FRO - hvorfor øket Frontline antall aksjer?

McCartney
FRO 02.11.2021 kl 21:19 3534

Hva er grunnen til at øket antall aksjer og kapital den 1 november?

Noen som vet.?
McCartney
02.11.2021 kl 21:28 3494

Etter dette stuntet er det ikke stor forskjell på antall utestående aksjer i EURONAV kontra Frontline. Fortsatt noen fler aksjer i EURONAV. Kanskje noe å tenke på egentlig?
Slettet bruker
02.11.2021 kl 22:15 3371

De har sittet på mandatet til å emitere i snart et år, ja, det har trolig noe med Euron å gjøre, må bare anta det
Slettet bruker
02.11.2021 kl 22:27 3320

Husk en ting, det er forventninger om rekord etterspørsel etter olje i vinter, noen skal frakte denne oljen uavhengig av hva Opec gjør kortsiktig, før eller siden vil Opec ettergi, det er helt uungårlig.
Tank markedet snudde allerede i sommer, de ekstremt elendige nivåene er tilbakelagt, det kan kun bli bedre fremover.
Fredriksen vil ha fusjon i stor tank, Euron holder dørene åpne, selskapet vil bli en gigant og selskapet vil være analytikerene favoritt uansett når det gjelder tank shipping.
Kjøp ør reprisingen er et faktum.

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/11/02/7764903/kepler-gir-gass-i-fredriksen-aksje

Garmis
02.11.2021 kl 23:13 3178

Dersom big John setter inn støtet, er det dumt å være inne. Se bare på seadrill, the winner takes it all. Og hvem tror dere det blir?
Slettet bruker
02.11.2021 kl 23:22 3137

Sett i lys av at Fredriksen er kjent for å være veldig aksjonærvennlig synes jeg dette utspillet er veldig merkelig.. har for øvrig ikke aksjer i fro selv
JonasKr
02.11.2021 kl 23:24 3124

Helt riktig. Til syvende og sist er det alltid etterspørselen som gjelder i frakt. Lett å la seg lure, som med Saudi Arabia ifjor, eller med Vale i tørrbulk nå nylig. Når etterspørselen ikke er der blir det imidlertid lagerbygging og rekylen er uunngåelig. Nå er det motsatt i tank, lagrene tømmes pga høy oljepris, etterspørselen tar seg kraftig opp, og en kraftig positiv rekyl er uunngåelig. Om Opec holder igjen for hardt vil noen andre produsere oljen, så enkelt er det, og fraktes må den.
Garmis
02.11.2021 kl 23:27 3111

Jeg er enig i at Fredriksen har vært aksjonærvennlig angående utbytter det skal han ha. Men litt mer usikker når det kommer til emisjoner og spleising av selskaper.
Slettet bruker
02.11.2021 kl 23:32 3085

Ok, kan godt være du har et poeng
Slettet bruker
02.11.2021 kl 23:37 3051

Du snakker jo bare vås, hva mener du Fredriksen skal stjele/ bøffe øvrige aksjonærer? Når det kommer til emisjoner.
Emisjonen er allerede unagjordt, aksjene er allerede i markedet.
En fusjon vil alltid innebære finansielle justeringer, gjelds grad osv
Her har de emitert mens markedet ikke har merket en dri.., på stigende aksje kurser attpå til, helt genialt spør du meg.
Hvor ser du svindel og bidrag fra Fredriksen?
Redigert 02.11.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
JonasKr
02.11.2021 kl 23:42 3023

Blir underholdende å følge med på trangsynte klima-politikere fremover. Stakkarene kommer vel til å holde igjen på olje/gass/kull til prisene er så høye at folket går amok. De har vaklet så mye gjennom mange år at alt for lite penger er gått til energi-investeringer, nå må de betale prisen, og det blir et realt catch 22. Det grønne skiftet vil kreve enormt med energi, og denne må produseres med olje/gass/kull i en laaaang overgangsperiode. Da kreves det investeringer i fossilt raskt, ellers stopper alt opp :-)
Bennyfyfasan
03.11.2021 kl 00:04 2972

Jeg har tatt betydelig lodd (etter min økonomi) i Fro på lav 70. Dermed er lytteposten jeg hadde på lavere kurs ubetydelig...

Det er 3 faktorer som gjør dette spennende

1) Etterspørselen er stigende - og stiger så raskt at oljeprisen er "for" høy. Her kommer det til å skje ting.
2) selv om det er noen nedstengninger her og der åpner mange land - inkl USA 7 november. Dvs maaange fly fra Europa til US...
3) Sammenslåing av 2 giganter innen oljefrakt. Fredriksen kjøper ikke betydelig med aksjer i ett selskap for morro skyld. Han vet nok allerede fordelingen av aksjer slik at han har tatt grep i god tid for å lande på den prosenten han ønsker.

Om det blir sammenslåing
- Blir aksjen fortsatt notert på OSE?
- Hva skjer med kursene i forkant?
-Bør det ikke være gjennomført før ratene og kursene tar av?
Redigert 03.11.2021 kl 00:10 Du må logge inn for å svare
McCartney
04.11.2021 kl 16:20 2442

sånn, da er jeg oppe i 10 000 stk FRO aksjer som har vært mitt mål en stund nå :-)
Da er det bare å vente på oppturen som kommer før eller siden.
McCartney
09.11.2021 kl 16:54 1915

- ja aksjen blir fortsatt notert på OSE.
- Kursen vil tilnærme seg hverandre, det ser man tydelig nå. Euron = 8,71 / FRO = 8,35 $
- Bør gjennomføres så fort som mulig, deretter er de så store sammen at de kan be om høyere rater, fordi de vil være dominerende i oljefrakt.
Deretter tar kursen av.
Shagwong
09.11.2021 kl 22:44 1618

McCartney,
Dette blir feil. Du samenligninger aksjekurser fra Brussel og fra New York. Den fra Brussel er i Euro og den fra New York er US $