YNWA250505
14.03.2022 kl 11:06 7981

Må jo si det er imponerende at en Pareto megler ikke tror Meltwater er skalerbart. Samtidig så kjøper alle som kan Meltwater (les styremedlemmer) seg kraftig opp og absolutt mener det er skalerbart og vil bli en gigantisk utbyttemaskin om noen år når de oppnår 20% marginer. Da kan vi fort se inntekter på over 10 milliarder i året og ed gode marginer. Jeg velger å tro på styret og Gründerne og ikke på en blåst megler
Akagunners
14.03.2022 kl 10:56 7841

Insider og styremedlem Langaker kjøpte aksjer for nesten 3,4 mill i slutten av feb og i dag har Ceo John Box kjøpt. Meglerhusene kuttet kursmålene for litt siden, men vi snakker fra 70 til 40. Lavest er Pareto. De tegner et worst case scenario at forretningsideen ikke er skalerbar og har derfor kuttet fra 73 til 24. Med andre ord, har man ikke tru på at de klarer å skalere opp og tjene penger så skal kursen likevel opp. Så ligger Wang Bjørnsen i dnb fortsatt på 70 tallet et sted.
YNWA250505
14.03.2022 kl 09:36 7854

Et ganske stort innside kjøp på nesten 700k og kursen raser 4%. Å kjøpe på 15-tallet må jo på sikt være en hinsides god inngang? Joda, den kan sikkert dette enda lenger ned, men om det er 14 eller 15 betyr svært lite. Minner om at DNB har kursmål på kr 72
YNWA250505
14.03.2022 kl 09:34 7859

14.03.2022 09:15:44
BRIEF-CEO In Meltwater Buys Shares In CO For About NOK 680,000
March 14 (Reuters) - Meltwater NV :

* CEO JOHN BOX PURCHASED ON MARCH 11 TOTAL OF 41,000 SHARES IN CO AT NOK 16.57 PER SHARE
omac
09.03.2022 kl 14:24 8291

Jeg er en tålmodig mann, solgte Trond Mohn sine DOF aksjer videre nå med 400% gevinst etter snart 2 år. MWTR har jeg masse tid å vente på
YNWA250505
09.03.2022 kl 14:13 8313

Bare vent Omar, Meltwater vil bli en av gigantene i sitt marked. Forventer store utbytter fra selskapet 2025.
omac
09.03.2022 kl 11:15 8389

Her er annet Norsk SaaS innenfor forskjellig segment enn MWTR. Prissatt til 3 milliarder av investeringsfond med 45 millioner i inntekter

“The fundamentals are here: we have more developers in Europe compared to the U.S. but valuations are still lower in general,” he said, making it “a very attractive market to operate in as an investor.”


https://techcrunch.com/2022/03/09/ardoq-125m-enterprise-architecture/?guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cubGlua2VkaW4uY29tLw&guce_referrer_sig=AQAAABC5jbjF2fNP1TAWCHunfOjJWCuz4NiXbC8YVx89yupNwZll5arFkZCr2mmtnIVxbM-b1YGdXEbzj4GAA8IuShcviGtBZ9Le4D_PdWGTkH9AJiVzJ5DrKUfzH5-da5dEx032RRMO-AonTrGN2dPklVjsc4MtHg697IU1K1ez1GW3&guccounter=2
YNWA250505
03.03.2022 kl 13:39 8841

Ja supert at selskapet får hamstret billige aksjer som skal brukes til oppkjøp etc. Når kursen igjen er på 30-tallet har selskapet tjent flere hundre millioner og d r gull. Kursen manipuleres og er i spill. Akkurat nå ligger det mange salgs-og kjøpsposter på 2500 aksjer. Tilfeldig? Tror ikke det. Bare å hamstre. 16-tallet er latterlig billig
Redigert 03.03.2022 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
LazyEye
03.03.2022 kl 13:31 8899

Kan være det er noe jeg ikke får med meg her, men det må jo absolutt være i Meltwater sin egeninteresse at aksjekursen ikke går noen som helst vei (bortsett fra nedover) inntil de er ferdige med tilbakekjøpsprogrammet sitt.

Sitter derfor med en følelse at denne kommer til å ligge død i vannet fram til juni, når tilbakekjøpene er fullført.
Slettet bruker
02.03.2022 kl 18:05 9154

Stor sannsynlighet for kraftig rekyl opp etter stabilisering på 17 ifølge teknisk analyse.
YNWA250505
02.03.2022 kl 16:27 9211

Måtte bare kjøpe 3k til idag. Føler det liksom er for billig nå. Legges lengst ned på kistebunn.
YNWA250505
28.02.2022 kl 18:16 9592

Det gjorde han sikkert pga det ikke er mulig med oppskalering serru:-) Jeg kjøpte til i forrige uke på kr 16,50. De kommer muligens ut i markedet på 60?
Serboss
28.02.2022 kl 17:43 9632

Innsider lastet opp

Fredag kjøpte Vestland Invest, et selskap kontrollert at styremedlem Erik Langaker i Meltwater, 200.000 aksjer til en snittkurs på 16,9 kroner stykket, tilsvarende 3,38 millioner kroner. Etter denne transaksjonen eier Vestland Invest 550.000 aksjer i Meltwater.
YNWA250505
28.02.2022 kl 16:37 9688

Hvorfor dra inn et annet selskap? Klart du heller vi se til det da du er aksjonær der eller? Ingen her inne vet noe som helst om skaleringsmulighetene til Meltwater. Og når selskapet selv sier de så vidt har begynt å skrape i overflaten på ett titalls milliard marked så velger jeg heller å tro på de. Over og ut
Babbai
28.02.2022 kl 13:45 9773

For virkelig gode skaleringsmuligheter ville jeg heller sett til Elabs. De har gjennom flere år perfeksjonert teknologien med hovedkunden Xiaomi, men siste året har de også closet Honor for mobil + ny mobilkunde som offentliggjøres snart. Nå er de også inne i Lenovo's ThinkPad-serie - at på til en av modellene med høyest volum. Og flere skal de inn i.

På et eller annet tidspunkt vil vel Meltwater klare å øke marginene, men på Q-pres sa de man kunne foreløpig forvente G&A på ca. 15% av inntektene. Dette skulle vel noe ned i Q4 og 2023, men ikke så mye som mange kanskje hadde håpet. Meltwater er likevel relativt attraktiv på nivåer rundt 10-20 for på et eller annet tidspunkt vil de vel klare å øke marginene. Spm. er hvor mye. De gir seg selv mye fleksibilitet ved å guide på Adjusted EBITDA. Har noen satt opp et regnestykke som viser hvordan de tenker tallene til Meltwater ser ut et par år frem i tid? De nevnte jo f.eks. at Premium skulle stå for rundt 70% av inntektene - men uten å si når. Det vil si at fra 50/50 splitt i dag, skal inntektsfordelingen endres til 30/70. Nå er splitten ca. 222 mill på hver vel... Premium skal bli over dobbelt så stor som non-premium (30/70). Spm. er bare om non-premium skal reduseres (noe annet vil jo bety at premium skal vokse ekstremt mye). De sa vel at flere non-premium-kunder forventes å benytte flere tjenester og dermed komme over i Premium-segmentet. At non-premium dermed kanskje reduseres, vil altså ikke nødvendigvis si at kunden forsvinner.
topp20
28.02.2022 kl 12:42 9839

Jeg ønsker å diskutere "skalerbarhet av Meltwater".

Som SaaS plattform er definitivt Meltwater skalerbar - dvs produksjonskostnaden er ikke proporsjonal med volumet sånn som i "vanlige fabrikker". Det vil alltid være en viss servicekostnad man ikke greier å skalere (automatisere) fullt ut, men denne er ikke kritisk for skaleringen slik jeg ser det. Det vil også være en relativt stor andel kostnader forbundet med "software utvikling, software drift og fremover også kostnader ifm integrering av de ulike løsningene. Dette er generelt for alle SW selskapet og har ingen grunn til å tro at Meltwater er vedlig anderledes enn andre selksaper her, men la oss diskutere det likevel.


Jeg oppfatter det slik at markedet er mer bekymret for salgskostnaden til Meltwater. Og ja - de er høye, men er de for høye og vil de fortsette å være for høye ?
- den teoretiske tilnærmingen til dette - og slik de fleste investorer måler dette er "salgskostnad i forhold til levetidsverdien av abonnementsmassen - er uttrykt ved formelen LTV./CAC dvs Lifetime value /Cost of Acquisition

[(Revenue Per Customer – Direct Expenses Per Customer) / (1 – Customer Retention Rate)] / (No. of Customers Acquired / Direct Marketing Spending)

Hvis vi tar telleren først:
Dagens inntekt per kunde - direkte kostnader per kunde = ARR - direkte kostnader - med andre ord Brutto Dekningsbidrag. ARR er tydelig definert av Meltwater, men de har ikke brutt ned hvilke direkte kostnader de har inkludert i sin bereging, men la oss anta at de følger standard regnemeto -der. Dette tallet skal gi Netto inntekt per kunde per år.

I regnskapene fremgår det følgede:
ARR = 444 MUSD
Adjusted gross margin = 75%
ARR etter direkte kostnader (COGS) er dermed 444 X 0.75 = 333 MUSD

Litt enkelt fremstilt kan man kanskje da si at Meltwater har en bruttomargin per år på cirka 3 BNOK p.t.

Skulle vi velge å trekke fra administrative kostnader (G&A) på 51 MUSD får vi 282 MUSD i netto bidrag før R&D - cirka 2.5 BNOK

En del av R&D trengs for å beholde kundemassen så la oss si at vi trekker 20 MUSD som er halvparten av R&D kostnaden på 40 MUSD/år.
Da får vi et veldig konservativt anslag på EBITDA før salgskostnad på 262 MUSD - 2.36 BNOK.
=> Av en ARR på 444 sitter man da igjen med 262 MUSD. La oss for enkelhets skyld si at vi sitter igjen med 50% før salgskostnader.

For å komme frem til levetidsverdien av denne porteføljen av abonnenter må man vite hvor lenge de kommer til å være kunder og hvor mye hver kunde betaler i abonnement. En enkel måte å regne ut dette på er å dele på (1- customer retention rate).

I Meltwater sitt tilfelle er "Net customer retention rate" 95% i snitt, men 108% for premium clients (hvilket betyr at kunden kjøper mer av tjenesten år for år enn de inntektene som faller fra når noen kunder slutter å abonnere. Disse tallene virker veldig sterke, men med litt kort historikk på Premium Clients (som drar opp snittet) kan det være noe usikkerhet her. Så la oss være veldig konservative og si at de greier 90% net customer retention på 2-3 års sikt.

Da blir levetidsverdien av dagens abonnenter 3 BNOK / 0.1 = 30 BNOK.
Tar vi med G&A får vi nettoverdi før R&D på 25 BNOK.
Tar vi med halvparten av R&D får vi en nettoverdi på 23.6 BNOK. Dette skal da representere verdien av dagens kundemasse. Sett i forhold til dagens market cap virker dette som om Meltwater er meget lavt priset.


Og så endelig til poenget - har de for høye salgskostnader ?
2021 salgskostnad var 169 MUSD = cirka 1.5 BNOK

Organisk ARR vekst i 2021 var cirka 132 MUSD - Hvis vi trekker fra COGS, G&A og halvparten av R&D som i regnestykket over var cirka 50% så sitter vi igjen med 66 MUSD.

Isolert sett har vi da brukt 169 MUSD of å tjene 66 MUSD og under normale omstendigheter ville det vært elendig business. Men hvis vi har tillit til at kundene ikke forsvinner over natten, men faktisk har en net retention på 0.9 så er verdien av den organiske veksten 660 MUSD - og da ser jo regnestykket straks mye bedre ut.

Hvis vi nå tester regnestykket over med det de selv rapporterer på LTV/CAC får vi følgende:
Regnestykke: 660/ 169 = 3.9
Rapportert: 3.4

Vi er derfor ikke helt på viddene med regnestykket vårt og kan fortsette analysen.

En benchmark som brukes er at et SaaS selskap som har en LTV/CAC > 3 har en godt skalerbar modell og bør da ha sammenlignbare multipler som veldrevne SaaS selskaper har.

Markedet mener tydeligvis ikke det . Hva er det de ikke tror på ?
- hvis regnestykket over stemmer så er selskapet definitivt et røverkjøp, men det er akkurat som at markedet ikke tror på tallene


















Redigert 28.02.2022 kl 14:02 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
28.02.2022 kl 10:47 9911

Oslo (Infront TDN Direkt): I etterkant av Meltwaters kvartalsrapport nedjusterer både Arctic Securities, Pareto Securities og Carnegie sine kursmål på aksjen, men alle meglerhusene gjentar kjøpsanbefaling.

Arctic Securities justerer sine kostnadsestimater noe opp for å reflektere selskapets guiding for 2022, men mener samtidig guidingen er konservativ. De synes prisingen av selskapet er veldig attraktiv og ser en oppside til guidingen. Arctic nedjusterer kursmålet til 50 kroner pr aksje fra tidligere 60 kroner og gjentar kjøpsanbefaling.

Pareto Securities skriver at 2021 markerte et år med betydelig forbedring for Meltwater, med organisk ARR-vekst som økte til 13 prosent i år fra 2 prosent året før. Veksten er imidlertid ikke gratis, bemerker meglerhuset, og de reduserer estimatene for justert ebitda i 2022 og 2023 med henholdsvis 35 og 46 prosent. De nedjusterer kursmålet til 40 kroner pr aksje fra tidligere 71 kroner og gjentar kjøpsanbefaling.

Carnegie peker på akselerasjonen i den organiske veksten og at net retention rates er forbedret over alle kundesegmenter. Til tross for den gode rapporten frykter de imidlertid at 2022-gudingen kan indikere at forretningsmodellen ikke er skalerbar. Carnegie nedjusterer kursmålet til 24 kroner pr aksje fra tidligere 73 kroner og gjentar kjøpsanbefaling.

Må nesten le litt når Carneige indikerer at forretningsmodellen ikke er skalerbar. Selv sier selskapet at de akkurat har begynt å skrape overflaten på et gigantisk milliardmarked de garantert vil ta en stor del av.

Når det er sagt så kommer de alle med kjøpsanbefaling og de tre har et snittkursmål på kr 38. Og de to uten Carneige har et kursmål på kr 45. Det tror jeg mer på. Det er kr 27 opp i kurs det så vi har nok noe å glede oss til fremover. Og leverer de som de sier og når 20% snakker vi kurser på 100+. Fremtiden er stor.
YNWA250505
28.02.2022 kl 00:14 10089

Ja tenk så billig når selskapet omsetter for 4500 millioner pr år og økende.
Babbai
27.02.2022 kl 09:49 10347

Husk at MCAP I Nordnet ikke justeres før neste børsdag (virker det som), med dagens kurs er den 5060 mill... (17,02×297290059). Det endrer nok ikke poenget ditt, men 440 mill ble barbert bort bare på fredag.
Redigert 27.02.2022 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
HP17
27.02.2022 kl 08:20 8721

Har dere fått med dere at børsverdien er på hele 5 500 millioner? Billig, hallo?
Stocky
27.02.2022 kl 05:24 8782

2 store innsidekjøp for 4 mnd siden:

5.10.2021, 15:50 · Oslo Børs
Mandatory notification of trade - Primary Insider
Mattias Holmström, member of the board of Meltwater B.V, has on 5th of October
2021 purchased 27 000 shares in Meltwater B.V. at an average price of NOK 35.86
per share. After this transaction Mattias Holmström holds 27 000 shares.
https://newsweb.oslobors.no/message/543794

og

11.10.2021, 07:11 · TDN Finans
MWTR: STYREMEDLEM KJØPT 50.000 AKSJER, KURS 39,3618
Oslo (Infront TDN Direkt): Vestland Invest, kontrollert av styremedlem i Meltwater Erik Langaker, har kjøpt 50.000 aksjer i Meltwater til en kurs på 39,3618 pr aksje.
Det fremkommer av en melding mandag.
Vestland Invest har etter transaksjonen 350.000 aksjer i Meltwater.

Mari Nøvik mn@tdndirekt.com Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 71
Skier
26.02.2022 kl 15:25 9004

Ja, enig at dette kan være meget gode kjøp for selskapet. Styremedlem har også trua og kjøpte for ca. 3,38 millioner sist fredag....
Redigert 26.02.2022 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
25.02.2022 kl 16:54 9188

Dette kjøpet av egne aksjer på kurser med snitt på rundt kr 20 kan vise seg i å være genialt. Kursen vil uten tvil krype oppover etter hvert. Når de da ønsker å kjøpe nye selskaper så vil aksjer være en stor del av betalingen. Stiger kursen til feks 30 så vil jeg påstå at Meltwater har gjort det meget lurt i å kjøpe billige aksjer og så selge de dyrt. Det er akkurat det som kommer til å skje. Det vedder jeg en baconpølse med valgfritt garnityr på.
Redigert 26.02.2022 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
25.02.2022 kl 16:50 9199

Spør igjen: Er det noe som tyder på at forretningsmodellen er skalerbar?
Om du hadde giddet å fulgt med på presentasjonen hadde du fått med deg at forretningsmodellen er svært skalerbar. Som de selv sier så skraper de kun i overflaten av et enormt milliardmarked. Det vil de garantert få en del av. I tillegg vil de få enda flere premiumkunder. Omtrent alle kundene de har legger igjen mer penger for hvert eneste år. Vi har bare sett begynnelsen på hva Meltwater er i ferd med å lykkes med. Selskapet opprettholder sine planer om 20% og det er en formidabel økning. Se for dere 10 milliarder i inntekter. Kan bli et fint lite bidrag det:-) Lukter utbytte av dette. Meltwater r helt i startgropen, de melder selv om enorme muligheter i eksisterende og nye markeder. Jeg blir med for the long run og tror jeg vil tjene meg ganske rik på det. Kursen suger balle, selskapet gjør ikke det.
Slettet bruker
25.02.2022 kl 14:07 9318

Du overreagerer. Jeg liker at selskapet splitter slik de gjør. Det er relativt sett enklere å gjøre noe med elementene du nevner enn S&A, R&D, tradisjonell adm osv.

Så er vi alle klar over at FCFF er king til slutt.
oboy88
25.02.2022 kl 13:58 9334

Når det gjelder kjøp av egne aksjer på ca 50musd så er det ganske likt cashbeholdningen på 50musd. De trenger nok litt cash for å vokse videre også, tenker jeg. Det betyr at de må låne penger for å støttekjøpe sine egne aksjer. Sa noen "pisse i buksa for å holde seg varm"? Eller har det noe å gjøre med at Fountain Venture, som eier 42% av selskapet begynner å bli ganske desperate etter å komme seg ut?
oboy88
25.02.2022 kl 13:52 9354

Justert EBITDA er fint. Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization, JUSTERT for endel kostnader vi synes det er fint om vi ikke tenker at vi har. Her kommer en konsentert versjon av disse spesielle engangsforholdene Meltwater ikke synes bør tas med:

Q1 20: «one-time expenses», ikke kommunisert hva på 0.3m og «veldedighet» på 1.5m. Stock compensation på 1.1m
Q2 20: one-time expenses på 2.7m og veldedighet på 0.5m. Stock compensation på 1.6m
Q3 20: one-time expenses på 0.2m og veldedighet på 0.4m. Stock compensation på 1.1m
Q4 20: one-time expenses på 14.9m og veldedighet på 0.2m. Stock compensation på 0.1m

Q1 21: one-time expenses på 2.9m og veldedighet på 0.8m. Stock compensation på 14.3m
Q2 21: One-time expenses på 1.9m og veldedighet på 1.0m. Stock conpensation på 0,8m
Q3 21: One-time expenses på 4.2m og veldedighet på 0.4m. Stock compensation på 14.0m
Q4 21: One-time expenses på 14.4m og veldedighet på 0.3m Stock compensation på 25.0m

Åtte strake kvartaler med "engangskostnader". Mulig det er flere enn 8, men de har ikke lagt ut kvartalsrapporter lengre tilbake. Om jeg svar av 3K på byen hver lørdag kan jeg ikke kalle dette "engangs-kostnader". Det er kostnader! Veldedighet? Fint, men det er fortsatt en kostnad. De som kjøpte aksjer av Lyseggen i forbindelse med børsnoteringen høsten 2020 kan muligens karakterisere kjøpet som "veldedighet", men porteføljeavkastningen blir ikke riktigere om man holder det utenfor. Stock based compensations kostnader hvert bidige kvartal. Med andre ord en annen måte å betale lønn på. Det har uansett en kostnad for aksjonærene.

Omsetningen øker litt, kostnadene øker minst like mye, tapene er gedigne. Spør igjen: Er det noe som tyder på at forretningsmodellen er skalerbar? Dere kan jo starte med å spørre analytikerne som følger selskapet om de kommer til å oppjustere eller nedjustere 22/23-estimatene sine etter gårsdagens rapport.
YNWA250505
25.02.2022 kl 13:32 9411

Du tror altså de ikke har kostnadskontroll, men samtidig har begynt å kjøpe tilbake sine egne aksjer for en halv milliard???? De har omtrent ingen gjeld og selskapet har meldt at de vil være cash positiv i 2022. Prøv å se litt lenger en nesa rekker så skal du se det vil gå svært godt med selskapet. Tror du Meltwater må kjøre en emisjon snart. Sikkert derfor de "kaster" bort en halv milliard på buy back programmet sitt:-)
Marketwatch
25.02.2022 kl 13:18 9421

Jeg har som sagt ikke bedt om noen analyse av min person. Meltwater justerer og justerer sin Ebitda,men de kommer ikke bort ifra at de går med dundrende underskudd hvert bidige kvartal. Dersom de ikke snart får kostnadskontroll, vil vi heller ikke få noen særlig stigning i aksjen, særlig ikke i det børsklimaet som er nå. I det siste kvartalet kan jeg heller ikke se at de engang klarte å gå cashpositive.
AMG
25.02.2022 kl 13:17 9127

Aldri i verden at aksjonærene gir vekk selskapet til en pris på 25-30. Dagens multipler tyder jo bare på at selskapet er vanvittig oversolgt.
YNWA250505
25.02.2022 kl 12:29 9196

Din mening er at dette er dyrt, de som jobber i selskapet og som jeg tror sitter på en helt annen kompetanse en deg mener at denne strategien er riktig. Hva du mener eller ikke mener om det betyr null niks. En justert ebitda som nesten har doblet seg i Q4 mot Q4 året før tenker jeg er bra. Jeg tror heller ikke selskapet har noe særlig gjeld og det er vel ikke akkurat negativt. Vi får se da hvem som ler sist. Snakkes om et par år. Men jeg vil anbefale deg å kontakte ledelsen i Meltwater og tilby dine kvaliteter. Det er åpenbart noe de ikke skjønner bæret av der borte.
Slettet bruker
25.02.2022 kl 12:15 9135

Anslår følgende:

Positiv (UJUSTERT) EBITDA i 2023 = 6 % (32 mill. USD)

Dette begrunner jeg i følgende og her vil jeg gjerne ha innspill:
- 30 % inntektsvekst sammenliknet med 2021
- Gross uendret på 75 %
- S&M i % av inntekt tilsvarende 2021 nivået (42 %)
- Adm i % av inntekt lik 11 % som er 2 prosentpoeng lavere enn 2021 nivået
- R&D i % av inntekt tilsvarende 2021 nivået (10 %)

- Stock based compensation 1/3 av 2021 nivået
- Buy back lik 0 (ned fra 13 mill. i 2021)
- Engangsutgifter ingen endring
- Charity ingen endring
- Foreign exchange ingen endring
- Annet ingen endring









YNWA250505
25.02.2022 kl 11:37 9236

Tror du ikke at selskapet har kontroll på utgiftene sine? Forventer du en emisjon? Kan du fortelle oss hvor mye cash de har tilgjengelig? Og om du mener de har lite penger igjen så hvordan forklarer du at selskapet nå holder på å kjøpe tilbake egne aksjer til en halv milliard. Og ved et evt oppkjøp på kr 25 så mener du at de store aksjonærene med snittkurser langt over kr 30 vil være fornøyd når selskapet vokser og vokser? Selskapet selv guider cash positivt allerede i 2022, hva tror du da er tilfellet i 2023? Selv mener altså selskapet at de så vidt har begynt å skrape i overflaten på et gigantisk marked. Et marked som Meltwater helt klart vil ta en stor del av. De er jo som kjent verdensledende. Kursen får komme når den kommer. Men hvorfor skal vi høre på deg og ikke en fra DNB som har dette som sin jobb? Jada jeg vet de også bommer på kursmål. Men hvordan tror du han har regnet seg frem til et kursmål på kr 76? Det er jeg spent på. Kan du plukke kursmålet hans fra hverandre
MASTERCLASS
25.02.2022 kl 11:23 9212


Jo, her; https://e24.no/boers-og-finans/i/wOppnn/her-har-du-muligheten-til-aa-vaere-tidlig-ute

Men et godt tips! Ikke kjøp aksjer basert på anbefalingene/kursmålene til Christoffer Wang Bjørnsen. Jeg forstår rett og slett ikke hvordan DNB kan være bekjent med at en ansatt lirer av seg så mye tøv. At DNB nå fortsatt opererer med et kursmål på 76 kroner er jo både latterlig og flaut.
Outlaw Pete
25.02.2022 kl 11:22 9067

Takker. Da jeg solgte på kroner 26 trodde jeg at nå solgte jeg på bunn. Og her er vi på kroner 16. Har vært inne en gang for en kort trade etter kroner 26 og solgte da jeg ikke fikk "roen". Har hatt god nytte av å lese innlegg med innvendinger mot aksjen og særlig Masterclass og Marketwatch sine. Også interessant å lese de som har annet syn. Jeg vurderer en liten post her igjen. Om det blir en trade eller long vet jeg ikke. Har troen på selskapet, men det er de kostnadene da. Tilbakekjøp er også et bra signal til markedet, men ingen suksess så langt.