Hexagon Purus - Norges grønne vekstmonster!

Rect Angel
HPUR 04.11.2021 kl 10:08 57114

NB NB!! OPPDATERT 17.08.2022

LINK TIL WEBCAST FRA Q2 2022, lagt 09.08.22 nederst i trådstart.


NB! Har endret overskriften på tråden fra 'hydrogenbomben' til 'Norges grønne vekstmonster' da 'hydrogenbomben` som selvsagt var humoristisk ment, nå likevel føles upassende og gir assosiasjoner til krig som vi nå dessverre ser utspiller seg i Europa. Også litt misvisende fordi Hexagon Purus i løpet av den siste måneden har landet EN KONTRAKT VERDT HELT UTROLIGE 9 MILLIARDER NOK OM LEVERING AV BATTERIPAKKER TIL USA-BASERTE HINO MOTORS, 100% EID AV DEN GLOBALE GIGANTEN TOYOTA. Så her er vi altså vitner til monstervekst både innen hydrogen og batterielektrikk.

NB2! Har også lagt inn link til webcast fra Q4 2021 presentasjonen 15.februar nederst i trådstart. Mektig! Så gå for all del ikke glipp av dette! Must see!

21.06.2022. Lagt til linker nederst til webcast Q1 2022 og CAPITAL MARKETS DAY samme dag.


Så webcasten fra Q3 2021 tirsdag (02.11.2021) for andre gang i går kveld. Denne gang i fred og fordragelighet. Du verden!

Vil ikke si stort mer, for enhver må selv sette seg inn i tingene og gjøre opp sin egen mening når det gjelder investering, men denne historien bør flest mulig asolutt gjøre seg kjent med, og gjør man det ved å se webcasten fra tirsdag samt evetuelt leser seg litt opp, kan jeg egentlig love at man raskt vil se tegningen. Direkte imponerende av CEO Morten Holum å holde en så nøktern og avdempet tone når man har et slikt budskap som her å bringe til torgs. Vi snakker skaleringsmuligheter og veksteksplosjon nesten hinsides det fattbare.

Det nylige oppkjøpet av tyske Wystrach tror jeg bestemt er en genistrek. Tankene tar også en tur sånn litt 10 år tilbake i tid da Tomra Systems stod i ca. 30 kroner og kjøpte det tyske selskapet Tritech, nå Tomra Sorting Solutions...

Vel bekomme!


https://vimeo.com/641425791/67a74ba056

https://hexagonpurus.com/

https://hexagonpurus.com/news/hexagon-purus-acquires-wystrach-adding-industry-leading-hydrogen-systems-capacity-to-its-platform-to-accelerate-the-hydrogen-transition


OPPDATERING 04.03.2022:

Det tok sin tid, men da har jeg omsider også sett Q4 2021 presentasjon. For et overveldende budskap CEO Morten Holum bringer til torgs her. Fantastisk! Allerede nå har f.eks. altså Hexagon Purus allerede veldig mye av guidet 2025-omsetning på 4 - 5 milliarder NOK i ordreboken! Og massevis av annet i pipeline! Det som skjer her er bare så utrolig imponerende. Ja, helt overveldende. Voila!

https://vimeo.com/677599615/f4da83a3b1

OPPDATERING 21.06.2022:

Webcasts fra Q1 2022 og CAPITAL MARKETS DAY 2022 samme dag, 10.05.2022

https://vimeo.com/709409042/588cd5a2e2

https://vimeo.com/709409042/588cd5a2e2

Webcast fra Q2 2022

https://www.youtube.com/watch?v=soa_x4XF5ic


🇺🇦 🕊️
Redigert 17.08.2022 kl 14:16 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
02.09.2022 kl 21:58 2140

Fjerde gang du spør om dette... Hva i all verden får deg til å tro at du får svar på det spørsmålet her på forumet?

Eneste jeg kan bidra med, er at jeg mener å huske at CEO svarte 'ingen endringer der' da en spurte under Q & A etter kvartalspresentasjon (disse finnes på webcast på hjemmesiden).
Redigert 02.09.2022 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
02.09.2022 kl 22:05 2132

Veldig enig. Begredelige aksjekurser p.t. selvfølgelig, men Hexagon Group har nok definitivt fremtiden for sine føtter. Både Purus og Composites er globalt markedsledende innen sine forrerningsområder, og kan jo f.eks. skilte med partner-/kundeporteføljer som, mildt sagt, er imponerende.
Redigert 02.09.2022 kl 22:07 Du må logge inn for å svare
Baklengssaldo
03.09.2022 kl 08:26 2061

Takk for svar. Hvis man ser på kursutviklingen, så er det nok mange som er skeptiske til om det blir noe av avtalen med Hino. Min erfaring er at det ofte er noen som vet litt mer enn hva som kommer av info fra selskapene, det er grunnen til at jeg spør om dette på forum. Håper den varslede store bestillingen kommer, slik at man ikke bare sitter med gode samarbeidspartnere og intensjonsavtaler.
Slettet bruker
03.09.2022 kl 08:50 2039

Tja...

HPUR kan begynne å bli teknisk moden.

Aksjen strever nå med å finne en bunn og det er fortsatt "noe teknisk fallhøyde" Dog er det tekniske indikasjoner på et kommende trendskifte. Nå gjelder det bare "å time" bunn som nok snart er inne. man blir neppe fattig av å begynne kjøp på dagens nivå og ned mot NOK 20,- om mulig. Aksen er satt på min "Watch list", he he..
Rect Angel
03.09.2022 kl 13:41 1974

Ja, selvsagt er det å håpe at kontrakten om leveranser av batteripakker verdt 9 milliarder NOK til 100% Toyota-eide, USA-baserte HINO Motors materialiserer seg.

Styreleder Engeset i Purus er samtidig CEO i Composites (som eier 73.29% av aksjene i Purus). Under Composites' Q2 2022 presentasjon 11.august uttrykte Engeset stor tilfredshet med utviklingen i Purus og oppfordret alle til å se webcasten fra Purus' Q2 2022 presentasjon (9.august). La oss håpe og tro denne tilfredsheten er en god indikator, også når det gjelder monsterkontrakten med HINO Motors.


https://www.youtube.com/watch?v=soa_x4XF5ic&feature=youtu.be

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20220811_3

Redigert 03.09.2022 kl 15:32 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
13.09.2022 kl 19:19 1732

In Chile, Hydra begins testing the green hydrogen prototype for mining vehicles

At Minera Centinela, of Antofagasta Minerals, the testing stage of the prototype of a mining vehicle that uses green hydrogen to propel itself has begun.

SEPTEMBER 13, 2022 LOUIS INI

The Hydra consortium, made up of Engie, Mining3, Antofagasta Minerals, Mitsui & Co. (USA), Inc, Thiess, Ballard Power Systems, Hexagon Purus, Reborn Electric Motors and Liebherr Mining, has started testing the prototype built thanks to the support of CORFO and CSIRO Chile, and which seeks to replace the traditional diesel engine with a system powered by fuel cells, which work with green hydrogen and batteries.

The test is being carried out at the mine located 20 kilometers southeast of Sierra Gorda, at 2,300 meters above sea level.

This stage seeks to gather enough information to decide the feasibility of future scaling up to the truck fleet, which are large vehicles and require great power to transport minerals.

As explained from Hydra, the goal is to use a drive train based on hydrogen fuel cells for heavy machinery in mining.

The proposed prototype is   made up of a 60 kW fuel cell and a 140 kWh battery.

https://www.pv-magazine-latam.com/2022/09/13/en-chile-hydra-comienza-a-probar-el-prototipo-de-hidrogeno-verde-para-vehiculos-mineros/
kelle
14.09.2022 kl 10:50 1639

Er det noen som har hørt noe fra denne da?
On 14 September, 08:00 am CEST, we invite customers, shareholders, analysts, media and other stakeholders for a one-hour presentation and discussion on the options for heavy-duty transport in Europe.
Rect Angel
14.09.2022 kl 13:58 1595

Hadde planlagt å se den presentasjonen live i morges, men det lot seg dessverre ikke gjøre. Forhåpentligvis blir presentasjonen lagt ut som opptak etterhvert slik at vi som er interessert, men ikke hadde anledning til å se live, også får sett den.
Redigert 14.09.2022 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
kelle
14.09.2022 kl 14:49 1568

Lite ,forholdsvis nytt hydrogenselskap (Hynion) stiger kraftig etter nyheter om at EU bevilger 100 millioner til hydrogenprosjekt.
Må vel snart forvente at noe tilkommer HPUR også.
Rect Angel
14.09.2022 kl 15:07 1557

Både CEO Holum og styreleder Engeset understreket at de er svært godt fornøyd med hvordan tingene nå utvikler seg for Hexagon Purus i EUs mange nasjoner, under Hexagon Groups Q2 2022 presentasjoner i august. Så det går nok veien innen EU, også for Purus.

Og egentlig er det vel en no-brainer at fremtiden ser lys ut når man er globalt markedsledende innen lagring og transport av hydrogen?
Redigert 14.09.2022 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
14.09.2022 kl 18:00 1482

Har ikke fått sett den selv ennå, men til orientering er dagens presentasjon nå tilgjengelig både som video-opptak og i PDF-format:

https://hexagongroup.com/news/webcast-14-september-2022-navigating-the-road-to-zero-emissions
kelle
14.09.2022 kl 20:04 1451

Her var det mye bra stoff. Mye som kommer til å skje de nærmeste 2-3 årene. Selskapene er og har vært i investeringsfasen for å imøtekomme det akselrerende markedet som vi vet vil komme. Kursutviklingen sliter litt på tålmodigheten, men det blir nok bedre etter hvert.
Rect Angel
14.09.2022 kl 23:28 1390

Her er en mer utfyllende artikkel fra INTERNATIONAL MINING om gruvemaskiner-fra-diesel-til-hydrogen prosjektet i Chile og Hydra-konsortiumets ambisjoner når det gjelder prosjektet.

Her som i alle andre prosjekter Hexagon Purus er involvert i,, i samarbeid med partnere (tungtransport vei, tog, maritimt, luftfart osv.), er siktemålet serie-/masseproduksjon.


HYDRA Consortium moves to next stage with hydrogen powertrain installed at Centinela

Posted by Paul Moore on 13th September 2022

https://im-mining.com/2022/09/13/hydra-consortium-moves-to-next-stage-with-hydrogen-powertrain-installed-at-centinela/






Redigert 14.09.2022 kl 23:33 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
16.09.2022 kl 11:51 1248

Kan man få bedre PR for sin teknologi og sine produkter?

For ja, DER AKTIONÄR har helt rett. Det er Hexagon Purus som leverer hydrogentankene til Alstoms Coradia iLint hydrogentog som allerede går i rutetrafikk i Tyskland og i går altså satte ny avstandsrekord i Tyskland uten å måtte fylle tankene.

Vet ikke noe når det gjelder Siemens, men det er kjent at Hexagon Purus også leverer hydrogentanker til togprodusentene Stadler og Talgo.

Forøvrig har DER AKTIONÄR kjøpsanbefaling på Hexagon Purus, og har hatt det en stund. Dermed også på markant høyere kursnivåer enn dagens.


Today, 07:28 ‧ Michel Doepke

Siemens, Alstom and Co: The hydrogen revolution on rails is picking up speed

Deutsche Bahn wants to be climate-neutral by 2040. What is urgently needed are alternatives such as hydrogen. In addition to Siemens with its recently presented Mireo Plus H model, Alstom is also getting up to speed with the Coradia iLint hydrogen train. This is on a record drive in Germany.

The Alstom train has broken the 1,000 kilometer range mark. The Coradia iLint, developed by Alstom and powered by hydrogen, has traveled 1,175 kilometers and finally made a stop in Munich, an Alstom spokesman said on Friday. The tanks contained around 250 kilograms of hydrogen. The hydrogen train, which set off from Bremervörde in northern Germany, reached the target of 1,000 kilometers on Thursday evening near Mühldorf am Inn in Bavaria. 1,000 kilometers corresponds to the range of conventional diesel trains, as the spokesman said.

The train normally travels the 126-kilometer route between Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde and Buxtehude - replacing 15 diesel trains there. On the return journey, the hydrogen train is towed. The train will be taken via Salzgitter to Berlin for the Innotrans transport technology fair, which will begin next week, the spokesman said. The hydrogen train will be used there for public trips.

...and the suppliers?

Both Siemens and Alstom are likely to be dependent on suppliers for the fuel cells and hydrogen tanks. As early as July 2019, DER AKTIONÄR reported that, according to Alstom, Canadian Hydrogenics –  bought from engine manufacturer Cummins for little money  – was supplying the fuel cells at the time. According to a brochure , the Hexagon Group (Hexagon Purus) has also supplied the Coradia iLint with hydrogen tanks.
...
Among the speculative hydrogen pure players, DER AKTIONÄR continues to count Nel, PowerCell and Hexagon Purus among its favourites.

https://www.deraktionaer.de/artikel/mobilitaet-oel-energie/siemens-alstom-und-co-wasserstoff-revolution-auf-schienen-nimmt-fahrt-auf-20317457.html


Alstom hydrogen train achieves 1,175 kilometres on single filling

Published on 16-09-2022 at 08:00

Alstom achieved a new world distance record with its Coradia iLint hydrogen train on Thursday, covering a total distance of 1,175 kilometres on a single filling. The attempt took place in the German state of Lower Saxony.

https://www.railtech.com/rolling-stock/2022/09/16/alstom-distance-record-attempt-with-hydrogen-train-ongoing/

Redigert 16.09.2022 kl 12:36 Du må logge inn for å svare