SL
06.11.2021 kl 08:51 16710

synd at det er build back better planen vi venter på
Slettet bruker
06.11.2021 kl 08:52 16653

Er vel den andre pakka som er viktig for REC, men dette er jo en begynnelse.
Slettet bruker
06.11.2021 kl 09:08 16456

Bybonden, du har jo ikke peiling!
RECSI skal ikke til månen på mandag! den pakken her er IKKE det investorene venter på!
Vet du i det hele tatt hva den pakken her innebærer?
t3sm
06.11.2021 kl 09:13 16371

Hehe. Jeg tenkte med meg selv da jeg så denne tråden at det var en typisk tråd for.. deg. Og det var det jo :-)

Jeg sier som buzz lightyear: to the moon and beyond

.. Du får holde champagnen kald til rundt den 20 november da. Det vil si, egentlig frem til starten av desember.
Slettet bruker
06.11.2021 kl 09:20 16234

He he he.

Nei, jeg har virkelig ikke peiling på noe som helst, kan jo bare lese overskriften da jeg ikke har råd til mer !

Bybonden....
halvpris
06.11.2021 kl 09:34 16055

Forbedret strømnettverk, vil gi billigere strøm til industrien, også ML og kommende fabrikker rundt. Er en god start dette
MorganKane
06.11.2021 kl 09:57 16402

Dere tar litt feil folkens. Det er riktignok build back better de virkelig store stimuliene til fornybar ligger, men infrastrukturpakken er også viktig. Av 2 grunner:

1) I pakken er det satt av nesten 100 milliarder dollar til å bygge opp kraftnettet og elektrisk bilinfrastruktur (ladenett etc). Det er ekstremt viktig for at elektriske biler skal ta av i USA. Og det igjen er viktig for å få skikkelige investeringer (eventuelt at det ikke stopper opp) i produksjon av elektriske biler. Denne pakken vil få opp den mer langsiktige utviklingen i elektriske biler sitt inntog på amerikanske veier og at denne utviklingen holder seg sterk. I et 1-3 års perspektiv så gir det gylne muligheter for REC.

2) Kanskje viktigere. Som noen over nevner, dette er en begynnelse. Det er fremdrift. Og jeg tror det var svært viktig å få fremdrift i hele saken. At de å fikk infrastrukturpakken igjennom er et viktig skritt. Man slipper da at media skriver at det bare er krangling. Biden sin popularitet vil øke. Og man kan i den offentlige debatten få bedre frem hva man ønsker i build back better. Diskusjonene i build back better går også hele tiden fremover. Ved hver "deadline" kommer flere og flere ting på plass. Det er slik de jobber. Har fortløpende "deadline" for å skape fremdrift. Nå er neste "deadline" 15 november. Da har de 6 kongressmedlemmene som nå sa nei fått satt seg inn i detaljene. Jo mer disse detaljene blir bestemt og synliggjort, jo raskere vil den, i neste omgang, gå igjennom senatet.

Når dette er sagt så er jeg usikker på hva det betyr for REC sin utvikling fremover. Hvis jeg var en stor utøver ville jeg ha posisjonert meg, men aldri godt å vite. Jeg tror den muligens går noe opp. Det er nok mange som var nærvøse og har solgt den siste uken får å ha cash i tilfelle full stopp (hvis ingen av pakkene hadde kommet igjennom tror jeg resultatet hadde vært kortsiktig kraftig ned). Jeg tror de nå sakte men sikkert kommer inn igjen.Jeg sitter stille i båten. Vee kortsiktig litt ned kan det være smart å øke.


https://www.jacarandafm.com/news/news/us-congress-passes-giant-biden-infrastructure-bill/
optimist68
06.11.2021 kl 10:02 16331

USA kan ikke bare si A men også BBB......
Slettet bruker
06.11.2021 kl 10:05 16278

Selvfølgelig er det en begynnelse:)))
Pakken vil gå gjennom uansett USA har alt og tape på ikke å gjøre dette, det vet både republikanere og demokrater. At ikke alle forstår det politiske spillet her inne kommer ikke som noen bombe akkurat:))))
Slettet bruker
06.11.2021 kl 10:06 16247

Å B kommer etter A:)))))
Nsxnsx
06.11.2021 kl 10:10 16159

Min Cristal Champagne står klar :) Som MK sier, dette er også en viktig pakke men viktigst....nå ruller ballen og nå tror jeg ikke de STORE gutta tør å sitte mye lenger på gjerdet.
Allerede mandag begynner reprising :) ledsaget av short som kommer til å starte med tilbakekjøp. Nå sklal de svi :) Glad jeg holdt på alle aksjer tross en dup i går.
Redigert 06.11.2021 kl 10:11 Du må logge inn for å svare
Odi.1
06.11.2021 kl 10:14 16088

TT og Creepy er av litt samme taper lauget
VL
06.11.2021 kl 10:29 15888

Får prøve å toe ned haussingen din litt, det skulle opp til kr 17 på fredag ifølge deg og nå skal det smelle opp på mandag. Slutt med overdrivelsen, du blir tatt som utrolig useriøs. Vi får satse i første omgang at kursen stabilisere seg i første omgang før den raser videre opp. Og jeg håper søren med Group 14, Sila eller eventuel Aker kommer med noe godbiter til oss snart.
Slettet bruker
06.11.2021 kl 10:33 15816

Dette er et stort steg fremover. Som jeg har sagt gjentatte ganger - vi er noen uker unna om å komme til enighet. Får vel redigere posten og utdype meg når jeg får litt bedre tid. God helg!
Slettet bruker
06.11.2021 kl 10:43 15708

Kommentarer på om det blir noe "backstabbing" på BBB nå når BIF er igjennom?
VL
06.11.2021 kl 10:50 15604

Kanskje pakken blir mindre eller de sosiale godene reduseres, men det vil være et stort tap for venstre siden hvis de sier nei til pakken. De får ihverfall gjennom noe sosiale reformer og klima. Da kan de ihverfall unnskylde seg ovenfor velgeren at det ikke er dem det står på.
Slettet bruker
06.11.2021 kl 10:51 15561

De som ikke forstår at dette er en viktig brikke for rec sin possisjon forstår ingenting. Og de som tror kursen eksploderer på mandag skjønner også ingenting. Første steg mot reprising er gjennomført, par uker så er BBB pakka i boks påfølgende bekreftelse om oppstart i ML kommer i løpet av året - som allerede kommunisert for lenge siden. Alt går i riktig retning for oss. Kjøpe noe som garantert er 30 kroner neste år for 15 kroner nå er vel ikkeså dumt kjøp. God helg
Nsxnsx
06.11.2021 kl 11:40 15098

Jeg hauser ikke....men kan ikke legge skjul på at jeg er optimist (ref Jan Teigen :) :) )

Når jeg sier 250,- i 2025 så er vel det også hausing ?? :) :) Og vet du hva, jeg tilgir deg :) :) for alt er så lett når man har truffet godt :)

Og en ting har du rett i....jeg er TOTALT useriøs...her på forumet. Cristal står fremdeles klar :) Jeg får feire med Bybonden :) når du IKKE vil være med på festen.
Redigert 06.11.2021 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
halvpris
06.11.2021 kl 13:12 14592

Første pakke i havn, andre pakke kommer også, da kan vi se langt etter en korreksjon på verdens børser ;-))
Nsxnsx
06.11.2021 kl 13:41 14389

Og en annen ting. Vi kan jo bare drite i Joe Manchin og Kyrsten Sinema, for flere republikanere kommer til å stemme gjennom pakken uansett :)

Festen er så vidt startet :) Dette er seriøst VL :)
Slettet bruker
06.11.2021 kl 13:53 14273

👍 Selskapet har kraftig medvind. Biden setter det grønne skiftet i sammenheng med å skape arbeidsplasser - og det er både riktig og lurt//
VL
06.11.2021 kl 13:54 14254

Nei, det kan vi ikke. For per dags dato så er det de som bestemmer, og hvorfor er du så sikker på at republikanere stemmer for den pakken? Ja, det er det beste for samfunnet og klimaet men de har alltid sagt at de er imot den. Vi får se hva som skjer til den 15.11. Jeg håper som sagt at kursen skal etablere seg over 20 kr, men å snakke om at den skal flyr av gårde på mandag har jeg lite tro på. Er pessismist av natur og håper på over kr 16 og etablering over kr 17 før BBB pakken.
Slettet bruker
06.11.2021 kl 14:24 14011

De progressive i kongressen ga nettopp opp det siste forhandlingskortet for å presse Manchin til å signere Reconsilliation-pakken.
Det må bety
a) De progressive fikk kalde føtter og bøyde av for presset etter et sjokk-valg i Virginia og flere og flere meningsmålinger som viser lavere og lavere tillit til demokratenes evne til gjennomføring.
Eller
b) de har fått forsikringer om at Manchin vil stemme for BBB. Det vil ifølge ham selv avhenge av om budsjettkomiteen rundt 17.november kommer til at pakken ikke vil bidra til økende inflasjon og høyere nasjonal gjeld.

Champagne har heldigvis god holdbarhet.
Slettet bruker
06.11.2021 kl 15:03 13689

Fremover blir det mye psykologi sammen med fundamentale elementer som vil dra kursen til nye høyder. Psykologisk tørr ingen å sitte på sidelinjen i rec nå dvs salget skrumper inn og kursen vil kunne stige mye uten nyheter. Det fundamentale momentene har aldri vært sterkere i rec, råstoffene de produserer er all time high kilopris, en forventer en enorm etterspørsel etter rec råvarer de neste 10 årene og rec vil mer enn dobble sin produksjon. i tillegg får de tax free. Husk at kursen alltid går lenge i forkant av reelle hendelser og inntjening, for rec sin del tror jeg kurs festen kan komme ila veldig kort tid.
Slettet bruker
06.11.2021 kl 16:20 13295

Gir opp! :D
Slettet bruker
06.11.2021 kl 17:45 12882

I BIF(bipartisan infrastructure bill) skal de bli satt av $73B til å oppgradere strømnettet. I dette ligger det mye positivt for REC sin del.

Goals Outlined to Achieve a Balanced National Grid
The North American Renewable Integration Study investigated how the United States, alongside Canada, can achieve a low-carbon grid to meet the 2050 net-zero emissions target. It identified four crucial areas for success.

Lower prices for solar panel and wind turbine construction make adding extra capacity more affordable, bringing more renewables into the energy mix.
The U.S. needs 1,200-2,000 GW of renewable energy capacity installed by 2050 to produce 70-80% of its electricity needs.
A partnership with Canada, sharing transmission and resources, will help balance electricity demand and supply.
Storing excess renewable energy in batteries to help cope with peaks and troughs in production.


https://energysavings.com/energy-news/big-funding-for-renewables-73-billion-invested-in-us-power-grid/
komponisten
07.11.2021 kl 15:47 10960

Att. Bybonden:

I see you have set up RECSI for a trip to the moon on monday.

But: As far as I can see, the moon is quite new and thin nowadays. So: Is there a risk that RECSI will not find this thin moon on its way upward???

And what will happen then??

A crash??

Or may RECSI go even all the way to the sun??????
2HB
07.11.2021 kl 16:03 10818

Set the controls for the heart of the sun..
Holo
07.11.2021 kl 19:17 10266

Joda, selvfølgelig skal den til månen: https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/a85q54/i_was_told_were_going_to_the_moon/?utm_source=share&utm_medium=mweb3x

Angående pakkene så er er det vel rundt batteri BIF som nå ble vedtatt kan få fart på ting - men når, om, hvis og atte vet jeg ikke. Får bare vente å se…
Slettet bruker
07.11.2021 kl 19:57 10005

Vi får se til uken om det blir noe news fra batteri delen og om denne hadde noen betydning for forhandlingene rec har vært inni dette året eller om alle venter på den andre pakken. Spennende uker uten tvil ;)
Slettet bruker
09.11.2021 kl 05:24 8818

Ja ja,--Arne Grove, jeg skal være ytterst forsiktig med å hovere/ta seieren på forskudd, men av og til treffer man, selv om man skyter fra hofta, vel å merke med hagle, som de av dere som har vært på rypejakt nok kjenner til !

Rec Silicon Investor
Ari Barzenje · · De som mente eller trodde den pakken ikke gagnet REC må nok tenke seg om igjen! Les og nyt dette fra vår kjære G14
Om to uker en kommer til å ønske om at kursen skulle vært så lavt for å kjøpe mer påfyll.
@Group14Tech
What does the $1.2T infrastructure bill mean for electrification? With more EV charging stations + a focus on renewables, we’re even closer to the all-electric era.⚡We’re staying ahead of the curve with drop-in ready factories to power tomorrow’s EVs.
Biden's $1.2 trillion infrastructure bill passes US House with billions for EV sector
The bill includes billions of dollars to repair roads, invest in clean energy and build a nationwide network of EV charging stations.
Redigert 09.11.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2021 kl 06:57 8533

Innlegget er slettet
Går du tilbake et år så har samme personene "garantert" 50kr, 100,kr 150,kr "snart" "neste uke" "neste nyhet" "neste trigger" "roboter" "presse prisen ned"
Typisk å høre "laste opp" "hold" "takk meg senere" osv osv fra investorer som er hjernevasket muppet!

Det sies at markedet ikke har fått øynene opp! Menes det da at av ALLE de proffe og rike investorene verden rundt IKKE ser det noen her inne ser?

RECSI blir mest sannsynlig veldig bra, om noen år.
Som sagt har jeg over 20000 aksjer i selskapet med en lav snittpris, og de ligger til 2025.
Slettet bruker
09.11.2021 kl 08:04 8151

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
TS traff bra han 😂😂
Slettet bruker
09.11.2021 kl 08:46 7752

Småplukker skrev Innlegget er slettet
Han må innse at tekstene man skriver ikke blir noe mer intelligente selv om man går i synonymordboken og erstatter hvert eneste ord med noe som høres smartere ut.