Fond for 2022

MrHenrik
07.11.2021 kl 19:05 3508

Holder på å bytte investeringsstrategien min fra aksjer til fond, da tiden og kunnskapen ikke strekker til.

Sitter idag med:
Handelsbanken bærekratig energi
Next genereation Technlolgy
KLP akseglobal indeks V
Storebrand renewable energy s

Skal bytte ut et av energi fondene med et eiendomsfond, ser for meg Storebrand renewable energi S med Odin eiendom C.
Har ikke bestemt meg helt for vektingen i de diverse fondene, men ser for meg en hovedvekt i energi og KLP aksjeglobal.

Hva er strategien deres og hva mener dere kommer til å gå bra i 2022?
t3sm
07.11.2021 kl 19:16 3484

Fond er ikke så veldig populært her. Opplever at det snakkes mer om på shareville enn her.. Handler du via Nordnet?
Jeg lurte på hvorfor du har både storebrand og handelsbanken?

Ellers burde du sjekke ut thematica future mobility sek. Har gått veldig bra og det tror jeg også blir å fortsette. Vet det er dyrt, men med den avkastningen er det verdt det!
MrHenrik
07.11.2021 kl 19:37 3454

jeg handler via Nordnet.
Det at jeg har to energifond er en liten glipp fra meg, derfor en av de skal byttes ut med et eiendomsfond.

Takk for tipset, ved første øyekast har det hatt en veldig fin utvikling, skal lese litt mer på det.
Mado
09.11.2021 kl 19:25 3212

Hvorfor ikke Thematica – Future Mobility Retl USD?
SEK har enda høyere forvaltningskostnad og plattformavgift med 3,47%, men USD litt lavere 3,29%
De to stiger hele tida, men høy avgiften barberer hele avkastningen.
MrHenrik@
Jeg foreslår minst 25% Rente fond , fordi mest sannsynlig skjer korreksjon eller krakk neste år.

Heimdal Høyrente - Rentefond
Alfred Berg Nordic High Yield
Forte obligasjon
eller noen lignende
Redigert 10.11.2021 kl 21:22 Du må logge inn for å svare