Enorm oppside

Slettet bruker
AKOBO 08.11.2021 kl 10:48 91651

Spennende selskap med enorm oppside
Tokerod
08.03.2022 kl 12:07 4559

Jeg tenker at emisjon ikke kommer , mulig de fant investorer på mines and money i London ! Samtidig er dem i en MOU avtale med oromia bank ! Ang omsetning vil den nok øke… de gode dagene (gode børsmeldinger) har vi million + aksjer omsatt ? Hva tenker du om dette ?
Struts
08.03.2022 kl 12:26 4544

Takk så mye for fyldig svar!

PS. Og mulig som så mye annet man drømmer om, men nevnes kan vel allikevel at Goldman Sachs øker sine gullprisestimater. De øker sin 3 mnd gullpris til USD 2300/unse (1950), 6 mnd til USD 2500 (2050) og 12 mnd til USD 2500 (2150).
Redigert 08.03.2022 kl 12:57 Du må logge inn for å svare
GullogGråstei
08.03.2022 kl 12:41 4535

Tokerod, du er inne på et mulig scenarie som jeg faktisk ikke har tenkt på. Selskapet har snakket om å låne penger av Oromia bank, men jeg tror kanskje at det er litt optimistisk å anta at hele brofinansieringen lar seg finansiere av en etiopisk bank.

Men det som KAN være et scenario er at man inngår en avtale med f.eks. et større gruveselskap om en eierandel i Akobo Minerals mot at den nye eieren kapitaliserer opp selskapet nok til at brofinansieringen er sikret. Dette kan bli veldig win-win spesielt hvis en slik ny eier f.eks. har erfaring med å drive større large-scale mining noe som senere kan bli aktuelt for å utvikle det mye større Joru-området om et par år.

Selskapet har gitt signaler om at de har fått en del positiv oppmerksomhet i bransjen. Hvis det er flere interessenter som kunne tenke seg å være en slik langsiktig partner for Akobo med mulig førsterett til å delta i et JV om utvikling av Joru, kan man kanskje få inn en ny kapital til en overkurs heller enn en nedsatt emisjonskurs. Det hadde vært veldig kult hvis selskapet fikk til noe slikt. Det er i mine øyne en glimrende strategi, men det er selvfølgelig bare en spekulasjon at noe slikt skal kunne gå i oppfyllelse.
thief
08.03.2022 kl 12:41 4551

Blir jo veldig spennende med oppdatering av resurser, kommer jo i løpet av et par uker.Allerde da kan interessen/volumet øke,når folk ser hvilke verdier vi snakker om.Så guider jo selskapet faktisk årlig produksjon på 45k unser🙂Er jo bare å dra frem kalkulatoren, så ser man fort at denne aksjen kan gjøre mangegangeren!Så volumet øker nok i takt med fremdriften.Vil nok tro det er betydelig høyere,når produksjonen kommer i gang enn vi ser nå
GullogGråstei
08.03.2022 kl 12:55 4508

Det jeg tipper er at selskapet ender opp med 52 000 + ca. 25 000 konstaterte unser ned til det nivået (ca 300m down dip) som de nå har kartlagt grundig. Samtidig har vi dette SED99 hullet som viser forlengelse ned til ca 400m down dip, og som implisitt skaper forventning om ca. 25 000 unser til (med noe større usikkerhet). Disse siste antatte 25 000 unsene kommer ikke med i ressursestimatet nå.

I løpet av året antar jeg at selskapet vil fokusere på å utforske i nærområdene i Segele, detaljkartlegge åren fra 300-400m, samt at de gjennomfører de videre planlagte stegene i sitt exploration-boreprogram i Joru, Wolleta og Nechdingay.

I Segele har selskapet allerede vært konkret med at de har gode "leads" som de kaller "New drill areas" i tillegg til at de har hintet forsiktig om at SEDD99 hullet kanskje påtraff en separat mineralisering lenger opp i fjellet. Det blir kjempespennende å se hva denne nye letingen kan by på.

Jeg er betinget optimist. Jeg er mer eller mindre skråsikker på at de vil finne mye mer utvinnbart gull i Segele, men jeg tror at man skal være forberedt på at graden og åretykkelsen kanskje ikke er like fenomenal som i området rett under "main pit". Mest fordi den graden som er akkurat der er helt ekstrem. Men man vet aldri. Det er litt dette som er spenningsmomentet med å være i en gullaksje. You may strike something big. Samtidig er det sannsynligvis flott lønnsomhet også i funn som har snittgrade ned mot og under 3g/t og ganske små marginalkostnader gitt at man allerede har et mineralsprosesseringsanlegg på plass.

Hva de finner i resten av leteområdet er litt mer uvisst, men jeg tror kanskje ikke alle potensielle investorer er klar over det forarbeidet som allerede er lagt til grunn for kartlegging av lisensen i de ti foregående årene. Denne rapporten som selskapet laget i 2019 viser f.eks. utrolig mye data som har vært samlet inn fra grøfteprøver i både Segele, Joru, Wolleta og Nechdingay. Det man ikke har gjort i særlig grad er å bore i bakken. Men man har samlet utrolig mange prøver, og man har kartlagt veldig mye av leteaktiviteten til lokalbefolkningen.

Hele rapporten er veldig spennende, men man kan f.eks. ta en titt på figuren på s. 30. Der ser man tydelig at indikasjonene på gull er der i hele leteområdet. Det handler bare om å finne de største forekomstene i de beste konsentrasjonene fortest mulig. Det kan være en tålmodighetsprøve, men det er gode grunner til å ha optimistiske forventninger.

https://akobominerals.com/wp-content/uploads/2020/05/JORC-CPR-The-Akobo-Gold-Exploration-Project.pdf
Redigert 08.03.2022 kl 13:58 Du må logge inn for å svare
GullogGråstei
08.03.2022 kl 14:38 4474

Akkurat det med krigen i Ukraina er jo med på å sende både dollaren og gullprisen til nye høyder. Fra et egoistisk Akoboaksjonær-perspektiv er det en fordel, selv om det er en katastrofe for de fleste selskap og nasjonaløkonomier. Hvis gullprisen faller ned til $1700 pr unse samtidig som dollarkursen faller tilbake til f.eks. 8,50 vil nåverdien av de underliggende verdiene falle ned til noe sånt som 13 kr/aksje.

Men gullprisen og dollarkursen _kan_ også gå videre opp. Jeg tror likevel at dagens dollarkurs og gullpris er såpass god at det kanskje kan være lurt for å Akobo å sikre seg litt med noen råvare- og valutaderivater. Hvis hypotetisk oljeprisen går helt i taket, kan det f.eks. føre til at kronen styrker seg mot dollar.
Redigert 08.03.2022 kl 14:40 Du må logge inn for å svare
thief
08.03.2022 kl 14:43 4458

Tar vi med dette sed99 hullet,så kan konstaterte unser være opp mot 100k allerede .Det vil si verdier for ca 1.8mrd kr💰!
Redigert 08.03.2022 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
GullogGråstei
08.03.2022 kl 15:26 4419

Ja, og hvis man bruker NPV10 (altså kun 10% diskonteringsrate) for beregning av nåverdien, slik som er vanlig i ganske mange investeringscase, blir nåverdien av netto driftsinntekter ut 2025 noe som tilsvarer omtrent 19,5 kroner pr. aksje.

Dette er altså verdiene som aksjonærene sitter igjen med hvis man betaler ut alt i utbytte, driver fabrikken ut 2025 med utvinning kun av de sannsynliggjorte unsene i Segele, og deretter selger eiendelene for å dra hjem til Norge. Det er slett ikke selskapets plan og er slik sett på mange måter en _konservativ_ nåverdivurdering, selv om det forutsetter at dagens dollarkurs og gullpris holder seg, samt at driften går omtrent etter planen.

Driften _kan_ selvfølgelig bli mer problematisk enn det planen tilsier, men det er også visse konservative marginer i scoping-studiet, kostnadsanslag, fremdrift og grade-estimater som innebærer at det _absolutt_ er mulig at man kan overraske positivt med lavere kostnader, høyere produksjon og større overskudd.

10% diskonteringsrate er dog kanskje litt lavt gitt den konkrete risikoen i caset.
Redigert 08.03.2022 kl 15:37 Du må logge inn for å svare
thief
08.03.2022 kl 17:53 4409

Virker som selskapet går gode tider i møte mtp gullprisen🙂

GULLBULL: Goldman Sachs øker også sine gullprisestimater. De øker sin 3 mnd gullpris til USD 2300/unse (1950), 6 mnd til USD 2500 (2050) og 12 mnd til USD 2500 (2150). 

Blir jo enorme overskudd med 2500pr.unse og 45k i produksjon!Slår dette til vil inntektene være på 1mrd i året!!!Overskudd lett over dagens mcap hvert år🙂Potensialet her er rått!
Purdey
08.03.2022 kl 18:16 4394

Gullprisen har nå bikket 2060$. I skjemaet til analysen publisert på innvestec anbefalte de rn kurs på 13,9 v 1850$. Nå m 2060$ blir anslått kurs 15,5kr. Dette skjemaet slutter også på 2100$. Dette kursmåler er ved 150k unc. Skal bli spennende å høre nye resursestimater.

Om dette holder seg til høsten så kan vi jo virkelig snakke om en flying start!
GullogGråstei
08.03.2022 kl 19:28 4349

Analysen hos investornytt tar også utgangspunkt i oppstart i Q2 2023.
Struts
11.03.2022 kl 07:53 4125

Mulig "gammelt" nytt for dere, men syntes presentasjonen som lå ved dagens børsmelding var ganske interessant:

https://newsweb.oslobors.no/message/556229
thief
11.03.2022 kl 08:27 4104

Så er det jo meget bra at kommende kostnader ved bygging av gruven,ikke ser ut til å bli hentet med bare emisjon!Kanskje ikke emisjon i det hele tatt,kun ved lån,offtake-avtale 🙂
Tokerod
11.03.2022 kl 09:16 4087

En fortrinnsemisjon ville ikke vært så ille hvis prisen var god ! I hverfall hvis denne kom etter skatt / feriepenger :)
Tokerod
11.03.2022 kl 09:22 4075

Vi må også skille disse

Vekst emisjon: dette er gjerne en emisjon som gjøres utelukkende for å vokse videre. Dette er gjerne aksjonærene meget entusiastiske til, da selskapet vil bruke pengene på videre vekst, enten via oppkjøp eller sikre finansieringskapasitet for videre vekstplaner. Dette tolker gjerne markedet positivt og viser at selskapet har ambisjoner om å vokse og etterhvert øke sin inntjening.
Krise emisjon: krise er selvsagt et sterkt ord. Dog er det dessverre slik at noen selskaper går med kraftig underskudd og sliter med både sitt marked og drift. Da skjer det fra tid til annen at selskapet må gjøre en emisjon for å samle ny egenkapital til å dekke inn underskudd og andre kostnader. Dette er ingen positiv nyhet for deg som aksjonær, og vanlig praksis er derfor at den påfølgende emisjonskursen gjøres til kraftig rabatt fra nåværende markedspris. Dette er viktig å ta hensyn til for deg som aksjonær, da dette kan gjøre at du blir utvannet om du ikke deltar.
thief
11.03.2022 kl 09:28 4081

Med guidingen til selskapet om oppstart i 2022 og årlig produksjon på 45000unser, burde det være gode sjanser for både lån og offtake-avtale 🙂Vil jo generere flere hundre millioner i årlig overskudd. Og selskapet skal bare hente ca 100mill!Henter de noe via emisjon, er nok interessen veldig stor.Er jo null volum å få på børsen.Og i løpet av 2 uker kommer ny resursoppdatering.Vil nok vise en stor økning i verdiene til selskapet. Burde kursen få seg et skikkelig løft!
GullogGråstei
11.03.2022 kl 22:54 4002

Godt poeng! Det som kommer er definitvt en vekst-emisjon og ikke en krise-emisjon. Dette er i mine øyne siste gang selskapet vil trenge penger i overskuelIg fremtid.

Det selskapet trenger er brofinansiering frem til oppstart, og kapitaliseringen blir sikkert sammensatt.

Ved tidligere emisjoner har selskapet gjort det litt enkelt på den måten at nye aksjonærer har måttet tegne seg for aksjer til en verdi av 500k+ kroner. Vi får se hvordan de løser det nå. Jeg hadde likt å kunne tegne meg også for et litt lavere beløp, men det er slett ikke sikkert at det blir lett.

Jeg tror det blir en blanding av emisjon, lån og kanskje forskuttert salg av gull til bestemte mottakere. Vi får se.

Analysen hos investornytt med kursmål på 13,9 pr. aksje tar utgangspunkt i en fullfinansiering gjennom en emisjon på 85
mill til 8 kroner og medregner den utvannlngen som dette representerer. Med delvis lånefinansiering blir emisjonen mindre. En lånefasilitet bør kunne bygges opp med forskjellig rente før og etter oppstarten. I verste fall bør selskapet uansett klare å nedbetale lånet på ett år.

Uansett blir det mest riktig å tenke på dette som en styrking av vekstpotensialet for selskapet. Det er jo vesentlig at selskapet har nok driftsmidler til både å bygge gruven, etablere mineralprosesseringsanlegget og til samtidig å fortsette leteprogrammet.

Jeg tror det er mye mer gull både i Segele og i øvrige områder av lisensen og at en av (flere) gode veier mot større aksjonærverdier ligger i å påvise større reserver.

Dette er ikke noe å bekymre seg for.
GullogGråstei
11.03.2022 kl 23:06 3996

Enig i alt det du sier der. Emisjonen er en god mulighet for investorer som har litt større beløp som de ønsker å doble raskt. :-)
Redigert 12.03.2022 kl 08:20 Du må logge inn for å svare
GullogGråstei
12.03.2022 kl 09:18 3954

For de av dere med abonnement på WSJ: Dette er en meget interessant analyse.

Artikkelen spør: Hva tenker nå ikke-vestlige land - da spesielt Kina - i kjølvannet av at vesten har frosset alle Russlands reserver på grunn av Ukraina-konflikten? Vil verdens ymse nasjonalstater ha tillit til at penger i utlandet faktisk er reserver de vil ha tilang på i en krise. Kanskje kan de holde noe mer råvarer og andre typer varebeholding, men det rekker ikke veldig langt.

Hva vil derfor mange av verdens sentralbanker gjøre i tiden fremover for å sikre seg mot fremtidige eventualiteter? Kjøpe gull!

Kineserne har alene 3,3 billioner dollar (engelsk trillion) i valutareserver. Det kan bli snakk om en reprising av gull.

https://www.wsj.com/articles/if-currency-reserves-arent-really-money-the-world-is-in-for-a-shock-11646311306
Redigert 12.03.2022 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
Tokerod
17.03.2022 kl 09:27 3543

Nå er det stille før stormen ! Alle venter spent på oppdatering virker det som. Hva håper dere kommer frem ? 50.000 pluss ville vært behagelig
Purdey
17.03.2022 kl 19:56 3447

Noen som har lest den nye analysen fra investornytt?
Tokerod
18.03.2022 kl 10:30 3350

Kort oppsummert : Akobo er på positiv trend - brutt 7,5 kr - dette fikk oss opp mot 8 kr - bryter vi 8 kr blir neste test på 10,60 - målområdet : 8,80 - 10,80
GullogGråstei
18.03.2022 kl 20:08 3249

Jeg tror ikke at du skal ha forventninger til så mye 50 000 unser til i den oppdateringen som kommer.

Selskapet venter tydeligvis fortsatt på prøvesvar på de 30 borehullene som skulle ha kommet fra Irland for flere uker siden. I en tidligere melding ble det indikert at disse resultatene var meldt innen ti dager. Det kan virke som at laboratoriet i Irland fortsatt har betydelige forsinkelser, siden disse tallene fortsatt ikke er på plass.

Når disse resultatene er inne, vil det bli utarbeidet et offisielt nytt "inferred resources estimat" fra en annen tredjepartsaktør.

Dette estimatet vil dekke nytt gull i åren mellom ca 170m down dip og 300 m down dip (langs åren). Vi kommer IKKE til å få noe nytt estimat som dekker åren mellom 300m down dip og 400m down dip (selv om de har et wildcat hull som viser gull helt ned til 400m).

Hvis jeg skulle tippe på hva de ender opp med å påvise mellom 170m og 300m, vil jeg tro at det kanskje er 50 kt åre med grade på 10-12 gram/tonn (kanskje 20 000 unser).

I tillegg må man implisitt regne med at de er på vei til å påvise kanskje 15 000 unser mellom 300m og 400m down dip.

I tillegg til dette må man kunne spekulere i at åren fortsetter nedenfor 400m down dip, selv om det er vanskelig å si hvor langt. Jeg antar også at selskapet kommer til å finne mange tusen unser i den boringen som pågår i området som er angitt som "new drill targets" i ferske børsmeldinger. I tillegg til dette er det grunn til å være spent på hva som viser seg å ligge i den ekstra mineraliserende sonen som man ser ut til å ha påtruffet i wildcat-hullet som fremstår å være adskilt fra den eksisterende åren. Hvis dette er en del av en ny åre, er det veldig spennende.

Totalt sett er jeg ganske trygg på at selskapet innen begynnelsen av neste år vil ha opp mot 150 000 unser som kan utvinnes. Dette inntrykket bygger blant annet på min antagelse om at de tredjepartsbekreftede reserveestimatene er ganske konservative. Den reelle graden er sannsynligvis høyere enn det som indikeres (jf. Peacocke & Simpson). Da blir det mer gull
GullogGråstei
18.03.2022 kl 20:13 3273

Sparebank1 Markets har for øvrig en ny analyse av Akobo Minerals med kursmål på 15. Kanskje det løfter kursen over 8.
Struts
18.03.2022 kl 21:34 3242

Javel, tiden vil vise vei - i mellomtiden er det bra å ha en aktiv forsknings-avdeling på plass! God helg!
GullogGråstei
22.03.2022 kl 20:26 2901

Her er en gjennomgang av Sparebank1 Markets sin analyse av selskapet:
https://investornytt.no/sparebank-1-markets-om-akobo-minerals-inntekter-rett-rundt-hjornet%EF%BF%BC%EF%BF%BC/
Redigert 22.03.2022 kl 20:27 Du må logge inn for å svare
Purdey
22.03.2022 kl 21:52 2821

Jeg er på generelt grunnlag skeptisk til slike analyser, spesielt når de kommer fra innleide tjenester slik jeg forstår denne er.

Men, var ikke dette tynne greier? Eneste nytt på bordet her var vel at det nye resursestimatet vi forventet i slutten av mars nå blir enda mer forsinket til april?

GullogGråstei
23.03.2022 kl 10:09 2724

Det er ikke så mye nytt i denne analysen, nei. Analysen som ble publisert hos Investornytt i januar var grundigere, selv om den nå er litt utdatert.

Essensen i begge analysene er vel at verdien av Segele-prosjektet til Akobo bør ligge på rundt 15 kroner pr. aksje gitt dagens gullpris, dollarkurs og gitt forventninger til reserver.

Ressursoppdateringen er avhengig av prøvesvar fra Irland. Der er det forsinkelser. For en måned siden forventet Akobo svar innen ti (virke-?)dager på de siste 30 hullene. De har tydeligvis fortsatt ikke kommet. Jeg ser ikke noen dramatikk i dette, men det er litt irriterende.

Jeg er for øvrig enig i at man bør være bevisst på at analyser som kommer fra samme meglerhus som er finansiell tilrettelegger, kan være litt drevet av bestemte motiver. Når det er sagt er jeg selv av den oppfatning at en verdsettelse i tråd med denne analysen egentlig er ganske nøktern.
Redigert 23.03.2022 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
thief
23.03.2022 kl 10:27 2713

Litt kjedelig at den nye resursoppdateringen drøyer,men kommer når den kommer!Hadde jo håpet den kom som guidet,men virker som det blir i april
Purdey
23.03.2022 kl 11:23 2675

Jeg er bare happy for at den drøyer, for da kan jeg kanskje få fyllt på med mpcc utbytte først.

thief
30.03.2022 kl 10:06 2390

Selskapet guidet vel resursoppdatering i q1.Sparebank 1 sier jo april i analysen,men selskapet burde vel opplyst om dette selv. Men ikke så veldig farlig om den kommer et par uker etter guiding. Som man ser av sparebank 1 sin analyse er oppsiden enorm,og resursoppdateringen vil nok belyse enda mer hvilke verdier vi snakker om🙂Ser noen blir utålmodige nå, solgt helt ned på 7.7kr.Denne burde være langt høyere i løpet av året.Produksjonen starter jo i q4.Og med guiding på 45k unser i året,ser man fort at aksjen kan gå mangegangeren!
uritse
30.03.2022 kl 11:59 2373

Jeg tror (tror!) den resursoppdateringen kommer sammen med emisjon, om ikke så lenge.
thief
30.03.2022 kl 15:47 2306

Ingen tro på emisjon samtidig med resursoppdateringen!ligger vel ann til betydelig oppjustering.Så kursen får seg nok et kraftig løft. Så får vi se hva de gjør med kapitalinnhentingen.Var flere alternativer der🙂
GullogGråstei
31.03.2022 kl 09:55 2242

Det er selvfølgelig ikke aktuelt med noen kapitalinnhenting før investorene har fått bedre oversikt over ressursoppdateringen.

Det er frustrerende at selskapet ikke har meldt om prøvesvar på de resterende 30 borehullene som laboratoriet lovet innen “ti dager” for over en måned siden. Jeg håper Akobo ringer Irland annenhver dag og maser :-)

Samtidig håper jeg at vi kan få flere nyheter om fremdriften frem mot oppstart. Selskapet har vært så gode på informasjon og så transparente at taushet fort kan føre til usikkerhet hos aksjonærene.

Kursutviklingen siste uke gjenspeiler kanskje en slik usikkerhet.

Om det blir litt forsinkelser i forhold til planene om forsert oppstart i Q4 er det ingen krise med tanke på verdivurderingen av caset. Det er uansett en ambisiøs plan, men det er viktig å få eventuell korrigert informasjon ut i markedet for å ivareta tilliten.

Jeg har fortsatt klokkertro på caset og sitter tungt og tålmodig og håper at vi fortsatt er i rute til store inntekter allerede før nyåret.
Tokerod
31.03.2022 kl 14:22 2198

Vil ikke oppdatering kunne føre til en høyere kurs før innhenting ? Vil evt kjøpe aksjer før oppdatering ikke etter… Eller tenker jeg litt feil nå ?
GullogGråstei
31.03.2022 kl 22:54 2119

Det å få et økt ressursestimat som er tredjepartsbekreftet bør kunne slå positivt ut på kursen, men det er nok også priset inn at selskapet har funnet mer gull i løpet av det siste året. Forrige oppdatering kom for 1 år siden.

Med den tredjepartsbekreftelsen som kommer får man et bedre utgangspunkt når man gjør verdianslag på Segele-prosjektet. Det er positivt.

Personlig mener jeg at en kurs på over 15 kroner er mulig å forsvare for aksjen basert på verdien av Segele-prosjektet gitt inntekter diskontert over 3-4 år.
I den beregningen ligger det inne en antagelse om at selskapet kommer med en økning av ressursene på ca. 20 000 nye unser ved den forestående ressursoppdateringen, og at de fortsetter å finne gull i dypet (ned mot og forbi 400m down dip) samt i de områdene som er beskrevet som veldig lovende "new drill targets" på figurene som er offentliggjort.

Hvis ressursveksten blir mindre enn det, vil selskapet sannsynligvis trenge mer tid. De vil også trenger mer lete-suksess i året som kommer for å komme tilbake på det skjemaet som jeg mener at de skal klare å nå med tanke på både leting og produksjon. Det vil ikke være krise om det nye ressursestimatet bare blir på 15-20 000 unser, men da vil kanskje den kursveksten som jeg forventer frem mot oppstart bli mindre bratt.

Selskapet signaliserte etter 4.kvartalsresultatene at de vil ha litt lavere leteaktivitet etter at det pågående boreprogrammet i Segele ble avsluttet og frem til de nye riggene er i drift. Likevel er det fortsatt hele tiden mulig at de kan påtreffe nye gullrike mineraliserende soner - helst i Segele - som får forventningene til økte reserver til å gjøre et byks, med tilsvarende utslag på aksjekursen.

En av de aller mest positive nyhetene denne våren - sett med mine øyne - var funnet i wildcat-hullet som ble boret i dypet. Dette skaper veldig sterke forventninger til at det er kontinuitet i gullåren ned til - og forbi - det dypet, og bidrar derfor til en veldig betydelig økning i det som må regnes som ganske sikre verdier i prosjektet.

Kurser under 8 er uansett grisebillig, selv om selskapet knapt finner mer gull.
Redigert 31.03.2022 kl 23:09 Du må logge inn for å svare
thief
01.04.2022 kl 08:58 2061

Ja,dagens kurs priser inn veldig lite av potensielle verdier. Som nesten er sikre vil komme.De finner garantert mer gull enn dagens reserver 🙂Sendte mail anngående neste resursoppdatering,så får vi se om det tikker inn et svar.
Purdey
03.04.2022 kl 14:44 1946

Luftskip som grønne aksjer skyter i været på fremtidig visjonære ideologier uten substans i faktisk verdi. Mens Akobo har vært helt flat siden jeg kjøpte på notc. Her har det i mellomtiden bare kommet posetive nyheter og supersteady progresjon. Flere jeg snakker med om Akobo får helt infarkt bare av ordet Afrika. Med det caset Akobo har så må det være den eneste steinen i tannhjulet som holder denne aksjen i sjakk?

Har også fundert litt om den potensielle emisjonen. Er ikke så kjent m hvordan det funker. Men emisjon er jo at selskapet trenger penger (nå for å starte opp produksjon) ergo de trykker flere aksjer som de kan selge.

Vil det ikke da være lurt å slippe noen kursdrivende nyheter i forrkant som potensielt kan trigge kursen opp. Slik at de kan sette emisjonen så høyt som mulig, for da å få mer for de aksjene de slipper eller ikke trenger å selge så mange for å få inn det de trenger.

Og disse pengene blir jo tilført selskapet så blir de eksisterende aksjene egentlig utvannet?
GullogGråstei
03.04.2022 kl 17:14 1937

Purdey, å slippe «kursdrivende nyheter» blir litt useriøst, men å sørge for at selskapets reelle underliggende verdier er best mulig synliggjort før en emisjon, er viktig.

Dette er selvfølgelig noe av grunnen til at man timer et oppdatert tredjepartsbekreftet ressursestimat omtrent nå.

Det er også noe av grunnen til at det har vært viktig å få på plass bekreftelsen fra myndighetene på at letelisensen blir forlenget. Det er noe av grunnen til at selskapet har forsøkt å kommunisere at de nå ikke ser flere formelle hindringer frem mot en oppstart på slutten av året.

Alt som mangler er brofinansiering og relativt ukomplisert operasjonell gjennomføring av en småskala gruveoppstart. Småskala i den forstand at det er lite masser som skal behandles, men ikke egentlig småskala i forstand av inntekter (på grunn av høy grade).

Jeg tror de neste månedene kan bli veldig spennende for selskapet. Råvarer og gruvedrift har et oppsving generelt. Gull er i vinden. Selskapet skal gjennom en transformativ overgang til positiv cash-flow:
Redigert 04.04.2022 kl 03:02 Du må logge inn for å svare