Slettet bruker
02.12.2022 kl 14:47 4293

Nei tror ikke du tror det. Helt ok å være kritisk. Tenker bare det er litt feil tidspunkt i nettopp denne aksjen. For de som kjøper seg inn nå er det penger på gaten. 20-25-30-60kr? Ingen av oss vet. En ting vet vi og det er at det ikke snakk om 15kr aksjen budet ligger på

Deilig og være all in i denne når resten av børsen krasjer. Her går det opp!
Redigert 02.12.2022 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
lynx
02.12.2022 kl 15:43 4154

Godt råd til begge: Slutt med denne kjeklingen, helt uinteressant for andre. Følg heller med på aksjekursen, pen oppgang og bra volum i dag.
Slettet bruker
02.12.2022 kl 16:12 4088

Hvor finner du shorten her? Ser ingen synlig short. Fomo effekten tar over. Er det shortet også gjør det saken enda bedre. Melding kan komme ila helgen så ikke sikkert det blir mer morro neste uke
Slettet bruker
02.12.2022 kl 16:28 4060

Godt råd det. Men forstår ynwa svarer for seg. Det er børsmeldt strategiske løsninger påbegynt i september går veldig bra. Q4 blir ikke guidet som følge av dette. Q3 innfridde, bunnlinjen visste alle som har lest seg opp på firmaet ble rød. Veksten og fremtiden er fantastisk i melt. Er det i det hele tatt poeng i å være kritisk og snakke om 7,5kr? Svarer meg selv: Nei! Denne går rett nord og de som sitter utenfor bør egentlig ligge unna børs. Alt under 20kr er penger på gaten for og ikke ta i(Selv mener jeg under 28kr).

Ellers enig med deg. Fantastisk dag og flere kommer det frem mot 20 tallet! Skal vi kose oss over en fin fin uke og ikke diskutere
Redigert 02.12.2022 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
MASTERCLASS
02.12.2022 kl 16:46 4003

Bare for å presisere, så har jeg aldri med ett ord de siste dagene skrevet noe om at Meltwater skal ned til 7,50 kr, eller at aksjen skal falle i det hele tatt fra dagens nivå. Tvert i mot, fra meldingen om "strategiske alternativer" kom den 15. sept. da aksjen dagen før sluttet på 7,67 kr har jeg vært ganske sikker på at aksjen skulle krafig opp. Ja, nå er den opp 120 % fra den bunnen.

Det jeg derimot har skrevet de siste dagene er at jeg tviler svært sterkt på at det kommer noe bud i nærheten av 30 kroner (hvis det i det hele tatt blir noe oppkjøp av hele selskapet, noe som fortsatt er usikkert), og at jeg tror aksjonærene ikke må forvente seg for mye av hva som blir utfallet av den strategiske prosessen. Jeg har indikert rundt 20 kroner. Så får vi jo bare vente å se på fasiten. I motsetning til visse andre så garanterer jeg ikke noe 100 %, jeg skriver det jeg tror med all den kunnskapen og erfaringen jeg sitter på. Faktamessig er den lik det alle andre her vet. Og selv om jeg skulle ta feil og det ender med et bud på 30 kroner så kommer ikke jeg til å deppe av den grunn!


YNWA250505
02.12.2022 kl 17:18 3941

Det jeg tror når jeg ser kursen stiger og stiger er at noen vet mer enn andre og har vært litt løsmunnet. Var vel en teori som ble lagt frem fra en med laaaang erfaring som skrytes av her på forumet uten å kunne verifiseres hehehe. Nå har hen liksom også kjøpt seg inn her på svært lave kurser leser jeg mellom linjene. Og da samtidig sitte å baisse sin egen aksje er jo svært sannsynlig. Jeg nevner ingen navn, men figuren har ingen KLASSE. God helg alle Meltwatere. Runder vi kr 20 i løpet av neste uke? Umulig å si, men bud under krone 30 skjer ikke.
topp20
02.12.2022 kl 18:12 3952

Jeg tipper Lyseggen finansiert av PE kommer til å lansere et bud på 25. Da oppnår han 3 ting:
- enten får han det for 25 hvilket er et bargain
- eller så får han da lokket noen andre på banen som byr mer - f.eks 30 - og godt mulig Lyseggen selger der - det vet jeg ingenting om
- men uansett utfall får han lagt et gulv på 25 kroner i aksjen

Husk - dette ble lansert da kursen var 8 kroner. Det var jo en no brainer å komme på banen da, men markedet har priset aksjen opp - ikke bare på spekulasjon som noen analytikere mener, men fordi det fundamentale i akjsen er knallsterkt. Lyseggen & co var nesten programforpliktet til å komme på banen da den ble gruset så lavt. Og så har det ballet på seg og selv om de vel aldri trodde de skulle få kjøpt det tilbake på 8 + premium så tviler jeg på at de strekker seg så mye over 20 kroner - kanskje 25 for å lage et statement. who knows - men at Lyseggen er med på dette synes jeg er veldig sannsynlig
YNWA250505
02.12.2022 kl 19:24 3866

Tviler sterkt på at dette ble lansert da kursen var på 8 kroner. De fortalte om det når kursen var på kr 8, men 100% sikkert har dette vært en dialog som har pågått lenge og på langt høyere kurs. Det er jobbet i kulissene og de kan seff ikke presentere dette før de har mye klart. At kursen ramlet fra et evt oppkjøp eller fusjon kom på banen sier meg heller at det ikke er lekket ut noe om dette til andre. Meltwater begynte jo å kjøpe tilbake egne aksjer på langt høyere kurser og det er vel først nå de er i break even. Nei folkens dette er penger på gata. Store penger på gata.
Slettet bruker
04.12.2022 kl 20:28 3301

Beklager den vinklingen at du har antydet det. Men taller blir nevnt for å lage et negativt bilde av en aksje i sterk medvind orkan styrke fra din side. Det ikke å være kritisk men og snakke ned aksjen uten grunnlag. På lik linje du mener 45-60 her helt vekk i mørke natten og historie er 7,65 og andre kurser rundt 10 tallet i høst tilbakelagt kapittel ,
og historie som aldri blir repetert i meltwater.

Nå vifter jeg med det hvite flagget. Du er langt mer kunnskapsrik enn meg. Og setter pris på det deles kunnskap så jeg kan lære. Både nedsiden og oppsider ved aksjer.

Tilbudet er snart historie.Ny uke og jeg tipper vi runder 20kr innen ukes slutt. Og at pengene er doblet fra dagens kurs innen 2023 starter.
Redigert 04.12.2022 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
05.12.2022 kl 09:39 2953

Sjekk ut denne linken her og hør på hva en fra Shiseido sier om Meltwater. Det gir oss en innsikt i hva verden største selskaper setter pris på med Meltwater og hvorfor de er kunder av Meltwater: https://www.meltwater.com/en/customer-stories/shiseido?utm_source=email&utm_medium=newsletter&utm_campaign=emea-en-newsletter-prospect_newsletter-120522&utm_content=customer-story&mkt_tok=NDg2LVZPUy0xNTcAAAGIgEd8-EqZL5jRU_wSRWyI4CNlpkAv3-R7T9-Pr93TnasZZkR-NMoh_BamAejvK89r7llZBCn-VnRpbvjWBjSMYw8aCDcUEbd5yBdZxB_rPrT3iq-t

Har også lyst til å legge til at Meltwater største fortrinn mot sine konkurrenter er at Meltwater er globale, mens de største konkurrentene er lokale. Meltwater klarer også å skalere opp sin business på en måte de færreste andre klarer. Jeg er så sikker på at Meltwater blir en suksess at det nesten er skremmende. Jeg klarer faktisk ikke å se noe annet en at selskapet vil bli en megasuksess og jeg mener 100% ærlig at det er trist om selskapet blir kjøpt opp nå. Det ser slik ut, men tro meg det blir ikke til under kr 30 for å si det sånn.

Alt ligger til rette for at Meltwater skal kapre markedsandeler på flere områder som de så vidt har begynt å pirke borti. Markeder med titalls milliarder dollar potensiale som feks influencer markedet som de nå så vidt har begynt med. Det er enormt og Meltwater sitter mitt i plomma. Jeg tror ikke folk skjønner hvor stort dette kan bli.

Og det er også deilig å vite at Meltwater ikke trenger å være bekymret for halvledere eller materiale som enten er utsolgt eller stiger kraftig i pris. De trenger ikke å bekymre seg for fraktpriser heller. Prøv å se igjennom tidligere Q presentasjoner og se også intervjuet av John Box som Roger Berntsen hadde. Det var fra i fjor sommer tror jeg.


Redigert 05.12.2022 kl 09:48 Du må logge inn for å svare
Riggmann
05.12.2022 kl 10:47 2852

Faller som forventet en del tilbake i dag. Maks bud på 20kr gjør at kjøp på 16-17 ville vært dårlig R/R. 14-tallet next?
moneymachine
05.12.2022 kl 11:06 2814

Max bud på 20kr. Hvorfor skulle det være max?
Riggmann
05.12.2022 kl 11:10 2832

20kr er jo et vanvittig premiumstilbud. Spesielt mtp at kursen normalt sett ville vært på 6-7kr. Man får ikke en dobling fra dagens kurs for de som tror det. Hvem betaler 30kr når selskapet ble handlet til 6-7kr før strategic review?? Er jo helt hinsides å i det hele tatt tro noe slikt. 20kr Max. Tipper 18kr
Riggmann
05.12.2022 kl 11:15 2857

Markedet har alltid rett heter det. Si meg da hvorfor kursen er på 15 og ikke 25-28kr😂 Det forventes nemlig bud på rundt 18-20kr. Hadde det vært 30, hadde kursen nå ligget godt over 20. men det skjer ikke. Skjønner at mange av dere har sittet her lenge med høyt snitt, men hadde vært kjempeglad hvis jeg var dere og fikk solgt på 20. kommer neppe et slikt tilbud igjen. Blir det ikke noe av, så ser det stygt ut. I følge TA så skal den i så fall ned og teste 4.60kr
Slettet bruker
05.12.2022 kl 12:37 2729

6-7kr? 4,6kr støtte nivå? Drar tall opp av hatten… forhold deg til fakta. Imot forumets regler å spre usannheter
Slettet bruker
05.12.2022 kl 12:38 2735

Så ikke noe skriverier fra deg torsdag eller fredag? Troll som kommer frem på en foreløpig rød dag som ender i grønn? Tragisk…
Riggmann
05.12.2022 kl 13:03 2669

Skriver fakta? Kursen lå på 6-7kr og var i en fallende trend. Og jo, det er en støtte på 4.6 som mulig må testes dersom det ikke blir noe oppkjøp.
Zodi
05.12.2022 kl 13:05 2658

lurer på en ting, ser det ikke er noen innsidere som har kjøpt aksjer etter meldingen om eventuelt salg, har de ikke lov til å kjøpe nå? hvis de ser at dette er en "sikker dobling" burde ikke de ha kjøpt noe nå?
Riggmann
05.12.2022 kl 13:05 2667

Det er fordi jeg satte en short, og dere på dette forumet er så utrolig hårsåre og blir så forbanna hvis man har andre meninger eller tror kursen skal en annen vei enn opp. Så da holdt jeg kjeft, for det orket jeg ikke på en fredag.
VIP001
05.12.2022 kl 13:18 2644

Riggman, rett før Q3 skrev du dette: Har vært med på en del oppkjøp gjennom årene, og folk blir like overrasket hver gang over hvor lang tid en slik sak tar. Skjer hvertfall ikke i år, det er for tidlig. Sjeldent man ser et oppkjøp innen et halvår. Derav mit guess på februar/mars

Det er tydelig at du dessverre er helt uten troverdighet og har en egen agenda her. Men det er egentlig helt ok at du skriver så mye tull og tøys, da er det lett og se at du rett og slett ikke har greie på marked og aksjer, og da blir en iallfall ikke påvirket i den ene eller andre retningen.
Redigert 05.12.2022 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
Arve P
05.12.2022 kl 13:25 2596

Kursen har aldri vært nede på 6-tallet, og det ble ikke handlet store volumer på 7-tallet heller. All time low var vel i øvre halvdel av 7-tallet, og at noen velger å selge seg ut på det nivået betyr vel ikke all verden.

Det har vært lav likviditet i denne aksjen, kanskje 1 promille av makedsverdien i daglig omsetning. Hvis man har et langsiktig perspektiv på investeringen, betyr kurser fra dag til dag på lave volumer mindre, mens fundamental analyse betyr desto mer, og jeg synes framtidsutsiktene for dette selskapet ser meget gode ut, med bra vekst og kraftig bedring av driftsregnskapet nå, etter en periode der de har investert i vekst. Så får vi se om det kommer noe bud. Jeg synes ikke 20 kroner er noen god pris i forhold til hva jeg regner med blir kursen på sikt hvis det ikke blir noe oppkjøp. DNB har kursmål på 45, og det er ikke tatt ut av løse lufta.
Redigert 05.12.2022 kl 13:42 Du må logge inn for å svare
Riggmann
05.12.2022 kl 13:31 2553

Vi får se!

Føler også at jeg er den eneste som har vært på Meltwater besøk/inspeksjon. Riktignok var dette i starten av sommeren 2021. Var interessert i selskapet, men ble ikke solgt etter besøket. Flaks!
Sequia
05.12.2022 kl 13:34 2530

Da kan jeg betrygge deg om at ingen aksjer er pt til utlån for short
Zodi
05.12.2022 kl 13:41 2558

muligens jeg ikke er så smart som deg Sequia. men du svarer fortsatt ikke på spørsmålet. tenkte forum var en plass for dele kunnskap og spørre om ting?
Redigert 05.12.2022 kl 13:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.12.2022 kl 13:42 2559

Riggman du er helt på villspor… du vet mindre enn først antatt
YNWA250505
05.12.2022 kl 13:43 2550

hehehehe, dette blir faktisk bare bedre og bedre. Riggman har vært på Meltwater besøk/inspeksjon. Da lurer vi alle på hvem du snakket med og på hvilket kontor eller verdensdel du forærte Meltwater med ditt prominente besøk? Kikket du på toalettene eller kantina. Hva var det du ikke ble imponert over siden du avstod fra å kjøpe? Var kaffen kald og brunosten svett eller?
Moro at du kommer med kursmål ned på 4-tallet samtidig som du sier du har satt en short:-) Du satt sikkert shorten på 16,78 som var fredagens høyeste, ikke sant.
Du kan jo feks fortelle oss hvor mye omsetningen til Meltwater har økr fra du besøkte de til nå. Hvis du ikke gidder å lete rundt i regnskapene så har vel du en hotline til J.Lyseggen som du kan spørre.

Riggmann
05.12.2022 kl 13:44 2541

Det var utrolig merkelig, jaja! Da får du leve i den tro ;)
YNWA250505
05.12.2022 kl 13:48 2517

Zodi, de kan ikke handle aksjer i selskapet nå da de sitter som insidere. Men jeg tipper du vet dette? Bare inne for å baisse litt kanskje. Et tresekunders søk på Google så finner du dette: I Norge er ulovlig innsidehandel straffbart i visse typer foretak, og overtredere kan idømmes opptil seks års fengsel på grunnlag av Verdipapirloven.
YNWA250505
05.12.2022 kl 13:49 2539

Sequia, kan det være mulig at 50 aksjer ikke blir registrert i registeret:-)
Riggmann
05.12.2022 kl 13:50 2622

Ja, det stemmer. Var der i fjor sommer og snakket med CEO. Lokalene deres ligger ved regjeringskvartalet for de som ikke visste det. Toalettene var faktisk bra, men kantine hadde de ikke. Men de hadde kjøkken. Praten vi hadde rundt det fundamentale og vekstmulighetene har jeg taushetsplikt om. Men kanskje noen hadde blitt solgt, men jeg ble ikke det. Men han var en hyggelig fyr!

Jeg har ikke satt noe kursmål på 4. Jeg har sagt at det ligger en støtte der, som mest sannsynlig må testes dersom oppkjøp ikke går gjennom.

Utrolig hva en rød dag får ut av folk.
Sequia
05.12.2022 kl 13:50 2671

Dette handler jo ikke å være smart, men å bruke hodet. Å handle på innsideinfo er straffbart.
MASTERCLASS
05.12.2022 kl 13:51 2670

....og kraftig bedring av balansen nå .....

Veldig enkelt å slenge rundt seg med synsing om det ene og andre, men det virker ikke som de fleste er så nøye med fakta.

Fra Q3 ifjor til Q3 i år er absolutt ikke balansen "kraftig bedret".

Kontantbeholdningen er falt fra 44.4 mill. dollar til 26,5 mill.
Lån (langsiktige) er økt fra 25 mill. dollar til 50 mill.
Den negative EK-en har økt 47 mill. dollar til 62 mill

I min verden er det en svekket balanse.
Sequia
05.12.2022 kl 13:52 2667

Jeg tok en telefon og sjekket. Det er mulig du har andre kilder.
LazyEye
05.12.2022 kl 13:55 2661

Nasjonalskatt og sanger Ewa Wessel Skram og hennes ektemann Thomas Stenersen (hvor de har puslet med aksjer i noen år nå) kjøpte seg inn på topp 30 med over 900.000 aksjer i forrige uke.

Det er rimelig å anta at kursen var +/-15,- så det var altså ikke en ubetydlig investering.
Arve P
05.12.2022 kl 13:57 2706

Jeg skrev feil, jeg mente driftsresultatet. Derfor rettet jeg innlegget. Jeg tenkte noen kom til å reagere, men jeg var visst ikke rask nok (selv om det var rettet nesten med en gang, og før du la ut kommentaren din). Bunnlinjen er fortsatt i minus, men det nærmer seg overskudd.
Redigert 05.12.2022 kl 14:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.12.2022 kl 14:05 2661

På an igjen? Er helt urelevant… selskapet fusjoneres eller kjøpes opp. Det er en grunn for dette. Kos deg med tallene ,du har kontroll.
Så nyter vi andre grønne tall og fyldigere lommebok