Er vel ikke noe merklig at jeg sier at jeg holder meg unna jin- og heler eksponerer meg i bulk andre veier. Var ikke klar over at det kunn er jin fanboys som får utale seg her.
tankardjr
10.11.2021 kl 17:02
4419
Så du hadde jin for 20 år siden med eksakt samme eier struktur og bedriftsstrategi? Så du gjorde ikke leksene dine for 20 år siden da? Jeg er bare skeptisk til din agenda her? Ja du er nok en baiser som innehar 2 nick minst..
bulkinvest
10.11.2021 kl 17:03
4424
Ja at Jin er underpriset så det holder er helt klart, følger litt med på forumet og spesielt Jin da det kommer mange rare påstander mot selskapet angående drift og andre disposisjoner gjort i selskapet.
Felles for de fleste som ikke har aksjer der er at de ikke klarer å komme opp med fornuftige argument som gjelder Jin spesielt og drifta til de. Det gjentas hele tida disposisjoner gjort av ledelsen feks høye lønninger. Jeg har fulgt selskapet lenge og er sikker på at det står foran en reprising i kursen og har derfor kjøpt aksjer foran resultatframleggelsen.
Felles for de fleste som ikke har aksjer der er at de ikke klarer å komme opp med fornuftige argument som gjelder Jin spesielt og drifta til de. Det gjentas hele tida disposisjoner gjort av ledelsen feks høye lønninger. Jeg har fulgt selskapet lenge og er sikker på at det står foran en reprising i kursen og har derfor kjøpt aksjer foran resultatframleggelsen.
Superoptimist
10.11.2021 kl 17:23
4381
Det forundrer meg at OSE vil ha et slikt selskap i sitt tilbud til oss andre. Men, er det slik at penger gjør blind?
tankardjr
10.11.2021 kl 17:41
4336
Baisere som kun skriver for å stimulere sitt baiser Gen er ikke velkommen.
Du burde slå deg sammen enkelte andre som også er fast inventar uten jinhui aksjer.
Men litt mer seriøst jeg er uten å kødde mektig imponert over jinhui. De tråkket ikke i fella for IMO 2020 ei heller går de på EEXI svindelen fra 2023. Her kommer det nemlig nye regler for shipping med få års mellomrom. Rolig og forsiktig og uten stress innfører jinhui ledelsen IMO 2020 reglene langt ut i 2022. I mellomtiden kjører de på tungolje på de som ikke har vært inne og ombygd. De kjører på dispensasjon fra IMO 2020 til skuta har vært inne. I 2023 skal de komme nye "krav" som jeg tror brødrene hadde ledd seg ihjel av hvis de kunne lest norsk på Finansavisen. Der vet de at det kommer unntak og dispensasjoner og i verste fall for de slow steame for cahrters regning. For hva skal kundene gjøre når det ikke er skip i markedet og det vet IMO så de krangler om hva de skal gjøre med utviklingsland og shipping. Hvem skal få unntak og hvordan skal dette bli rettferdig osv. Dette går nok garantert jinhuis vei i 2023 også med disse rutene fra Singapore til Kina og Australia til Kina etc i Stillehavet.
Det er med andre ord helt riktig av jinhui ledelsen å holde på lommeboka ihht endringer innen shipping og utslipp når målet er 0 utslipp og det helst innen 2030 for vesten og la oss tippe 2050 for Asia etter vestlig press. I mellomtiden får vestlige redere gjøre sine vurderinger og eventuelt bestilte den siste tonnasje som er marginalt bedre på tonnolje pr nautisk mil og la aksjene sine bli vannet ut. I tillegg må jeg si at IMO ikke er dumme de vil ikke ha flere verft og skrotning av all gammel tonnasje da dette er miljøsvineri av verste sort. Sum av summarum så imponerer jinhui her som helt korrekt har inntatt en vente og se holding og blir ikke imponert over det nyeste tungolje skipet som man kan få kjøpt. Sterkt kjøp
Du burde slå deg sammen enkelte andre som også er fast inventar uten jinhui aksjer.
Men litt mer seriøst jeg er uten å kødde mektig imponert over jinhui. De tråkket ikke i fella for IMO 2020 ei heller går de på EEXI svindelen fra 2023. Her kommer det nemlig nye regler for shipping med få års mellomrom. Rolig og forsiktig og uten stress innfører jinhui ledelsen IMO 2020 reglene langt ut i 2022. I mellomtiden kjører de på tungolje på de som ikke har vært inne og ombygd. De kjører på dispensasjon fra IMO 2020 til skuta har vært inne. I 2023 skal de komme nye "krav" som jeg tror brødrene hadde ledd seg ihjel av hvis de kunne lest norsk på Finansavisen. Der vet de at det kommer unntak og dispensasjoner og i verste fall for de slow steame for cahrters regning. For hva skal kundene gjøre når det ikke er skip i markedet og det vet IMO så de krangler om hva de skal gjøre med utviklingsland og shipping. Hvem skal få unntak og hvordan skal dette bli rettferdig osv. Dette går nok garantert jinhuis vei i 2023 også med disse rutene fra Singapore til Kina og Australia til Kina etc i Stillehavet.
Det er med andre ord helt riktig av jinhui ledelsen å holde på lommeboka ihht endringer innen shipping og utslipp når målet er 0 utslipp og det helst innen 2030 for vesten og la oss tippe 2050 for Asia etter vestlig press. I mellomtiden får vestlige redere gjøre sine vurderinger og eventuelt bestilte den siste tonnasje som er marginalt bedre på tonnolje pr nautisk mil og la aksjene sine bli vannet ut. I tillegg må jeg si at IMO ikke er dumme de vil ikke ha flere verft og skrotning av all gammel tonnasje da dette er miljøsvineri av verste sort. Sum av summarum så imponerer jinhui her som helt korrekt har inntatt en vente og se holding og blir ikke imponert over det nyeste tungolje skipet som man kan få kjøpt. Sterkt kjøp
ks1977
10.11.2021 kl 19:10
4240
Dette får bli mitt siste innlegg her, for JIN-menigheten skal man ikke tulle med! Får skikkelige kultvibber her inne
Her er det som står i meldingen:
"2020 Bulkers has today converted the index-linked charters for Bulk Shenzhen and Bulk Sydney into fixed rate charters at US$61,628 and US$60,260 per ship per
day, gross, for the period from November 1, 2021 until December 31, 2021"
Magnus har også gjentatt, om og om igjen, at 2020Bulkers har rett til å konvertere (inntil hele kontraktens varighet) til TC basert på FFA.
Du kan også se på side 3 i denne presentasjonen:
"Option to convert to fixed rates"
https://2020bulkers.com/wp-content/uploads/2021/09/Presentation-at-Pareto-Energy-Conference-2021-16-September-2021.pdf
Eller du kan høre på en av de mange presentasjonene eller intervjuene som er gjort - det gjentas i de fleste.
Du kan benekte det så mye du vil, men selskapet hevder - både skriftlig og muntlig - om og om igjen, at de har denne opsjonen (og de har også benyttet seg av den, både i mars og nå i høst)
Ellers så ser jeg også innlegg her om at "Eldre skip (...) må ned i omdreining og hastighet med 20% for og gi lavere utslipp", men JIN skal tydeligvis opprettholde sin fart? Hvilke skip skal da redusere hastigheten? (ellers så har jeg jo allerede påpekt at dette vil øke bruttoraten for hele flåten)
Man synes også å tro at det for en chartrer ikke betyr noe hva totalkostnaden er; dersom dagsraten er lavere for et JIN-skip, så vil chartreren (i følge JIN-menigheten) ta det, selv om han kan få levert lasten både raskere og rimeligere hos en konkurrent. Tror man virkelig på dette?
Bare for å gjenta meg selv (bortkastet, for menigheten ser rødt dersom man så mye som ymter frempå om noe som ikke stemmer 100% med JIN-tilbedelsen - selv om man i samme post drar frem positive sider og/eller potensialer med JIN); det finnes scenario hvor JIN (i hvert fall i % av skipsverdi) kommer best ut av EEXI.
Her er det som står i meldingen:
"2020 Bulkers has today converted the index-linked charters for Bulk Shenzhen and Bulk Sydney into fixed rate charters at US$61,628 and US$60,260 per ship per
day, gross, for the period from November 1, 2021 until December 31, 2021"
Magnus har også gjentatt, om og om igjen, at 2020Bulkers har rett til å konvertere (inntil hele kontraktens varighet) til TC basert på FFA.
Du kan også se på side 3 i denne presentasjonen:
"Option to convert to fixed rates"
https://2020bulkers.com/wp-content/uploads/2021/09/Presentation-at-Pareto-Energy-Conference-2021-16-September-2021.pdf
Eller du kan høre på en av de mange presentasjonene eller intervjuene som er gjort - det gjentas i de fleste.
Du kan benekte det så mye du vil, men selskapet hevder - både skriftlig og muntlig - om og om igjen, at de har denne opsjonen (og de har også benyttet seg av den, både i mars og nå i høst)
Ellers så ser jeg også innlegg her om at "Eldre skip (...) må ned i omdreining og hastighet med 20% for og gi lavere utslipp", men JIN skal tydeligvis opprettholde sin fart? Hvilke skip skal da redusere hastigheten? (ellers så har jeg jo allerede påpekt at dette vil øke bruttoraten for hele flåten)
Man synes også å tro at det for en chartrer ikke betyr noe hva totalkostnaden er; dersom dagsraten er lavere for et JIN-skip, så vil chartreren (i følge JIN-menigheten) ta det, selv om han kan få levert lasten både raskere og rimeligere hos en konkurrent. Tror man virkelig på dette?
Bare for å gjenta meg selv (bortkastet, for menigheten ser rødt dersom man så mye som ymter frempå om noe som ikke stemmer 100% med JIN-tilbedelsen - selv om man i samme post drar frem positive sider og/eller potensialer med JIN); det finnes scenario hvor JIN (i hvert fall i % av skipsverdi) kommer best ut av EEXI.
tankardjr
10.11.2021 kl 21:05
4165
Å sammenligne 2020 bulkers med jinhui er tull. Hvorfor rfordi jinhui er priset til halvparten av bokført egenkapital og 2020 bulkers er priset til 2 ganger sin bokført verdi. 2020 bulkers er for dyr rett og slett. Og ingen kan overbevise meg noe annet. Så hvis det er noen som har noen menigheter i shipping så må det være aksjeeiere i 2020 bulkers. På toppen av det hele ligger 2020 i en fallende trendkanalen mens jinhui ligger fint i sin stigende trendkanalen. Lol dessuten er det syltynt å komme med TCE kontrakter på 60 tusen på noen få skip når 2020 bulkers går rett i spot fra januar 2022. Da tipper jeg kursen får kjørt seg nedover dessverre. Dessuten er jinhui et 3 ganger så stort rederi basert på antall skip i forhold til 2020 bulkers. Og de går kun på spot. Slowsteaming eller ei jeg regner med at varene skal frem og tilbake i årene fremover også. Og seil skip og Viking skip eller kontiki siv båter kommer vi ikke til å se selv om Asia er mye mindre velstående enn europeiske innbyggere.
tankardjr
10.11.2021 kl 21:42
4080
2020 bulkers menigheten bør også be til Gud om at jeg har rett at ombygging av eksisterende forbrenningsmotor til hydrogen blir eneste løsning for shipping. Ellers så er det 8 nye bulkskip rett på dynga i 2030. Er jo ca der Europa forlanger at vi skal ha 0 utslipp av co2 fra skip og øvrig transport av varer og tjenester. Dessverre tror jeg EEXI og andre miljø argumenter fort blir en felle for hvor man skal investere i shipping. Man bør holde seg til multipler på aksje verdi og selskap verdier sånn som man gjorde før klimagassstrategiene kom på banen. Det blir rett og slett preget for stort av hvor man bor hen og hva man har trua på. Og dette før den endelige løsningen for shipping ligger på bordet. Tar man med passasjer båter med på den tankegangen så blir det åpenbart at løsningen på klimagass problemet blir ombygging. Det tror jeg ledelsen i carnecal cruises og andre cruise redere presser temmelig hardt på for blir en realitet
Natt1369
10.11.2021 kl 21:57
4078
Du ble altså stående igjen på perrongen for 20 år siden, rett før tidenes shipping-bonanza, har du virkelig ikke lært noenting på alle de åra? 🙈😂😂🤣
Med hensyn til det fundamentale bildet i årene framover, så er det langt ifra usannsynlig at super-syklusen gjentar seg, om mulig enda bedre enn sist!
Mulig du er bitter over at du ikke fikk en rimelig inngang denne gangen, men tro meg, toget er langt ifra gått, for den som ikke trader vekk mulighetene! 😎
Med hensyn til det fundamentale bildet i årene framover, så er det langt ifra usannsynlig at super-syklusen gjentar seg, om mulig enda bedre enn sist!
Mulig du er bitter over at du ikke fikk en rimelig inngang denne gangen, men tro meg, toget er langt ifra gått, for den som ikke trader vekk mulighetene! 😎
Redigert 10.11.2021 kl 23:33
Du må logge inn for å svare
De fleste skip i dag må redusere fart da nye skip også må gjøre det nå også pga køer,ikke vits og komme en da eller to for tidlig om du må stå lengre i kø.
Det fine med Bulkers 2020 som Jin ikke har er utbyttepolecy som er beskrevet tydelig i rapporter og leverer jevnt og trutt utbytter,og en nyere flåte.
Jinhui har litt og ta igjen der men de har om de ville kunne gi ekstreme utbytter fremover om de skal følge Deres polecy om gjeld inntekt resultater skal bestemme som det står i årsrapport 2020.
Ikveld er alle bulkaksjer ned og for gogle ca 20 øre etter kurs stengetid OSE.
Mandag får Jinhui det beste driftsresultatet på drift siden kanskje på 10 år men nå uten nto gjeld.
Leverer de et godt utbytte vil en reprising komme fort.
Det fine med Bulkers 2020 som Jin ikke har er utbyttepolecy som er beskrevet tydelig i rapporter og leverer jevnt og trutt utbytter,og en nyere flåte.
Jinhui har litt og ta igjen der men de har om de ville kunne gi ekstreme utbytter fremover om de skal følge Deres polecy om gjeld inntekt resultater skal bestemme som det står i årsrapport 2020.
Ikveld er alle bulkaksjer ned og for gogle ca 20 øre etter kurs stengetid OSE.
Mandag får Jinhui det beste driftsresultatet på drift siden kanskje på 10 år men nå uten nto gjeld.
Leverer de et godt utbytte vil en reprising komme fort.
Evergrnde betaler og innfrir kupong betalinger melder TDN på morgenkvisten.
Aksjen stiger 6-7%.
Da er spøkelset borte for denne gang og spekulasjonene.
Dette skal nok fyre opp Bulkaksjer da spekulasjoner om mislighold har vært et lokk lenge.
Aksjen stiger 6-7%.
Da er spøkelset borte for denne gang og spekulasjonene.
Dette skal nok fyre opp Bulkaksjer da spekulasjoner om mislighold har vært et lokk lenge.
Lim Gordon
11.11.2021 kl 09:31
3668
Mitt inntrykk, i skrivende stund, er at det hersker komplett kaos i skipsindustrien. Man vet hva man vil, men vet ikke hvordan man skal komme dit. Da tenker jeg at den største fleksibiliteten gis av penger i banken. Da kan man, ved å ta tiden til hjelp. komme dit man vil. Har man bygget "nye" skip, som er omtrent like gamle som de gamle, kan man ikke det.
oppturen
11.11.2021 kl 09:59
3605
Belship har finansiering med kjøpsopsjon, de kan enkelt regne ut om det er lønnsomt å kjøpe ut skipene eller om de heller går for nybygg. En grei måte å ta ned rissikoen. ( skal selvsakt mye til at utkjøp ikke lønner seg, men likefullt er det en sikring)
oppturen
11.11.2021 kl 10:13
3614
Ja, fungerer omtrent som leasing.
« Belships has paid a sum
of USD 3.0m upon signing the contract in Q2 2021. The agreement comes with
purchase options significantly below current market values and can be exercised
after the third year until the end of the charter. There are no obligations to
purchase the vessel.»
« Belships has paid a sum
of USD 3.0m upon signing the contract in Q2 2021. The agreement comes with
purchase options significantly below current market values and can be exercised
after the third year until the end of the charter. There are no obligations to
purchase the vessel.»
thypoon
11.11.2021 kl 10:32
3587
Bulk til himmels i dag, men Jin roter rundt nede på lavt 14 tall selv med gode nyheter fra Kina…
mithra
11.11.2021 kl 10:40
3578
Ja, En kan jo lure på hvor mange som lar seg lure av den/de aktørene som jobber tøft for å få kjøpt rimelige aksjer.
Jeg synes de gjør en god jobb for klienten.
Jeg synes de gjør en god jobb for klienten.
Lim Gordon
11.11.2021 kl 11:06
3551
Det er nok mange som har blitt lurt av dette spillet, blant småsparerne. Det må være store aktører som er i aktivitet, slike som kan stoppe en oppgang, bare ved å skyve frem et stort antall aksjer. Siden slike vanskelig kan gå raskt ut og inn, må de ty til andre midler. Det ene er altså å tvinge aksjen i kne, slik at småsparerne mister motet, og det andre er å fortelle selskapet at hvis aksjonærene ikke får være med å dele, blir det ingen kursstigning. Nå er jo alle avhengige av kursstigning, så den kommer, men først når de store finner det opportunt.
mithra
11.11.2021 kl 13:50
3443
Der fikk de ca 100.000 aksjer til snitt ca 14.60.
Det var godt gjort.
Det var godt gjort.
thypoon
11.11.2021 kl 14:04
3453
Pent, n kan det bli en skikkelig kamp om aksjer før helga. Venter solid rykk i aksjen!
tankardjr
11.11.2021 kl 16:30
3337
Ja det blir nok opprykk snart på et høyere nivå. Det er sprekt av jinhui å cashe inn 3 skip på sin folio. Et skip blir cashet på q3 resultatene og 2 skip blir cashet inn i Q4. Er ikke mange redere som betaler kontant for skipene. Det er jo det de sier at de skal bruke interne ressurser som det skriver. På tross av at de skal ut med 13 millioner USD i q3 resten er forhåndsbetalt så bør det være rom for et bedre utbytte enn i q2. Når det gjelder Q4 er jeg mer usikker hva de betaler siden da skal de cashe ut 2 skip til.
tankardjr
11.11.2021 kl 16:48
3323
Foliion var på 52 usm i Q2. Så det skal være lett å betale et skip på den. Vet ikke hva resultatet blir men uansett det koker ned på om de vil ha kursen lav eller høy. Vil de betale ut for eksempel betale ut 1 kr i utbytte så kan de gjøre det. Eller om de skal gjøre rent bord og kvitte seg med all gjeld og kjøre den forsiktige stilen videre som samtlige nordmenn hater.
Let it be
11.11.2021 kl 17:06
3296
Vedrørende betalingsmidler i JIN:
Saldo Q2:52 MUSD minus 13 MUSD i Q3 og så minus 2 skip, 32 MUSD til som betales i Q4 anslår jeg regnestykket slik forutsatt at de betaler skipene kontant:
Q2: 52 MUS$
Q3: 52 -13 - utbytte for Q2- 3 MUS$ + cash flow Q3 + 40 MUS$ = 76 MUS$ beregner jeg innestående på bank utgang Q3
Q4: 76 - betaling 2 skip 32 MUS$ + cash flow Q4 + 30 MUS$ = 74 MUS$
Så selv om JIN betaler skipene kontant vil de ha midler til både bra utbytte for Q3 og Q4 og annet morro de skulle finne på å gjøre.
Saldo Q2:52 MUSD minus 13 MUSD i Q3 og så minus 2 skip, 32 MUSD til som betales i Q4 anslår jeg regnestykket slik forutsatt at de betaler skipene kontant:
Q2: 52 MUS$
Q3: 52 -13 - utbytte for Q2- 3 MUS$ + cash flow Q3 + 40 MUS$ = 76 MUS$ beregner jeg innestående på bank utgang Q3
Q4: 76 - betaling 2 skip 32 MUS$ + cash flow Q4 + 30 MUS$ = 74 MUS$
Så selv om JIN betaler skipene kontant vil de ha midler til både bra utbytte for Q3 og Q4 og annet morro de skulle finne på å gjøre.
tankardjr
11.11.2021 kl 17:22
3258
Ja og jeg tipper vi får den super Bull anbefalings
Effekten i Jin i morra. Jinhui reagerer alltid etter golden ocean og de andre selskapene. I tillegg så er det mange som skal inn døra i morra. Blir det 15 prosent opp i morra mon tro eller 20. Lol det høres vilt ut men dette har skjedd mange ganger før i aksjen
Effekten i Jin i morra. Jinhui reagerer alltid etter golden ocean og de andre selskapene. I tillegg så er det mange som skal inn døra i morra. Blir det 15 prosent opp i morra mon tro eller 20. Lol det høres vilt ut men dette har skjedd mange ganger før i aksjen
Realis
15.11.2021 kl 09:13
2799
Kanskje man i dag kunne be bulkidioten, eller trådstarter Lim Gordon, om en kommentar - tar markedet feil når det sender denne aksjen ned 10% etter resultatfremleggelse med kr 0 - null - i utbytte?
kodenavn
15.11.2021 kl 09:27
2664
Sjeldent en presentasjon ikke legger vekt på det positive. Ingen info om oppnådde rater hittil i Q4, som blir enda bedre enn Q3. Lunken fremstilling av supre resultater, og ikke utbytte. Vil de ha kursen ned ?.
Uansett bra resultat, og billig aksje.
Uansett bra resultat, og billig aksje.
såpe i øynene
15.11.2021 kl 09:29
2630
Ganske utrolig. Her leverer selskapet enorme tall. Hadde et annet selskap hatt samme inntjening i forhold til verdsettelse ville aksjen gått 2 til 3 gangeren. Uansett en god anledning til å øke. Tok 20 K til i dag, og tar det samme i morgen hvis dette fortsetter. Aksjen er grisebillig. Alt fordi selskapet betaler ut de ny innkjøpte skipene som tjener godt med penger i stedet for å prioritere et utbytte denne gangen.
SuMay
15.11.2021 kl 09:36
2543
Ja, det er fasinerende. Jin er som Jin er, men i utgangspunktet passer Jin i noe investoreretter leter etter. Lavt priset, kanonresultat, prioriterer vekst. Morro som alltid med Jin, det blir gråting uansett, gledestårer eller sorg 🥲
kodenavn
15.11.2021 kl 09:37
2551
EPS 0,177 USD for Q3. På årsbasis vil det utgjøre 6,30 NOK.
Og aksjen er priset til 13,30
P/E ca 2.
Å tjene inn børsverdien på 2 år er vel ikke hverdagskost i dagens marked.
Og kursen er ned ?
Kjøp.
Og aksjen er priset til 13,30
P/E ca 2.
Å tjene inn børsverdien på 2 år er vel ikke hverdagskost i dagens marked.
Og kursen er ned ?
Kjøp.
thypoon
15.11.2021 kl 09:42
2492
Eps er allerede ca 9kr og vil ende over 10kr for 2021!!
Smak litt på den.
Smak litt på den.
Lim Gordon
15.11.2021 kl 09:46
2436
Ja, den kommentaren skal du få her:
Ja, selvfølgelig tar markedet feil, for det er jo ikke riktig at de ikke utbetaler utbytte, men de venter til årsregnskapet er oppgjort, tradisjonen tro. At mange etter hvert vifter med utbytte i tide og utide, bryr de seg, tydeligvis, ikke noe om. Men de av oss som sitter igjen, vet at det kommer, og tre måneder, i en investors liv, er ingenting. Når de fleste av daghandlerne har forlatt skipet, kan vi kanskje få noenlunde normale tilstander her, med jevn verdistigning mot 4.tertial. Resultatet taler for seg selv, men uttrykket "normalt" tror jeg alltid blir feilanvendt når det gjelder kursutviklingen til Jin. God reise videre mot årskiftet!
Ja, selvfølgelig tar markedet feil, for det er jo ikke riktig at de ikke utbetaler utbytte, men de venter til årsregnskapet er oppgjort, tradisjonen tro. At mange etter hvert vifter med utbytte i tide og utide, bryr de seg, tydeligvis, ikke noe om. Men de av oss som sitter igjen, vet at det kommer, og tre måneder, i en investors liv, er ingenting. Når de fleste av daghandlerne har forlatt skipet, kan vi kanskje få noenlunde normale tilstander her, med jevn verdistigning mot 4.tertial. Resultatet taler for seg selv, men uttrykket "normalt" tror jeg alltid blir feilanvendt når det gjelder kursutviklingen til Jin. God reise videre mot årskiftet!
Redigert 15.11.2021 kl 09:52
Du må logge inn for å svare
John68
15.11.2021 kl 09:53
2388
Yderst intetsigende webcast.
Cirka 23.500usd i gennemsnit - de kommer aldrig over 26.000 medmindre at Supraraterne stiger til + 50K
Der er afslag pga. af gennemsnits alder på JINs flåde.
Mr. Ching VP i JINHUI er yderst arrogant og svarer stadig ikke på e-mails.
Cirka 23.500usd i gennemsnit - de kommer aldrig over 26.000 medmindre at Supraraterne stiger til + 50K
Der er afslag pga. af gennemsnits alder på JINs flåde.
Mr. Ching VP i JINHUI er yderst arrogant og svarer stadig ikke på e-mails.
thypoon
15.11.2021 kl 09:56
2372
Last opp på dippen. Eps på over 10kr i 2021.
Aksjen er priset helt latterlig lavt P/E 0,5~0
Aksjen er priset helt latterlig lavt P/E 0,5~0
John68
15.11.2021 kl 10:01
2335
Jeg er desværre begyndt at tvivle på at JIN vil mig det bedste som aktionær. Jeg håber, at jeg er ude af denne position inden 31.12
Tilliden er væk.
Tilliden er væk.